Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Překvapivý obrat. Dvě nádraží chceme mít v koaliční dohodě, hlásí ANO

Nečekaný bod by mohla mít nová koaliční smlouva, která právě vzniká v Brně – hlavní vlakové nádraží se odsune, a to dokonce až k AZ Toweru. A vlastně budou nádraží dvě, to současné pro regionální dopravu, to odsunuté pro dálkovou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a96r23o22m67í96r 40P88e64t64l94a15c34h 2564952875963

Já bych nádraží odsunul až do Vídně, tam je nové, protože v Brně se nikdy nepostaví. Jak řekl nějaký pražák který pracuje v Brně v anketě o Brně, že se mu líbí. že se v Brně nic nemění, nic neděje. Že když přijede po čase do Prahy, vždy se musí přizpůsobit nové situaci, vždy je tam něco nového. Kdežto v Brně když tu byl v roce 2004 se diskutovalo o odsunu nádraží a o novém stadionu za Lužánkami a to je pořád stejné . ;-) A když křesťanské běžence přivezli za "lepším" do Brna na hlavní nádraží, tak raději pakovali zpět do Iráku, že tam se cítili bezpečněji ;-D

0/−1
3.6.2016 10:12

M77i59r41o53s14l90a72v 18V62y65k24o26u34p38i86l 3510206633185

Sice jste mne umínusovali k smrti, ale věřím, že varianta dvou nádraží zvítězí, protože bude mít podporu techniků, nikoliv básníků, kteří neví ani co je konstrukční ocel, šedá litina, pružnost, pevnost, beton, kolejnice a měděný vodič :-):-):-).

Prostě to má logiku a i jiné výhody. Takže tady můžete vyhrožovat čím chcete, ale nic nezastaví moderní techniku a RACIONÁLNÍ (NIKOLIV EMOTIVNÍ a STAROLMILSKÉ MYŠLENÍ) přístup k věci.

A teď si užijte mínusů:-):-):-):-):-) Můžete prosazovat perón vedle brněnského orloje ;-D Abyste to měli blízko k uměleckým dílům.

0/−5
2.6.2016 19:35

T33o43m62a15s 15N18o12v47o28t73n46y 1871974946135

Píšete nesmysly. Pomalu ještě větší než aktivisti a to je co říct. A přidejte smailů, máte jich tam ještě málo

+1/0
3.6.2016 18:35

R18o30m42a23n 53N15o49v14a15k 6419251712396

o nádraží debatují minimálně 20 let, bude druhý referendum...a výsledek? postavil se nákladní průtah...jinak nic. Už by se ti kkti vážně mohli shodnout na jedné variantě, tu vybrat a začít stavět ještě v tomto století

0/0
2.6.2016 14:38

O36n17d62ř24e92j 87Š63r62u24b54a35ř 1455111525546

Napad zajimavy, ale bylo by dobre vedet, kolik lidi v Brne jen preseda a kolik z/do nej jede.

+1/0
2.6.2016 13:12

L44a26d76i26s31l30a30v 66P18l95á19n13e83k 7390570731889

Před 150 lety odmítli ve Vysokém Mýtě železnici ( podobně jako dnes škarohlídi v Brně odmítají moderní nádraží nikoliv do zatáčky ). A vydělala na tom Choceň. Do Mýta dnes zajíždí jen lokálka. Pokrok nejde zastavit, ale zpátečnictví a zaslepenost lidí je bezbřehá...

+2/0
2.6.2016 11:34

T21o21m20a31s 94N20o41v50o92t74n17y 1771524616945

Jj v Mýtě ten motorák jedoucí po "návsi" mezi dvěma ulicemi a hlavně to jejich "nádražíčko" pro tři vagonky u centra, to nemá chybu

0/0
3.6.2016 18:36

A88d63a98m 50K19o15p49e54č27n82ý 2843795337

Odsunout nádr do míst kam se nedostanete jinam než autem, to opravdu vymyslela hlava pomazaná. Do míst nákladového nádraží vede jedna linka, do návrhu Ano nic. ˇCím dál lepší varianty.

+3/−2
2.6.2016 7:37

O66n80d45ř98e38j 41Š42r33u93b80a16ř 1885791365906

tak ono asi az nadrazi bude, tak se tam bude dat dostat i jinak

0/0
2.6.2016 13:12

R10o28m66a50n 87L69i68p19s89k94ý 2629153709

Pokud víš, jak to tam vypadá, tak už i tím autem to nebude nejjednodušší. A nacpat tam šaliny? Dalších xxx let výstavby, rozkopaného Staráku a Trnité a hlavně - kde na to chtějí vzít prachy? Tyhle megalomanské památníky politiků jsou záhubou realistického myšlení.

A další nesmysl tohoto návrhu je vzdálenost ÚAN. Nebo to tam chtějí taky přesunout?

+1/0
2.6.2016 14:46

T64o14m22a34s 60N27o36v93o70t77n23y 1301614456935

V původní variantě měl být autobusový terminál součástí nádraží včetně přesunu dálkové dopravy od Grandu. Zatímco "Pod Petrovem" bude pro přestupující naopak vše dál, dálková doprava se dál tísnit u Grandu a o Zvonařce ani nemluvě...

0/0
3.6.2016 18:38

R82o91m60a38n 78L57i53p98s26k43ý 2909623969

Já mluvím o tom ÁNOnápadu a na jejich modelu nevidím ani pořádné parkoviště, natož busterminál a s šalinou se tam taky nepočítá. Takže zbývá taxi nebo vlak ze starého nebo po svých.

0/0
3.6.2016 18:53

I70v55e14t74a 35Z70á67r89u68b80o38v62á 2984966391490

A co takto postavit rovnou 3? Když si přečtu životopisy brněnských čelních představitelů, tak to vypadá, že nám přišla manažerská elita, ale činy hovoří spíše o něčem jiném. Radši řešte, jak rychle dodělat VMO, protože projet Brnem už i mimo špičku bývá dost o nervy. Ještě před pár měsíci nebyl problém třeba projet Židenice ještě v 7. hod ráno, dneska (min. poslední 3 měsíce) už i v tuto dobu stojí kolony....

+6/−1
2.6.2016 7:23

J52a30k36u33b 73K36a96m43e34n36i22c21k15ý 4949902697636

ono je problem to projet i pred pul sestou rano, protoze jsou na trase az k husovickymu tunelu naprosto nesmyslne nastavene semafory, za to by mel nekdo nest odpovednost

+4/0
2.6.2016 7:29

J38a32k25u73b 48K93a89m76e14n23i21c32k74ý 4789602247586

je jasne, ze gauneri z ano a hnit brno vymysli, jak se co nejvice obohatit, nicmene je nesmirne dulezite, aby byla propojena zvonarka s vlakovym nadrazim a s odjezdy autobusu od grandu. tady ten paskvil to je med kolem huby, v pozadi budou velmi vyznamne pozemky v centru, ktera se pokusi zpenezit

+4/−2
2.6.2016 6:12

T73o22m63a39s 33N44o57v69o50t97n57y 1561844726895

Podobně je to s variantou pod Petrovem, kterou prosazují aktivisti. Protože jsou na to navázáni. Kdežto u řeky z toho nebudou mít nic.

+3/0
2.6.2016 10:19

P67a98v70e73l 23M75o13r36a45v55e68c 3222859212588

Prosím prosím, smutně koukám, jak jsou aktivisti (finančně) navázáni na variantu pod Petrovem?

0/0
2.6.2016 22:46

T57o61m96a55s 31N77o15v34o15t86n67y 1131974946415

Jak jsou navázání ODS a ČSSD na stavbu nového nádraží u řeky? Kromě tradičního aktivistického faulu s pozemky zatím nic jiného neznaznělo.

+1/0
3.6.2016 18:48

P30a29v50e31l 64M75o18r85a10v81e69c 3852289822638

Takže aktivisti nejsou nijak navázáni na variantu Petrov, že?

0/0
3.6.2016 19:39
Foto

R32a71d58o90m50í95r 58M38i50k21e61s73k64a 3860553720152

ANO + TOP09, z toho nemůže být nic jiného než podraz.

Kdyby tato koalice vznikla na celostátní úrovni, byla by to katastrofa.

+1/−1
2.6.2016 3:48

P40a13v35e49l 70M63o55r81a48v74e95c 3732609902868

Jakkoliv by varianta super.odsunutého nádraží mohla být krásná (což až tak moc zase není), přijde mi postup jednání od ANO dost podrazácký.

Půl roku tajně vymýšlejí variantu, navenek se tváří jak souhlasí s koalicí, a pak dají novou variantu na stůl a trvají, že musí být ostatních X koaličních stran pro? Proč s tím nepřišli dříve???

(navíc argument "pro developery bude víc prostoru" mi přijde.. jak to říci slušně..)

+3/0
1.6.2016 22:34

R51o50m64a94n 53L16i53p45s70k90ý 2109193129

Vše, co vzejde z ÁNO je podrazácké.

0/0
2.6.2016 14:29

L12i52b98o54r 19B64e55n25á56t24s60k17ý 3122198117311

Ander je zkáza Brna spolu s Holanem a jeho soukmenoci.

+8/−1
1.6.2016 22:22

Z62d63e88ň30k74a 32V24e31s59e28l98á 8859675637570

8-o 8-o 8-o To je ale "nápad"...!!! ;-€

Už vidím lidi, jak s nadšením táhnou kufry, batohy, děti, sebe od lokálky z jednoho nádraží k EC na druhé nádraží... :-/ To mohlo napadnout leda tak někoho, kdo nikdy nejel vlakem!!!

Osobně jsem PROTI přesunu! V Evropě se nádraží v centrech spíše opravují (viz třeba Vídeň), v Brně ho chtějí odsunout... Rv Dřív se nádraží stavěla dál od měst a obcí, protože lidi se vlaků báli a taky parní lokomotivy značně znečišťovaly vzduch. Teďka už jsme v jiném století a důraz se pořád klade na ekologičnost - tedy i na hromadnou dopravu. Co se stane, když odsunou nádraží nebo - nedej bože - dokonce zrealizují variantu dvou nádraží? Lidi přesednou do aut!

A dělat referendum o poloze nádraží jenom mezi občany Brna? Taky "nápad za všecky peníze" - kolik Brňáků jezdí denně za prací mimo Brno a kolik lidí z okolí naopak jezdí do Brna?

+4/−4
1.6.2016 22:18

T70o53m53a79s 95N75o50v63o95t45n71y 1931354146865

Jako že když budu mít moderní nádraží u řeky, tak do Prahy začnu jezdit autem místo vlakem? Zajímavá logika. Jinak referendum (pomineme-li, že je zcela účelové prosazené aktivisty včetně znění otázek) je logické, že je jen v Brně, když nádraží je na jeho území. Já také nekecám vesanům do podoby jejich vesnice jen proto, že tam projíždím.

+1/−1
2.6.2016 10:22

R50o96m52a24n 18L36i20p88s37k78ý 2389773949

Ty jako Brňák se na nádraží dopravíš třeba taxíkem (jiná možnost podle toho návrhu ani nebude), ale člověk např. z Bílovic, který bude chtít jet do Prahy vlakem(!), by musel na původním nádraží přesedat na něco na nové nádraží. A proto se mu možná vyplatí k tomu novému nádru dojet z domu autem (pokud soudruzi z ÁNO nezapomenou na parkoviště).

+1/0
2.6.2016 14:38

T89o64m68a56s 91N65o88v63o58t38n15y 1541214106925

Já nejsem proti novému nádraží, naopak. Ale mít dvě aby se muselo třeba z těch Bílovic přesedat, je nesmysl. Smysl má jedno centrální, nové, u řeky. Nic jiného.

0/−1
3.6.2016 18:44

R83o12m38a87n 27L71i76p11s43k52ý 2559313609

Já u nás vlakem nejezdím, max. jednou za rok nějakým mezinárodním a tudíž je mi to jedno. Ale když vidím nádraží ve velkých evropských městech, vesměs jsou to zrestaurované původní staré budovy v centru, doplněné o moderní přístavbu poskytující servis a zázemí. Tudíž i v Brně mi přijde jakýkoliv odsun zbytečný a hloupý.

+1/0
3.6.2016 19:02

Z63d25e11ň67k97a 55V72e40s75e24l11á 8699245337900

Troufám si říct, že pokud by měl jet někdo z obce poblíž Brna do Prahy, tak by skutečně radši zvolil to auto minimálně pro cestu do Brna, než aby přebíhal z jednoho nádraží (kam přijede lokálkou) na druhé (odkud jede rychlík) a potom při cestě zpět naopak.

A skutečně by měli rozhodovat lidi nejen z Brna, protože Brňáci skutečně nejezdí vlakem až tak často. On je totiž sakra rozdíl, jestli mj. máte každý den přestupovat z vlaku na šalinu (a naopak) a stačí vám jeden přestup hnedka u nádraží (protože tam staví nějakých 9 nebo 10 linek MHD), nebo jestli se musíte narvat prvně do něčeho, co vás odveze k většímu přestupního uzlu a tam ještě jednou přestupovat. Každý přestup je neskutečně otravný... Tak proč kvůli odsunu nádraží kamsi do pryč ještě jeden přidávat...?

0/0
2.6.2016 22:17

T67o47m68a96s 36N27o15v34o50t49n59y 1331224636355

Tak je autem z vesnice na centrální nádraží na dálkový vlak je zcela logické (pokud není přípoj rovnou vlakem) a proto by nové nádraží mělo mít dostatek parkovacích kapacit a dostupnost. Což splňuje pouze nové nádraží, nikoliv paskvil pod Petrovem nebo varianta se dvěma nádražími. Ta je schůdná pouze za předpokladu, že na současném nádraží by zůstala jen zastávka a vlaky dál pokračovaly na nové. Ať si těch pár aktivistů co všechny cpou na kolo ale pár metrů navíc jsou líní urazit, vystoupí v tom slavném centru, když tam tak nutně musí.

0/−1
3.6.2016 18:47

Z13d46e44ň38k98a 43V37e46s56e65l36á 8619185877360

"Tak je autem z vesnice na centrální nádraží na dálkový vlak je zcela logické (pokud není přípoj rovnou vlakem)" - V době, kdy se snaží vytlačit auta z měst je to naprosto nelogický krok.

Jak často vůbec jezdíte do nebo z Brna vlakem?

0/0
3.6.2016 21:14

M28i12r47o85s43l95a83v 58V93y43k58o89u59p27i47l 3310606763505

Vážení,

úvahy o tom, kdo vlastní pozemky tam či jinde (a kdo na tom vydělá) to je o ničem.

To je uvažování přízemních závistivých lidí. To mé úvahy neřídí !

Stejně tak, že to bude vítezství "odsunovačů", nebo "statistů".

Důležité pro Brno, je to, že se něco rozjede a bude to mít výsledek.

Tady ty žabomyší války, ....běžte s tím někam. Kolik Vám je let ??

Já chci pokrok a pokud to vyřeší tato kombinace, která má racionální jádro, jsem pro. Trucy o tom zda to bude za řekou, za mostem, u AZ tower, ..u první divizny za kolejema....to jsou debaty hnidopychů a duševně nemocných lidí, kteří svůj "truc" staví nad vše racionální = buďto vyhraji se svým názorem, nebo ať se všechno propadne pod zem. Podle mne tato kombinace má smysl. Pokud Vám mínusy přinesou lepší spaní ..tak prosím...třeba mi ty Vaš mínusy způsobí zamrznutí klávesnice :-)

+1/−3
1.6.2016 21:43

R20o63m34a85n 33N57o39v10o21t40n10ý 4647953460234

Vážení občania mesta Brna,

kto ešte nepodal SVOJ VLASTNÝ návrh na nové vlakové nádraží, nech tak urýchlene učiní :-)[>-]R^EU

+8/0
1.6.2016 21:38

M31i57r84o36s29l39a29v 87V49y93k50o52u76p29i19l 3430756833675

no asi tak :-)

0/0
1.6.2016 21:49

M76i72r92o25s24l37a13v 94V72y27k93o77u61p53i46l 3940886463335

Tohle řešení má smysl !

Zachovají se hodnoty a užitné hodnoty starých historických budov, poslouží regionální dopravě.

"Blažková" bude mít na Zelňák pár kroků, bude tedy spokojená a na novém místě vyroste zcela nové moderní nádraží.

Brno není malé, jezdí sem denně stovky tisíc lidí, takže se využije oboje.

Primárně jsem byl pro odsun, vzhledem k tomu, že varianta "jen" opravy stávajícího mě děsí, ale tohle je podle mne dobré řešení, už i s ohledem na to, že obojí bude mít své využití.

Stát to bude hodně peněz, ale je to investice a tudíž se peníze neprojí. Takže já hlasuji pro.R^!!

+1/−6
1.6.2016 18:56
Foto

B56r21o90n75i84s90l82a14v 62G79a12b96r34y79š 6385684500

Ve srovnání s tím, co se dnes událo ve Švýcarsku, je to protipól. Zdejší mentalita prostě nedovolí mít nic rozumného a funkčního.

+8/0
1.6.2016 17:45

J38i41n70d98ř26i43c56h 70H55r25a87d97e40c33k29ý 6955519372552

že vy už jste zapomněl na blanku?!:-P

0/0
1.6.2016 18:20
Foto

B85r95o18n34i40s32l50a25v 69G29a68b97r32y84š 6955664560

Já jsem raději pesimistický. Jestliže jsem na nějaký rozumný a funkční projekt zapomněl a existuje, pak je to jedině dobře. :-)

0/0
1.6.2016 18:25

T75o34m40a76s 44N15o39v74o93t16n31y 1561814106815

Geniální. A to jsem si myslel, že už mě u nádraží po nesmyslném "pod Petrovem" nemůže překvapit nic.

0/0
1.6.2016 17:13
Foto

M52i81l81o53s30l17a39v 75Z74í28t85k50a 8850274647230

a o tom to je - viz poslední věta - prachy od developerů

Na cestující hází bobek......

ANO, chce se mi zvracet

+10/−1
1.6.2016 14:23

R44a65d71e30k 27H95o78d51a90ň 9776587461263

Nebylo by lepší brněnské nádraží rovnou přesunout třeba do Aše?

+9/−1
1.6.2016 14:12

J28i67n87d29ř86i54c50h 12H51r46a49d45e57c64k58ý 6575649522572

to vídeňské je přece jen trochu blíž, a je hezké a funkční...;-D

+1/0
1.6.2016 18:21

T38o91m86á89š 19S78v63o55b13o40d62a 7516571917589

Zajímá vůbec někoho ještě funkčnost a efektivita nádraží?? To už je jen politické čachrování o moc a peníze ;-(

+11/0
1.6.2016 14:05

R56o59m96a30n 97L71i24p20s91k28ý 2329833699

ÁNO je skutečně spolek "nějakých divných" lidí. A to se mírním.

+7/0
1.6.2016 14:03

R41a29d92e36k 35N10o17v33o41t77n78ý 5498322986465

Postavte nové nádraží někde v poli a přesuňte k němu celé Brno!

+6/−2
1.6.2016 13:50

M71a88r94i90a52n 97K18e98c60h43l54i85b24a81r 3940703859

Město velikosti a významu Brna přeci potřebuje minimálně šest hlavních nádraží. Jinak by se nedalo důstojně Žít!

+12/−1
1.6.2016 13:48

J93a93n 24Č83e46k36a26l 7579845354254

Proč ho neudělat rovnou někde na poli za Heršpicemi... Anebo zrušit úplně, že...

+4/−1
1.6.2016 13:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.