Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří škatulata s vlaky v Brně. Tři měsíce potrvá velká výluka

Lidé, kteří cestují osobními vlaky do Brna, můžou stávající jízdní řády hodit do koše. Od 11. června bude vše jinak. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž začne opravovat druhé a třetí nástupiště na brněnském hlavním nádraží. Cestující se musí připravit na tříměsíční výluku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D89a66v41i61d 66S19t90l33o13u27k67a77l 4461460271952

Proč je na ilustrační fotce žabotlam?

0/0
7.6.2016 23:27

M79i32c20h52a56l 85K23i49e66s95e66l 7129878687616

Vždy, když chci více využívat o prázdninách vlaky, nastává výluka ... ;-D

0/0
7.6.2016 13:35
Foto

Z72d98e25n85ě23k 55W28o59l13f 6901449372613

Ať si říká co chce, kdo chce, odsun nádraží ke Zvonařce je jen lobby bývalých zastupitelů, kteří vlastní pozemky mezi stávajícím nádražím a odsunutým (nebo resp. ty pozemky vlastní jejich rodinní příslušníci)! Odsun nádraží by byl odůvodněný ještě tak před 25 lety, kdy všechny autobusové spoje začínaly a končily na ÚAN Zvonařka. Při dnešní organizaci dopravy je to naprostý nesmysl přesouvat nádraží pryč z centra. Dle mého názoru je jediné (funkční a kompromisní) řešení v odsunu jižním směrem do lokality Nové Sady, kde se dají jak napřímit perony, tak i udělat přestupní terminál vlaky - dálkové autobusy - MHD - taxi... Návrhy (několik desítek) je vypracováno, stačí jen si vybrat a stavět.

http://www.rozhlas.cz/brno/zpravodajstvi/_zprava/foto-osm-podob-noveho-brnenskeho-nadrazi--1612382

Jak se to dá zvládnout organizačně, na to se můžeme podívat do nedaleké Vídně, kde se před nedávnem otevřelo nové nádraží Wien Hbf :-)

0/−1
6.6.2016 14:34

J89a72n 40K69ö51r33n77e11r 9586861724130

Tak oprava viaduktu nad Křenovou (2013), kdy veškeré dálkové vlaky zastavovaly v brownfieldu na Zvonařce, popř. v polovybydleném nádraží v Židenicích (o zaříznutí všech osobáků ze severu nemluvě), popřípadě loňské souběžné nepřetržité výluky tratí do Tišnova a Slavkova byly podstatně větší maso. Tohle je celkem v pohodě. Ale chápu, že bombastický titulek naláká čtenáře. Taky jsem se chytil:-P

+5/0
3.6.2016 15:24

T52o90m93a69s 52N88o44v43o64t94n77y 1301594136495

Nebýt aktivistů mohlo už dávno stát moderní nove nádraží a nemuselo by se pořád dokola řešit že se něco rozpadá nebo nevyhovuje...

+2/−7
3.6.2016 14:22

P60a72v17e61l 21M58o61r58a92v65e95c 3602649902608

Prosím, co aktivisti zablokovali? Napadli alespoň územní plán, nějaké výběrové řízení nebo tak něco?

Za neschopností pohnout se stavbou nádraží nejvíc může bývalá politcká galerka ODS+ČSSD, co byla schopna za 20 let jen přijít s návrhem nádraží, ale nic víc..

+1/−4
3.6.2016 16:09

T23o22m52a81s 70N63o34v88o59t12n98y 1921964946935

Nádraží mohlo dávno stát, to prostě neokecáte

+2/−1
3.6.2016 18:33

P20a19v47e82l 26M37o51r34a61v54e90c 3412119132558

Ano, mohlo, ale aktivisti za to zdržení nemůžou.

To zase neokecáte vy.

+2/0
3.6.2016 19:39

R37o79m52a14n 80J65e76s77c42h85k36e 9838565597215

Máme přece fungující stát. Tvrdí to Sobotka.

0/0
5.6.2016 6:14

M65i63r63o97s55l85a23v 81V73y32k71o86u90p37i79l 3310326843135

Tak, tak, souhlasím s panem Boucníkem.

A přidávám si ..jak by se hodila dvě nádraží blízko sebe pro takový případ....různých výluk, které vždy budou....

Laikové a básnící si představují opravu nádraží jako Hurvínek válku.

Město by však při takové opravě bylo okolo nádraží jako za II. Světové války !!!

+2/−1
3.6.2016 14:18

P73a29v49e91l 23B38o42u41c14n95í89k 4532931743495

Kompletní přehled výluk včetně plánku najdete na http://www.kordis.cz/

A jestli si myslíte, že po opravě bude 2. a 3.nástupiště vyšší, aby se dalo nastupovat do nových nízkopodlažních vlaků bezbariérově, tak nástupiště vyšší nebudou. Protože máme nádraží v oblouku.

Jen bych zdůraznil, že se opravuje jen jedno a pak druhé nástupiště, a jeden most. Jak by, po několik roků, vypadala vlaková doprava přes Brno v případě, že se rozhodneme pro nové nádraží v centru / Pod Petrovem ve stávající trase, si radši ani nepředstavuji.

+8/0
3.6.2016 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.