Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří škatulata s vlaky v Brně. Tři měsíce potrvá velká výluka

Lidé, kteří cestují osobními vlaky do Brna, můžou stávající jízdní řády hodit do koše. Od 11. června bude vše jinak. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž začne opravovat druhé a třetí nástupiště na brněnském hlavním nádraží. Cestující se musí připravit na tříměsíční výluku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D51a22v46i53d 15S55t77l74o46u68k30a56l 4401760151772

Proč je na ilustrační fotce žabotlam?

0/0
7.6.2016 23:27

M29i34c44h19a96l 70K83i21e19s25e28l 7709318297536

Vždy, když chci více využívat o prázdninách vlaky, nastává výluka ... ;-D

0/0
7.6.2016 13:35
Foto

Z85d23e68n20ě83k 94W75o49l66f 6181499792393

Ať si říká co chce, kdo chce, odsun nádraží ke Zvonařce je jen lobby bývalých zastupitelů, kteří vlastní pozemky mezi stávajícím nádražím a odsunutým (nebo resp. ty pozemky vlastní jejich rodinní příslušníci)! Odsun nádraží by byl odůvodněný ještě tak před 25 lety, kdy všechny autobusové spoje začínaly a končily na ÚAN Zvonařka. Při dnešní organizaci dopravy je to naprostý nesmysl přesouvat nádraží pryč z centra. Dle mého názoru je jediné (funkční a kompromisní) řešení v odsunu jižním směrem do lokality Nové Sady, kde se dají jak napřímit perony, tak i udělat přestupní terminál vlaky - dálkové autobusy - MHD - taxi... Návrhy (několik desítek) je vypracováno, stačí jen si vybrat a stavět.

http://www.rozhlas.cz/brno/zpravodajstvi/_zprava/foto-osm-podob-noveho-brnenskeho-nadrazi--1612382

Jak se to dá zvládnout organizačně, na to se můžeme podívat do nedaleké Vídně, kde se před nedávnem otevřelo nové nádraží Wien Hbf :-)

0/−1
6.6.2016 14:34

J31a48n 41K23ö71r16n72e67r 9326141224790

Tak oprava viaduktu nad Křenovou (2013), kdy veškeré dálkové vlaky zastavovaly v brownfieldu na Zvonařce, popř. v polovybydleném nádraží v Židenicích (o zaříznutí všech osobáků ze severu nemluvě), popřípadě loňské souběžné nepřetržité výluky tratí do Tišnova a Slavkova byly podstatně větší maso. Tohle je celkem v pohodě. Ale chápu, že bombastický titulek naláká čtenáře. Taky jsem se chytil:-P

+5/0
3.6.2016 15:24

T37o35m44a89s 37N16o53v27o24t43n43y 1711664306825

Nebýt aktivistů mohlo už dávno stát moderní nove nádraží a nemuselo by se pořád dokola řešit že se něco rozpadá nebo nevyhovuje...

+2/−7
3.6.2016 14:22

P53a83v76e11l 56M90o53r89a69v82e15c 3982249562848

Prosím, co aktivisti zablokovali? Napadli alespoň územní plán, nějaké výběrové řízení nebo tak něco?

Za neschopností pohnout se stavbou nádraží nejvíc může bývalá politcká galerka ODS+ČSSD, co byla schopna za 20 let jen přijít s návrhem nádraží, ale nic víc..

+1/−4
3.6.2016 16:09

T62o18m55a39s 56N68o40v59o39t11n95y 1621244866155

Nádraží mohlo dávno stát, to prostě neokecáte

+2/−1
3.6.2016 18:33

P69a55v50e33l 28M83o54r13a64v88e82c 3442739162318

Ano, mohlo, ale aktivisti za to zdržení nemůžou.

To zase neokecáte vy.

+2/0
3.6.2016 19:39

R17o39m69a39n 79J34e25s36c73h23k22e 9348475107605

Máme přece fungující stát. Tvrdí to Sobotka.

0/0
5.6.2016 6:14

M38i39r12o63s23l59a57v 90V37y11k18o15u89p50i72l 3330666533175

Tak, tak, souhlasím s panem Boucníkem.

A přidávám si ..jak by se hodila dvě nádraží blízko sebe pro takový případ....různých výluk, které vždy budou....

Laikové a básnící si představují opravu nádraží jako Hurvínek válku.

Město by však při takové opravě bylo okolo nádraží jako za II. Světové války !!!

+2/−1
3.6.2016 14:18

P92a66v91e84l 16B79o53u28c76n19í16k 4592171123145

Kompletní přehled výluk včetně plánku najdete na http://www.kordis.cz/

A jestli si myslíte, že po opravě bude 2. a 3.nástupiště vyšší, aby se dalo nastupovat do nových nízkopodlažních vlaků bezbariérově, tak nástupiště vyšší nebudou. Protože máme nádraží v oblouku.

Jen bych zdůraznil, že se opravuje jen jedno a pak druhé nástupiště, a jeden most. Jak by, po několik roků, vypadala vlaková doprava přes Brno v případě, že se rozhodneme pro nové nádraží v centru / Pod Petrovem ve stávající trase, si radši ani nepředstavuji.

+8/0
3.6.2016 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.