Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří škatulata s vlaky v Brně. Tři měsíce potrvá velká výluka

Lidé, kteří cestují osobními vlaky do Brna, můžou stávající jízdní řády hodit do koše. Od 11. června bude vše jinak. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž začne opravovat druhé a třetí nástupiště na brněnském hlavním nádraží. Cestující se musí připravit na tříměsíční výluku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D43a98v77i65d 43S69t98l93o75u95k83a47l 4301130521732

Proč je na ilustrační fotce žabotlam?

0/0
7.6.2016 23:27

M22i53c29h67a10l 71K81i60e14s13e56l 7719108107466

Vždy, když chci více využívat o prázdninách vlaky, nastává výluka ... ;-D

0/0
7.6.2016 13:35
Foto

Z20d67e54n37ě89k 47W21o48l40f 6371419672793

Ať si říká co chce, kdo chce, odsun nádraží ke Zvonařce je jen lobby bývalých zastupitelů, kteří vlastní pozemky mezi stávajícím nádražím a odsunutým (nebo resp. ty pozemky vlastní jejich rodinní příslušníci)! Odsun nádraží by byl odůvodněný ještě tak před 25 lety, kdy všechny autobusové spoje začínaly a končily na ÚAN Zvonařka. Při dnešní organizaci dopravy je to naprostý nesmysl přesouvat nádraží pryč z centra. Dle mého názoru je jediné (funkční a kompromisní) řešení v odsunu jižním směrem do lokality Nové Sady, kde se dají jak napřímit perony, tak i udělat přestupní terminál vlaky - dálkové autobusy - MHD - taxi... Návrhy (několik desítek) je vypracováno, stačí jen si vybrat a stavět.

http://www.rozhlas.cz/brno/zpravodajstvi/_zprava/foto-osm-podob-noveho-brnenskeho-nadrazi--1612382

Jak se to dá zvládnout organizačně, na to se můžeme podívat do nedaleké Vídně, kde se před nedávnem otevřelo nové nádraží Wien Hbf :-)

0/−1
6.6.2016 14:34

J62a40n 22K80ö43r76n61e85r 9516591624710

Tak oprava viaduktu nad Křenovou (2013), kdy veškeré dálkové vlaky zastavovaly v brownfieldu na Zvonařce, popř. v polovybydleném nádraží v Židenicích (o zaříznutí všech osobáků ze severu nemluvě), popřípadě loňské souběžné nepřetržité výluky tratí do Tišnova a Slavkova byly podstatně větší maso. Tohle je celkem v pohodě. Ale chápu, že bombastický titulek naláká čtenáře. Taky jsem se chytil:-P

+5/0
3.6.2016 15:24

T27o26m61a39s 23N36o93v74o59t72n79y 1741754626365

Nebýt aktivistů mohlo už dávno stát moderní nove nádraží a nemuselo by se pořád dokola řešit že se něco rozpadá nebo nevyhovuje...

+2/−7
3.6.2016 14:22

P11a15v87e39l 67M13o11r97a72v89e74c 3382339472608

Prosím, co aktivisti zablokovali? Napadli alespoň územní plán, nějaké výběrové řízení nebo tak něco?

Za neschopností pohnout se stavbou nádraží nejvíc může bývalá politcká galerka ODS+ČSSD, co byla schopna za 20 let jen přijít s návrhem nádraží, ale nic víc..

+1/−4
3.6.2016 16:09

T68o18m91a64s 71N30o58v18o26t11n47y 1911304896605

Nádraží mohlo dávno stát, to prostě neokecáte

+2/−1
3.6.2016 18:33

P47a14v79e50l 59M79o62r30a93v67e26c 3282879492478

Ano, mohlo, ale aktivisti za to zdržení nemůžou.

To zase neokecáte vy.

+2/0
3.6.2016 19:39

R97o70m36a97n 14J71e82s20c89h15k52e 9958715387305

Máme přece fungující stát. Tvrdí to Sobotka.

0/0
5.6.2016 6:14

M21i80r18o22s52l69a57v 81V86y79k15o86u97p96i55l 3110706683775

Tak, tak, souhlasím s panem Boucníkem.

A přidávám si ..jak by se hodila dvě nádraží blízko sebe pro takový případ....různých výluk, které vždy budou....

Laikové a básnící si představují opravu nádraží jako Hurvínek válku.

Město by však při takové opravě bylo okolo nádraží jako za II. Světové války !!!

+2/−1
3.6.2016 14:18

P13a76v64e31l 84B88o63u93c89n44í17k 4832891913735

Kompletní přehled výluk včetně plánku najdete na http://www.kordis.cz/

A jestli si myslíte, že po opravě bude 2. a 3.nástupiště vyšší, aby se dalo nastupovat do nových nízkopodlažních vlaků bezbariérově, tak nástupiště vyšší nebudou. Protože máme nádraží v oblouku.

Jen bych zdůraznil, že se opravuje jen jedno a pak druhé nástupiště, a jeden most. Jak by, po několik roků, vypadala vlaková doprava přes Brno v případě, že se rozhodneme pro nové nádraží v centru / Pod Petrovem ve stávající trase, si radši ani nepředstavuji.

+8/0
3.6.2016 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.