Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Historická tramvaj K2 dostala nový lesk, bude jezdit Brnem

V roce 1983 poprvé vyjela do brněnských ulic tramvaj K2. Pocházela z dílny ČKD Tatra. Dopravní podnik města Brna (DPMB) jeden z vozů zmodernizoval a chystá se ho znovu poslat na koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61a57r66t15i93n 47K79o11n91e62č12n40ý 3100734479495

Mám obavy, že běžný cestující si ani nevšimne, že se jedná o historický vůz, když jsou ještě v provozu daleko starší vozy, než je tento...

+1/0
10.6.2016 19:40

A90l73e81n17a 69R82i14s96o31v87á 4516910219555

Zase nějaké retro;-D

Dneska jsem taky jela jednou hodně retro s šedými vyviklanými popraskanými koženkovými sedačkami.

0/0
10.6.2016 7:21

J47i83ř54í 36R67o89h60o27v88s59k67ý 3474168767454

Je to fešanda R^. Jenom doufám, že jí nějaké nemyslící pako nepočmárá, nebo nepostříká.

+1/0
10.6.2016 0:26

M76a53r41t68i92n 15Z36l64a45t19u63š36k77a 8637114360341

To je teda článek. Modernizace tramvaje do původního stavu. Bych řekl, že modernizované jsou naopak "všechny" ostatní K2.

V článku se píše, že v Brně poprvé vyjela K2 v roce 1983, ale o kousek dál píšou, že tyto tramvaje byly do Brna dodávány v letech 1967-1983. To by mě zajímalo, kde těch 16 let stály.

+2/−2
9.6.2016 16:45

M63a18r17t74i71n 19K22u30ř60í41t15k43a 6107926468375

Přesně tak. Toto je rekonstrukce do původní podoby, při které s odstraněním všech moderních prvků, takže spíše "demodernizace".

Tramvaje K2 se do Brna dodávaly v letech 1967 - 1977. Potom to soudruzi zatrhli kvůli neúsporné výzbroji. Jenže výroba úspornější výzbroje měla čím dál větší skluz, takže bylo později bylo povoleno koupit tramvaje vyrobené se souběhem pro zahraničí, v případě K2 to bylo dohromady se sérií pro Jugoslávské Sarajevo v roce 1983. Tyto tramvaje se značily jako K2YU, ale se sarajevskou sérií neměly nic společného, byly totožné s původními brněnskými. Soudruzi si takto lhali do vlastních kapes. Těch jugoslávských mělo do Brna přijít původně 15, ale poslední tři již vyrobené kusy s podvozky normálního rozchodu na poslední chvíli socialističtí plánovači poslali do úzkorozchodné Bratislavy, kde potom skládali úzkorozchodné podvozky z vlastních zásob náhradních dílů, většinou získaných ze starých vraků.

+3/0
9.6.2016 19:23

R53o88m29a58n 86J84e89s11c73h90k10e 9898365587895

autor článku s malým A si plete pojem s průjmem. Ona tramvaj sice vyjela až v roce 1983 jako nově dodaná. Ovšem složení věty je jako by první K2 vyjela v roce 1983. Ty staré měly dokonce pokladnu průvodčího.

0/0
11.6.2016 4:44

J64i95ř59í 40K40o14c35u63r33e80k 6375864705358

Rádio Jerevan k tomu dodává, že se nejedná o modernizaci tramvaje. Jde o opačný postup, dalo by se mluvit o historizaci.

Lupo!

+3/0
9.6.2016 16:31
Foto

B71r97o81n19i47s58l14a24v 51G43a61b43r25y74š 2812819621

Dobrá práce R^, sluší jí to..., hlavně ty vlněné plechy... :-)

+1/0
9.6.2016 16:29

R39o95m45a55n 12L69i87p21s72k29ý 2189903709

Co je historickéko na 50 let staré šalině?8-o

0/−1
9.6.2016 16:27
Foto

B25r58o28n13i91s80l61a41v 31G44a48b30r43y25š 2242649321

To samé, co je historického na Škodě Octavii Spartak z roku 1960.

+4/0
9.6.2016 16:37

R52o10m93a84n 91L41i67p64s82k86ý 2189893399

Šmankote, tak to už jsem taky veterán.;-(;-(

+1/0
9.6.2016 16:52

M66i43c97h91a24l 58J51a43r22o50š 7594280892745

Pamatuji si, že Spartak a Octavia byla různá auta, takhle dohromady napsané to vidím poprvé.

0/0
10.6.2016 10:31

J11i39ř87í 14K65o67c71u35r32e98k 6385564925448

Totéž se před 50 léty dalo napsat o Ringhoferáku. A o něco dřív i o Caroline.

+2/0
9.6.2016 16:37

R25o82m90a32n 73J87e45s56c15h83k73e 9798515817925

1983 - 2016 není 50 let ale jenom 33 !

0/−1
11.6.2016 4:46

M81a14r19e89k 11K79l60u27f28a 3458644164676

V roce 1983 vyjel z továrny tento konkrétní kus. Ale model K2 jako takový se vyráběl už dost dlouho předtím.

+2/0
27.6.2016 8:28

L14u50k97a79s 42N67e52m89e75c 7719810432684

Hej a jako kdo to plati? Kolik to vyjde?

+1/−7
9.6.2016 15:22

D27a65v17i61d 83N74o89v31o22t18n37ý 2767422275969

Zaplatíte to vy a vyjde vás to na dva a půl mega. Tak přestaňte plácat nesmysly na netu a koukejte místo toho pořádně makat!

+7/0
9.6.2016 16:20

Z46b36y25n15ě82k 94M57e35z50e15r37a 7611157306

Je vysoce pravděpodobné, že jí vyráběl (i) můj děda. Byl by rád.

+8/0
9.6.2016 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.