Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Historická tramvaj K2 dostala nový lesk, bude jezdit Brnem

V roce 1983 poprvé vyjela do brněnských ulic tramvaj K2. Pocházela z dílny ČKD Tatra. Dopravní podnik města Brna (DPMB) jeden z vozů zmodernizoval a chystá se ho znovu poslat na koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29a60r94t21i56n 45K45o79n18e54č71n12ý 3490934709275

Mám obavy, že běžný cestující si ani nevšimne, že se jedná o historický vůz, když jsou ještě v provozu daleko starší vozy, než je tento...

+1/0
10.6.2016 19:40

A86l49e92n73a 17R88i36s64o89v84á 4526710409765

Zase nějaké retro;-D

Dneska jsem taky jela jednou hodně retro s šedými vyviklanými popraskanými koženkovými sedačkami.

0/0
10.6.2016 7:21

J93i74ř65í 89R79o37h36o40v14s31k58ý 3144488557164

Je to fešanda R^. Jenom doufám, že jí nějaké nemyslící pako nepočmárá, nebo nepostříká.

+1/0
10.6.2016 0:26

M13a53r33t75i37n 13Z48l96a87t43u43š17k33a 8797794500701

To je teda článek. Modernizace tramvaje do původního stavu. Bych řekl, že modernizované jsou naopak "všechny" ostatní K2.

V článku se píše, že v Brně poprvé vyjela K2 v roce 1983, ale o kousek dál píšou, že tyto tramvaje byly do Brna dodávány v letech 1967-1983. To by mě zajímalo, kde těch 16 let stály.

+2/−2
9.6.2016 16:45

M23a28r73t44i75n 18K89u48ř67í82t10k46a 6677136448125

Přesně tak. Toto je rekonstrukce do původní podoby, při které s odstraněním všech moderních prvků, takže spíše "demodernizace".

Tramvaje K2 se do Brna dodávaly v letech 1967 - 1977. Potom to soudruzi zatrhli kvůli neúsporné výzbroji. Jenže výroba úspornější výzbroje měla čím dál větší skluz, takže bylo později bylo povoleno koupit tramvaje vyrobené se souběhem pro zahraničí, v případě K2 to bylo dohromady se sérií pro Jugoslávské Sarajevo v roce 1983. Tyto tramvaje se značily jako K2YU, ale se sarajevskou sérií neměly nic společného, byly totožné s původními brněnskými. Soudruzi si takto lhali do vlastních kapes. Těch jugoslávských mělo do Brna přijít původně 15, ale poslední tři již vyrobené kusy s podvozky normálního rozchodu na poslední chvíli socialističtí plánovači poslali do úzkorozchodné Bratislavy, kde potom skládali úzkorozchodné podvozky z vlastních zásob náhradních dílů, většinou získaných ze starých vraků.

+3/0
9.6.2016 19:23

R88o62m81a14n 73J52e43s60c66h42k19e 9108855647265

autor článku s malým A si plete pojem s průjmem. Ona tramvaj sice vyjela až v roce 1983 jako nově dodaná. Ovšem složení věty je jako by první K2 vyjela v roce 1983. Ty staré měly dokonce pokladnu průvodčího.

0/0
11.6.2016 4:44

J84i57ř24í 37K39o65c66u45r70e33k 6385694985138

Rádio Jerevan k tomu dodává, že se nejedná o modernizaci tramvaje. Jde o opačný postup, dalo by se mluvit o historizaci.

Lupo!

+3/0
9.6.2016 16:31
Foto

B94r97o80n61i13s59l37a45v 89G14a80b18r72y57š 2212909141

Dobrá práce R^, sluší jí to..., hlavně ty vlněné plechy... :-)

+1/0
9.6.2016 16:29

R90o53m54a70n 79L10i67p73s78k59ý 2919813109

Co je historickéko na 50 let staré šalině?8-o

0/−1
9.6.2016 16:27
Foto

B77r53o62n97i62s81l81a64v 95G59a45b76r83y66š 2262479611

To samé, co je historického na Škodě Octavii Spartak z roku 1960.

+4/0
9.6.2016 16:37

R75o91m26a61n 57L69i41p39s26k48ý 2879783139

Šmankote, tak to už jsem taky veterán.;-(;-(

+1/0
9.6.2016 16:52

M81i83c81h90a51l 97J36a18r60o60š 7554370172855

Pamatuji si, že Spartak a Octavia byla různá auta, takhle dohromady napsané to vidím poprvé.

0/0
10.6.2016 10:31

J37i32ř28í 34K74o56c26u11r31e49k 6705604155738

Totéž se před 50 léty dalo napsat o Ringhoferáku. A o něco dřív i o Caroline.

+2/0
9.6.2016 16:37

R28o59m10a96n 81J14e18s47c49h75k15e 9648915347685

1983 - 2016 není 50 let ale jenom 33 !

0/−1
11.6.2016 4:46

M15a87r39e39k 45K66l81u10f46a 3658394414306

V roce 1983 vyjel z továrny tento konkrétní kus. Ale model K2 jako takový se vyráběl už dost dlouho předtím.

+2/0
27.6.2016 8:28

L77u17k71a90s 96N38e36m55e52c 7189860412794

Hej a jako kdo to plati? Kolik to vyjde?

+1/−7
9.6.2016 15:22

D71a40v93i64d 69N68o85v71o85t82n87ý 2607672175889

Zaplatíte to vy a vyjde vás to na dva a půl mega. Tak přestaňte plácat nesmysly na netu a koukejte místo toho pořádně makat!

+7/0
9.6.2016 16:20

Z27b79y28n73ě41k 26M49e21z49e58r22a 7821467376

Je vysoce pravděpodobné, že jí vyráběl (i) můj děda. Byl by rád.

+8/0
9.6.2016 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.