Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Historická tramvaj K2 dostala nový lesk, bude jezdit Brnem

V roce 1983 poprvé vyjela do brněnských ulic tramvaj K2. Pocházela z dílny ČKD Tatra. Dopravní podnik města Brna (DPMB) jeden z vozů zmodernizoval a chystá se ho znovu poslat na koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83a46r76t95i28n 22K89o63n11e56č94n50ý 3140314939945

Mám obavy, že běžný cestující si ani nevšimne, že se jedná o historický vůz, když jsou ještě v provozu daleko starší vozy, než je tento...

+1/0
10.6.2016 19:40

A98l22e87n27a 76R22i33s57o67v31á 4156930739275

Zase nějaké retro;-D

Dneska jsem taky jela jednou hodně retro s šedými vyviklanými popraskanými koženkovými sedačkami.

0/0
10.6.2016 7:21

J85i80ř28í 70R52o31h31o50v66s52k51ý 3374718337274

Je to fešanda R^. Jenom doufám, že jí nějaké nemyslící pako nepočmárá, nebo nepostříká.

+1/0
10.6.2016 0:26

M89a33r86t51i13n 86Z14l81a59t82u89š80k54a 8247894940681

To je teda článek. Modernizace tramvaje do původního stavu. Bych řekl, že modernizované jsou naopak "všechny" ostatní K2.

V článku se píše, že v Brně poprvé vyjela K2 v roce 1983, ale o kousek dál píšou, že tyto tramvaje byly do Brna dodávány v letech 1967-1983. To by mě zajímalo, kde těch 16 let stály.

+2/−2
9.6.2016 16:45

M11a43r17t33i36n 19K70u46ř41í89t82k33a 6127936468765

Přesně tak. Toto je rekonstrukce do původní podoby, při které s odstraněním všech moderních prvků, takže spíše "demodernizace".

Tramvaje K2 se do Brna dodávaly v letech 1967 - 1977. Potom to soudruzi zatrhli kvůli neúsporné výzbroji. Jenže výroba úspornější výzbroje měla čím dál větší skluz, takže bylo později bylo povoleno koupit tramvaje vyrobené se souběhem pro zahraničí, v případě K2 to bylo dohromady se sérií pro Jugoslávské Sarajevo v roce 1983. Tyto tramvaje se značily jako K2YU, ale se sarajevskou sérií neměly nic společného, byly totožné s původními brněnskými. Soudruzi si takto lhali do vlastních kapes. Těch jugoslávských mělo do Brna přijít původně 15, ale poslední tři již vyrobené kusy s podvozky normálního rozchodu na poslední chvíli socialističtí plánovači poslali do úzkorozchodné Bratislavy, kde potom skládali úzkorozchodné podvozky z vlastních zásob náhradních dílů, většinou získaných ze starých vraků.

+3/0
9.6.2016 19:23

R48o60m61a71n 51J76e29s37c75h42k79e 9978145467765

autor článku s malým A si plete pojem s průjmem. Ona tramvaj sice vyjela až v roce 1983 jako nově dodaná. Ovšem složení věty je jako by první K2 vyjela v roce 1983. Ty staré měly dokonce pokladnu průvodčího.

0/0
11.6.2016 4:44

J29i63ř85í 67K46o23c32u39r50e96k 6695584715248

Rádio Jerevan k tomu dodává, že se nejedná o modernizaci tramvaje. Jde o opačný postup, dalo by se mluvit o historizaci.

Lupo!

+3/0
9.6.2016 16:31
Foto

B85r90o80n55i73s31l86a79v 34G31a69b52r33y98š 2342249331

Dobrá práce R^, sluší jí to..., hlavně ty vlněné plechy... :-)

+1/0
9.6.2016 16:29

R69o91m39a30n 60L59i27p27s49k71ý 2289803739

Co je historickéko na 50 let staré šalině?8-o

0/−1
9.6.2016 16:27
Foto

B47r39o52n18i22s56l22a60v 90G24a46b77r66y26š 2182749981

To samé, co je historického na Škodě Octavii Spartak z roku 1960.

+4/0
9.6.2016 16:37

R45o48m68a50n 94L37i83p43s61k68ý 2219133509

Šmankote, tak to už jsem taky veterán.;-(;-(

+1/0
9.6.2016 16:52

M31i62c64h10a60l 76J23a12r47o73š 7964160302295

Pamatuji si, že Spartak a Octavia byla různá auta, takhle dohromady napsané to vidím poprvé.

0/0
10.6.2016 10:31

J20i48ř86í 22K86o74c41u59r71e68k 6235564255158

Totéž se před 50 léty dalo napsat o Ringhoferáku. A o něco dřív i o Caroline.

+2/0
9.6.2016 16:37

R39o55m40a13n 85J90e77s96c18h25k30e 9808895647825

1983 - 2016 není 50 let ale jenom 33 !

0/−1
11.6.2016 4:46

M79a57r47e54k 16K31l78u60f17a 3448884474826

V roce 1983 vyjel z továrny tento konkrétní kus. Ale model K2 jako takový se vyráběl už dost dlouho předtím.

+2/0
27.6.2016 8:28

L88u67k93a40s 56N12e62m60e60c 7199400872694

Hej a jako kdo to plati? Kolik to vyjde?

+1/−7
9.6.2016 15:22

D79a72v65i71d 68N11o14v40o65t36n64ý 2477182315399

Zaplatíte to vy a vyjde vás to na dva a půl mega. Tak přestaňte plácat nesmysly na netu a koukejte místo toho pořádně makat!

+7/0
9.6.2016 16:20

Z95b36y93n27ě60k 77M75e73z67e85r32a 7711227576

Je vysoce pravděpodobné, že jí vyráběl (i) můj děda. Byl by rád.

+8/0
9.6.2016 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.