Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Historická tramvaj K2 dostala nový lesk, bude jezdit Brnem

V roce 1983 poprvé vyjela do brněnských ulic tramvaj K2. Pocházela z dílny ČKD Tatra. Dopravní podnik města Brna (DPMB) jeden z vozů zmodernizoval a chystá se ho znovu poslat na koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75a64r34t69i43n 54K97o58n32e47č77n52ý 3420704669295

Mám obavy, že běžný cestující si ani nevšimne, že se jedná o historický vůz, když jsou ještě v provozu daleko starší vozy, než je tento...

+1/0
10.6.2016 19:40

A47l83e97n70a 52R18i95s48o79v41á 4716870819645

Zase nějaké retro;-D

Dneska jsem taky jela jednou hodně retro s šedými vyviklanými popraskanými koženkovými sedačkami.

0/0
10.6.2016 7:21

J83i20ř43í 24R88o51h78o59v78s59k73ý 3394888457264

Je to fešanda R^. Jenom doufám, že jí nějaké nemyslící pako nepočmárá, nebo nepostříká.

+1/0
10.6.2016 0:26

M45a83r71t69i34n 76Z58l39a25t18u67š68k84a 8897114820191

To je teda článek. Modernizace tramvaje do původního stavu. Bych řekl, že modernizované jsou naopak "všechny" ostatní K2.

V článku se píše, že v Brně poprvé vyjela K2 v roce 1983, ale o kousek dál píšou, že tyto tramvaje byly do Brna dodávány v letech 1967-1983. To by mě zajímalo, kde těch 16 let stály.

+2/−2
9.6.2016 16:45

M75a67r63t67i18n 27K81u25ř49í86t15k47a 6957236288605

Přesně tak. Toto je rekonstrukce do původní podoby, při které s odstraněním všech moderních prvků, takže spíše "demodernizace".

Tramvaje K2 se do Brna dodávaly v letech 1967 - 1977. Potom to soudruzi zatrhli kvůli neúsporné výzbroji. Jenže výroba úspornější výzbroje měla čím dál větší skluz, takže bylo později bylo povoleno koupit tramvaje vyrobené se souběhem pro zahraničí, v případě K2 to bylo dohromady se sérií pro Jugoslávské Sarajevo v roce 1983. Tyto tramvaje se značily jako K2YU, ale se sarajevskou sérií neměly nic společného, byly totožné s původními brněnskými. Soudruzi si takto lhali do vlastních kapes. Těch jugoslávských mělo do Brna přijít původně 15, ale poslední tři již vyrobené kusy s podvozky normálního rozchodu na poslední chvíli socialističtí plánovači poslali do úzkorozchodné Bratislavy, kde potom skládali úzkorozchodné podvozky z vlastních zásob náhradních dílů, většinou získaných ze starých vraků.

+3/0
9.6.2016 19:23

R32o43m57a10n 28J57e86s35c79h27k16e 9308815937695

autor článku s malým A si plete pojem s průjmem. Ona tramvaj sice vyjela až v roce 1983 jako nově dodaná. Ovšem složení věty je jako by první K2 vyjela v roce 1983. Ty staré měly dokonce pokladnu průvodčího.

0/0
11.6.2016 4:44

J76i76ř64í 63K31o80c58u36r65e89k 6545844885528

Rádio Jerevan k tomu dodává, že se nejedná o modernizaci tramvaje. Jde o opačný postup, dalo by se mluvit o historizaci.

Lupo!

+3/0
9.6.2016 16:31
Foto

B91r29o94n49i18s62l55a53v 82G90a28b79r38y86š 6905214600

Dobrá práce R^, sluší jí to..., hlavně ty vlněné plechy... :-)

+1/0
9.6.2016 16:29

R42o55m27a37n 70L41i58p95s78k72ý 2179903199

Co je historickéko na 50 let staré šalině?8-o

0/−1
9.6.2016 16:27
Foto

B73r72o97n81i87s96l20a80v 73G41a23b33r92y73š 6455514520

To samé, co je historického na Škodě Octavii Spartak z roku 1960.

+4/0
9.6.2016 16:37

R71o44m54a38n 21L38i71p25s30k87ý 2459523389

Šmankote, tak to už jsem taky veterán.;-(;-(

+1/0
9.6.2016 16:52

M88i47c61h72a26l 55J81a56r97o92š 7104790672235

Pamatuji si, že Spartak a Octavia byla různá auta, takhle dohromady napsané to vidím poprvé.

0/0
10.6.2016 10:31

J13i14ř76í 67K23o54c35u11r71e46k 6805614435358

Totéž se před 50 léty dalo napsat o Ringhoferáku. A o něco dřív i o Caroline.

+2/0
9.6.2016 16:37

R65o66m19a74n 37J45e51s75c71h29k56e 9888695957725

1983 - 2016 není 50 let ale jenom 33 !

0/−1
11.6.2016 4:46

M51a53r58e53k 24K68l21u53f29a 3318974124866

V roce 1983 vyjel z továrny tento konkrétní kus. Ale model K2 jako takový se vyráběl už dost dlouho předtím.

+2/0
27.6.2016 8:28

L74u24k91a64s 21N55e89m41e82c 7359510322704

Hej a jako kdo to plati? Kolik to vyjde?

+1/−7
9.6.2016 15:22

D37a42v57i21d 33N83o39v38o30t92n32ý 2187282665549

Zaplatíte to vy a vyjde vás to na dva a půl mega. Tak přestaňte plácat nesmysly na netu a koukejte místo toho pořádně makat!

+7/0
9.6.2016 16:20

Z23b89y52n38ě42k 64M10e56z37e90r77a 7231157406

Je vysoce pravděpodobné, že jí vyráběl (i) můj děda. Byl by rád.

+8/0
9.6.2016 15:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.