Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Historická tramvaj K2 dostala nový lesk, bude jezdit Brnem

V roce 1983 poprvé vyjela do brněnských ulic tramvaj K2. Pocházela z dílny ČKD Tatra. Dopravní podnik města Brna (DPMB) jeden z vozů zmodernizoval a chystá se ho znovu poslat na koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51a92r95t86i13n 81K10o60n65e65č77n51ý 3570954269195

Mám obavy, že běžný cestující si ani nevšimne, že se jedná o historický vůz, když jsou ještě v provozu daleko starší vozy, než je tento...

+1/0
10.6.2016 19:40

A67l98e34n21a 31R39i74s46o56v69á 4126520769185

Zase nějaké retro;-D

Dneska jsem taky jela jednou hodně retro s šedými vyviklanými popraskanými koženkovými sedačkami.

0/0
10.6.2016 7:21

J12i22ř32í 59R20o61h43o73v69s92k40ý 3814328627764

Je to fešanda R^. Jenom doufám, že jí nějaké nemyslící pako nepočmárá, nebo nepostříká.

+1/0
10.6.2016 0:26

M58a55r24t37i77n 38Z42l19a51t26u26š81k73a 8577384440521

To je teda článek. Modernizace tramvaje do původního stavu. Bych řekl, že modernizované jsou naopak "všechny" ostatní K2.

V článku se píše, že v Brně poprvé vyjela K2 v roce 1983, ale o kousek dál píšou, že tyto tramvaje byly do Brna dodávány v letech 1967-1983. To by mě zajímalo, kde těch 16 let stály.

+2/−2
9.6.2016 16:45

M90a62r23t10i42n 55K83u92ř58í56t46k90a 6467606468445

Přesně tak. Toto je rekonstrukce do původní podoby, při které s odstraněním všech moderních prvků, takže spíše "demodernizace".

Tramvaje K2 se do Brna dodávaly v letech 1967 - 1977. Potom to soudruzi zatrhli kvůli neúsporné výzbroji. Jenže výroba úspornější výzbroje měla čím dál větší skluz, takže bylo později bylo povoleno koupit tramvaje vyrobené se souběhem pro zahraničí, v případě K2 to bylo dohromady se sérií pro Jugoslávské Sarajevo v roce 1983. Tyto tramvaje se značily jako K2YU, ale se sarajevskou sérií neměly nic společného, byly totožné s původními brněnskými. Soudruzi si takto lhali do vlastních kapes. Těch jugoslávských mělo do Brna přijít původně 15, ale poslední tři již vyrobené kusy s podvozky normálního rozchodu na poslední chvíli socialističtí plánovači poslali do úzkorozchodné Bratislavy, kde potom skládali úzkorozchodné podvozky z vlastních zásob náhradních dílů, většinou získaných ze starých vraků.

+3/0
9.6.2016 19:23

R64o33m17a34n 92J31e93s73c43h93k27e 9108195277565

autor článku s malým A si plete pojem s průjmem. Ona tramvaj sice vyjela až v roce 1983 jako nově dodaná. Ovšem složení věty je jako by první K2 vyjela v roce 1983. Ty staré měly dokonce pokladnu průvodčího.

0/0
11.6.2016 4:44

J87i28ř82í 53K87o19c85u94r42e24k 6945314535488

Rádio Jerevan k tomu dodává, že se nejedná o modernizaci tramvaje. Jde o opačný postup, dalo by se mluvit o historizaci.

Lupo!

+3/0
9.6.2016 16:31
Foto

B60r93o78n35i44s22l20a92v 79G29a83b38r30y77š 2472809491

Dobrá práce R^, sluší jí to..., hlavně ty vlněné plechy... :-)

+1/0
9.6.2016 16:29

R98o41m55a36n 73L88i72p27s60k20ý 2459963489

Co je historickéko na 50 let staré šalině?8-o

0/−1
9.6.2016 16:27
Foto

B96r88o79n78i21s50l77a49v 24G47a30b52r15y71š 2592189891

To samé, co je historického na Škodě Octavii Spartak z roku 1960.

+4/0
9.6.2016 16:37

R11o66m22a45n 56L50i13p49s29k48ý 2519613549

Šmankote, tak to už jsem taky veterán.;-(;-(

+1/0
9.6.2016 16:52

M49i91c42h68a82l 85J88a32r88o67š 7114370582625

Pamatuji si, že Spartak a Octavia byla různá auta, takhle dohromady napsané to vidím poprvé.

0/0
10.6.2016 10:31

J16i22ř35í 67K30o22c87u60r37e17k 6465394755438

Totéž se před 50 léty dalo napsat o Ringhoferáku. A o něco dřív i o Caroline.

+2/0
9.6.2016 16:37

R32o70m46a37n 30J75e95s68c96h65k78e 9268485167255

1983 - 2016 není 50 let ale jenom 33 !

0/−1
11.6.2016 4:46

M77a88r56e87k 48K75l90u65f41a 3398364854296

V roce 1983 vyjel z továrny tento konkrétní kus. Ale model K2 jako takový se vyráběl už dost dlouho předtím.

+2/0
27.6.2016 8:28

L79u53k17a55s 78N51e92m22e34c 7789660222344

Hej a jako kdo to plati? Kolik to vyjde?

+1/−7
9.6.2016 15:22

D84a45v39i98d 32N55o18v43o87t10n31ý 2607862865439

Zaplatíte to vy a vyjde vás to na dva a půl mega. Tak přestaňte plácat nesmysly na netu a koukejte místo toho pořádně makat!

+7/0
9.6.2016 16:20

Z31b70y46n64ě43k 65M42e21z46e98r72a 7411607456

Je vysoce pravděpodobné, že jí vyráběl (i) můj děda. Byl by rád.

+8/0
9.6.2016 15:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.