Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hlavní jsou světla, ne závory. Řidiči dál na přejezdech ignorují zákon

Strážnice, Moravský Písek, Rájec-Jestřebí, Skalice nad Svitavou. V těchto obcích se na jižní Moravě nejčastěji odehrávají dramata na železničních přejezdech. Řidiči na ně stále vjíždějí předčasně, ačkoli jim za to od letoška hrozí přísnější tresty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R59o93m89a88n 95J48e71s33c33h46k15e 9288515117975

Dodnes mne SŽDC neodpovědělo na dotaz, proč jsou trvale zhasnuté světla na přejezdu ve Skalici nad Svitavou.

V Rájci je možnost objet autem přes nadjezd.Horší to mají chodci, ti nemají jak se dostat k vlaku. Když jedou 3-4 vlaky za sebou a oni ještě posunují.

Dilema zda čekat na další vlak.

Zde je ostuda státu, že na hlavní trati Brno - Praha není podchod či nadchod. To se stavělo za předsedy vlády Klause v roce 1996. Zlatí komunisté otevřeli v roce 1953 trať Brno - Havlíčkův Brod a všude jsou na zastávkách a nádražích podchody či nadchody.

+2/−2
24.6.2016 10:24

L59i12b54o45r 44V29e90s61e90l76ý 2859886722472

Copak Vám ve Skalici nesvítí za světla? Veřejné osvětlení?

+1/−1
24.6.2016 11:55

R92o42m75a29n 49J16e74s11c38h18k82e 9728895897525

Chodil jste do základní školy a umíte číst ? Pomalu si přečtěte můj příspěvek a nepleťte si pojem s průjmem.

+1/−2
24.6.2016 12:04

L42i68b75o69r 31V63e40s96e16l24ý 2989686412972

Tak jaká světla, pochlubte se.

+1/−1
24.6.2016 12:09

J21á19n 58K98o85t40ú14č 2386974118936

Tiež nechápem čo sú to "trvale zhasnutá světla". Dlhodobo nefunguje zabezpečenie priecestia? To asi sotva. Alebo nebliká biele sveto keď je priecestie otvorené? To zas nie je také strašné. Netuším čo ste mysleli.

+2/0
24.6.2016 12:26

R32o58m72a46n 62J70e39s10c19h58k18e 9208295507825

Na většině prejezdech bliká bílé světlo. Ve Skalici nebliká žádné světlo. Pouze až jede vlak bliká červené. Je to hlavní trať Brno - Praha. Pro mne přejezd, kde nic nesvítí znamená výstrahu.

Dvakrát jsem zažil, když jsem vjel do nesvítících závor, tak spadly mechanické závory. Uvěznily auto.

Podle vyhlášky jsem nic neporušil.

Také jsem viděl na vlastní oči, když vjel vlak do otevřených závor. Pro fíry to byl šok.

+1/0
24.6.2016 13:04

J62á44n 69K15o50t46ú42č 2126274978336

Myslím, že pletiete moc vecí dokopy. Osobne neviem, prečo niekde bliká biele svetlo a niekde nie. A tie "mechanické závory", to myslíte ručne ovládané? Tam samozrejme nie je vylúčené nič. Ani to, že vlak preletí cez otvorené priecestie. S tým sa nedá nič moc robiť, len to nahradiť automatom. Pri automaticky ovládaných závorách dostáva aj fíra pozitívne potvrdenie toho, že priecestie je uzavreté (na to je návesť zvaná po česky "přejezdník"). Ak ho nedostane, tak MUSÍ prejsť s vlakom cez priecestie pomalou jazdou a stále húkať.

Ak ste videli, ako vlak preletel cez otvorené priecestie v plnej rýchlosti, mali ste to nahlásiť. Veľmi pravdepodobne to bolo hrubé porušenie predpisov zo strany fíru. Ale ak to boli ručne ovládané závory, tak za to fíra nemôže.

+4/0
24.6.2016 14:36

R73o14m59a48n 13J70e73s74c97h14k66e 9608535537695

Je to automat na hlavní trati 260 Brno - Česká Třebová.

0/0
24.6.2016 19:27

A68l32e49n13a 98R39i58s12o76v68á 4686910609575

Někteří to asi mají jako adrenalinový sport, protože se vcelku nedá pochopit, že se každý týden najde minimálně jeden ňouma, který skončí na přejezdu. A to se jistě nepíše o všech, jen o těch kam stihne přijet tv nebo pisálci.

+1/0
24.6.2016 8:26

K89a55r55e48l 39B96a35r49t69á55č46e45k 9532519772945

prejezdy hrozne dlouhe na prejezd ridici jsou nedockavi...ja prijedu pred blikajici jiz cervenou signalizaci zastavim a vypnu motor a cekam...co je na tom nepochopitelneho pockat nekolik minut nez cekat na zpopelneni v marnici ci byt upoutan na invalidni vozik nebo platit odskodne do smrti nekomu...

+2/−1
24.6.2016 7:58

R83o26m61a80n 77J19e62s23c98h92k24e 9118815787445

Rájec - Jestřebí je špatné nádraží. Chcete čekat další hodinu na další vlak, když se nemůžete dostat k vlaku. Jedou třeba 3-4 vlaky za sebou a ještě se posunuje. Spěcháte do práce. Ano je to dilema. Auta mohou objet před nedaleký nadjezd ale chodci mají smůlu. Chybí tam podchod či nadchod.

0/0
24.6.2016 10:27

T77o23m27a18s 57N21o21v24o55t44n28y 1621924656625

Tak na druhou stranu, ty vlaky jezdí podle jízdního řádu prakticky každý den stejně. Takže pokud někde vzniká situace, že mi ujíždí vlak kvůli čekání u přejezdu ve stejný čas, tak si prostě musím vyjít o 10 minut dřív. Nákladních jezdí minimum přes špičku. Jinak samozřejmě souhlasím, že tam podchod chybí.

+2/0
24.6.2016 13:13

O84n16d33ř81e84j 52L40e79s78i79n92a 2415498451818

To by mě zajímalo, jak moc musim mít v hlavě nas**no, abych tohle udělal.....;-€

+4/0
24.6.2016 7:26

K33a66r90e20l 67V32a36c42h29u83t 9713112159453

Furt se o přísnosti JEN píše a mluví - ale skutek utek! ;-€ ... Podle množství ukrutně "spěchajících" je zřejmé, že jim to prochází až příliš často, že jsou na přestupování zákona vlastně ZVYKLÍ... :-/

+2/0
24.6.2016 5:58

M59i56c68h57a45e17l 18M76e10n92s90i46k 8431476370642

Dle mého skromného názoru je na vině bázeň zákonodárců nastavit skutečně účinné tresty, a zejména - prevenci.

Pokud byste při zkouškách v autoškole OPRAVDU NEVĚDĚLI, že na přejezd se dvěma červenými světly vjet nesmíte, řidičák nedostanete. Pokud totéž nebudete vědět o dvě nebo dvacet let později, je zcela logické, že Vám musí být odebrán.

Ne "až na půl roku". Doživotně. Tečka, nazdar.

(Že jste kamioňák z povolání a nic jiného neumíte? To jako, pane řidiči, myslíte vážně tvrzení, že řídit auto UMÍTE?;-D)

+7/−5
23.6.2016 23:12

P78e71t77r 73K20o60n70í82č97e40k 8584722145965

Když umí točit volantem, zvládne točit popelnicí a vozit se na stupátku... i když ukazování při couvání by taky mohl být problém. A ta poslední věta je neprůstřelný argument. R^

+4/−1
24.6.2016 0:01

D23a50v35i43d 29V32i33k83t13o38r73a 9554664965297

Já bych je všechny popravil do třetího kolena. Jako v KLDR.

+1/−2
24.6.2016 7:40

K30a87r87e15l 64B14a10r33t40á35č97e84k 9852589152585

to by tu nikdo nezustal...

+1/0
24.6.2016 7:59

V44á72c12l79a50v 21V10o28j15t40í94š67e49k 9106648937730

Přestupky na přejezdech jsou hlavně mediálně velmi zajímavé. Pokud ale nedojde ke srážce těžkého vozidla s rychlým vlakem, nejhůře si to odnese ten kdo to zavinil a Ti co se s ním odváží sednout do auta. Často dojde jen k relativně malé škodě na vlaku, bez zranění strojvůdce či cestujících.

Jestliže do protijedoucího vozidla vletí někdo při předjíždění (nebo narazí vysokou rychlostí do čehokoliv), bývají následky podstatně horší. Mrtví, těžce zranění, velké materiální škody a viník bohužel často dopadne lépe než ti ostatní. Osobákem zdemolovat a nebo srazit z cesty lze i kamion nebo autobus. Riskantní jízda vysokou rychlostí je tak asi ještě horší čin než nezastavit před přejezdem.

Je ovšem pravdou, že třeba i na všechny přejezdy se dají namontovat kamery a odchytávat ty, kteří nejsou schopni ani bezpečně přejet železniční přejezd. To ostatní co tito experti tropí se nedá tak snadno zachytit.

+2/−1
23.6.2016 23:05

P62e76t51r 69K67o48n92í23č26e93k 8174302465475

No nevím. Náklaďák versus regionova nebo vůz 810 je často průser. Vlak nemá kam uhnout s kabinou, ale řidič náklaďáku se stihne posunout a vlak narazí do korby, kontejneru, cisterny nebo prostě co má to NA za kabinou...

0/0
24.6.2016 0:03

K34a97r79e38l 82B63o27k 7781197871691

Ví někdo, proč se zvednou napřed závory a potom zhasnou světla. Neznám to, ale kdy by napřed zhaslo světlo a až potom se zvedly závory, tak by bylo po problému.

+4/−5
23.6.2016 21:08

J10i33ř19í 41P83r40ů70š13a 7215322815629

Protože světla jsou základní výstrahou, závora je jen a pouze doplňková.

+12/−1
23.6.2016 21:25

R87o75m33a19n 65J33e26s91c96h67k92e 9698685697705

Proč na některých přejezdech trvale nesvítí světla ? Například Skalice nad Svitavou.

+1/−4
24.6.2016 10:11

G80a40b55r83i66e63l 10H67o25r82t80e42n 9631469273354

Jde o fail-safe mechanismus. Zvednout závory chvíli trvá a pokud by v tom mezičase jel další vlak, nemuselo by se stihnout je zase dát dolů.

+6/−1
23.6.2016 22:02

J25á52n 45K90o61t58ú53č 2606544928956

Pretože je nutné, aby otvorenie a zatvorenie priecestia bol jeden konkrétny okamih. Keď počas otvárania závor systém zaregistruje ďalší vlak, tak ihneď spustí závory, pretože ešte stále neprestali blikať svetlá a teda tam NESMÚ byť žiadne autá. Ak len na malú chvíľu prestanú blikať, tak zase po zaregistrovaní vlaku nastúpi predzváňacia doba. Ja sa pýtam: prečo toto neučia v autoškolách???? Pustite si https://www.youtube.com/watch?v=OODT4fEVnqU a dozviete sa viac!

+2/0
24.6.2016 9:25

J71i41ř40í 48H71o24l69e88č72e64k 8470249987873

Ti, kteří ignorují světelná znamení na železn.přejezdech, nejsou Řidiči ! To je obyčejný řidičský PÓVL !!

+23/−3
23.6.2016 19:43

R18o18m35a83n 89J61e54s79c41h77k27e 9338775187325

Proč ve Skalici nad Svitavou nesvítí trvale světla ? Proč SŽDC neodpovědělo ?

Stát nefunguje.

0/−5
24.6.2016 10:33

P85e93t39e73r 66V38a35ň83u44š19a28n92i57k 4537696766382

nepamujte to vsude proboha8-o

+4/0
24.6.2016 14:39

R46o13m53a50n 27J76e64s40c50h90k10e 9628315487455

Vaší větě nerozumím ??

0/−2
24.6.2016 19:40

P61e65t85r 69S18c49h41ö58n 7813336902743

No, bez urážky, vy nerozumíte více věcem.

0/0
25.6.2016 20:44

J70a68n 95B35a71r10t88á86č74e63k 6815685270739

Článek na mě dělá maniuplativní dojem, kdy má vyvolat pocit, že se děje něco mimořádného a je třeba utáhnout šoruby. Dávám odkaz na výukové video z roku 1967, lidé jsou stále stejní -viz https://youtu.be/VAxD8NiGIsE?t=5m57s

+7/0
23.6.2016 19:38

J42i26ř46í 35K30o23c69u82r41e90k 6675984675878

Jeden neřidič z Polska, na bicykl řidičák netřeba.

Následující záběry nejsou vhodné pro slabší povahy, přestože tam neteče ktrev ani žádné jiné krvavé filmové efekty.

https://www.youtube.com/watch?v=3xW8z8xZ1RM

+4/−2
23.6.2016 19:07

P14e53t71r 26B36á12č92a 8715536655375

Proti temhle nepomuze vubec nic :-)

+1/0
23.6.2016 19:13

J62i42ř61í 70K96ü83h26r 2520436170256

Na to aby jste byl řidič nepotřebujete řidičák. Dle platné právní úpravy.

0/−5
23.6.2016 19:30
Foto

B55r12o77n14i87s36l14a67v 71G41a10b81r30y91š 2652429251

Tak to je fakt trouba... ;-D

+2/0
23.6.2016 19:37

O22l65d19ř85i34c24h 48Š48t81ě13p45á32n86e43k 7312536776384

Zlámal si tam alespoň vas?

0/0
23.6.2016 21:38

J98á27n 53K75o92t70ú92č 2536474358236

Podobné som videl na Kysuciach, tam jazdí tiež Pendolino Praha-Košice. Dedo na bicykli mi ešte nadával do sopliakov, keď som mu povedal že "taký starý a rozum nemá"... je to márne...

0/0
24.6.2016 12:24

P31a89v53e14l 11Ř40a19p94e25k 7682316419155

Je třeba za tohle začít okamžitěa doživotně sbírat řidičáky, udělat tomu pořádnou kampaň a pak se třeba automobilisté proberou ze své iluze, že s volantem v ruce můžou vjet všude a všechno před nimi musí uhnout.

+8/−9
23.6.2016 19:06

T42o35m56a18s 55N36o61v62o73t67n81y 1471554556635

Před chvílí byla v TV reportáž o chodcích a cyklistech co se chovají na přejezdech naprosto stejně. Plus přecházení kolejí kde nemají. Těm posbíráš co?

+6/−2
23.6.2016 19:08

A60n77t25o70n32í16n 38V13ý17b23o49r73n12ý 7358871113957

Chodec který vrazí do vlaku není tak nebezpečný jako auto...

+9/−5
23.6.2016 19:13

T45o56m93a88s 56N90o50v57o45t82n40y 1471704126485

Aha. Vysvětlujte to těm cestujícím co tam pak musí hodiny trčet v tom vlaku, že to byl "jen" chodec

+4/−4
23.6.2016 19:17

A41n62t38o70n65í84n 20V38ý80b84o33r14n31ý 7828971573317

Vy jste si začal tím, že jste se ptal, co se posbírá chodcům ;-)

Já nevím, proč prostě všichni vidíte problém v tom, že by se braly řidičáky lidem, co ohrožují ostatní na životě. Ať to jsou ti co jezdí na červenou nebo ti co sedají za volant totálně ožralí...

+8/−3
23.6.2016 19:24

T50o12m48a22s 71N12o44v44o18t50n71y 1851644976185

No tak jak postihnete ty bez řidičáku co se chovají stejně?

0/−2
23.6.2016 21:51

P92e42t44r 55K21o20v24a60ř46í64k 1181703679467

Kriminálem.

0/0
23.6.2016 22:43

H36o62n84z81a 26F30á98t10o74r 2689605924360

Pravděpodobně život.

+5/0
23.6.2016 19:25

M57i44c47h52a25e86l 25M20e87n47s51i46k 8201356500122

Ne TĚM.

TY posbíráš.

0/0
23.6.2016 22:55

P56a63v40e76l 96J81e86ř86á13b48e77k 7181922674747

Trenýrky a boty.

Včera jsem zůstal u jednoho přejezdu, kde se "zbláznila" jedna závor. A to na trati, kde vlaky jezdí okolo 80 km/hod.

Než to přišel pracovník dráhy opravit (cca 3 minuty), tak přes trať, kde blikala výstražná světla, přešla minimálně desítka lidí.

Tak řidiče budeme trestat, a chodce ne?

0/0
24.6.2016 1:11

P94e27t83e66r 26V98a22ň91u83š51a36n47i24k 4437456156932

pokud nezacnou jezdit neviditelne vlaky, pak nevidim problem aby chodec presel i kdyz blika vystrazna svetla...

0/0
24.6.2016 14:51

R58o96m27a15n 30J26e38s75c56h60k48e 9768185177265

Jak se dostat k vlaku na nádraží Rájec -Jestřebí, kde chybí podchod či lávka a jede 4 -5 vlaků za sebou a k tomu se ještě posunuje. Řekněte lidem, že mají čekat další hodinu na další vlak. Ano zákon nestanoví, kdy máte přijít k vlaku včas. Obecně platilo pravidlo 5 minut. Jenomže v Rájci to mnohdy nestačí.

Je to ostuda státu, že na hlavní trati chybí podchody a nadchody. Také na dálnici nemáte přechody pro chodce.

0/−1
24.6.2016 13:10

P29e71t55r 28B36á67č34a 8135446715555

Zadna pohadka o konci automobilismu a niceni vseho a vsech? Dneska jste se moc nesnazil ;-)

+3/0
23.6.2016 19:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.