Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hlavní jsou světla, ne závory. Řidiči dál na přejezdech ignorují zákon

Strážnice, Moravský Písek, Rájec-Jestřebí, Skalice nad Svitavou. V těchto obcích se na jižní Moravě nejčastěji odehrávají dramata na železničních přejezdech. Řidiči na ně stále vjíždějí předčasně, ačkoli jim za to od letoška hrozí přísnější tresty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R23o45m68a63n 50J12e23s15c20h36k66e 9718745277165

Dodnes mne SŽDC neodpovědělo na dotaz, proč jsou trvale zhasnuté světla na přejezdu ve Skalici nad Svitavou.

V Rájci je možnost objet autem přes nadjezd.Horší to mají chodci, ti nemají jak se dostat k vlaku. Když jedou 3-4 vlaky za sebou a oni ještě posunují.

Dilema zda čekat na další vlak.

Zde je ostuda státu, že na hlavní trati Brno - Praha není podchod či nadchod. To se stavělo za předsedy vlády Klause v roce 1996. Zlatí komunisté otevřeli v roce 1953 trať Brno - Havlíčkův Brod a všude jsou na zastávkách a nádražích podchody či nadchody.

+2/−2
24.6.2016 10:24

L26i47b46o35r 32V70e20s27e29l12ý 2329496632382

Copak Vám ve Skalici nesvítí za světla? Veřejné osvětlení?

+1/−1
24.6.2016 11:55

R10o56m46a59n 94J28e89s39c95h26k53e 9378975797225

Chodil jste do základní školy a umíte číst ? Pomalu si přečtěte můj příspěvek a nepleťte si pojem s průjmem.

+1/−2
24.6.2016 12:04

L36i33b78o29r 67V19e93s42e34l40ý 2209126282492

Tak jaká světla, pochlubte se.

+1/−1
24.6.2016 12:09

J61á27n 61K59o76t19ú79č 2306224788986

Tiež nechápem čo sú to "trvale zhasnutá světla". Dlhodobo nefunguje zabezpečenie priecestia? To asi sotva. Alebo nebliká biele sveto keď je priecestie otvorené? To zas nie je také strašné. Netuším čo ste mysleli.

+2/0
24.6.2016 12:26

R86o50m30a81n 94J72e39s14c92h77k52e 9308945287165

Na většině prejezdech bliká bílé světlo. Ve Skalici nebliká žádné světlo. Pouze až jede vlak bliká červené. Je to hlavní trať Brno - Praha. Pro mne přejezd, kde nic nesvítí znamená výstrahu.

Dvakrát jsem zažil, když jsem vjel do nesvítících závor, tak spadly mechanické závory. Uvěznily auto.

Podle vyhlášky jsem nic neporušil.

Také jsem viděl na vlastní oči, když vjel vlak do otevřených závor. Pro fíry to byl šok.

+1/0
24.6.2016 13:04

J24á21n 29K83o25t71ú89č 2446974908766

Myslím, že pletiete moc vecí dokopy. Osobne neviem, prečo niekde bliká biele svetlo a niekde nie. A tie "mechanické závory", to myslíte ručne ovládané? Tam samozrejme nie je vylúčené nič. Ani to, že vlak preletí cez otvorené priecestie. S tým sa nedá nič moc robiť, len to nahradiť automatom. Pri automaticky ovládaných závorách dostáva aj fíra pozitívne potvrdenie toho, že priecestie je uzavreté (na to je návesť zvaná po česky "přejezdník"). Ak ho nedostane, tak MUSÍ prejsť s vlakom cez priecestie pomalou jazdou a stále húkať.

Ak ste videli, ako vlak preletel cez otvorené priecestie v plnej rýchlosti, mali ste to nahlásiť. Veľmi pravdepodobne to bolo hrubé porušenie predpisov zo strany fíru. Ale ak to boli ručne ovládané závory, tak za to fíra nemôže.

+4/0
24.6.2016 14:36

R31o70m42a16n 21J98e29s51c31h52k22e 9528445477715

Je to automat na hlavní trati 260 Brno - Česká Třebová.

0/0
24.6.2016 19:27

A23l55e82n74a 41R63i57s13o65v18á 4926930839535

Někteří to asi mají jako adrenalinový sport, protože se vcelku nedá pochopit, že se každý týden najde minimálně jeden ňouma, který skončí na přejezdu. A to se jistě nepíše o všech, jen o těch kam stihne přijet tv nebo pisálci.

+1/0
24.6.2016 8:26

K96a16r31e89l 27B50a68r70t85á66č53e10k 9522969622125

prejezdy hrozne dlouhe na prejezd ridici jsou nedockavi...ja prijedu pred blikajici jiz cervenou signalizaci zastavim a vypnu motor a cekam...co je na tom nepochopitelneho pockat nekolik minut nez cekat na zpopelneni v marnici ci byt upoutan na invalidni vozik nebo platit odskodne do smrti nekomu...

+2/−1
24.6.2016 7:58

R68o83m46a52n 58J43e60s33c59h22k73e 9668765967285

Rájec - Jestřebí je špatné nádraží. Chcete čekat další hodinu na další vlak, když se nemůžete dostat k vlaku. Jedou třeba 3-4 vlaky za sebou a ještě se posunuje. Spěcháte do práce. Ano je to dilema. Auta mohou objet před nedaleký nadjezd ale chodci mají smůlu. Chybí tam podchod či nadchod.

0/0
24.6.2016 10:27

T14o45m97a34s 46N89o61v27o95t12n52y 1691264306405

Tak na druhou stranu, ty vlaky jezdí podle jízdního řádu prakticky každý den stejně. Takže pokud někde vzniká situace, že mi ujíždí vlak kvůli čekání u přejezdu ve stejný čas, tak si prostě musím vyjít o 10 minut dřív. Nákladních jezdí minimum přes špičku. Jinak samozřejmě souhlasím, že tam podchod chybí.

+2/0
24.6.2016 13:13

O21n60d49ř62e49j 18L57e41s94i63n54a 2965408141768

To by mě zajímalo, jak moc musim mít v hlavě nas**no, abych tohle udělal.....;-€

+4/0
24.6.2016 7:26

K12a92r87e48l 49V64a54c71h26u21t 9163662509493

Furt se o přísnosti JEN píše a mluví - ale skutek utek! ;-€ ... Podle množství ukrutně "spěchajících" je zřejmé, že jim to prochází až příliš často, že jsou na přestupování zákona vlastně ZVYKLÍ... :-/

+2/0
24.6.2016 5:58

M15i73c43h12a28e11l 23M27e23n57s19i56k 8141136700902

Dle mého skromného názoru je na vině bázeň zákonodárců nastavit skutečně účinné tresty, a zejména - prevenci.

Pokud byste při zkouškách v autoškole OPRAVDU NEVĚDĚLI, že na přejezd se dvěma červenými světly vjet nesmíte, řidičák nedostanete. Pokud totéž nebudete vědět o dvě nebo dvacet let později, je zcela logické, že Vám musí být odebrán.

Ne "až na půl roku". Doživotně. Tečka, nazdar.

(Že jste kamioňák z povolání a nic jiného neumíte? To jako, pane řidiči, myslíte vážně tvrzení, že řídit auto UMÍTE?;-D)

+7/−5
23.6.2016 23:12

P91e31t22r 29K10o58n80í77č80e75k 8654872325515

Když umí točit volantem, zvládne točit popelnicí a vozit se na stupátku... i když ukazování při couvání by taky mohl být problém. A ta poslední věta je neprůstřelný argument. R^

+4/−1
24.6.2016 0:01

D42a51v16i90d 88V88i21k93t22o12r63a 9834784405387

Já bych je všechny popravil do třetího kolena. Jako v KLDR.

+1/−2
24.6.2016 7:40

K92a59r50e11l 35B28a83r53t31á48č56e92k 9652319512455

to by tu nikdo nezustal...

+1/0
24.6.2016 7:59

V34á93c71l24a66v 49V22o24j80t79í96š19e19k 9646268787490

Přestupky na přejezdech jsou hlavně mediálně velmi zajímavé. Pokud ale nedojde ke srážce těžkého vozidla s rychlým vlakem, nejhůře si to odnese ten kdo to zavinil a Ti co se s ním odváží sednout do auta. Často dojde jen k relativně malé škodě na vlaku, bez zranění strojvůdce či cestujících.

Jestliže do protijedoucího vozidla vletí někdo při předjíždění (nebo narazí vysokou rychlostí do čehokoliv), bývají následky podstatně horší. Mrtví, těžce zranění, velké materiální škody a viník bohužel často dopadne lépe než ti ostatní. Osobákem zdemolovat a nebo srazit z cesty lze i kamion nebo autobus. Riskantní jízda vysokou rychlostí je tak asi ještě horší čin než nezastavit před přejezdem.

Je ovšem pravdou, že třeba i na všechny přejezdy se dají namontovat kamery a odchytávat ty, kteří nejsou schopni ani bezpečně přejet železniční přejezd. To ostatní co tito experti tropí se nedá tak snadno zachytit.

+2/−1
23.6.2016 23:05

P48e87t25r 24K86o96n32í57č96e84k 8524422955545

No nevím. Náklaďák versus regionova nebo vůz 810 je často průser. Vlak nemá kam uhnout s kabinou, ale řidič náklaďáku se stihne posunout a vlak narazí do korby, kontejneru, cisterny nebo prostě co má to NA za kabinou...

0/0
24.6.2016 0:03

K72a69r66e38l 88B17o25k 7701527471361

Ví někdo, proč se zvednou napřed závory a potom zhasnou světla. Neznám to, ale kdy by napřed zhaslo světlo a až potom se zvedly závory, tak by bylo po problému.

+4/−5
23.6.2016 21:08

J29i55ř30í 74P44r65ů32š76a 7525262435359

Protože světla jsou základní výstrahou, závora je jen a pouze doplňková.

+12/−1
23.6.2016 21:25

R30o46m96a48n 66J69e63s69c80h83k34e 9348485517355

Proč na některých přejezdech trvale nesvítí světla ? Například Skalice nad Svitavou.

+1/−4
24.6.2016 10:11

G36a71b34r76i44e77l 87H67o50r11t82e61n 9291299643534

Jde o fail-safe mechanismus. Zvednout závory chvíli trvá a pokud by v tom mezičase jel další vlak, nemuselo by se stihnout je zase dát dolů.

+6/−1
23.6.2016 22:02

J38á39n 43K46o91t91ú67č 2586114888766

Pretože je nutné, aby otvorenie a zatvorenie priecestia bol jeden konkrétny okamih. Keď počas otvárania závor systém zaregistruje ďalší vlak, tak ihneď spustí závory, pretože ešte stále neprestali blikať svetlá a teda tam NESMÚ byť žiadne autá. Ak len na malú chvíľu prestanú blikať, tak zase po zaregistrovaní vlaku nastúpi predzváňacia doba. Ja sa pýtam: prečo toto neučia v autoškolách???? Pustite si https://www.youtube.com/watch?v=OODT4fEVnqU a dozviete sa viac!

+2/0
24.6.2016 9:25

J54i44ř31í 95H35o92l39e94č15e28k 8480979577423

Ti, kteří ignorují světelná znamení na železn.přejezdech, nejsou Řidiči ! To je obyčejný řidičský PÓVL !!

+23/−3
23.6.2016 19:43

R78o55m47a82n 17J43e49s26c40h94k93e 9158145437445

Proč ve Skalici nad Svitavou nesvítí trvale světla ? Proč SŽDC neodpovědělo ?

Stát nefunguje.

0/−5
24.6.2016 10:33

P13e75t75e55r 10V42a32ň29u14š56a68n89i34k 4597356886412

nepamujte to vsude proboha8-o

+4/0
24.6.2016 14:39

R85o14m22a45n 30J74e93s54c37h38k14e 9358115307875

Vaší větě nerozumím ??

0/−2
24.6.2016 19:40

P94e60t11r 51S72c52h56ö10n 7563366422353

No, bez urážky, vy nerozumíte více věcem.

0/0
25.6.2016 20:44

J47a53n 25B65a14r16t62á28č10e31k 6985825110819

Článek na mě dělá maniuplativní dojem, kdy má vyvolat pocit, že se děje něco mimořádného a je třeba utáhnout šoruby. Dávám odkaz na výukové video z roku 1967, lidé jsou stále stejní -viz https://youtu.be/VAxD8NiGIsE?t=5m57s

+7/0
23.6.2016 19:38

J10i72ř13í 27K92o13c36u80r93e73k 6575824265878

Jeden neřidič z Polska, na bicykl řidičák netřeba.

Následující záběry nejsou vhodné pro slabší povahy, přestože tam neteče ktrev ani žádné jiné krvavé filmové efekty.

https://www.youtube.com/watch?v=3xW8z8xZ1RM

+4/−2
23.6.2016 19:07

P39e14t65r 18B86á48č55a 8105216715985

Proti temhle nepomuze vubec nic :-)

+1/0
23.6.2016 19:13

J29i48ř12í 86K73ü60h27r 2500906510836

Na to aby jste byl řidič nepotřebujete řidičák. Dle platné právní úpravy.

0/−5
23.6.2016 19:30
Foto

B95r38o42n39i98s65l58a51v 18G31a89b73r88y94š 2652899951

Tak to je fakt trouba... ;-D

+2/0
23.6.2016 19:37

O61l35d98ř60i40c27h 73Š63t34ě92p30á22n39e41k 7342466546174

Zlámal si tam alespoň vas?

0/0
23.6.2016 21:38

J36á74n 56K48o89t51ú69č 2636774388736

Podobné som videl na Kysuciach, tam jazdí tiež Pendolino Praha-Košice. Dedo na bicykli mi ešte nadával do sopliakov, keď som mu povedal že "taký starý a rozum nemá"... je to márne...

0/0
24.6.2016 12:24

P22a90v18e69l 31Ř87a65p51e32k 7642206679745

Je třeba za tohle začít okamžitěa doživotně sbírat řidičáky, udělat tomu pořádnou kampaň a pak se třeba automobilisté proberou ze své iluze, že s volantem v ruce můžou vjet všude a všechno před nimi musí uhnout.

+8/−9
23.6.2016 19:06

T73o71m38a38s 77N88o64v37o43t86n38y 1241484226455

Před chvílí byla v TV reportáž o chodcích a cyklistech co se chovají na přejezdech naprosto stejně. Plus přecházení kolejí kde nemají. Těm posbíráš co?

+6/−2
23.6.2016 19:08

A57n90t76o49n44í89n 21V11ý22b51o18r53n68ý 7938321523257

Chodec který vrazí do vlaku není tak nebezpečný jako auto...

+9/−5
23.6.2016 19:13

T16o81m73a27s 22N40o84v88o73t45n78y 1131784546825

Aha. Vysvětlujte to těm cestujícím co tam pak musí hodiny trčet v tom vlaku, že to byl "jen" chodec

+4/−4
23.6.2016 19:17

A75n30t93o41n87í70n 33V83ý62b69o26r86n69ý 7458941433207

Vy jste si začal tím, že jste se ptal, co se posbírá chodcům ;-)

Já nevím, proč prostě všichni vidíte problém v tom, že by se braly řidičáky lidem, co ohrožují ostatní na životě. Ať to jsou ti co jezdí na červenou nebo ti co sedají za volant totálně ožralí...

+8/−3
23.6.2016 19:24

T44o22m18a66s 47N27o45v59o90t59n70y 1541424976425

No tak jak postihnete ty bez řidičáku co se chovají stejně?

0/−2
23.6.2016 21:51

P95e34t76r 48K10o90v63a54ř82í96k 1211563959537

Kriminálem.

0/0
23.6.2016 22:43

H25o53n77z12a 67F67á65t46o26r 2379125584800

Pravděpodobně život.

+5/0
23.6.2016 19:25

M96i20c61h39a29e71l 82M90e44n67s56i43k 8291806670342

Ne TĚM.

TY posbíráš.

0/0
23.6.2016 22:55

P68a36v70e48l 16J74e16ř91á52b74e39k 7751582184497

Trenýrky a boty.

Včera jsem zůstal u jednoho přejezdu, kde se "zbláznila" jedna závor. A to na trati, kde vlaky jezdí okolo 80 km/hod.

Než to přišel pracovník dráhy opravit (cca 3 minuty), tak přes trať, kde blikala výstražná světla, přešla minimálně desítka lidí.

Tak řidiče budeme trestat, a chodce ne?

0/0
24.6.2016 1:11

P46e50t19e66r 43V31a66ň90u83š22a61n80i85k 4317686476862

pokud nezacnou jezdit neviditelne vlaky, pak nevidim problem aby chodec presel i kdyz blika vystrazna svetla...

0/0
24.6.2016 14:51

R97o22m56a10n 41J19e74s31c13h69k86e 9548425167415

Jak se dostat k vlaku na nádraží Rájec -Jestřebí, kde chybí podchod či lávka a jede 4 -5 vlaků za sebou a k tomu se ještě posunuje. Řekněte lidem, že mají čekat další hodinu na další vlak. Ano zákon nestanoví, kdy máte přijít k vlaku včas. Obecně platilo pravidlo 5 minut. Jenomže v Rájci to mnohdy nestačí.

Je to ostuda státu, že na hlavní trati chybí podchody a nadchody. Také na dálnici nemáte přechody pro chodce.

0/−1
24.6.2016 13:10

P35e27t19r 91B20á24č33a 8135116445855

Zadna pohadka o konci automobilismu a niceni vseho a vsech? Dneska jste se moc nesnazil ;-)

+3/0
23.6.2016 19:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.