Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hlavní jsou světla, ne závory. Řidiči dál na přejezdech ignorují zákon

Strážnice, Moravský Písek, Rájec-Jestřebí, Skalice nad Svitavou. V těchto obcích se na jižní Moravě nejčastěji odehrávají dramata na železničních přejezdech. Řidiči na ně stále vjíždějí předčasně, ačkoli jim za to od letoška hrozí přísnější tresty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R91o21m59a93n 13J96e34s73c68h94k22e 9658575147865

Dodnes mne SŽDC neodpovědělo na dotaz, proč jsou trvale zhasnuté světla na přejezdu ve Skalici nad Svitavou.

V Rájci je možnost objet autem přes nadjezd.Horší to mají chodci, ti nemají jak se dostat k vlaku. Když jedou 3-4 vlaky za sebou a oni ještě posunují.

Dilema zda čekat na další vlak.

Zde je ostuda státu, že na hlavní trati Brno - Praha není podchod či nadchod. To se stavělo za předsedy vlády Klause v roce 1996. Zlatí komunisté otevřeli v roce 1953 trať Brno - Havlíčkův Brod a všude jsou na zastávkách a nádražích podchody či nadchody.

+2/−2
24.6.2016 10:24

L78i43b36o43r 76V51e48s90e27l74ý 2519446552742

Copak Vám ve Skalici nesvítí za světla? Veřejné osvětlení?

+1/−1
24.6.2016 11:55

R35o58m36a33n 65J59e22s66c40h89k69e 9788955127905

Chodil jste do základní školy a umíte číst ? Pomalu si přečtěte můj příspěvek a nepleťte si pojem s průjmem.

+1/−2
24.6.2016 12:04

L77i91b95o63r 52V69e38s10e29l34ý 2899586432182

Tak jaká světla, pochlubte se.

+1/−1
24.6.2016 12:09

J54á22n 79K58o31t34ú48č 2466394988766

Tiež nechápem čo sú to "trvale zhasnutá světla". Dlhodobo nefunguje zabezpečenie priecestia? To asi sotva. Alebo nebliká biele sveto keď je priecestie otvorené? To zas nie je také strašné. Netuším čo ste mysleli.

+2/0
24.6.2016 12:26

R62o22m82a23n 76J46e60s78c21h30k72e 9598665637785

Na většině prejezdech bliká bílé světlo. Ve Skalici nebliká žádné světlo. Pouze až jede vlak bliká červené. Je to hlavní trať Brno - Praha. Pro mne přejezd, kde nic nesvítí znamená výstrahu.

Dvakrát jsem zažil, když jsem vjel do nesvítících závor, tak spadly mechanické závory. Uvěznily auto.

Podle vyhlášky jsem nic neporušil.

Také jsem viděl na vlastní oči, když vjel vlak do otevřených závor. Pro fíry to byl šok.

+1/0
24.6.2016 13:04

J70á16n 65K93o64t39ú86č 2756804558616

Myslím, že pletiete moc vecí dokopy. Osobne neviem, prečo niekde bliká biele svetlo a niekde nie. A tie "mechanické závory", to myslíte ručne ovládané? Tam samozrejme nie je vylúčené nič. Ani to, že vlak preletí cez otvorené priecestie. S tým sa nedá nič moc robiť, len to nahradiť automatom. Pri automaticky ovládaných závorách dostáva aj fíra pozitívne potvrdenie toho, že priecestie je uzavreté (na to je návesť zvaná po česky "přejezdník"). Ak ho nedostane, tak MUSÍ prejsť s vlakom cez priecestie pomalou jazdou a stále húkať.

Ak ste videli, ako vlak preletel cez otvorené priecestie v plnej rýchlosti, mali ste to nahlásiť. Veľmi pravdepodobne to bolo hrubé porušenie predpisov zo strany fíru. Ale ak to boli ručne ovládané závory, tak za to fíra nemôže.

+4/0
24.6.2016 14:36

R34o83m31a42n 56J67e56s26c22h70k61e 9478165507765

Je to automat na hlavní trati 260 Brno - Česká Třebová.

0/0
24.6.2016 19:27

A81l96e56n74a 10R58i85s70o67v84á 4676680929205

Někteří to asi mají jako adrenalinový sport, protože se vcelku nedá pochopit, že se každý týden najde minimálně jeden ňouma, který skončí na přejezdu. A to se jistě nepíše o všech, jen o těch kam stihne přijet tv nebo pisálci.

+1/0
24.6.2016 8:26

K67a57r53e35l 10B64a15r27t86á46č50e27k 9192949312535

prejezdy hrozne dlouhe na prejezd ridici jsou nedockavi...ja prijedu pred blikajici jiz cervenou signalizaci zastavim a vypnu motor a cekam...co je na tom nepochopitelneho pockat nekolik minut nez cekat na zpopelneni v marnici ci byt upoutan na invalidni vozik nebo platit odskodne do smrti nekomu...

+2/−1
24.6.2016 7:58

R93o93m42a27n 33J46e98s98c57h14k58e 9828725557845

Rájec - Jestřebí je špatné nádraží. Chcete čekat další hodinu na další vlak, když se nemůžete dostat k vlaku. Jedou třeba 3-4 vlaky za sebou a ještě se posunuje. Spěcháte do práce. Ano je to dilema. Auta mohou objet před nedaleký nadjezd ale chodci mají smůlu. Chybí tam podchod či nadchod.

0/0
24.6.2016 10:27

T98o71m58a53s 77N50o78v57o96t50n80y 1421504576235

Tak na druhou stranu, ty vlaky jezdí podle jízdního řádu prakticky každý den stejně. Takže pokud někde vzniká situace, že mi ujíždí vlak kvůli čekání u přejezdu ve stejný čas, tak si prostě musím vyjít o 10 minut dřív. Nákladních jezdí minimum přes špičku. Jinak samozřejmě souhlasím, že tam podchod chybí.

+2/0
24.6.2016 13:13

O21n44d52ř57e88j 46L24e97s26i35n40a 2295888111648

To by mě zajímalo, jak moc musim mít v hlavě nas**no, abych tohle udělal.....;-€

+4/0
24.6.2016 7:26

K56a22r37e62l 77V71a34c95h58u94t 9503262919473

Furt se o přísnosti JEN píše a mluví - ale skutek utek! ;-€ ... Podle množství ukrutně "spěchajících" je zřejmé, že jim to prochází až příliš často, že jsou na přestupování zákona vlastně ZVYKLÍ... :-/

+2/0
24.6.2016 5:58

M74i49c57h28a25e63l 11M69e60n20s41i51k 8811216380782

Dle mého skromného názoru je na vině bázeň zákonodárců nastavit skutečně účinné tresty, a zejména - prevenci.

Pokud byste při zkouškách v autoškole OPRAVDU NEVĚDĚLI, že na přejezd se dvěma červenými světly vjet nesmíte, řidičák nedostanete. Pokud totéž nebudete vědět o dvě nebo dvacet let později, je zcela logické, že Vám musí být odebrán.

Ne "až na půl roku". Doživotně. Tečka, nazdar.

(Že jste kamioňák z povolání a nic jiného neumíte? To jako, pane řidiči, myslíte vážně tvrzení, že řídit auto UMÍTE?;-D)

+7/−5
23.6.2016 23:12

P34e53t27r 76K60o78n76í93č44e84k 8584662805325

Když umí točit volantem, zvládne točit popelnicí a vozit se na stupátku... i když ukazování při couvání by taky mohl být problém. A ta poslední věta je neprůstřelný argument. R^

+4/−1
24.6.2016 0:01

D19a31v34i20d 34V33i22k35t39o62r85a 9584654505297

Já bych je všechny popravil do třetího kolena. Jako v KLDR.

+1/−2
24.6.2016 7:40

K40a48r20e44l 46B62a74r97t95á75č55e96k 9912889682175

to by tu nikdo nezustal...

+1/0
24.6.2016 7:59

V23á16c41l35a86v 59V11o25j42t83í32š48e83k 9236188167800

Přestupky na přejezdech jsou hlavně mediálně velmi zajímavé. Pokud ale nedojde ke srážce těžkého vozidla s rychlým vlakem, nejhůře si to odnese ten kdo to zavinil a Ti co se s ním odváží sednout do auta. Často dojde jen k relativně malé škodě na vlaku, bez zranění strojvůdce či cestujících.

Jestliže do protijedoucího vozidla vletí někdo při předjíždění (nebo narazí vysokou rychlostí do čehokoliv), bývají následky podstatně horší. Mrtví, těžce zranění, velké materiální škody a viník bohužel často dopadne lépe než ti ostatní. Osobákem zdemolovat a nebo srazit z cesty lze i kamion nebo autobus. Riskantní jízda vysokou rychlostí je tak asi ještě horší čin než nezastavit před přejezdem.

Je ovšem pravdou, že třeba i na všechny přejezdy se dají namontovat kamery a odchytávat ty, kteří nejsou schopni ani bezpečně přejet železniční přejezd. To ostatní co tito experti tropí se nedá tak snadno zachytit.

+2/−1
23.6.2016 23:05

P35e46t13r 40K86o49n23í74č83e71k 8444362365455

No nevím. Náklaďák versus regionova nebo vůz 810 je často průser. Vlak nemá kam uhnout s kabinou, ale řidič náklaďáku se stihne posunout a vlak narazí do korby, kontejneru, cisterny nebo prostě co má to NA za kabinou...

0/0
24.6.2016 0:03

K78a41r69e95l 89B57o36k 7231987221321

Ví někdo, proč se zvednou napřed závory a potom zhasnou světla. Neznám to, ale kdy by napřed zhaslo světlo a až potom se zvedly závory, tak by bylo po problému.

+4/−5
23.6.2016 21:08

J84i44ř46í 42P24r72ů36š71a 7835822825879

Protože světla jsou základní výstrahou, závora je jen a pouze doplňková.

+12/−1
23.6.2016 21:25

R81o75m13a10n 47J46e45s36c40h70k48e 9948225477435

Proč na některých přejezdech trvale nesvítí světla ? Například Skalice nad Svitavou.

+1/−4
24.6.2016 10:11

G75a45b83r45i88e75l 27H87o37r89t88e48n 9341129223624

Jde o fail-safe mechanismus. Zvednout závory chvíli trvá a pokud by v tom mezičase jel další vlak, nemuselo by se stihnout je zase dát dolů.

+6/−1
23.6.2016 22:02

J18á17n 57K86o23t11ú74č 2596194978736

Pretože je nutné, aby otvorenie a zatvorenie priecestia bol jeden konkrétny okamih. Keď počas otvárania závor systém zaregistruje ďalší vlak, tak ihneď spustí závory, pretože ešte stále neprestali blikať svetlá a teda tam NESMÚ byť žiadne autá. Ak len na malú chvíľu prestanú blikať, tak zase po zaregistrovaní vlaku nastúpi predzváňacia doba. Ja sa pýtam: prečo toto neučia v autoškolách???? Pustite si https://www.youtube.com/watch?v=OODT4fEVnqU a dozviete sa viac!

+2/0
24.6.2016 9:25

J85i48ř18í 15H70o74l76e24č33e49k 8170469137463

Ti, kteří ignorují světelná znamení na železn.přejezdech, nejsou Řidiči ! To je obyčejný řidičský PÓVL !!

+23/−3
23.6.2016 19:43

R86o36m81a59n 19J54e46s90c46h46k82e 9588395367285

Proč ve Skalici nad Svitavou nesvítí trvale světla ? Proč SŽDC neodpovědělo ?

Stát nefunguje.

0/−5
24.6.2016 10:33

P58e70t43e24r 26V17a88ň62u14š50a40n28i40k 4467846936822

nepamujte to vsude proboha8-o

+4/0
24.6.2016 14:39

R17o79m75a97n 37J72e81s26c24h75k92e 9718245347385

Vaší větě nerozumím ??

0/−2
24.6.2016 19:40

P93e65t93r 23S87c87h42ö13n 7713206732693

No, bez urážky, vy nerozumíte více věcem.

0/0
25.6.2016 20:44

J56a50n 94B60a27r15t46á72č45e52k 6215785930449

Článek na mě dělá maniuplativní dojem, kdy má vyvolat pocit, že se děje něco mimořádného a je třeba utáhnout šoruby. Dávám odkaz na výukové video z roku 1967, lidé jsou stále stejní -viz https://youtu.be/VAxD8NiGIsE?t=5m57s

+7/0
23.6.2016 19:38

J85i52ř35í 72K47o37c56u67r14e16k 6185904375888

Jeden neřidič z Polska, na bicykl řidičák netřeba.

Následující záběry nejsou vhodné pro slabší povahy, přestože tam neteče ktrev ani žádné jiné krvavé filmové efekty.

https://www.youtube.com/watch?v=3xW8z8xZ1RM

+4/−2
23.6.2016 19:07

P93e90t87r 65B34á10č70a 8515536295525

Proti temhle nepomuze vubec nic :-)

+1/0
23.6.2016 19:13

J75i62ř16í 32K57ü91h58r 2690766190476

Na to aby jste byl řidič nepotřebujete řidičák. Dle platné právní úpravy.

0/−5
23.6.2016 19:30
Foto

B68r85o67n48i96s18l22a48v 92G23a97b38r80y17š 2632279861

Tak to je fakt trouba... ;-D

+2/0
23.6.2016 19:37

O16l78d61ř52i63c31h 92Š18t13ě90p50á10n84e43k 7442406336244

Zlámal si tam alespoň vas?

0/0
23.6.2016 21:38

J78á27n 65K24o13t12ú56č 2206394378696

Podobné som videl na Kysuciach, tam jazdí tiež Pendolino Praha-Košice. Dedo na bicykli mi ešte nadával do sopliakov, keď som mu povedal že "taký starý a rozum nemá"... je to márne...

0/0
24.6.2016 12:24

P91a34v28e20l 50Ř15a58p31e41k 7882336249845

Je třeba za tohle začít okamžitěa doživotně sbírat řidičáky, udělat tomu pořádnou kampaň a pak se třeba automobilisté proberou ze své iluze, že s volantem v ruce můžou vjet všude a všechno před nimi musí uhnout.

+8/−9
23.6.2016 19:06

T75o24m13a44s 11N71o97v52o47t71n33y 1921724366615

Před chvílí byla v TV reportáž o chodcích a cyklistech co se chovají na přejezdech naprosto stejně. Plus přecházení kolejí kde nemají. Těm posbíráš co?

+6/−2
23.6.2016 19:08

A95n38t59o28n46í97n 72V63ý80b17o59r24n33ý 7888271643567

Chodec který vrazí do vlaku není tak nebezpečný jako auto...

+9/−5
23.6.2016 19:13

T85o75m89a88s 27N80o94v36o91t68n30y 1351744726775

Aha. Vysvětlujte to těm cestujícím co tam pak musí hodiny trčet v tom vlaku, že to byl "jen" chodec

+4/−4
23.6.2016 19:17

A81n65t58o14n37í37n 85V34ý56b77o15r70n46ý 7908891923327

Vy jste si začal tím, že jste se ptal, co se posbírá chodcům ;-)

Já nevím, proč prostě všichni vidíte problém v tom, že by se braly řidičáky lidem, co ohrožují ostatní na životě. Ať to jsou ti co jezdí na červenou nebo ti co sedají za volant totálně ožralí...

+8/−3
23.6.2016 19:24

T47o43m74a17s 78N75o29v47o70t11n65y 1121464716225

No tak jak postihnete ty bez řidičáku co se chovají stejně?

0/−2
23.6.2016 21:51

P86e33t48r 60K20o44v98a97ř80í48k 1611123919347

Kriminálem.

0/0
23.6.2016 22:43

H27o30n30z31a 38F45á81t49o40r 2489895514340

Pravděpodobně život.

+5/0
23.6.2016 19:25

M61i17c47h63a54e22l 12M33e74n78s13i68k 8831866320392

Ne TĚM.

TY posbíráš.

0/0
23.6.2016 22:55

P17a80v93e80l 85J67e19ř40á84b25e50k 7891572874657

Trenýrky a boty.

Včera jsem zůstal u jednoho přejezdu, kde se "zbláznila" jedna závor. A to na trati, kde vlaky jezdí okolo 80 km/hod.

Než to přišel pracovník dráhy opravit (cca 3 minuty), tak přes trať, kde blikala výstražná světla, přešla minimálně desítka lidí.

Tak řidiče budeme trestat, a chodce ne?

0/0
24.6.2016 1:11

P20e79t95e19r 56V55a85ň54u63š38a78n14i28k 4957566596412

pokud nezacnou jezdit neviditelne vlaky, pak nevidim problem aby chodec presel i kdyz blika vystrazna svetla...

0/0
24.6.2016 14:51

R23o65m52a25n 59J43e53s66c35h61k94e 9458805267185

Jak se dostat k vlaku na nádraží Rájec -Jestřebí, kde chybí podchod či lávka a jede 4 -5 vlaků za sebou a k tomu se ještě posunuje. Řekněte lidem, že mají čekat další hodinu na další vlak. Ano zákon nestanoví, kdy máte přijít k vlaku včas. Obecně platilo pravidlo 5 minut. Jenomže v Rájci to mnohdy nestačí.

Je to ostuda státu, že na hlavní trati chybí podchody a nadchody. Také na dálnici nemáte přechody pro chodce.

0/−1
24.6.2016 13:10

P33e87t54r 79B27á75č52a 8435976335475

Zadna pohadka o konci automobilismu a niceni vseho a vsech? Dneska jste se moc nesnazil ;-)

+3/0
23.6.2016 19:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.