Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči se zalekli kamer na D1, ve zúžení překročí rychlost málokdo

Ve zúženém opravovaném úseku dálnice D1 překračoval ještě loni na podzim povolenou rychlost minimálně každý čtvrtý řidič. Důsledkem byly nehody a zácpy. Letos jezdí podle předpisů téměř všichni. Řidiči totiž mají respekt z nového úsekového měření rychlosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a29n 14F16r81o97l40í53k 6166930545364

Od ohlášení měření v zúžení je na D1 u Brna stále více nehod. Naposledy 6 aut jednou ranou. Dálnice věčně stojí. Je to jako loni a platí https://www.youtube.com/watch?v=2KrUoqnGd4Q

+1/0
7.7.2016 18:04

M11i49c53h72a48l 81Z67e90l56e97n49ý 6564233465456

Jezdím Praha - Brno několikrát týdně už několik let.

Ještě jsem nehodu ve zúženém úseku neviděl.

Viděl jsem tam odstavené kamiony, které dokázaly úplně dálnici ucpat.Viděl jsem imbecilní řidiče, kteří jeli celý úsek uprostřed, aby nikdo nemohl předjíždět. Ale bouračku jsem neviděl ani jednu.

Kolik nehod způsobených nedodržením POVOLENÉ (nikoli nepřiměřené) rychlosti tam tedy bylo?

+2/0
7.7.2016 15:28

J15i41r77i 35R50u64s91n19o45k 4225682657903

Tak to ja tedy videl tech nehod pomerne dost.

0/0
7.7.2016 22:03

A76l10e51š 40K72r44a28l85o86v46e30c 4305481378903

Jediné, co donutí českého řidiče dodržovat rychlost je radar a kamera. Tak to bylo a vždycky bude.

+2/−2
7.7.2016 14:55

Š11t79ě57p91á44n 62K34o21p37ř68i14v70a 6199405175592

Taky mate porad smulu na technologicke prestsvky? Ja po D1 nastesti jezdim jen obcas, ale videt nejakou smysluplnou cinnost se mi jeste nepostestilo.

+4/0
7.7.2016 13:34

J78i25r76i 23R55u56s18n82o77k 4275582287943

Mam na to takovy smiseny nazor. Kolikrat je vidim delat soboty nedele i pozde do vecera a jindy je tam v 8 rano prazdno.

0/0
7.7.2016 22:04

J56a14n 12K37o10ř17á65n 7647758308376

Někdy se spíš divím, že někdo povolí jízdu v těch zúženích prakticky stylem zrcátko na zrcátko.

+1/0
7.7.2016 12:45

F52r87a24n71t68i73š19e54k 79M85o51s15s 8702243459549

a v čem je problém?

+2/0
7.7.2016 13:08

P70e73t23r 26K13e16ř 8263794642118

V tom že auto které má 2m šířku, jet v dvoumetrovém pruhu nemůže. To ale asi projektanti neví.

0/0
7.7.2016 14:20

J43a19n 32O50n94d12r93o48u69š67e42k 5466239136188

Statistika nehod způsobených v těchto usecich ridici, kteří prekracuji rychlost neni.

Ale kamery na měření dame, nabereme tri lidi na vyber pokut a je to.

Stat je o tri lidi zase vetsi a obcan min svobodny. A to je jen malicky stripek.

+7/0
7.7.2016 12:35

R14o47b19e15r98t 40G22o64r62c 6932893623

Počkejte až začnou měřit stavební úseky kde je 30ka ;-D;-D;-D

+1/0
7.7.2016 12:33

K14a34r46e71l 43V16a67c40h10u32t 9383892489203

Proboha! 8-o ... Jen to ne! ;-(

+1/0
7.7.2016 12:37

Š32t54ě76p22á34n 59K19o18p98ř67i17v73a 6649705305532

Mne meri pravidlne 30 v Praze na zapomenutem useku u reky, kde je silnice siroka cca 20 m, nejsou tam obchody a nikdo tam nebydli. Ja tam jedu 30, ponevadz to vim, ale vzdy tam maji par aut zastavenych.

0/0
7.7.2016 13:37

K69a56r14e49l 89V24a33c95h97u39t 9553722189803

Na zúžených místech dálnic je velký problém kamiony předjíždět - bohužel je to TAK = člověk si NIKDY nemůže být jistý tím, že kamion NEVYBOČÍ - včera když jsem takto na D2 předjížděl několik kamionů, tak moje manželka (která jinak jezdí denně po celé jižní Moravě a rozhodně nepatří mezi brzdy silničního provozu) tak ta ječela strachy a se slzami v očích mne prosila, ať už to vícekrát nedělám... :-/ ... njn ... nakonec jsem uznal, že má vlastně pravdu, těch pár "ušetřených" minut fakticky nestojí za rozbité auto a (přinejlepším) pobyt v nemocnici... :-/ ... (kolikrát v restauraci čekáme kdo ví jak DLOUHO, než nám přinesou dlabanec!)

+4/0
7.7.2016 12:32

R18a28d66e87k 17H67o86d49a69ň 9406527941343

Mě by teda zajímalo, když jsme u těch "zúžení a překračování rychlosti", proč je tak diametrální rozdíl v opravách v ČR a mimo ni? Na jaře jsem jel do Vídně, u Modřic 80ka, a dalších zhruba 13 km 80ka aniž by se kdekoli cokoli dělo. Následoval 1 km se zrušením omezení, a pak pokračoval další 8mi kilometrový úsek. Přitom jsem vyjížděl kolem 14.00 takže nepředpokládám že "práce byla již hotova". O týden později cesta v 8.00 na stejném místě, nic se nezměnilo, nikde nikdo nepracoval, ani zařízení nikde, jen omezení.

Když jsem jel před rokem do Itálie, stav podobný - několikakilometrové úseky s omezením, aniž by se kdokoli dotkl silnice. Přitom v Rakousku v půl sedmé ráno v neděli makali borci na dálnici, za místem kde dělali zrušené omezení - celkem v délce snad 800 metrů.

Chápu že existují různé "technologické odstávky" apod., ale v ČR mi prostě přijde, že kdekoli chce někdo kopnout, tak prostě uzavře "pro jistotu" 10 km dálnice bez mrknutí oka, a D1 občas vypadá že omezení začíná v Brně a končí v Praze, s pár přestávkami uprostřed.

+9/0
7.7.2016 12:26

K77a63r69e50l 96V19a55c61h81u85t 9973292189303

Ono je to nachlup stejné i na D mezi Brnem a Břeclaví ... :-/ ... jedete a jedete (furt 80?) a vidět nějaké pracovníky je zvláštní událostí! Rv ... Ať teda klidně najmou nějaké ty Ukrajince, když našinců je tak žalostně MÁLO! Oni si rádi přivydělají.

+1/0
7.7.2016 12:36

J80a24n 93L14u46k10á27š 7587873173762

Protoze urednici, co to maji na starosti, jsou nekompetentni.

V zahranici (konkretne USA) jsem videl sceny, kdy na dalnici popojizdelo vozidlo se znakem uzavirky na zacatku a konci kolony. Mezitim jela freza, za ni pesky nekolik maniku s kostaty docistovalo a za tim jel asvalter pokladajici novy povrch. Asi to bylo neco rychle tuhnouciho, nebot kus za tim se po novem povrchu normalne jezdilo. Jindy jsem videl, jak se dvoupruhova dulezita komunikace v 10 vecer zuzila na jeden pruh, najela stejna kombinace a rano se po novem povrchu sice zatim bez vodorovneho znaceni jezdilo bez jakehokoliv omezeni ve dvou pruzich zase do 10 vecer.

V CR se to vyfrezuje, pote se tyden az mesic ceka, v lepsim pripade se po tom jezdi, potom se da novy povrch a jelikoz tam nejsou pruhy, da se tam 50 nebo 60. Kdyz uz je vse hotovo, tak naprostou specialitou je odstranovat znaceni o omezeni (a tim nechat prujezdny jen jeden pruh) v te nejvetsi dopravni spicce pred devatou ranni (videno u Brna na D1).

+1/0
7.7.2016 14:47

F62r62a65n30t85i73š96e93k 88M54o41s37s 8872583629619

Kecy. Jezdím úsekem denně a to co se píše v článku není pravda!

Ano, v měřeném úseku se jezdí pomaleji, což způsobuje to, že jsou tam častěji kolony. A nehod jsem tam už zažil od té doby několik, skoro bych řekl, že řidiči koukají více na tachometr než před sebe.

+10/0
7.7.2016 12:03

M29i36r42e67k 67P98r46a16ž35s74k36ý 7153942160289

Já vítám jakékoliv omezení mé osoby, pokud to zajistí to, že hloupí lidé, kteří nedodržují nic, natož tak nějaké dopravní zákony, nebudou ohrožovat mně. Tím pádem mně nevadí ani radary, ani policejní auta, která vypadají jako civilní a podobně. :-)

+4/−6
7.7.2016 11:46

P74e62t73r 43B56á88č41a 8945216115355

Jeste jste se zapomnel podepsat - ovcan CR ;-)

+3/−3
7.7.2016 11:51

M28i74r48e85k 16P54r82a47ž97s32k55ý 7483182620259

No,jestli jste Vy ovčan, tak z toho nepodezřívejte jiné:-))

+1/−1
7.7.2016 12:59

J59a93k21u47b 90K97o82s 3366652740234

No vás musí politici všeho druhu přímo milovat :-)

+2/0
7.7.2016 13:25

M24i15r71e87k 40P30r66a42ž79s71k66ý 7483682800319

No ještě abyste se tak do mně zamiloval Vy, Kosi. :-)

0/−1
7.7.2016 17:45

M57i18r94e29k 23P65r79a41ž39s46k83ý 7733192360459

Óóó, Báča už mně miluje. :-P

0/−1
7.7.2016 20:38

J48a82n 20K91o39s77t74k20a 9914357809746

Jezdím tudy několikrát týdně a subjektivně je v tom úseku daleko víc stojících kolon teď, než před měřením. A to i nekolikakilometrovych. Rád bych znal opravdové příčiny. Podle článku i Ťoka by tam teď mělo být všechno naprosto v pohodě.

+9/0
7.7.2016 11:22

R82o52b92e54r51t 65G68o50r74c 6402463603

příčina je jednoduchá, spousta řidičů má nesmyslný strach z pokuty a neuměj udržet stálou rychlost, přijedou ke zúžení kde je cedule 80 a vzhledem k tomu že se mluvilo někde o měření tak radši zpomalím na tacho 70, ono to je ve skutečnosti 65 a když se k tomu přičte hustota provozu v patřičných hodinách tak za 5 minut máte 3km kolonu, která ale už od svého druhého km jede STOP/GO

+1/0
7.7.2016 12:20

P56e43t72r 42Ž50á55k 1568572155449

No taky bych ale daval pokuty tem umelcum,co dojedou v uzkym pruhu kamion v pomalym a pak se ho bojej predjet a blokujou 70 ten uzkej.To se mi stalo asi trikrat.. Pritom pokud nepredjizdim,mam se drzet v pravym.

+11/0
7.7.2016 11:16

J32a83n 38L76u50k53á81š 7977133923422

Na techto usecich je ale velice casto dopravni znacka "stridava jizda" a v tom pripade je touto znackou doporuceno stridat jizdni pruhy a nepredjizdet.

Pokud se vam nelibi, ze ten pred vami tuto znacku respektuje, budete to muset holt skousnout.

Znacka neni povinna, nicmene doporucuje urcity zpusob jizdy a kdo ji respketuje se niceho nespravneho nedopousti.

+5/−2
7.7.2016 11:49

J90a96n 87L46u90k42á17š 7497853703172

Koukam, ze minus by byl, ovsem ta znacka existuje a vypada takhle: http://doipo.cz/wp-content/uploads/2014/04/stridava_jizda.jpg

+2/−1
7.7.2016 11:58

T45o59m44á94š 14V42e68s45e78l32ý 2688476307199

Marně tu značku hledám ve vyhlášce, opravdu tam je? Já si myslím, že tam není a tím pádem pokud jede hňup v levým 70, tak mě blokuje a nemá tam co dělat.

+1/0
7.7.2016 13:35

J26a74n 24L25u67k75á36š 7527273653462

dodatkova tabulka - E13

0/0
7.7.2016 14:49

J84a95n 58K23o48s18t29k72a 9244477779426

Pokud si to dobře vybavuji, tak značka střídavé jízdy je v současné době snad právě na jediném úseku (několikrát) a to na tom před Brnem, kdežto příspěvek mířil na obecný jev v zúžených úsecích. Když se toto děje v kopci kolem motorestu Zajíček na 50km, kde se kamiony posunují rychlostí 30km/h, tak to vaše doporučení střídavé jízdy způsobí pouze dopravní komplikace a kolonu.

0/0
7.7.2016 13:42

R55o49b49e38r67t 24G19o31r58c 6672373743

Ale za nehody ve zúžení většinou nemůže rychlost jako taková, od rychlosti se odvíjej pouze následky nehod, hlavní příčinou nehod ve zúžení je nepozornost a nedodržení bezpečné vzdálenosti, když se nalepíte ve zúžení dodávce nebo kamionu na zadek tak potom v tom pruhu kličkujete jak zajíci, protože vidíte max 5 metrů před sebe a když takovej kamion začne brzdit z důvodu že dalších 10 aut brzdí před ním na které nevidíte tak potom tomu odpovídaj nehody. Neustále se uvádí že kolik nehod zapříčiní vysoká rychlost na našich silnicích a jak je to alarmující číslo ;-D Bohužel z toho čísla je možná 15% pravdivých jako příčina vysoká rychlost, ostatní je o spoustě jiných věcí a vysoká rychlost pak hraje roli pouze už jen v následcích dané nehody.

+3/0
7.7.2016 11:04

J66a91n 34L27u93k80á91š 7417773583292

Motivaci pro nebezpecne predjizdeni, lepeni se na zadek atp. je ovsem touha dojet nekam rychleji.

Tj. pokud tyto typy dostanou adekvatni flastr za rychlost, vetsinou se tim vyresi i souvisejici jevy.

Muj kolega je takovy "liberal", co jezdi rychle, ale jen v CR, v zahranici ho "nebyt ovce" velice rychle prejde. Stacil jeden flastr na Slovensku v hodnote 500 EUR a uz je tam poslusnej jako beranek.

+2/−1
7.7.2016 11:55

K46a19r31e39l 24Š48o74u15m70a48l 1424683748

Vážená paní autorko, již na střední škole nás učili, že je při psaní jakéhokoliv článku nebo práce, která pracuje s fakty, nutné doplnit zdroje těchto faktů.

Pro začátek by mně stačila konkrétní data nebo zdroj dat k Vašemu tvrzení z první a druhé věty článku (cituji):"Ve zúženém opravovaném úseku dálnice D1 překračoval ještě loni na podzim povolenou rychlost minimálně každý čtvrtý řidič. Důsledkem byly nehody a zácpy."

Zdroj:http://brno.idnes.cz/kamery-meri-na-d1-rychlost-0y7-/brno-zpravy.aspx?c=A160707_2258020_brno-zpravy_vh

+2/0
7.7.2016 11:03

J28i47r67i 38R18u43s86n26o68k 4835562567833

To nejde. Tohle se na humanitne zamerenych skolach pred studenty dusledne utajuje.

0/0
7.7.2016 22:06

K12a78m43i54l 46D63o95l30e12z29e46l 6842946824832

takze kdyz si poridim radar jako soukroma osoba, nekde jej postavim a zacnu zaznamy posilat na magistrate, tak budou ridici dostavat pokuty?

0/0
7.7.2016 10:50

I62g65n35á34c 32M58r97k56v22i63č33k43a 2718122779345

když se domluvíš s Obcí, tak proč ne? Budou rádi, že jim to zafinancuješ a oni se napakujou

+1/0
7.7.2016 11:14

M74i82c40h46a94e70l25a 11Z77l72á54m26a28l31o53v22á 6605125635123

V případě uzavírky Brno-Vyškov se já teda vždy nějak "prostojím" přes tento úsek. Ty značky omezující rychlost 80km/h tam vypadají, jako by je tam umístil vtipálek, něco jako červené trenky na hradě

+1/0
7.7.2016 10:19

L57u31k33á34š 13S31v31a90č23i29n33a 9272342932711

Minimálně podle nadpisu článku je vše ok. :-)

+1/0
7.7.2016 10:17

R12o64m45a87n 90Š49e34s56t59á13k 5814389893203

Když už se autorka článku Dominika Hromková ohání nehodami v dopravních omezeních, mohla by nám dodat statistiku dopravních nehod v těchto místech? Stačí celkový počet nehod v těchto místech a pak počet nehod způsobených nedodržením povolené rychlosti.

+16/0
7.7.2016 10:14

P20e81t69r 48B74á75č52a 8585156425725

Nemohla, bud ani nevi o cem pise, nebo prikaz z hora znel jasne.

+6/−2
7.7.2016 10:18

M49i34r87e57k 48P37r90a33ž59s51k57ý 7253232720629

Máte možnost si to vyhledat sám. Pokud to ovšem umíte.

Vás to asi taky hodně žere, pane Šestáku, když musíte něco dodržet, co ostatní považují za samozřejmé. Třeba stanovenou rychlost. :-)

+3/−9
7.7.2016 10:22

P33e74t72r 31B31á92č40a 8805126465635

Evidentne ani nevite o cem je rec nebo jste tama nejel, tak si nechte svoje moudra a minusy.

+2/−3
7.7.2016 10:32

M78i58r27e28k 52P59r13a24ž50s24k45ý 7973202740899

Nápodobně, chytrý muži. :-)

+2/0
7.7.2016 11:43

J14a40k68u62b 66R55e75i22t52e77r 2855820208784

To by byl fakt problém napsat, jak se změnila nehodovost? Nějaká čísla místo pojmů a dojmů????

40 tis. aut (třetina) jela 100+, to musely být kolem dálnice hromady mrtvol!!! Bože.

+12/0
7.7.2016 10:11

J19i53r85i 20R84u58s41n16o40k 4975962217973

Asi jezdim jinym usekem D1 na Brno. To je asi tak vsechno, co k tomu muzu rict.

+1/0
7.7.2016 10:05

J31i47r86k75a 62K55o41c88h 7984224483785

jen dotaz - pokud je tu nejaky odbornik. podle clanku to vypada, ze zarizeni vlastni a provozuje rsd, ktere obcim predava informace. nebylo kdysi i soudem uznano, ze merici zarizeni smi provozovat PCR, MP a obce primo? myslim ze kdysi byly soukrome firmy, ktere merily na zaklade sml a predavaly pak info obci - a to myslim pak bylo zakazano. nebo ne?

+1/0
7.7.2016 10:05

J17a12k46u73b 49B65r75i91n44e40r 6707592862351

Vsichni jedou 60!!!! Je opravdu zazitek krokem ve zuzeni predjizdet kolonu kamionu:D v 80km/h je to jeste vetsi adrenalin, nez pred kamerama...super pocin,dekujeme pane ministre.

+5/−5
7.7.2016 10:02

I26v57a 96V98a69l64č55í56k53o73v64á 3110339369

Já tam jedu 82 podle GPS, dodržuje to tempomat. A málokdy to musím vyšlápnout.

Ze začátku jsem si říkala, že se do těch 2,2 m nevejdu, dnes už nemám problém.

0/−1
7.7.2016 12:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.