Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči se zalekli kamer na D1, ve zúžení překročí rychlost málokdo

Ve zúženém opravovaném úseku dálnice D1 překračoval ještě loni na podzim povolenou rychlost minimálně každý čtvrtý řidič. Důsledkem byly nehody a zácpy. Letos jezdí podle předpisů téměř všichni. Řidiči totiž mají respekt z nového úsekového měření rychlosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a23n 67F21r13o11l12í86k 6556400295854

Od ohlášení měření v zúžení je na D1 u Brna stále více nehod. Naposledy 6 aut jednou ranou. Dálnice věčně stojí. Je to jako loni a platí https://www.youtube.com/watch?v=2KrUoqnGd4Q

+1/0
7.7.2016 18:04

M64i41c20h29a29l 93Z46e53l95e83n50ý 6584443405136

Jezdím Praha - Brno několikrát týdně už několik let.

Ještě jsem nehodu ve zúženém úseku neviděl.

Viděl jsem tam odstavené kamiony, které dokázaly úplně dálnici ucpat.Viděl jsem imbecilní řidiče, kteří jeli celý úsek uprostřed, aby nikdo nemohl předjíždět. Ale bouračku jsem neviděl ani jednu.

Kolik nehod způsobených nedodržením POVOLENÉ (nikoli nepřiměřené) rychlosti tam tedy bylo?

+2/0
7.7.2016 15:28

J34i45r28i 11R48u67s13n55o88k 4725572977513

Tak to ja tedy videl tech nehod pomerne dost.

0/0
7.7.2016 22:03

A66l53e68š 92K43r37a33l55o66v12e56c 4145891288963

Jediné, co donutí českého řidiče dodržovat rychlost je radar a kamera. Tak to bylo a vždycky bude.

+2/−2
7.7.2016 14:55

Š52t72ě19p75á71n 96K76o51p37ř39i80v27a 6619855315552

Taky mate porad smulu na technologicke prestsvky? Ja po D1 nastesti jezdim jen obcas, ale videt nejakou smysluplnou cinnost se mi jeste nepostestilo.

+4/0
7.7.2016 13:34

J70i95r93i 85R52u25s57n24o17k 4175562667433

Mam na to takovy smiseny nazor. Kolikrat je vidim delat soboty nedele i pozde do vecera a jindy je tam v 8 rano prazdno.

0/0
7.7.2016 22:04

J71a96n 57K48o15ř12á25n 7637818368536

Někdy se spíš divím, že někdo povolí jízdu v těch zúženích prakticky stylem zrcátko na zrcátko.

+1/0
7.7.2016 12:45

F88r11a41n62t62i19š70e68k 45M55o84s18s 8942423539379

a v čem je problém?

+2/0
7.7.2016 13:08

P25e94t67r 64K50e19ř 8183644422328

V tom že auto které má 2m šířku, jet v dvoumetrovém pruhu nemůže. To ale asi projektanti neví.

0/0
7.7.2016 14:20

J78a55n 82O15n91d88r68o50u95š51e83k 5936609966458

Statistika nehod způsobených v těchto usecich ridici, kteří prekracuji rychlost neni.

Ale kamery na měření dame, nabereme tri lidi na vyber pokut a je to.

Stat je o tri lidi zase vetsi a obcan min svobodny. A to je jen malicky stripek.

+7/0
7.7.2016 12:35

R87o31b86e85r88t 62G16o61r74c 6102683233

Počkejte až začnou měřit stavební úseky kde je 30ka ;-D;-D;-D

+1/0
7.7.2016 12:33

K71a13r79e92l 75V30a40c40h25u85t 9403622959483

Proboha! 8-o ... Jen to ne! ;-(

+1/0
7.7.2016 12:37

Š54t45ě12p53á30n 43K70o28p62ř87i30v78a 6529695715932

Mne meri pravidlne 30 v Praze na zapomenutem useku u reky, kde je silnice siroka cca 20 m, nejsou tam obchody a nikdo tam nebydli. Ja tam jedu 30, ponevadz to vim, ale vzdy tam maji par aut zastavenych.

0/0
7.7.2016 13:37

K18a14r33e75l 96V47a26c57h18u72t 9303652309113

Na zúžených místech dálnic je velký problém kamiony předjíždět - bohužel je to TAK = člověk si NIKDY nemůže být jistý tím, že kamion NEVYBOČÍ - včera když jsem takto na D2 předjížděl několik kamionů, tak moje manželka (která jinak jezdí denně po celé jižní Moravě a rozhodně nepatří mezi brzdy silničního provozu) tak ta ječela strachy a se slzami v očích mne prosila, ať už to vícekrát nedělám... :-/ ... njn ... nakonec jsem uznal, že má vlastně pravdu, těch pár "ušetřených" minut fakticky nestojí za rozbité auto a (přinejlepším) pobyt v nemocnici... :-/ ... (kolikrát v restauraci čekáme kdo ví jak DLOUHO, než nám přinesou dlabanec!)

+4/0
7.7.2016 12:32

R90a33d89e49k 18H70o58d31a78ň 9346517521503

Mě by teda zajímalo, když jsme u těch "zúžení a překračování rychlosti", proč je tak diametrální rozdíl v opravách v ČR a mimo ni? Na jaře jsem jel do Vídně, u Modřic 80ka, a dalších zhruba 13 km 80ka aniž by se kdekoli cokoli dělo. Následoval 1 km se zrušením omezení, a pak pokračoval další 8mi kilometrový úsek. Přitom jsem vyjížděl kolem 14.00 takže nepředpokládám že "práce byla již hotova". O týden později cesta v 8.00 na stejném místě, nic se nezměnilo, nikde nikdo nepracoval, ani zařízení nikde, jen omezení.

Když jsem jel před rokem do Itálie, stav podobný - několikakilometrové úseky s omezením, aniž by se kdokoli dotkl silnice. Přitom v Rakousku v půl sedmé ráno v neděli makali borci na dálnici, za místem kde dělali zrušené omezení - celkem v délce snad 800 metrů.

Chápu že existují různé "technologické odstávky" apod., ale v ČR mi prostě přijde, že kdekoli chce někdo kopnout, tak prostě uzavře "pro jistotu" 10 km dálnice bez mrknutí oka, a D1 občas vypadá že omezení začíná v Brně a končí v Praze, s pár přestávkami uprostřed.

+9/0
7.7.2016 12:26

K90a71r95e76l 70V68a30c76h35u39t 9293502169283

Ono je to nachlup stejné i na D mezi Brnem a Břeclaví ... :-/ ... jedete a jedete (furt 80?) a vidět nějaké pracovníky je zvláštní událostí! Rv ... Ať teda klidně najmou nějaké ty Ukrajince, když našinců je tak žalostně MÁLO! Oni si rádi přivydělají.

+1/0
7.7.2016 12:36

J54a45n 57L22u15k97á60š 7967953883122

Protoze urednici, co to maji na starosti, jsou nekompetentni.

V zahranici (konkretne USA) jsem videl sceny, kdy na dalnici popojizdelo vozidlo se znakem uzavirky na zacatku a konci kolony. Mezitim jela freza, za ni pesky nekolik maniku s kostaty docistovalo a za tim jel asvalter pokladajici novy povrch. Asi to bylo neco rychle tuhnouciho, nebot kus za tim se po novem povrchu normalne jezdilo. Jindy jsem videl, jak se dvoupruhova dulezita komunikace v 10 vecer zuzila na jeden pruh, najela stejna kombinace a rano se po novem povrchu sice zatim bez vodorovneho znaceni jezdilo bez jakehokoliv omezeni ve dvou pruzich zase do 10 vecer.

V CR se to vyfrezuje, pote se tyden az mesic ceka, v lepsim pripade se po tom jezdi, potom se da novy povrch a jelikoz tam nejsou pruhy, da se tam 50 nebo 60. Kdyz uz je vse hotovo, tak naprostou specialitou je odstranovat znaceni o omezeni (a tim nechat prujezdny jen jeden pruh) v te nejvetsi dopravni spicce pred devatou ranni (videno u Brna na D1).

+1/0
7.7.2016 14:47

F60r11a45n86t34i98š33e54k 96M35o84s21s 8942593969989

Kecy. Jezdím úsekem denně a to co se píše v článku není pravda!

Ano, v měřeném úseku se jezdí pomaleji, což způsobuje to, že jsou tam častěji kolony. A nehod jsem tam už zažil od té doby několik, skoro bych řekl, že řidiči koukají více na tachometr než před sebe.

+10/0
7.7.2016 12:03

M34i64r93e69k 98P11r51a14ž85s31k21ý 7463542890939

Já vítám jakékoliv omezení mé osoby, pokud to zajistí to, že hloupí lidé, kteří nedodržují nic, natož tak nějaké dopravní zákony, nebudou ohrožovat mně. Tím pádem mně nevadí ani radary, ani policejní auta, která vypadají jako civilní a podobně. :-)

+4/−6
7.7.2016 11:46

P75e17t73r 19B66á84č89a 8105406945945

Jeste jste se zapomnel podepsat - ovcan CR ;-)

+3/−3
7.7.2016 11:51

M19i92r68e33k 61P62r17a97ž35s41k11ý 7283132590589

No,jestli jste Vy ovčan, tak z toho nepodezřívejte jiné:-))

+1/−1
7.7.2016 12:59

J40a11k12u86b 86K98o17s 3406192140314

No vás musí politici všeho druhu přímo milovat :-)

+2/0
7.7.2016 13:25

M50i39r24e43k 64P63r73a13ž91s58k44ý 7613692580389

No ještě abyste se tak do mně zamiloval Vy, Kosi. :-)

0/−1
7.7.2016 17:45

M56i63r61e73k 87P70r59a17ž53s87k96ý 7523182940119

Óóó, Báča už mně miluje. :-P

0/−1
7.7.2016 20:38

J61a59n 28K40o22s76t83k90a 9764477549986

Jezdím tudy několikrát týdně a subjektivně je v tom úseku daleko víc stojících kolon teď, než před měřením. A to i nekolikakilometrovych. Rád bych znal opravdové příčiny. Podle článku i Ťoka by tam teď mělo být všechno naprosto v pohodě.

+9/0
7.7.2016 11:22

R66o10b94e48r42t 38G57o52r53c 6782443263

příčina je jednoduchá, spousta řidičů má nesmyslný strach z pokuty a neuměj udržet stálou rychlost, přijedou ke zúžení kde je cedule 80 a vzhledem k tomu že se mluvilo někde o měření tak radši zpomalím na tacho 70, ono to je ve skutečnosti 65 a když se k tomu přičte hustota provozu v patřičných hodinách tak za 5 minut máte 3km kolonu, která ale už od svého druhého km jede STOP/GO

+1/0
7.7.2016 12:20

P59e90t32r 69Ž55á66k 1218642185899

No taky bych ale daval pokuty tem umelcum,co dojedou v uzkym pruhu kamion v pomalym a pak se ho bojej predjet a blokujou 70 ten uzkej.To se mi stalo asi trikrat.. Pritom pokud nepredjizdim,mam se drzet v pravym.

+11/0
7.7.2016 11:16

J95a84n 42L39u45k61á71š 7717843363422

Na techto usecich je ale velice casto dopravni znacka "stridava jizda" a v tom pripade je touto znackou doporuceno stridat jizdni pruhy a nepredjizdet.

Pokud se vam nelibi, ze ten pred vami tuto znacku respektuje, budete to muset holt skousnout.

Znacka neni povinna, nicmene doporucuje urcity zpusob jizdy a kdo ji respketuje se niceho nespravneho nedopousti.

+5/−2
7.7.2016 11:49

J71a91n 17L57u49k64á24š 7607523573822

Koukam, ze minus by byl, ovsem ta znacka existuje a vypada takhle: http://doipo.cz/wp-content/uploads/2014/04/stridava_jizda.jpg

+2/−1
7.7.2016 11:58

T24o12m79á31š 54V23e45s20e35l88ý 2908766137209

Marně tu značku hledám ve vyhlášce, opravdu tam je? Já si myslím, že tam není a tím pádem pokud jede hňup v levým 70, tak mě blokuje a nemá tam co dělat.

+1/0
7.7.2016 13:35

J15a12n 91L95u79k80á93š 7187833863972

dodatkova tabulka - E13

0/0
7.7.2016 14:49

J25a21n 16K11o95s14t64k41a 9234707409596

Pokud si to dobře vybavuji, tak značka střídavé jízdy je v současné době snad právě na jediném úseku (několikrát) a to na tom před Brnem, kdežto příspěvek mířil na obecný jev v zúžených úsecích. Když se toto děje v kopci kolem motorestu Zajíček na 50km, kde se kamiony posunují rychlostí 30km/h, tak to vaše doporučení střídavé jízdy způsobí pouze dopravní komplikace a kolonu.

0/0
7.7.2016 13:42

R24o16b58e35r73t 10G52o80r24c 6132473433

Ale za nehody ve zúžení většinou nemůže rychlost jako taková, od rychlosti se odvíjej pouze následky nehod, hlavní příčinou nehod ve zúžení je nepozornost a nedodržení bezpečné vzdálenosti, když se nalepíte ve zúžení dodávce nebo kamionu na zadek tak potom v tom pruhu kličkujete jak zajíci, protože vidíte max 5 metrů před sebe a když takovej kamion začne brzdit z důvodu že dalších 10 aut brzdí před ním na které nevidíte tak potom tomu odpovídaj nehody. Neustále se uvádí že kolik nehod zapříčiní vysoká rychlost na našich silnicích a jak je to alarmující číslo ;-D Bohužel z toho čísla je možná 15% pravdivých jako příčina vysoká rychlost, ostatní je o spoustě jiných věcí a vysoká rychlost pak hraje roli pouze už jen v následcích dané nehody.

+3/0
7.7.2016 11:04

J62a31n 63L71u76k87á16š 7287923323392

Motivaci pro nebezpecne predjizdeni, lepeni se na zadek atp. je ovsem touha dojet nekam rychleji.

Tj. pokud tyto typy dostanou adekvatni flastr za rychlost, vetsinou se tim vyresi i souvisejici jevy.

Muj kolega je takovy "liberal", co jezdi rychle, ale jen v CR, v zahranici ho "nebyt ovce" velice rychle prejde. Stacil jeden flastr na Slovensku v hodnote 500 EUR a uz je tam poslusnej jako beranek.

+2/−1
7.7.2016 11:55

K12a39r18e39l 84Š35o44u88m48a74l 1524773888

Vážená paní autorko, již na střední škole nás učili, že je při psaní jakéhokoliv článku nebo práce, která pracuje s fakty, nutné doplnit zdroje těchto faktů.

Pro začátek by mně stačila konkrétní data nebo zdroj dat k Vašemu tvrzení z první a druhé věty článku (cituji):"Ve zúženém opravovaném úseku dálnice D1 překračoval ještě loni na podzim povolenou rychlost minimálně každý čtvrtý řidič. Důsledkem byly nehody a zácpy."

Zdroj:http://brno.idnes.cz/kamery-meri-na-d1-rychlost-0y7-/brno-zpravy.aspx?c=A160707_2258020_brno-zpravy_vh

+2/0
7.7.2016 11:03

J31i55r29i 17R40u16s82n21o72k 4715482747493

To nejde. Tohle se na humanitne zamerenych skolach pred studenty dusledne utajuje.

0/0
7.7.2016 22:06

K92a64m35i64l 22D65o90l76e55z94e65l 6702676554792

takze kdyz si poridim radar jako soukroma osoba, nekde jej postavim a zacnu zaznamy posilat na magistrate, tak budou ridici dostavat pokuty?

0/0
7.7.2016 10:50

I23g97n67á20c 52M74r49k30v68i97č86k85a 2488272389665

když se domluvíš s Obcí, tak proč ne? Budou rádi, že jim to zafinancuješ a oni se napakujou

+1/0
7.7.2016 11:14

M69i63c44h41a79e63l83a 61Z85l86á22m75a59l63o46v72á 6605135975733

V případě uzavírky Brno-Vyškov se já teda vždy nějak "prostojím" přes tento úsek. Ty značky omezující rychlost 80km/h tam vypadají, jako by je tam umístil vtipálek, něco jako červené trenky na hradě

+1/0
7.7.2016 10:19

L14u37k31á74š 53S43v65a65č35i79n51a 9592272372941

Minimálně podle nadpisu článku je vše ok. :-)

+1/0
7.7.2016 10:17

R16o32m23a98n 59Š24e16s34t65á62k 5724709153603

Když už se autorka článku Dominika Hromková ohání nehodami v dopravních omezeních, mohla by nám dodat statistiku dopravních nehod v těchto místech? Stačí celkový počet nehod v těchto místech a pak počet nehod způsobených nedodržením povolené rychlosti.

+16/0
7.7.2016 10:14

P24e35t45r 29B63á62č41a 8425696865455

Nemohla, bud ani nevi o cem pise, nebo prikaz z hora znel jasne.

+6/−2
7.7.2016 10:18

M97i27r36e16k 44P61r58a31ž67s40k49ý 7463132480599

Máte možnost si to vyhledat sám. Pokud to ovšem umíte.

Vás to asi taky hodně žere, pane Šestáku, když musíte něco dodržet, co ostatní považují za samozřejmé. Třeba stanovenou rychlost. :-)

+3/−9
7.7.2016 10:22

P96e13t65r 22B79á72č60a 8145206535165

Evidentne ani nevite o cem je rec nebo jste tama nejel, tak si nechte svoje moudra a minusy.

+2/−3
7.7.2016 10:32

M40i62r74e62k 73P62r35a63ž60s96k78ý 7283302100249

Nápodobně, chytrý muži. :-)

+2/0
7.7.2016 11:43

J48a46k30u73b 88R41e80i14t64e38r 2755570178714

To by byl fakt problém napsat, jak se změnila nehodovost? Nějaká čísla místo pojmů a dojmů????

40 tis. aut (třetina) jela 100+, to musely být kolem dálnice hromady mrtvol!!! Bože.

+12/0
7.7.2016 10:11

J46i22r25i 61R37u31s94n56o14k 4655862207493

Asi jezdim jinym usekem D1 na Brno. To je asi tak vsechno, co k tomu muzu rict.

+1/0
7.7.2016 10:05

J86i61r28k84a 44K21o64c34h 7234834463635

jen dotaz - pokud je tu nejaky odbornik. podle clanku to vypada, ze zarizeni vlastni a provozuje rsd, ktere obcim predava informace. nebylo kdysi i soudem uznano, ze merici zarizeni smi provozovat PCR, MP a obce primo? myslim ze kdysi byly soukrome firmy, ktere merily na zaklade sml a predavaly pak info obci - a to myslim pak bylo zakazano. nebo ne?

+1/0
7.7.2016 10:05

J74a59k58u19b 34B96r15i28n91e24r 6837622652921

Vsichni jedou 60!!!! Je opravdu zazitek krokem ve zuzeni predjizdet kolonu kamionu:D v 80km/h je to jeste vetsi adrenalin, nez pred kamerama...super pocin,dekujeme pane ministre.

+5/−5
7.7.2016 10:02

I78v29a 90V42a63l85č77í91k92o51v46á 3530419459

Já tam jedu 82 podle GPS, dodržuje to tempomat. A málokdy to musím vyšlápnout.

Ze začátku jsem si říkala, že se do těch 2,2 m nevejdu, dnes už nemám problém.

0/−1
7.7.2016 12:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.