Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pokuty pro Čechy ano. Cizinci, které vyfotí radar, jim často uniknou

Po opravovaném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou denně projede asi 46 tisíc aut. Na dodržování rychlosti tam dohlíží speciální radar, který na jaře nainstalovalo Ředitelství silnic a dálnic. Těm, kteří ji překročí, hrozí pokuta ve výši tisíce korun. V případě cizinců je ale těžko vymahatelná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e78t93r 87B76á77č22a 8115546925655

At uz je to jakkoliv, ten radar je proste dalsi Tokova traparna, nic vic nic min.

Doufam, ze ho poslou k sipku za to myto a prijde tam nekdo normalni a ne nejake zednik ze stavby, co sotva pozna kde ma auto motor.

+2/0
11.7.2016 14:02

J42i15ř77í 93H65o84r32á41k 6404824703926

Pro info: Ťok předtím už i řediteloval strojírenské firmě kde ho velmi chválili a dodnes na něj v dobrém vzpomínají. Takže jste vedle. Nebo u stáda.

0/0
19.7.2016 7:54

R16a49d35e80k 96H50o61d11a45ň 9806227691223

U pokut se na nějaký výkon práva rezignovalo už před spoustou a spoustou let, už roky je to čistě o maximalizaci zisku. Dokud na 17 km dlouhých úsecích, kde nikdo do země týden nekopne a kde nezavadíte o dělníka přestože tam jezdíte 2-4krát denně stačí dát radar, nachytat dostatek lidí, a vědět že 40 % z nich jsou "chlapi co když udělají chybu tak to přiznají", a zaplatí poslanou složenku bez řečí, pro úředníka je cokoli co nevyřeší za 5 minut ztráta času. Takže nějaké zahraniční stejně řešit nebude.

+8/0
11.7.2016 11:36

V37á29c50l66a54v 89P97u94l60e10c 7448203726175

osobní příběh: měl jsem na návštěvě jednoho znamého z Izraele. Ten si půjčil pořádného sporťáka a lítal po dálnici v Rakousku kolem 200kmh. Do 14.dnů dostal dopis s hezkou pokutou i když řídil auto z půjčovny. Otázka zní když Rakousko jen něco přes 100km odsud, proč to nefunguje tady ?

špatné kamery? špatné tiskárny? špatná pošta? jiný vzduch?

anebo přece v lebkách je něco jiného ?

+9/−1
11.7.2016 10:33

P68a14v35e97l 16O25b85d86r48ž51á95l24e59k 6926914308602

Třeba že rakouský úředník umí anglicky a domluví se s tím izraelským? ;)

+1/0
11.7.2016 10:43

J92a18n 81C38h64o80b74o84t 5922724968541

Vůbec nemusí - auto bylo ze zdejší půjčovny a ne z izraelské.

+2/0
11.7.2016 10:59

P49a89v70e33l 43O92b95d20r82ž16á54l36e49k 6806974698402

Pak je to totéž, jako když cizinec jede autem z české půjčovny. Tu český úředník dohledá rychle a ta mu prozradí, kdo měl auto půjčené.

Jen se trochu bojím aby to nebylo pro obec ztrátové, když úřední překlad dopisu do Hebrejštiny bude jistě stát víc, než je ta tisícovka poplatku za správní řízení.

+1/0
11.7.2016 12:01

J39a14n 13C40h48o51b12o90t 5782134328591

Ale článek mluví o autech cizinců, tedy ne o autech půjčených v ČR, ale autech s cizími registracemi.

Ad překlad: ten, pokud vím, hradí pokutovaný řidič. Leda by se hochům z EU při přípravě tohoto opatření stala kolosální chyba. V dnešních mezistátních dohodách to tak je - z pokuty z Chorvatska za parkování za pár Kun přijde do Německa flastr na 100 EUR, který samozřejmě obsahuje i "poštovné a balné".

0/0
11.7.2016 12:06

P22a22v51e88l 42O97b60d34r89ž26á10l95e20k 6776854628552

Ale diskusní příspěvek - na který oba reagujeme - je o autě z půjčovny.

Překlad platí obec, za správní řízení si účtuje paušálně tisícovku ... výjimka je v případě, že musí přibrat znalce z oboru psychologie.

Buď se do té tisícovky vejde, nebo je pro ní nevýhodné takové řízení vůbec začínat (a půjde do toho den v případě, že úředníkovi jde opravdu o spravedlnost a ne výdělek do obecní kasy).

Je to celkem logická aplikace rovnosti před zákonem. U soudu má cizinec také nárok na tlumočníka placeného státem.

0/0
11.7.2016 12:12

P87a83v81e14l 54O62b67d92r24ž10á47l68e42k 6646884738592

Ještě mě napadlo, že možná narážíte na § 16odst. 1 správního řádu ? Ten je ovšem trochu v rozporu s čl. 6odst. 3 Evropské úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod ... která má ovšem přednost. Takže ten první dopis musí být přeložený na náklady správního orgánu.

0/0
11.7.2016 12:22

J69a92n 12C47h17o81b47o44t 5492234148171

Co přesně ten odstavec říká, mluví o jazyce, nebo nákladech stíhání? Kdybyste někde měl text, pošlete prosím, já zatím zjevně našel jen dokumenty s jinou strukturou.

A ohledně překladu: pokud ten paragraf pouze stanoví, že s občanem musí komunikovat jeho řečí, pak mi přijde velmi jednoduché shrnout ten překlad do celkového zpracování a naúčtovat to jako "manipuační poplatek".

0/0
11.7.2016 12:31

P29a70v64e48l 45O89b28d49r54ž67á59l82e94k 6286974238652

Náklady správního řízení jsou ze zákona paušální 1000 Kč. Není tam možnost něco dalšího "naúčtovat".

0/0
11.7.2016 18:37

J57a61n 20C31h59o17b92o60t 5182804128441

Auto z půjčovny je ale něco jiného, pokud je půjčovna rakouská, pak pro policii není problém ji dohledat - a ona zase ví, odkud měla zákazníka.

Problém je dohledávat řidiče s cizími registracemi. Některé státy mají bilaterální dohody - Rakousko či Chorvatsko prostě pošle podklady kontaktnímu místu v Německu, to zase má možnosti jak dohledat řidiče a (patřičně osolenou) pokutu po něm vymáhat.

ČR zatím takovéto dohody (pro mě naštěstí nemá) a onen evropský systém zatím dle článku nefunguje.

+2/0
11.7.2016 10:59

P68e14t48e63r 85S93m38u81t29n96ý 2735700330143

Skoro všude v EU funguje udělování a vymáhání pokut do a z EU naprosto spolehlivě již od roku 2010.

Pouze opět v Česku ne. Proč asi?

Diskutér Obdržálek (níže) našel vysvětlení. Zlý rakouský úředník, který ignoruje české úřady. A ta svačina - to je skutečně již vrchol diskutérského "umění".

0/−1
11.7.2016 10:31

J12a42k28u51b 87R83e33i78t91e61r 2935840698634

Jak je tedy možné, že mi do Čech ani do Německa nic nepřijde, když mě vyfotí radar v Horních Uhrách?

0/0
11.7.2016 10:39

P71e87t37e18r 26S14m85u63t20n29ý 2185340680403

co jsou Horní Uhry, proboha?

0/−1
11.7.2016 10:43

P46a59v86e49l 97O55b15d59r41ž65á92l27e20k 6896214858692

Rádoby vtipné/urážlivé označení pro Slovensko.

+1/−1
11.7.2016 10:44

J11á34n 74K20o41t69ú64č 2536294288476

to je taký vtipný názov pre Slovensko. Asi taký vtipný, ako keby nejaký Slovák označil ČR za "Protektorát"...

+2/−2
11.7.2016 10:44

P32e98t43e63r 25S92m41u41t74n54ý 2865240580213

R^

0/−1
11.7.2016 10:48

J56a70n 25C98h92o94b51o33t 5592164108921

Na druhé straně tehdy jsme součástí C&K mocnářství byli všichni. Opravdu to někoho uráží??

"Podobný jako Protektorát" by byl spíše Slovenský štát, a to ještě jen zdálky, neb Slovensko v té chvíli bylo na druhé straně barikády.

+2/0
11.7.2016 12:08

M30o15j89m31í94r 77S36k66á37l41a 2310382126

Od 14.3.1939. Dobrovolně. Na rozdíl od Protektorátu...:-P

+1/0
11.7.2016 15:30

J27á57n 79K21o24t24ú19č 2256974848976

Ja viem že slovenský štát vznikol dobrovoľne. Ale súčasťou Uhorska sme neboli dobrovoľne. Preto to porovnávam s protektorátom.

0/0
12.7.2016 13:08

J49á54n 35K32o95t97ú49č 2366634318726

je to trochu off-topic vzhľadom na tému článku, ale v rámci C&K monarchie mali Čechy a Morava úplne iné (lepšie) postavenie než Horné Uhorsko, takže na túto dobu máte výrazne pozitívnejšie spomienky. :-)

0/0
12.7.2016 13:10

J36a50k52u58b 18R86e91i82t24e49r 2865950758464

Felvidék. Od roku 1993 Slovensko.

+2/0
11.7.2016 10:45

P71e22t44e91r 89S76m31u29t91n81ý 2505520130703

To mě ale vysvětlete - vy máte na autě jak českou, tak i německou značku??? Nebo se necháváte střídavě "bleskat" v českém, resp. německém autě?

Nějaké nelogické. ́;-O

0/0
11.7.2016 10:47

J39a91k94u73b 79R54e30i38t67e65r 2155320338244

Pokusím se to vysvětlit: někdy jedu na Slovensko (promiňte ten vtip o Uhrách) s německou SPZ a někdy s českou.

0/0
11.7.2016 10:48

J69a58k62u57b 59R84e33i85t14e43r 2735530518164

Jde o různá auta.

0/0
11.7.2016 10:49

P58e70t18e64r 82S30m53u31t54n22ý 2255300260433

A to vás pokaždé vyblejskou. Klobouk dolů!

Ja jezdím do Čech pravidelně, do Francie, Holandska a Švýcarska ještě pravidelnějí, a zatím jsem problémy neměl.

Proč vám nepřicházejí pokuty do Německa nechápu, ale do Čech je to jasné! Češi nespolupracují, nezvládají - asi nechtějí, resp. neumí.

+1/0
11.7.2016 11:57

P53a78v85e66l 53O16b59d43r28ž92á92l28e46k 6526864608102

Není to zlý úředník, pouze jsou mu Češi u zadní části těla. Ta historie je stále živá.

0/0
11.7.2016 10:45

P36e13t23e78r 96S57m50u48t13n70ý 2475130500413

možná pro vás. Pro ně určitě už ne!

+1/0
11.7.2016 10:47

J38a68n89a 41P35a56n16k10o44v56á 2243511255714

Napadlo mě podat trestní oznámení na naše kontroly. Jakým právem nemusí cizinci dodržovat naše zákony (rychlost, předjíždění) a Češi za to dostávají vysoké pokuty??? Pan Ťok vymýšlí nesmysly, ale například světla u aut, svítí a hýbající billboardy, to mu nevadí? Ale hlavně zlikvidovat lidi nesmyslně vysokými pokutami!

+5/0
11.7.2016 10:27

J64a83k10u43b 92R21e88i27t12e63r 2565300458284

Paní Panková, dovolím si to vysvětlit. Pro cizince pochopitelně platí české zákony, když jsou na území ČR. Ale když český radar, třeba na pražské Jižní spojce vyfotí auto s německou SPZ, tak mu české úřady nemohou (nemají jak) poslat buď žádost o výpalné nebo předvolání k výslechu. Když policajti toho Němce chytí na silnici, platí pro něj stejný postup jako pro Čecha.

S hodnocením Ťuka a spol a pokut naprosto souhlasím, porovnejte si německé a české pokuty v relativních i absolutních číslech.

+4/0
11.7.2016 10:36

S49i45m21o39n77a 60B63ě58l55á21k61o13v93á 2360671669643

proč by mu české úřady nemohly poslat předvolání k výslechu? U nás v práci předvolání do ciziny normálně posíláme (jen to musí být s předstihem asi 3 měsíce).

0/0
11.7.2016 10:40

J54a42k77u83b 28R69e14i19t38e52r 2205660368844

Protože se český úředník nedostane k informaci, kdo je provozovatelem zahraničního vozidla.

0/0
11.7.2016 10:44

P14e21t87e59r 98S45m84u72t63n17ý 2165370880813

chyba pane Reitere, český úředník se nedostane k informacím, protože Česko se dosud nezapojilo do mezinárodní databáze. A jistě ne vinou EU.

0/0
11.7.2016 10:45

J89a27k62u59b 45R98e11i87t67e44r 2315740178294

Čo do toho taháte EU? Já nekomentuju, kdo co udělal/neudělal, kdo za to může, ale jaký je stav. Tečka.

0/0
11.7.2016 10:50

M49i18l53o91š 29B35é56m 6914159752673

Pan Reiter o EU nic nepíše. Netrpíte náhodou nějakou obsedantně kompulzivní poruchou, která vás nutí hájit EU i když o ní není řeč?

+3/0
11.7.2016 10:52

J30a78n 80M77a69r77t90i79n 6312290219

tvl aka je tazka spolupraca? Svagor prekrocil rychlost v Polsku, cvakol ho automatickradar. O 6 tyzdnov dostal list priamo z Polska s uradnym prekladom do Slovenciny na svoju adresu. Druhy priklad - jedneho kamarata svakol radar pred Viednou, za tyzden mal doma list s forkou a vyjadrenim oaplateni. Zaujimave ze ceski uradnici toto nezvladaju

+2/0
11.7.2016 10:13

P89e59t31e37r 82S26m52u53t38n33ý 2385640330553

protože jsou zaměstnáni přesvědčováním českých voličů o byrokracii v EU a hlouposti evropských úředníků. Proto to v Česku nefunguje.

0/−1
11.7.2016 10:18

P63a23v17e63l 34O97b21d85r91ž24á29l30e19k 6966654398942

Otázka je, jestli to není pro to, že čeští úředníci svým kolegům v zahraničí ochotně prozradí kdo je vlastník nějakého českého auta - zatímco rakouský úředník si žádost z ČR položí pod svačinu?

+3/0
11.7.2016 10:26

P84e10t37e28r 92S69m91u51t40n48ý 2615470430913

zase ta zlá cizina, tolik nepřející českému lidu, že?

0/0
11.7.2016 10:28

P24a57v32e16l 63O82b26d96r31ž10á13l67e17k 6176624168552

Nepřející českým úředníkům ... což není k divení, protože těm nepřejí ani jejich sousedé.

+1/0
11.7.2016 10:29

P86e97t38e53r 64S94m37u69t52n25ý 2215920580583

EU s zaujíma o všeliké pomazánková masla, koľko požierajú vysávače a fény a takéto hovedziny...

Ale aby urobíla vyhlášku, kdě by bola jednotná výška pokút a postíhov v celej únýji to njé !!!

Tohle píše níže jeden diskutující, který "zamrznul" ve své nenávisti k EU na pomazánkovém máslu, aniž by tušil, že to byli právě Slováci, kteří Česko kvůli tomuto názvu u Evropského soudu zažalovali.

Jinak EU nabízí již od roku 2010 možnost, vymáhat pokuty prostřednictvím příslušných zahraničních úřadů. Že se to Česku zatím ještě nepovedlo uzákonit, není vina EU, nýbrž neschopných českých úřadů a vlád.

Když ono se to ale místo práce tak pěkně nadává na EU, pomazánkové máslo a okurky, že?????

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32005F0214&from=DE

+5/0
11.7.2016 10:06

P47a57v31e15l 71O86b89d12r56ž78á86l77e37k 6246354628832

S tou jednotnou výškou pokut v EU to myslíte vážně? A jaká by byla, když rozdíly průměrných příjmů jsou mezi státy i desetinásobné?

+2/0
11.7.2016 10:27

J88a34k92u74b 49P15r48o58k61e94š 6453208672143

Musíte to dočíst, než budete reagovat. Pravda, málem jsem dopadl jako Vy, protože mi úvodní věty také zvedly tlak.

0/0
11.7.2016 17:42

P13a71v50e65l 19O84b12d90r29ž64á83l51e59k 6656854668232

Máte pravdu .. bývá ale zvykem citace dávat do uvozovek, jinak se má za to, že je to názor pisatele.

0/0
11.7.2016 18:39

P44e89t40e32r 68S65m83u97t52n81ý 2555190900533

Co je to zase za nesmysl a vymlouvání na cizinu. Právě u Rakušanů by to mělo fungovat naprosto spolehlivě. Ale zřejmě by to chtělo trochu námahy od českých úředníků.

Od roku 2010 je v EU možné vymáhat pokuty prostřednictvím zahraničních úřadů. Soused dostal v Holandsku pokutu za špatné parkování v podobě lístku za stěračem. Vykašlal se na placení a za dva měsíce vymáhal pokutu německý úřad.

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32005F0214&from=DE

0/0
11.7.2016 9:54

M91i88l73o83š 16B86é57m 6254779802973

Jenže to co tam ti úředníci rozdávají nejsou pokuty (tedy sankce uložené rozhodnutím po proběhlém správním řízení), nýbrž výzvy k úhradě určené částky (lidově odpustku).

0/0
11.7.2016 9:59

R15o37s90t96i54s82l72a94v 81J11a30n36d81a 5449169666660

I za přestupek v blokovém řízení se ukládá pokuta, tedy správní sankce. Vzato kol a kolem je blokové řízení zvláštní druh správního řízení o uložení sankce.

0/0
11.7.2016 10:08

M66i12l56o80š 37B20é90m 6614849812793

Jo, ale tam žádné takové řízení neprobíhá. Jede to podle § 125h zákona o provozu na pozem. kom. ;-)

0/−1
11.7.2016 10:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.