Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muž dostal smyk a vyjel z pruhu, řidič v protisměru střet nepřežil

Jednoho mrtvého a jednoho těžce zraněného si vyžádala nehoda u jihomoravské obce Moutnice. Příčinou srážky byl smyk vozu, který se dostal do protisměru a střetl se s protijedoucím autem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63i34n63d53ř98i48c63h 94H43r19a51d33e68c35k27ý 6125329642332

pro autora článku: vesnice se jmenuje Moutnice, ta Moutnice, nikoliv ty Moutnice!

0/0
26.7.2016 16:21

M74o26j92m23í21r 53S12k12á27l37a 2550182316

Slušný rozstřel...

0/0
26.7.2016 15:43

R10u90d51o62l26f 76K81l63o79u21č60e32k 6550699922661

Podobně přišel můj bratr naštěstí jen o auto, když v levěm nepřehledném oblouku měl náhle proti sobě takové hovadu, že ani uhnutí do příkopu nezabránilo, aby mu prohnul levý sloupek o 20cm, nehledě na další škody. Kdyby neuhnul, byl by to čelní náraz. Takoví nebezpeční bezmozkoví "řidiči" nemají na silnici co dělat.

0/0
26.7.2016 15:37

P96e86t48r 76B86á57č30a 8705206525105

Tady ta nespravedlnost, ze zabije nekomu tatu a sam z toho vyvazne Rv

+9/0
26.7.2016 15:18

P96a46v45e67l 86A10d30a33m76e82c 6644846

Tak to byl jasný muslim ;-)

+1/−13
26.7.2016 14:22

M54i81r68o93s15l42a90v 64D82v19o45ř30á49k 9175410437525

I vy jste jasný...

+6/0
26.7.2016 14:24

M69a80r51e73k 76J84a27n43e53č72k31a 1357466253821

Nepřiměřená rychlost + špatný stav vozovky + pravděpodobně i špatný stav vozidla (např. sjeté pneu, opotřebované tlumiče) = ??? (za rovnítko si každý může dosadit jasný výsledek).

0/0
26.7.2016 13:49

P41e12t93r 94B28á62č25a 8375296865265

52 let zrovna nejsou zadni zavodnici. Spis delal kdo vi co jen se poradne nevenoval rizeni, najel na krajnici tam se lekl, strhnul to, dostal smyk a namiril si to primo pod toho neboheho pana.

0/0
26.7.2016 15:15

J87a10n 25S28z79a68m85a80r17á12n22s20z76k96ý 1502602607698

Jo urcite se rychlost prizpusobila stavu vozovky. (Pokud tam jsou fakt ty diry) . Krasa. Jedete na dovolenou a borec vas sejme....

0/0
26.7.2016 13:27

J68i39r45k92a 62D87e47m23e46k 6259881540524

Autor článku je laik v problematice. Muž dostal smyk? Nebylo by lepší popsat průběh Muž z důvodu nepřiměřené rychlosti uvedl vozidlo do smyku nebo na namrzlém povrchu nepřizpůsobil rychlost jízdy a uvedl vozidlo do smyku, v důsledku čehož přejel do protisměru, kde ...

+8/−2
26.7.2016 13:18

Z32d86e59n96e27k 28B35e91d62n48a65r 7187796297909

Jo máte pravdu, prvděpodobně na namrzlém povrchu dostal auto do smyku. R^

+8/0
26.7.2016 13:23

J26a96n 76F12r63o67l59í56k 6796930475374

Včera jsem tam jel. Náledí jak sviňa. ;-D No hlavním důvodem bude, že obě krajní strany vozovky jsou tak rozbité, že se jezdí středem a protijedoucí si na poslední chvíli vyhýbají. Pokud vjedete rychle do nějakého vykopávacího lavoru tak můžete skončit v poli nebo také v protisměru.

+6/0
26.7.2016 13:38

J79a66n 32S70z90a61m59a89r33á26n10s33z41k35ý 1762162897798

Pokud jel rychle a mel pneu jing ling z bazaru 20roku stare .... Muze se stat.

0/0
26.7.2016 13:28

D84a81v68i55d 95L48i47n86h90a83r71t 7392790127789

Jojo.. Venku mrzne jako když praští

+1/0
26.7.2016 13:56

R90o54m35a39n 77S73o55u30č38e67k 1982965530699

U vás je něco úplně jiného namrzlého

0/0
26.7.2016 15:02

J37a90k53u66b 10S18e65m67e34r69á83d 2327146701741

Popsat prubeh? Vzdyt se to teprve vysetruje.....taky si to predstavujete jak hurvinek valku

0/0
26.7.2016 15:33

O28l92d46ř96i53c49h 80Š51t75ě22p15á38n60e40k 7872956506934

Už jsi se vykecal?

Krom těch nesmyslů to stejně nemá žádný smysl, takže si radši povídej doma se starou.8-o

0/0
27.7.2016 0:07
Foto

M26i62l92a28n 72D78u93d23k32a 2308645557543

V oblasti toho kvanta dopravních nehod se spojuje hned několik příčin: katastrofální dopravní značení, špatné silnice, spousta úplně zbytečných semaforů, nekonečné a zbytečné čekání u závor...to vše jen kvůli českému šlendriánu. Není divu, že řidiči to potom dohánějí...zvláště ti profesionální. Byl jsem teď tři neděle v zahraničí, najel 3000 km (Rakousko, Slovinsko, Itálie)...zase jsem neviděl ani dopravní nehodu.

+4/−5
26.7.2016 13:16

P69e84t55r 19Č73e61r10v98e29n56ý 3486761542935

To je úplně stejné jako s policejními hlídkami. Stejně tak jako to, že nepotkáte na silnici policejní hlídku, neznamená, že by hlídky na silnicích nebyly, to, že nepotkáte při své cestě dopravní nehodu, neznanemá, že se v daném místě a čase dopravní nehody nestaly. Znamená to pouze to, že jste měl štěstí a přímo na Vaší trase se žádná nehoda nestala.

+4/0
26.7.2016 15:10

J78a14k37u45b 73S42e38m86e18r80á10d 2297666131401

R^

0/0
26.7.2016 15:35

P27e59t85r 30B66á44č53a 8145306235445

S prvni casti komentare souhlas, ale ze nepotkate nehodu neni moc vypovidajici. Ja jezdim cca 400km denne po republice a taky potkam nehodu jednou za mesic a pri tom se deji.

0/0
26.7.2016 15:17
Foto

Z50b93y95n15ě53k 50M28e84l24i18c93h83a90r 9235257825769

smyk na suché silnici?

0/0
26.7.2016 12:49

J74a19n 54N93o96v68á12k 9957622567867

Písek, olej, nerovnosti + rychlost...

+2/0
26.7.2016 13:01

J58a35n 10F17r32o38l90í43k 6906120365584

Nic takového. Oba kraje vozovky jsou rozbité, vlnité, záplaty také, takže když do toho vjedete devadesát může Vás to vykopnout. Jezdíme tam středem a kličkujeme jak to jde.

0/0
26.7.2016 13:41

J11a81n 87N31o32v75á94k 9167502617767

Ok, to bych asi možná zahrnul pod ty nerovnosti, ale nechtěl jsem popisovat tamní situaci, neznám to tam. Jen jsem psal možnosti, které také mohou vést ke smyku na suché vozovce.

0/0
26.7.2016 14:55

J39i20r68k49a 53D35e92m19e90k 6939401360884

Nepřizpůsobil rychlost jízdy technickému stavu komunikace (zatáčka, zakřivení, náklado atd...)

0/0
26.7.2016 13:19

M18a86r61t61i31n 81V90a74l48á60š52e22k 2181462792302

Tak tady to znam moc dobre. Je to rovna cesta na horizontu pak mirna zatacka. Problem je ze ta cesta je v dost ubohem stavu. Sama zalatana dira !! a to jeste tak sikovne ze misto aby cestu zarovnala dela tzv krtinec. (Asi vsichni zname tyhle opravy rychlokvasky). Auto tam odskakuje a nedrzi uplne stopu( a to nove auto, nemluvim o nejakem starsim rado by udrozvanem vozu, ketry ma tlumice uz davno za hranici zivotnosti). Pokud clovek jede predpisove, i na takto rozbombardovane ceste, rozhodne nehrozi, ze by se dostal do smyku natoz do protismeru. Takze jakozto ridic znaly daneho useku, se mi pricina jevi v dosti jasnych konturach.:-/

+17/−1
26.7.2016 12:18

J67i49ř45í 95Š57k69u96t62a 6883475188960

Přesně. Jezdím tudy denně a občas mi spadne čelist do klína, když vidím, jak na tom tankodromu někdo předjíždí a ve stotřiceti mu skáče levá strana po těch záplatách jak klokan v říji... děs toto.

+3/0
26.7.2016 13:30

J91a44n 64F69r55o98l23í45k 6236420845684

130 na tachometru Fóbie je 110 v reálu. Ve 130 se to už na té konkrétní silnici vznáší a nemáte šanci auto udržet na tom tankodromu.;-D

0/0
26.7.2016 13:44

J69i12ř89í 59Š25k36u45t87a 6233885338530

Tj samozřejmě odhad, ale asi sám znáte situaci, kdy Vás někdo "šmikne", že si zkontrolujete jestli necouváte... :D A že máte ve fóbii špatně tachometr? No tak to nechte opravit, což? To by mě štvalo i na autě ne jen na fobii.

+1/0
26.7.2016 13:51

L94u39c40i47e 89F97o71r83m72á93n81k13o95v82á 8665198327430

Každé auto má podtočený tachometr.

0/0
26.7.2016 15:24

T16o34m64á75š 35B55a79š46a47n62d12a 2292829132210

Je to tragedie, ale taky podnět k zamyšlení, proč "moderní a bezpečné" auto (hyundai), které plní nejnovější bezpečností standardy, není bezpečnější než starý citroen. Jestli všechny ty nárazové testy nejsou podobné, jako ty testy emisí. Papírově a v hangáru všechno super, milión hvězdiček, ale na silnici katastrofa.

Stará auta bývala mnohem pevnější, silnější plechy, dlouhé kapoty, poctivá ocel.

Dnešní programově deformovatelné karoserie fungují jen v přesně daných mezích, stačí odchylka pár stupňů nebo cm a tragédie je na světě.

+5/−2
26.7.2016 12:09

P21a74v25e68l 75J54e25ř70á10b95e75k 7291852634417

Teoreticky dobře, prakticky špatně. Vedle bezpečnostních prvků je taky otázkou jak k nehodě dojde a jak se řidič uhodí. Zda má dobře upevněné pásy, opěrku hlavy, a mnoho dalších drobností, které rozhodují o přežití.

+1/0
26.7.2016 12:19

J68o35s65e78f 81Š98o87l28t13e83s 8674528600193

Musíte vzít v úvahu, že ten citroen byl praděpodobně o dost těžší, přece jen C5 vs ix20 je celkem nepoměr. A i přes plné využití deformačních zón (velmi důležité, jinak by byli mrtví všichni) se to holt nepodařilo zastavit včas. Když uvážíte rychlost střetu, je myslím zázrak, že zemřel jen jeden řidič.

+2/0
26.7.2016 13:00

T81o52m21á77š 91B83a18š50a50n56d88a 2902639632790

To není C5, ale Xsara kombi, což je velikostně nižší střední. Přesto bych čekal, trochu zvýšená ix20 bude mít lepší šance.

+2/0
26.7.2016 14:16

R59a36d92e82k 15H92o75l63e13c31e22k 3326550228831

Ono to moderní a bezpečné auto celkem zafungovalo, když zbytek osádky je zraněn jen lehce. Řidič měl prostě smůlu, třeba proto, že se snažil vyhnout a místo přímého čelního nárazu to vzal na sebe.

0/0
26.7.2016 13:06

R17a12d63i61m 28K52a64l51a93s 2780336282841

Stačí ten náraz koupit lehce z boku a nic Vám nepomůže. Když už se s něčím srazit tak nejlépe přímo čelně. A na to vypadá ten citroen, hyundai má omlácený i levý bok u řidiče.

Druhá věc je, že dosud se všechny testy dělaly na stoprocentní čelní překrytí, ale je celkem rozdíl, pokud Vás trefí sice čelně, ale třeba jen s polovičním překryvem. V tom případě se u některých aut jedno z předních kol vmáčkne do prostoru kabiny, kde řidiči minimálně zpřeláme nohy (v lepším případě). Částečný překryv zvládá jen Volvo, Mercedes a tuším Lexus.

+1/0
26.7.2016 13:23

O18t89o 90S44t34r47á52n57s74k68ý 1541250168885

Příliš pasivních bezpečnostních prvků udělá i z dobrého a zkušeného řidiče občas hazardéra. 18 airbagů, automatické brždění před překážkou a já nevím jaké ještě vifikundace a výsledek je naprostá ztráta soudnosti a odpovědnosti při řízení. V tom vidím (já osobně, nikomu to nevnucuju) dost velký podíl na nehodách na silnici.

+2/0
26.7.2016 13:35

F17i56l79i61p 61G38r65y49g85a36r 9119456376947

euroncap se uz dela na pouze 40% překrytí. nicméně pokud to bylo méně směrem na přední kolo tak to má zpravidla fatální následky, proto v USA začali dělat tzv. small overlapy, kdy je překrytí pouze 25% a ty výsledky stojí za to :-(

0/0
26.7.2016 13:39

P84a97v14e80l 74D89o55b23e40š 3766973188681

jj ty 25% jsou husté zady je např jeden https://www.youtube.com/watch?v=XHSYAlsIc2I

0/0
26.7.2016 13:50

T36o42m42á19š 45B22a62š56a93n23d26a 2712889292680

Přesto mi nikdo nevymluví, že automobilky navrhují auta přesně tak, aby dostaly 5* v euro NCAP testech a kdyby se metodika změnila, většina z nich propadne.

0/0
26.7.2016 14:29

J13o63s42e87f 20D56o72l75e63ž73a49l 1266437931

Jasně, auta byl dřív mnohem pevnější, tak to určitě. To jste si udělal názor na základě jedné nehody? Už jen to Vaše domněnka s dlouhými kapotami dostane ihned na frak, když se kouknete jak daleko od čelního skla řidič a spolujezdec sedí v každém moderním autě ve srovnání s těmi starými. A že je dnes na silnicích méně srmtelných nehod, i když se aut na vozovkách vyskytuje více, také určítě nemá nic spolecného s tím, že jsou dnes auta prostě bezpečnější.

+1/0
26.7.2016 14:23

J26a13n 63H53o69r39s16k52ý 2276650337735

Ve své dlouhé úvaze zapomínáš na to základní: fyziku nevochčiješ!

0/0
26.7.2016 17:26

L48e89o84š 87L19i85t70e86r19á75k 5439196961212

Kdyby to nebylo tragické, připomněl bych jeden slogan automobilky Hyundai. Moc z něho nezbylo :-(

+1/0
26.7.2016 12:01
Foto

M63a65r77e44k 94B95a29š62i77s19t62a 7283292883610

to je paráda, jedete si z rodinkou a náhle vás trefí hověz v protisměru, nebo někdo spěchá tak že nedá přednost.

+6/0
26.7.2016 11:58

L60e46o76š 64L46i18t81e89r75á63k 5639546551832

Souhlas. Ale často tomu nepomůže kretén, který nezná předpisy a v klidu zrychluje, přestože je předjížděn! ;-€ Takže za obcí si myslíte, kolik máte místa na předjetí a najednou se to změní na rallye s autem vedle vás. !!

0/−1
26.7.2016 13:08

J50o69s53e55f 57Š75o49l73t81e69s 8364538840223

S tím se setkávám zcela běžně. Více než polovina řidičů v ČR při předjíždění automaticky přidá. Moc nepředjíždím, obvykle nikam nespěchám, ale i tak se s tím setkávám zcela běžně.

+1/0
26.7.2016 13:11

P74e34t89r 65Č80e35r58v39e65n53ý 3606121802755

Říká Vám něco pojem předvídavost?

Asi ne, jinak by Vás napadlo, že pokud se v úseku nárazově zvýší nejvyšší dovolená rychlost o 40 km/h, tak logicky ten před Vámi začne zrychlovat - a to samozřejmě při dodržení dopravních předpisů dříve než Vy (on bude dříve na úseku s vyšší povolenou rychlostí).

Samozřejmě se nezastávám takových, kteří zrychlují mimo obec, když začnou být předjížděni, ale podle Vašeho popisu si ty své krizové situace vyrábíte sám.

Pokud by první v koloně začal být předjížděn těsně před označením konce obce a měl se chovat, jak Vy si představujete, tak by byl neustále předjížděn a vůbec by nemohl zvýšit rychlost nad 50 km/h - pak by zase lidé Vašeho ražení řvali, že zdržuje provoz bezdůvodně pomalou jízdou.

+4/0
26.7.2016 14:45
Foto

M12i79c41h50a72l 77G37r49e18š72l70i23k 9211856632176

Takisto treba predvídať, že auto, ktoré sa pred nami vlečie, z kopca pridá. Zaujímavé bývajú situácie, keď mládenček na nejakej starej chromte po dedovi sa silou mocou za dedinou chce predrať pred oveľa výkonnejšie auto a zistí, že to pred ním má "nečakanú" akceleráciu. :-)

0/0
26.7.2016 15:01

L37e91o33š 69L24i50t73e96r73á30k 5359216141102

Houby víte, jak řídím, tak mě nesuďte !!

A za druhé neznáte předpisy. Pokud vás někdo začne předjíždět, nesmíte zrychlovat. I když se vám to nelíbí, musíte počkat, až vás předjede. Důvodem je bezpečnost na silnici a pokud nejste tupý, domyslíte si proč.

A já nejsem tupý ani vrahoun, tudíž nikomu nebráním mě předjet. Když je někdo rychlejší, ať si jede. Ale totéž očekávám od druhých. Spousta nehod plyne z bezohlednosti řidičů. Zrychlovat, když mě někdo předjíždí, to je bezohlednost nejvyššího kalibru. !!

0/0
27.7.2016 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.