Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muž dostal smyk a vyjel z pruhu, řidič v protisměru střet nepřežil

Jednoho mrtvého a jednoho těžce zraněného si vyžádala nehoda u jihomoravské obce Moutnice. Příčinou srážky byl smyk vozu, který se dostal do protisměru a střetl se s protijedoucím autem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97i26n37d10ř37i22c28h 63H74r21a45d40e88c72k93ý 6535739652162

pro autora článku: vesnice se jmenuje Moutnice, ta Moutnice, nikoliv ty Moutnice!

0/0
26.7.2016 16:21

M35o49j69m39í59r 51S94k97á26l72a 2980632356

Slušný rozstřel...

0/0
26.7.2016 15:43

R56u62d87o97l76f 23K86l91o50u49č45e12k 6610579782211

Podobně přišel můj bratr naštěstí jen o auto, když v levěm nepřehledném oblouku měl náhle proti sobě takové hovadu, že ani uhnutí do příkopu nezabránilo, aby mu prohnul levý sloupek o 20cm, nehledě na další škody. Kdyby neuhnul, byl by to čelní náraz. Takoví nebezpeční bezmozkoví "řidiči" nemají na silnici co dělat.

0/0
26.7.2016 15:37

P19e15t95r 26B86á78č40a 8385866775585

Tady ta nespravedlnost, ze zabije nekomu tatu a sam z toho vyvazne Rv

+9/0
26.7.2016 15:18

P42a24v12e89l 74A57d19a82m36e84c 6944756

Tak to byl jasný muslim ;-)

+1/−13
26.7.2016 14:22

M59i77r24o84s98l34a37v 96D92v25o86ř17á67k 9125460477775

I vy jste jasný...

+6/0
26.7.2016 14:24

M32a59r21e98k 64J53a76n47e58č69k54a 1517736523361

Nepřiměřená rychlost + špatný stav vozovky + pravděpodobně i špatný stav vozidla (např. sjeté pneu, opotřebované tlumiče) = ??? (za rovnítko si každý může dosadit jasný výsledek).

0/0
26.7.2016 13:49

P23e38t46r 47B72á92č40a 8135596795645

52 let zrovna nejsou zadni zavodnici. Spis delal kdo vi co jen se poradne nevenoval rizeni, najel na krajnici tam se lekl, strhnul to, dostal smyk a namiril si to primo pod toho neboheho pana.

0/0
26.7.2016 15:15

J26a37n 94S32z72a20m71a15r13á35n83s76z94k33ý 1462472507648

Jo urcite se rychlost prizpusobila stavu vozovky. (Pokud tam jsou fakt ty diry) . Krasa. Jedete na dovolenou a borec vas sejme....

0/0
26.7.2016 13:27

J82i55r28k72a 59D92e39m65e98k 6749831900554

Autor článku je laik v problematice. Muž dostal smyk? Nebylo by lepší popsat průběh Muž z důvodu nepřiměřené rychlosti uvedl vozidlo do smyku nebo na namrzlém povrchu nepřizpůsobil rychlost jízdy a uvedl vozidlo do smyku, v důsledku čehož přejel do protisměru, kde ...

+8/−2
26.7.2016 13:18

Z61d28e98n37e49k 51B36e95d43n78a68r 7487116387609

Jo máte pravdu, prvděpodobně na namrzlém povrchu dostal auto do smyku. R^

+8/0
26.7.2016 13:23

J50a23n 36F55r89o48l75í33k 6456530765114

Včera jsem tam jel. Náledí jak sviňa. ;-D No hlavním důvodem bude, že obě krajní strany vozovky jsou tak rozbité, že se jezdí středem a protijedoucí si na poslední chvíli vyhýbají. Pokud vjedete rychle do nějakého vykopávacího lavoru tak můžete skončit v poli nebo také v protisměru.

+6/0
26.7.2016 13:38

J92a16n 20S96z30a22m78a32r57á94n95s95z94k23ý 1672482757598

Pokud jel rychle a mel pneu jing ling z bazaru 20roku stare .... Muze se stat.

0/0
26.7.2016 13:28

D34a58v64i77d 25L85i47n37h11a16r84t 7932630837729

Jojo.. Venku mrzne jako když praští

+1/0
26.7.2016 13:56

R49o43m89a32n 81S47o35u31č15e12k 1542265390609

U vás je něco úplně jiného namrzlého

0/0
26.7.2016 15:02

J80a37k56u84b 28S27e46m25e90r34á58d 2927216711471

Popsat prubeh? Vzdyt se to teprve vysetruje.....taky si to predstavujete jak hurvinek valku

0/0
26.7.2016 15:33

O63l41d22ř33i54c79h 77Š25t93ě21p97á36n58e74k 7702686186764

Už jsi se vykecal?

Krom těch nesmyslů to stejně nemá žádný smysl, takže si radši povídej doma se starou.8-o

0/0
27.7.2016 0:07
Foto

M33i35l57a46n 77D64u54d13k28a 2978975337543

V oblasti toho kvanta dopravních nehod se spojuje hned několik příčin: katastrofální dopravní značení, špatné silnice, spousta úplně zbytečných semaforů, nekonečné a zbytečné čekání u závor...to vše jen kvůli českému šlendriánu. Není divu, že řidiči to potom dohánějí...zvláště ti profesionální. Byl jsem teď tři neděle v zahraničí, najel 3000 km (Rakousko, Slovinsko, Itálie)...zase jsem neviděl ani dopravní nehodu.

+4/−5
26.7.2016 13:16

P24e58t67r 48Č22e14r15v15e96n13ý 3216621722305

To je úplně stejné jako s policejními hlídkami. Stejně tak jako to, že nepotkáte na silnici policejní hlídku, neznamená, že by hlídky na silnicích nebyly, to, že nepotkáte při své cestě dopravní nehodu, neznanemá, že se v daném místě a čase dopravní nehody nestaly. Znamená to pouze to, že jste měl štěstí a přímo na Vaší trase se žádná nehoda nestala.

+4/0
26.7.2016 15:10

J89a86k49u30b 65S50e25m86e46r89á26d 2627566781511

R^

0/0
26.7.2016 15:35

P60e78t27r 69B66á82č77a 8905356575645

S prvni casti komentare souhlas, ale ze nepotkate nehodu neni moc vypovidajici. Ja jezdim cca 400km denne po republice a taky potkam nehodu jednou za mesic a pri tom se deji.

0/0
26.7.2016 15:17
Foto

Z12b70y36n31ě45k 82M14e44l63i25c77h77a42r 9825387375219

smyk na suché silnici?

0/0
26.7.2016 12:49

J76a31n 59N56o36v63á45k 9347932927167

Písek, olej, nerovnosti + rychlost...

+2/0
26.7.2016 13:01

J46a22n 94F24r72o10l48í53k 6596250535424

Nic takového. Oba kraje vozovky jsou rozbité, vlnité, záplaty také, takže když do toho vjedete devadesát může Vás to vykopnout. Jezdíme tam středem a kličkujeme jak to jde.

0/0
26.7.2016 13:41

J57a22n 24N35o82v10á84k 9867382557657

Ok, to bych asi možná zahrnul pod ty nerovnosti, ale nechtěl jsem popisovat tamní situaci, neznám to tam. Jen jsem psal možnosti, které také mohou vést ke smyku na suché vozovce.

0/0
26.7.2016 14:55

J23i13r96k18a 74D17e90m95e51k 6899971960504

Nepřizpůsobil rychlost jízdy technickému stavu komunikace (zatáčka, zakřivení, náklado atd...)

0/0
26.7.2016 13:19

M30a63r15t41i44n 83V77a95l33á87š11e43k 2211372612332

Tak tady to znam moc dobre. Je to rovna cesta na horizontu pak mirna zatacka. Problem je ze ta cesta je v dost ubohem stavu. Sama zalatana dira !! a to jeste tak sikovne ze misto aby cestu zarovnala dela tzv krtinec. (Asi vsichni zname tyhle opravy rychlokvasky). Auto tam odskakuje a nedrzi uplne stopu( a to nove auto, nemluvim o nejakem starsim rado by udrozvanem vozu, ketry ma tlumice uz davno za hranici zivotnosti). Pokud clovek jede predpisove, i na takto rozbombardovane ceste, rozhodne nehrozi, ze by se dostal do smyku natoz do protismeru. Takze jakozto ridic znaly daneho useku, se mi pricina jevi v dosti jasnych konturach.:-/

+17/−1
26.7.2016 12:18

J19i15ř77í 90Š56k80u20t74a 6913725468670

Přesně. Jezdím tudy denně a občas mi spadne čelist do klína, když vidím, jak na tom tankodromu někdo předjíždí a ve stotřiceti mu skáče levá strana po těch záplatách jak klokan v říji... děs toto.

+3/0
26.7.2016 13:30

J28a12n 52F59r25o73l15í28k 6946520525534

130 na tachometru Fóbie je 110 v reálu. Ve 130 se to už na té konkrétní silnici vznáší a nemáte šanci auto udržet na tom tankodromu.;-D

0/0
26.7.2016 13:44

J77i68ř89í 24Š95k73u62t78a 6383725428840

Tj samozřejmě odhad, ale asi sám znáte situaci, kdy Vás někdo "šmikne", že si zkontrolujete jestli necouváte... :D A že máte ve fóbii špatně tachometr? No tak to nechte opravit, což? To by mě štvalo i na autě ne jen na fobii.

+1/0
26.7.2016 13:51

L30u15c93i48e 53F39o48r70m47á19n77k30o45v51á 8275478327430

Každé auto má podtočený tachometr.

0/0
26.7.2016 15:24

T38o65m62á33š 23B86a90š94a78n28d19a 2662389552680

Je to tragedie, ale taky podnět k zamyšlení, proč "moderní a bezpečné" auto (hyundai), které plní nejnovější bezpečností standardy, není bezpečnější než starý citroen. Jestli všechny ty nárazové testy nejsou podobné, jako ty testy emisí. Papírově a v hangáru všechno super, milión hvězdiček, ale na silnici katastrofa.

Stará auta bývala mnohem pevnější, silnější plechy, dlouhé kapoty, poctivá ocel.

Dnešní programově deformovatelné karoserie fungují jen v přesně daných mezích, stačí odchylka pár stupňů nebo cm a tragédie je na světě.

+5/−2
26.7.2016 12:09

P67a38v20e78l 66J74e64ř13á80b15e67k 7901682784547

Teoreticky dobře, prakticky špatně. Vedle bezpečnostních prvků je taky otázkou jak k nehodě dojde a jak se řidič uhodí. Zda má dobře upevněné pásy, opěrku hlavy, a mnoho dalších drobností, které rozhodují o přežití.

+1/0
26.7.2016 12:19

J56o25s56e94f 44Š76o32l95t91e16s 8574578600303

Musíte vzít v úvahu, že ten citroen byl praděpodobně o dost těžší, přece jen C5 vs ix20 je celkem nepoměr. A i přes plné využití deformačních zón (velmi důležité, jinak by byli mrtví všichni) se to holt nepodařilo zastavit včas. Když uvážíte rychlost střetu, je myslím zázrak, že zemřel jen jeden řidič.

+2/0
26.7.2016 13:00

T61o79m79á31š 61B77a22š17a67n65d67a 2722619802270

To není C5, ale Xsara kombi, což je velikostně nižší střední. Přesto bych čekal, trochu zvýšená ix20 bude mít lepší šance.

+2/0
26.7.2016 14:16

R54a95d31e26k 33H70o93l20e43c21e91k 3446420288721

Ono to moderní a bezpečné auto celkem zafungovalo, když zbytek osádky je zraněn jen lehce. Řidič měl prostě smůlu, třeba proto, že se snažil vyhnout a místo přímého čelního nárazu to vzal na sebe.

0/0
26.7.2016 13:06

R19a27d13i82m 29K35a87l68a17s 2100426492561

Stačí ten náraz koupit lehce z boku a nic Vám nepomůže. Když už se s něčím srazit tak nejlépe přímo čelně. A na to vypadá ten citroen, hyundai má omlácený i levý bok u řidiče.

Druhá věc je, že dosud se všechny testy dělaly na stoprocentní čelní překrytí, ale je celkem rozdíl, pokud Vás trefí sice čelně, ale třeba jen s polovičním překryvem. V tom případě se u některých aut jedno z předních kol vmáčkne do prostoru kabiny, kde řidiči minimálně zpřeláme nohy (v lepším případě). Částečný překryv zvládá jen Volvo, Mercedes a tuším Lexus.

+1/0
26.7.2016 13:23

O89t37o 70S24t50r77á46n20s35k41ý 1371580678695

Příliš pasivních bezpečnostních prvků udělá i z dobrého a zkušeného řidiče občas hazardéra. 18 airbagů, automatické brždění před překážkou a já nevím jaké ještě vifikundace a výsledek je naprostá ztráta soudnosti a odpovědnosti při řízení. V tom vidím (já osobně, nikomu to nevnucuju) dost velký podíl na nehodách na silnici.

+2/0
26.7.2016 13:35

F46i20l68i42p 78G88r94y56g50a68r 9789606916667

euroncap se uz dela na pouze 40% překrytí. nicméně pokud to bylo méně směrem na přední kolo tak to má zpravidla fatální následky, proto v USA začali dělat tzv. small overlapy, kdy je překrytí pouze 25% a ty výsledky stojí za to :-(

0/0
26.7.2016 13:39

P36a23v25e90l 31D46o29b15e49š 3776933648801

jj ty 25% jsou husté zady je např jeden https://www.youtube.com/watch?v=XHSYAlsIc2I

0/0
26.7.2016 13:50

T61o82m84á75š 33B61a65š51a58n48d66a 2622609612430

Přesto mi nikdo nevymluví, že automobilky navrhují auta přesně tak, aby dostaly 5* v euro NCAP testech a kdyby se metodika změnila, většina z nich propadne.

0/0
26.7.2016 14:29

J86o11s44e88f 84D79o83l22e25ž45a37l 1306497401

Jasně, auta byl dřív mnohem pevnější, tak to určitě. To jste si udělal názor na základě jedné nehody? Už jen to Vaše domněnka s dlouhými kapotami dostane ihned na frak, když se kouknete jak daleko od čelního skla řidič a spolujezdec sedí v každém moderním autě ve srovnání s těmi starými. A že je dnes na silnicích méně srmtelných nehod, i když se aut na vozovkách vyskytuje více, také určítě nemá nic spolecného s tím, že jsou dnes auta prostě bezpečnější.

+1/0
26.7.2016 14:23

J70a89n 48H24o17r42s72k64ý 2926550987365

Ve své dlouhé úvaze zapomínáš na to základní: fyziku nevochčiješ!

0/0
26.7.2016 17:26

L25e77o73š 58L37i70t84e84r28á48k 5429146781112

Kdyby to nebylo tragické, připomněl bych jeden slogan automobilky Hyundai. Moc z něho nezbylo :-(

+1/0
26.7.2016 12:01
Foto

M70a68r39e94k 40B25a20š86i57s28t47a 7523282703310

to je paráda, jedete si z rodinkou a náhle vás trefí hověz v protisměru, nebo někdo spěchá tak že nedá přednost.

+6/0
26.7.2016 11:58

L18e88o88š 58L64i16t47e66r17á65k 5459636211322

Souhlas. Ale často tomu nepomůže kretén, který nezná předpisy a v klidu zrychluje, přestože je předjížděn! ;-€ Takže za obcí si myslíte, kolik máte místa na předjetí a najednou se to změní na rallye s autem vedle vás. !!

0/−1
26.7.2016 13:08

J57o44s45e15f 64Š12o95l62t59e68s 8204148890263

S tím se setkávám zcela běžně. Více než polovina řidičů v ČR při předjíždění automaticky přidá. Moc nepředjíždím, obvykle nikam nespěchám, ale i tak se s tím setkávám zcela běžně.

+1/0
26.7.2016 13:11

P40e88t27r 65Č24e96r40v53e24n29ý 3466701322115

Říká Vám něco pojem předvídavost?

Asi ne, jinak by Vás napadlo, že pokud se v úseku nárazově zvýší nejvyšší dovolená rychlost o 40 km/h, tak logicky ten před Vámi začne zrychlovat - a to samozřejmě při dodržení dopravních předpisů dříve než Vy (on bude dříve na úseku s vyšší povolenou rychlostí).

Samozřejmě se nezastávám takových, kteří zrychlují mimo obec, když začnou být předjížděni, ale podle Vašeho popisu si ty své krizové situace vyrábíte sám.

Pokud by první v koloně začal být předjížděn těsně před označením konce obce a měl se chovat, jak Vy si představujete, tak by byl neustále předjížděn a vůbec by nemohl zvýšit rychlost nad 50 km/h - pak by zase lidé Vašeho ražení řvali, že zdržuje provoz bezdůvodně pomalou jízdou.

+4/0
26.7.2016 14:45
Foto

M32i39c93h61a97l 64G10r82e12š46l63i67k 9341546392306

Takisto treba predvídať, že auto, ktoré sa pred nami vlečie, z kopca pridá. Zaujímavé bývajú situácie, keď mládenček na nejakej starej chromte po dedovi sa silou mocou za dedinou chce predrať pred oveľa výkonnejšie auto a zistí, že to pred ním má "nečakanú" akceleráciu. :-)

0/0
26.7.2016 15:01

L47e59o26š 31L36i27t47e79r48á24k 5919146291252

Houby víte, jak řídím, tak mě nesuďte !!

A za druhé neznáte předpisy. Pokud vás někdo začne předjíždět, nesmíte zrychlovat. I když se vám to nelíbí, musíte počkat, až vás předjede. Důvodem je bezpečnost na silnici a pokud nejste tupý, domyslíte si proč.

A já nejsem tupý ani vrahoun, tudíž nikomu nebráním mě předjet. Když je někdo rychlejší, ať si jede. Ale totéž očekávám od druhých. Spousta nehod plyne z bezohlednosti řidičů. Zrychlovat, když mě někdo předjíždí, to je bezohlednost nejvyššího kalibru. !!

0/0
27.7.2016 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.