Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Muž dostal smyk a vyjel z pruhu, řidič v protisměru střet nepřežil

Jednoho mrtvého a jednoho těžce zraněného si vyžádala nehoda u jihomoravské obce Moutnice. Příčinou srážky byl smyk vozu, který se dostal do protisměru a střetl se s protijedoucím autem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13i48n72d13ř55i87c44h 65H81r54a81d26e95c41k11ý 6875279382482

pro autora článku: vesnice se jmenuje Moutnice, ta Moutnice, nikoliv ty Moutnice!

0/0
26.7.2016 16:21

M71o97j77m30í60r 43S82k52á73l61a 2890892716

Slušný rozstřel...

0/0
26.7.2016 15:43

R33u54d32o23l22f 27K54l40o84u37č26e70k 6110599442351

Podobně přišel můj bratr naštěstí jen o auto, když v levěm nepřehledném oblouku měl náhle proti sobě takové hovadu, že ani uhnutí do příkopu nezabránilo, aby mu prohnul levý sloupek o 20cm, nehledě na další škody. Kdyby neuhnul, byl by to čelní náraz. Takoví nebezpeční bezmozkoví "řidiči" nemají na silnici co dělat.

0/0
26.7.2016 15:37

P23e63t80r 42B32á60č86a 8345286215685

Tady ta nespravedlnost, ze zabije nekomu tatu a sam z toho vyvazne Rv

+9/0
26.7.2016 15:18

P71a45v69e13l 90A63d19a91m50e18c 6874756

Tak to byl jasný muslim ;-)

+1/−13
26.7.2016 14:22

M10i82r17o86s70l61a58v 58D82v48o26ř60á96k 9195570497725

I vy jste jasný...

+6/0
26.7.2016 14:24

M67a96r93e11k 57J82a94n24e33č34k16a 1917676933261

Nepřiměřená rychlost + špatný stav vozovky + pravděpodobně i špatný stav vozidla (např. sjeté pneu, opotřebované tlumiče) = ??? (za rovnítko si každý může dosadit jasný výsledek).

0/0
26.7.2016 13:49

P35e87t80r 58B24á72č25a 8725686615845

52 let zrovna nejsou zadni zavodnici. Spis delal kdo vi co jen se poradne nevenoval rizeni, najel na krajnici tam se lekl, strhnul to, dostal smyk a namiril si to primo pod toho neboheho pana.

0/0
26.7.2016 15:15

J33a28n 19S16z81a16m69a29r81á20n92s74z51k10ý 1222712477368

Jo urcite se rychlost prizpusobila stavu vozovky. (Pokud tam jsou fakt ty diry) . Krasa. Jedete na dovolenou a borec vas sejme....

0/0
26.7.2016 13:27

J52i66r25k53a 98D34e19m38e98k 6349981510344

Autor článku je laik v problematice. Muž dostal smyk? Nebylo by lepší popsat průběh Muž z důvodu nepřiměřené rychlosti uvedl vozidlo do smyku nebo na namrzlém povrchu nepřizpůsobil rychlost jízdy a uvedl vozidlo do smyku, v důsledku čehož přejel do protisměru, kde ...

+8/−2
26.7.2016 13:18

Z34d48e71n58e75k 15B26e52d10n31a48r 7217156427239

Jo máte pravdu, prvděpodobně na namrzlém povrchu dostal auto do smyku. R^

+8/0
26.7.2016 13:23

J38a57n 12F10r77o45l26í94k 6686780285844

Včera jsem tam jel. Náledí jak sviňa. ;-D No hlavním důvodem bude, že obě krajní strany vozovky jsou tak rozbité, že se jezdí středem a protijedoucí si na poslední chvíli vyhýbají. Pokud vjedete rychle do nějakého vykopávacího lavoru tak můžete skončit v poli nebo také v protisměru.

+6/0
26.7.2016 13:38

J95a52n 16S44z29a40m85a67r35á78n51s45z66k30ý 1832522447768

Pokud jel rychle a mel pneu jing ling z bazaru 20roku stare .... Muze se stat.

0/0
26.7.2016 13:28

D42a92v90i95d 10L51i32n98h73a88r18t 7532130787569

Jojo.. Venku mrzne jako když praští

+1/0
26.7.2016 13:56

R30o30m98a93n 85S28o80u29č73e86k 1582165660439

U vás je něco úplně jiného namrzlého

0/0
26.7.2016 15:02

J57a60k73u59b 91S46e35m92e10r52á64d 2227306661951

Popsat prubeh? Vzdyt se to teprve vysetruje.....taky si to predstavujete jak hurvinek valku

0/0
26.7.2016 15:33

O59l81d75ř71i87c45h 98Š84t57ě57p58á60n73e26k 7182506456654

Už jsi se vykecal?

Krom těch nesmyslů to stejně nemá žádný smysl, takže si radši povídej doma se starou.8-o

0/0
27.7.2016 0:07
Foto

M64i25l37a43n 93D20u41d31k37a 2308555397733

V oblasti toho kvanta dopravních nehod se spojuje hned několik příčin: katastrofální dopravní značení, špatné silnice, spousta úplně zbytečných semaforů, nekonečné a zbytečné čekání u závor...to vše jen kvůli českému šlendriánu. Není divu, že řidiči to potom dohánějí...zvláště ti profesionální. Byl jsem teď tři neděle v zahraničí, najel 3000 km (Rakousko, Slovinsko, Itálie)...zase jsem neviděl ani dopravní nehodu.

+4/−5
26.7.2016 13:16

P97e24t32r 24Č15e82r43v77e96n57ý 3756251112435

To je úplně stejné jako s policejními hlídkami. Stejně tak jako to, že nepotkáte na silnici policejní hlídku, neznamená, že by hlídky na silnicích nebyly, to, že nepotkáte při své cestě dopravní nehodu, neznanemá, že se v daném místě a čase dopravní nehody nestaly. Znamená to pouze to, že jste měl štěstí a přímo na Vaší trase se žádná nehoda nestala.

+4/0
26.7.2016 15:10

J85a60k75u90b 12S28e56m64e50r68á25d 2877646401651

R^

0/0
26.7.2016 15:35

P18e78t38r 28B83á59č46a 8505126135665

S prvni casti komentare souhlas, ale ze nepotkate nehodu neni moc vypovidajici. Ja jezdim cca 400km denne po republice a taky potkam nehodu jednou za mesic a pri tom se deji.

0/0
26.7.2016 15:17
Foto

Z11b86y67n67ě60k 28M91e76l55i69c61h39a53r 9205267425729

smyk na suché silnici?

0/0
26.7.2016 12:49

J63a98n 26N27o13v21á88k 9777472957267

Písek, olej, nerovnosti + rychlost...

+2/0
26.7.2016 13:01

J82a48n 20F72r86o44l26í69k 6966810175954

Nic takového. Oba kraje vozovky jsou rozbité, vlnité, záplaty také, takže když do toho vjedete devadesát může Vás to vykopnout. Jezdíme tam středem a kličkujeme jak to jde.

0/0
26.7.2016 13:41

J94a86n 83N95o56v49á83k 9187672277727

Ok, to bych asi možná zahrnul pod ty nerovnosti, ale nechtěl jsem popisovat tamní situaci, neznám to tam. Jen jsem psal možnosti, které také mohou vést ke smyku na suché vozovce.

0/0
26.7.2016 14:55

J86i12r85k49a 97D75e78m88e22k 6319751930174

Nepřizpůsobil rychlost jízdy technickému stavu komunikace (zatáčka, zakřivení, náklado atd...)

0/0
26.7.2016 13:19

M59a87r51t18i92n 56V45a90l55á12š31e39k 2281252412382

Tak tady to znam moc dobre. Je to rovna cesta na horizontu pak mirna zatacka. Problem je ze ta cesta je v dost ubohem stavu. Sama zalatana dira !! a to jeste tak sikovne ze misto aby cestu zarovnala dela tzv krtinec. (Asi vsichni zname tyhle opravy rychlokvasky). Auto tam odskakuje a nedrzi uplne stopu( a to nove auto, nemluvim o nejakem starsim rado by udrozvanem vozu, ketry ma tlumice uz davno za hranici zivotnosti). Pokud clovek jede predpisove, i na takto rozbombardovane ceste, rozhodne nehrozi, ze by se dostal do smyku natoz do protismeru. Takze jakozto ridic znaly daneho useku, se mi pricina jevi v dosti jasnych konturach.:-/

+17/−1
26.7.2016 12:18

J62i86ř58í 64Š74k32u69t11a 6933275928280

Přesně. Jezdím tudy denně a občas mi spadne čelist do klína, když vidím, jak na tom tankodromu někdo předjíždí a ve stotřiceti mu skáče levá strana po těch záplatách jak klokan v říji... děs toto.

+3/0
26.7.2016 13:30

J92a93n 73F28r92o76l45í67k 6976740255204

130 na tachometru Fóbie je 110 v reálu. Ve 130 se to už na té konkrétní silnici vznáší a nemáte šanci auto udržet na tom tankodromu.;-D

0/0
26.7.2016 13:44

J80i81ř41í 10Š63k19u79t59a 6463595598430

Tj samozřejmě odhad, ale asi sám znáte situaci, kdy Vás někdo "šmikne", že si zkontrolujete jestli necouváte... :D A že máte ve fóbii špatně tachometr? No tak to nechte opravit, což? To by mě štvalo i na autě ne jen na fobii.

+1/0
26.7.2016 13:51

L27u38c41i36e 27F50o23r74m62á27n97k60o37v12á 8465518787730

Každé auto má podtočený tachometr.

0/0
26.7.2016 15:24

T40o87m71á47š 82B92a90š69a46n84d47a 2432809422440

Je to tragedie, ale taky podnět k zamyšlení, proč "moderní a bezpečné" auto (hyundai), které plní nejnovější bezpečností standardy, není bezpečnější než starý citroen. Jestli všechny ty nárazové testy nejsou podobné, jako ty testy emisí. Papírově a v hangáru všechno super, milión hvězdiček, ale na silnici katastrofa.

Stará auta bývala mnohem pevnější, silnější plechy, dlouhé kapoty, poctivá ocel.

Dnešní programově deformovatelné karoserie fungují jen v přesně daných mezích, stačí odchylka pár stupňů nebo cm a tragédie je na světě.

+5/−2
26.7.2016 12:09

P39a11v63e44l 18J50e57ř60á49b57e63k 7831792714607

Teoreticky dobře, prakticky špatně. Vedle bezpečnostních prvků je taky otázkou jak k nehodě dojde a jak se řidič uhodí. Zda má dobře upevněné pásy, opěrku hlavy, a mnoho dalších drobností, které rozhodují o přežití.

+1/0
26.7.2016 12:19

J72o37s80e72f 29Š70o71l78t54e48s 8454568130383

Musíte vzít v úvahu, že ten citroen byl praděpodobně o dost těžší, přece jen C5 vs ix20 je celkem nepoměr. A i přes plné využití deformačních zón (velmi důležité, jinak by byli mrtví všichni) se to holt nepodařilo zastavit včas. Když uvážíte rychlost střetu, je myslím zázrak, že zemřel jen jeden řidič.

+2/0
26.7.2016 13:00

T36o29m45á64š 25B96a11š82a16n70d32a 2822369322880

To není C5, ale Xsara kombi, což je velikostně nižší střední. Přesto bych čekal, trochu zvýšená ix20 bude mít lepší šance.

+2/0
26.7.2016 14:16

R29a19d20e96k 84H21o20l61e18c22e72k 3676310188951

Ono to moderní a bezpečné auto celkem zafungovalo, když zbytek osádky je zraněn jen lehce. Řidič měl prostě smůlu, třeba proto, že se snažil vyhnout a místo přímého čelního nárazu to vzal na sebe.

0/0
26.7.2016 13:06

R72a92d53i32m 23K38a28l28a64s 2730596892301

Stačí ten náraz koupit lehce z boku a nic Vám nepomůže. Když už se s něčím srazit tak nejlépe přímo čelně. A na to vypadá ten citroen, hyundai má omlácený i levý bok u řidiče.

Druhá věc je, že dosud se všechny testy dělaly na stoprocentní čelní překrytí, ale je celkem rozdíl, pokud Vás trefí sice čelně, ale třeba jen s polovičním překryvem. V tom případě se u některých aut jedno z předních kol vmáčkne do prostoru kabiny, kde řidiči minimálně zpřeláme nohy (v lepším případě). Částečný překryv zvládá jen Volvo, Mercedes a tuším Lexus.

+1/0
26.7.2016 13:23

O20t49o 46S44t49r88á35n38s34k59ý 1281270268665

Příliš pasivních bezpečnostních prvků udělá i z dobrého a zkušeného řidiče občas hazardéra. 18 airbagů, automatické brždění před překážkou a já nevím jaké ještě vifikundace a výsledek je naprostá ztráta soudnosti a odpovědnosti při řízení. V tom vidím (já osobně, nikomu to nevnucuju) dost velký podíl na nehodách na silnici.

+2/0
26.7.2016 13:35

F36i52l51i38p 78G73r20y96g38a38r 9149186606107

euroncap se uz dela na pouze 40% překrytí. nicméně pokud to bylo méně směrem na přední kolo tak to má zpravidla fatální následky, proto v USA začali dělat tzv. small overlapy, kdy je překrytí pouze 25% a ty výsledky stojí za to :-(

0/0
26.7.2016 13:39

P89a55v32e34l 31D88o51b67e75š 3386283428811

jj ty 25% jsou husté zady je např jeden https://www.youtube.com/watch?v=XHSYAlsIc2I

0/0
26.7.2016 13:50

T66o47m43á35š 14B95a70š91a75n22d45a 2802259202220

Přesto mi nikdo nevymluví, že automobilky navrhují auta přesně tak, aby dostaly 5* v euro NCAP testech a kdyby se metodika změnila, většina z nich propadne.

0/0
26.7.2016 14:29

J20o17s40e40f 38D35o48l77e36ž92a94l 1366247671

Jasně, auta byl dřív mnohem pevnější, tak to určitě. To jste si udělal názor na základě jedné nehody? Už jen to Vaše domněnka s dlouhými kapotami dostane ihned na frak, když se kouknete jak daleko od čelního skla řidič a spolujezdec sedí v každém moderním autě ve srovnání s těmi starými. A že je dnes na silnicích méně srmtelných nehod, i když se aut na vozovkách vyskytuje více, také určítě nemá nic spolecného s tím, že jsou dnes auta prostě bezpečnější.

+1/0
26.7.2016 14:23

J75a23n 20H46o90r52s58k94ý 2136980227895

Ve své dlouhé úvaze zapomínáš na to základní: fyziku nevochčiješ!

0/0
26.7.2016 17:26

L18e24o43š 86L53i15t78e39r57á67k 5969876131562

Kdyby to nebylo tragické, připomněl bych jeden slogan automobilky Hyundai. Moc z něho nezbylo :-(

+1/0
26.7.2016 12:01
Foto

M28a69r17e41k 18B69a56š33i98s97t34a 7443332663620

to je paráda, jedete si z rodinkou a náhle vás trefí hověz v protisměru, nebo někdo spěchá tak že nedá přednost.

+6/0
26.7.2016 11:58

L25e14o41š 28L48i27t33e44r48á48k 5899566841202

Souhlas. Ale často tomu nepomůže kretén, který nezná předpisy a v klidu zrychluje, přestože je předjížděn! ;-€ Takže za obcí si myslíte, kolik máte místa na předjetí a najednou se to změní na rallye s autem vedle vás. !!

0/−1
26.7.2016 13:08

J18o26s31e42f 44Š33o88l86t70e89s 8514438830243

S tím se setkávám zcela běžně. Více než polovina řidičů v ČR při předjíždění automaticky přidá. Moc nepředjíždím, obvykle nikam nespěchám, ale i tak se s tím setkávám zcela běžně.

+1/0
26.7.2016 13:11

P44e62t19r 80Č22e75r41v63e64n69ý 3646391932345

Říká Vám něco pojem předvídavost?

Asi ne, jinak by Vás napadlo, že pokud se v úseku nárazově zvýší nejvyšší dovolená rychlost o 40 km/h, tak logicky ten před Vámi začne zrychlovat - a to samozřejmě při dodržení dopravních předpisů dříve než Vy (on bude dříve na úseku s vyšší povolenou rychlostí).

Samozřejmě se nezastávám takových, kteří zrychlují mimo obec, když začnou být předjížděni, ale podle Vašeho popisu si ty své krizové situace vyrábíte sám.

Pokud by první v koloně začal být předjížděn těsně před označením konce obce a měl se chovat, jak Vy si představujete, tak by byl neustále předjížděn a vůbec by nemohl zvýšit rychlost nad 50 km/h - pak by zase lidé Vašeho ražení řvali, že zdržuje provoz bezdůvodně pomalou jízdou.

+4/0
26.7.2016 14:45
Foto

M67i92c28h22a70l 22G90r81e12š11l88i42k 9731376422516

Takisto treba predvídať, že auto, ktoré sa pred nami vlečie, z kopca pridá. Zaujímavé bývajú situácie, keď mládenček na nejakej starej chromte po dedovi sa silou mocou za dedinou chce predrať pred oveľa výkonnejšie auto a zistí, že to pred ním má "nečakanú" akceleráciu. :-)

0/0
26.7.2016 15:01

L75e15o42š 19L98i85t39e19r44á18k 5789536601612

Houby víte, jak řídím, tak mě nesuďte !!

A za druhé neznáte předpisy. Pokud vás někdo začne předjíždět, nesmíte zrychlovat. I když se vám to nelíbí, musíte počkat, až vás předjede. Důvodem je bezpečnost na silnici a pokud nejste tupý, domyslíte si proč.

A já nejsem tupý ani vrahoun, tudíž nikomu nebráním mě předjet. Když je někdo rychlejší, ať si jede. Ale totéž očekávám od druhých. Spousta nehod plyne z bezohlednosti řidičů. Zrychlovat, když mě někdo předjíždí, to je bezohlednost nejvyššího kalibru. !!

0/0
27.7.2016 9:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.