Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krize hromadné dopravy v Brně. Řidiči jsou vyčerpaní, chybí posily

Brněnský dopravní podnik trápí akutní nedostatek řidičů autobusů. I přes prázdninový režim se mu sotva daří pokrýt všechny denní směny, řidiči jsou pod tlakem a často pracují i v době volna. Některé spoje proto dokonce v ojedinělých případech ani nevyjely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z61d20e98n72ě50k 84S53ý14k34o46r70a 1826364828618

Křikloun, co nezná znění zákona a reálnou situaci. Jako řidič mohu ve volnu jít řídit, ale je jasně stanoveno zákonem kdy a jak...

0/0
22.8.2016 8:27

P73a95t34r38i51k 54E72g18e56r 2378530939381

V Brně přes noc jezdí jen noční autobusy a myslím, že jen linky n89, n91, n92, n93, n94, n95, n96, n97, n98 a n99. Myslím si, že v Praze se po zrušení 508 také doprava změní a třeba noční tramvaje přestanou jezdit. Vždyť se mluvilo o vídeňském způsobu MHD. V Praze by slušelo opět zavedení původního řešení končí-li na smyčce tramvajová linka 17 měl by zde zastavovat autobus linky 117. V Brně jsou v noci dlouhé intervaly, ale zase dobré je, že u hlavního nádraží se všechny autobusy sejdou to se mi líbí u Lazarské, ale byl bych pro pouze noční autobusy, dále v noci a během víkendu a svátku bych vedl zvláštní linky. U všech noční linek bych uvítal trasu na 45 - 75 minut.

0/0
2.8.2016 17:57

L84e25o43p51o20l15d 47P78r73o66k54e40š 8699314707

DpmB tedy porušuje zákon ,když řidiči musí pracovat ve svém volnu. Pokud řidič nákladního auta poruší AETR a překročí výkon řízení bez odpočinku, většinou se vyboduje a je bez ŘP.

+1/−3
2.8.2016 9:05

P75e44t39r 37N68o55v63á86č31e23k 4609481339685

Je to jednoduché, přidejte jim. Ale kde na to vzít, když budou šalinkarty stát méně? Hollan s Anderem už někde ty peníze vezmou, nebojte se...

+3/−1
1.8.2016 17:07

D54a98v41i38d 25M59a39l18i84n66a 1920403500673

Třeba mohou začít jednat o cenách nafty? Aha, tam moc neušetří. Zkusí srazit cenu za nové autobusy? Aha, to nepujde. Nebo krátit daně? To také neproskočí. Tak holt se asi budou muset "domluvit" se šoférama. Třeba jim nakonec budou jezdit za misku rýže. Otázkou bude, jestli jim bude stačit obyčejná, nebo si dupnou a vymohou si Basmati. :-)

+2/−1
1.8.2016 17:42

A57u55g64u83s10t 41F48o34r66m77á59n98e57k 6555869860336

Ať jezdí na zemní plyn jako jinde, nebo ať také jim zařídí Babiš zelenou naftu, jako zemědělcům (tedy svým otrokům).

0/−1
1.8.2016 18:57

L82u34k27a34s 43N84e85m69e88c 7419590832104

A ty seš vodkaď?

0/0
2.8.2016 7:26

M28a82r87t70i55n 80Z54v13o92n67i84č54e67k 4928137582811

První problém - platy.

Druhý problém - připos**nost čechů, viz.:

A jeho slova potvrdili i další kolegové. „I když odjezdím celý týden, víkendové služby navíc beru, byť je to v mém volnu. Dělám to ale proto, že kdybych odmítl, v budoucnu bych třeba nemusel dostat dovolenou a nevyšli by mi vstříc,“ vylíčil svou obavu další z řidičů.

Nechápu, čeho se furt lidi bojí, když něco v práci odmítnou či chtějí vyšší plat. Dáááávno neplatí ty kecy zaměstnavatelů, že za bránou čeká 100 dalších. Ne, nečeká. Chcete vyšší plat? Ozvěte se. Nadáváním doma a mlčením nikdy nic nezlepšíte.

+11/0
1.8.2016 15:51

R79a19d37e21k 15H52r27u84b33ý 6374391492249

No třeba lidi před důchodem raději mlčí než aby přišli o práci.Je to těžký.

+3/−2
1.8.2016 16:36

D55a77v44i34d 28M74a97l38i71n97a 1260763120783

Tchán začal dojíždět do Německa v 50 letech a teď jen nadává, že to neudělal dřív. A dojíždí denně 30 km přes čáru. Jak daleko je to z Brna do Rakouska?

+2/−1
1.8.2016 16:40

R24a41d75e10k 40H12r94u38b10ý 6124301192559

Tak jak odkud,cca 60 km.Jak jsem psal je to individuální.Důvodů proč sklopí oči může být více.

+2/0
1.8.2016 17:24

D76a64v13i62d 69M78a64l38i44n40a 1210253670343

A přitom stačí trošku zauvažovat. Kolik let se počítá jako základ pro důchod? Posledních 10? Z jaké výplaty budu mít větší základ? Z České, nebo Rakouské?

0/−1
1.8.2016 17:48

R62a14d20e97k 48H16r36u49b81ý 6534231962739

Nevěřím,že se poslední roky maká na výši důchodu.

+2/−1
1.8.2016 17:52

D23a24v75i48d 95M27a72l77i29n26a 1310603730483

Kdo? Tchán? Ten ještě ne. Já také ještě ne. Ale několik "předdůchodců" už jsem zažil. A vždy je to stejné. A jedno vím určitě. Že za českou výplatu bych si toho důchodu moc neužil a o střádání na důchod z ní s rodinou bych také moc neuvažoval.

0/0
1.8.2016 18:08

R19a44d75e46k 65H10r89u79b69ý 6754481262989

Myslel jsem to všeobecně.Omlouvám se,vás s tchánem jsem neřešil.Jinak je úplně nejlepší mít zahraniční důchod.:-)

+1/0
1.8.2016 18:30

D57a37v57i75d 23M86a35l51i40n70a 1270963480283

;-) Jj také jsem to později pochopil. Jen si opravdu myslím, že šoférů je nedostatek po celé evropě a právě ti starší "předdůchodci" by měli myslet na to, si našetřit na důchod. Ne klopit zraky před autodopravcem. Nevolnictví bylo zrušeno již za císaře Josefa. ;-)

+2/0
1.8.2016 18:56

D38a45v40i41d 77M32a84l74i74n43a 1440773300363

Omluva za minus. Mělo být plus

0/0
1.8.2016 18:57

O56n23d84ř67e35j 50S34e61m30e67c92k12ý 8971346318195

Není to posledních 10 let, ale všechny příjmy od roku 1986.

0/0
3.8.2016 15:40

L34i16b94o82r 92F41o50l47t12ý84n66e78k 2156725117484

Počkat. Celý článek je o tom, že nejsou lidi, tak proč by měli přicházet o práci?

+6/0
1.8.2016 17:25

R53a89d73e19k 43H69r82u62b60ý 6124931162799

Spíš se jedná o problém letní dovolená,kdy asi čerpá dovo většina řidičů.Přece jen za volant nemůže usednout každý.Není to jak sbírat ovoce na brigádě.Takhle to dopadá,když firmy šetří na lidech.Vedení podniku moc dobře ví,že jde o "pár" měsíců a chybu v systému nepřizná.

+3/0
1.8.2016 17:32

P57i63v90o71ň76k18a 22M67i95r30o61s40l91a36v 8842132311752

Blbost.Nemají se čeho bát.Za tohoto stavu,jaký tam panuje nikdo řidiče nevyhodí za to,že nevzal službu navíc.

0/0
1.8.2016 20:43

R62a88d87e39k 95H85r77u28b60ý 6954601232199

Teď je nikdo nevyhodí.Ale za pár měsíců může být situace úplně jiná a někdo si vzpomene kdo rebeloval.A to se někteří také bojí.

+1/0
1.8.2016 21:07

L77i89b44o18r 78F85o30l50t80ý38n70e44k 2776155227234

A nebo si řeknou, že ti by se neoprávněnému vyhazovu bránili a radši propustí někoho, kdo jen drží hubu.

0/0
2.8.2016 8:04

D17a51v69i33d 26M89a83l13i94n74a 1120423790313

Muj plat ridiče pracujícího v UK. Hodinová mzda! 8 hodin základ 10 GBP na hodinu. Presčas po domluve 15 GBP na hodinu. Sobota je presčasová celá. Nedele a svátky TRIPPLE! tedy 30 GBP na hodinu + 1 den dovolené navíc. Kolik činí hodinová mzda ridiče u DPMB? Vím, že spousta lidí se bude ohánet vyšším vydajem z vyplaty za bydlení atd. Mne by Jen zajímalo, jestli delá ridič v Brne jinou práci, než ridič v Anglii? Nebo platí v ČR jiny AETR? A nebo proste všichni šetrí na šoférech?

+6/−1
1.8.2016 13:22

M43i48l45a33n 11V27o81s57t94r68ý 6239966754674

Tak ono to takhle bylo vždy... v roce 29 byla průměrná mzda dělníka v ČSR 850,- korun, v USA ten stejný dělník za tu stejnou práci (a to i hodinovou) bral v přepočtu 5 tisíc korun (což byl v ČSR plat ministra)... Středoškolský učitel tu tehdy bral 1250,- a v USA 10,5 tisíce... Dokonce i ve Výmarské republice v té době trápené hyperinflací byly platy v přepočtu 2,5x vyšší než v ČSR...

+2/0
1.8.2016 13:36

M47i57l67a24n 42V50o55s83t47r15ý 6669186654274

Zdroj: Velké dějiny zemí Koruny české XIII. (1918-1929), Antonín Klimek, ISBN: 80-7185-328-3

PS: Ne, že bych to tak věděl z hlavy, ale zrovna včera jsem si tu pasáž četl, takže to je ještě dost "čerstvé" ;-)

+2/0
1.8.2016 13:41

D27a93v82i35d 74M78a95l90i23n43a 1650763880163

No tak hlavne, že ten západ doháníme. :-)))))) Jen se domnívám, že ta oklika pres Asii je celkem zbytečná, ale budiž, i pres KLDR se dá dostat do USA. :-))))))

+3/0
1.8.2016 13:46

D34a86v74i31d 31P70l16i28s16k64a 6837227174112

Přesně tak. R^ Zrovna nedávno jsem četl Zamlčené dějiny 1+2 od Krystlíka. Pokud by si člověk přečte recenze těch knih, musí zákonitě dojít k názoru, že Krystlík je naprostý nýmand a břídil. Jenže když si člověk dá tu práci s dohledáním zdrojů, z nichž čerpal, a dá si to do souvislosti s jinými fakty, která uvádí, tak se jedná o velice trefenou publikaci ukazují mýtus rozvinutosti prvorepublikového Československu v plné nahotě jako bohapustou lež.

0/0
2.8.2016 8:57

E88v49ž62e21n 24W49l38a50c94h 3129924427725

Uřčujcí pro poměr by mělo být že za plat z Angie si koupím X v anglii a za plat v ČR si koupím v ČR Y. Pokud je X=Y je vše v pořádku a vůbec nezáleží jaká výše mzdy je.

+3/−1
1.8.2016 14:30

D78a70v33i29d 17M88a16l57i98n42a 1300903950953

Dobre. Reknu to asi takto. Ceny potravin, ošacení, dpotrebního zboží atd., jsou na stejné úrovni. Rozdíl je alkohol, cigarety, a bydlení. Dobrá za bydlení dám 1000,- GBP mesíčne ze 3000,- platu. Zustane českému ridiči na život a sporení po zaplacení bydlení 60000,- Kč?

+6/0
1.8.2016 15:37

L33u75k17a67s 23N21e77m16e42c 7679860492524

Kolik tam stojí benzín, pojištění auta, kino, kadeřník,... Jídlo je tam dražší pokud nejis jenom shit z Tesca. Ale asi vážně, i když zaplatíš všechno zbude ti na usporeni celý plat řidiče v Brně.

+2/0
2.8.2016 7:30

M23o72j35m92í80r 75S14k34á73l91a 2150502826

"Zhruba desetiprocentní příplatek za jízdy navíc..."8-o;-D;-D;-D

+9/0
1.8.2016 12:56

D80a90v10i43d 14M21a81l29i47n54a 1980773270353

Ne vubec nejde o peníze. :-)))))))) Peníze až na prvním míste. "Doma s rodinou" mohu byt klidne na pracáku a na sociálních dávkách. Proč asi človek chodí do práce?

+5/−2
1.8.2016 12:40

R14a64d59i55m 23D73r31b28o18h56l28a57v 5641126243577

Odpočinout si od rodiny.

+1/0
1.8.2016 13:15

D93a31v15i36d 32M60a76l86i15n47a 1120893150543

:-))))) Jedine.

0/0
1.8.2016 13:29
Foto

P75e36t16r 47S86z50i90l37i67c26z77a25i 3955630636718

Se nedivím. Některé cestujíci bych nevezl ani v dobytčáku, někteří dopravci jsou taky pěkná verbež a korunu tomu dáva ministerstvo dopravy - spojovat profesní a soukromý život řidiče. Ten co tohle vymyslel, není normální.

+3/0
1.8.2016 12:39

H81e51r83b30e55r52t 19M42a53c28h89á23n54ě 1404120186

Jo, řidiči by to měli asi dělat z lásky k autobusům?

"Zdaleka nejde jen o peníze"

+3/−2
1.8.2016 11:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.