Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krize hromadné dopravy v Brně. Řidiči jsou vyčerpaní, chybí posily

Brněnský dopravní podnik trápí akutní nedostatek řidičů autobusů. I přes prázdninový režim se mu sotva daří pokrýt všechny denní směny, řidiči jsou pod tlakem a často pracují i v době volna. Některé spoje proto dokonce v ojedinělých případech ani nevyjely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z11d71e71n31ě32k 49S42ý67k77o28r20a 1976404248168

Křikloun, co nezná znění zákona a reálnou situaci. Jako řidič mohu ve volnu jít řídit, ale je jasně stanoveno zákonem kdy a jak...

0/0
22.8.2016 8:27

P60a46t41r60i33k 53E56g67e97r 2918680259531

V Brně přes noc jezdí jen noční autobusy a myslím, že jen linky n89, n91, n92, n93, n94, n95, n96, n97, n98 a n99. Myslím si, že v Praze se po zrušení 508 také doprava změní a třeba noční tramvaje přestanou jezdit. Vždyť se mluvilo o vídeňském způsobu MHD. V Praze by slušelo opět zavedení původního řešení končí-li na smyčce tramvajová linka 17 měl by zde zastavovat autobus linky 117. V Brně jsou v noci dlouhé intervaly, ale zase dobré je, že u hlavního nádraží se všechny autobusy sejdou to se mi líbí u Lazarské, ale byl bych pro pouze noční autobusy, dále v noci a během víkendu a svátku bych vedl zvláštní linky. U všech noční linek bych uvítal trasu na 45 - 75 minut.

0/0
2.8.2016 17:57

L93e98o13p95o41l85d 29P23r27o15k17e32š 8339364707

DpmB tedy porušuje zákon ,když řidiči musí pracovat ve svém volnu. Pokud řidič nákladního auta poruší AETR a překročí výkon řízení bez odpočinku, většinou se vyboduje a je bez ŘP.

+1/−3
2.8.2016 9:05

P28e69t35r 17N52o87v87á64č75e30k 4379621819585

Je to jednoduché, přidejte jim. Ale kde na to vzít, když budou šalinkarty stát méně? Hollan s Anderem už někde ty peníze vezmou, nebojte se...

+3/−1
1.8.2016 17:07

D54a26v25i26d 18M41a16l98i50n71a 1330713270723

Třeba mohou začít jednat o cenách nafty? Aha, tam moc neušetří. Zkusí srazit cenu za nové autobusy? Aha, to nepujde. Nebo krátit daně? To také neproskočí. Tak holt se asi budou muset "domluvit" se šoférama. Třeba jim nakonec budou jezdit za misku rýže. Otázkou bude, jestli jim bude stačit obyčejná, nebo si dupnou a vymohou si Basmati. :-)

+2/−1
1.8.2016 17:42

A81u64g39u94s89t 74F18o52r75m53á97n45e61k 6915139550686

Ať jezdí na zemní plyn jako jinde, nebo ať také jim zařídí Babiš zelenou naftu, jako zemědělcům (tedy svým otrokům).

0/−1
1.8.2016 18:57

L62u56k94a53s 33N51e91m37e45c 7959200262584

A ty seš vodkaď?

0/0
2.8.2016 7:26

M62a53r51t36i72n 71Z74v67o10n34i63č10e92k 4728347792951

První problém - platy.

Druhý problém - připos**nost čechů, viz.:

A jeho slova potvrdili i další kolegové. „I když odjezdím celý týden, víkendové služby navíc beru, byť je to v mém volnu. Dělám to ale proto, že kdybych odmítl, v budoucnu bych třeba nemusel dostat dovolenou a nevyšli by mi vstříc,“ vylíčil svou obavu další z řidičů.

Nechápu, čeho se furt lidi bojí, když něco v práci odmítnou či chtějí vyšší plat. Dáááávno neplatí ty kecy zaměstnavatelů, že za bránou čeká 100 dalších. Ne, nečeká. Chcete vyšší plat? Ozvěte se. Nadáváním doma a mlčením nikdy nic nezlepšíte.

+11/0
1.8.2016 15:51

R19a88d34e23k 69H27r75u45b19ý 6924631372899

No třeba lidi před důchodem raději mlčí než aby přišli o práci.Je to těžký.

+3/−2
1.8.2016 16:36

D49a53v52i82d 79M73a64l64i82n24a 1300553910393

Tchán začal dojíždět do Německa v 50 letech a teď jen nadává, že to neudělal dřív. A dojíždí denně 30 km přes čáru. Jak daleko je to z Brna do Rakouska?

+2/−1
1.8.2016 16:40

R29a18d24e58k 37H10r55u56b65ý 6734751812789

Tak jak odkud,cca 60 km.Jak jsem psal je to individuální.Důvodů proč sklopí oči může být více.

+2/0
1.8.2016 17:24

D86a70v88i57d 54M22a17l94i44n91a 1780233950793

A přitom stačí trošku zauvažovat. Kolik let se počítá jako základ pro důchod? Posledních 10? Z jaké výplaty budu mít větší základ? Z České, nebo Rakouské?

0/−1
1.8.2016 17:48

R50a62d32e60k 47H86r47u87b74ý 6294441192259

Nevěřím,že se poslední roky maká na výši důchodu.

+2/−1
1.8.2016 17:52

D81a53v19i59d 14M66a77l84i24n29a 1900693180153

Kdo? Tchán? Ten ještě ne. Já také ještě ne. Ale několik "předdůchodců" už jsem zažil. A vždy je to stejné. A jedno vím určitě. Že za českou výplatu bych si toho důchodu moc neužil a o střádání na důchod z ní s rodinou bych také moc neuvažoval.

0/0
1.8.2016 18:08

R90a40d42e93k 23H27r84u72b13ý 6564231702259

Myslel jsem to všeobecně.Omlouvám se,vás s tchánem jsem neřešil.Jinak je úplně nejlepší mít zahraniční důchod.:-)

+1/0
1.8.2016 18:30

D11a11v55i68d 65M83a13l12i14n14a 1590833980773

;-) Jj také jsem to později pochopil. Jen si opravdu myslím, že šoférů je nedostatek po celé evropě a právě ti starší "předdůchodci" by měli myslet na to, si našetřit na důchod. Ne klopit zraky před autodopravcem. Nevolnictví bylo zrušeno již za císaře Josefa. ;-)

+2/0
1.8.2016 18:56

D93a76v59i75d 46M75a70l46i86n28a 1590783350213

Omluva za minus. Mělo být plus

0/0
1.8.2016 18:57

O79n48d14ř10e30j 66S98e89m46e69c24k33ý 8411436538525

Není to posledních 10 let, ale všechny příjmy od roku 1986.

0/0
3.8.2016 15:40

L23i44b44o91r 73F91o63l51t23ý50n58e11k 2216185987514

Počkat. Celý článek je o tom, že nejsou lidi, tak proč by měli přicházet o práci?

+6/0
1.8.2016 17:25

R60a71d67e59k 60H45r48u64b85ý 6304841942349

Spíš se jedná o problém letní dovolená,kdy asi čerpá dovo většina řidičů.Přece jen za volant nemůže usednout každý.Není to jak sbírat ovoce na brigádě.Takhle to dopadá,když firmy šetří na lidech.Vedení podniku moc dobře ví,že jde o "pár" měsíců a chybu v systému nepřizná.

+3/0
1.8.2016 17:32

P32i35v22o44ň75k20a 60M37i74r49o21s88l53a63v 8802122231682

Blbost.Nemají se čeho bát.Za tohoto stavu,jaký tam panuje nikdo řidiče nevyhodí za to,že nevzal službu navíc.

0/0
1.8.2016 20:43

R61a74d89e10k 16H30r19u76b13ý 6834171272339

Teď je nikdo nevyhodí.Ale za pár měsíců může být situace úplně jiná a někdo si vzpomene kdo rebeloval.A to se někteří také bojí.

+1/0
1.8.2016 21:07

L79i74b97o58r 68F55o87l51t55ý33n61e59k 2646465507824

A nebo si řeknou, že ti by se neoprávněnému vyhazovu bránili a radši propustí někoho, kdo jen drží hubu.

0/0
2.8.2016 8:04

D42a64v56i67d 95M14a30l36i73n65a 1650563330633

Muj plat ridiče pracujícího v UK. Hodinová mzda! 8 hodin základ 10 GBP na hodinu. Presčas po domluve 15 GBP na hodinu. Sobota je presčasová celá. Nedele a svátky TRIPPLE! tedy 30 GBP na hodinu + 1 den dovolené navíc. Kolik činí hodinová mzda ridiče u DPMB? Vím, že spousta lidí se bude ohánet vyšším vydajem z vyplaty za bydlení atd. Mne by Jen zajímalo, jestli delá ridič v Brne jinou práci, než ridič v Anglii? Nebo platí v ČR jiny AETR? A nebo proste všichni šetrí na šoférech?

+6/−1
1.8.2016 13:22

M36i74l24a83n 74V47o69s31t25r54ý 6549716574534

Tak ono to takhle bylo vždy... v roce 29 byla průměrná mzda dělníka v ČSR 850,- korun, v USA ten stejný dělník za tu stejnou práci (a to i hodinovou) bral v přepočtu 5 tisíc korun (což byl v ČSR plat ministra)... Středoškolský učitel tu tehdy bral 1250,- a v USA 10,5 tisíce... Dokonce i ve Výmarské republice v té době trápené hyperinflací byly platy v přepočtu 2,5x vyšší než v ČSR...

+2/0
1.8.2016 13:36

M62i36l49a64n 62V53o49s56t41r13ý 6499156364384

Zdroj: Velké dějiny zemí Koruny české XIII. (1918-1929), Antonín Klimek, ISBN: 80-7185-328-3

PS: Ne, že bych to tak věděl z hlavy, ale zrovna včera jsem si tu pasáž četl, takže to je ještě dost "čerstvé" ;-)

+2/0
1.8.2016 13:41

D36a52v11i42d 78M97a79l97i33n25a 1810863390923

No tak hlavne, že ten západ doháníme. :-)))))) Jen se domnívám, že ta oklika pres Asii je celkem zbytečná, ale budiž, i pres KLDR se dá dostat do USA. :-))))))

+3/0
1.8.2016 13:46

D17a24v64i56d 97P93l96i46s23k64a 6237537654562

Přesně tak. R^ Zrovna nedávno jsem četl Zamlčené dějiny 1+2 od Krystlíka. Pokud by si člověk přečte recenze těch knih, musí zákonitě dojít k názoru, že Krystlík je naprostý nýmand a břídil. Jenže když si člověk dá tu práci s dohledáním zdrojů, z nichž čerpal, a dá si to do souvislosti s jinými fakty, která uvádí, tak se jedná o velice trefenou publikaci ukazují mýtus rozvinutosti prvorepublikového Československu v plné nahotě jako bohapustou lež.

0/0
2.8.2016 8:57

E76v89ž67e91n 60W39l38a18c39h 3899254597585

Uřčujcí pro poměr by mělo být že za plat z Angie si koupím X v anglii a za plat v ČR si koupím v ČR Y. Pokud je X=Y je vše v pořádku a vůbec nezáleží jaká výše mzdy je.

+3/−1
1.8.2016 14:30

D64a88v36i98d 48M98a83l10i63n22a 1800233750973

Dobre. Reknu to asi takto. Ceny potravin, ošacení, dpotrebního zboží atd., jsou na stejné úrovni. Rozdíl je alkohol, cigarety, a bydlení. Dobrá za bydlení dám 1000,- GBP mesíčne ze 3000,- platu. Zustane českému ridiči na život a sporení po zaplacení bydlení 60000,- Kč?

+6/0
1.8.2016 15:37

L97u44k70a52s 63N47e30m42e44c 7879820482404

Kolik tam stojí benzín, pojištění auta, kino, kadeřník,... Jídlo je tam dražší pokud nejis jenom shit z Tesca. Ale asi vážně, i když zaplatíš všechno zbude ti na usporeni celý plat řidiče v Brně.

+2/0
2.8.2016 7:30

M18o17j60m51í74r 84S28k98á48l77a 2930702896

"Zhruba desetiprocentní příplatek za jízdy navíc..."8-o;-D;-D;-D

+9/0
1.8.2016 12:56

D27a35v44i55d 78M19a21l98i29n10a 1780473500733

Ne vubec nejde o peníze. :-)))))))) Peníze až na prvním míste. "Doma s rodinou" mohu byt klidne na pracáku a na sociálních dávkách. Proč asi človek chodí do práce?

+5/−2
1.8.2016 12:40

R40a65d50i57m 15D76r18b65o74h28l66a11v 5131636983777

Odpočinout si od rodiny.

+1/0
1.8.2016 13:15

D43a90v14i22d 73M89a75l93i40n77a 1700313510423

:-))))) Jedine.

0/0
1.8.2016 13:29
Foto

P41e83t72r 80S64z98i69l44i12c66z76a53i 3455680616488

Se nedivím. Některé cestujíci bych nevezl ani v dobytčáku, někteří dopravci jsou taky pěkná verbež a korunu tomu dáva ministerstvo dopravy - spojovat profesní a soukromý život řidiče. Ten co tohle vymyslel, není normální.

+3/0
1.8.2016 12:39

H41e50r77b76e67r47t 62M76a92c74h65á79n23ě 1124200406

Jo, řidiči by to měli asi dělat z lásky k autobusům?

"Zdaleka nejde jen o peníze"

+3/−2
1.8.2016 11:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.