Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krize hromadné dopravy v Brně. Řidiči jsou vyčerpaní, chybí posily

Brněnský dopravní podnik trápí akutní nedostatek řidičů autobusů. I přes prázdninový režim se mu sotva daří pokrýt všechny denní směny, řidiči jsou pod tlakem a často pracují i v době volna. Některé spoje proto dokonce v ojedinělých případech ani nevyjely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z14d84e60n66ě75k 67S32ý72k64o23r93a 1806604948478

Křikloun, co nezná znění zákona a reálnou situaci. Jako řidič mohu ve volnu jít řídit, ale je jasně stanoveno zákonem kdy a jak...

0/0
22.8.2016 8:27

P46a55t21r57i56k 52E47g55e71r 2788140259241

V Brně přes noc jezdí jen noční autobusy a myslím, že jen linky n89, n91, n92, n93, n94, n95, n96, n97, n98 a n99. Myslím si, že v Praze se po zrušení 508 také doprava změní a třeba noční tramvaje přestanou jezdit. Vždyť se mluvilo o vídeňském způsobu MHD. V Praze by slušelo opět zavedení původního řešení končí-li na smyčce tramvajová linka 17 měl by zde zastavovat autobus linky 117. V Brně jsou v noci dlouhé intervaly, ale zase dobré je, že u hlavního nádraží se všechny autobusy sejdou to se mi líbí u Lazarské, ale byl bych pro pouze noční autobusy, dále v noci a během víkendu a svátku bych vedl zvláštní linky. U všech noční linek bych uvítal trasu na 45 - 75 minut.

0/0
2.8.2016 17:57

L17e39o12p48o15l30d 25P34r84o85k20e69š 8469744117

DpmB tedy porušuje zákon ,když řidiči musí pracovat ve svém volnu. Pokud řidič nákladního auta poruší AETR a překročí výkon řízení bez odpočinku, většinou se vyboduje a je bez ŘP.

+1/−3
2.8.2016 9:05

P23e56t21r 26N52o39v75á94č41e19k 4929921379135

Je to jednoduché, přidejte jim. Ale kde na to vzít, když budou šalinkarty stát méně? Hollan s Anderem už někde ty peníze vezmou, nebojte se...

+3/−1
1.8.2016 17:07

D24a37v21i59d 93M60a96l78i73n31a 1910983410353

Třeba mohou začít jednat o cenách nafty? Aha, tam moc neušetří. Zkusí srazit cenu za nové autobusy? Aha, to nepujde. Nebo krátit daně? To také neproskočí. Tak holt se asi budou muset "domluvit" se šoférama. Třeba jim nakonec budou jezdit za misku rýže. Otázkou bude, jestli jim bude stačit obyčejná, nebo si dupnou a vymohou si Basmati. :-)

+2/−1
1.8.2016 17:42

A94u33g71u65s37t 85F35o14r13m25á11n59e27k 6855949740536

Ať jezdí na zemní plyn jako jinde, nebo ať také jim zařídí Babiš zelenou naftu, jako zemědělcům (tedy svým otrokům).

0/−1
1.8.2016 18:57

L30u91k74a92s 26N41e42m60e72c 7879620622604

A ty seš vodkaď?

0/0
2.8.2016 7:26

M29a73r65t54i12n 42Z76v67o96n14i41č57e10k 4358347882561

První problém - platy.

Druhý problém - připos**nost čechů, viz.:

A jeho slova potvrdili i další kolegové. „I když odjezdím celý týden, víkendové služby navíc beru, byť je to v mém volnu. Dělám to ale proto, že kdybych odmítl, v budoucnu bych třeba nemusel dostat dovolenou a nevyšli by mi vstříc,“ vylíčil svou obavu další z řidičů.

Nechápu, čeho se furt lidi bojí, když něco v práci odmítnou či chtějí vyšší plat. Dáááávno neplatí ty kecy zaměstnavatelů, že za bránou čeká 100 dalších. Ne, nečeká. Chcete vyšší plat? Ozvěte se. Nadáváním doma a mlčením nikdy nic nezlepšíte.

+11/0
1.8.2016 15:51

R80a77d23e13k 16H13r66u81b74ý 6404951722209

No třeba lidi před důchodem raději mlčí než aby přišli o práci.Je to těžký.

+3/−2
1.8.2016 16:36

D53a91v53i39d 37M47a95l66i65n31a 1190973270583

Tchán začal dojíždět do Německa v 50 letech a teď jen nadává, že to neudělal dřív. A dojíždí denně 30 km přes čáru. Jak daleko je to z Brna do Rakouska?

+2/−1
1.8.2016 16:40

R97a34d29e37k 11H12r72u61b38ý 6734131472949

Tak jak odkud,cca 60 km.Jak jsem psal je to individuální.Důvodů proč sklopí oči může být více.

+2/0
1.8.2016 17:24

D51a50v95i38d 20M85a32l72i44n84a 1880803410453

A přitom stačí trošku zauvažovat. Kolik let se počítá jako základ pro důchod? Posledních 10? Z jaké výplaty budu mít větší základ? Z České, nebo Rakouské?

0/−1
1.8.2016 17:48

R26a53d39e26k 45H49r80u56b82ý 6564801972479

Nevěřím,že se poslední roky maká na výši důchodu.

+2/−1
1.8.2016 17:52

D90a25v89i50d 66M74a19l32i63n28a 1350663570313

Kdo? Tchán? Ten ještě ne. Já také ještě ne. Ale několik "předdůchodců" už jsem zažil. A vždy je to stejné. A jedno vím určitě. Že za českou výplatu bych si toho důchodu moc neužil a o střádání na důchod z ní s rodinou bych také moc neuvažoval.

0/0
1.8.2016 18:08

R29a86d48e96k 64H66r27u83b79ý 6954371852929

Myslel jsem to všeobecně.Omlouvám se,vás s tchánem jsem neřešil.Jinak je úplně nejlepší mít zahraniční důchod.:-)

+1/0
1.8.2016 18:30

D65a35v14i56d 56M62a12l75i90n46a 1460963650513

;-) Jj také jsem to později pochopil. Jen si opravdu myslím, že šoférů je nedostatek po celé evropě a právě ti starší "předdůchodci" by měli myslet na to, si našetřit na důchod. Ne klopit zraky před autodopravcem. Nevolnictví bylo zrušeno již za císaře Josefa. ;-)

+2/0
1.8.2016 18:56

D93a59v77i29d 92M81a31l55i89n35a 1340603200983

Omluva za minus. Mělo být plus

0/0
1.8.2016 18:57

O93n59d33ř33e82j 93S23e94m76e34c69k41ý 8521746728335

Není to posledních 10 let, ale všechny příjmy od roku 1986.

0/0
3.8.2016 15:40

L45i31b73o29r 80F85o24l54t43ý36n24e45k 2416325357114

Počkat. Celý článek je o tom, že nejsou lidi, tak proč by měli přicházet o práci?

+6/0
1.8.2016 17:25

R72a76d50e39k 35H47r13u15b27ý 6694751832169

Spíš se jedná o problém letní dovolená,kdy asi čerpá dovo většina řidičů.Přece jen za volant nemůže usednout každý.Není to jak sbírat ovoce na brigádě.Takhle to dopadá,když firmy šetří na lidech.Vedení podniku moc dobře ví,že jde o "pár" měsíců a chybu v systému nepřizná.

+3/0
1.8.2016 17:32

P97i14v95o85ň58k81a 59M87i86r62o71s85l14a52v 8962792681602

Blbost.Nemají se čeho bát.Za tohoto stavu,jaký tam panuje nikdo řidiče nevyhodí za to,že nevzal službu navíc.

0/0
1.8.2016 20:43

R50a19d33e98k 30H48r70u60b68ý 6804431932429

Teď je nikdo nevyhodí.Ale za pár měsíců může být situace úplně jiná a někdo si vzpomene kdo rebeloval.A to se někteří také bojí.

+1/0
1.8.2016 21:07

L81i18b37o72r 59F40o38l42t27ý38n25e23k 2936895507474

A nebo si řeknou, že ti by se neoprávněnému vyhazovu bránili a radši propustí někoho, kdo jen drží hubu.

0/0
2.8.2016 8:04

D83a40v29i23d 27M78a14l47i46n63a 1850613580613

Muj plat ridiče pracujícího v UK. Hodinová mzda! 8 hodin základ 10 GBP na hodinu. Presčas po domluve 15 GBP na hodinu. Sobota je presčasová celá. Nedele a svátky TRIPPLE! tedy 30 GBP na hodinu + 1 den dovolené navíc. Kolik činí hodinová mzda ridiče u DPMB? Vím, že spousta lidí se bude ohánet vyšším vydajem z vyplaty za bydlení atd. Mne by Jen zajímalo, jestli delá ridič v Brne jinou práci, než ridič v Anglii? Nebo platí v ČR jiny AETR? A nebo proste všichni šetrí na šoférech?

+6/−1
1.8.2016 13:22

M20i27l36a93n 90V51o19s19t24r70ý 6419876894784

Tak ono to takhle bylo vždy... v roce 29 byla průměrná mzda dělníka v ČSR 850,- korun, v USA ten stejný dělník za tu stejnou práci (a to i hodinovou) bral v přepočtu 5 tisíc korun (což byl v ČSR plat ministra)... Středoškolský učitel tu tehdy bral 1250,- a v USA 10,5 tisíce... Dokonce i ve Výmarské republice v té době trápené hyperinflací byly platy v přepočtu 2,5x vyšší než v ČSR...

+2/0
1.8.2016 13:36

M93i66l13a20n 54V46o73s89t91r55ý 6589506884234

Zdroj: Velké dějiny zemí Koruny české XIII. (1918-1929), Antonín Klimek, ISBN: 80-7185-328-3

PS: Ne, že bych to tak věděl z hlavy, ale zrovna včera jsem si tu pasáž četl, takže to je ještě dost "čerstvé" ;-)

+2/0
1.8.2016 13:41

D54a80v36i90d 94M62a52l62i64n42a 1780333210893

No tak hlavne, že ten západ doháníme. :-)))))) Jen se domnívám, že ta oklika pres Asii je celkem zbytečná, ale budiž, i pres KLDR se dá dostat do USA. :-))))))

+3/0
1.8.2016 13:46

D49a76v13i17d 63P42l16i58s72k17a 6677917584102

Přesně tak. R^ Zrovna nedávno jsem četl Zamlčené dějiny 1+2 od Krystlíka. Pokud by si člověk přečte recenze těch knih, musí zákonitě dojít k názoru, že Krystlík je naprostý nýmand a břídil. Jenže když si člověk dá tu práci s dohledáním zdrojů, z nichž čerpal, a dá si to do souvislosti s jinými fakty, která uvádí, tak se jedná o velice trefenou publikaci ukazují mýtus rozvinutosti prvorepublikového Československu v plné nahotě jako bohapustou lež.

0/0
2.8.2016 8:57

E67v11ž22e20n 46W26l92a83c46h 3889454947725

Uřčujcí pro poměr by mělo být že za plat z Angie si koupím X v anglii a za plat v ČR si koupím v ČR Y. Pokud je X=Y je vše v pořádku a vůbec nezáleží jaká výše mzdy je.

+3/−1
1.8.2016 14:30

D82a77v60i32d 69M48a27l49i56n89a 1610883250633

Dobre. Reknu to asi takto. Ceny potravin, ošacení, dpotrebního zboží atd., jsou na stejné úrovni. Rozdíl je alkohol, cigarety, a bydlení. Dobrá za bydlení dám 1000,- GBP mesíčne ze 3000,- platu. Zustane českému ridiči na život a sporení po zaplacení bydlení 60000,- Kč?

+6/0
1.8.2016 15:37

L64u64k30a18s 42N79e16m86e88c 7899290912714

Kolik tam stojí benzín, pojištění auta, kino, kadeřník,... Jídlo je tam dražší pokud nejis jenom shit z Tesca. Ale asi vážně, i když zaplatíš všechno zbude ti na usporeni celý plat řidiče v Brně.

+2/0
2.8.2016 7:30

M67o17j94m92í57r 28S34k60á31l95a 2190572426

"Zhruba desetiprocentní příplatek za jízdy navíc..."8-o;-D;-D;-D

+9/0
1.8.2016 12:56

D18a21v97i62d 94M69a89l35i41n94a 1310353790403

Ne vubec nejde o peníze. :-)))))))) Peníze až na prvním míste. "Doma s rodinou" mohu byt klidne na pracáku a na sociálních dávkách. Proč asi človek chodí do práce?

+5/−2
1.8.2016 12:40

R51a74d45i80m 25D82r58b37o30h64l28a92v 5811296703167

Odpočinout si od rodiny.

+1/0
1.8.2016 13:15

D45a95v57i21d 82M96a38l56i81n17a 1930183720463

:-))))) Jedine.

0/0
1.8.2016 13:29
Foto

P15e66t26r 32S12z35i51l65i66c82z96a36i 3945240136678

Se nedivím. Některé cestujíci bych nevezl ani v dobytčáku, někteří dopravci jsou taky pěkná verbež a korunu tomu dáva ministerstvo dopravy - spojovat profesní a soukromý život řidiče. Ten co tohle vymyslel, není normální.

+3/0
1.8.2016 12:39

H89e22r92b31e68r27t 40M55a59c54h21á78n14ě 1154960796

Jo, řidiči by to měli asi dělat z lásky k autobusům?

"Zdaleka nejde jen o peníze"

+3/−2
1.8.2016 11:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.