Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krize hromadné dopravy v Brně. Řidiči jsou vyčerpaní, chybí posily

Brněnský dopravní podnik trápí akutní nedostatek řidičů autobusů. I přes prázdninový režim se mu sotva daří pokrýt všechny denní směny, řidiči jsou pod tlakem a často pracují i v době volna. Některé spoje proto dokonce v ojedinělých případech ani nevyjely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z78d67e98n26ě74k 66S83ý32k39o89r90a 1306534818128

Křikloun, co nezná znění zákona a reálnou situaci. Jako řidič mohu ve volnu jít řídit, ale je jasně stanoveno zákonem kdy a jak...

0/0
22.8.2016 8:27

P37a14t35r39i89k 73E34g57e84r 2608920529361

V Brně přes noc jezdí jen noční autobusy a myslím, že jen linky n89, n91, n92, n93, n94, n95, n96, n97, n98 a n99. Myslím si, že v Praze se po zrušení 508 také doprava změní a třeba noční tramvaje přestanou jezdit. Vždyť se mluvilo o vídeňském způsobu MHD. V Praze by slušelo opět zavedení původního řešení končí-li na smyčce tramvajová linka 17 měl by zde zastavovat autobus linky 117. V Brně jsou v noci dlouhé intervaly, ale zase dobré je, že u hlavního nádraží se všechny autobusy sejdou to se mi líbí u Lazarské, ale byl bych pro pouze noční autobusy, dále v noci a během víkendu a svátku bych vedl zvláštní linky. U všech noční linek bych uvítal trasu na 45 - 75 minut.

0/0
2.8.2016 17:57

L46e58o86p23o81l43d 42P63r53o90k25e91š 8179174737

DpmB tedy porušuje zákon ,když řidiči musí pracovat ve svém volnu. Pokud řidič nákladního auta poruší AETR a překročí výkon řízení bez odpočinku, většinou se vyboduje a je bez ŘP.

+1/−3
2.8.2016 9:05

P70e83t25r 17N73o97v60á56č21e47k 4769341579245

Je to jednoduché, přidejte jim. Ale kde na to vzít, když budou šalinkarty stát méně? Hollan s Anderem už někde ty peníze vezmou, nebojte se...

+3/−1
1.8.2016 17:07

D26a24v47i61d 58M91a48l26i65n72a 1670313190843

Třeba mohou začít jednat o cenách nafty? Aha, tam moc neušetří. Zkusí srazit cenu za nové autobusy? Aha, to nepujde. Nebo krátit daně? To také neproskočí. Tak holt se asi budou muset "domluvit" se šoférama. Třeba jim nakonec budou jezdit za misku rýže. Otázkou bude, jestli jim bude stačit obyčejná, nebo si dupnou a vymohou si Basmati. :-)

+2/−1
1.8.2016 17:42

A95u46g35u10s90t 59F60o98r96m28á98n60e68k 6845559930146

Ať jezdí na zemní plyn jako jinde, nebo ať také jim zařídí Babiš zelenou naftu, jako zemědělcům (tedy svým otrokům).

0/−1
1.8.2016 18:57

L62u83k70a21s 44N65e22m58e26c 7349690332654

A ty seš vodkaď?

0/0
2.8.2016 7:26

M43a38r33t19i42n 63Z34v49o68n66i55č18e55k 4208527722331

První problém - platy.

Druhý problém - připos**nost čechů, viz.:

A jeho slova potvrdili i další kolegové. „I když odjezdím celý týden, víkendové služby navíc beru, byť je to v mém volnu. Dělám to ale proto, že kdybych odmítl, v budoucnu bych třeba nemusel dostat dovolenou a nevyšli by mi vstříc,“ vylíčil svou obavu další z řidičů.

Nechápu, čeho se furt lidi bojí, když něco v práci odmítnou či chtějí vyšší plat. Dáááávno neplatí ty kecy zaměstnavatelů, že za bránou čeká 100 dalších. Ne, nečeká. Chcete vyšší plat? Ozvěte se. Nadáváním doma a mlčením nikdy nic nezlepšíte.

+11/0
1.8.2016 15:51

R26a64d29e42k 65H47r76u69b45ý 6774491542959

No třeba lidi před důchodem raději mlčí než aby přišli o práci.Je to těžký.

+3/−2
1.8.2016 16:36

D54a96v24i36d 16M63a93l55i35n39a 1690443380283

Tchán začal dojíždět do Německa v 50 letech a teď jen nadává, že to neudělal dřív. A dojíždí denně 30 km přes čáru. Jak daleko je to z Brna do Rakouska?

+2/−1
1.8.2016 16:40

R36a82d21e56k 79H93r91u83b11ý 6654191342819

Tak jak odkud,cca 60 km.Jak jsem psal je to individuální.Důvodů proč sklopí oči může být více.

+2/0
1.8.2016 17:24

D23a66v68i39d 17M84a48l34i89n70a 1780493160943

A přitom stačí trošku zauvažovat. Kolik let se počítá jako základ pro důchod? Posledních 10? Z jaké výplaty budu mít větší základ? Z České, nebo Rakouské?

0/−1
1.8.2016 17:48

R83a71d68e74k 44H50r20u69b15ý 6514311232259

Nevěřím,že se poslední roky maká na výši důchodu.

+2/−1
1.8.2016 17:52

D35a20v68i95d 10M32a52l47i75n41a 1460843420713

Kdo? Tchán? Ten ještě ne. Já také ještě ne. Ale několik "předdůchodců" už jsem zažil. A vždy je to stejné. A jedno vím určitě. Že za českou výplatu bych si toho důchodu moc neužil a o střádání na důchod z ní s rodinou bych také moc neuvažoval.

0/0
1.8.2016 18:08

R18a11d11e96k 88H20r63u84b98ý 6614411282639

Myslel jsem to všeobecně.Omlouvám se,vás s tchánem jsem neřešil.Jinak je úplně nejlepší mít zahraniční důchod.:-)

+1/0
1.8.2016 18:30

D12a72v59i73d 55M44a25l72i89n49a 1590183440643

;-) Jj také jsem to později pochopil. Jen si opravdu myslím, že šoférů je nedostatek po celé evropě a právě ti starší "předdůchodci" by měli myslet na to, si našetřit na důchod. Ne klopit zraky před autodopravcem. Nevolnictví bylo zrušeno již za císaře Josefa. ;-)

+2/0
1.8.2016 18:56

D72a69v56i42d 64M74a54l20i46n61a 1140553810773

Omluva za minus. Mělo být plus

0/0
1.8.2016 18:57

O49n76d96ř86e97j 31S55e57m64e76c61k85ý 8801406888465

Není to posledních 10 let, ale všechny příjmy od roku 1986.

0/0
3.8.2016 15:40

L98i33b39o45r 17F49o82l87t50ý78n14e92k 2376935117854

Počkat. Celý článek je o tom, že nejsou lidi, tak proč by měli přicházet o práci?

+6/0
1.8.2016 17:25

R87a81d18e24k 94H49r70u82b60ý 6264861782919

Spíš se jedná o problém letní dovolená,kdy asi čerpá dovo většina řidičů.Přece jen za volant nemůže usednout každý.Není to jak sbírat ovoce na brigádě.Takhle to dopadá,když firmy šetří na lidech.Vedení podniku moc dobře ví,že jde o "pár" měsíců a chybu v systému nepřizná.

+3/0
1.8.2016 17:32

P77i66v21o25ň16k55a 89M15i25r63o95s65l96a60v 8322312271292

Blbost.Nemají se čeho bát.Za tohoto stavu,jaký tam panuje nikdo řidiče nevyhodí za to,že nevzal službu navíc.

0/0
1.8.2016 20:43

R68a22d12e91k 88H20r42u15b94ý 6444441312609

Teď je nikdo nevyhodí.Ale za pár měsíců může být situace úplně jiná a někdo si vzpomene kdo rebeloval.A to se někteří také bojí.

+1/0
1.8.2016 21:07

L10i79b35o83r 63F31o54l43t83ý98n19e89k 2306465377374

A nebo si řeknou, že ti by se neoprávněnému vyhazovu bránili a radši propustí někoho, kdo jen drží hubu.

0/0
2.8.2016 8:04

D55a76v14i35d 81M62a38l90i21n68a 1590923830383

Muj plat ridiče pracujícího v UK. Hodinová mzda! 8 hodin základ 10 GBP na hodinu. Presčas po domluve 15 GBP na hodinu. Sobota je presčasová celá. Nedele a svátky TRIPPLE! tedy 30 GBP na hodinu + 1 den dovolené navíc. Kolik činí hodinová mzda ridiče u DPMB? Vím, že spousta lidí se bude ohánet vyšším vydajem z vyplaty za bydlení atd. Mne by Jen zajímalo, jestli delá ridič v Brne jinou práci, než ridič v Anglii? Nebo platí v ČR jiny AETR? A nebo proste všichni šetrí na šoférech?

+6/−1
1.8.2016 13:22

M70i45l12a61n 13V75o86s28t27r35ý 6819836474604

Tak ono to takhle bylo vždy... v roce 29 byla průměrná mzda dělníka v ČSR 850,- korun, v USA ten stejný dělník za tu stejnou práci (a to i hodinovou) bral v přepočtu 5 tisíc korun (což byl v ČSR plat ministra)... Středoškolský učitel tu tehdy bral 1250,- a v USA 10,5 tisíce... Dokonce i ve Výmarské republice v té době trápené hyperinflací byly platy v přepočtu 2,5x vyšší než v ČSR...

+2/0
1.8.2016 13:36

M11i22l63a36n 77V82o50s11t60r31ý 6519206584884

Zdroj: Velké dějiny zemí Koruny české XIII. (1918-1929), Antonín Klimek, ISBN: 80-7185-328-3

PS: Ne, že bych to tak věděl z hlavy, ale zrovna včera jsem si tu pasáž četl, takže to je ještě dost "čerstvé" ;-)

+2/0
1.8.2016 13:41

D55a35v75i77d 39M57a27l55i60n38a 1340673770623

No tak hlavne, že ten západ doháníme. :-)))))) Jen se domnívám, že ta oklika pres Asii je celkem zbytečná, ale budiž, i pres KLDR se dá dostat do USA. :-))))))

+3/0
1.8.2016 13:46

D74a64v45i59d 76P87l45i81s40k75a 6577557864972

Přesně tak. R^ Zrovna nedávno jsem četl Zamlčené dějiny 1+2 od Krystlíka. Pokud by si člověk přečte recenze těch knih, musí zákonitě dojít k názoru, že Krystlík je naprostý nýmand a břídil. Jenže když si člověk dá tu práci s dohledáním zdrojů, z nichž čerpal, a dá si to do souvislosti s jinými fakty, která uvádí, tak se jedná o velice trefenou publikaci ukazují mýtus rozvinutosti prvorepublikového Československu v plné nahotě jako bohapustou lež.

0/0
2.8.2016 8:57

E51v59ž90e22n 60W50l43a84c80h 3329254187895

Uřčujcí pro poměr by mělo být že za plat z Angie si koupím X v anglii a za plat v ČR si koupím v ČR Y. Pokud je X=Y je vše v pořádku a vůbec nezáleží jaká výše mzdy je.

+3/−1
1.8.2016 14:30

D63a73v79i51d 16M71a70l13i14n95a 1590293640873

Dobre. Reknu to asi takto. Ceny potravin, ošacení, dpotrebního zboží atd., jsou na stejné úrovni. Rozdíl je alkohol, cigarety, a bydlení. Dobrá za bydlení dám 1000,- GBP mesíčne ze 3000,- platu. Zustane českému ridiči na život a sporení po zaplacení bydlení 60000,- Kč?

+6/0
1.8.2016 15:37

L57u23k84a63s 92N80e94m83e50c 7889850462854

Kolik tam stojí benzín, pojištění auta, kino, kadeřník,... Jídlo je tam dražší pokud nejis jenom shit z Tesca. Ale asi vážně, i když zaplatíš všechno zbude ti na usporeni celý plat řidiče v Brně.

+2/0
2.8.2016 7:30

M44o29j77m46í18r 26S96k32á31l89a 2410712746

"Zhruba desetiprocentní příplatek za jízdy navíc..."8-o;-D;-D;-D

+9/0
1.8.2016 12:56

D63a82v42i68d 36M48a79l97i36n23a 1190293200223

Ne vubec nejde o peníze. :-)))))))) Peníze až na prvním míste. "Doma s rodinou" mohu byt klidne na pracáku a na sociálních dávkách. Proč asi človek chodí do práce?

+5/−2
1.8.2016 12:40

R40a43d19i91m 93D92r85b17o19h33l10a74v 5771756113207

Odpočinout si od rodiny.

+1/0
1.8.2016 13:15

D36a50v44i24d 43M85a66l53i65n64a 1550543710533

:-))))) Jedine.

0/0
1.8.2016 13:29
Foto

P23e63t75r 56S69z83i50l91i14c58z65a43i 3715290386928

Se nedivím. Některé cestujíci bych nevezl ani v dobytčáku, někteří dopravci jsou taky pěkná verbež a korunu tomu dáva ministerstvo dopravy - spojovat profesní a soukromý život řidiče. Ten co tohle vymyslel, není normální.

+3/0
1.8.2016 12:39

H38e87r14b43e36r11t 19M86a21c65h64á43n89ě 1824650456

Jo, řidiči by to měli asi dělat z lásky k autobusům?

"Zdaleka nejde jen o peníze"

+3/−2
1.8.2016 11:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.