Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za návrat Epopeje se pere i Brno. Na krumlovský zámek má zamířit z Asie

Alespoň dočasný návrat Slovanské epopeje do Moravského Krumlova je opět o něco blíž. Soubor obřích pláten malíře Alfonse Muchy je do konce roku vystavený v pražském Veletržním paláci, odkud by se měl vydat na tříleté turné po Asii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B88o45h47u80m74i86l 33V91a32n94ě11k 5942215472856

Praha by neměla svěřit Slovanskou epopej někomu, kdo se spojil a jedná s podvodníkem, který se vydává za vnuka Alfonse Muchy

0/0
17.8.2016 17:31

Š53t87ě36p64á90n 60F25r72a87n30c28l 8154599294280

Problém: Muchova závěť říká (volnými slovy) "Dílo věnuji Praze pod podmínkou, že bude trvale vystaveno v budově k tomu postavené."

Řešení?: Epopej pošleme do Číny a pokud se vrátí, vystavíme ho v Krumlově.

Problém: Praha nemá postavený okruh kolem města.

Řešení?: Zrušíme tranzitní magistrálu skrz město, nasázíme na ní semafory a lavičky.

Problém: Praha včetně historického centra je zaplevelená reklamami, vyvěšovanými bez špetky soudnosti.

Řešení?: Budeme regulovat všechno možný, ale reklamu ne. Teda na oko ano, ale do předpisů dáme takové množství výjimek a změkčení pravidel, že ve skutečnosti nic regulovat nebudeme.

Problém: Centrum Prahy je přeplněno statickými, historickými památkami, které stačí turistům vidět jednou a už je nic nenutí vracet se do města znovu.

Řešení?: Přijmeme vyhlášku zakazující pouliční umění (i s takovými perlami, jako že hoboj vydává vysoké tóny, saxofon je žesťový nástroj nebo jakmile dohrajete, nesmíte si odložit kytaru na zem)

Problém: Praha používá předražený systém OpenCard, jehož pořízení stálo 160 miliónů a roční náklady jsou 60 miliónů.

Řešení?: Pořídíme si nový systém, jehož pořizovací náklady jsou 10 miliónů (protože využijeme hardware, prodejní místa, databáze, validátory a další zařízení z předchozího systému), zato roční náklady na provoz budou 80 miliónů. A to ještě nikdo neví, kolik bude muset Praha případně zaplatit za "vykradení" předchozího systému.

0/0
17.8.2016 13:33

Š85t77ě17p18á88n 47F64r65a34n94c87l 8804349344690

Problém: Chybí rychlé spojení severního města s Dejvicemi a letištěm pomocí MHD.

Řešení?: Ačkoli máme k dispozici nový tunel Blanka, autobus do něj nezavedeme, protože by s ním lidi chtěli jezdit.

- - -

A takhle by se dalo pokračovat dál a dál...

Jsem sakra jediný, komu se zdá že Krnáčová tohle město nenávidí a snaží se ho za každou cenu zničit nebo alespoň co nejvíc poškodit?

0/0
17.8.2016 13:36

B59o80h80u92m62i14l 53V37a40n16ě73k 5712585592556

Pane Francl mohl byste uvést odkaz na tu Muchovu závět, která říká (volnými slovy) "Dílo věnuji Praze pod podmínkou, že bude trvale vystaveno v budově k tomu postavené." A prosím konkrétně.

Obávám se že s tím budete vážné mít problémy:

1) Existuje smlouva o dílo ve které se Mucha zavazuje namalovat Slovanskou epopej a americký podnikatel Crane se zavazuje mu zaplatit celkem 100 000 USD což přepočteno do dnešních cen představuje astromickou částku 372 miliónů korun. Takže nemohlo jít o dar Muchy - šlo o dar Cranea. Praha není účastníkem této smlouvy.

2) Podmínkou zaplacení, uvedenou ve smlouvě, bylo, že Praha převezme jednotlivé obrazy do vlastnictví a toto převzetí Cranovi zaplatí

4) Existuje zápis z jednání Rady Prahy, kde se v reakci na dopis Cranea přijalo usnesení, sdělit Craneovi, že Praha Muchovy obrazy do vlastnictví přijme a že se postará o vhodné a bezpečné umístění - tedy nezavazuje se k výstavbě zvláštního pavilonu. Toto vyjádření Prahy Crane, jako zkušený obchodník, zakomponuje do své smlouvy s Muchou.

4) Mucha se podle ustanovení smlouvy chová a postupně od roku 2013 do roku 1928 předává obrazy do vlastnictví Praze a dostává za každý obraz 5000 USD = v dnešních cenách 18,6 milionů korun.

+1/0
17.8.2016 14:45

Š81t73ě71p13á19n 32F86r12a57n47c88l 8324129694120

Nemáte pravdu, i Praha požadavek na umístění do nově zbudované budovy akceptovala. Viz bod 4 zde: http://domaci.ihned.cz/c1-45265390-preklad-darovaci-smlouvy-mezi-a-muchou-a-prahou .

0/−1
17.8.2016 14:52

B78o90h47u27m70i47l 33V65a66n24ě42k 5492765122256

Pane Francl, na rozdíl od vás se řídím zněním originální smlouvy v angličtině a ne naprosto nepřesným překladem, který spáchali nějací naprosto nezopovědní novináři a originálními záznamy usnesení Rady Prahy.

Prostě Hospodářské noviny udělaly to co naše media běžně dělají, uveřejnily nepřesný neúplný překlad smluvy a tím naprosto zmanipulovaly její obsah.

Ten článek 5 na který se odvoláváte pokračuje další částí, kde Crane jako zdatný obchodník opakuje pozici a slib Rady Prahy tak jak mu ho sdělila ve svém dopise ze dne 25.10.1910

Ten dopis Craneovi vznikl na základě rozhodnutí Rady Prahy, která přijala následující usnesení viz zápis "7339 .Přípis Kranův ohledně Muchova cyklu vzatna vědomí; budiž odpovězeno, že rada městská chce každý jednotlivý obrazpřijmouti a potvrditi a chce se postarati o BEZPEČNÉ A VHODNÉ JICHULOŽENÍ"

Toto usnesení lze nalézt v Archivu Prahy. Tedy Praha neslibuje žádný pavilon.

Crane, jako zdatný obchodník si byl vědom rozporu mezi přáním Muchy na zvláštní pavilon a pozicí Prahy, která slibuje bezpečné a vhodné uložení. Proto obě stanoviska mazaně uvádí do smlouvy a článek 5 formuluje tak, že Mucha svým podpisem akceptuje pozici Prahy.

+1/0
17.8.2016 17:05

B74o15h15u77m23i24l 18V30a25n47ě71k 5772325542726

Pane Franc, chápu, že máte zřejmě malé právní povědomí stejně jako ti novináři z Hospodářských novin, takže si také pletete smlouvu o dílo se smlouvou darovací.

Možná to pochopíte z definic:

"Darovací smlouvou dárce něco bezplatněpřenechává nebo slibuje obdarovanému, a ten dar nebo slib přijímá."

"Smlouvou o dílo se zavazuje zhotovitel kprovedení určitého díla a objednatel se zavazuje k zaplacení ceny za jehoprovedení."

Naprosto nezbytnou podmínkou daru, je, že jde o BEZPLATNÝ přechod práva na věc. A že obdarovaný dar přijímá. Pokud by šlo o darovací smlouvu jak to uvádějí Hospodářské noviny, pak by muslea být podepsána Muchou a Prahou a nesmělo by tam být uvedeno, že to Mucha mnamaluje celkem za 100 000 USD.

Cokoliv co byla napsáno do smlouvy mezi Cranem a Muchou a co Praha nepodepsala není pro Prahu závazné.

Pro Prahu je závazné pouze to co sdělila Cranovi na základě svého usnesení "7339 .Přípis Kranův ohledně Muchova cyklu vzatna vědomí; budiž odpovězeno, že rada městská chce každý jednotlivý obrazpřijmouti a potvrditi a chce se postarati o BEZPEČNÉ A VHODNÉ JICH ULOŽENÍ"

To bezpečné a vhodné uložení umožnňuje velmi široký výklad od uložení v depositáři galerie až po tu samostatnou galerii.

+1/0
17.8.2016 17:22

P80a51v67l37a 36N82o34v40á 3875188579170

Byla jsem v Krumlove na Epopeji trikrat, z toho poprve jako ditko skolou povinne. Pamatuju, ze uz tenkrat, jsem z toho byla unesena. Krasa! Jako starsi jsem pak dilo obdivovala porad stejne, jen mi prislo lito, ze se na nej nemohu podivat s vetsim odstupem. No a potreti mi prisly naprosto silena ta fronta. Epopej mela v Krumlove koncit, tak se na ni prijeli podivat snad vsichni, kdo ji jeste nevideli. A kdyz jsme se konecne dostali dovnitr, tak mi opet prislo lito, ze nemuzu kvuli nedostatecnemu prostoru od platna poodejit dal. Pak jsem byla v Krumlove poctvrte, vlastne jsme jenom projizdeli, to uz tam nebyla a my hledali misto, kde se najist. Krumlov byl jak po vymreni. Hotel zavreny a dalsi tri restaurace take. Zkrachovali. Pro Krumlov to byla urcite ztrata. Epopej by si zaslouzila krasne vystavni prostory, adekvatne velke. A Moravsky Krumlov je bez Epopeje uplne o nicem. Skoda.

+2/0
17.8.2016 13:12

J15a88r75o81s20l10a42v 72H82o26r33á55k 6873707695314

Praha si hraje na vlastnika dila. Pritom Mucha Praze dilo venoval pod zasadni podminkou, ze bude vystaveno v budove vyslovne vystavene k tomuto ucelu. A to bylo leta pane 1928. Ani temer devadesat let nestacilo k tomu, aby Praha podminku splnila. Ostuda. A ted ho jeste posle nekam do Asie. Chjo.

+4/−1
17.8.2016 11:58

M79a98r68t10i21n 92R42u90z81i48c75k41a 1502738276687

Praha ale vlastnikem je, to neni v rozporu...

0/0
17.8.2016 12:22

B65o16h13u41m48i65l 60V77a88n81ě88k 5632275222486

Pane Horák, bohužel jste obětí systematického klamu, ktérého se dopouštějí media šířením naprostého bludu v rozporu s existující smlouvou:

1) Existuje smlouva o dílo ve které se Mucha zavazuje namalovat Slovanskou epopej a americký podnikatel Crane se zavazuje mu zaplatit celkem 100 000 USD což přepočteno do dnešních cen představuje astromickou částku 372 miliónů korun. Takže nemohlo jít o dar Muchy - šlo o dar Cranea. Praha není účastníkem této smlouvy.

2) Podmínkou zaplacení, uvedenou ve smlouvě, bylo, že Praha převezme jednotlivé obrazy do vlastnictví a toto převzetí Cranovi zaplatí

4) Existuje zápis z jednání Rady Prahy, kde se v reakci na dopis Cranea přijalo usnesení, sdělit Craneovi, že Praha Muchovy obrazy do vlastnictví přijme a že se postará o vhodné a bezpečné umístění - tedy nezavazuje se k výstavbě zvláštního pavilonu. Toto vyjádření Prahy Crane, jako zkušený obchodník, zakomponuje do své smlouvy s Muchou.

4) Mucha se podle ustanovení smlouvy chová a postupně od roku 2013 do roku 1928 předává obrazy do vlastnictví Praze a dostává za každý obraz 5000 USD = v dnešních cenách 18,6 milionů korun.

0/0
17.8.2016 14:52

J65a22n12a 60M88a49x56o95v21á 7555848108707

A opět se budu jen opakovat. zámek v Moravském Krumlově patří Moravskému Krumlovu? Pokud vím tak stále ještě nepatří. Vlastní ho Incheba a ta nechala vyhořet Veletržní palác v Praze. Do dnešního dne není vyřešen spor s touto firmou. Takže stále pro mne platí, že s Epopejí dlouhodobě zapůjčenou Moravskému Krumlovu problém nemám, ale s Inchebou v jejím čele stojí ing. Alexander Rozin ano. Jana

+2/0
17.8.2016 11:03

Š34t11ě32p18á98n 63F89r80a66n38c82l 8244479894210

Nevím, jestli už jsou vyřízeny všechny papíry, ale město Mor. Krumlov zámek koncem června tohoto roku koupilo v dražbě.

http://www.lidovky.cz/zamek-v-moravskem-krumlove-vydrazilo-mesto-za-14-milionu-pk3-/zpravy-domov.aspx?c=A160629_131927_ln_domov_ELE

0/0
17.8.2016 13:38

J38a13k77u72b 69F98e20i28f47a23r 7379299186209

Mucha daroval epopej Praze, tedy je především na vedení Prahy, aby už konečně něco začalo dělat a né jen se politicky haštěřit a rozdělovat si posty a funkce. Asi chci moc.

Na druhou stranu snahy Brna, M.Krumlova či jiných měst by měly být chápány jako naprosto liché.

+1/−2
17.8.2016 11:00

M90a84r62t64i89n 53K87u59ř80í64t62k31a 6677976838295

Spíš by měla Praha děkovat, protože kde by dneska ta plátna byla, nebýt Moravského Krumlova?

+1/0
17.8.2016 11:50

M46a51r59t45i66n 18R76u22z39i71c23k81a 1832948716447

to ale nejen Krumlovu...

0/0
17.8.2016 12:22

G80e70n75n52a29d58i57j 45C32o78d32r 1233206473419

Než tu bude diskuze zase zaplavena nenávistnými výlevy vůči Praze, dovolte mi říct, že v hlavním městě je kulturních památek a turistických lákadel tolik, že epopej už do ní rozhodně nepatří a měla by být umístěna kdekoli jinde, kde najde důstojné prostředí. A odkudpak ti " pražští šmelináři " pocházejí ? Z Prahy tedy rozhodně ne :-)

+6/0
17.8.2016 10:35

P21e44t27r 76B85a69č72a53v82č18í50k 3353278391159

Praha sprostě Slovanskou epopej ukradla. V současnosti hazarduje s jejím poškozením při přesunech někde po Asii za směšnou částku. A je zcela jedno, jestli s tím šmelí Rusák, Slovenka nebo třeba Podskalák.

+1/−4
17.8.2016 10:44

G74e84n92n27a49d95i32j 40C10o86d93r 1233226863849

Mýlíte se- udělali to konkrétní lidé :-)

0/0
17.8.2016 10:50

J62i11ř90í 39E12u46l65e28r 5858749186276

Konkrétní Pražáci

0/0
17.8.2016 12:56

B92o44h77u33m39i16l 26V14a47n30ě91k 5962455882146

Pane Bačavčíku, máte podivné chápání práva:

Od kdy může pravoplatný majitel svůj majetek ukradnout?

Zřejmě nevíte, že obrazy byly vystavovány v USA již v roce 1918 - tedy za života Alfonse Muchy. Tedy k lodnímu transportu došlo v době k byly podstatně horší podmínky a o klimatizaci se ani nesnilo

Zřejmě nevíte, že Mucha přizpůsobil technologii malby k transportu obrazů navinutých na válcích

0/0
17.8.2016 15:01

M27i88c90h56a60e65l 96M54e48n43s87i37k 8681186660162

1) Kolikrát?

2) Popište detailně onu technologii.

0/0
17.8.2016 22:23

P52a41v78e38l 94K31o63l63á16č94e82k 9474424192931

Morbus pragenis.

0/0
17.8.2016 15:15

P93e22t42r 48B38a93č28a56v60č94í88k 3383888511779

V Asii Slovanská epopej nemá co pohledávat! A ještě za takovou směšnou částku! Hanba pražským šmelinářům na magistrátu! Jsou to obyčejní šmelináři!;-€ Epopej patří trvale do Krumlova! Plány vystavovat Epopej někde v zátopové oblasti Práglu jsou trestuhodné! Hanba, hanba a ještě jednou hanba!;-O;-O;-O

+11/0
17.8.2016 10:20

J57a95n79a 23M48a65x66o59v18á 7955348368497

Bohužel většina zmíněných nejsou ani z Prahy. A zámek v Moravském Krumlově nepatří Moravskému Krumlovu. jinak jako rodilý Pražák, fakt bych neměla problém Moravskému Krumlovu dlouhodobě zapůjčit.Ne ale Inchebě.8-o

+1/0
17.8.2016 11:06

J64i82r59i 22J39a49v92u24r35e69k 7376222342836

Vzhledem k tomu, jaký tyjátr kolem vrácení zápůjčky Moravský Krumlov dělal, bych to raději půjčil někam jinam. Incheba je pak kapitola sama pro sebe.

+1/0
17.8.2016 11:32

M27a43r16t91i74n 22R38u46z85i66c28k70a 1372378616347

Presne tak...

0/0
17.8.2016 12:23

B52o14h66u77m91i77l 44V76a98n49ě57k 5622325362526

Pane Bačavčíku, obávám se že se necháváte unášet vášněmi a projevujete silnou nenávist proti skupině obyvatel

0/0
17.8.2016 15:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.