Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brněnský dopravní podnik zavede další expresní linku a ukončí letní výluky

Brněnský dopravní podnik zahájí od září provoz nové expresní autobusové linky E75. Spojí brněnskou Slatinu, průmyslovou zónu Černovická terasa a nádraží v Židenicích. Koncem prázdnin navíc podnik najíždí na klasický přepravní režim, skončí také letní výluky na Cejlu či Husově ulici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R63a26d31k23a 66P66l73c16h90o97v72á 1897593724

Zaplaťpánbůh, že konečně skončí prázdninový provoz, protože ten "myslitel", který ho vymyslel, evidentně přes léto městskou hromadnou dopravou nejezdí. Např. logika, že tramvaj č. 5 na Lesnou jezdí ve všední dny v 12ti minutových intervalech, což jsou delší intervaly než o víkendu, mi docela unikla. Jsem si vždy myslela, že ve všední dny jezdí více cestujících. Inu další argument, který ukazuje, že DPMB na cestujících nezáleží. Však oni si počkají, ne? Stejně jim nic jiného nezbývá, protože jiný dopravní podnik tu bohužel není. Vždy mne "dostane" ta hláška v tramvaji, že dopravní podniky děkují svým cestujícím za využívání jejich služeb. Když těm cestujícím bohužel nic jiného nezbývá :(

0/0
30.8.2016 14:15
Foto

B28r73o66n68i11s87l43a42v 98G85a15b60r75y80š 2362509561

Tomu rikam organizace a planovani dopravy :-). Jen me mrzi, ze s vystavbou novych trati se otali, Brno by na tom mohlo byt jeste lip. Ale brzy bude tramvaj u bohunicke nemocnice.

Jinak expresnich linek bych navrhnul jeste vic, jako spojeni nejvzdalenejsich casti s centrem.

+2/0
24.8.2016 20:54

P64a12v66e75l 98B79o80u83c19n67í54k 4312771783135

Okružní a expresní linky jsou v Brně třeba jako sůl. Dosavadní paprskovité vedení linek veřejné dopravy do centra, aby zde cestující přestoupili a opět se rozjeli na všechny strany se ukazuje jako překonané. Je třeba okružních linek a většího počtu menších přestupních uzlů. Koncentrace do centrálního, dlouhodbě přetíženého uzlu u Hlavního nádraží, se ukazuje jako překonané. Řešení dobré pro menší města a noční brněnské rozjezdy je při hustotě brněnské dopravy neefektivní.

A perlička na závěr: v připomínkách k Plánu mobility, kam se má dále ubírat doprava v Brně, politická strana / hnutí Bystrčáci připomínkovala, že Bystrc je daleko od Brna a navrhovali "expresní" šalinu, která by při cestě do města předjížděla pomalejší, zastávkové, šaliny ... Více na: http://www.mobilitabrno.cz/novinky/19-vyporadani-pripominek-ke-konceptu-navrhove-casti

+1/−2
24.8.2016 14:21

J67i69ř51í 18K21o88c60u60r83e31k 6265444185168

Děkujeme, vymyslel jste linky 25, 26, 30, 44, 84 a 53. Chtělo by to ještě sinici od Hřbitova do Komárova, aby jižní okružní linky měly kudy jezdit.

+3/0
24.8.2016 14:36

K90a92r78e49l 51N17ě86m91e95c 2293924846848

Dívám-li se na mapu Brna, navrhuji tohle (snad někdy v budoucnu):

odbočku šaliny v Pisárkách směrem do Kohoutovis, dále Žebětín a Bystrc, kde se potká s aktuální bystrckou trasou. Zde vybudovat novou vozovnu.

Rychlá MHD je základ a segregovaná tramvaj tomu jenom pomůže.

+1/−2
24.8.2016 17:18

P90a29v88e20l 30M17o11r91a15v38e28c 3392669142518

Šalina nedokáže vyjet kopec z Pisárek do Kohoutovic. A teprve ne kopec z Kohoutovic k Hitlerově dálnici.

+1/−1
24.8.2016 21:09

R82o53m81a45n 72B77a27r74o74š 4813367703

A navrhli taky, jak se budou ty šaliny předjíždět? Všimli si Bystrčáci, že šaliny jezdí po kolejích? (ok přiznám se, nechce se mi číst ten článek, třeba to tam je)

+1/0
24.8.2016 17:42
Foto

B26r75o72n32i24s35l14a68v 41G93a20b95r37y16š 2232849631

Obavam se, ze kdyby na to prisli, dali by jako nahradni reseni trolejbusy. :-D

0/0
24.8.2016 20:56

P60a20v83e13l 45M19o52r46a57v22e17c 3722549242388

Okružní linky už máme, viz. odpověď J.Kocurka. Která vám chybí?

Přestupních uzlů máme řadu, a přestupních stanic ještě více. Nevím, proč se fixujete na hlavák (protože chcete odsunout vlak do míst kde mají jistí politici pozemky?)

Předjíždějící tramvaj: víte, kolik by takové řešení stálo? Vybudovat "nádražíčka" na předjíždění tramvají? A o kolik by se zesložitilo zabezpečení tratí? (když třeba expres šalina má zpoždění, kdy může vyjet pomalá šalina a kdy musí čekat? kdo má přednost?)

0/0
24.8.2016 21:14
Foto

J92i45ř84í 26B42i16l13í14k 4625452192884

Mnohem inteligentnější by byl ze židenic vlak (on stejně jezdí) a linka jen ze Slatiny -> Čer. terasu

Možná kdyby ty nápady měly alespoň trochu koncecpci, tak to není tak špatné :(

0/0
24.8.2016 12:34

P43e85t17r65a 63N42o20v23á70k52o67v79á 7658306854668

Akorát ten vlak se tam dostane na jednu zastávku, zatímco autobus to prokrouží všemi uličkami, a lidi, obzvlášť v zimě, nemusí chodit tak daleko.

+2/0
24.8.2016 13:29

J22i96ř94í 85K78o81c12u90r31e96k 6525564575168

Ten vlak zastaví ve Slatině a průmyslová zóna je z velké částí přes koleje a za plotem. Musí se chodit naokolo, což značně prodlužuje cestu.

+1/0
24.8.2016 14:39

P30a67v35e30l 18M59o49r55a52v40e43c 3112669502778

Blbý je, že nádraží v Židenicích i ve Slatině je daleko od ostatního (přestupu z jiných MHD, daleko od firem v Černov.terasách).

Navíc, pokud vím takový vlak už jezdí. Jde o doplnění možných cest..

0/−1
24.8.2016 21:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.