Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cedulím odzvonilo. Z Brna zmizela poslední „šalina“ se starým označením

Cestující, kteří v pondělí jeli tramvají číslo jedna, se mohli svézt poslední „cedulovou šalinou“ v Brně. Od úterka dopravní podnik převáží lidi jen ve vozech s digitálním značením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T66o86m80á18š 50T16a74t32í71č62e67k 5880672670318

No to je supr, že už budou všechny cedule digitální! Akorát že je to na tamto. :-P

V nedělu jsem jel autobusem z Útěchova, potřeboval jsem na rolu. Autobus všechen luxus: nízkopodlažní, s třema optickéma informačníma systémama (červený běžící text, panel s konečnou a pár příštíma zastávkama v zeleným plus obrazovka), k tomu pochopitelně to nikdy nekončící žvanění s hromadou zbytečných slov, aby amplión náhodou nezrezavěl. Ale časem jsem si uvědomil, že jsem nikde - ani na smyčce v Útěchově s automatem a plánkem - nedostal tu podstatnou informaci: Jak se dostanu do štatlu? Už nějakých 20 let autobusy nesmí do města (ten orgán Vlašín tenkrát těm fóglům k tomu jenom kýval - to je přece tak strašně logický, že když nebudou autobusy zajíždět do města, tak že se úžasně zlepší životní prostředí!), takže i ta 57 sjede dolů a pak už jede jenom kus po velkým okruhu, kde taky končí. Vylezl jsem na konečné pětky, kde jsem si čtvrt hoďky počkal, nakonec jsem měl alespoň na Moraváku kliku a vyhmátl jsem sprintem jedničku bez čekání. Ale vraždit se mně chtělo. Člověk může přestoupit z autobusu na šalinu, která už jede někam do cíle nebo alespoň perspektivním směrem, na dvou konečných a jedné zastávce za dvěma ghettama. Kdybych v tom Útěchově bydlel a musel jezdit do štatlu, tak jezdím autem, i kdybych kvůli tomu musel jest suchý brambory.

Takže si ty digitální cedule strčte vítekam. :-P

0/−3
30.8.2016 15:10

P15a92v72e59l 49M38a20r94e35š 2636158363411

Kdybys měl na to bydlet v Útěchově,tak nebudeš jezdit sockou;-D

+1/−2
30.8.2016 16:31

T70o72m44á19š 30T81a55t43í25č44e95k 5420672270488

Se "sockou" běž někam. HD je výrazem racionality. V přecpaným městě sedí ve své dýmající krabici na denně stejné trase tam a zpátky jen superinteligent. Podívej se třeba na bohatý Japonce, jak jezdí metrem, vlakem a na kole, ty socko. :-P

0/0
30.8.2016 22:13

P97a20v10e37l 93M13a35r63e48š 2876258693561

japonskou podzemku a vlaky bych s jedním autobusem pětkrát do hodiny fakt nesrovnával. Japonsko je poněkud specifická země , není to zrovna vhodný etalon pro porovnání s čímkoli v Evropě. Oni by ti japonci možná tím autem rádi jezdili ( fakt jsi nikdy neviděl obrázky z japonského totálně přecpaného metra?) , ovšem jaksi vlastnictví a provoz auta je v Japonsku velice drahá záležitost, ta země je katastrofálně přelidněná a opravdu nemají místo.

Kolik jste u nás potkal lidí vlastnících domy za pět a více milionů jezdící denně autobusem? To možná když nevlastní dům pět kilomerů od Brna (Útěchov je Brno jen administrativně ) ale byt v užším centru s kanceláří tamtéž.

Mimochodem jak vlastně souvisí tvůj původní příspěvek s tématem článku? Jako že když budou mít šaliny i nadále plastové cedule, budou zajíždět až do satelitů kolem Brna?? NEzajíždění autobusů do užšího centra města byl naopak dobrý nápad, zvláště v době, kdy rozpadající se Karosy pálili naftu bez filtrů.

Jo a na rolu mi to z Útěchova přijde logičtější vlakem. je to jen s jedním přestupem na Lesné a vlak jede co půl hodiny

0/0
30.8.2016 22:32

T91o55m53á44š 79T43a60t98í28č57e67k 5840222870888

Ne. Souvisí to s tím, co jsem napsal původně: Digitální cedule jsou zajímavý asi jako rezavý kolo v Číně, když je člověk z Útěchova na roli za stejnou dobu za jakou potom vlakem v Pardubicích. Howgh

0/0
30.8.2016 22:40

I58v76a26n 80H20o70l95a24s 5637767418387

By mě zajímalo, co by ty busy dělaly ve věčně ucpaném centru? Jinak na rolu se dá na přímou šalinu k nádru přestoupit na Halasáku (9 interval 10 minut) nebo na Tomkáči (4 - interval rovněž 10 minut, koneckonců stejně jako ta pětka, alespoň vše přes den, navečer je samozřejmě interval delší).

A chtít ze sebezapadlejší okrajové části Brna přímé spojení do centra je nesmysl, to se pak nemuselo před 22 léty řešit přestupní jízdné, když by se všude mělo dojet na "jeden lupen".

+2/0
30.8.2016 21:24

T44o19m94á31š 15T22a97t51í69č89e60k 5620342650498

Interval 10 minut možná ve špičce. Byla neděle, to tuším jezdí čtverky po půlhodinách.

Průjezdnost pro autobusy pochopitelně během těch 20 let, kdy se musí přestupovat kdesi v - cenzura - samozřejmě vyřešena být mohla. Ale kromě toho by bylo mnohem méně lidí motivovaných, aby startovali auta. Já jsem začátkem 90. let nastupoval na bus na Karolíny Světlé, na Čáře jsem vystupoval za necelé čtvrt hodiny. Dnes na to potřebuješ trojnásobek. Schválně - co uděláš? Pojedeš raději autem?

0/−1
30.8.2016 22:11

P79a61v41e51l 81M25a45r14e71š 2716438583851

Tak pán by chtěl v neděli interval jako ve špičce pracovního dne... 8-o. Tak když si v připlatíš na šalinkartě tak dvojku ročně, možná by to i šlo...

+1/0
30.8.2016 22:36

T94o41m89á66š 47T14a26t89í33č36e61k 5720232460298

Akorát urážíš, na otázku neodpovíš. Dej pokoj, prosím.

0/0
30.8.2016 22:41

P67a26v62e56l 53M30a26r61e31š 2356598233971

Ona byla nějaká otázka položena? Ano pojedu autem, ale ne kvůli tomu že bus končí na Tomkáči.

A na rozdíl od tebe chápu, že pokud bydlím ve vsi za městem tak nemůžu očekávat přímý spoj do centra jedoucí o víkendu každých deset minut. To za 10 korun denně co tě stoji MHD opravdu očekávat nemůžeš.Můžeš být rád, že tam vůbec jede městský autobus, spoustě jiných obcí kolem Brna musí stačit regionální linka IDS.

Co bys říkal bydlet je Veverský Bitýšce, odtama to je do centra Brna hodinu a půl busem, nebo dvě až tři hodiny parníkem.

Bydlení na venkově má svoje nevýhody, na druhou stranu oproti nám měšťanům zase máte pár výhod.

+1/0
30.8.2016 22:56

O14n32d58r71e63j 22S55i38d10o92n 6244296491592

Soudruh Taticek by nejradsi zakazal osobni vlastnictvi aut. Za komunisty a jejich nazory se tu bije casto.

+1/0
31.8.2016 0:49

M56i34r78e78k 67Z77á26v46o55d18n85ý 7142647780788

Jen nechápu, proč taková velkolepá událost na trase, na které tato tramvaj minimálně posledních 10 let nejezdila (dříve nevím).

0/−1
30.8.2016 12:41

P67a41v86e90l 27M84a10r77e89š 2186108893901

Po té trase jednička jezdí léta.A končila u Výstaviště,protože zřejmě zatahovala do Pisárecké vozovny

+1/0
30.8.2016 16:34

M67i32r48e37k 14Z70á69v37o51d55n91ý 7442817670768

No jednička po té trase samozřejmě jezdí. Ale obsluhují ji jiné tramvaje.

0/0
1.9.2016 21:21

J50a85n59a 57R76o59h41á61č37o37v32á 6736556565881

salinkaV

+2/0
30.8.2016 12:26

J70a67n 86M34u78c32h69a 8579986922186

pár jich doma mám ;-);-D

+2/0
30.8.2016 11:56

T50o25m84á94š 56T44a27t32í36č14e57k 5510232410358

Vandale! :-)

+1/0
30.8.2016 15:13

M70i20r10o81s95l23a79v 62U84r33b56a57n 1876547801379

co ted budou studenti sbirat na koleje... ?

+2/0
30.8.2016 11:46

M59i63c67h18a26l 75S41v80o86b56o32d30a 7848220257733

Nemuzu si pomoct, ale design stare tramvaje K2 mi prijde super.

+7/0
30.8.2016 11:31

L91u53k60a58s 57N27e96m94e70c 7629980712984

Je to naprosty skvost, co kde slouzi tak dlouho? Stale dobre opravitelne...fakt se to jenom tak nevidi.R^

+3/0
30.8.2016 11:58

J86i38ř77í 55K75o97c86u54r33e19k 6945784295938

Mě ne. Prostřední podvozek nehnaný, tedy bez možnosti dynamického brždění či rekuperace. Výkon stejný jako T3, jen ve vozidle o 40 % těžším. Nemožnost jezdit pomalu (Svoboďák), aby se nespálil zrychlovač. Hrozný hic uvnitř, kdy ke skleníkovému efektu ten zrychlovač ještě přidává odpadní teplo a ohřívá okolí. No a v neposlední řadě se do ní dost špatně nastupuje s kočárkem, o berlích a tak. Jo z venku to vypadá docela dobře... než se začně znova loupat lak.

+2/0
30.8.2016 12:53

T48o89m59á77š 72T17a81t64í44č92e32k 5780412660728

Jedna nenahraditelná věc na tom vysokým podlaží je: okna jsou tam ve výši obličeje a trupu. A jsou velká. A dají se otevřít.. Áh... ;-)

+1/0
30.8.2016 15:17

P47a62v75e69l 80M10a28r54e73š 2186248373291

Design možná ...

Jinak to je strašný bazmek ( pročpak už jinde skoro nejezdí...)

0/0
30.8.2016 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.