Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cedulím odzvonilo. Z Brna zmizela poslední „šalina“ se starým označením

Cestující, kteří v pondělí jeli tramvají číslo jedna, se mohli svézt poslední „cedulovou šalinou“ v Brně. Od úterka dopravní podnik převáží lidi jen ve vozech s digitálním značením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T45o73m38á69š 40T78a90t10í95č59e29k 5740332180118

No to je supr, že už budou všechny cedule digitální! Akorát že je to na tamto. :-P

V nedělu jsem jel autobusem z Útěchova, potřeboval jsem na rolu. Autobus všechen luxus: nízkopodlažní, s třema optickéma informačníma systémama (červený běžící text, panel s konečnou a pár příštíma zastávkama v zeleným plus obrazovka), k tomu pochopitelně to nikdy nekončící žvanění s hromadou zbytečných slov, aby amplión náhodou nezrezavěl. Ale časem jsem si uvědomil, že jsem nikde - ani na smyčce v Útěchově s automatem a plánkem - nedostal tu podstatnou informaci: Jak se dostanu do štatlu? Už nějakých 20 let autobusy nesmí do města (ten orgán Vlašín tenkrát těm fóglům k tomu jenom kýval - to je přece tak strašně logický, že když nebudou autobusy zajíždět do města, tak že se úžasně zlepší životní prostředí!), takže i ta 57 sjede dolů a pak už jede jenom kus po velkým okruhu, kde taky končí. Vylezl jsem na konečné pětky, kde jsem si čtvrt hoďky počkal, nakonec jsem měl alespoň na Moraváku kliku a vyhmátl jsem sprintem jedničku bez čekání. Ale vraždit se mně chtělo. Člověk může přestoupit z autobusu na šalinu, která už jede někam do cíle nebo alespoň perspektivním směrem, na dvou konečných a jedné zastávce za dvěma ghettama. Kdybych v tom Útěchově bydlel a musel jezdit do štatlu, tak jezdím autem, i kdybych kvůli tomu musel jest suchý brambory.

Takže si ty digitální cedule strčte vítekam. :-P

0/−3
30.8.2016 15:10

P35a58v46e92l 66M25a92r24e43š 2906178853391

Kdybys měl na to bydlet v Útěchově,tak nebudeš jezdit sockou;-D

+1/−2
30.8.2016 16:31

T16o75m28á81š 86T96a93t32í94č97e94k 5880502230568

Se "sockou" běž někam. HD je výrazem racionality. V přecpaným městě sedí ve své dýmající krabici na denně stejné trase tam a zpátky jen superinteligent. Podívej se třeba na bohatý Japonce, jak jezdí metrem, vlakem a na kole, ty socko. :-P

0/0
30.8.2016 22:13

P60a90v72e68l 71M37a71r91e38š 2296608163521

japonskou podzemku a vlaky bych s jedním autobusem pětkrát do hodiny fakt nesrovnával. Japonsko je poněkud specifická země , není to zrovna vhodný etalon pro porovnání s čímkoli v Evropě. Oni by ti japonci možná tím autem rádi jezdili ( fakt jsi nikdy neviděl obrázky z japonského totálně přecpaného metra?) , ovšem jaksi vlastnictví a provoz auta je v Japonsku velice drahá záležitost, ta země je katastrofálně přelidněná a opravdu nemají místo.

Kolik jste u nás potkal lidí vlastnících domy za pět a více milionů jezdící denně autobusem? To možná když nevlastní dům pět kilomerů od Brna (Útěchov je Brno jen administrativně ) ale byt v užším centru s kanceláří tamtéž.

Mimochodem jak vlastně souvisí tvůj původní příspěvek s tématem článku? Jako že když budou mít šaliny i nadále plastové cedule, budou zajíždět až do satelitů kolem Brna?? NEzajíždění autobusů do užšího centra města byl naopak dobrý nápad, zvláště v době, kdy rozpadající se Karosy pálili naftu bez filtrů.

Jo a na rolu mi to z Útěchova přijde logičtější vlakem. je to jen s jedním přestupem na Lesné a vlak jede co půl hodiny

0/0
30.8.2016 22:32

T59o94m77á33š 91T61a92t29í41č47e87k 5360232770398

Ne. Souvisí to s tím, co jsem napsal původně: Digitální cedule jsou zajímavý asi jako rezavý kolo v Číně, když je člověk z Útěchova na roli za stejnou dobu za jakou potom vlakem v Pardubicích. Howgh

0/0
30.8.2016 22:40

I59v51a14n 25H11o45l62a52s 5287477238117

By mě zajímalo, co by ty busy dělaly ve věčně ucpaném centru? Jinak na rolu se dá na přímou šalinu k nádru přestoupit na Halasáku (9 interval 10 minut) nebo na Tomkáči (4 - interval rovněž 10 minut, koneckonců stejně jako ta pětka, alespoň vše přes den, navečer je samozřejmě interval delší).

A chtít ze sebezapadlejší okrajové části Brna přímé spojení do centra je nesmysl, to se pak nemuselo před 22 léty řešit přestupní jízdné, když by se všude mělo dojet na "jeden lupen".

+2/0
30.8.2016 21:24

T44o83m88á61š 35T89a51t72í10č29e71k 5950882290368

Interval 10 minut možná ve špičce. Byla neděle, to tuším jezdí čtverky po půlhodinách.

Průjezdnost pro autobusy pochopitelně během těch 20 let, kdy se musí přestupovat kdesi v - cenzura - samozřejmě vyřešena být mohla. Ale kromě toho by bylo mnohem méně lidí motivovaných, aby startovali auta. Já jsem začátkem 90. let nastupoval na bus na Karolíny Světlé, na Čáře jsem vystupoval za necelé čtvrt hodiny. Dnes na to potřebuješ trojnásobek. Schválně - co uděláš? Pojedeš raději autem?

0/−1
30.8.2016 22:11

P29a52v84e41l 57M58a41r41e86š 2256458143161

Tak pán by chtěl v neděli interval jako ve špičce pracovního dne... 8-o. Tak když si v připlatíš na šalinkartě tak dvojku ročně, možná by to i šlo...

+1/0
30.8.2016 22:36

T95o52m59á84š 77T59a57t45í52č84e61k 5460712150398

Akorát urážíš, na otázku neodpovíš. Dej pokoj, prosím.

0/0
30.8.2016 22:41

P40a79v17e35l 81M19a43r98e42š 2166648523121

Ona byla nějaká otázka položena? Ano pojedu autem, ale ne kvůli tomu že bus končí na Tomkáči.

A na rozdíl od tebe chápu, že pokud bydlím ve vsi za městem tak nemůžu očekávat přímý spoj do centra jedoucí o víkendu každých deset minut. To za 10 korun denně co tě stoji MHD opravdu očekávat nemůžeš.Můžeš být rád, že tam vůbec jede městský autobus, spoustě jiných obcí kolem Brna musí stačit regionální linka IDS.

Co bys říkal bydlet je Veverský Bitýšce, odtama to je do centra Brna hodinu a půl busem, nebo dvě až tři hodiny parníkem.

Bydlení na venkově má svoje nevýhody, na druhou stranu oproti nám měšťanům zase máte pár výhod.

+1/0
30.8.2016 22:56

O52n12d45r89e84j 45S75i56d68o85n 6284396701902

Soudruh Taticek by nejradsi zakazal osobni vlastnictvi aut. Za komunisty a jejich nazory se tu bije casto.

+1/0
31.8.2016 0:49

M76i66r32e94k 85Z52á12v10o16d18n19ý 7322957620538

Jen nechápu, proč taková velkolepá událost na trase, na které tato tramvaj minimálně posledních 10 let nejezdila (dříve nevím).

0/−1
30.8.2016 12:41

P26a78v22e17l 55M92a49r49e71š 2606368393811

Po té trase jednička jezdí léta.A končila u Výstaviště,protože zřejmě zatahovala do Pisárecké vozovny

+1/0
30.8.2016 16:34

M70i92r88e95k 20Z28á65v41o20d20n78ý 7982107510948

No jednička po té trase samozřejmě jezdí. Ale obsluhují ji jiné tramvaje.

0/0
1.9.2016 21:21

J61a48n22a 13R51o17h15á32č25o96v36á 6276606435581

salinkaV

+2/0
30.8.2016 12:26

J23a29n 38M23u29c23h22a 8779956212166

pár jich doma mám ;-);-D

+2/0
30.8.2016 11:56

T67o43m18á55š 51T53a21t90í98č87e26k 5780292840828

Vandale! :-)

+1/0
30.8.2016 15:13

M73i93r30o39s23l59a75v 29U84r79b22a81n 1186677491699

co ted budou studenti sbirat na koleje... ?

+2/0
30.8.2016 11:46

M26i90c45h48a71l 24S69v55o82b15o68d44a 7708950507193

Nemuzu si pomoct, ale design stare tramvaje K2 mi prijde super.

+7/0
30.8.2016 11:31

L37u45k49a27s 57N66e97m56e90c 7239320742384

Je to naprosty skvost, co kde slouzi tak dlouho? Stale dobre opravitelne...fakt se to jenom tak nevidi.R^

+3/0
30.8.2016 11:58

J71i13ř33í 58K28o10c86u82r45e21k 6585344745568

Mě ne. Prostřední podvozek nehnaný, tedy bez možnosti dynamického brždění či rekuperace. Výkon stejný jako T3, jen ve vozidle o 40 % těžším. Nemožnost jezdit pomalu (Svoboďák), aby se nespálil zrychlovač. Hrozný hic uvnitř, kdy ke skleníkovému efektu ten zrychlovač ještě přidává odpadní teplo a ohřívá okolí. No a v neposlední řadě se do ní dost špatně nastupuje s kočárkem, o berlích a tak. Jo z venku to vypadá docela dobře... než se začně znova loupat lak.

+2/0
30.8.2016 12:53

T17o89m41á58š 87T39a12t53í72č27e32k 5220582920888

Jedna nenahraditelná věc na tom vysokým podlaží je: okna jsou tam ve výši obličeje a trupu. A jsou velká. A dají se otevřít.. Áh... ;-)

+1/0
30.8.2016 15:17

P56a57v90e94l 26M20a12r45e85š 2526958623351

Design možná ...

Jinak to je strašný bazmek ( pročpak už jinde skoro nejezdí...)

0/0
30.8.2016 22:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.