Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cedulím odzvonilo. Z Brna zmizela poslední „šalina“ se starým označením

Cestující, kteří v pondělí jeli tramvají číslo jedna, se mohli svézt poslední „cedulovou šalinou“ v Brně. Od úterka dopravní podnik převáží lidi jen ve vozech s digitálním značením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T59o25m91á27š 64T46a28t87í10č36e38k 5580512530448

No to je supr, že už budou všechny cedule digitální! Akorát že je to na tamto. :-P

V nedělu jsem jel autobusem z Útěchova, potřeboval jsem na rolu. Autobus všechen luxus: nízkopodlažní, s třema optickéma informačníma systémama (červený běžící text, panel s konečnou a pár příštíma zastávkama v zeleným plus obrazovka), k tomu pochopitelně to nikdy nekončící žvanění s hromadou zbytečných slov, aby amplión náhodou nezrezavěl. Ale časem jsem si uvědomil, že jsem nikde - ani na smyčce v Útěchově s automatem a plánkem - nedostal tu podstatnou informaci: Jak se dostanu do štatlu? Už nějakých 20 let autobusy nesmí do města (ten orgán Vlašín tenkrát těm fóglům k tomu jenom kýval - to je přece tak strašně logický, že když nebudou autobusy zajíždět do města, tak že se úžasně zlepší životní prostředí!), takže i ta 57 sjede dolů a pak už jede jenom kus po velkým okruhu, kde taky končí. Vylezl jsem na konečné pětky, kde jsem si čtvrt hoďky počkal, nakonec jsem měl alespoň na Moraváku kliku a vyhmátl jsem sprintem jedničku bez čekání. Ale vraždit se mně chtělo. Člověk může přestoupit z autobusu na šalinu, která už jede někam do cíle nebo alespoň perspektivním směrem, na dvou konečných a jedné zastávce za dvěma ghettama. Kdybych v tom Útěchově bydlel a musel jezdit do štatlu, tak jezdím autem, i kdybych kvůli tomu musel jest suchý brambory.

Takže si ty digitální cedule strčte vítekam. :-P

0/−3
30.8.2016 15:10

P44a53v45e49l 22M56a82r67e97š 2886698193431

Kdybys měl na to bydlet v Útěchově,tak nebudeš jezdit sockou;-D

+1/−2
30.8.2016 16:31

T62o51m97á48š 45T78a89t82í19č98e59k 5810452680608

Se "sockou" běž někam. HD je výrazem racionality. V přecpaným městě sedí ve své dýmající krabici na denně stejné trase tam a zpátky jen superinteligent. Podívej se třeba na bohatý Japonce, jak jezdí metrem, vlakem a na kole, ty socko. :-P

0/0
30.8.2016 22:13

P38a12v94e24l 16M35a11r63e21š 2896718393751

japonskou podzemku a vlaky bych s jedním autobusem pětkrát do hodiny fakt nesrovnával. Japonsko je poněkud specifická země , není to zrovna vhodný etalon pro porovnání s čímkoli v Evropě. Oni by ti japonci možná tím autem rádi jezdili ( fakt jsi nikdy neviděl obrázky z japonského totálně přecpaného metra?) , ovšem jaksi vlastnictví a provoz auta je v Japonsku velice drahá záležitost, ta země je katastrofálně přelidněná a opravdu nemají místo.

Kolik jste u nás potkal lidí vlastnících domy za pět a více milionů jezdící denně autobusem? To možná když nevlastní dům pět kilomerů od Brna (Útěchov je Brno jen administrativně ) ale byt v užším centru s kanceláří tamtéž.

Mimochodem jak vlastně souvisí tvůj původní příspěvek s tématem článku? Jako že když budou mít šaliny i nadále plastové cedule, budou zajíždět až do satelitů kolem Brna?? NEzajíždění autobusů do užšího centra města byl naopak dobrý nápad, zvláště v době, kdy rozpadající se Karosy pálili naftu bez filtrů.

Jo a na rolu mi to z Útěchova přijde logičtější vlakem. je to jen s jedním přestupem na Lesné a vlak jede co půl hodiny

0/0
30.8.2016 22:32

T57o92m37á94š 37T84a34t57í37č89e22k 5720632610348

Ne. Souvisí to s tím, co jsem napsal původně: Digitální cedule jsou zajímavý asi jako rezavý kolo v Číně, když je člověk z Útěchova na roli za stejnou dobu za jakou potom vlakem v Pardubicích. Howgh

0/0
30.8.2016 22:40

I53v85a67n 75H86o32l38a94s 5937557128177

By mě zajímalo, co by ty busy dělaly ve věčně ucpaném centru? Jinak na rolu se dá na přímou šalinu k nádru přestoupit na Halasáku (9 interval 10 minut) nebo na Tomkáči (4 - interval rovněž 10 minut, koneckonců stejně jako ta pětka, alespoň vše přes den, navečer je samozřejmě interval delší).

A chtít ze sebezapadlejší okrajové části Brna přímé spojení do centra je nesmysl, to se pak nemuselo před 22 léty řešit přestupní jízdné, když by se všude mělo dojet na "jeden lupen".

+2/0
30.8.2016 21:24

T86o58m73á48š 23T35a25t70í64č53e60k 5440122100228

Interval 10 minut možná ve špičce. Byla neděle, to tuším jezdí čtverky po půlhodinách.

Průjezdnost pro autobusy pochopitelně během těch 20 let, kdy se musí přestupovat kdesi v - cenzura - samozřejmě vyřešena být mohla. Ale kromě toho by bylo mnohem méně lidí motivovaných, aby startovali auta. Já jsem začátkem 90. let nastupoval na bus na Karolíny Světlé, na Čáře jsem vystupoval za necelé čtvrt hodiny. Dnes na to potřebuješ trojnásobek. Schválně - co uděláš? Pojedeš raději autem?

0/−1
30.8.2016 22:11

P81a51v51e73l 75M19a35r31e95š 2516528283971

Tak pán by chtěl v neděli interval jako ve špičce pracovního dne... 8-o. Tak když si v připlatíš na šalinkartě tak dvojku ročně, možná by to i šlo...

+1/0
30.8.2016 22:36

T43o49m35á76š 71T69a49t41í48č33e50k 5350182820308

Akorát urážíš, na otázku neodpovíš. Dej pokoj, prosím.

0/0
30.8.2016 22:41

P24a25v52e29l 37M81a21r13e59š 2436848773611

Ona byla nějaká otázka položena? Ano pojedu autem, ale ne kvůli tomu že bus končí na Tomkáči.

A na rozdíl od tebe chápu, že pokud bydlím ve vsi za městem tak nemůžu očekávat přímý spoj do centra jedoucí o víkendu každých deset minut. To za 10 korun denně co tě stoji MHD opravdu očekávat nemůžeš.Můžeš být rád, že tam vůbec jede městský autobus, spoustě jiných obcí kolem Brna musí stačit regionální linka IDS.

Co bys říkal bydlet je Veverský Bitýšce, odtama to je do centra Brna hodinu a půl busem, nebo dvě až tři hodiny parníkem.

Bydlení na venkově má svoje nevýhody, na druhou stranu oproti nám měšťanům zase máte pár výhod.

+1/0
30.8.2016 22:56

O76n96d69r16e27j 36S25i27d82o71n 6424606801432

Soudruh Taticek by nejradsi zakazal osobni vlastnictvi aut. Za komunisty a jejich nazory se tu bije casto.

+1/0
31.8.2016 0:49

M11i47r67e36k 14Z17á80v98o33d89n25ý 7322457740438

Jen nechápu, proč taková velkolepá událost na trase, na které tato tramvaj minimálně posledních 10 let nejezdila (dříve nevím).

0/−1
30.8.2016 12:41

P86a90v87e14l 70M36a79r29e89š 2556158953411

Po té trase jednička jezdí léta.A končila u Výstaviště,protože zřejmě zatahovala do Pisárecké vozovny

+1/0
30.8.2016 16:34

M80i86r76e11k 77Z85á57v94o27d50n57ý 7282957960468

No jednička po té trase samozřejmě jezdí. Ale obsluhují ji jiné tramvaje.

0/0
1.9.2016 21:21

J25a12n14a 78R52o49h84á50č71o75v71á 6906316285761

salinkaV

+2/0
30.8.2016 12:26

J80a97n 21M48u28c45h23a 8239546592266

pár jich doma mám ;-);-D

+2/0
30.8.2016 11:56

T47o68m50á39š 84T73a38t43í13č87e51k 5350532900958

Vandale! :-)

+1/0
30.8.2016 15:13

M45i14r34o15s93l36a76v 49U69r59b17a56n 1786107121879

co ted budou studenti sbirat na koleje... ?

+2/0
30.8.2016 11:46

M58i29c35h12a25l 10S42v89o96b62o86d25a 7888380717663

Nemuzu si pomoct, ale design stare tramvaje K2 mi prijde super.

+7/0
30.8.2016 11:31

L57u32k10a18s 87N49e64m88e69c 7299800792764

Je to naprosty skvost, co kde slouzi tak dlouho? Stale dobre opravitelne...fakt se to jenom tak nevidi.R^

+3/0
30.8.2016 11:58

J27i58ř42í 10K98o91c16u27r88e79k 6455714435178

Mě ne. Prostřední podvozek nehnaný, tedy bez možnosti dynamického brždění či rekuperace. Výkon stejný jako T3, jen ve vozidle o 40 % těžším. Nemožnost jezdit pomalu (Svoboďák), aby se nespálil zrychlovač. Hrozný hic uvnitř, kdy ke skleníkovému efektu ten zrychlovač ještě přidává odpadní teplo a ohřívá okolí. No a v neposlední řadě se do ní dost špatně nastupuje s kočárkem, o berlích a tak. Jo z venku to vypadá docela dobře... než se začně znova loupat lak.

+2/0
30.8.2016 12:53

T40o49m61á59š 40T86a50t98í56č10e93k 5980192630458

Jedna nenahraditelná věc na tom vysokým podlaží je: okna jsou tam ve výši obličeje a trupu. A jsou velká. A dají se otevřít.. Áh... ;-)

+1/0
30.8.2016 15:17

P41a94v28e61l 22M79a13r54e24š 2896458653491

Design možná ...

Jinak to je strašný bazmek ( pročpak už jinde skoro nejezdí...)

0/0
30.8.2016 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.