Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Z54d51e63n78ě81k 42W93e41r57n45h75a75r81t 6407735882248

zajímavý článek a připomenutí

+30/−1
doporučit
20.9.2016 7:42

J69i38ř61í 94P42r95ů57š81a 7795282865439

Je skoro zázrak že se něco podobného nestává dnes a denně. Tam kde nejsou nástupiště se lidé hrnu do kolejí dlouho před zastavením vlaku a nekoukají jestli to náhodou není jiný vlak nebo dokonce jestli se po bližší koleji neblíží jiný. A jako bonus sluchátka na uších pro případ že rozhlas něco hlásil.

+14/0
doporučit
20.9.2016 8:52

M63a15r18e14k 47F50l73e15k93a13č 1636945664328

Této tragedii byl věnován i jeden díl z cyklu Osudové okamžiky

https://youtu.be/JvtZKMk0nuE

+14/0
doporučit
20.9.2016 8:14

M55a82r78t83i24n 76K34o34n42e65č59n10ý 3210544159965

Poznámky k článku:

V Židenicích nebylo nádraží ale jen zastávka na dvoukolejné trati, bez peronů. Výpravní budova (čekárna, prodejna jízdenek) byla na druhé straně trati, než kde je nyní, s přístupem od ulic Kuldova a Lazaretní. Úvodní fotografie je tedy pořízena čelem směr Hlavní nádraží. V čase příjezdu osobního vlaku od Brna (vzdálenější kolej) jel vojenský vlak. Cestující v domění, že se jedná o osobní vlak, vešli do kolejiště, kde je smetl rychlík na Brno (bližší kolej).

+12/0
doporučit
20.9.2016 9:56

A11d24a16m 96H92u40r66t71a 2441882107820

Kolik lidí dnes slyší na "Nevstupujte do kolejiště dokud vlak nezastaví"? :-) Z města odkud občas dojíždím se po téhle frázi všichni nahrnou do kolejiště jak slepice na zrní. Pravděpodobně si říkají, že hrozící nebezpečí včas uvidí nebo uslyší, ale já už zažil situaci, kdy na nádraží na výhybce (ve stanici jich bývá přece jen víc než běžně) vykolejilo několik vagónů nákladního vlaku, které zoraly přilehlé nástupiště, přičemž vzduchem lítaly kusy lampy. Od té doby už znamení respektuji.

+2/0
doporučit
20.9.2016 12:29

J29a66n 73Z65e38m20a49n 1746135954136

V článku bych se zastavil jen nad dvěma věcmi, jednak že by si tolik lidí, cestujících pravidelně ráno do práce, kupovalo jízdenky, většina musela mít průkazku a pak že železniční zřízenec nevzal telefon, to je na dráze skutečně závažné pochybení.

+4/−8
doporučit
20.9.2016 8:34

K20a18r39e71l 51D53r46d38a 6283985967119

Za válečné útrapy je třeba, aby se město Brno všem českým Němcům hlavně dobře a uctivě omluvilo. Rv:-P

Přitom nepochybuji, že to tehdy všichni brali se vší vážností a úctou bez ohledu na národnost.

U Jaroslava Mezníka vidím pěknou pomluvu. Prý přes zákaz vykoukl z okna věznice a strážný ho zastřelil. Jiný popis ale uvádí, že šlo o záměrnou sebevraždu, kdy dopoledne vylezl na římsu vězení a po marných pokusech stráže dostat ho zpět, byl strážným sestřelen. Prý hodinu umíral. Důvod smrti: sebevražda skokem z okna.

Měl to udělat po prvních výsleších, aby neprozradil známé z odboje. Inu, mladé Brno má legendu o popletovi, co vykoukl nedopatřením z okna a byl zastřelen.

Místo zemského prezidenta nebylo pak dále obsazeno a zastával ho místoprezident Karel Schwabe. Ten byl za kolaboraci zastřelen 1946.

(A Zemanovská perlička. Ve stejnou dobu český zemský prezident byl pozdější příbuzný Peroutky. Také souzený za kolaboraci.)

Syn Jaroslava Mezníka byl nejznámější brněnský disident.

+3/−5
doporučit
20.9.2016 9:13

R49i87c68h38a25r25d 16K48r34á75l 4518147750903

Dovolím si dvě poznámky. Pokud výpravčí prodal dejme tomu 400 jízdenek (někdo měl dejme tomu nějakou průkazku, někdo jich mohl koupit víc), tak mu prodej při odhadu 30 vteřin na osobu musel trvat přes tři hodiny. A pokud vlak odjížděl ve 4:42, tak to aby tam lidi pomalu chodili ve dvě v noci. Ale to není až tak podstatné.

Bagatelizovat nechci ani počet obětí, ale poměr cca 1000 lidí a 18 obětí je asi nepoměrně šťastnější než třeba skutečné tragédie ve Stéblové, Šakvicích, Spálově a podobných. Tím nechci říci, že oběti v Židenicích jsou méně závažné.

+2/−2
doporučit
20.9.2016 12:47

M92i71l11o14s40l92a15v 20S95e87d63l67á25č27e97k 6604814824321

No tak podchody tam nebyli, takže museli přes kolejiště. Jenže správně asi měli počkat až vlak zastaví. / Dnes jsou podchody i nadchody a stejně se najdou trubky , který lezou přes koleje. Jak ti dva mladí blbečci, co je ukazovali v TV. Měli kliku že to neskončilo smrťákem./ A pak taky bylo zatemnění, takže se lidé špatně orientovali. Smůla taky byla že malá nádraží tehdy neměla nádražní rozhlas, který by lidi upozornil že přijíždí jiný než očekávaný vlak. Když tam každý den ráno nastupovalo tolik cestujících , tak proč dráhy neposílili osazenstvo stanice? Alespoň na tu ranní špičku? Dnes už nemá smysl ptát se proč to nebo ono? Prostě situace byla taková jaká byla. Akorát by mě zajímalo Jestli ti přeživši museli odjet s tím hrůzným zážitkem a šokem do práce, nebo dostali volno?

+1/0
doporučit
20.9.2016 13:37

M65i34c76h68a81l 33H58o95r57á77k 7439664349954

Hájek. Vechtr ve výslužbě.

+1/0
doporučit
20.9.2016 9:36

V60l59a74s36t23i68m13i94l 38K91u79č73e57r10a 5872509734930

Jsem z Brna a ani to nevím. Díky za článek. I když tím mrtvému život nevrátí, tak by pozůstalý měli zažalovat Německo. Dodnes se vedou soudy kvůli válce a Sudety chtějí zpět, tak proč ne.

+3/−18
doporučit
20.9.2016 7:57

P67a81v20e66l 26Š12i29m79e80k 7967572424615

Tak to je masakr. Doslova :)

0/−3
doporučit
20.9.2016 8:14

J31i39r71i 63P67r32i33m67a 7243297699944

Ja si nemohu pomoct,ale me by vlak na koleji nikdy nesrazil.Ad uz ocima ci uchem vnimam ze neco jede.Ten vlak proboha neni auto.nevim proste pokud nechcu spachat sebevrazdu,tak me nic nehrozi.Nejsu zamestnanec CD a na koleji su takrka denne.Samozrejme neskacu z koleje na kolej kdy na jedne koleji neco stoji.Ale z volneho prostoru to nechapu.

0/−49
doporučit
20.9.2016 9:27

J83a88n 17S75m57í17t17k14o 8494982514845

Nejsem si jistý, že v září 1941 do Adamova jezdili "nuceně nasazení"... Což nic nemění na tom, že jsem o neštěstí nevěděl a článkem si nerozšířil obzory.

0/−12
doporučit
20.9.2016 9:24

R93u43d72o17l42f 86L15i47n95h40a58r43t 5842451302

Srovnávat zmasakrované lidi s kuželkami ?? Odporné! Mravně se otřásám. Rv

0/−20
doporučit
20.9.2016 10:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.