Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trapas aktivistů v Brně: nestihli uzávěrku referenda, vyhrožují dalším

Do začátku druhého referenda o poloze hlavního vlakového nádraží v Brně zbývá už jen osm dní a kampaň se vyhrocuje. Aktivistům z aliance Referendum 2016, kteří za jeho konání dva roky bojovali, se povedl i pořádný trapas

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K94a85r11e31l 41S10t87e71h53l25í31k 6794711703273

Patočko, největší nepřítel demokracie a zdravého rozumu jsi právě ty ! Před dvanácti lety lidé, kteří k referendu přišli, se vyslovili pro nádraží v odsunuté poloze a těm, co nepřišli to bylo buď jedno, nebo nechali rozhodnutí na odbornících. Jen ty Patočko a tobě rovní totalitní ideologové chtějí donekonečna prosazovat referenda, až v nich prosadí své stanovisko. To, že budou utrácet zbytečně peníze daňových poplatníků a blokovat výstavbu nového dopravního uzlu je jim úplně jedno. S demokracií to ale nemá nic společného Patočko, to je totalita a té máme za posledních 40 let plné zuby.

0/0
4.10.2016 8:21

J12a96n 73J47e96m13e46l40k86a 1345770

Nejlepší varianta je nulová. Nebo v centru. Nádraží funguje. Je nejlepší v ČR - protože je v centru. Na dopravním uzlu. To nikdy nikdo nepředělá mávnutím proutku.

Je nesmysl mít 2 centra. Každý lobista a developer by si přál mít přivedenou mhd, vlaky, autobusy k sobě do obchoďáku a vybudovat nové centrum - Tím však chcípne staré. (viz Ostrava). Brno je opět nejlépe fungující centrum v ČR.

VRT má být teoreticky v 2050. Nemá smysl nyní nic přesouvat. Řešit polohu bez jasných nákresů napojení nádraží a tratí vrt a ceny. A i odsunuté nádraží neřeší VRT bez drahých tunelů (proto nikdo nákresy nemá a nechce ukázat). A přesun MHD.. Tedy z 20 mld bude 40.. Vyhozené peníze.

Tlak na odsun je podle mě, že staré nádraží a pozemky byly brutálně zasmluvněny (předkupní práva a spol). Ale ať si to stát vyžere.. Jen ať je ostuda..

0/−3
2.10.2016 22:18

R41o32m98a27n 41J62e63s18c63h85k50e 9888845357685

Nádraží je špatné. Kapacitně, technicky. V Rakousku posunou nádraží o 300 a makají. Vy akorát píšete nesmysly.

+1/0
3.10.2016 4:25

J65a44n 19J12e28m80e53l20k72a 1565800

Debata v Rakousku prý byla dlouhá. Nádraží podle mě funguje.

0/0
3.10.2016 21:48

J66a14n 57J54e23m95e63l68k65a 1715350

Nesmysly? Viděl jste někdy tu smlouvu, co z ČD tahali 3 roky nebo kolik? (mezi tím se spousta věcí promlčí) Já ano. A bylo mi dost nevolno. Ikdyž možná je to ta, která nakonec zcela neprošla. Nicméně nádraží v pronájmu na 40 let je..

0/0
8.10.2016 11:56

L82u67k25á62š 17D41o61s18t87á22l 7384478129302

Doporučuji si předem nastudovat dostupné informace - nákresů je dost, včetně odhadu investičních nákladů: http://europointbrno.cz/ke-stazeni/

A zde je dostupné přehledné shrnutí: http://www.boucnik.cz/porovnani_variant_nadrazi_reka-petrov-htm/

0/0
5.10.2016 12:47

J84a15n 96J86e21m36e70l60k83a 1955140

Já jsem to dřív sledoval. A já prostě nevěřím, že z Prahy na Bratislavu a Vídeň se bude couvat. Tedy blankoidní tunel..

0/0
8.10.2016 12:57

T15o40m 36K91l31í65č13n92í19k 5360434135275

Nebylo by možné uspořádat referendum o tom, že Patočka a spol. už žádné další referendum nebudou dělat? Vždyť snad jedinou rozumnou volbou je v tomto případě ignorování referenda, které dává na výběr ze dvou špatných řešení.

Jako Královopolák navrhuji jmenovat za hlavní nádraží to naše, v Krpoli. Perony mají na délku 700 m, hned před nádražím je zastávka trolejbusu, autobusu i šaliny.

+1/0
1.10.2016 13:15

R45o77m21a48n 91J65e38s66c55h34k38e 9898655807535

Kde je v Kéniku trolejbus ? Vede na Srbskou. Ale na nádraží je to hodně daleko.

0/0
2.10.2016 12:13

R45o64m31a83n 28J58e12s11c34h25k66e 9558355537915

Ideální řešení neexistuje. V roce 1928 bylo 14 projektů, 7 se hodnotilo. Jeden dostal zvláštní cenu. Žádný nebyl dokonalý.

Dnes v Brně nebydlím, vlakem dojíždím denně. Proč se mají zůčastnit referenda lidé, kteří vlakem nejezdí vůbec ?

Bohužel moc velký výběr není. Když jsem viděl návrh projektantů z VŠ a dotázal se kolik naprojektovali reálných nádraží, tak ani jedno.

Já osobně bych viděl řešení od 5.nástupiště k řece. Pěšky rozdíl 5 minut, na Uhelné ulice dost místa na parkoviště. Musel by se zvětšit poloměr oblouku na mostě přes Koliště.

Jenom ne nádraží v oblouku. Zeptejte se strojvůdců a vlakvůdců, jak se jim odbavuje vlak na zastávkách v Bílovicích a Babicích u 4-6 vozových souprav. Rychlíky mají více vozů. Občas se stane, že vlak odjede bez vlakvůdce.

V sousedním Rakousku se rozhodnou a konají. Posunou nádraží a makají.

+1/0
30.9.2016 19:33
Foto

J93i50ř12í 78K50r42á24k31o67r27a 9679473

Nejlepší česká reality show Brno - díl 189:Jakub Patočka nestihl termín, primátor Vokřál rezignovaně láme hůl.

+1/0
30.9.2016 12:56

D58a15v97i11d 64P84e58c56a 1545144591836

Otázkou zůstává, zda neomarxisté prudí pro radost, či v něčí prospěch.

+2/0
30.9.2016 11:08

J68a43n76a 85L33a34n20g13o22v63á 2405876870863

Oni prudí ze zásady, takoví věční kverulanti. Chtějí modré z nebe, vy jim ho dáte, a oni budou chtít zelené... Jejich životní krédo je "Stále v opozici".

+2/0
30.9.2016 18:32

M39i20l30a42n 62F65r60a21n53k 7949362237122

naštěstí jsou už pryč doby, kdy aktivisty někdo bral vážně....Rv

+3/0
30.9.2016 10:15

J69a75n 95P47u88k89l 6282208179651

Jak je u něčeho Patočka, tak to ani jinak dopadnout nemůže... :-P

+1/0
30.9.2016 9:38

J38a97n 43D16o63m34e94k 1742203239775

To je vrchol hlouposti amaterismu a proste aktivisti. Z tohoto slova se zatim klube jen pohrdave ale jiz brzy to bude vulgarismus.:-P8-o

+3/0
30.9.2016 6:11

J54a48n 35D21o50m93e32k 1572883819595

Jsem pro konani referenda pokud si ho tihle trapni amateri zaplati ze sveho!!! To je opravdu vrchol hlouposti

0/0
30.9.2016 6:09

M19i32c49h36a25l 25B50r96ň68á75k 6324544917438

"Ekologové" a "aktivisté" nám chtějí vnutit variantu řešení železničního uzlu takzvaně v centru. Budiž, bral bych to jako oprávněný názor, každý máme nějaký. Nicméně když se na to člověk podívá bez aktivistického fanatismu a s elementární znalostí faktů, vychází z toho následující:

a) Patočkovi vůbec nejde o jakoukoliv modernizaci žel. uzlu Brno, ale jde mu jen o to, aby měl do důchodu kde vyvíjet aktivistickou činnost (čti živobytí)

b) Patočka účelově lže a záměrně zamlčuje fakta, zejména o katastrofální kapacitě současného nádraží a nutnosti tak jako tak postavit nové nádraží, dle projektů podporovaných zeleným náměstkem Anderem navíc takového, které má odbavovací halu stejně cca 400 metrů vzdálenou od toho současného (v prostoru Malé Ameriky). Porovnejme prosím s kosmickou vzdáleností 750 metrů ve variantě řeka. Stejně tak Patočka, Ander, Patrik a celá rudozelená aktivistická sebranka účelově zamlčuje, že varianta Pod Petrovem znamená obrovské náklady v budoucnu, pokud tedy Brno míní nadále zůstat významným městem, na napojení žel.uzlu na VRT. Petrov znamená nutnost tunelů pod polovinou města, včetně jejich výstavby mimojiné v prostoru dnešních lesů v okolí Bystrce a Jundrova (jak ekologické!!!) a pod polovinou historického jádra města. Nulová varianta znamená, že město nebude napojeno na významné transevropské rychlostní trasy s dalekosáhlými následky do budoucna.

c) "Rýžování zlata" v Jižním centru proběhne tak či onak, neb u obou variant se počítá s výstavbou v této oblasti. Takže ty slavné pozemky si majitelé zpeněží tak či tak. Pozemky pod plánovanou variantou řeka jsou státní, nikoliv jak se někteří demagogové níže v diskuzi snaží vsugerovat jiným.

Já k referendu nejdu, nebudu tuhle sebranku podporovat a neudělá to nikdo z mého okolí.

+12/−3
29.9.2016 19:48

R29o58m96a85n 58J29e26s98c33h25k37e 9708355477955

Ono je pod Petrovem více variant. první je v oblouku u pošty, druhá od 5.nástupiště k řece.

O jakých obrovských nákladech píšete ? I v Rakousku se jezdí pomalu přes Semmering.

V roce 1928 bylo 14 projektů.

Já bych se nebránil ani nádraží u Hornbachu. Nechal bych starou trať Hornbach - hlavní - Židenice. Od toho jsou odborníci. Bohužel je jich hodně málo.

0/0
2.10.2016 12:30
Foto

J95a61n27a 82B78í87l20k65o36v18á 1783331222547

Já k referendu jdu a chci nádraží tam, kde je. pokud nestačí kapacitně, nechť se někde jinde vybuduje jiné, větší, modernější, zejména pro rychlíky. Ale regionální doprava ať je v centru, odkud mají lidi zvenčí blízko do práce a místní vyjíždějící mimo Brno také "všude blízko". Mimochodem co znám lidi dojíždějící vlakem mimobrněnské, tak jsou nešťastní, že nemohou o nádraží, které využívají denně, rozhodovat také. A volili by variantu v centru.

0/0
2.10.2016 19:53

M11i32r92o43s77l30a44v 35V70y40k62o42u20p97i34l 3980546883125

V Brně (nejen samozřejmě) jsou určité strany, které nemají v podstatě nic v programu, nic hmatatelného za nimi není leta vidět, mimo hloupostí typu červených pruhů pro 27 cyklistů (majících odvahu se pohybovat v nezdravém a riskantním prostředí dopravy).

A tyto "strany" si řekly, no když už nemáme program tak budeme něco bojkotovat a oni se už nějací příznivci najdou, kteří nám dají hlas a my se znovu nastěhujeme na MMB a přežijeme další období v teplíčku.

A tyto "také strany", si vždy najdou nějakou stavbu kde to prostě zablokují

( Počínaje od pisáreckých tunelů, přes tunely v Králově Poli/Žabovřeskách...až třeba nádraží)

Nakonec tyto obstrukce, které jim umožňují hloupé benevolentní zákony, zaplatili opět daňoví poplatníci (na zvýšených nákladech staveb plynoucích z konzervace stavby atp.). Ale to je jedno, hlavně že jsme vidět a babka z Horní Dolní nám dá hlas, protože chce "suchou nohou" vkročit z "nádru na Zelňák" a vo tom to je !!!;-D Za celé roky neudělali nic, co by Brno v zeleném slova smyslu posunulo někam dál. Je to jen šaškárna pár jakoby zelených....

+4/0
29.9.2016 18:56

T10o72m23á14š 71B23o54č19e91k 2694769787949

Prostě tak dlouho se bude hlasovat, až vyhraje naše varianta. Prostě to pochopíte, po dobrým nebo po zlým.

+4/0
29.9.2016 17:58

J13i54ř32í 91K43o37c57u27r60e69k 6905864305458

Jo a ještě jednu věc: Představte si, že někdo navrhne, že zkrátí trasu jedničky a ta pojede z Moraváku přes Českou a Konečného náměstí do Bystrce. Přičemž přestup na osmičku bude pomocí čtyřky. Máte?

Tak podobně by vypadala varianta, že regionální vlaky budou stavět pod Petrovem a dálkové u řeky. Mezi jednotlivými nádražími se svezete...

+4/−1
29.9.2016 15:32

P77e21t41r 37R63i88h30a21k 7801868288316

Coz je podle mého nazoru ta největší blbost co se da udelat. Oddelit regionalni a dalkovou dopravu.

+1/0
29.9.2016 17:43

L29u32k21á52š 64D92o60s66t39á65l 7754428659272

Souhlas a pokud by to někoho napadlo, tak by se to dle mého názoru muselo řešit komplexně - tj. vybudovat nějaký druh velkokapacitní rychlé přepravy (mimo režim MHD) obdobně jak na velkých letištích mezi terminály.

Mimochodem už je to napadlo a samozřejmě dál hrají mrtvého brouka: https://www.facebook.com/NadraziBrno/photos/a.650180528332368.1073741825.572768559406899/1444493622234384/?type=3&comment_id=1444563528894060&reply_comment_id=1444578922225854

0/0
29.9.2016 21:39

R40o84m49a12n 32J26e50s76c76h96k60e 9428235897745

Máte snad nohy. 10 minut není tolik aby jste nemohl jít pěšky. Já z 90 % chodím po Brně pěšky.

0/0
2.10.2016 12:21

J90i72ř44í 73K21o17c35u15r18e15k 6965364625168

Nejdůležitější na novém nádraží u řeky je ovšem možnost, aby osobní vlaky mohly nádražím projíždět až 160 km/h a pak k vykolejit v Zábrdovickém trianglu jako ten rychlík u Santiaga: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6388170&y=49.1917645&z=18&base=ophoto

Zatímco ta omezení na současném nádraží na 30 km/h jsou dána prudkým obloukem, který není možné odstranit. Jeden z těchto omezujících rychlostníků je tady, v tomto prudkém oblouku: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6092201&y=49.1878550&z=20&base=ophoto

V blízkosti současného nádraží rovněž není volná parkovací plocha, jak je vidět na prvním odkazu. A nelze ji kapacitně rozšířit, jelikož na to není místo: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6091195&y=49.1849444&z=19&base=ophoto

A zde vidíme zelelnou plochu v centru města, která se přímo nabízí ke stavbě nového nádraží, na tramvaj je to blíž: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6151438&y=49.1815896&z=18&base=ophoto

+1/−3
29.9.2016 15:19

T21o45m 98K70l46í58č44n71í78k 5640114795515

To je sice pravda, ale pokud jedete směrem na Blansko, stejně od Bílovic až do Blanska jedete čtyřicítkou, protože víc vlaky v těch obloucích nesmí.

0/−1
1.10.2016 13:19

I54v23a90n 32H78o70l91a47s 5917407678537

Kec, většinou jsou tam "klasické" rychlostníky kolem 60 (kulaté pro šestikola nepočítám).

+1/0
1.10.2016 20:57

R19o15m79a40n 96J34e89s86c70h64k60e 9618705767405

Jede se tam trošku rychleji, přes Maloměřice to fičí přes 100 km. Jezdím tam denně. Místy 70-80.

0/0
2.10.2016 12:12

P39i28v92o79ň72k40a 64M80i90r26o81s28l64a70v 8672282151402

Patočo,Patočko.Máš ty a ta tvoje smečka plnou hubu řečí a základní věci neznáš.

Ale můžeš ty i tvoji nohsledi v klidu.Ono k referendu stejně dostatečný počet lidí nepřijde.A pokud ano a budou hlasovat pro ten váš nesmysl,tak to stejně nic neznamená.Konečné slovo bude stejně mít investor.A to není ani Patočka,ani Hollan a ani Ander.Je jím SŽDC,která na výsledky stejně brát zřetel nebude,jak tu už bylo mnohokrát deklarováno.Takže vůbec nechápu proč se na takovou pseudoakci vůbec mrhá veřejnými prostředky.

+7/0
29.9.2016 14:49

P27e36t52r 64B41á81č39a 8205916805885

Proc kazdej aktivista vypada jak prvotridni buran?

+13/−2
29.9.2016 14:38

M62a39r60e12k 39Š62e29v98č59í93k 2224538336876

Protoze jsou to burani vetsi nez si myslite

+1/0
30.9.2016 9:50

O23n24d16ř34e26j 13P45u55t30n52a 9491864731865

Jenom bych se chtěl ujistit - pokud chci, aby o poloze nádraží bez dalšího zbytečného zdržování rozhodovali odborníci, protože já to nejsem schopný kompetentně posoudit (což si od mnoha jiných lidí umím přiznat), nemám vůbec hlasovat?

+1/0
29.9.2016 13:54

L21u50k61á48š 83D90o38s85t30á25l 7354188489292

Podle mě je to nejlepší řešení a takhle to rozhlašujte všude okolo, nesmí přijít více jak 34,9% voličů. Bohužel p. Patočka oznámil, že hned po referendu (pokud nedopadne podle něj), bude usilovat o další - tj. buď napadne průběh, nebo začne sbírat podpisy.

+4/−2
29.9.2016 14:27

J54i45ř15í 81K29o76c27u66r33e84k 6755774525168

Áno, necháme to odborníkům. Cestující totiž nedokáže posoudit, zda je pro něj výhodnější přestupovat mezi tramvají a vlakem jedenkrát nebo vícekrát, což by bylo v případě odsunu nutností u linek číslo 1,2,4,8,10.

Cestující totiž není dostatečně vzdělán, aby věděl, že rozbití přestupních vazeb je pro jeho dobro.

+4/−1
29.9.2016 14:56

O19n17d61ř51e87j 41P86u19t42n73a 9691424581365

Myslím, že počet přestupů není zdaleka jediný aspekt v otázce polohy a podoby budoucího nádraží.

+4/0
29.9.2016 16:09

B92o89h98u18s63l26a10v 83B47i66n67k96a 1689536268760

Z hlediska konfortu cestování je to naprosto zásadní aspekt.

0/0
30.9.2016 0:42

D71a16v47i31d 76D22i62r83g29a 7165421458

Když vidím, jak jednoduše dokážete pojmout tak komplexní otázku, tak mám opravdu obavu, že cestující by o tom rozhodovat neměl.

0/0
29.9.2016 23:49

R13o40m22a85n 27J89e73s42c85h67k23e 9368165347695

Za komárů jezdily přímé vlaky. Jeden ráno a večer. Dnes jezdí mnoho v hodinovém i půlhodinovém taktu. Je více přestupů. Ale dostanu se

během dne hodně daleko i zpátky. Přestupy přežiji. Tolik vlaků, jako dnes nikdy nejezdilo.

0/0
2.10.2016 12:17

J93i82ř90í 71K42o91c64u11r63e93k 6375594795378

Jo a je potřeba, aby referendum nebylo závazné. Tím pádem totiž se radnice může vykašlat na názor občanů. Což je pro demokracii také velmi dobré. Ciliči totiž nemají co kecat do věcí, které se jich bezprostředně týkají.

0/0
29.9.2016 14:57

J25a87n 56H82l63a79d16k54ý 9818789787790

Radnici je to uplně šumák. Radnice není investorem. Maximálně bude převádět patřičné pozemky. Stavba či rekonstrukce nádraží je investicí státní, respektive SŽDC a ta se výsledkem referenda řídit nemusí a několikrát prohlásila, že se jim řídit nebude.

0/0
29.9.2016 15:19

M83i89c14h91a21l 25B51r52ň67á10k 6374434987538

Já využiju svoji demokratickou možnost a NEPŮJDU. Nebudu Patočkovi, Patrikovi a spol podporovat tuhle šaškárnu, která stojí toto město nemalé prostředky. A pokud nás míní terorizovat do té doby, než vyhraje jeho jediný správný názor, tak jen ukáže, jak to s tou demokracií myslí vážně.

0/0
29.9.2016 19:31

H47a39n58a 91U89l40r92y15c70h78o65v52á 9510533628498

Ti aktivisté jsou taky dárečci, prošvihnou termín a může za to primátor. ;-D;-D Neměl on by se ten Patočka věnovat nějaké smysluplnější činnosti, třeba by zase mohl vyřídit opatrovnictví někomu podobnému jako byla Anička - Barbora Škrlová.

+9/0
29.9.2016 13:03

M11i21l92a62n 18B74a96r70á82k 8214173365688

Pasivní aktivisté. Rv

+2/0
29.9.2016 12:58

P24a60v22e83l 20M42o76r95a88v88e47c 3852779292358

Ten Patočka je ale .... Jak jsem zastáncem institutu referenda obecně, jak nechci odsunuté nádraží, tak musím uznat že Patočka dělá nádraží v centru medvědí službu.

1) podpisové archy pro vyvolání referenda měly spoustu neplat.podpisů - zbytečný problém, platných podpisů samotných bylo dost

2) otázky do referenda jsou postavené na hlavu (nechce se mi to tu rozebírat, ale imho o poloze referenda nic neříkají, naopak můžou zbrzdit i nádr.v centru či pod Petrovem)

3) není schpen poslat včas zástupce do voleb.komisí

4) obvnuje z toho politiky na magistrátu - tam přitom zhusta sedí SZ a ŽTB, strany jemu nakloněné

5) když už neví na co by svedl svůj neúspěch, zaútočí na primátora že nepropaguje JEHO variantu? Co má jako primátor dělat? Je to referendum Patočky, ne primátora..

+8/0
29.9.2016 12:41

E36v67a 72K97o89b28z98o26v50á 5460446729422

Jsem pro přesun nádraží. Současné je nevyhovující, malá kapacita pro cestující i vlaky... To že bude nádraží mimo centrum je jen dobře. Bude se dát kde zaparkovat. A že to bude mít někdo dál? DPMB podle mne funguje dobře a myslím, že spoje z centra na nové nádraží by byly časté.

+12/−9
29.9.2016 12:04

L87u19c77i32e 65P45r56o28v52a68z41n21í85k52o21v32á 5542752399550

Myslite tu jednu salinu co tam jezdi? :D Jela jste nekdy s tezkym kufrem MHD na Zvonarku?? Ze by spoje byly caste? To jste si nevsimla, ze DPMB frekvence spoju uz nekolik let snizuje? jezis... fakt si nalozte kufr a projedte se na Zvonarku, staci z Liskovce nebo tak. Pak mluvte. Nadrazi byla odjakziva V CENTRECH mest!! Ma to svuj urbanisticky duvod!!

+10/−9
29.9.2016 12:39

P71e43t24r 47N19e46u49w25i43r71t47h 2747683445184

jen něco k četnosti, dvanáctka tam jezdí ve špičce po 3-4 minutách, nicméně se předpokládá i nová trať z nových Sadů... rozhodně by to nezůstalo tak jak je to teď, tím ale nechci obhajovat přesun, jen reaguji na váš afektovaný příspěvek ;-€

+4/0
29.9.2016 13:39

J79i20ř25í 30K41o71c16u82r97e41k 6855144745868

A taky jednička a osmička, ty taky jezdí na Hlavas. Tyto dvě páteřní linky tedy nahradíme jednou novou s přestupem navíc.

Sice nemám dopravního inženýra, ale tak nějak tuším, že to zlepšení nepřinese.

0/−1
29.9.2016 14:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.