Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trapas aktivistů v Brně: nestihli uzávěrku referenda, vyhrožují dalším

Do začátku druhého referenda o poloze hlavního vlakového nádraží v Brně zbývá už jen osm dní a kampaň se vyhrocuje. Aktivistům z aliance Referendum 2016, kteří za jeho konání dva roky bojovali, se povedl i pořádný trapas

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K42a10r55e58l 12S83t89e24h64l94í55k 6464831363333

Patočko, největší nepřítel demokracie a zdravého rozumu jsi právě ty ! Před dvanácti lety lidé, kteří k referendu přišli, se vyslovili pro nádraží v odsunuté poloze a těm, co nepřišli to bylo buď jedno, nebo nechali rozhodnutí na odbornících. Jen ty Patočko a tobě rovní totalitní ideologové chtějí donekonečna prosazovat referenda, až v nich prosadí své stanovisko. To, že budou utrácet zbytečně peníze daňových poplatníků a blokovat výstavbu nového dopravního uzlu je jim úplně jedno. S demokracií to ale nemá nic společného Patočko, to je totalita a té máme za posledních 40 let plné zuby.

0/0
4.10.2016 8:21

J49a36n 71J24e93m35e15l76k52a 1965910

Nejlepší varianta je nulová. Nebo v centru. Nádraží funguje. Je nejlepší v ČR - protože je v centru. Na dopravním uzlu. To nikdy nikdo nepředělá mávnutím proutku.

Je nesmysl mít 2 centra. Každý lobista a developer by si přál mít přivedenou mhd, vlaky, autobusy k sobě do obchoďáku a vybudovat nové centrum - Tím však chcípne staré. (viz Ostrava). Brno je opět nejlépe fungující centrum v ČR.

VRT má být teoreticky v 2050. Nemá smysl nyní nic přesouvat. Řešit polohu bez jasných nákresů napojení nádraží a tratí vrt a ceny. A i odsunuté nádraží neřeší VRT bez drahých tunelů (proto nikdo nákresy nemá a nechce ukázat). A přesun MHD.. Tedy z 20 mld bude 40.. Vyhozené peníze.

Tlak na odsun je podle mě, že staré nádraží a pozemky byly brutálně zasmluvněny (předkupní práva a spol). Ale ať si to stát vyžere.. Jen ať je ostuda..

0/−3
2.10.2016 22:18

R35o91m85a49n 50J77e26s75c61h97k15e 9818635867365

Nádraží je špatné. Kapacitně, technicky. V Rakousku posunou nádraží o 300 a makají. Vy akorát píšete nesmysly.

+1/0
3.10.2016 4:25

J34a18n 65J69e97m40e49l57k35a 1335210

Debata v Rakousku prý byla dlouhá. Nádraží podle mě funguje.

0/0
3.10.2016 21:48

J82a80n 48J36e32m13e60l20k58a 1975380

Nesmysly? Viděl jste někdy tu smlouvu, co z ČD tahali 3 roky nebo kolik? (mezi tím se spousta věcí promlčí) Já ano. A bylo mi dost nevolno. Ikdyž možná je to ta, která nakonec zcela neprošla. Nicméně nádraží v pronájmu na 40 let je..

0/0
8.10.2016 11:56

L25u54k77á30š 17D74o34s43t54á17l 7364668119962

Doporučuji si předem nastudovat dostupné informace - nákresů je dost, včetně odhadu investičních nákladů: http://europointbrno.cz/ke-stazeni/

A zde je dostupné přehledné shrnutí: http://www.boucnik.cz/porovnani_variant_nadrazi_reka-petrov-htm/

0/0
5.10.2016 12:47

J20a81n 98J60e84m43e59l26k38a 1935440

Já jsem to dřív sledoval. A já prostě nevěřím, že z Prahy na Bratislavu a Vídeň se bude couvat. Tedy blankoidní tunel..

0/0
8.10.2016 12:57

T34o75m 12K30l53í38č38n94í91k 5210914775335

Nebylo by možné uspořádat referendum o tom, že Patočka a spol. už žádné další referendum nebudou dělat? Vždyť snad jedinou rozumnou volbou je v tomto případě ignorování referenda, které dává na výběr ze dvou špatných řešení.

Jako Královopolák navrhuji jmenovat za hlavní nádraží to naše, v Krpoli. Perony mají na délku 700 m, hned před nádražím je zastávka trolejbusu, autobusu i šaliny.

+1/0
1.10.2016 13:15

R74o33m91a77n 13J55e24s46c39h22k30e 9618585727635

Kde je v Kéniku trolejbus ? Vede na Srbskou. Ale na nádraží je to hodně daleko.

0/0
2.10.2016 12:13

R78o97m25a82n 84J79e50s58c41h33k63e 9978375157145

Ideální řešení neexistuje. V roce 1928 bylo 14 projektů, 7 se hodnotilo. Jeden dostal zvláštní cenu. Žádný nebyl dokonalý.

Dnes v Brně nebydlím, vlakem dojíždím denně. Proč se mají zůčastnit referenda lidé, kteří vlakem nejezdí vůbec ?

Bohužel moc velký výběr není. Když jsem viděl návrh projektantů z VŠ a dotázal se kolik naprojektovali reálných nádraží, tak ani jedno.

Já osobně bych viděl řešení od 5.nástupiště k řece. Pěšky rozdíl 5 minut, na Uhelné ulice dost místa na parkoviště. Musel by se zvětšit poloměr oblouku na mostě přes Koliště.

Jenom ne nádraží v oblouku. Zeptejte se strojvůdců a vlakvůdců, jak se jim odbavuje vlak na zastávkách v Bílovicích a Babicích u 4-6 vozových souprav. Rychlíky mají více vozů. Občas se stane, že vlak odjede bez vlakvůdce.

V sousedním Rakousku se rozhodnou a konají. Posunou nádraží a makají.

+1/0
30.9.2016 19:33
Foto

J97i88ř31í 37K20r20á67k47o34r47a 9309893

Nejlepší česká reality show Brno - díl 189:Jakub Patočka nestihl termín, primátor Vokřál rezignovaně láme hůl.

+1/0
30.9.2016 12:56

D93a62v80i68d 93P64e74c25a 1935954191916

Otázkou zůstává, zda neomarxisté prudí pro radost, či v něčí prospěch.

+2/0
30.9.2016 11:08

J52a33n73a 59L54a49n57g86o40v35á 2245416390313

Oni prudí ze zásady, takoví věční kverulanti. Chtějí modré z nebe, vy jim ho dáte, a oni budou chtít zelené... Jejich životní krédo je "Stále v opozici".

+2/0
30.9.2016 18:32

M62i52l21a60n 90F44r64a88n55k 7949602637682

naštěstí jsou už pryč doby, kdy aktivisty někdo bral vážně....Rv

+3/0
30.9.2016 10:15

J43a61n 89P19u12k79l 6392838859451

Jak je u něčeho Patočka, tak to ani jinak dopadnout nemůže... :-P

+1/0
30.9.2016 9:38

J17a92n 84D89o42m59e67k 1472493399725

To je vrchol hlouposti amaterismu a proste aktivisti. Z tohoto slova se zatim klube jen pohrdave ale jiz brzy to bude vulgarismus.:-P8-o

+3/0
30.9.2016 6:11

J12a32n 14D42o15m73e36k 1632773789985

Jsem pro konani referenda pokud si ho tihle trapni amateri zaplati ze sveho!!! To je opravdu vrchol hlouposti

0/0
30.9.2016 6:09

M89i79c23h34a50l 25B22r60ň10á46k 6754164137668

"Ekologové" a "aktivisté" nám chtějí vnutit variantu řešení železničního uzlu takzvaně v centru. Budiž, bral bych to jako oprávněný názor, každý máme nějaký. Nicméně když se na to člověk podívá bez aktivistického fanatismu a s elementární znalostí faktů, vychází z toho následující:

a) Patočkovi vůbec nejde o jakoukoliv modernizaci žel. uzlu Brno, ale jde mu jen o to, aby měl do důchodu kde vyvíjet aktivistickou činnost (čti živobytí)

b) Patočka účelově lže a záměrně zamlčuje fakta, zejména o katastrofální kapacitě současného nádraží a nutnosti tak jako tak postavit nové nádraží, dle projektů podporovaných zeleným náměstkem Anderem navíc takového, které má odbavovací halu stejně cca 400 metrů vzdálenou od toho současného (v prostoru Malé Ameriky). Porovnejme prosím s kosmickou vzdáleností 750 metrů ve variantě řeka. Stejně tak Patočka, Ander, Patrik a celá rudozelená aktivistická sebranka účelově zamlčuje, že varianta Pod Petrovem znamená obrovské náklady v budoucnu, pokud tedy Brno míní nadále zůstat významným městem, na napojení žel.uzlu na VRT. Petrov znamená nutnost tunelů pod polovinou města, včetně jejich výstavby mimojiné v prostoru dnešních lesů v okolí Bystrce a Jundrova (jak ekologické!!!) a pod polovinou historického jádra města. Nulová varianta znamená, že město nebude napojeno na významné transevropské rychlostní trasy s dalekosáhlými následky do budoucna.

c) "Rýžování zlata" v Jižním centru proběhne tak či onak, neb u obou variant se počítá s výstavbou v této oblasti. Takže ty slavné pozemky si majitelé zpeněží tak či tak. Pozemky pod plánovanou variantou řeka jsou státní, nikoliv jak se někteří demagogové níže v diskuzi snaží vsugerovat jiným.

Já k referendu nejdu, nebudu tuhle sebranku podporovat a neudělá to nikdo z mého okolí.

+12/−3
29.9.2016 19:48

R16o53m31a39n 86J57e20s34c95h41k38e 9848755967165

Ono je pod Petrovem více variant. první je v oblouku u pošty, druhá od 5.nástupiště k řece.

O jakých obrovských nákladech píšete ? I v Rakousku se jezdí pomalu přes Semmering.

V roce 1928 bylo 14 projektů.

Já bych se nebránil ani nádraží u Hornbachu. Nechal bych starou trať Hornbach - hlavní - Židenice. Od toho jsou odborníci. Bohužel je jich hodně málo.

0/0
2.10.2016 12:30
Foto

J12a30n18a 66B18í13l14k76o18v18á 1523351872387

Já k referendu jdu a chci nádraží tam, kde je. pokud nestačí kapacitně, nechť se někde jinde vybuduje jiné, větší, modernější, zejména pro rychlíky. Ale regionální doprava ať je v centru, odkud mají lidi zvenčí blízko do práce a místní vyjíždějící mimo Brno také "všude blízko". Mimochodem co znám lidi dojíždějící vlakem mimobrněnské, tak jsou nešťastní, že nemohou o nádraží, které využívají denně, rozhodovat také. A volili by variantu v centru.

0/0
2.10.2016 19:53

M35i35r26o10s75l97a29v 14V34y89k30o87u64p83i81l 3940656483255

V Brně (nejen samozřejmě) jsou určité strany, které nemají v podstatě nic v programu, nic hmatatelného za nimi není leta vidět, mimo hloupostí typu červených pruhů pro 27 cyklistů (majících odvahu se pohybovat v nezdravém a riskantním prostředí dopravy).

A tyto "strany" si řekly, no když už nemáme program tak budeme něco bojkotovat a oni se už nějací příznivci najdou, kteří nám dají hlas a my se znovu nastěhujeme na MMB a přežijeme další období v teplíčku.

A tyto "také strany", si vždy najdou nějakou stavbu kde to prostě zablokují

( Počínaje od pisáreckých tunelů, přes tunely v Králově Poli/Žabovřeskách...až třeba nádraží)

Nakonec tyto obstrukce, které jim umožňují hloupé benevolentní zákony, zaplatili opět daňoví poplatníci (na zvýšených nákladech staveb plynoucích z konzervace stavby atp.). Ale to je jedno, hlavně že jsme vidět a babka z Horní Dolní nám dá hlas, protože chce "suchou nohou" vkročit z "nádru na Zelňák" a vo tom to je !!!;-D Za celé roky neudělali nic, co by Brno v zeleném slova smyslu posunulo někam dál. Je to jen šaškárna pár jakoby zelených....

+4/0
29.9.2016 18:56

T54o96m26á67š 48B94o63č11e76k 2234309447319

Prostě tak dlouho se bude hlasovat, až vyhraje naše varianta. Prostě to pochopíte, po dobrým nebo po zlým.

+4/0
29.9.2016 17:58

J32i94ř69í 15K22o84c10u97r85e96k 6945274455298

Jo a ještě jednu věc: Představte si, že někdo navrhne, že zkrátí trasu jedničky a ta pojede z Moraváku přes Českou a Konečného náměstí do Bystrce. Přičemž přestup na osmičku bude pomocí čtyřky. Máte?

Tak podobně by vypadala varianta, že regionální vlaky budou stavět pod Petrovem a dálkové u řeky. Mezi jednotlivými nádražími se svezete...

+4/−1
29.9.2016 15:32

P47e29t93r 22R52i13h19a43k 7401188678776

Coz je podle mého nazoru ta největší blbost co se da udelat. Oddelit regionalni a dalkovou dopravu.

+1/0
29.9.2016 17:43

L14u22k96á51š 90D13o55s98t65á68l 7234768829792

Souhlas a pokud by to někoho napadlo, tak by se to dle mého názoru muselo řešit komplexně - tj. vybudovat nějaký druh velkokapacitní rychlé přepravy (mimo režim MHD) obdobně jak na velkých letištích mezi terminály.

Mimochodem už je to napadlo a samozřejmě dál hrají mrtvého brouka: https://www.facebook.com/NadraziBrno/photos/a.650180528332368.1073741825.572768559406899/1444493622234384/?type=3&comment_id=1444563528894060&reply_comment_id=1444578922225854

0/0
29.9.2016 21:39

R48o27m67a10n 31J49e12s75c25h80k82e 9108775417225

Máte snad nohy. 10 minut není tolik aby jste nemohl jít pěšky. Já z 90 % chodím po Brně pěšky.

0/0
2.10.2016 12:21

J87i64ř61í 46K43o79c87u11r44e15k 6905714465638

Nejdůležitější na novém nádraží u řeky je ovšem možnost, aby osobní vlaky mohly nádražím projíždět až 160 km/h a pak k vykolejit v Zábrdovickém trianglu jako ten rychlík u Santiaga: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6388170&y=49.1917645&z=18&base=ophoto

Zatímco ta omezení na současném nádraží na 30 km/h jsou dána prudkým obloukem, který není možné odstranit. Jeden z těchto omezujících rychlostníků je tady, v tomto prudkém oblouku: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6092201&y=49.1878550&z=20&base=ophoto

V blízkosti současného nádraží rovněž není volná parkovací plocha, jak je vidět na prvním odkazu. A nelze ji kapacitně rozšířit, jelikož na to není místo: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6091195&y=49.1849444&z=19&base=ophoto

A zde vidíme zelelnou plochu v centru města, která se přímo nabízí ke stavbě nového nádraží, na tramvaj je to blíž: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6151438&y=49.1815896&z=18&base=ophoto

+1/−3
29.9.2016 15:19

T78o16m 27K39l71í64č91n75í40k 5860284745385

To je sice pravda, ale pokud jedete směrem na Blansko, stejně od Bílovic až do Blanska jedete čtyřicítkou, protože víc vlaky v těch obloucích nesmí.

0/−1
1.10.2016 13:19

I95v25a68n 90H35o23l86a77s 5147617398487

Kec, většinou jsou tam "klasické" rychlostníky kolem 60 (kulaté pro šestikola nepočítám).

+1/0
1.10.2016 20:57

R10o59m26a33n 93J39e77s64c21h46k74e 9658705157765

Jede se tam trošku rychleji, přes Maloměřice to fičí přes 100 km. Jezdím tam denně. Místy 70-80.

0/0
2.10.2016 12:12

P29i21v33o73ň28k68a 50M91i84r75o24s65l57a59v 8852732541862

Patočo,Patočko.Máš ty a ta tvoje smečka plnou hubu řečí a základní věci neznáš.

Ale můžeš ty i tvoji nohsledi v klidu.Ono k referendu stejně dostatečný počet lidí nepřijde.A pokud ano a budou hlasovat pro ten váš nesmysl,tak to stejně nic neznamená.Konečné slovo bude stejně mít investor.A to není ani Patočka,ani Hollan a ani Ander.Je jím SŽDC,která na výsledky stejně brát zřetel nebude,jak tu už bylo mnohokrát deklarováno.Takže vůbec nechápu proč se na takovou pseudoakci vůbec mrhá veřejnými prostředky.

+7/0
29.9.2016 14:49

P89e71t14r 75B52á46č57a 8505206275585

Proc kazdej aktivista vypada jak prvotridni buran?

+13/−2
29.9.2016 14:38

M49a12r29e30k 46Š66e65v79č86í21k 2794588676406

Protoze jsou to burani vetsi nez si myslite

+1/0
30.9.2016 9:50

O57n78d72ř29e14j 35P71u29t78n79a 9421724531685

Jenom bych se chtěl ujistit - pokud chci, aby o poloze nádraží bez dalšího zbytečného zdržování rozhodovali odborníci, protože já to nejsem schopný kompetentně posoudit (což si od mnoha jiných lidí umím přiznat), nemám vůbec hlasovat?

+1/0
29.9.2016 13:54

L86u25k77á57š 33D42o44s72t94á44l 7214928309922

Podle mě je to nejlepší řešení a takhle to rozhlašujte všude okolo, nesmí přijít více jak 34,9% voličů. Bohužel p. Patočka oznámil, že hned po referendu (pokud nedopadne podle něj), bude usilovat o další - tj. buď napadne průběh, nebo začne sbírat podpisy.

+4/−2
29.9.2016 14:27

J66i74ř20í 23K45o44c94u66r83e30k 6155904855308

Áno, necháme to odborníkům. Cestující totiž nedokáže posoudit, zda je pro něj výhodnější přestupovat mezi tramvají a vlakem jedenkrát nebo vícekrát, což by bylo v případě odsunu nutností u linek číslo 1,2,4,8,10.

Cestující totiž není dostatečně vzdělán, aby věděl, že rozbití přestupních vazeb je pro jeho dobro.

+4/−1
29.9.2016 14:56

O33n49d86ř73e23j 95P92u70t43n31a 9341354941835

Myslím, že počet přestupů není zdaleka jediný aspekt v otázce polohy a podoby budoucího nádraží.

+4/0
29.9.2016 16:09

B83o38h17u21s15l78a62v 13B69i29n36k18a 1739296418560

Z hlediska konfortu cestování je to naprosto zásadní aspekt.

0/0
30.9.2016 0:42

D52a42v55i24d 48D54i57r47g78a 7335101948

Když vidím, jak jednoduše dokážete pojmout tak komplexní otázku, tak mám opravdu obavu, že cestující by o tom rozhodovat neměl.

0/0
29.9.2016 23:49

R41o87m88a20n 49J20e82s55c22h93k85e 9178665297795

Za komárů jezdily přímé vlaky. Jeden ráno a večer. Dnes jezdí mnoho v hodinovém i půlhodinovém taktu. Je více přestupů. Ale dostanu se

během dne hodně daleko i zpátky. Přestupy přežiji. Tolik vlaků, jako dnes nikdy nejezdilo.

0/0
2.10.2016 12:17

J67i46ř15í 32K73o39c86u78r91e78k 6805444385798

Jo a je potřeba, aby referendum nebylo závazné. Tím pádem totiž se radnice může vykašlat na názor občanů. Což je pro demokracii také velmi dobré. Ciliči totiž nemají co kecat do věcí, které se jich bezprostředně týkají.

0/0
29.9.2016 14:57

J69a41n 80H78l66a71d80k40ý 9258689637450

Radnici je to uplně šumák. Radnice není investorem. Maximálně bude převádět patřičné pozemky. Stavba či rekonstrukce nádraží je investicí státní, respektive SŽDC a ta se výsledkem referenda řídit nemusí a několikrát prohlásila, že se jim řídit nebude.

0/0
29.9.2016 15:19

M84i43c58h55a47l 57B29r74ň89á10k 6734114357658

Já využiju svoji demokratickou možnost a NEPŮJDU. Nebudu Patočkovi, Patrikovi a spol podporovat tuhle šaškárnu, která stojí toto město nemalé prostředky. A pokud nás míní terorizovat do té doby, než vyhraje jeho jediný správný názor, tak jen ukáže, jak to s tou demokracií myslí vážně.

0/0
29.9.2016 19:31

H53a19n96a 40U68l74r53y75c51h61o14v38á 9980573988368

Ti aktivisté jsou taky dárečci, prošvihnou termín a může za to primátor. ;-D;-D Neměl on by se ten Patočka věnovat nějaké smysluplnější činnosti, třeba by zase mohl vyřídit opatrovnictví někomu podobnému jako byla Anička - Barbora Škrlová.

+9/0
29.9.2016 13:03

M31i46l67a37n 53B53a30r45á40k 8324253635888

Pasivní aktivisté. Rv

+2/0
29.9.2016 12:58

P69a67v79e52l 11M27o70r42a84v98e87c 3902199902958

Ten Patočka je ale .... Jak jsem zastáncem institutu referenda obecně, jak nechci odsunuté nádraží, tak musím uznat že Patočka dělá nádraží v centru medvědí službu.

1) podpisové archy pro vyvolání referenda měly spoustu neplat.podpisů - zbytečný problém, platných podpisů samotných bylo dost

2) otázky do referenda jsou postavené na hlavu (nechce se mi to tu rozebírat, ale imho o poloze referenda nic neříkají, naopak můžou zbrzdit i nádr.v centru či pod Petrovem)

3) není schpen poslat včas zástupce do voleb.komisí

4) obvnuje z toho politiky na magistrátu - tam přitom zhusta sedí SZ a ŽTB, strany jemu nakloněné

5) když už neví na co by svedl svůj neúspěch, zaútočí na primátora že nepropaguje JEHO variantu? Co má jako primátor dělat? Je to referendum Patočky, ne primátora..

+8/0
29.9.2016 12:41

E50v19a 57K70o75b62z77o37v42á 5970216109882

Jsem pro přesun nádraží. Současné je nevyhovující, malá kapacita pro cestující i vlaky... To že bude nádraží mimo centrum je jen dobře. Bude se dát kde zaparkovat. A že to bude mít někdo dál? DPMB podle mne funguje dobře a myslím, že spoje z centra na nové nádraží by byly časté.

+12/−9
29.9.2016 12:04

L60u98c45i58e 89P85r81o92v34a85z97n39í37k92o45v46á 5792452439610

Myslite tu jednu salinu co tam jezdi? :D Jela jste nekdy s tezkym kufrem MHD na Zvonarku?? Ze by spoje byly caste? To jste si nevsimla, ze DPMB frekvence spoju uz nekolik let snizuje? jezis... fakt si nalozte kufr a projedte se na Zvonarku, staci z Liskovce nebo tak. Pak mluvte. Nadrazi byla odjakziva V CENTRECH mest!! Ma to svuj urbanisticky duvod!!

+10/−9
29.9.2016 12:39

P33e94t31r 74N54e87u36w91i40r46t54h 2887273805814

jen něco k četnosti, dvanáctka tam jezdí ve špičce po 3-4 minutách, nicméně se předpokládá i nová trať z nových Sadů... rozhodně by to nezůstalo tak jak je to teď, tím ale nechci obhajovat přesun, jen reaguji na váš afektovaný příspěvek ;-€

+4/0
29.9.2016 13:39

J84i63ř38í 11K33o19c12u26r33e59k 6405474685428

A taky jednička a osmička, ty taky jezdí na Hlavas. Tyto dvě páteřní linky tedy nahradíme jednou novou s přestupem navíc.

Sice nemám dopravního inženýra, ale tak nějak tuším, že to zlepšení nepřinese.

0/−1
29.9.2016 14:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.