Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trapas aktivistů v Brně: nestihli uzávěrku referenda, vyhrožují dalším

Do začátku druhého referenda o poloze hlavního vlakového nádraží v Brně zbývá už jen osm dní a kampaň se vyhrocuje. Aktivistům z aliance Referendum 2016, kteří za jeho konání dva roky bojovali, se povedl i pořádný trapas

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K23a30r98e63l 34S45t12e45h94l89í83k 6174641483513

Patočko, největší nepřítel demokracie a zdravého rozumu jsi právě ty ! Před dvanácti lety lidé, kteří k referendu přišli, se vyslovili pro nádraží v odsunuté poloze a těm, co nepřišli to bylo buď jedno, nebo nechali rozhodnutí na odbornících. Jen ty Patočko a tobě rovní totalitní ideologové chtějí donekonečna prosazovat referenda, až v nich prosadí své stanovisko. To, že budou utrácet zbytečně peníze daňových poplatníků a blokovat výstavbu nového dopravního uzlu je jim úplně jedno. S demokracií to ale nemá nic společného Patočko, to je totalita a té máme za posledních 40 let plné zuby.

0/0
4.10.2016 8:21

J69a64n 25J60e56m73e32l68k86a 1635580

Nejlepší varianta je nulová. Nebo v centru. Nádraží funguje. Je nejlepší v ČR - protože je v centru. Na dopravním uzlu. To nikdy nikdo nepředělá mávnutím proutku.

Je nesmysl mít 2 centra. Každý lobista a developer by si přál mít přivedenou mhd, vlaky, autobusy k sobě do obchoďáku a vybudovat nové centrum - Tím však chcípne staré. (viz Ostrava). Brno je opět nejlépe fungující centrum v ČR.

VRT má být teoreticky v 2050. Nemá smysl nyní nic přesouvat. Řešit polohu bez jasných nákresů napojení nádraží a tratí vrt a ceny. A i odsunuté nádraží neřeší VRT bez drahých tunelů (proto nikdo nákresy nemá a nechce ukázat). A přesun MHD.. Tedy z 20 mld bude 40.. Vyhozené peníze.

Tlak na odsun je podle mě, že staré nádraží a pozemky byly brutálně zasmluvněny (předkupní práva a spol). Ale ať si to stát vyžere.. Jen ať je ostuda..

0/−3
2.10.2016 22:18

R67o87m33a15n 32J51e18s73c31h89k20e 9178155887315

Nádraží je špatné. Kapacitně, technicky. V Rakousku posunou nádraží o 300 a makají. Vy akorát píšete nesmysly.

+1/0
3.10.2016 4:25

J78a92n 46J93e18m95e45l39k84a 1645380

Debata v Rakousku prý byla dlouhá. Nádraží podle mě funguje.

0/0
3.10.2016 21:48

J55a57n 62J90e61m21e10l75k77a 1235220

Nesmysly? Viděl jste někdy tu smlouvu, co z ČD tahali 3 roky nebo kolik? (mezi tím se spousta věcí promlčí) Já ano. A bylo mi dost nevolno. Ikdyž možná je to ta, která nakonec zcela neprošla. Nicméně nádraží v pronájmu na 40 let je..

0/0
8.10.2016 11:56

L89u66k42á97š 90D27o61s59t56á19l 7714348949382

Doporučuji si předem nastudovat dostupné informace - nákresů je dost, včetně odhadu investičních nákladů: http://europointbrno.cz/ke-stazeni/

A zde je dostupné přehledné shrnutí: http://www.boucnik.cz/porovnani_variant_nadrazi_reka-petrov-htm/

0/0
5.10.2016 12:47

J32a91n 54J61e31m57e47l50k93a 1945590

Já jsem to dřív sledoval. A já prostě nevěřím, že z Prahy na Bratislavu a Vídeň se bude couvat. Tedy blankoidní tunel..

0/0
8.10.2016 12:57

T20o39m 37K98l17í39č21n17í65k 5130784615205

Nebylo by možné uspořádat referendum o tom, že Patočka a spol. už žádné další referendum nebudou dělat? Vždyť snad jedinou rozumnou volbou je v tomto případě ignorování referenda, které dává na výběr ze dvou špatných řešení.

Jako Královopolák navrhuji jmenovat za hlavní nádraží to naše, v Krpoli. Perony mají na délku 700 m, hned před nádražím je zastávka trolejbusu, autobusu i šaliny.

+1/0
1.10.2016 13:15

R15o28m77a35n 18J28e83s33c67h61k38e 9298555237555

Kde je v Kéniku trolejbus ? Vede na Srbskou. Ale na nádraží je to hodně daleko.

0/0
2.10.2016 12:13

R65o74m48a72n 46J48e79s86c33h60k49e 9798595267395

Ideální řešení neexistuje. V roce 1928 bylo 14 projektů, 7 se hodnotilo. Jeden dostal zvláštní cenu. Žádný nebyl dokonalý.

Dnes v Brně nebydlím, vlakem dojíždím denně. Proč se mají zůčastnit referenda lidé, kteří vlakem nejezdí vůbec ?

Bohužel moc velký výběr není. Když jsem viděl návrh projektantů z VŠ a dotázal se kolik naprojektovali reálných nádraží, tak ani jedno.

Já osobně bych viděl řešení od 5.nástupiště k řece. Pěšky rozdíl 5 minut, na Uhelné ulice dost místa na parkoviště. Musel by se zvětšit poloměr oblouku na mostě přes Koliště.

Jenom ne nádraží v oblouku. Zeptejte se strojvůdců a vlakvůdců, jak se jim odbavuje vlak na zastávkách v Bílovicích a Babicích u 4-6 vozových souprav. Rychlíky mají více vozů. Občas se stane, že vlak odjede bez vlakvůdce.

V sousedním Rakousku se rozhodnou a konají. Posunou nádraží a makají.

+1/0
30.9.2016 19:33
Foto

J35i53ř39í 44K56r12á79k21o42r74a 9219363

Nejlepší česká reality show Brno - díl 189:Jakub Patočka nestihl termín, primátor Vokřál rezignovaně láme hůl.

+1/0
30.9.2016 12:56

D52a76v98i78d 60P25e64c51a 1895634151256

Otázkou zůstává, zda neomarxisté prudí pro radost, či v něčí prospěch.

+2/0
30.9.2016 11:08

J70a35n41a 53L74a67n48g33o16v37á 2365846880213

Oni prudí ze zásady, takoví věční kverulanti. Chtějí modré z nebe, vy jim ho dáte, a oni budou chtít zelené... Jejich životní krédo je "Stále v opozici".

+2/0
30.9.2016 18:32

M66i53l84a63n 16F96r34a22n36k 7199342807872

naštěstí jsou už pryč doby, kdy aktivisty někdo bral vážně....Rv

+3/0
30.9.2016 10:15

J63a94n 74P48u70k48l 6242728319701

Jak je u něčeho Patočka, tak to ani jinak dopadnout nemůže... :-P

+1/0
30.9.2016 9:38

J36a45n 73D36o86m29e25k 1502233889495

To je vrchol hlouposti amaterismu a proste aktivisti. Z tohoto slova se zatim klube jen pohrdave ale jiz brzy to bude vulgarismus.:-P8-o

+3/0
30.9.2016 6:11

J58a21n 66D36o56m17e89k 1582973319285

Jsem pro konani referenda pokud si ho tihle trapni amateri zaplati ze sveho!!! To je opravdu vrchol hlouposti

0/0
30.9.2016 6:09

M93i79c83h38a41l 87B64r46ň74á47k 6454814577278

"Ekologové" a "aktivisté" nám chtějí vnutit variantu řešení železničního uzlu takzvaně v centru. Budiž, bral bych to jako oprávněný názor, každý máme nějaký. Nicméně když se na to člověk podívá bez aktivistického fanatismu a s elementární znalostí faktů, vychází z toho následující:

a) Patočkovi vůbec nejde o jakoukoliv modernizaci žel. uzlu Brno, ale jde mu jen o to, aby měl do důchodu kde vyvíjet aktivistickou činnost (čti živobytí)

b) Patočka účelově lže a záměrně zamlčuje fakta, zejména o katastrofální kapacitě současného nádraží a nutnosti tak jako tak postavit nové nádraží, dle projektů podporovaných zeleným náměstkem Anderem navíc takového, které má odbavovací halu stejně cca 400 metrů vzdálenou od toho současného (v prostoru Malé Ameriky). Porovnejme prosím s kosmickou vzdáleností 750 metrů ve variantě řeka. Stejně tak Patočka, Ander, Patrik a celá rudozelená aktivistická sebranka účelově zamlčuje, že varianta Pod Petrovem znamená obrovské náklady v budoucnu, pokud tedy Brno míní nadále zůstat významným městem, na napojení žel.uzlu na VRT. Petrov znamená nutnost tunelů pod polovinou města, včetně jejich výstavby mimojiné v prostoru dnešních lesů v okolí Bystrce a Jundrova (jak ekologické!!!) a pod polovinou historického jádra města. Nulová varianta znamená, že město nebude napojeno na významné transevropské rychlostní trasy s dalekosáhlými následky do budoucna.

c) "Rýžování zlata" v Jižním centru proběhne tak či onak, neb u obou variant se počítá s výstavbou v této oblasti. Takže ty slavné pozemky si majitelé zpeněží tak či tak. Pozemky pod plánovanou variantou řeka jsou státní, nikoliv jak se někteří demagogové níže v diskuzi snaží vsugerovat jiným.

Já k referendu nejdu, nebudu tuhle sebranku podporovat a neudělá to nikdo z mého okolí.

+12/−3
29.9.2016 19:48

R42o70m47a91n 21J68e20s90c47h15k83e 9178225247405

Ono je pod Petrovem více variant. první je v oblouku u pošty, druhá od 5.nástupiště k řece.

O jakých obrovských nákladech píšete ? I v Rakousku se jezdí pomalu přes Semmering.

V roce 1928 bylo 14 projektů.

Já bych se nebránil ani nádraží u Hornbachu. Nechal bych starou trať Hornbach - hlavní - Židenice. Od toho jsou odborníci. Bohužel je jich hodně málo.

0/0
2.10.2016 12:30
Foto

J33a23n32a 48B18í51l92k52o58v87á 1363841762237

Já k referendu jdu a chci nádraží tam, kde je. pokud nestačí kapacitně, nechť se někde jinde vybuduje jiné, větší, modernější, zejména pro rychlíky. Ale regionální doprava ať je v centru, odkud mají lidi zvenčí blízko do práce a místní vyjíždějící mimo Brno také "všude blízko". Mimochodem co znám lidi dojíždějící vlakem mimobrněnské, tak jsou nešťastní, že nemohou o nádraží, které využívají denně, rozhodovat také. A volili by variantu v centru.

0/0
2.10.2016 19:53

M12i23r38o18s18l23a45v 52V66y86k62o17u12p42i78l 3540336753505

V Brně (nejen samozřejmě) jsou určité strany, které nemají v podstatě nic v programu, nic hmatatelného za nimi není leta vidět, mimo hloupostí typu červených pruhů pro 27 cyklistů (majících odvahu se pohybovat v nezdravém a riskantním prostředí dopravy).

A tyto "strany" si řekly, no když už nemáme program tak budeme něco bojkotovat a oni se už nějací příznivci najdou, kteří nám dají hlas a my se znovu nastěhujeme na MMB a přežijeme další období v teplíčku.

A tyto "také strany", si vždy najdou nějakou stavbu kde to prostě zablokují

( Počínaje od pisáreckých tunelů, přes tunely v Králově Poli/Žabovřeskách...až třeba nádraží)

Nakonec tyto obstrukce, které jim umožňují hloupé benevolentní zákony, zaplatili opět daňoví poplatníci (na zvýšených nákladech staveb plynoucích z konzervace stavby atp.). Ale to je jedno, hlavně že jsme vidět a babka z Horní Dolní nám dá hlas, protože chce "suchou nohou" vkročit z "nádru na Zelňák" a vo tom to je !!!;-D Za celé roky neudělali nic, co by Brno v zeleném slova smyslu posunulo někam dál. Je to jen šaškárna pár jakoby zelených....

+4/0
29.9.2016 18:56

T15o51m34á22š 43B49o75č49e28k 2874139847829

Prostě tak dlouho se bude hlasovat, až vyhraje naše varianta. Prostě to pochopíte, po dobrým nebo po zlým.

+4/0
29.9.2016 17:58

J43i76ř45í 90K54o98c13u10r93e80k 6565454855108

Jo a ještě jednu věc: Představte si, že někdo navrhne, že zkrátí trasu jedničky a ta pojede z Moraváku přes Českou a Konečného náměstí do Bystrce. Přičemž přestup na osmičku bude pomocí čtyřky. Máte?

Tak podobně by vypadala varianta, že regionální vlaky budou stavět pod Petrovem a dálkové u řeky. Mezi jednotlivými nádražími se svezete...

+4/−1
29.9.2016 15:32

P48e60t72r 14R63i59h44a70k 7711768108946

Coz je podle mého nazoru ta největší blbost co se da udelat. Oddelit regionalni a dalkovou dopravu.

+1/0
29.9.2016 17:43

L67u42k73á27š 63D62o12s78t72á34l 7964868989342

Souhlas a pokud by to někoho napadlo, tak by se to dle mého názoru muselo řešit komplexně - tj. vybudovat nějaký druh velkokapacitní rychlé přepravy (mimo režim MHD) obdobně jak na velkých letištích mezi terminály.

Mimochodem už je to napadlo a samozřejmě dál hrají mrtvého brouka: https://www.facebook.com/NadraziBrno/photos/a.650180528332368.1073741825.572768559406899/1444493622234384/?type=3&comment_id=1444563528894060&reply_comment_id=1444578922225854

0/0
29.9.2016 21:39

R72o50m21a69n 77J76e56s48c36h87k54e 9828485347485

Máte snad nohy. 10 minut není tolik aby jste nemohl jít pěšky. Já z 90 % chodím po Brně pěšky.

0/0
2.10.2016 12:21

J72i14ř67í 89K59o40c70u35r75e26k 6925434175368

Nejdůležitější na novém nádraží u řeky je ovšem možnost, aby osobní vlaky mohly nádražím projíždět až 160 km/h a pak k vykolejit v Zábrdovickém trianglu jako ten rychlík u Santiaga: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6388170&y=49.1917645&z=18&base=ophoto

Zatímco ta omezení na současném nádraží na 30 km/h jsou dána prudkým obloukem, který není možné odstranit. Jeden z těchto omezujících rychlostníků je tady, v tomto prudkém oblouku: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6092201&y=49.1878550&z=20&base=ophoto

V blízkosti současného nádraží rovněž není volná parkovací plocha, jak je vidět na prvním odkazu. A nelze ji kapacitně rozšířit, jelikož na to není místo: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6091195&y=49.1849444&z=19&base=ophoto

A zde vidíme zelelnou plochu v centru města, která se přímo nabízí ke stavbě nového nádraží, na tramvaj je to blíž: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6151438&y=49.1815896&z=18&base=ophoto

+1/−3
29.9.2016 15:19

T23o63m 85K14l39í86č92n59í12k 5980334475285

To je sice pravda, ale pokud jedete směrem na Blansko, stejně od Bílovic až do Blanska jedete čtyřicítkou, protože víc vlaky v těch obloucích nesmí.

0/−1
1.10.2016 13:19

I15v85a72n 80H23o76l39a10s 5297387958497

Kec, většinou jsou tam "klasické" rychlostníky kolem 60 (kulaté pro šestikola nepočítám).

+1/0
1.10.2016 20:57

R92o11m24a44n 53J83e43s49c22h23k34e 9678775187475

Jede se tam trošku rychleji, přes Maloměřice to fičí přes 100 km. Jezdím tam denně. Místy 70-80.

0/0
2.10.2016 12:12

P55i22v12o67ň66k21a 22M64i49r13o45s78l65a76v 8362922341892

Patočo,Patočko.Máš ty a ta tvoje smečka plnou hubu řečí a základní věci neznáš.

Ale můžeš ty i tvoji nohsledi v klidu.Ono k referendu stejně dostatečný počet lidí nepřijde.A pokud ano a budou hlasovat pro ten váš nesmysl,tak to stejně nic neznamená.Konečné slovo bude stejně mít investor.A to není ani Patočka,ani Hollan a ani Ander.Je jím SŽDC,která na výsledky stejně brát zřetel nebude,jak tu už bylo mnohokrát deklarováno.Takže vůbec nechápu proč se na takovou pseudoakci vůbec mrhá veřejnými prostředky.

+7/0
29.9.2016 14:49

P64e46t84r 77B25á57č25a 8895976165915

Proc kazdej aktivista vypada jak prvotridni buran?

+13/−2
29.9.2016 14:38

M60a15r12e14k 39Š83e86v27č70í39k 2374808456746

Protoze jsou to burani vetsi nez si myslite

+1/0
30.9.2016 9:50

O41n18d14ř76e71j 84P29u10t77n23a 9711614761965

Jenom bych se chtěl ujistit - pokud chci, aby o poloze nádraží bez dalšího zbytečného zdržování rozhodovali odborníci, protože já to nejsem schopný kompetentně posoudit (což si od mnoha jiných lidí umím přiznat), nemám vůbec hlasovat?

+1/0
29.9.2016 13:54

L54u52k75á22š 15D72o87s96t43á74l 7364928489752

Podle mě je to nejlepší řešení a takhle to rozhlašujte všude okolo, nesmí přijít více jak 34,9% voličů. Bohužel p. Patočka oznámil, že hned po referendu (pokud nedopadne podle něj), bude usilovat o další - tj. buď napadne průběh, nebo začne sbírat podpisy.

+4/−2
29.9.2016 14:27

J62i59ř36í 65K48o13c83u49r20e23k 6365314715608

Áno, necháme to odborníkům. Cestující totiž nedokáže posoudit, zda je pro něj výhodnější přestupovat mezi tramvají a vlakem jedenkrát nebo vícekrát, což by bylo v případě odsunu nutností u linek číslo 1,2,4,8,10.

Cestující totiž není dostatečně vzdělán, aby věděl, že rozbití přestupních vazeb je pro jeho dobro.

+4/−1
29.9.2016 14:56

O36n87d42ř76e17j 89P71u27t63n24a 9741724851435

Myslím, že počet přestupů není zdaleka jediný aspekt v otázce polohy a podoby budoucího nádraží.

+4/0
29.9.2016 16:09

B74o39h49u77s45l52a46v 27B85i15n22k72a 1239146418610

Z hlediska konfortu cestování je to naprosto zásadní aspekt.

0/0
30.9.2016 0:42

D85a83v10i37d 70D54i41r58g85a 7585141448

Když vidím, jak jednoduše dokážete pojmout tak komplexní otázku, tak mám opravdu obavu, že cestující by o tom rozhodovat neměl.

0/0
29.9.2016 23:49

R95o22m89a75n 26J50e74s79c72h58k84e 9298235187125

Za komárů jezdily přímé vlaky. Jeden ráno a večer. Dnes jezdí mnoho v hodinovém i půlhodinovém taktu. Je více přestupů. Ale dostanu se

během dne hodně daleko i zpátky. Přestupy přežiji. Tolik vlaků, jako dnes nikdy nejezdilo.

0/0
2.10.2016 12:17

J36i64ř43í 75K66o85c11u38r90e71k 6575714295968

Jo a je potřeba, aby referendum nebylo závazné. Tím pádem totiž se radnice může vykašlat na názor občanů. Což je pro demokracii také velmi dobré. Ciliči totiž nemají co kecat do věcí, které se jich bezprostředně týkají.

0/0
29.9.2016 14:57

J90a90n 86H48l11a31d73k25ý 9458569727390

Radnici je to uplně šumák. Radnice není investorem. Maximálně bude převádět patřičné pozemky. Stavba či rekonstrukce nádraží je investicí státní, respektive SŽDC a ta se výsledkem referenda řídit nemusí a několikrát prohlásila, že se jim řídit nebude.

0/0
29.9.2016 15:19

M60i88c36h97a80l 24B61r51ň14á93k 6524814467588

Já využiju svoji demokratickou možnost a NEPŮJDU. Nebudu Patočkovi, Patrikovi a spol podporovat tuhle šaškárnu, která stojí toto město nemalé prostředky. A pokud nás míní terorizovat do té doby, než vyhraje jeho jediný správný názor, tak jen ukáže, jak to s tou demokracií myslí vážně.

0/0
29.9.2016 19:31

H94a82n97a 14U67l77r54y81c81h66o97v80á 9220863388218

Ti aktivisté jsou taky dárečci, prošvihnou termín a může za to primátor. ;-D;-D Neměl on by se ten Patočka věnovat nějaké smysluplnější činnosti, třeba by zase mohl vyřídit opatrovnictví někomu podobnému jako byla Anička - Barbora Škrlová.

+9/0
29.9.2016 13:03

M28i86l13a37n 34B21a11r92á89k 8434203765928

Pasivní aktivisté. Rv

+2/0
29.9.2016 12:58

P95a48v14e12l 51M36o90r26a41v87e94c 3842779162698

Ten Patočka je ale .... Jak jsem zastáncem institutu referenda obecně, jak nechci odsunuté nádraží, tak musím uznat že Patočka dělá nádraží v centru medvědí službu.

1) podpisové archy pro vyvolání referenda měly spoustu neplat.podpisů - zbytečný problém, platných podpisů samotných bylo dost

2) otázky do referenda jsou postavené na hlavu (nechce se mi to tu rozebírat, ale imho o poloze referenda nic neříkají, naopak můžou zbrzdit i nádr.v centru či pod Petrovem)

3) není schpen poslat včas zástupce do voleb.komisí

4) obvnuje z toho politiky na magistrátu - tam přitom zhusta sedí SZ a ŽTB, strany jemu nakloněné

5) když už neví na co by svedl svůj neúspěch, zaútočí na primátora že nepropaguje JEHO variantu? Co má jako primátor dělat? Je to referendum Patočky, ne primátora..

+8/0
29.9.2016 12:41

E10v10a 12K74o23b92z75o65v77á 5180346829802

Jsem pro přesun nádraží. Současné je nevyhovující, malá kapacita pro cestující i vlaky... To že bude nádraží mimo centrum je jen dobře. Bude se dát kde zaparkovat. A že to bude mít někdo dál? DPMB podle mne funguje dobře a myslím, že spoje z centra na nové nádraží by byly časté.

+12/−9
29.9.2016 12:04

L15u24c34i66e 76P88r84o27v92a77z69n60í47k94o85v97á 5182522559150

Myslite tu jednu salinu co tam jezdi? :D Jela jste nekdy s tezkym kufrem MHD na Zvonarku?? Ze by spoje byly caste? To jste si nevsimla, ze DPMB frekvence spoju uz nekolik let snizuje? jezis... fakt si nalozte kufr a projedte se na Zvonarku, staci z Liskovce nebo tak. Pak mluvte. Nadrazi byla odjakziva V CENTRECH mest!! Ma to svuj urbanisticky duvod!!

+10/−9
29.9.2016 12:39

P41e92t89r 41N45e63u10w30i82r35t92h 2277523195204

jen něco k četnosti, dvanáctka tam jezdí ve špičce po 3-4 minutách, nicméně se předpokládá i nová trať z nových Sadů... rozhodně by to nezůstalo tak jak je to teď, tím ale nechci obhajovat přesun, jen reaguji na váš afektovaný příspěvek ;-€

+4/0
29.9.2016 13:39

J27i63ř37í 17K88o30c51u16r31e41k 6235754965888

A taky jednička a osmička, ty taky jezdí na Hlavas. Tyto dvě páteřní linky tedy nahradíme jednou novou s přestupem navíc.

Sice nemám dopravního inženýra, ale tak nějak tuším, že to zlepšení nepřinese.

0/−1
29.9.2016 14:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.