Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Chironovu počest vzniklo rčení. Slavný závodník dobýval tituly i sukně

Už je to 85 let, co se v Brně a okolí běžně užívá rčení „jezdí jako Širón“. Závodní legenda se začala rodit 27. září 1931 na Masarykově okruhu při automobilové Grand Prix Československa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20i18ř28í 91N56e63u10m36e70i38s15t95e82r 2102915143301

Baby Alici Hoffman si nakonec vzal Rudy Caracciola. ;-)

0/0
30.9.2016 9:05

Z18d57e12n54ě56k 60W29e73r36n37h63a68r59t 6107215212258

Z dnešního pohledu to byli neuvěřitelní dobrodruzi a jejich odvaha hraničila se šílenstvím. Ty auta měly výkon, rovně dokázaly jet rychle, dokonce srovnatelně se dneškem, ale jejich stabilita, ovládání a hlavně brzdy byly úplně jinde, než dnes. Každá zatáčka byla strašně riskantní. Klobouk dolů, to byli opravdu frajeři...

+11/0
30.9.2016 7:47

D23e74n48i65s 69H21u56m90l 4662815305186

No zase nepřehánějte, i poměr výkon/hmotnost byl někde jinde než dnes. Maximální rychlost byla něco přes 300, zatímco dnes přes 360. Tak vysoké rychlosti sice také dostahovali, ale pouze specialně upravené (kapotované) vozy na testovací trati AVUS, ale ne v závodech. Tím nechci snižovat jejich odvahu.

0/−1
30.9.2016 8:15

M19i79c30h11a84l 93K35r89e50j65č61í 1676710811373

Ale vůbec nepřehání. Předválečná závodní auta měla 600 koní (!), nulový přítlak a uzoučké pneumatiky, jejichž přilnavost se s moderními lepivými slicky vůbec nedá srovnávat. Bezpečnostní prvky nula. V podstatě to byly jezdící rakve. Kromě toho na AVUSu se samozřejmě i závodilo.

+3/0
30.9.2016 10:35

D72e72n12i78s 15H84u71m84l 4782395815526

Dnes ale maji temer 1000 koni (v kvalifikaci vic) a jsou o par desitek kg lehci

0/−1
30.9.2016 13:48

M87i90c96h64a92l 47K52r27e27j83č47í 1576240261843

Ano, ale ale s trochou nadsázky se řídí jak na Playstationu a přežijete v nich skoro všechno.

+1/0
30.9.2016 14:02

D34e71n18i85s 97H96u38m28l 4272935795516

Kdo mluvi o preziti? Reagoval jsem snad na vetu, ze auta jela srovnatelne rychle jako dnes. Btw K te hmotnosti jsem zapomnel pricist ridice, takze tehda byly tak o 100 kg tezsi.

0/−1
30.9.2016 14:40

M13i34r18o45s32l55a21v 82S12u58c67h95y 5740349380200

Aco ten několikatunový aerodynamický přítlak?

0/0
30.9.2016 14:59

D55e88n64i30s 89H67u85m59l 4162305945546

Pritlak nesnizuje akceleraci jako hmotnost. Naopak ji zvysuje zlepsenim trakce.

0/0
30.9.2016 15:52

M89i62c78h47a98l 67K11r23e91j74č12í 1356680151113

Ano, díky přítlaku a tudíž zlepšené trakci mohou vozy dříve akcelerovat ze zatáček. Ale neřekl bych, že přítlak zlepšuje akceleraci jako takovou (i když už možná slovíčkařím).

0/0
30.9.2016 19:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.