Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Chironovu počest vzniklo rčení. Slavný závodník dobýval tituly i sukně

Už je to 85 let, co se v Brně a okolí běžně užívá rčení „jezdí jako Širón“. Závodní legenda se začala rodit 27. září 1931 na Masarykově okruhu při automobilové Grand Prix Československa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98i68ř25í 88N13e43u48m64e69i96s91t76e36r 2422765603961

Baby Alici Hoffman si nakonec vzal Rudy Caracciola. ;-)

0/0
30.9.2016 9:05

Z33d97e92n24ě56k 17W13e48r55n17h75a17r23t 6217685702108

Z dnešního pohledu to byli neuvěřitelní dobrodruzi a jejich odvaha hraničila se šílenstvím. Ty auta měly výkon, rovně dokázaly jet rychle, dokonce srovnatelně se dneškem, ale jejich stabilita, ovládání a hlavně brzdy byly úplně jinde, než dnes. Každá zatáčka byla strašně riskantní. Klobouk dolů, to byli opravdu frajeři...

+11/0
30.9.2016 7:47

D80e36n71i74s 11H10u38m88l 4552745305446

No zase nepřehánějte, i poměr výkon/hmotnost byl někde jinde než dnes. Maximální rychlost byla něco přes 300, zatímco dnes přes 360. Tak vysoké rychlosti sice také dostahovali, ale pouze specialně upravené (kapotované) vozy na testovací trati AVUS, ale ne v závodech. Tím nechci snižovat jejich odvahu.

0/−1
30.9.2016 8:15

M79i52c78h71a80l 17K92r81e33j91č65í 1766420941663

Ale vůbec nepřehání. Předválečná závodní auta měla 600 koní (!), nulový přítlak a uzoučké pneumatiky, jejichž přilnavost se s moderními lepivými slicky vůbec nedá srovnávat. Bezpečnostní prvky nula. V podstatě to byly jezdící rakve. Kromě toho na AVUSu se samozřejmě i závodilo.

+3/0
30.9.2016 10:35

D41e51n57i37s 30H76u54m15l 4142855945336

Dnes ale maji temer 1000 koni (v kvalifikaci vic) a jsou o par desitek kg lehci

0/−1
30.9.2016 13:48

M69i13c67h81a85l 68K68r13e38j13č35í 1166280851473

Ano, ale ale s trochou nadsázky se řídí jak na Playstationu a přežijete v nich skoro všechno.

+1/0
30.9.2016 14:02

D18e25n59i39s 78H44u68m85l 4412275535526

Kdo mluvi o preziti? Reagoval jsem snad na vetu, ze auta jela srovnatelne rychle jako dnes. Btw K te hmotnosti jsem zapomnel pricist ridice, takze tehda byly tak o 100 kg tezsi.

0/−1
30.9.2016 14:40

M88i73r48o92s76l57a46v 88S23u50c15h96y 5170399660620

Aco ten několikatunový aerodynamický přítlak?

0/0
30.9.2016 14:59

D15e45n38i50s 81H68u39m55l 4742165595646

Pritlak nesnizuje akceleraci jako hmotnost. Naopak ji zvysuje zlepsenim trakce.

0/0
30.9.2016 15:52

M82i71c49h37a42l 78K93r64e44j36č77í 1686390721953

Ano, díky přítlaku a tudíž zlepšené trakci mohou vozy dříve akcelerovat ze zatáček. Ale neřekl bych, že přítlak zlepšuje akceleraci jako takovou (i když už možná slovíčkařím).

0/0
30.9.2016 19:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.