Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Chironovu počest vzniklo rčení. Slavný závodník dobýval tituly i sukně

Už je to 85 let, co se v Brně a okolí běžně užívá rčení „jezdí jako Širón“. Závodní legenda se začala rodit 27. září 1931 na Masarykově okruhu při automobilové Grand Prix Československa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73i47ř85í 25N66e51u15m33e70i44s68t33e82r 2122125373521

Baby Alici Hoffman si nakonec vzal Rudy Caracciola. ;-)

0/0
30.9.2016 9:05

Z84d26e83n32ě12k 81W87e88r94n67h36a14r95t 6217585822418

Z dnešního pohledu to byli neuvěřitelní dobrodruzi a jejich odvaha hraničila se šílenstvím. Ty auta měly výkon, rovně dokázaly jet rychle, dokonce srovnatelně se dneškem, ale jejich stabilita, ovládání a hlavně brzdy byly úplně jinde, než dnes. Každá zatáčka byla strašně riskantní. Klobouk dolů, to byli opravdu frajeři...

+11/0
30.9.2016 7:47

D92e87n55i32s 24H73u85m20l 4142755905806

No zase nepřehánějte, i poměr výkon/hmotnost byl někde jinde než dnes. Maximální rychlost byla něco přes 300, zatímco dnes přes 360. Tak vysoké rychlosti sice také dostahovali, ale pouze specialně upravené (kapotované) vozy na testovací trati AVUS, ale ne v závodech. Tím nechci snižovat jejich odvahu.

0/−1
30.9.2016 8:15

M22i85c67h36a98l 12K71r21e31j84č57í 1896560391473

Ale vůbec nepřehání. Předválečná závodní auta měla 600 koní (!), nulový přítlak a uzoučké pneumatiky, jejichž přilnavost se s moderními lepivými slicky vůbec nedá srovnávat. Bezpečnostní prvky nula. V podstatě to byly jezdící rakve. Kromě toho na AVUSu se samozřejmě i závodilo.

+3/0
30.9.2016 10:35

D18e22n21i61s 36H40u94m56l 4782235775976

Dnes ale maji temer 1000 koni (v kvalifikaci vic) a jsou o par desitek kg lehci

0/−1
30.9.2016 13:48

M15i79c55h20a10l 74K13r37e41j37č12í 1336100371963

Ano, ale ale s trochou nadsázky se řídí jak na Playstationu a přežijete v nich skoro všechno.

+1/0
30.9.2016 14:02

D83e12n40i26s 84H15u61m74l 4582765455956

Kdo mluvi o preziti? Reagoval jsem snad na vetu, ze auta jela srovnatelne rychle jako dnes. Btw K te hmotnosti jsem zapomnel pricist ridice, takze tehda byly tak o 100 kg tezsi.

0/−1
30.9.2016 14:40

M34i43r71o88s37l92a31v 26S10u30c19h53y 5610259110440

Aco ten několikatunový aerodynamický přítlak?

0/0
30.9.2016 14:59

D84e22n83i63s 52H37u63m40l 4932185255336

Pritlak nesnizuje akceleraci jako hmotnost. Naopak ji zvysuje zlepsenim trakce.

0/0
30.9.2016 15:52

M56i13c20h24a75l 41K41r47e14j44č79í 1176980161863

Ano, díky přítlaku a tudíž zlepšené trakci mohou vozy dříve akcelerovat ze zatáček. Ale neřekl bych, že přítlak zlepšuje akceleraci jako takovou (i když už možná slovíčkařím).

0/0
30.9.2016 19:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.