Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a67n 52H66l97a55d36k51ý 9128559577830

Rozhodnut nejsem. Je mi to vlastně celkem jedno. Já nejvíc využívám nádraží Židenice. Nicméně v článku je několik věcí, které nejsou uplně správné. Například pochybuji, že dojíždění tramvají z nádraží u řeky na současné Hlavní nádraží bude trvat dvacet minut. Studie tvrdí něco o třech minutách. Pak další je, že většina lidí, kteří přijízdějí do práce vlakem do Brna, nepracuje v centru, ale na okrajích města. Proto také existuje plán v rámci IDS JMK jak posílit význam jednotlivých nádraží a zastávek na okrajích města. Některé se mají nově postavit. No a poslední věcí je, že referendum má sice zavázat město Brno, to ale investorem stavby není. Tím je SŽDC a tato instituce už před několika lety prohlásila, že žádné referendum pro ni nic není.

+24/0
doporučit
3.10.2016 15:12

M38a65r24t77i98n 81K76u60ř11í23t39k12a 6127696308475

Přečtěte si otázku v referendu? Rozumíte jí? Dle mého soudu je tak napsaná schválně, takže referendum proběhne, aktivisté budou spokojeni, ale nevyřeší to nic.

+19/0
doporučit
3.10.2016 18:02

P18a82v36e40l 10S97t35ř70í54t66e53c88k63ý 7179638792823

Jedna výhoda nádraží u řeky o které se tu nepíše je ta, že bude v těsné blízkosti autobusového nádraží na Zvonařce. Zatímco varianta Petrov vzdálenost ještě o něco prodlouží. Navíc kde je psáno, že všichni co přicestují vlakem musí nutně poté na rolu? Pro hodně lidí bude lepší a rychlejší se role úplně vyhnout. Na druhou stranu pokud ne řeka, tak pořád lepší Petrov než nulová varianta, která Brnu stále (díky profesionálním aktivistům) hrozí. Nejlepší by bylo počkat na studii proveditelnosti, která má být hotová někdy na jaře. I proto je nejlepší volba k referendu vůbec NEJÍT!

+17/−1
doporučit
3.10.2016 16:04

T27o41m85á85š 54T19u35r20e91č74e32k 1386502633386

Ve Vídni během 5 let postavili nové, krásné, čisté, hlavní nádraží. V Brně se 20 let o něm jen mluví, mluví, a mluví ...

https://www.youtube.com/watch?v=4PZ6xOL0CCM

+17/−1
doporučit
3.10.2016 15:06

M34i87l43o28s29l26a82v 40S40e53d32l41á37č86e95k 6934584594291

Ať už konečně nežvaní a začnou něco dělat. Současná poloha je sice dobrá z pohledu návaznosti na MHD. Ale není nafukovací. zajeďte se tam podívat ve špičce, Před nádražím není k hnutí a v hale je to to samé. Pokud ho odsunou, tak není přece problém současně , tam nasměrovat tramvaje a trolejbusy. I když se to prodraží. už od dob kdy Praha stavěla metro se mluví o podpovrchové tramvaji v Brně. A i když studie jsou , tak pořád se to odkládá.

+17/−1
doporučit
3.10.2016 15:04

M84i37c43h61a62l 73B10r29ň18á32k 6124424147138

800 metrů vzdálenosti navíc mi prodlouží cestování z 20 na 40 minut? Co to je zase za demagogický kecy? To jako tu astronomickou vzdálenost půjde pěšky a ještě k tomu pozadu? Absolutně si nedokážu představit, jaký bordel by nastal v už tak katastrofální dopravní situaci, kdyby se nádraží kompletně přebudovávalo za provozu a už vůbec si nedokážu představit, jak by se budovala VRT, která by v případě Petrova vyžadovala investice za desítky miliard a poddolování půlky města, výstavbu tunělů mimo jiné v okolí dnešních lesů kolem Jundrova a Bystrce atd. Velmi ekologické! Jenže Patočka a spol nechtějí ani ten Petrov. Oni chtějí zakonzervovat současný stav, který kapacitně odpovídá okresnímu městu. Jen to neříkají nahlas. Zatím.

+23/−7
doporučit
3.10.2016 16:17

K25a64r75e73l 45S60t66e43h11l54í41k 6314761963333

Lež jako věž. Brno bude tak či tak přesouvat šalinu z Dornychu na Plotní, což je přímo u tzv. Rosického nádraží, kde má vyrůst odsunutá varianta (u řeky). Další lež, je dlouhé cestování z nádraží u řeky do centra - jsou to dvě zastávky! Další lež, že se prodlouží doba přestupů. Právě naopak, vlakové nádraží, autobusové nádraží a uzel MHD by byly na jednom místě, takže přestupy by byly rychlejší a pohodlnější než varianta v centru. Dalo by se pokračovat ve výčtu lživých dezinformacích o poloze brněnského nádraží. Jedno je ale jasné, přestalo jít o odborné argumenty, ale o argumenty politicko - ideologické. K referendu nejdu, byl jsem tam již před dvanácti lety a svůj hlas pro polohu nádraží u řeky jsem tam deklaroval. Neuznávám konání opakovaných referend, dokud lidé nehlasují tak, jak chce zadavatel.

+17/−5
doporučit
4.10.2016 0:30

J95a80n 72Š78e31d78ý 5108891368790

variantu Petrov musel vymyslet někdo na opravdu kvalitním matrošu :-/

+15/−4
doporučit
3.10.2016 16:38

M53a28r95t74i18n 37K21o27ž38í22n 1325296301230

Jestli Brňáci nechtějí, aby do Brna vedla VRT, tak ať hlasují pro nádraží pod Petrovem. Ty tunely pro VRT nikdo nikdy nepostaví a jako bonus bude dvacet let totálně rozkopané centrum města s tím, že během stavby se do centra nikdo vlakem nedostane.

+16/−6
doporučit
3.10.2016 16:12

P98e61t50r 36K87o29v41a96ř13í95k 1221513399627

Až na to, že se o žádné referendum o dvou variantách nejedná. Otázka zní:

"Souhlasíte s tím, aby město Brno podniklo bezodkladně všechny kroky v samostatné působnosti k modernizaci železniční stanice Brno ­hlavní nádraží v dosavadní poloze podél ulice Nádražní?"

Takže jde pouze o jakousi "petici" aktivistů. Varianta odpovědi NE rozhodně neznamená, že hlasuji pro odsun nádraží pod Petrov nebo k řece.

+5/0
doporučit
4.10.2016 8:57

M82a33r25t73i49n 92K90r41č70i68l 6920278308149

Matěj Stropnický z Prahy doporučuje variantu Petrov....

;-D;-€;-O

+5/0
doporučit
3.10.2016 20:22

J47a84n 10K75o60m58á78r68e38k 1723119169482

Toto referendum je totální nesmysl. Otázky nejsou položeny jednoznačně a zároveň nejsou srozumitelně vysvětleny. Co znamená: "...v dosavadní poloze podél ulice Nádražní..." ? Tím je myšlena poloha, kde je nádraží dnes, nebo i poloha tzv. pod Petrovem? Co znamená: "...prostřednictvím soustavy otevřených návrhových soutěží..."? Tím je myšlena i studie proveditelnosti, kterou si zadalo ministerstvo dopravy a jejíž zveřejnění se očekává na jaře roku 2017? Taky si nejsem jistý, zdali otázka polohy nádraží je záležitost pouze Brna či Jihomoravského kraje. Přes nádraží povedou dálkové trasy a VRT, takže je to záležitost celostátní či dokonce celoevropská. Domnívat se, že vše má ve svých rukou pouze město Brno je dost naivní, nádraží a železniční tratě nevlastní Brno, ale stát, takže to nakonec bude stát, kdo rozhodne o poloze tratí a nádraží. Město Brno či Jihomoravský kraj budou maximálně požádáni o názor a připomínky, ale to bude asi tak vše. Závěr tedy zní: Nemá cenu chodit k nesmyslnému referendu.

+4/0
doporučit
4.10.2016 14:55

M56a24r98t62i65n 97K57r44u15p95i57c79a 8363319665907

Pro všechny, kteří chtějí nádraží v odsunuté poloze, neboli u řeky. Nelze jinak, než k referendu vůbec nejít! Hlasovat pro NE v první otázce neznamená hlasovat pro odsun! !!!!!!

+3/0
doporučit
4.10.2016 10:41

J81a43k70u98b 36Z58a28c94h 3455906793830

Já to vidím tak, že nastane situace, kdy k referendu nepříjde dostatečné množství lidí, proto bude referendum vyhlášené jako neplatné a aktivisti rovnou prohlásí, že v tom mají prsty lidé z magistrátu, případně něco o zmanipulování a začnou plánovat referendum nové. Bohužel tito skupiny mají své vlastní zájmy a spíše škodí společnosti.

+3/0
doporučit
4.10.2016 10:28
Foto

J24a94n 51A72d42a54m44e26c 5705157368280

Pokud se referenda zúčastníte, jste pro aktivisty "užiteční idioti", jak sami řekli. Nenechte se napálit! Nechoďte k referendu! Fb stránka: https://m.facebook.com/referendumbrno2016/

+4/−2
doporučit
4.10.2016 11:19

M72i68r42e87k 52Z94á33v37o22d76n55ý 7382407170218

Co si budeme nalhávat, VRT stejně nebude (nebo alespoň ne do 50 let). Nemá smysl v současné době uvažovat o přesunu nádraží. Až bude existovat reálná šance na VRT, ať se klidně postaví nádraží i jinde. Do té doby je naprostý nesmysl cokoliv kamkoliv přesouvat.

+6/−6
doporučit
3.10.2016 17:44

M97i95c14h26a74e28l 73C29h20a54r84v47á81t 9869508303752

Prej vysokorychlostní železnice. Dovolte, abych se zasmál.

V republice je jen několik úseků tratí, kde je maximální rychlost 160km/h Rychlý úsek končí kdesi u Modřic, i když by ho protáhli až do Brna, tak stejně nemá kam pokračovat. V celé ČR není nic, co by se dalo dle současných trendů nazvat VRT. Takže nějaký odsun nádraží někam k řece a potom kolem něho budovat celou novou čtvrť, je směšné.

+7/−8
doporučit
3.10.2016 20:06

T17o51m36á66š 25T39a52t50í66č52e70k 5460482220428

Jedno poněkud nechápu. Ono se mluvilo o variantě dvou nádraží - tzn. zachování toho současného pro regionální spoje, s napojením na nádraží v Komárově pro dálkové a rychlovlaky. Zůstala by zachovaná výhoda nádraží v centra, vybudovalo by se efektivní napojení na teoretickou rychlosíť, nemusela by se vymýšlet nová MHD... Kam se tato varianta poděla?

+4/−3
doporučit
3.10.2016 16:57

J35a42n 45J29e66m88e60l10k97a 1495320

Nejlepší varianta je nulová. Ušetří se podle mě 40 mld.

Já prostě nevím proč řešit a přesouvat nádraží bez VRT a VRT bude 2050.

Odsunutá varianta taky bude potřebovat blankoidní tunely. Ať dají konkrétní nákresy napojení. A ceny,

Mhd uzel tvořený stovky let je nepřesunutelný. Pokus o přesun bude stát další miliardy.

Druhé nové centrum poškodí staré fungující centrum. Odtáhne lidi jinam.

+7/−10
doporučit
3.10.2016 21:45

M43i67r57o50s49l71a56v 78V31y87k80o53u81p66i60l 3750176743125

Za komunistů by to nádraží už dávno stálo protože by do toho nekecal žádný aktivista ani ájvontmór. Tady je jasná ukázka toho co dokáže tzv. demokracie v rukách iaické veřejnosti a politických prostitutů.

+2/−2
doporučit
4.10.2016 7:58

P82a70v41e52l 21D49r50á30p63a86l 5565516377270

Mně osobně přijde nefér, že se referenda nemohou zúčastnit lidé denně dojíždějící do zaměstnání z blízkého i vzdálenějšího okolí. Znám názory několika z nich a tak i za ně budu hlasovat. Jak je nasnadě.

+1/0
doporučit
5.10.2016 15:29

M91a94r84t92i26n 12K98o89ž68í90n 1535546871620

Já jen doufám, že se objeví nějaký rozumný protikandidát. Protože pokud bude opět kandidovat stařec, co nevyloudí souvislou větu, profesionální synek, pán pokérovaný od hlavy až k patě, nově Škromach, Igor Sládek, nebo bývalý vekslák, tak to Zeman opět s přehledem vyhraje, pokud se voleb dožije.

+1/0
doporučit
3.10.2016 16:37

L62u15k22a52s 34N95e65m61e12c 7249450112974

A jak mam volit kdyz nechcu se soucasnou polohou hybat vubec?

+1/0
doporučit
3.10.2016 16:31

O50n92d90ř73e46j 53H35á89j70e75k 4827904

Rozhodně stojí za to jít k referendu, a to i kvůli druhé otázce. V ní se jedná o to, zda necháme rozhodování o způsobu modernizaci nádraží na politicích z magistrátu, nebo zda budou muset vypsat otevřené návrhové soutěže.

A na magistrátu se může v příštím volebním období objevit kdovíco.....

Takže ať už se lidé bojí, že o podobě modernizace nádraží rozhodne něco jako Onderka či Kotzian, případně se bojí, že si rozhodnou Hollan či Ander sami, měli by každopádně jít k referendu a ve druhé otázce zakřížkovat ANO.

+2/−5
doporučit
4.10.2016 9:44

T72o12m91a11s 49C97e66n60e87k 6677574730133

To VRT řešení je fakt divoký. To je jistý, že z toho nikdy nic nebude. A utrácet takový prachy za obyčejný nádraží, to je snad i škoda. Takže bych to stávající vymaloval, uklidil a peníze raději věnoval na zlepšení infrastruktury osobní a nákladní dopravy v Brně (městský okruh, dálniční okruh...). Proč třeba raději neinvestovat do městských vlaků typu S bahn, které by zajížděly do průmyslových a studentských zón (Černovice, Modřice, Medlánky, Bohunice,...) a nabíraly cestující na přestupních uzlech stávajících místních nádraží (Kr. Pole, Židenice, Heršpice) odkud stejně přijede většina lidí. A ti by pak nemuseli na hauptbahnhof pod Špilas odkud jich stejně většina míří právě zase do těchto zón....

+1/−1
doporučit
4.10.2016 8:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.