Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pod Petrovem, nebo u řeky? Co mohou Brnu nabídnout soupeřící nádraží

Podruhé za dvanáct let budou Brňané tento víkend rozhodovat o poloze hlavního železničního nádraží. MF DNES přináší srovnání dvou variant. Pod Petrovem by bylo nádraží dražší, u řeky zase daleko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V33l11a75d17a 46V78a40n51e25k 9393906254838

Kolik lidí z Brna odjíždí za práci vlakem? Proč se referendum nevztahuje na tisíce lidí kteří OPRAVDU denně vlak používají a chtějí přijet do centra..

0/0
6.10.2016 12:41

P87a11v56e15l 60D90r77á35p30a98l 5145346347130

Mně osobně přijde nefér, že se referenda nemohou zúčastnit lidé denně dojíždějící do zaměstnání z blízkého i vzdálenějšího okolí. Znám názory několika z nich a tak i za ně budu hlasovat. Jak je nasnadě.

+1/0
5.10.2016 15:29

P54a79v63e27l 50B18o87u95c87n29í98k 4282651163175

Druhá, podzemní stanice nádraží Pod Petrovem se musí stavět i bez ohledu na VRT a to kvuli malé kapacitě nadzemní části brněnského nádraží. Zjednodušeně řečeno nahradí kusé koleje u 5. a 6.nástupiště. Ale dokud nebudou průjezdné, jedná se jen o nedokončené torzo. Proto se, pokud se rozhodneme pro variantu nádraží Pod Petrovem, musí rovnou budovat i tunely pod Zelňákem a přes Žebětín. Pak by byly dvě stanice: nadzemní a o cca 300 metrů jižněji a o dvě patra niž druhá - podzemní.

0/0
4.10.2016 21:46

P17a84v74e37l 38B30o69u20c12n37í84k 4932401133125

Když sledují propagační panely města Brna o obou variantách, jsem trochu zaskočen, že o podzemní stanici Pod Petrovem a o trase železnice pod Brnem takřka není zmíňky. Oproti vizualizacim soutěžních návrhů , zde tyto schémata chybí. Jen slabě čarkovaně ...

0/0
4.10.2016 21:51

J71a81n 21K74o85m71á60r21e49k 1173959919222

Toto referendum je totální nesmysl. Otázky nejsou položeny jednoznačně a zároveň nejsou srozumitelně vysvětleny. Co znamená: "...v dosavadní poloze podél ulice Nádražní..." ? Tím je myšlena poloha, kde je nádraží dnes, nebo i poloha tzv. pod Petrovem? Co znamená: "...prostřednictvím soustavy otevřených návrhových soutěží..."? Tím je myšlena i studie proveditelnosti, kterou si zadalo ministerstvo dopravy a jejíž zveřejnění se očekává na jaře roku 2017? Taky si nejsem jistý, zdali otázka polohy nádraží je záležitost pouze Brna či Jihomoravského kraje. Přes nádraží povedou dálkové trasy a VRT, takže je to záležitost celostátní či dokonce celoevropská. Domnívat se, že vše má ve svých rukou pouze město Brno je dost naivní, nádraží a železniční tratě nevlastní Brno, ale stát, takže to nakonec bude stát, kdo rozhodne o poloze tratí a nádraží. Město Brno či Jihomoravský kraj budou maximálně požádáni o názor a připomínky, ale to bude asi tak vše. Závěr tedy zní: Nemá cenu chodit k nesmyslnému referendu.

+4/0
4.10.2016 14:55
Foto

J37a15n 42A34d71a28m23e23c 5395967958820

Pokud se referenda zúčastníte, jste pro aktivisty "užiteční idioti", jak sami řekli. Nenechte se napálit! Nechoďte k referendu! Fb stránka: https://m.facebook.com/referendumbrno2016/

+4/−2
4.10.2016 11:19

M84a69r61t88i65n 23K56r91u85p57i27c16a 8903309445557

Pro všechny, kteří chtějí nádraží v odsunuté poloze, neboli u řeky. Nelze jinak, než k referendu vůbec nejít! Hlasovat pro NE v první otázce neznamená hlasovat pro odsun! !!!!!!

+3/0
4.10.2016 10:41

J72a34k30u41b 38Z57a81c95h 3945596323220

Já to vidím tak, že nastane situace, kdy k referendu nepříjde dostatečné množství lidí, proto bude referendum vyhlášené jako neplatné a aktivisti rovnou prohlásí, že v tom mají prsty lidé z magistrátu, případně něco o zmanipulování a začnou plánovat referendum nové. Bohužel tito skupiny mají své vlastní zájmy a spíše škodí společnosti.

+3/0
4.10.2016 10:28

O89n87d41ř83e25j 91H10á12j98e32k 4837924

Rozhodně stojí za to jít k referendu, a to i kvůli druhé otázce. V ní se jedná o to, zda necháme rozhodování o způsobu modernizaci nádraží na politicích z magistrátu, nebo zda budou muset vypsat otevřené návrhové soutěže.

A na magistrátu se může v příštím volebním období objevit kdovíco.....

Takže ať už se lidé bojí, že o podobě modernizace nádraží rozhodne něco jako Onderka či Kotzian, případně se bojí, že si rozhodnou Hollan či Ander sami, měli by každopádně jít k referendu a ve druhé otázce zakřížkovat ANO.

+2/−5
4.10.2016 9:44

P61e25t68r 22K29o68v50a39ř86í84k 1361173809437

Až na to, že se o žádné referendum o dvou variantách nejedná. Otázka zní:

"Souhlasíte s tím, aby město Brno podniklo bezodkladně všechny kroky v samostatné působnosti k modernizaci železniční stanice Brno ­hlavní nádraží v dosavadní poloze podél ulice Nádražní?"

Takže jde pouze o jakousi "petici" aktivistů. Varianta odpovědi NE rozhodně neznamená, že hlasuji pro odsun nádraží pod Petrov nebo k řece.

+5/0
4.10.2016 8:57

T76o14m79a58s 54C63e53n27e41k 6907424870433

To VRT řešení je fakt divoký. To je jistý, že z toho nikdy nic nebude. A utrácet takový prachy za obyčejný nádraží, to je snad i škoda. Takže bych to stávající vymaloval, uklidil a peníze raději věnoval na zlepšení infrastruktury osobní a nákladní dopravy v Brně (městský okruh, dálniční okruh...). Proč třeba raději neinvestovat do městských vlaků typu S bahn, které by zajížděly do průmyslových a studentských zón (Černovice, Modřice, Medlánky, Bohunice,...) a nabíraly cestující na přestupních uzlech stávajících místních nádraží (Kr. Pole, Židenice, Heršpice) odkud stejně přijede většina lidí. A ti by pak nemuseli na hauptbahnhof pod Špilas odkud jich stejně většina míří právě zase do těchto zón....

+1/−1
4.10.2016 8:20

M11i86r89o57s25l20a88v 57V97y72k28o54u82p64i54l 3340526473965

Za komunistů by to nádraží už dávno stálo protože by do toho nekecal žádný aktivista ani ájvontmór. Tady je jasná ukázka toho co dokáže tzv. demokracie v rukách iaické veřejnosti a politických prostitutů.

+2/−2
4.10.2016 7:58

B69o92h10u24m18i83l 15M49i68c10h37a15l 3955324115451

To jo, za komunistů to takto udělali s autobusovým nádražím v roce 78 a slibovali, jak tam bude posílená doprava. Výsledek? Teprve teď, až přesunou tramvaj z Dornychu, bude autobusové nádraží dostupné nějak rozumně.

Proč asi jezdí dálkové autobusy od Grandu, i když se tam poměrně složitě zajíždí? Protože to je luxusně v centru - luxusně pro lidi, ne pro dopravce.

+3/0
4.10.2016 9:23

M94i84r89o63s39l26a68v 42V56y73k68o88u91p51i67l 3390436973885

Jenže Ti komunisti to už do revoluce nestihli:-). Ale to nádraží se řeší někdy od začátku minulého století, takže v tomto kontextu. Jinak nechci kázat bludy, ale myslel jsem hlavně, že nyní do toho kecá fakt každej. Takhle to nikdy nebude postavený.

+1/−1
4.10.2016 18:18

P94a10v97e54l 96S90t70a80v92j31a70n66í47k 6138595517211

Proč? Protože jinde plac na autobusy není.

0/0
5.10.2016 0:11

K31a40r64e28l 75S20t86e78h31l68í78k 6764531423653

Lež jako věž. Brno bude tak či tak přesouvat šalinu z Dornychu na Plotní, což je přímo u tzv. Rosického nádraží, kde má vyrůst odsunutá varianta (u řeky). Další lež, je dlouhé cestování z nádraží u řeky do centra - jsou to dvě zastávky! Další lež, že se prodlouží doba přestupů. Právě naopak, vlakové nádraží, autobusové nádraží a uzel MHD by byly na jednom místě, takže přestupy by byly rychlejší a pohodlnější než varianta v centru. Dalo by se pokračovat ve výčtu lživých dezinformacích o poloze brněnského nádraží. Jedno je ale jasné, přestalo jít o odborné argumenty, ale o argumenty politicko - ideologické. K referendu nejdu, byl jsem tam již před dvanácti lety a svůj hlas pro polohu nádraží u řeky jsem tam deklaroval. Neuznávám konání opakovaných referend, dokud lidé nehlasují tak, jak chce zadavatel.

+17/−5
4.10.2016 0:30

R48e81n93á14t97a 87P81o95s60p82í44š32i73l50o15v63á 9132770312964

R^

+1/0
4.10.2016 8:19

O35n83d77ř20e66j 80H28á26j85e60k 4437124

Nejde o dvě zastávky, ale spíše o ten přestup navíc z většiny směrů MHD. Ten přidává času (víc než jen čistý čas jízdy mezi třemi zastávkami). Pokud bych jel nyní z Bástru na vlak k Rondu, jel bych alespoň o 10 minut dřív, abych to stihl s přestupem a čekáním na osmičku na Nových Sadech A přestup je pracnější. Pro starší, pro děti, pro cestující se zavazadly, s kočárkem...

Když je u nás maminka a má jet domů do Zlína, říkám jí: Mám tě zavézt na nádraží autem? A ona říká: To zvládnu i s tou taškou, však sednu na tramvaj a vystoupím přímo před nádražím. Na nádraží k řece bych ji asi vezl. Né že bych mámu rád nesvezl, ale je to další auto v centru.

+3/0
4.10.2016 10:08

K36a40r81e64l 23S21t93e56h13l83í73k 6934941323293

Nemáte dobré informace. Nádraží v odsunuté poloze se od nádraží v centru liší jednou základní věcí, o které se záměrně příliš nemluví. V centru se bude stávající nádraží pouze modernizovat, kdežto v odsunuté poloze se vybuduje kompletní dopravní uzel, tzn. železniční nádraží, autobusové nádraží a uzel MHD. Tedy bude vše na jednom místě, bez přestupování, bez zbytečného přesouvání se z jednoho místa na druhé. Dále zde bude prostor pro vybudování záchytného parkoviště, nebo parkovacího domu a velkého stanoviště taxislužby, možného spojení s letištěm a centrem rychlodráhou atd.

+3/−1
4.10.2016 10:50

O69n65d19ř10e48j 41H94á42j68e50k 4507904

Obávám se, že tramvajový uzel by jste u řeky opravdu nevybudoval. Jen odbočku ze stávající sítě tramvajových kolejí. Tudíž i drtivá většina linek by dál jezdila kolem historického centra a k řece by se muselo přestupovat. Některé autobusy nebo trolejbusy by k nádraží u řeky zajíždět asi mohly, ale byl by to pouze sekundární MHD uzel.

S velkým parkovištěm se počítá určitě v obou variantách, ve variantě pod Petrovem s podzemním.

+3/0
4.10.2016 11:05

Z30d29e10ň27k60a 39V74e76s86e47l73á 8729545637360

Máte úplnou pravdu. Ale to spousta lidí neřeší. Rv Slibuje se samozřejmě dostupnost MHD, ale nikde jsem nezaznamenala konkrétní návrhy - kolik linek, jak často a podobně. :-/

0/0
4.10.2016 11:13

I54v93a31n 57H39o96l60a37s 5437867868837

Ty návrhy existují a jasně ukazují, že obsloužit nádraží u řeky povrchovou MHD je nereálné, už kvůli nedostatečné kapacitě křižovatky Nové sady pro tramvajovou dopravu ve čtyřech směrech (k současným přibude ještě ten nový bulvár právě k nádraží u řeky). Toto mělo být původně řešeno tzv. severojižním diametrem (podzemní tramvaj, popř. podzemní regionální vlaky, který ovšem zmizel z dokumentace města už před 12 roky. Uzel MHD u současného nádraží je mimořádný (rozjezd do většiny směrů) právě proto, že u toho nádraží je jeden a půl století a podle toho se taky rozvíjelo i samo město. Adekvátní náhrada u nádraží u řeky nikdy vzniknout nemůže, bude to komplikace pro cestující vlakem a možná i pro ty, kteří jezdí jen MHD (pokud některé stávající linky pojedou k nádraží u řeky závlekem).

0/0
5.10.2016 12:36

Z92d44e85ň67k84a 18V14e61s28e54l63á 8219415617310

Dáte mi sem prosím odkaz, ve kterém je dopravní obslužnost odsunutého nádraží (a případně i nádraží pod Petrovem) řešena? Skutečně jsem to nikde nezaznamenala. Děkuji.

0/0
5.10.2016 12:44

J47a64n 29J55e94m35e20l54k14a 1325940

Nejlepší varianta je nulová. Ušetří se podle mě 40 mld.

Já prostě nevím proč řešit a přesouvat nádraží bez VRT a VRT bude 2050.

Odsunutá varianta taky bude potřebovat blankoidní tunely. Ať dají konkrétní nákresy napojení. A ceny,

Mhd uzel tvořený stovky let je nepřesunutelný. Pokus o přesun bude stát další miliardy.

Druhé nové centrum poškodí staré fungující centrum. Odtáhne lidi jinam.

+7/−10
3.10.2016 21:45

M93i12l89o26s96l54a38v 33S81e34d28l82á36č72e74k 6194704844701

Jo jenže dnešní nádraží je už na hraně kapacity. nafouknout nejde.

+4/−2
4.10.2016 0:40

J58a95n 85J88e25m75e24l39k14a 1615750

Já myslím, že nádraží funguje. Vždy jsou nějaké rezervy v řízení současné železnice. Kolejí je tam 10? 5 průjezdných? Ostrava Stodolní má 2 a zatím stačí jako průjezdné nádraží.

0/−2
4.10.2016 7:58

M20i18l39o32s73l42a89v 78S22e25d98l94á69č43e98k 6834624804831

Nejde tak o koleje, jako o odbavovací halu a zázemí pro zaměstnance a cestující. Já tam občas skáknu . A ve špičce se to tam motá jeden přes druhýho.

+1/0
4.10.2016 14:12

I49v87a90n 53H35o14l53a31s 5257217668247

> V Rakousku posunou nádraží o 500 metrů a makají. Rozdíl 7 minut chůze.

Ještě by bylo dobré připomenout, KAM

0/0
8.10.2016 23:14

R54o58m57a37n 61J47e47s74c14h79k77e 9788425807425

Pracoval jste tam někdy na nádraží ? Jinak by jste nemohl napsat takový nesmysl. Ani počítat neumíte. Tramvaje jsou v Brně od roku 1869 a to není stovky let. V Rakousku posunou nádraží o 500 metrů a makají. Rozdíl 7 minut chůze.

Tady tomu každý rozumí. Odborníci v roce 1928 udělali 14 projektů a žádný nebyl dokonalý.

Mne stačí, jak je nedostatečná kapacita úseku Brno hl. - Brno Židenice. Tam by byla potřeba 4 kolejka. Jezdím vlakem denně.

0/0
5.10.2016 21:37

J26a37n 59J50e71m22e63l35k60a 1745760

Vyzkoušejte si 7 minut chůze v zimě a dešti. Přijďte si to vyzkoušet do Svinova. V Rakousku byla debata značně dlouhá. Ne pod tlakem developerů a smluvně vytunelovaného nádraží. Procházel jsem si ty odborně developerské námitky. Byly tam samé kecy kromě kapacity.

A já to zpochybňuji. Není to ideální. Ale když dneska můžeme zase jako za komančů vyvlastňovat a bourat domy, proč bychom nemohli vyvlastnit parkovací plochu přidat 1 - 2 koleje. (například přeuspořádáním kolejiště). Vlaky mohou být uspořádány na jiném nádraží, tohle může být průjezdná stanice. A na to i 5 kolejí stačí.

Jak je možné, že nám tady tvrdili, jak je nádraží neopravitelné za provozu. A ejhle peróny jsou nové. Co víc..

Ano přestřelil jsem nicméně město se utváří 100ky let. Centrum, atd.

Brno Židenice.. A jak moc je to problém brněnského nádraží? Že někde x km od nádraží je na takové trati v 21. století jednokolejný úsek? Ano. Ten tam dělá největší bordel.

0/0
8.10.2016 11:45

R31o67m32a84n 40J54e43s12c70h42k13e 9308675607785

Brno hlavní do Židenic je dvoukolejný úsek. Pro 2 dvoukolejky na Havlíčkův Brod a Českou Třebovou. Je potřeba tam přidat 1 - 2 koleje. Jinak já chodím do práce pěšky od nádraží 15 minut. Za každého počasí.

0/0
8.10.2016 19:01

M13i84l29o75s98l21a22v 20S27e10d67l14á19č39e89k 6334964624831

Já myslím že nepoškodí. Brňáci budou stále chodit na nákupy a za zábavou do tzv. zlatého kříže. Přesunuté bude jen nádraží. Obchody tam snad moc nebude. a i když jo, Tak si myslím že historické centrum má přece jen tradici a lidí bude přitahovat dál.

+1/0
4.10.2016 0:56

J26a78n 52J28e49m32e44l39k19a 1985230

Poškodí, proud lidí prostě bude jinde. Nákupy se rozmělní. Odstrašujicí příklad je Ostrava. Nájemci se přesunuli do nové fukushimi, centrum skomírá. Hlavní nádraží Svinov - tam komanči zrušili napojení nádraží na tramvaj. A vyzkoušejte si tam přestupovat mimo špičku, v dešti..

Dnešní nová nádraží, zejména v banánistátech se budují jako integrovaná součást "obchoďáku". Nemyslím si, že to v Brně by bylo jinak.

+3/0
4.10.2016 8:08

J17a90k89u91b 18Z78a16c84h 3745656193560

Vzhledem k situaci, se nové (ať už pod Petrovem nebo v Jižním centru) začne stavět až po roce 2020.. takže otázka VRT se už musí řešit současně s nádražím jelikož Brno je mezinárodní uzel a počítá se s ním v rámci evropského rozvoje VRT (spojení z Německa přes Prahu směr Přerov-Polsko, Břeclav-Vídeň, Bratislava.

V současné době je už nádraží kapacitně dokonce za svým limitem... i kvůli tomu se muselo přistoupit k rekonstrukci stávajícího nádraží (kromě nástupišť) se modernizuje zabezpečovací a signální zařízení aby se alespoň ještě něco málo dalo vymáčknout ze současné situace. Ve špičce se stává, že musí stát i dvě soupravy na jendé koleji u nástupiště a další vlak stojí před nádražím a čeká až se uvolní místo... tím reaguji i na komentář v odpovědi viz níže.

+1/0
4.10.2016 10:20

J14a83n 72J50e33m72e79l19k16a 1665830

No konečně.. že se modernizuje zabezpečovací a signalizační zařízení. Třeba v Ostravě, mezi Svinovem a hlavním, přestože je tam min 2 koleje, tak velikost oddílů dělá cca 5 minutová zpoždění.

Tady někdo podle mě chtěl podfinancováním dokázat nefunkčnost. Ale to nádraží stále funkční je.

Že stojí 2 soupravy na koleji. No a co.. Že vlak stojí před nádražím a seřazuje se atd.. No a.. Tak to má být. Tam se mají nabrat lidi. Těch vlaků za hodinu tam zas tolik nejezdí.

Je tam parkoviště. Vyvlastnit, přidat koleje a přeuspořádat kolejiště..

+1/0
8.10.2016 11:52

M43a98r60t65i78n 52K63r81č12i20l 6140928758249

Matěj Stropnický z Prahy doporučuje variantu Petrov....

;-D;-€;-O

+5/0
3.10.2016 20:22

M27a31r21t27i21n 86K28o16ž31í47n 1445766811210

Pokud se v tom zelení nýmandi, Hollan, aktivisti atd. začnou vrtat, tak se nového nádru opravdu nedožijeme. Stropnický se asi Brňákům mstí, že dostal U Poutníka málem na budku.

+6/−1
3.10.2016 21:27

V66á39c89l16a50v 17P55o92l56á23š36e41k 9216830161467

A to je špatné, že se nového nádraží nedožijeme? Já naopak doufám, že alespoň až do konce mého života zůstane nádraží tam, kde je teď. Až umřu, tak si je přesuňte třeba až do Vyškova.

+4/−2
3.10.2016 22:07

M10a90r95t35i16n 51K68o91ž93í79n 1655376761230

Já který to nádraží využívám dvakrát denně doufám, že se dožiju jeho přesunu k řece.

+6/−2
3.10.2016 22:08

V31á12c70l52a24v 72P30o96l51á67š67e34k 9736970891797

Jste jistě mladší než já (68), tak se nám oběma možná naše přání splní.

0/−1
3.10.2016 22:12

M75i43c10h84a46e52l 79C55h14a24r70v96á21t 9699518283252

Prej vysokorychlostní železnice. Dovolte, abych se zasmál.

V republice je jen několik úseků tratí, kde je maximální rychlost 160km/h Rychlý úsek končí kdesi u Modřic, i když by ho protáhli až do Brna, tak stejně nemá kam pokračovat. V celé ČR není nic, co by se dalo dle současných trendů nazvat VRT. Takže nějaký odsun nádraží někam k řece a potom kolem něho budovat celou novou čtvrť, je směšné.

+7/−8
3.10.2016 20:06

V43l90a33d70i67m68i43r 25S13e48f37l 6677812775701

Nádraží se nestaví na rok mebo dva, ale minimálně na několik desetiletí. A Vrt nejsou jediný důvod pro přesun, dalším je rozvoj města, resp. centra...

+6/−5
3.10.2016 21:18

M11i24c13h31a36e91l 75C78h32a24r48v10á11t 9329848813262

To máte pravdu. V Brně se to nádraží přesunuje už více jak sto let. A ještě dalších padesát se přesunovat bude.

+1/0
4.10.2016 7:14

B49o18h39u16m66i18l 17M74i66c68h43a13l 3515874315461

VRT v Brně buď zastaví, v tom případě ale už pár kilometrů před nádražím pojede normální rychlostí. Nebo bude projíždět, a v tom případě přes nádraží vůbec nepojede - jako dnes tam nejezdí nákladní doprava, protože je vedena odděleně přes jih.

A je zajímavé, kdo je vehementně pro přesun - hoši, co spolu mluví a stavějí záchodek na Joštově za 5 mega a orloj na Svoboďáku, který neukazuje čas, za nějakých 11 mega.

Jeden z důvodů se nabízí - pokud jsou skutečně běžné úplatky ve stavebnictví okolo 5%, tady máte odhadem 30 miliard stavebních prací. To by mohl být dost dobrý důvod pro nekompromisní postoj ČSSD a ODS a KSČM.

+1/0
4.10.2016 9:33

M10a95r96t66i29n 90K32u67ř22í11t55k29a 6677416928275

Přečtěte si otázku v referendu? Rozumíte jí? Dle mého soudu je tak napsaná schválně, takže referendum proběhne, aktivisté budou spokojeni, ale nevyřeší to nic.

+19/0
3.10.2016 18:02

M66i21c28h72a47l 63H44u15s95e55k 9694323410744

Někteří aktivisti jsou nespokojeni už před referendem, nestihli do termínu navrhnout členy komise ;)

+5/0
3.10.2016 21:13

M79i36r26e63k 11Z36á87v25o96d57n84ý 7712927640628

Co si budeme nalhávat, VRT stejně nebude (nebo alespoň ne do 50 let). Nemá smysl v současné době uvažovat o přesunu nádraží. Až bude existovat reálná šance na VRT, ať se klidně postaví nádraží i jinde. Do té doby je naprostý nesmysl cokoliv kamkoliv přesouvat.

+6/−6
3.10.2016 17:44

O87n16d34ř75e26j 46K40l68u58b97a45l 9605903696729

To je tak trochu problém vejce a slepice. Nikdo nebude reálně uvažovat o VRT, dokud nebude mít Brno definitivně vyřešené nádraží.

+7/−2
3.10.2016 18:18

T31o10m35á47š 30T28a13t14í39č65e39k 5510232690868

Jedno poněkud nechápu. Ono se mluvilo o variantě dvou nádraží - tzn. zachování toho současného pro regionální spoje, s napojením na nádraží v Komárově pro dálkové a rychlovlaky. Zůstala by zachovaná výhoda nádraží v centra, vybudovalo by se efektivní napojení na teoretickou rychlosíť, nemusela by se vymýšlet nová MHD... Kam se tato varianta poděla?

+4/−3
3.10.2016 16:57

M75a70r78t52i17n 49K44o55ž25í38n 1495666661640

Tato varianta je tou nejhorší. Pokud pojedete z Adamova do Bratislavy, budete se zavazadly přecházet na druhé nádraží? Navíc by zůstal zachovaný ten otřesný viadukt půlící Brno na dvě části.

+4/−1
3.10.2016 18:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.