Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Propadlý strop opuštěného domu zabil na Hodonínsku chlapce

V Dubňanech na Hodonínsku se propadl strop v opuštěném domě. Trosky zavalily dva chlapce, kteří si na místě hráli. Jednoho hasiči vyprostili a záchranáři jej odvezli do nemocnice, druhý neštěstí nepřežil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K34a73m90i69l45a 45U15r29b64a10n66o96v30á 6476175635591

Prosim prosim. Muzu Vas ubezpecit,ze neslo o rozkradani kovu,nechte si ty komentare,slo o deti...Vim to......

0/−1
7.10.2016 19:04

R18e18n67á31t26a 48P77o80s21p52í92š84i28l82o21v47á 9522720362364

Copak tam asi ty "děti" hledali???

Ono to samo nespadlo a i kdyby to bylo obehnáno elektrickým drátem tak se tam dostane kdo se tam bude chtít dostat.!

Copak byli nesvéprávní??

+3/0
7.10.2016 10:30

M56i67l44a25n 33F17r25a31n63k 7139522477912

16 ti leté děti?

+2/0
7.10.2016 9:23

P66e66t15r 32S80p18á35l22e87n33k91a 2223432455277

16leté

0/0
7.10.2016 10:53

P55e59t76e73r 79V36a13ň49u73š52a97n18i32k 4557276186102

mladici? ;-D

+6/0
7.10.2016 5:41

P55e92t61r 25V15o24n70d63r11a24c68e43k 7515121883710

Pan místostarosta Novák tvrdí, že objekt byl nedokončen a že to byly původně jatka - takže jatka byly v nedokončeném objektu ??? A že neví kdo je majitelem - podle katastru je to firma Veprun - http://www.sorganizace.cz/c/48530841-veprun-sro

+3/0
7.10.2016 4:19

D97a75l13i35b77o66r 65K63u27r41b78e82l 8102125666699

Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody..

0/0
7.10.2016 9:53

P25e91t66r 50V83o11n49d44r15a19c78e22k 7435161313500

Pokusím se vyjádřit názor pokud možno objektivně - podle novinářů máme oplakávat chlapce na které spadl strop sám od sebe ??? Tak nějak kolem páté odpoledne se strop rozhodl že si jen tak spadne ...... nikdo tomu stropu nepomáhal například rozebíráním konstrukce ......

+8/−1
7.10.2016 4:15

V18e46r34o78n24i81k31a 87V37a97ň97k73o44v87á 9630974560985

Nevíme, co tam dělali, ale spíš bych řekla, že se tam šli po škole zašít, zakouřit, pokecat, co já vím. Proč by všichni měli hned něco rozebírat, pane Vondráčku. Pokud byl objekt schátralý, stačilo se třeba o něco opřít nebo skočit.. Je to tragédie.

+1/−1
7.10.2016 10:34

P27e58t44r 48S86p95á36l68e29n67k86a 2523292205197

Kouření zabíjí.

+1/0
7.10.2016 10:54

P38e74t62r 77V86o55n43d70r77a23c85e13k 7745101273540

Veroniko - já trvám na tom , že strop sám od sebe jen tak nespadl kolem páté odpoledne, ale že mu někdo pomohl ........ jak pomohl nechme prosím na vyšetřovacích orgánech !

+1/0
7.10.2016 12:08

J80a64n44a 87N71o15v68á58k37o52v54á 7627620119838

Jako děti jsme si nejraději hrály na staveníštích a "zborech" a jen všichni andělé strážní světa mají zásluhu na tom, že jsme to přežily.

Tady se, bohužel, anděl strážný někde zapomněl. ;-(

+4/−1
7.10.2016 1:31

M77a86r64e16k 22V10e30s69e53l83ý 1877658350114

https://goo.gl/maps/GUopLJszbx92

0/0
7.10.2016 0:00

M91a60r68e11k 22V16e87s84e32l46ý 1327158140494

V clanku chybi informace, ze tam s nima byl jeste treti kluk, ktery zustal venku a zavolal pomoc. Co se tyka odpovednosti, tak zabezpeceni objektu mel zajistit insolvensni spravce Radek Staufčík (puvodni majitel, firma VEPRUN s.r.o. je v likvidaci).

+2/0
6.10.2016 23:55

R44o10m79a17n 76P39r17o26c20h92á15z54k59a 6944908136835

Exportovaný ? A nebyl spíš transportovaný ? 8-o

+4/−2
6.10.2016 22:59

P48e43t56r 45K90o85n60í49č94e94k 8924642275825

Je to strašně smutné, ale jestli je ta stavba na místě, kde je okolní pozemek, tedy ne v uliční zástavbě přímo u chodníku atd., tak "zajištění" je nesmysl. Na tom pozemku nemá nikdo co dělat a rodiče odpovídají za své děti.

+9/0
6.10.2016 21:28

M16a95r80c34e52l13a 80B88í95l92á 4757500742959

to se lehko řekne, ale děti vždy bavilo prolézat opuštěné bunkry atd

+4/0
6.10.2016 22:02

O67n55d92ř92e28j 62L82o71š56o14t53h 9230292664802

Díky bohu za tyhle stavby a opuštěné objekty, jako děti jsme se v nich hezky vyřádili, naštěstí se na nás nikdy nic nezřítilo.

0/0
6.10.2016 23:16

P43e24t61r 91J20a97r57o78š 2694471985137

No jiste. A navic zpusobili skodu na majetku. A vo to tu jde, no ne!?! :-P

+2/−1
6.10.2016 23:41

P59e47t63e68r 49V21a63ň80u49š12a98n45i64k 4987446486752

ano, no a? Majiteli muze byt dite ukradene. Je to cynicke ale je to tak!!

0/0
7.10.2016 5:42

P80a38v83e23l 17J62e78ř23á58b63e97k 7201752324557

Vy jste byl někdy klukem?

Když čtu podobné smutné události, tak se mi vybavuje jak jsme jako kluci blbli na stavbách domků, rozpadlých stavení apod.

Co jsme dostali zákazů, i jiných důrazných vysvětlení, že tam nemáme co dělat a stejně jak zadek přestal bolet, už jsme zas na takové zbořeniště táhli.

Díra v plotě je lepší než vrátka, šplh pro rozsypané zdi lepší než schodiště. Senza houpačka na houpajících prknech prvního poschodí.

Strach co bude za mazec doma, když jsme se pořezali, roztrhli apod.

V podobných případech je jediné rozumné řešení. Místo zákazu "lézt na stromy", naučit děti, jak se na stromy leze a jak se padá.

Zákazy podnikavé děti nezastaví, šance je naučit je rozpoznat nebezpečí.

A stejně si půjdou šáhnout "na rozpálená kamny", aby si ověřily, jak pálí.

Je mi líto zranění a smrti dětí, ale ve své podstatě je to jejich přirozenost zkoušet dobrodružství.

Vždyť za volantem nejsme o nic lepší. taky pořád zkoušíme

+4/0
7.10.2016 0:27

M28a59r33k34é92t44a 13V12í65t85o41v40á 4248250365216

Stavba, pane Nováku, je už několik let součástí pozemku, a pozemek má v katastru nemovitostí vždy zapsaného majitele. Pokud by majitelem stavby byl někdo jiný, bude to v katastru zapsáno. To, že faktický stav nemusí odpovídat stavu právnímu je věc jiná, ale stavebnímu úřadu určitě nic nebránilo zahájit řízení o odstranění stavby, která svým stavem ohrožuje život a zdraví, s tím, kdo je jako vlastník v katastru nemovitostí zapsán. Takže řeči o tom, že "jsme ani neznali vlastníka stavby", jsou jen řeči (i pokud by firma zapsaná jako vlastník byla vymazána z rejstříku, což by samozřejmě být neměla, vlastní-li stále majetek, je to věc řešitelná, byť složitěji). Jiná věc je, že takových staveb je ve většině měst a obcí víc než dost a havarijní stav stavební úřady zpravidla neřeší u těch, které stojí "mimo civilizaci", tedy třeba na okrajích obcí, v opuštěných areálech zkrachovalých firem apod. Ale svádět nečinnost na "nevědomost o osobě vlastníka" u věci nemovité, to je hloupé.

+7/−4
6.10.2016 21:08

J63a18r13o87s18l25a88v 51K84a83d55l90e56c 5651709732791

V tomto případě objekt nikoho neohrožoval. To, že tam náctiletí řádí je věc jiná.

+8/0
6.10.2016 21:30

J53a26k15u74b 19S55t41a77n36ě27k 8370746314641

Paní Vítová, co má taková obec dělat, pokud je majitelem právnická osoba, většinou prázdná schránka, která nereaguje? Má tedy obec plýtvat penězi na naprosto zbytečná řízení? Udělovat pokuty, někomu, kdo je stejně nebude řešit? To, že je někdo zapsán v katastru, pan starosta určitě ví, neznamená to ovšem, že je to konečný vlastník, fyzická osoba, která s ním bude něco řešit.

+3/0
6.10.2016 21:38

M96a31r52k43é11t72a 44V46í12t69o80v48á 4188870215546

No, například může provést exekuci přímým vynucením, pokud tedy se shodneme, že primárně jde o odstranění stavby a o peníze až v druhé řadě. Aby nedošlo k omylu, já se nevyjadřuji ke konkrétnímu případu, protože nevím, jaký byl skutečný stav objektu a jak byl zabezpečen, tedy netvrdím, že v tomto konkrétním případě mělo být nařízeno odstranění stavby, ale tvrdím, že je hloupé zdůvodňovat nevydání takového rozhodnutí "neznalostí osoby vlastníka".

+1/0
6.10.2016 22:06

P98e24t67r 60J69a97r31o45š 2534621705207

A ceho dosahne exekuci? Ze si prenese problem na sva bedra?

Hele, mame v rozpoctu zbytecne moc penez, nacpeme je do likvidace tamhle toho ciziho baraku....

0/0
6.10.2016 23:44

P81a97v61e75l 62J29e57ř69á13b31e68k 7111452164247

Obec má za povinnost nebezpečné stavby na náklady vlastníka nemovitosti odstranit.

Je to ale složité, proces probíhá řadu let. A obci se nemusí povést z vlastníka vymoci náklady za likvidaci.

+2/0
7.10.2016 0:30

M45a93r69k46é52t65a 80V28í22t17o70v93á 4978100175896

Odpověděl Vám už pan Jeřábek, já jen doplním, že obec je tu pro občany, ne proto, aby šetřila penězi. Pokud objekt v obci ohrožuje její obyvatele, je povinností obce zajistit, že je ohrožovat nebude, a to i na náklady obce. Pokud se bavíme o konkrétním případě, tedy o samostatně stojící stavbě, pak náklady na demolici (samotnou demolici, nikoli odklizení suti) nebudou nijak závratné a měly by se obci vrátit z prodeje nemovitosti (tedy pozemku) v exekučním řízení pro vymožení nákladů dané exekuce (tedy primárně nákladů demolice). To, že představitelé obce často nevědí, co a jak konat, to je jejich problém, nestačí nechat se zvolit, je třeba si i mnoho věcí nastudovat, aby ve svých funkcích také k něčemu byli, když už se do nich hrnuli (já bych to dělat nechtěla, to klidně přiznám).

0/0
7.10.2016 8:48

H48a11n33k64a 14C17h14a85l88u40p51s51k77á 2548660255626

Nechapu, co je divnyho na tom, ze majitele naznaji. Nekde je pozemek, v katastru je napsanej majitel, ja to nikdy necetla, tudiz ho neznam. Osobne uz vubec. To, ze neco nevim, prece neznamena, ze to neni nikde napsany, ale ze jsem to treba nikdy nehledala.

0/0
6.10.2016 23:09
Foto

L83u85k50á82š 25Z27á53v11o78d49s68k90ý 9341589691

Hrozny nestesti, navic kdyz si uvedomim, ze jsme jako kluci litali v plzni po opistenych kasarnach na slovanech a prolejzat nejruznejsi polorozpadle budovy, byla nase kratochvile. Holt nekdy to proste nevyjde ;-(

+1/0
6.10.2016 20:54

P95a41v30e98l 21H51o19r37á88k 8831573225232

To jsme dělali taky a kluci to budou dělat vždy. To prostě k tomu věku patří.

+5/0
6.10.2016 21:39

J39a49r66m50i55l40a 24P23í65c16h33o83v78á 5622347674453

Nejenom kluci, lezly jsme tam i my, holky.

+3/0
6.10.2016 22:29

J93a63r81o81s54l46a34v 67K13a21d73l57e61c 5971669152401

Je to jako když polezete přes plot ke psům... jejich chyba.

+3/−8
6.10.2016 20:50

Š71t39ě81p28á45n 92V44a55n39ě34k 3963249417877

To je ale hodně přízemní názor. Rv

+3/−5
6.10.2016 21:03

J84a69r53o89s92l39a41v 83K13a42d81l51e29c 5491649142181

Tak patnáctiletý fracek už ví co dělá.

+3/0
6.10.2016 21:28

P65a77v48e90l 94J84e27ř58á70b47e36k 7251212374527

neví - neumí vše domyslet

+1/−3
7.10.2016 0:32

F70r32a88n87t18i18š73k74a 98Č86a35n49í45k92o72v93á 5896349269402

Proč by měl být dům zabezpečen? Je to cizí pozemek, cizí dům, tam nikdo nemá co dělat.. a když tak na vstup na vlastní nebezpečí...

+12/−3
6.10.2016 20:38

A46l92e96š 88M83e35t40l31i91c14k67ý 4912144394799

Je zajímavé, že jiné informační weby píšou o mladicich. Tady o dětech...

+6/0
6.10.2016 20:18

G96a60b75r95i98e90l13a 49T13r69i45n80i64t96i 6524459905942

I když objekt není obecní, a vlastník třeba snad nereaguje, v případě, že objekt svým stavem ohrožuje okolí, je přece obec oprávněna učinit nezbytná opatření, aby nedošlo k újmě na zdraví či majetku kohokoliv. Tady jde vlastnické právo stranou. Nebo se mýlím?

Prohlášení místostarosty, že "dokonce ani nevíme, kdo je majitelem", no tak to jde už mimo moje chápání. :-(

+10/−2
6.10.2016 20:01

P95e15t77r 35N98o14v81o77t51n81y 1931290421

Muzou to leda oplotit. Ale okolo na svem pozemku.

+1/0
6.10.2016 20:14

D44a15l22i75b43o23r 38K27u49r42b52e92l 8292485546759

Mohou zamezit přístupu dovnitř stavby a náklady pak vymáhat po majiteli. Pokud se k tomu ovšem nikdo nehlásí, může obec podat návrh na zabavení nemovitosti a pak s ním nakládat jako s obecním majetkem.

0/−2
6.10.2016 20:19
Foto

A34l49e68š 76P95r17e33s12l71e60r 5714244311482

Jo, když stavba mění vlastníky a ten poslední je firma na Panenských ostrovech s neznámým majitelem, pak se těžko něco dělá. V Praze 7 takhle celá léta chátrala Bruselská restaurace, viditelná z centrální části města, občas radnice P7 udělila komusi nevymahatelnou pokutu a to bylo všechno. A teď chtějte něco od venkovských strejců, kde obecní rozpočet na rozdíl třeba od Prahy 7 je mizivý a postavit oplocení znamená, že Franta Vomáčka se nepřipojí na obecní kanalizaci...

+4/0
6.10.2016 20:37

V30á55c83l36a10v 75G52a30j18e31r 5629770563729

Majitel je povinen se o svou nemovitost odpovídajícím způsobem starat, zejména nesmí dopustit, aby docházelo k obecnému ohrožení. A jak se k majiteli dostat? Někdo musí platit daň z nemovitosti a pokud ne, dát objekt do exekuce. Majitel se objeví a hned je na světě nebo objekt přejde na nového majitele. Je na tom něco nepochopitelného? To jen u nás je snaha vše omlouvat nedosažitelností majitele. Stačí jen trochu chtít.

0/0
7.10.2016 8:13
Foto

A34l42e79š 65P37r11e27s42l34e52r 5464364801202

Proč tady mluvíte, jako by ruiny byly jen na venkově? My, Leteňáci, jsme si kdysi hráli v někdejší ruinách Hanavského pavilonu, moje děti pak v ruinách druhdy světoznámé Bruselské restaurace. Oboje dnes opraveno. Ovšem prostory pod někdejším Stalinovým pomníkem jsou k dobrodružství stále připraveny. Jen nevím, zda dnešní děti se dokáží odpoutat od počítače. Jinak řečeno s klasikem: VŠUDE ČÍHÁ NEBEZPEČÍ, NĚKDE MENŠÍ, JINDE VĚTŠÍ!

+17/0
6.10.2016 19:55

T14i82b51o23r 94V10i22z96v18a91r47y 9774334133405

Jo pod Letnou ...to byly časy.

+2/0
6.10.2016 20:14
Foto

P46ř24e28m60y60s76l 38Č80e16j85p 8298317878306

Ty děti, které prosedí čas u počítače, jej proseděli doma i před 40lety. Když půjdete lesem, stále budete nacházet bunkry s klestí :o)

+1/−1
6.10.2016 21:26

M41o89j72m93í41r 26O35n79d48e81r56k59a 2374337861276

Je to smutné no..., ale v té ruině se scházela mládež k chlastání a kouření. Popřípadě je tam pak střídali feťáci. Zeptejte se místních a skoro každý vám řekne to samé.

+5/−1
6.10.2016 19:41

P58a77v23e11l 87J37e28ř75á29b42e74k 7121442364757

A kde jinde se má scházet, když do hospod je nepustí, doma dřepákují rodiče u telky atd.

0/0
7.10.2016 0:35

H77o34n76z76a 12K74u83b90i86c15e65k 4747455139110

to je zase název článku jak z mateřské školky. jak mohl být dům opuštěný když v něm byly dvě děti?

+2/−7
6.10.2016 19:33

B49o15h92u87s37l50a18v 85K41r13á71l96í73k 2981500339446

Zřejmě se ho ty děti řádně neujaly a nezačaly o něj pečovat, ale jen si tam přišly zablbnout.

0/0
7.10.2016 0:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.