- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myšlenka je to hezká, ale zcelanesmyslné je tvrzení, že " nový systém na konci dne vypočítá nejnižší cenujízdného". Kdo se aspoň trošku vyzná v tarifu, ví, že něco takovéhoje absolutní utopie. Je to podobné jako současný eshop Českých drah. Ten setaky tváří, že dokáže vždy nabídnout nejvýhodnější cenu, ale velmi často jinenabídne. Ano, mám na mysli různé dělení jízdenek, kombinaci regionálníchcelodenních jízdenek namísto celorepublikové, atp.
Jako největší problém vidímzrovna výpočet ceny na konci dne, existuje totiž velká nabídka 24hodinovýchjízdenek. Takže pokud cestu nastoupím např. ve 13:00, někam pojedu, v 18:00se vydám na zpáteční cestu, systém už o půlnoci začne moje cestovánívyhodnocovat. A já přitom mohu následující den pokračovat a do 13:00 podniknoutještě několik cest. Pochybuji, že by pak systém půlnoční výpočet cen anuloval avše pokryl výhodnější 24hodinovou jízdenkou.
Další úskalí je ve skupinovémcestování. Zmíněné 24hodinové jízdenky totiž ve dnech pracovního klidu platí ažpro 5 cestujících (z nichž jen dva mohou být starší 15 let). Tady asi opětnebude stačit máchnutí platební kartou. Přinejmenším bude zapotřebí nějak systémunahlásit počet cestujících a jejich věkové začlenění (15-, 15+).
Jsem tedy také spíše zastáncem SMSjízdenek (mám na mysli s platností po celém kraji, ty totiž zatím kupovatnejdou). Jejich výhodou je to, že není nutnost mít připojení k internetu ahlavně jistota, že si koupím opravdu tu jízdenku, kterou chci já, ne tu, kterouvyhodnotí jako výhodnější systém.
Něco je i přímo na stránkách DPMB:
Toto je ideál. Platit kartou
musí mít karta povolené internetové transakce? v Plzni jsem se svou kartou v trolejbuse nepochodil, což nechápu...
A jak to udelam kdyz chci plnou jizdenku pro sebe a polovicni pro dite?
Pane Komínku, jestli tady ještě jste, a to vám pak přijde výpis z účtu a jsou na něm všechny ty desetikoruny? A co to je z pohledu banky? Platba přes internet nebo jako v obchodě?
Účtuje se to vždy ve 2 ráno jedna částka za celý předchozí den. Je to bráno jako klasická platba kartou.
Jo to bude fajn, takže lidi se budou motat u "snímacích terminálů" při nástupu i výstupu, když se člověk díky tlačenici, chaosu nebo z jiného důvodu neodhlásí, to pak buď zaplatí asi celodenní jízdenku, nebo bude pak nahánět nějakou jinou šalinu či autobus, aby se tam mohl jít jen odhlásit :D Jo to mi zní opravdu jako zjednodušení
Vy jste to ani nečetl, že? "V případě, že při výstupu cestující kartu zapomene přiložit, platí jízdenka 60 minut.
Tomu nějak nerozumím ... když na jedné zastávce přiložím kartu, na druhé opět ... ale nevystoupím ?
A jak se revizor dostane k údajům bankovní karty ? když má mít terminl, který zkontroluej zaplacení?
A to už se budou někde shromažďovat i informace o tom, kudy a jak jezdím? Není toho špehování pořád stále málo Antone Pavloviči?
Z článku to chápu takto:
1.) Když vás pak bude kontrolovat revizor, tak zjistí, že jste už oficiálně vystoupil a tím pádem jedete na černo.
2.) Předpokládám, že revizor přes čtečku zjistí, jestli vaší kartou byla jízda v tom autobuse zaplacena.
3.) Když si kupujete elektronickou jízdenku třeba na dálkový autobus, tak vám taky vadí shromažďování informací?
Jinak bych spíš očekával, že budou v článku uvedeny zkušenosti z nějakého zahraničního města, kde tento systém funguje (jestli funguje dobře, tak ho asi někde využívají) a ne z jedné, a to ještě zvláštní linky.
Senioři sice jezdí za roční paušál a nebudou se muset s novým systémem potýkat, ale je spousta lidí mezi 45-70 lety, pro které to bude více než složité. Nehledě na to, pokud do Brna přijede babička z Rousínova.
Proč složité. Vytáhne kartu, pípne a hotovo. Mnohem jednodušší, než zjišťovat čas nebo zóny atp.
Nemám problém... problém jen mám s tvrzením "Snadnější placení i cestování, ušetření peněz a času. Na to vše se můžou těšit lidé, kteří využívají městskou hromadnou dopravu v Brně", protože levnější je to jen pro vybrané jedince.