Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brňané hlasovali pro nádraží v centru, ale k referendu jich přišlo málo

Ještě méně lidí než při prvním pokusu před dvanácti lety dorazilo k referendu o poloze hlavního vlakového nádraží v Brně. K vyšší účasti nepomohlo ani spojení termínu hlasování s krajskými volbami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T26o37m48a35s 44C56e92n60e22k 6757704430483

Osobně si myslím, že to dopadne následovně. Studie prokáže ekonomickou a společenskou nerealizovatelnost nádraží v centru s tunely pro VRT. Z mého pohledu už to, že se má kopat pod historickým centrem a Kohoutovicemi a stavět estakády přez údolí v Jundrově znamená další budoucí obstrukce ze strany tzv. "ekologů" a jiných aktivistů. Odhadovaná cena tunelů pro VRT 10mld. je myslím spíš směšně optimistická (srovnej s tunelem Blanka 43mld k r. 2014) a bude se jednat ve skutečnosti spíš o násobky této sumy. Na to nikdo peníze nedá a Brno je nemá. Nehledě na to, že 2020+3 končí možnost čerpat z EU. Tím pádem zůstává varianta v centru, která se bude realizovat v nějaké paskvilní formě typu tady to natřeme, postavíme novou budovu, ale provoz vlaků to moc nezlepší a v podstatě nádraží reálně zůstane tam kde je a +/- v podobě kde je. VRT do centra nepojede a dá-li bůh a bude do Brna zajíždět, bude mít kolem r. 2040 terminál někde v prostoru AZ Toweru ve formě kusé koleje. Návaznost na autobusy opět nebude řešena a Zvonařka dostane status trvalého provizoria. Možná by bylo lepší věnovat úsilí a prostředky severojižnímu diametru a zlepšení MHD v tomto směru a nechat nádraží nádražím.

0/0
10.10.2016 12:02

P26e53t67r 81B75a25l51c65a69r 2736881207964

Poloha pod Petrovem nevyžaduje okamžité tunelování pro VRT, ale nechává možnost až jednou. Vlakový tunel snad nepotřebuje takovou obsluhu, osvětelní, odvětrání, etc. jako automobilový.

U AZ tower by mohla být normální průjezdná zastávka VRT, ne? S mimoúrovňovým napojením po stávajícím železničním tělese.

Jediné co komančům zazlívám že neprosadili , je severojižní diametr - vytvoření páteřní linky pod Brnem.

+1/0
10.10.2016 12:36

T88o44m79a62s 24C71e52n68e84k 6157874850173

Pochopil jsem, že příprava úrovní -2, -1, 0, +1 se musí připravit současně dopředu. Takže ta 23 metrová díra se bude muset hloubit už při stavbě varianty jen nadzemní stanice, aby se k ní jednou přivedlo VRT a ty tunely. Proč to dělat, když tam ty tunely nikdy nepřijedou?

Cena - tunel u Ejpovic, 4150m bude nejdelší žel. tunel v ČR, cena se odhaduje na 2mld (2016) - je to jen průjezd kopcem. Tunely pod Brnem mají mít 12km, v mnohem horších geologických podmínkách, ve městě, budou se větvit, celá stanice bude v tunelu....

http://www.boucnik.cz/porovnani_variant_nadrazi_reka-petrov-htm/

0/0
10.10.2016 13:28

M30i62l54o53š 72Ř61e36h48á20k 8566168117105

Pražáci uvažují o tunelu do Berouna (20 km).

0/0
11.10.2016 17:38

R24o59m35a56n 62S59o24u46č66e57k 1802595600979

vždyť ani nevěděli o čem hlasují

kdo z nich věděl, že nádr v centru znamená poddolovat štatl pro vlak?

+3/0
10.10.2016 8:01

J89a79n 40T48o78d95o67r94o88v20i26č 9115361827582

To je právě ten problém, kdyby byly na stole konečné varianty a člověk věděl, že to bude znamenat to a to, tak se rozhodnu a klidně budu hlasovat třeba pro jejich variantu, ale nikdo nic pořádně neví, ale musíme o tom hlasovat. Navíc mě neskutečně vytáčí ty řeči, že když zvítězí varianta B, tak nádraží nebude ve středu města a obě varianty jsou od sebe vzdáleny asi 500 metrů, to je menší vzdálenost, jak od hlavasu na Svoboďák, to jako že je Zvonařka na okraji města?

+2/0
10.10.2016 9:54

P78e87t72r 60B24a57l92c43a38r 2516371707694

Konečné varianty budou až bude aktuální VRT.

0/0
10.10.2016 11:22

M62a15r73e93k 21N63e46š67p78o18r 5360150415280

Dojizdím a mám stejný problém, souhlas 100%. R^To, že kapacitně už je střed naprosto zasekaný a nevyhovují je zcela zřejmé.

0/0
10.10.2016 7:28

L70i24b39o61r 33Z41a87v87ř68e17l 8979466491962

Fajn,doufejme,že referendum bude neplatné a nakonec zvítězí varianta u řeky-nové nádražíR^

+1/−3
10.10.2016 7:07

P46a12v95e50l 35R97o41t82n45á31g88l 1715469894989

Brňanům je poloha nádraží celkem putna, kromě toho, že kolem něj je to momentálně hnus, využívají ho minimálně. Mnohem víc na tom záleží lidem, kteří dojíždějí do Brna a využívají ho denně.

+6/0
9.10.2016 21:34

P79e45t55r 81V38o31p28i97č89k14a 5392807737456

tohle obsem aktiviste nechapou

0/0
10.10.2016 9:58

P66e95t74r 23B49a31l76c21a84r 2786431857864

Asi myslíte aktivisty ze sdružení Brno+ , kteří lobují za odsun nádraží, aby většině cestujících přidali k cestě do práce, školy, k lékaři, etc. ještě tři zastávky MHD, traží křižující tři světelné křižovatky frekventovaných městrských tříd a jeden přestup.

+1/0
10.10.2016 11:21
Foto

J77a17n71a 60B93í97l88k88o70v51á 1633211742277

Smůla je, že nemohli hlasovat lidé, kteří z kraje dojíždějí do práce. Znám jich hodně a nikdo z nich by nádraží nikam nestěhoval - má funkci opravdové pomoci pracujícím v pozici, jak je teď.

+3/−5
9.10.2016 20:11

P13a16v46e95l 26H67o46u78s35k23a 3581965670318

Všichni pracují kolem svoboďáku?8-o

+2/−1
9.10.2016 20:53

M68a59r75t48i51n 44K49o89ž27í53n 1445826841560

Nikdo. Všichni nastoupí do šaliny směr Mendlák, nebo Krpole, či Stará Osada.

+1/0
10.10.2016 1:24

P94a53v21e12l 73S14t72ř14í48t82e27c28k49ý 7989818572113

A jak by jste prosím ty lidi vybírala? Většinu lidí z JM kraje stavba nového nádraží neovlivní ale za to drtivou většinu Brňáků ano..

0/−3
9.10.2016 21:20

R96o40m66a29n 20S74o25u68č40e77k 1232885910619

proto se rozhodli pro stavbu tunelu uprostřed štatlu?

o jak moudré ;-)

0/−1
10.10.2016 8:02

F43r81a89n83t81i12š55e32k 63K58a63l20v92o30d33a 5937507183681

No jo, ale když ho nepřestěhujeme, tak jak k tomu přijdou ti nebožáci, co rychle a potají vykoupili pozemky v místech, kam se mělo nádraží přemístit? Jak tihle nuzní lidé , k tomu přijdou, že nebudou moci městu zpět prodat předražené pozemky a vydělat tak těžké peníze???8-o

+2/0
9.10.2016 21:53

F51r47a51n27t36i83š77e94k 42K42a35l59v25o56d31a 5837457593251

Odpovím si sám. Jelikož spoléhali na to, že jsou lidi Švejci a nesjednotí se ve svém hlasování, nebo se dokonce na hlasování v referendu vykašlou a tím dají pravomoce městu a tedy vlastně těmhle stínovým hráčům, dočkali se svého úspěchu.

+1/0
9.10.2016 21:55

P98a55v55e73l 76S18t65ř10í81t93e45c46k36ý 7159298492233

Dávno vyvrácená aktivistická lež.

+2/−1
9.10.2016 21:57

O90n64d62ř98e14j 17Š22t89ě37p97á47n63e71k 5469860438359

Tak osvětlete kdo jsou vlastníci pozemků pod plánovaným nádražím a potřebných dalších pozemků?

0/0
11.10.2016 19:42

M18a23r95t72i74n 18K70o83ž95í10n 1965956981530

Dojíždím denně vlakem a hned bych nádraží přestěhoval. Je mně úplně jedno, jestli vlezu do busu či šaliny u řeky a nebo někde jinde. Ale vadí mně viadukt půlící nesmyslně střed města, nástupiště do S a nemožnost napojení VRT na stávající polohu, nebo na polohu pod Petrovem bez extrémně drahých tunelů. Taky byste vážená ve stávající poloze musela zbořit Tesco, aby bylo možno současné nádraží rozšířit. Taky by se mně při budování nádraží pod Petrovem nelíbil paralyzovaný střed města na minimálně deset le,t spíš více z důvodu stavby.

+2/−1
10.10.2016 1:23

J95a17n 17V91a80l96o25u94c47h 6422837488200

Ano, je jedno kde do šaliny vlezete, ale zapomeňte na to, že by u nového byla taková nabídka MHD jako u starého, kde je v podstatě veškerá kolejová městská doprava už 147 let plánována právě v návaznosti na vlak. Čili k případnému novému nádru se natáhnou max. 1 z Bystrce, 8 z Lískovce a stávající 12 a kapacitu tramvajové trati máte vyčerpanou. Když vyjdu ze současných JŘ, je to ve špičku 40 spojů za hodinu v každém směru plus dalších nějakých 20 přes křižovatku Dornych/Křenová/Nádražní na Mifkovu, Stránskou skálu (kde navíc "hrozí" obnova trati dále na Holzovu pro zbytek Líšně) a Juliánov (tedy v této křižovatce je to jedna šalina 30'', přičemž průjezd vlastní křižovatkou trvá min. 15"...). Tedy kdo bude chtít jinam, přibude přestup (přičemž když spojené zbývající větve 1 a 8 pojedou po spojce u Grandu, lidi budou strašně rádi, že to mají ke všemu daleko).

+1/0
10.10.2016 9:32

M27i45l19o57s58l12a11v 95S15e52d49l25á56č90e24k 6184164254921

A když se tak dívám na tu fotku těch aktivistů . Tak to jsou opravdu ti praví. Maximálně si odskočí na nádraží pro cigarety, A budou nám vnucovat polohu v centru?

+5/0
9.10.2016 20:01

P38e53t51r 55B63a53l16c46a19r 2236741637884

Viděl jste někdy fotky těch co lobují pro odsun nádraží? Kromě profesních železničářů, jsou to betonáři a spekulanti s pozemky, kteří si ani na odsunuté nádraží mezi socky neodskočí ani na kafe.

+1/0
10.10.2016 11:28

M35i97l52o47s85l52a48v 93S96e57d90l63á66č75e33k 6154104864411

Mě je jedno kde bude. Ale hlavně aby už se začalo něco stavět. Stávající podoba nádraží je naprostá katastrofa. A co to omítli tou šedomodrou omítkou, tak je to hnus, Byli nám přestaveny varianty Petrov a u řeky. Ale je někde nějaká studie modernizace té současné budovy? A hlavně vytěsnit z nádraží ty feťáky a bezdomáče. Občuraný rohy a zdi. A to stejné je autobusové na Zvonařce. Taky by to chtělo razantně zmodernizovat.

+1/0
9.10.2016 19:53

P26a89v20e65l 75S89t55ř13í52t65e90c81k39ý 7889608892573

Však při variantě u řeky by se autobusová Zvonařka zrušila a novej autobusák by byl součástí novýho nádraží.

0/0
9.10.2016 21:18

P48e76t31r 62B76a98l40c95a60r 2916961767814

V obou variantách se se zachováním UAN Zvonařka nepočítá a přifaří se k vlakovému nádraží.

0/0
10.10.2016 11:30

B40o19l36e43s46l97a25v 42C76h57m40e49l95a38ř 4154750608

Až se mě někdo zeptá kde má být nádraží určitě přijdu. Ani MmB pořádně nevěl co je to za otázky. Členy volebních komisí instruoval každý den jinak.

+2/0
9.10.2016 16:30

P73e16t85r 74B66a33l64c78a49r 2906781687254

Neví někdo jak to vypadá s variantou "za řekou"? Bude se taky posuzovat?

http://brno.idnes.cz/nove-nadrazi-brno-0z6-/brno-zpravy.aspx?c=A160530_152538_brno-zpravy_vh

+2/0
9.10.2016 15:20

J96a57n 35H70r34u81z55a 8954528619737

To bude ta co se bude realizovat. I díky lenosti brňáků přijít k volbám a referendu.

0/0
9.10.2016 16:10

J25i71ř28í 90N23o80v69á35k 3294989275900

jakápak lenost. Spoustu lidí k referendu nešlo úmyslně

+5/0
9.10.2016 16:16

P89e16t73r 84B71a64l95c16a45r 2726601597814

11%

0/0
9.10.2016 16:20

R23o35m13a33n 30N64o31v53a22k 6599931142726

ne, celych 16% opravnenych volicu

+1/0
9.10.2016 19:03

P64e68t30r 53B49a25l79c66a44r 2636591957824

Když už tak rád slovíčkaříte, tak necelých 16%.

0/0
10.10.2016 10:43

P41e55t54r 37B52a20l67c19a10r 2546661127984

Určitě? Zatím je nejdál příprava varianty "u řeky" , ale že by se realizovala o tom pochybuji.

Varianta "za řekou" je letošní nová - zachovávala Hl.nádraží pro regionální dopravu. Pro VRT, ICE a spol. navrhovala nové nádraží vedle AZ tower.

+1/0
9.10.2016 16:18

P44a94v46e77l 55S78t79ř97í98t36e84c91k33ý 7459798242773

Tu navrhlo hnutí ANO. Ale bez větších podrobností..

0/0
9.10.2016 17:56

P70e52t36r 46B32a75l97c83a16r 2836461637644

Před prázdninami se psalo, že požádají taky o porovnání, ale od té doby ticho po pěšině.

0/0
10.10.2016 10:42
Foto

V23l63a51d49a 80V83a30n66e17k 9793256834418

Brňané vlakem do práce neodjíždí, na rozdíl od občanů z okolí, kteří preferují současnou polohu! Těch tisíců cestujících se ale nikdo neptá.. Nebude li nádraží v centru budou lidé využívat jinou dopravu. Osobně jedu do centra také zatím radši vlakem, ale jinam už jenom autem..

+4/−1
9.10.2016 15:17
Foto

D28a69n45i29e74l 86V93a31l83e23n74t62a 4218295478

Proč to řešíte? Nového nádraží se lidé nad 30 stejně nedožijí.

+1/0
9.10.2016 15:22
Foto

V93l49a94d43a 44V44a22n31e50k 9823646954938

Za 30let už budou vlaky úplně minulostí ;-D Období páry skončilo, vlečky do továren jsou také většinou zrušené.... ;-)

+1/−1
9.10.2016 15:51

J21a62n 72V20o61j89t56í38š48e86k 6192581685426

S koncem období páry ale přišlo období, kdy není problém, aby vlak jel 300 km/h. Vlaková doprava má snad jako jediná naopak zářnou budoucnost. Zvlášť v tak hustě osídlený oblasti, jako je Evropa.

+4/−1
9.10.2016 16:06

J39a50n 75H86r68u63z81a 8724678849817

Zářnou budoucnost měl i komunismus. U nás se modernizovalo na 160.

0/0
9.10.2016 16:11

J49a96n 15V48o93j45t20í90š98e19k 6312501645106

Neměl. Že jsme my zase pozadu neznamená, že vlaky nemaj budoucnost. Na středně dlouhý cesty po kontinentu je to nejlepší způsob dopravy (u letadel trvá dlouho odbavení a auto zas pomalu jede).

+1/0
9.10.2016 16:15

K30a72m19i54l 61D85u84l75i11n82e80k 9744950947417

no ještě pár merkelových a evropa moc obydlená nebude

0/0
9.10.2016 20:44

J22a48n 93V86o38j22t92í50š89e54k 6512981665686

Vy tu svoji paranoiu musíte nacpat do každý diskuze, co?

0/0
10.10.2016 12:49

M33i17l98o20š 85Ř48e90h72á27k 8166988957725

Myslím, že dožijí. Ale postaví jej Číňané, jimž bude patřit celá EU.

0/0
9.10.2016 17:28

J95a32n 67T29o48d24o59r86o70v37i62č 9365871377322

A ono se snad uvažuje o tom, že hl vlakové nádraží v centru nebude?

+1/0
9.10.2016 15:51

A29n10t19o85n28í16n 77K75o80l63á20ř 7568495497312

Brněnští politici udělali vše proto, aby bylo referendum neplatné. Od výběru volebních místností pro referendum až po dotaci 5mil Kč firmě, která měla přesvědčovat občany, aby se referenda neúčastnili.

+3/−8
9.10.2016 13:59
Foto

D86a87n41i48e95l 28V32a34l13e83n16t81a 4618795458

Ne politici, ale občané měli tolik rozumu, že nechají rozhodnout odborníky. Byl jsem příjemně překvapen.

+9/−5
9.10.2016 14:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.