Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brňané hlasovali pro nádraží v centru, ale k referendu jich přišlo málo

Ještě méně lidí než při prvním pokusu před dvanácti lety dorazilo k referendu o poloze hlavního vlakového nádraží v Brně. K vyšší účasti nepomohlo ani spojení termínu hlasování s krajskými volbami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T54o63m25a18s 62C41e37n17e69k 6637364880813

Osobně si myslím, že to dopadne následovně. Studie prokáže ekonomickou a společenskou nerealizovatelnost nádraží v centru s tunely pro VRT. Z mého pohledu už to, že se má kopat pod historickým centrem a Kohoutovicemi a stavět estakády přez údolí v Jundrově znamená další budoucí obstrukce ze strany tzv. "ekologů" a jiných aktivistů. Odhadovaná cena tunelů pro VRT 10mld. je myslím spíš směšně optimistická (srovnej s tunelem Blanka 43mld k r. 2014) a bude se jednat ve skutečnosti spíš o násobky této sumy. Na to nikdo peníze nedá a Brno je nemá. Nehledě na to, že 2020+3 končí možnost čerpat z EU. Tím pádem zůstává varianta v centru, která se bude realizovat v nějaké paskvilní formě typu tady to natřeme, postavíme novou budovu, ale provoz vlaků to moc nezlepší a v podstatě nádraží reálně zůstane tam kde je a +/- v podobě kde je. VRT do centra nepojede a dá-li bůh a bude do Brna zajíždět, bude mít kolem r. 2040 terminál někde v prostoru AZ Toweru ve formě kusé koleje. Návaznost na autobusy opět nebude řešena a Zvonařka dostane status trvalého provizoria. Možná by bylo lepší věnovat úsilí a prostředky severojižnímu diametru a zlepšení MHD v tomto směru a nechat nádraží nádražím.

0/0
10.10.2016 12:02

P90e54t72r 81B84a66l17c45a34r 2576341817334

Poloha pod Petrovem nevyžaduje okamžité tunelování pro VRT, ale nechává možnost až jednou. Vlakový tunel snad nepotřebuje takovou obsluhu, osvětelní, odvětrání, etc. jako automobilový.

U AZ tower by mohla být normální průjezdná zastávka VRT, ne? S mimoúrovňovým napojením po stávajícím železničním tělese.

Jediné co komančům zazlívám že neprosadili , je severojižní diametr - vytvoření páteřní linky pod Brnem.

+1/0
10.10.2016 12:36

T74o62m51a92s 93C74e63n18e71k 6377474290693

Pochopil jsem, že příprava úrovní -2, -1, 0, +1 se musí připravit současně dopředu. Takže ta 23 metrová díra se bude muset hloubit už při stavbě varianty jen nadzemní stanice, aby se k ní jednou přivedlo VRT a ty tunely. Proč to dělat, když tam ty tunely nikdy nepřijedou?

Cena - tunel u Ejpovic, 4150m bude nejdelší žel. tunel v ČR, cena se odhaduje na 2mld (2016) - je to jen průjezd kopcem. Tunely pod Brnem mají mít 12km, v mnohem horších geologických podmínkách, ve městě, budou se větvit, celá stanice bude v tunelu....

http://www.boucnik.cz/porovnani_variant_nadrazi_reka-petrov-htm/

0/0
10.10.2016 13:28

M56i26l56o56š 40Ř80e56h19á11k 8826888437835

Pražáci uvažují o tunelu do Berouna (20 km).

0/0
11.10.2016 17:38

R66o97m55a19n 38S67o82u80č17e61k 1542275700419

vždyť ani nevěděli o čem hlasují

kdo z nich věděl, že nádr v centru znamená poddolovat štatl pro vlak?

+3/0
10.10.2016 8:01

J23a27n 81T81o44d43o65r96o59v28i76č 9105931107752

To je právě ten problém, kdyby byly na stole konečné varianty a člověk věděl, že to bude znamenat to a to, tak se rozhodnu a klidně budu hlasovat třeba pro jejich variantu, ale nikdo nic pořádně neví, ale musíme o tom hlasovat. Navíc mě neskutečně vytáčí ty řeči, že když zvítězí varianta B, tak nádraží nebude ve středu města a obě varianty jsou od sebe vzdáleny asi 500 metrů, to je menší vzdálenost, jak od hlavasu na Svoboďák, to jako že je Zvonařka na okraji města?

+2/0
10.10.2016 9:54

P65e60t67r 13B60a89l96c20a25r 2286181607854

Konečné varianty budou až bude aktuální VRT.

0/0
10.10.2016 11:22

M75a18r94e12k 22N20e25š94p82o10r 5160970505110

Dojizdím a mám stejný problém, souhlas 100%. R^To, že kapacitně už je střed naprosto zasekaný a nevyhovují je zcela zřejmé.

0/0
10.10.2016 7:28

L10i94b89o61r 67Z88a79v40ř94e92l 8599666791332

Fajn,doufejme,že referendum bude neplatné a nakonec zvítězí varianta u řeky-nové nádražíR^

+1/−3
10.10.2016 7:07

P30a71v66e25l 35R14o20t83n20á80g96l 1805889604699

Brňanům je poloha nádraží celkem putna, kromě toho, že kolem něj je to momentálně hnus, využívají ho minimálně. Mnohem víc na tom záleží lidem, kteří dojíždějí do Brna a využívají ho denně.

+6/0
9.10.2016 21:34

P77e66t95r 62V49o94p19i29č38k55a 5922957947766

tohle obsem aktiviste nechapou

0/0
10.10.2016 9:58

P98e19t62r 53B45a71l61c38a49r 2816241967894

Asi myslíte aktivisty ze sdružení Brno+ , kteří lobují za odsun nádraží, aby většině cestujících přidali k cestě do práce, školy, k lékaři, etc. ještě tři zastávky MHD, traží křižující tři světelné křižovatky frekventovaných městrských tříd a jeden přestup.

+1/0
10.10.2016 11:21
Foto

J21a78n79a 69B17í89l79k35o25v91á 1693271822357

Smůla je, že nemohli hlasovat lidé, kteří z kraje dojíždějí do práce. Znám jich hodně a nikdo z nich by nádraží nikam nestěhoval - má funkci opravdové pomoci pracujícím v pozici, jak je teď.

+3/−5
9.10.2016 20:11

P61a46v85e78l 20H23o87u43s81k87a 3281455250968

Všichni pracují kolem svoboďáku?8-o

+2/−1
9.10.2016 20:53

M25a38r56t79i34n 97K29o18ž59í75n 1325886151960

Nikdo. Všichni nastoupí do šaliny směr Mendlák, nebo Krpole, či Stará Osada.

+1/0
10.10.2016 1:24

P73a93v70e82l 27S88t36ř75í13t95e45c85k75ý 7339458972813

A jak by jste prosím ty lidi vybírala? Většinu lidí z JM kraje stavba nového nádraží neovlivní ale za to drtivou většinu Brňáků ano..

0/−3
9.10.2016 21:20

R87o54m63a37n 10S62o23u47č57e36k 1422375360139

proto se rozhodli pro stavbu tunelu uprostřed štatlu?

o jak moudré ;-)

0/−1
10.10.2016 8:02

F86r34a82n46t18i93š57e62k 96K18a87l62v53o83d88a 5227537833241

No jo, ale když ho nepřestěhujeme, tak jak k tomu přijdou ti nebožáci, co rychle a potají vykoupili pozemky v místech, kam se mělo nádraží přemístit? Jak tihle nuzní lidé , k tomu přijdou, že nebudou moci městu zpět prodat předražené pozemky a vydělat tak těžké peníze???8-o

+2/0
9.10.2016 21:53

F76r50a10n59t42i45š92e17k 69K79a40l10v43o74d68a 5417977503501

Odpovím si sám. Jelikož spoléhali na to, že jsou lidi Švejci a nesjednotí se ve svém hlasování, nebo se dokonce na hlasování v referendu vykašlou a tím dají pravomoce městu a tedy vlastně těmhle stínovým hráčům, dočkali se svého úspěchu.

+1/0
9.10.2016 21:55

P98a89v87e40l 91S66t29ř22í10t68e62c68k24ý 7879538222353

Dávno vyvrácená aktivistická lež.

+2/−1
9.10.2016 21:57

O46n33d32ř14e72j 10Š49t91ě26p77á86n28e77k 5249560238129

Tak osvětlete kdo jsou vlastníci pozemků pod plánovaným nádražím a potřebných dalších pozemků?

0/0
11.10.2016 19:42

M43a25r86t61i69n 67K74o25ž80í16n 1105266701850

Dojíždím denně vlakem a hned bych nádraží přestěhoval. Je mně úplně jedno, jestli vlezu do busu či šaliny u řeky a nebo někde jinde. Ale vadí mně viadukt půlící nesmyslně střed města, nástupiště do S a nemožnost napojení VRT na stávající polohu, nebo na polohu pod Petrovem bez extrémně drahých tunelů. Taky byste vážená ve stávající poloze musela zbořit Tesco, aby bylo možno současné nádraží rozšířit. Taky by se mně při budování nádraží pod Petrovem nelíbil paralyzovaný střed města na minimálně deset le,t spíš více z důvodu stavby.

+2/−1
10.10.2016 1:23

J54a31n 56V15a60l27o28u93c26h 6872897988490

Ano, je jedno kde do šaliny vlezete, ale zapomeňte na to, že by u nového byla taková nabídka MHD jako u starého, kde je v podstatě veškerá kolejová městská doprava už 147 let plánována právě v návaznosti na vlak. Čili k případnému novému nádru se natáhnou max. 1 z Bystrce, 8 z Lískovce a stávající 12 a kapacitu tramvajové trati máte vyčerpanou. Když vyjdu ze současných JŘ, je to ve špičku 40 spojů za hodinu v každém směru plus dalších nějakých 20 přes křižovatku Dornych/Křenová/Nádražní na Mifkovu, Stránskou skálu (kde navíc "hrozí" obnova trati dále na Holzovu pro zbytek Líšně) a Juliánov (tedy v této křižovatce je to jedna šalina 30'', přičemž průjezd vlastní křižovatkou trvá min. 15"...). Tedy kdo bude chtít jinam, přibude přestup (přičemž když spojené zbývající větve 1 a 8 pojedou po spojce u Grandu, lidi budou strašně rádi, že to mají ke všemu daleko).

+1/0
10.10.2016 9:32

M51i34l80o90s48l21a10v 84S19e96d48l84á63č63e38k 6564284424911

A když se tak dívám na tu fotku těch aktivistů . Tak to jsou opravdu ti praví. Maximálně si odskočí na nádraží pro cigarety, A budou nám vnucovat polohu v centru?

+5/0
9.10.2016 20:01

P10e16t11r 73B56a67l51c61a84r 2256301697724

Viděl jste někdy fotky těch co lobují pro odsun nádraží? Kromě profesních železničářů, jsou to betonáři a spekulanti s pozemky, kteří si ani na odsunuté nádraží mezi socky neodskočí ani na kafe.

+1/0
10.10.2016 11:28

M78i68l35o73s56l35a19v 77S59e84d68l21á59č66e75k 6624634654691

Mě je jedno kde bude. Ale hlavně aby už se začalo něco stavět. Stávající podoba nádraží je naprostá katastrofa. A co to omítli tou šedomodrou omítkou, tak je to hnus, Byli nám přestaveny varianty Petrov a u řeky. Ale je někde nějaká studie modernizace té současné budovy? A hlavně vytěsnit z nádraží ty feťáky a bezdomáče. Občuraný rohy a zdi. A to stejné je autobusové na Zvonařce. Taky by to chtělo razantně zmodernizovat.

+1/0
9.10.2016 19:53

P69a56v16e49l 45S32t17ř43í80t69e47c10k93ý 7759778212833

Však při variantě u řeky by se autobusová Zvonařka zrušila a novej autobusák by byl součástí novýho nádraží.

0/0
9.10.2016 21:18

P94e13t82r 70B17a82l32c55a25r 2146441177834

V obou variantách se se zachováním UAN Zvonařka nepočítá a přifaří se k vlakovému nádraží.

0/0
10.10.2016 11:30

B85o31l61e63s10l13a32v 61C85h38m33e27l74a95ř 4894470688

Až se mě někdo zeptá kde má být nádraží určitě přijdu. Ani MmB pořádně nevěl co je to za otázky. Členy volebních komisí instruoval každý den jinak.

+2/0
9.10.2016 16:30

P27e82t88r 63B78a67l62c85a97r 2486331277884

Neví někdo jak to vypadá s variantou "za řekou"? Bude se taky posuzovat?

http://brno.idnes.cz/nove-nadrazi-brno-0z6-/brno-zpravy.aspx?c=A160530_152538_brno-zpravy_vh

+2/0
9.10.2016 15:20

J17a12n 97H72r84u60z77a 8424228769187

To bude ta co se bude realizovat. I díky lenosti brňáků přijít k volbám a referendu.

0/0
9.10.2016 16:10

J61i43ř26í 54N47o89v17á35k 3654779455270

jakápak lenost. Spoustu lidí k referendu nešlo úmyslně

+5/0
9.10.2016 16:16

P34e94t31r 52B92a11l23c14a82r 2376681487264

11%

0/0
9.10.2016 16:20

R24o75m33a14n 85N89o83v70a21k 6559271342456

ne, celych 16% opravnenych volicu

+1/0
9.10.2016 19:03

P41e60t58r 26B90a32l39c66a79r 2476881397354

Když už tak rád slovíčkaříte, tak necelých 16%.

0/0
10.10.2016 10:43

P49e20t63r 13B77a15l57c15a31r 2746401117604

Určitě? Zatím je nejdál příprava varianty "u řeky" , ale že by se realizovala o tom pochybuji.

Varianta "za řekou" je letošní nová - zachovávala Hl.nádraží pro regionální dopravu. Pro VRT, ICE a spol. navrhovala nové nádraží vedle AZ tower.

+1/0
9.10.2016 16:18

P90a54v43e63l 83S75t35ř67í64t81e53c33k21ý 7769258852573

Tu navrhlo hnutí ANO. Ale bez větších podrobností..

0/0
9.10.2016 17:56

P94e84t25r 56B64a44l59c57a52r 2486291867354

Před prázdninami se psalo, že požádají taky o porovnání, ale od té doby ticho po pěšině.

0/0
10.10.2016 10:42
Foto

V39l83a84d88a 71V47a21n46e83k 9153626104818

Brňané vlakem do práce neodjíždí, na rozdíl od občanů z okolí, kteří preferují současnou polohu! Těch tisíců cestujících se ale nikdo neptá.. Nebude li nádraží v centru budou lidé využívat jinou dopravu. Osobně jedu do centra také zatím radši vlakem, ale jinam už jenom autem..

+4/−1
9.10.2016 15:17
Foto

D54a80n58i54e93l 80V88a44l26e44n26t45a 4448895988

Proč to řešíte? Nového nádraží se lidé nad 30 stejně nedožijí.

+1/0
9.10.2016 15:22
Foto

V13l36a32d85a 47V77a55n24e48k 9353866534488

Za 30let už budou vlaky úplně minulostí ;-D Období páry skončilo, vlečky do továren jsou také většinou zrušené.... ;-)

+1/−1
9.10.2016 15:51

J46a58n 10V19o92j64t62í14š75e92k 6932351165466

S koncem období páry ale přišlo období, kdy není problém, aby vlak jel 300 km/h. Vlaková doprava má snad jako jediná naopak zářnou budoucnost. Zvlášť v tak hustě osídlený oblasti, jako je Evropa.

+4/−1
9.10.2016 16:06

J93a66n 50H72r36u12z31a 8474798789407

Zářnou budoucnost měl i komunismus. U nás se modernizovalo na 160.

0/0
9.10.2016 16:11

J23a43n 76V34o44j15t67í93š45e94k 6792851255356

Neměl. Že jsme my zase pozadu neznamená, že vlaky nemaj budoucnost. Na středně dlouhý cesty po kontinentu je to nejlepší způsob dopravy (u letadel trvá dlouho odbavení a auto zas pomalu jede).

+1/0
9.10.2016 16:15

K50a34m46i98l 59D39u91l22i71n19e29k 9804840237267

no ještě pár merkelových a evropa moc obydlená nebude

0/0
9.10.2016 20:44

J45a24n 21V30o40j62t51í28š37e50k 6582871665226

Vy tu svoji paranoiu musíte nacpat do každý diskuze, co?

0/0
10.10.2016 12:49

M10i98l86o63š 57Ř11e61h95á11k 8806288117315

Myslím, že dožijí. Ale postaví jej Číňané, jimž bude patřit celá EU.

0/0
9.10.2016 17:28

J30a15n 25T24o33d82o79r28o59v64i74č 9945931877822

A ono se snad uvažuje o tom, že hl vlakové nádraží v centru nebude?

+1/0
9.10.2016 15:51

A27n70t18o79n13í55n 59K18o30l93á30ř 7658255837272

Brněnští politici udělali vše proto, aby bylo referendum neplatné. Od výběru volebních místností pro referendum až po dotaci 5mil Kč firmě, která měla přesvědčovat občany, aby se referenda neúčastnili.

+3/−8
9.10.2016 13:59
Foto

D19a48n22i61e29l 97V32a35l43e63n82t42a 4808495318

Ne politici, ale občané měli tolik rozumu, že nechají rozhodnout odborníky. Byl jsem příjemně překvapen.

+9/−5
9.10.2016 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.