Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brňané hlasovali pro nádraží v centru, ale k referendu jich přišlo málo

Ještě méně lidí než při prvním pokusu před dvanácti lety dorazilo k referendu o poloze hlavního vlakového nádraží v Brně. K vyšší účasti nepomohlo ani spojení termínu hlasování s krajskými volbami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T85o73m88a88s 62C86e39n70e26k 6387354620593

Osobně si myslím, že to dopadne následovně. Studie prokáže ekonomickou a společenskou nerealizovatelnost nádraží v centru s tunely pro VRT. Z mého pohledu už to, že se má kopat pod historickým centrem a Kohoutovicemi a stavět estakády přez údolí v Jundrově znamená další budoucí obstrukce ze strany tzv. "ekologů" a jiných aktivistů. Odhadovaná cena tunelů pro VRT 10mld. je myslím spíš směšně optimistická (srovnej s tunelem Blanka 43mld k r. 2014) a bude se jednat ve skutečnosti spíš o násobky této sumy. Na to nikdo peníze nedá a Brno je nemá. Nehledě na to, že 2020+3 končí možnost čerpat z EU. Tím pádem zůstává varianta v centru, která se bude realizovat v nějaké paskvilní formě typu tady to natřeme, postavíme novou budovu, ale provoz vlaků to moc nezlepší a v podstatě nádraží reálně zůstane tam kde je a +/- v podobě kde je. VRT do centra nepojede a dá-li bůh a bude do Brna zajíždět, bude mít kolem r. 2040 terminál někde v prostoru AZ Toweru ve formě kusé koleje. Návaznost na autobusy opět nebude řešena a Zvonařka dostane status trvalého provizoria. Možná by bylo lepší věnovat úsilí a prostředky severojižnímu diametru a zlepšení MHD v tomto směru a nechat nádraží nádražím.

10.10.2016 12:02

P68e23t80r 94B36a33l52c20a51r 2316621257214

Poloha pod Petrovem nevyžaduje okamžité tunelování pro VRT, ale nechává možnost až jednou. Vlakový tunel snad nepotřebuje takovou obsluhu, osvětelní, odvětrání, etc. jako automobilový.

U AZ tower by mohla být normální průjezdná zastávka VRT, ne? S mimoúrovňovým napojením po stávajícím železničním tělese.

Jediné co komančům zazlívám že neprosadili , je severojižní diametr - vytvoření páteřní linky pod Brnem.

10.10.2016 12:36

T11o18m63a94s 45C79e32n73e97k 6157614260193

Pochopil jsem, že příprava úrovní -2, -1, 0, +1 se musí připravit současně dopředu. Takže ta 23 metrová díra se bude muset hloubit už při stavbě varianty jen nadzemní stanice, aby se k ní jednou přivedlo VRT a ty tunely. Proč to dělat, když tam ty tunely nikdy nepřijedou?

Cena - tunel u Ejpovic, 4150m bude nejdelší žel. tunel v ČR, cena se odhaduje na 2mld (2016) - je to jen průjezd kopcem. Tunely pod Brnem mají mít 12km, v mnohem horších geologických podmínkách, ve městě, budou se větvit, celá stanice bude v tunelu....

http://www.boucnik.cz/porovnani_variant_nadrazi_reka-petrov-htm/

10.10.2016 13:28

M79i21l68o51š 55Ř27e31h46á62k 8156858917135

Pražáci uvažují o tunelu do Berouna (20 km).

11.10.2016 17:38

R77o61m76a35n 14S74o17u66č59e16k 1272165850149

vždyť ani nevěděli o čem hlasují

kdo z nich věděl, že nádr v centru znamená poddolovat štatl pro vlak?

10.10.2016 8:01

J10a44n 57T22o72d41o41r86o72v86i76č 9325571627932

To je právě ten problém, kdyby byly na stole konečné varianty a člověk věděl, že to bude znamenat to a to, tak se rozhodnu a klidně budu hlasovat třeba pro jejich variantu, ale nikdo nic pořádně neví, ale musíme o tom hlasovat. Navíc mě neskutečně vytáčí ty řeči, že když zvítězí varianta B, tak nádraží nebude ve středu města a obě varianty jsou od sebe vzdáleny asi 500 metrů, to je menší vzdálenost, jak od hlavasu na Svoboďák, to jako že je Zvonařka na okraji města?

10.10.2016 9:54

P91e37t52r 36B92a34l14c52a60r 2526561407264

Konečné varianty budou až bude aktuální VRT.

10.10.2016 11:22

M75a42r16e74k 29N22e55š39p94o54r 5780740965900

Dojizdím a mám stejný problém, souhlas 100%. R^To, že kapacitně už je střed naprosto zasekaný a nevyhovují je zcela zřejmé.

10.10.2016 7:28

L57i76b90o56r 61Z43a35v28ř28e54l 8289186801512

Fajn,doufejme,že referendum bude neplatné a nakonec zvítězí varianta u řeky-nové nádražíR^

10.10.2016 7:07

P80a62v30e45l 87R15o93t47n81á34g70l 1155169634749

Brňanům je poloha nádraží celkem putna, kromě toho, že kolem něj je to momentálně hnus, využívají ho minimálně. Mnohem víc na tom záleží lidem, kteří dojíždějí do Brna a využívají ho denně.

9.10.2016 21:34

P60e19t29r 27V15o90p95i31č56k12a 5602517787506

tohle obsem aktiviste nechapou

10.10.2016 9:58

P58e97t38r 65B93a94l68c35a60r 2296771817754

Asi myslíte aktivisty ze sdružení Brno+ , kteří lobují za odsun nádraží, aby většině cestujících přidali k cestě do práce, školy, k lékaři, etc. ještě tři zastávky MHD, traží křižující tři světelné křižovatky frekventovaných městrských tříd a jeden přestup.

10.10.2016 11:21
Foto

J34a19n93a 41B97í46l23k34o17v46á 1833191462747

Smůla je, že nemohli hlasovat lidé, kteří z kraje dojíždějí do práce. Znám jich hodně a nikdo z nich by nádraží nikam nestěhoval - má funkci opravdové pomoci pracujícím v pozici, jak je teď.

9.10.2016 20:11

P97a55v83e77l 84H75o42u89s37k49a 3571135120338

Všichni pracují kolem svoboďáku?8-o

9.10.2016 20:53

M81a68r70t29i75n 35K12o36ž87í75n 1105316111670

Nikdo. Všichni nastoupí do šaliny směr Mendlák, nebo Krpole, či Stará Osada.

10.10.2016 1:24

P81a73v28e71l 61S96t31ř22í35t22e41c97k66ý 7869448942843

A jak by jste prosím ty lidi vybírala? Většinu lidí z JM kraje stavba nového nádraží neovlivní ale za to drtivou většinu Brňáků ano..

9.10.2016 21:20

R23o68m37a58n 73S55o55u69č88e70k 1942325120199

proto se rozhodli pro stavbu tunelu uprostřed štatlu?

o jak moudré ;-)

10.10.2016 8:02

F24r55a65n64t35i22š68e37k 12K11a80l10v87o55d56a 5637497393651

No jo, ale když ho nepřestěhujeme, tak jak k tomu přijdou ti nebožáci, co rychle a potají vykoupili pozemky v místech, kam se mělo nádraží přemístit? Jak tihle nuzní lidé , k tomu přijdou, že nebudou moci městu zpět prodat předražené pozemky a vydělat tak těžké peníze???8-o

9.10.2016 21:53

F62r73a18n69t69i24š85e82k 75K76a82l62v84o76d47a 5847517963961

Odpovím si sám. Jelikož spoléhali na to, že jsou lidi Švejci a nesjednotí se ve svém hlasování, nebo se dokonce na hlasování v referendu vykašlou a tím dají pravomoce městu a tedy vlastně těmhle stínovým hráčům, dočkali se svého úspěchu.

9.10.2016 21:55

P73a98v62e21l 58S22t12ř18í89t30e56c29k43ý 7929308312193

Dávno vyvrácená aktivistická lež.

9.10.2016 21:57

O36n10d18ř11e84j 82Š13t73ě37p91á20n40e72k 5689720868729

Tak osvětlete kdo jsou vlastníci pozemků pod plánovaným nádražím a potřebných dalších pozemků?

11.10.2016 19:42

M55a13r77t96i69n 83K27o27ž87í19n 1755236701140

Dojíždím denně vlakem a hned bych nádraží přestěhoval. Je mně úplně jedno, jestli vlezu do busu či šaliny u řeky a nebo někde jinde. Ale vadí mně viadukt půlící nesmyslně střed města, nástupiště do S a nemožnost napojení VRT na stávající polohu, nebo na polohu pod Petrovem bez extrémně drahých tunelů. Taky byste vážená ve stávající poloze musela zbořit Tesco, aby bylo možno současné nádraží rozšířit. Taky by se mně při budování nádraží pod Petrovem nelíbil paralyzovaný střed města na minimálně deset le,t spíš více z důvodu stavby.

10.10.2016 1:23

J71a73n 39V94a31l49o77u39c16h 6422897498850

Ano, je jedno kde do šaliny vlezete, ale zapomeňte na to, že by u nového byla taková nabídka MHD jako u starého, kde je v podstatě veškerá kolejová městská doprava už 147 let plánována právě v návaznosti na vlak. Čili k případnému novému nádru se natáhnou max. 1 z Bystrce, 8 z Lískovce a stávající 12 a kapacitu tramvajové trati máte vyčerpanou. Když vyjdu ze současných JŘ, je to ve špičku 40 spojů za hodinu v každém směru plus dalších nějakých 20 přes křižovatku Dornych/Křenová/Nádražní na Mifkovu, Stránskou skálu (kde navíc "hrozí" obnova trati dále na Holzovu pro zbytek Líšně) a Juliánov (tedy v této křižovatce je to jedna šalina 30'', přičemž průjezd vlastní křižovatkou trvá min. 15"...). Tedy kdo bude chtít jinam, přibude přestup (přičemž když spojené zbývající větve 1 a 8 pojedou po spojce u Grandu, lidi budou strašně rádi, že to mají ke všemu daleko).

10.10.2016 9:32

M11i98l88o44s72l26a69v 64S37e20d78l62á41č45e23k 6224364104951

A když se tak dívám na tu fotku těch aktivistů . Tak to jsou opravdu ti praví. Maximálně si odskočí na nádraží pro cigarety, A budou nám vnucovat polohu v centru?

9.10.2016 20:01

P82e65t17r 60B80a12l62c51a11r 2896181907474

Viděl jste někdy fotky těch co lobují pro odsun nádraží? Kromě profesních železničářů, jsou to betonáři a spekulanti s pozemky, kteří si ani na odsunuté nádraží mezi socky neodskočí ani na kafe.

10.10.2016 11:28

M44i48l39o90s96l61a82v 46S66e70d57l90á64č18e76k 6204744304121

Mě je jedno kde bude. Ale hlavně aby už se začalo něco stavět. Stávající podoba nádraží je naprostá katastrofa. A co to omítli tou šedomodrou omítkou, tak je to hnus, Byli nám přestaveny varianty Petrov a u řeky. Ale je někde nějaká studie modernizace té současné budovy? A hlavně vytěsnit z nádraží ty feťáky a bezdomáče. Občuraný rohy a zdi. A to stejné je autobusové na Zvonařce. Taky by to chtělo razantně zmodernizovat.

9.10.2016 19:53

P34a93v97e13l 92S51t33ř61í73t18e56c19k86ý 7719128412613

Však při variantě u řeky by se autobusová Zvonařka zrušila a novej autobusák by byl součástí novýho nádraží.

9.10.2016 21:18

P75e63t92r 62B57a84l71c33a31r 2366401707744

V obou variantách se se zachováním UAN Zvonařka nepočítá a přifaří se k vlakovému nádraží.

10.10.2016 11:30

B87o86l89e82s74l25a77v 16C54h58m23e19l94a31ř 4194440748

Až se mě někdo zeptá kde má být nádraží určitě přijdu. Ani MmB pořádně nevěl co je to za otázky. Členy volebních komisí instruoval každý den jinak.

9.10.2016 16:30

P17e36t17r 72B72a39l40c68a42r 2696441237284

Neví někdo jak to vypadá s variantou "za řekou"? Bude se taky posuzovat?

http://brno.idnes.cz/nove-nadrazi-brno-0z6-/brno-zpravy.aspx?c=A160530_152538_brno-zpravy_vh

9.10.2016 15:20

J28a60n 54H95r18u19z91a 8444498869627

To bude ta co se bude realizovat. I díky lenosti brňáků přijít k volbám a referendu.

9.10.2016 16:10

J80i29ř17í 34N30o87v45á96k 3864129205700

jakápak lenost. Spoustu lidí k referendu nešlo úmyslně

9.10.2016 16:16

P78e50t76r 43B89a61l38c26a78r 2466481417574

11%

9.10.2016 16:20

R45o36m61a11n 40N28o13v34a12k 6309531252846

ne, celych 16% opravnenych volicu

9.10.2016 19:03

P21e13t25r 66B32a80l82c23a24r 2336871907754

Když už tak rád slovíčkaříte, tak necelých 16%.

10.10.2016 10:43

P72e34t90r 65B11a77l40c90a40r 2356161807184

Určitě? Zatím je nejdál příprava varianty "u řeky" , ale že by se realizovala o tom pochybuji.

Varianta "za řekou" je letošní nová - zachovávala Hl.nádraží pro regionální dopravu. Pro VRT, ICE a spol. navrhovala nové nádraží vedle AZ tower.

9.10.2016 16:18

P65a70v38e30l 14S50t81ř87í31t19e22c53k43ý 7279868412593

Tu navrhlo hnutí ANO. Ale bez větších podrobností..

9.10.2016 17:56

P25e57t85r 72B94a32l51c87a16r 2306371937454

Před prázdninami se psalo, že požádají taky o porovnání, ale od té doby ticho po pěšině.

10.10.2016 10:42
Foto

V39l89a75d66a 78V14a82n33e92k 9613836934648

Brňané vlakem do práce neodjíždí, na rozdíl od občanů z okolí, kteří preferují současnou polohu! Těch tisíců cestujících se ale nikdo neptá.. Nebude li nádraží v centru budou lidé využívat jinou dopravu. Osobně jedu do centra také zatím radši vlakem, ale jinam už jenom autem..

9.10.2016 15:17
Foto

D68a29n36i79e73l 89V18a51l14e96n67t64a 4318525508

Proč to řešíte? Nového nádraží se lidé nad 30 stejně nedožijí.

9.10.2016 15:22
Foto

V88l53a34d33a 12V57a24n89e11k 9553216664148

Za 30let už budou vlaky úplně minulostí ;-D Období páry skončilo, vlečky do továren jsou také většinou zrušené.... ;-)

9.10.2016 15:51

J65a78n 28V94o96j37t53í47š14e81k 6362741195506

S koncem období páry ale přišlo období, kdy není problém, aby vlak jel 300 km/h. Vlaková doprava má snad jako jediná naopak zářnou budoucnost. Zvlášť v tak hustě osídlený oblasti, jako je Evropa.

9.10.2016 16:06

J74a31n 55H40r97u40z92a 8254508579867

Zářnou budoucnost měl i komunismus. U nás se modernizovalo na 160.

9.10.2016 16:11

J36a98n 46V75o85j90t29í64š84e49k 6552811775626

Neměl. Že jsme my zase pozadu neznamená, že vlaky nemaj budoucnost. Na středně dlouhý cesty po kontinentu je to nejlepší způsob dopravy (u letadel trvá dlouho odbavení a auto zas pomalu jede).

9.10.2016 16:15

K75a41m82i83l 87D55u15l17i60n85e46k 9634510397397

no ještě pár merkelových a evropa moc obydlená nebude

9.10.2016 20:44

J38a55n 38V52o72j51t96í54š16e20k 6662851275326

Vy tu svoji paranoiu musíte nacpat do každý diskuze, co?

10.10.2016 12:49

M24i74l84o78š 54Ř17e21h38á39k 8116118147575

Myslím, že dožijí. Ale postaví jej Číňané, jimž bude patřit celá EU.

9.10.2016 17:28

J46a70n 44T12o16d40o18r79o42v94i95č 9415971347122

A ono se snad uvažuje o tom, že hl vlakové nádraží v centru nebude?

9.10.2016 15:51

A53n55t41o26n62í43n 19K88o90l57á40ř 7718535207332

Brněnští politici udělali vše proto, aby bylo referendum neplatné. Od výběru volebních místností pro referendum až po dotaci 5mil Kč firmě, která měla přesvědčovat občany, aby se referenda neúčastnili.

9.10.2016 13:59
Foto

D24a76n87i71e52l 47V94a80l36e84n26t28a 4658385238

Ne politici, ale občané měli tolik rozumu, že nechají rozhodnout odborníky. Byl jsem příjemně překvapen.

9.10.2016 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.