Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podám trestní oznámení, říká otec chlapce, kterého zavalil strop

Opuštěný objekt na okraji Dubňan na Hodonínsku si chlapci vybrali k trénování, jak překonat nejrůznější překážky. O budovu bývalých jatek se ale roky nikdo nestaral. Ve čtvrtek statika nevydržela a kamarády ve věku 14 a 16 let zasypaly betonové stropní panely. Pod nimi mladší z chlapců zahynul, jeho otec se hodlá obrátit na právníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a23r72o18m21í11r 96R83y61b25k88a 3542637561552

Toto je typické jednání v dnešní době,nezákonně vlezu na cizí pozemek to je v pořádku!!!Ale když se něco stane tak jsou někteří jedinci hnedle u právníka.

+5/0
8.10.2016 23:56

P91e13t25r 20K24o86v94a80ř97í12k 1171723769837

Co je toto za lidi ... K někomu se vloupá (byl to soukromý pozemek, který si majitel nemá povinnost vůbec nějak oplocovat), něco se mu stane a může za to majitel? Drzost některých lidí nezná mezí ... Rv

0/0
10.10.2016 13:56

P74a72v17e75l 16N20a16j75t 1488770192

Nechtěl bych zlehčovat tragickou smrt syna,musí to být hrozná rodinná událost,ale sám jsem vyrůstal v době,kdy bylo různých rozpadených stodol a domů ještě z doby války a neměly majitele,třeba proto,že nežili.Je jasný,že jsme museli jako kluci vše prozkoumat.Mimo to jsme tam nacházeli nejrůznější zbraně,náboje a další.Doma se pochopitelně nesčetněkrát opakovaly zákazy na ona místa vstupovat.Jelikož mě otec neustále upozorňoval na tyto nebezpečí,vytvořil jsem si nějaký pud sebezáchovy a rozhodně bych nelezl třeba na zvětralou zeď,která nese střechu nebo panely a to už dříve než ve 14 letech.Tyto zkušenosti jsem se snažil předat i svým synům.Dětství a pubertu prožili relativně ve zdraví.Dnes pracují ve výškách a rozhodně pud sebezáchovy a respekt nepostrádají.Jenže dnes v době různých supermanů a jiných pitomců jdou veškeré vrozené pudy stranou.

+2/0
8.10.2016 23:10

M61i36c30h95a86l 23C98h84a75l72u36p81a 6298510879423

V prvé řadě by měl vědět, co dělá jeho dítě a vůbec je tam nepouštět. Ono to zabezpečení budovy má asi takovou funkci, jako zákaz rodičů - pokud tam nebude někdo hlídkovat, tak tam stejně někdo poleze.

+4/0
8.10.2016 22:15

M74a16r14c37e30l 10P85a51v81l77í56k 7451494268639

súdruh ostal menmtálne v socializme - takže by mal žalovať štát.

správne by ho mala vyšetrovať polícia a následne vzniesť obvinenie zo zanedbania riadnej starostlovosti. pretože je stále za neplnoletého ZODPOVEDNÝ!

+8/0
8.10.2016 19:35

M47i10l42o34s67l60a11v 25S92e72d91l17á12č45e35k 6564634324721

Ale i kdyby byla zabezpečená, tak by do ní vlezli. Ruku na srdce. Když já a vy jste byli kluci a holky ,tak jsme taky občas vlezli kam jsme neměli, zvlášť když objekt byl nehlídaný. Prostě nás lákalo to prozkoumat a třeba najít nějaký klukovský poklad. Co mě ale zaráží je co je to dnes za generaci rodičů? Kluk ještě ani neměl pohřeb a už tu lítá oznámení a možná miliónové odškodnění. Naši rodiče byli zdrceni žalem a nenapadlo je podávat trestní oznámení a vymáhat milióny. Až se to vyšetřilo, tak pak teprve zvažovali další kroky, pokud právník naznal že je šance nějaké odškodnění vymoci.

+13/0
8.10.2016 19:23

M10i42c73h81a60l 60C50h77a24l18u66p63a 6448590189883

Otázka je, jestli by dřív vůbec měli nějakou reálnou šanci na odškodnění, to mi přijde že se rozmáhá až v poslední době.

+2/0
8.10.2016 22:16

M80i85c26h29a81l 72H89u20s63e38k 9914823160554

Co maj chlapci, co dělat na soukromým pozemku Jo kdyby to bylo veřejné prostranství..

+12/0
8.10.2016 19:04

P30e91t23r 75B25á30č73a 8285816725275

Na koho chces podavat oznameni?

Na sebe, ze si nehlidas decko?

+7/−1
8.10.2016 16:51

V81ě85r16a 36F19o56l57t93ý56n53o70v46á 1128906377519

Zoufalí rodiče dělají zoufalé věci.

(Kdo z kritiků uhlídal své děti v každé situaci?)

+3/0
8.10.2016 16:49

M62i27c32h68a66l 70U67r86b73a50n 2688439862258

Otce zavrit az zezelena!

+4/−1
8.10.2016 16:27
Foto

J62a13n53a 12B98í86l82k83o54v81á 1433871592127

Fotra zavřít za zanedbání péče, protože nevysvětlil synátorovi, že nemá bez povolení vlastníka vstupovat do cizích budov...

+20/−1
8.10.2016 15:57

R59a54d20i83m 87N77e20b11e58l 5146595219279

Takže táta věděl, že tam kluk chodí, a až do té tragédie mu to nevadilo?

+18/0
8.10.2016 15:56

J29a61r68o86s24l16a40v 89S66t92u10c91h49l68í78k 7726508342786

To také jde, podat trestní oznámení sám na sebe? Někdo jiný v tomto případě mě nenapadá

+16/0
8.10.2016 15:47

I21v65a 37V28e39č83e54ř18o14v61á 5530488514871

Na koho chce podat trestný oznámení? Na toho druhého kluka? Že šli tam, kde nemají co dělat? Že šli na cizí pozemek?

+17/0
8.10.2016 15:31

M68a63r31t84i93n 29S80m28r22e92č60e19k 1915478193400

Tak doufám, že tě zavřou a pořádně ti to osolí, taťko.

+8/0
8.10.2016 15:19

T37o18m78á80š 98Š61a90p42o39v12a68l97o36v 2384224549581

Škoda, że článek nepsal novinář, pak by tu nebyly ty dohady. Skutečný novinář by do článku jistě přidal informace o objektu a jeho zabezpečení a citace ze zákona, ze kterých by plynula odpovědnost a věděli bychom, zda je vůbec koho žalovat. Takhle je to jen další clickbait bez informační hodnoty.

+2/−3
8.10.2016 14:33

B13o80h14u57s87l55a15v 96K92r53á44l67í30k 2911170979726

Tohle je rubrika zpravodajství a ne doučování. Základní vzdělání jste měl získat jinde.

+4/−10
8.10.2016 14:38

J33o45h68a70n 87R16e71y 3877550907600

Nechci se účastnit honičky na "údajného" pachatele, a bolest rodiny zesnulého chlapce je určitě velká, "ale"!!! Otec by si měl uvědomit, že největší "vinu" na této tragédii nese rodina zemřelého kluka, jak morálně, tak i podle zákona. Ve čtrnácti letech by měl mít člověk vyvinuté rozlišovací schopnosti co je nebezpečné a co ne, a pokud to tak není, je na rodičích, jasně mu vymezit mantinely co smí a co nesmí.

+25/0
8.10.2016 14:31

B82o91h82u79s16l60a87v 65K15r82á49l61í73k 2831160189566

Život je sám o sobě riziko. Američtí vědci zjistili, že 100 % životů končí smrtí. U lidí, kteří pro jistotu nic nedělají a nevycházejí z domu, natož aby dělali něco nebezpečného, je kupodivu ta smrtelnost taky 100 %.

+3/−4
8.10.2016 14:37

M74i18c20h60a98l 62C14h76a84l86u25p73a 6418690419643

A zjistili taky to, že když někdo vleze do ruiny, spadne mu na hlavu kus stropu, tak ho to může zabít?

+2/0
8.10.2016 22:19

B54o23h11u69s63l60a68v 13K50r92á89l82í82k 2941850819976

Dokonce i do lesa se podle zákona chodí na vlastní nebezpečí. Natož do cizí ruiny na cizím pozemku.

+30/0
8.10.2016 14:31

B24o22h46u80s98l82a38v 78K13r30á72l72í91k 2731230189966

Být tím otcem, tak se užírám výčitkama a modlím se, aby to policie brala jen jako nešťastnou náhodu a nepokoušela se hledat a trestat viníky.

+28/0
8.10.2016 14:27
Foto

J28a69n15a 48K92o23z48á17k20o16v72á 31V92o88l11r42á75b26o56v94á 9833544395711

Jen aby pak nepodala sociálka trestní oznámení na něj, že nepoučil svěřenou osobu o zákazu vstupu na cizí pozemek. Je to tragédie, ale otec je názorna ukázka rodiče, který při vychove preferuje volnou výchovu bez mantinelu a pak není schopen nést její připadne následky.

+24/−1
8.10.2016 14:22

V89l59a39d95a39n 58Č28e75r74n84ý 8762256763596

Kdyby se raději včas zajímal, kde jeho syn tráví volný čas, nemusel teď být za vyčůránka a vyžírku! Jestli tedy není jeho trestní oznámení motivováno finančním odškodněním, rád se mu omluvím.

+19/0
8.10.2016 14:13

A31n97n96a 73K87i75r64š57o19v41á 9716400255563

když ohlédnu od té tragédie, podle reakce otce je vidět, že se synek potatil. jen měl kluk smůlu :-P

+18/0
8.10.2016 14:09

P65e22t23r 72P39e42t57r 6423832528763

škoda lidského života a obzvlášť pokud šlo o mladé kluky ovšem cvičit svého koníčka na soukromém pozemku, v soukromé polorozpadlé budově? To je jak přeskočit plot v zoo, stoupnout si na lva a pak žalovat zoo, že plot není o 10 metrů vyšší.

Celkem mi to připomíná případy, kdy si zloděj ublíží při lupu na cizím pozemku nebo ho pokouše pes majitele a on se pak soudí o ublížení na zdraví. Ať se snažím být sebeempatičtější tak s pánem prostě nesouhlasím, neměli tam co dělat, lezli tam na své riziko a podcenili nebezpečí, stejně tak se s klukem může podlomit větev, když leze po stromě tak se může zřítit strop v rozpadlé budově.

A tohle už není o lítosti, syna mu nic nevrátí, tohle je pouze touha na tom vystřískat co největší odškodnění. Stát by to ovšem už mohl taky zahrnout do nynějších zákonů a předcházet tomuhle chování. Rozhodně to není první případ, kdy si člověk udělal něco vlastním zaviněním a pak se snažil vinu hodit na někoho jiného. Klidně pod pokutou aby si to podobní rozmysleli. Jste totiž v době, kdy malé dítě na louce ušktne zmije a rodiče se soudí s krajem, že všechny zmije nevybil a louku nezabezpečil.

+47/−1
8.10.2016 14:07

J61o86s96e55f 17M22i84k65i25n 5943584975204

R^

Nejsou zde morální zábrany

+4/0
8.10.2016 14:11

T66o63m16á42š 50T97a33t98í42č71e19k 5620712130858

Přesně tak. Po reakci otce by se měl někdo probudit na sociálce a zažalovat ho kvůli zanedbání výchovy (s následkem smrti).

+11/0
8.10.2016 14:15

M43a12r87k24é53t95a 36V87í67t11o11v28á 4868730105616

Víte. já bych si opravdu netroufla tvrdit, že je to o "vytřískání odškodnění". Popravdě si myslím, že o odškodnění tady vůbec nejde. Rodiče jsou nešťastní, zoufalí, přišli o dítě, nepochybně si vyčítají, že tomu nezabránili, obviňují se z toho, co neudělali, nebo naopak mohli udělat jinak-a aby se z toho nezbláznili, tak hledají viníka - vlastníka objektu, obec...je jedno koho. Podle mne je to úplně normální reakce a většina z nás by reagovala úplně stejně. Tak se prosím ani Vy, ani nikdo další do toho otce nenavážejte (ono uhlídat 14letého puberťáka v podstatě nejde, můžete zakazovat, vysvětlovat, ale stejně nezabráníte tomu, aby si vše udělal po svém).

+3/0
8.10.2016 17:28

M17i24l13o16s75l35a24v 91S84e28d76l28á25č86e92k 6454194974311

Tak vyšetřování povede PČR a viníka snad bude hledat taky PČR.

+1/0
8.10.2016 19:50

M23a16r43k53é23t39a 74V48í40t48o78v46á 4358420195116

To jistě ano a předpokládám, že věc bude po zjištění všech skutečností odložena, bylo-li zřejmé, že objekt se nachází na soukromém pozemku (z fotografií je patrné, že byl zřejmě oplocen, byť asi bylo oplocení místy poškozené). Nicméně pokud se někdo (z jakéhokoli důvodu) domnívá, že byl spáchán trestný čin, má samozřejmě plné právo podat trestní oznámení-to, že věc posoudí případně nesprávně právně mu nemůže být na újmu, pokud současně někoho křivě neobviní (což není totéž jako určité jednání nesprávně právně kvalifikovat).

0/0
8.10.2016 20:25

M48a68r95t19i17n 86B94e38r34a29n 1184728803181

Je to smutne. Jeden leze kam nema a kdyz ho tam neco zabije tak chce po majitelich nahradu. Da se to chapat,ale je to holy nesmysl. Az lide zacnou respektovat pravi tak se takove veci stavat nebudou.

+14/0
8.10.2016 14:06

P65a19v87e52l 85K54r73a69l 4898769119862

Otec nejedná racionálně. V jeho případě se to ale dá pochopit. :-(

+6/0
8.10.2016 13:58

K83a53m16i81l51a 85U15r84b54a76n23o88v23á 6366205145281

Hleda ulevu..Tady ji nenajde. Je mi to hrozne lito,jednak vim o koho jde a jednak mam stejne stareho syna.

+4/0
8.10.2016 13:50

P92e31t12r 66M31i81c68h57a81l 2550644371772

Nemyslím, že s tím trestním oznámením uspěje. Sice tam byla nečinnost majitele i stavebního úřadu, ale objekt byl na soukromém a zřejmě oploceném pozemku. A tam nikdo cizí neměl co dělat. Kluci ve věku 14 - 16 let by to měli vědět. Škoda mladého života.

+7/0
8.10.2016 13:47

J78o28s18e30f 13M51i32k52i77n 5313664945634

Tak pokud to bylo za plotem, tak to je úplně bez problémů

+3/−1
8.10.2016 13:50

P88e95t98r 38P59e44t68r 6503952558983

Je spousta jiných nebezpečí, která za plotem nejsou. Skály, ostré kamení, staré stromy, ze kterého může puberťák spadnout a zalomit si vaz. A přesto by měl znát rizika a nežalovat potom pomalu i EU

+7/0
8.10.2016 14:08

J29o61s70e46f 34M68i39k50i57n 5753964935804

Souhlas. Každé dítě školou povinné by mělo umět posoudit riziko svého počínání obzvláště ve vztahu ke svému zdraví (nehovořím o právních důsledcích konání)

+1/0
8.10.2016 14:13

B92o33h68u80s75l24a98v 44K71r67á92l72í58k 2531950309676

Tak já bych zase řekl, že provozovat takovouto zříceninu problém je, a to i kdyby tam žádní kluci nevlezli a nezabili se.

0/0
8.10.2016 14:29

J36i81ř72í 19H10o50r79k85ý 4285198907269

Nejen ti kluci, ale evidentně o tom věděl i otec a nechalo ho to chladným...

+1/0
8.10.2016 14:19

P47a86t90r12i27k 45S35v74o87b74o80d55a 3639571926775

Čím víc informací mám, tím míň vyhraněný pohled mám. Údajně tam bývaly dříve cedule o zákazu vstupu, ale chodilo se tam běžně (čímž je neobhajuji, neměli tam co dělat, ale tím, že tam město dalo tu ceduli tím spíš k tomu ukázalo jakýsi vztah), chodilo se tam na druhé straně krást (rovněž neobhajuji) a i ty cedule zmizely. Na druhé straně firma v likvidaci, prakticky jakoby neměla majitele. Ale stejně se to asi těžko uhraje na to, že to vnímali jako veřejný objekt na tréninky a plnění svých snů, protože ostatní už tam chodili dávno.

+4/0
8.10.2016 13:38

P72a74t24r43i30k 88S49v25o31b71o91d81a 3879931576155

navíc, jestli to bylo oploceno, jak se tu píše.....

+3/0
8.10.2016 13:40

P17e28t34r 80Ž11á70k 1407183698543

Sice ho chápu, co teď zažívá je nepředstavitelný a potřeba najít a potrestat konkrétního viníka musí být silná, ale objektivně v právu není. Kdyby kluk spadl ze skály, bude žalovat majitele skály? Pokud někomu vlezu na pozemek bez jeho svolení, činím tak bez jakékoli diskuse na vlastní nebezpečí. V některých státech by je majitel klidně mohl zastřelit a u nás ho chce otec žalovat za to, že se tam zrakvili nešťastnou náhodou/vlastní hloupostí?

+27/0
8.10.2016 13:32

D79a61l10i26b54o52r 57K12u23r52b93e57l 8942575476759

Bylo jenom otázkou času, kdy se stane neštěstí. Kdyby odpovědní zaměstnanci úřadů dělali svou práci, nemusel ten kluk zemřít. Rodině chlapce úpřimnou soustrast..

0/−7
8.10.2016 13:29

J79a55n52a 53M85e92r26o75p47e 7448339227759

Jak mají dělat svou práci? A jakou? Majitel objektu je firma v likvidaci. Tzn. v podstatě jako by nebyl. Peníze nejspíše nemá resp. budou patřit věřitelům. Co se dá získat, jsou peníze z prodeje toho pozemku a ruiny. Ale to bude pár tisíc. Mají zajistit, aby to bylo oplocené, ale to dle fotek bylo. Demolice je věc, na kterou jsou potřeba peníze, ty nejspíše nemá ani firma v likvidaci ani malá obec (že by to zbourala na vlastní náklady s předem jistotou, že jsou to nevymožitelné peníze). Ale je dobře, že se o tom mluví - že si mnoho podobných kluků uvědomí, že lézt na podobná místa chce opatrnost.

+5/0
8.10.2016 13:43

J12o43s16e72f 75M19i86k24i15n 5263494345854

Pokud je v likvidaci, tak zabezpečení měl provést likvidátor

0/−5
8.10.2016 13:51

P80e14t20r 59P32e76t43r 6343892848643

Takový pohled a styl myšlení k nám teď přivádí statisíce "syřanů". Kluci tam lezli na svou vlastní odpovědnost, o nebezpečí věděli, nebylo jim 5, byla to čistě jejich blbost zaplacená životem. Neházejme to na majitele, takových nebezpečí je na světě mnoho a mnohdy jde o přírodu.

Pokud chcete za každou cenu hledat viníka tak jsou jím rodiče, protože dítě vychovali špatně a v 15 letech neví, že se s ním něco takového může propadnout nebo na něj může spadnout ve zřízenině strop. Je mi 25 a sám vidím, jak lidi své ratolesti vychovávají, tak moc je chrání až neznají žádná nebezpečí a mají pokřivený pohled na realitu.

+10/0
8.10.2016 14:13

J26o67s86e44f 34M77i19k29i44n 5353214195874

To není pohled a styl myšlení, ale aplikace stávajících zákonů. Pokud byla budova za plotem, vše padá na chlapce. Pokud za plotem není a dojde ke zřícení na půdorys budovy tak vše padá na chlapce, pokud za plotem není a dojde ke zřícení budovy mimo půdurys je to problém majitele a stavebního úřadu. Zabezpečení budovy je i to, že tam dám třeba ceduli, obeženu to plotem, zatluču okna a dveře. Nemusím ji hned sanovat či bourat. Od toho jsou placení uředníci, aby na danou problematiku dohlíželi a nebuzerovali pouze kvůli razítkům a povolením.

+1/0
8.10.2016 14:25

M84i29l47o59s61l74a38v 13S28e10d21l21á65č87e21k 6554774504211

Ale díval jsem se na fotky, tak ty cihly jsou ještě zachovalé. tak na tom něco majitelé třeba trhnou.

0/0
8.10.2016 20:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.