Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brnu chybějí byty a nemá je kde stavět. Nový územní plán je v nedohlednu

Stále více lidí se z Brna stěhuje za jeho hranice. Důvod? Poklidný život na maloměstě jim vyhovuje víc. Nebo se prostě nemají v Brně kam nastěhovat. Poptávka po bytech převyšuje nabídku a novostaveb je žalostně málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A30l55e20n86a 95R20i44s10o70v75á 4406130239125

Kdyby se kancelářské a obchodní prostory překabátily na byty, bylo by to jenom dobře. Na spoustě visí cedule, že jsou k pronájmu a vlastně do nich firmy nechtějí. A co lidi?

+1/0
21.10.2016 8:18
Foto

M43a80r61t40i14n 55L12ö21w 8594225187392

To se ozval ten pravy...

https://issuu.com/zelenebrno/docs/otevreny_dopis_-_reakce_ander

+1/0
20.10.2016 23:05

L17u27d47ě94k 56M52u95s45e74l88í31k 3526409

Furt lezou kostlivci ze skříní po Haškovi a jeho družině:-P

+2/0
20.10.2016 17:13

M23a81r43t12i49n 55Š58i79l32a83r 5372299143270

Najít v Brně vlastní bydlení pár let po VŠ ( z prvních našetřených peněz v životě) je opravdu peklo. A ty ceny v poměru k příjmům bez movitých rodičů v zádech! Něco je špatně. Jak z toho ven? (Nebrečím, nestěžuji si. Pouze hledám řešení...)

+5/0
20.10.2016 15:48

R64o57m19a95n 96J78e65s13c27h61k74e 9298875177775

Já bydlel v Brně od narození 30 let. Teď bydlím 20 let mimo 33 km na lontě a jsem spokojen. Brno je fajn, ale moc drahé. u nás v hokně se z Brna odstěhovalo 6 lidí.

+1/0
21.10.2016 19:17

P37a54v59e18l 98V89a72v68ř18í19n 6654581592832

Stále více lidí se stěhuje do okolních obcí, protože se prostě v Brně nemají kam nastěhovat. Tím se zvyšuje tlak na automobilovou dopravu, protože z těch vesnic se prostě jinak dostat nedá. Tohle všechno je známo už léta. To ale náměstku Anderovi jistě nevadí, protože přeci máme jezdit na kole, že. On a Hollan mají služební auta a vyhrazená parkoviště. Žádný problém.

+6/−4
20.10.2016 15:26

L42u20d75ě51k 35M40u86s65e91l33í73k 3746209

Počkej až si schválí modré zony ,to teprve bude masakr

+3/0
20.10.2016 17:14

P64a80v37e30l 67V51a12v94ř38í77n 6204141362912

Problém je, že modré (resp. v Brně bílé) zóny naplánovali už ti před Anderem/Hollanem. A abychom byli úplně přesní, je to v první řadě výmysl úředníků, kteří tak budou mít hromadu práce a politiky lákají tím, že z toho kápne hromada peněz.

+3/0
20.10.2016 17:24

Z88d11e85ň41k29a 16V28e83s51e98l76á 8629765897710

Někde jsem postřehla, že v Praze "už" zjistili, že rezidentů (resp. jejich aut) je v městských částech mnohem víc, než parkovacích míst. :-P Rv Takže doufám, že v Brně tento nesmysl nakonec neprosadí.

0/0
20.10.2016 22:49

P62a35v44e34l 79V18a87v79ř88í96n 6174571882132

V Brně je to to stejné - přiznává to sám vedoucí odboru dopravy magistrátu. Zaplacením parkovací karty vám nevzniká nárok na parkovací místo. A nesmysl nepochybně prosadí, protože prakticky všechny strany to měly v programu. Výjimkou byla asi jen Strana Svobodných občanů - ti už při minulých volbách jasně říkali, že tomu zabrání.

0/0
21.10.2016 9:58

Z41d64e46ň97k48a 97V63e16s90e53l68á 8909805387380

Jestli budou vybírat peníze za to, že někdo chce parkovat aspoň někde poblíž svého bydliště, ale vědí, že je míň míst než aut, která by tam měla parkovat (tzn. majitelé by zaplatili), tak mi to přijde jako neoprávněné obohacení se. Rv

0/0
23.10.2016 19:54

R52o15m73a21n 33J75e51s74c79h56k82e 9108305957445

Nemáte pravdu. Drahota vyhání lidi z Brna. Od nás z hokny odešlo z Brna 6 lidí. Já měl také byt a prodal jsem ho v roce 1995. Nestěžuji si. Brno je přecpané.

Dojíždím vlakem.

0/0
21.10.2016 19:19

M21i57r39o80s19l43a39v 63V38y91k17o55u44p89i65l 3870376583515

Vůbec se nedivím tomu, jak se k tomu postavili občané v městské části Černovice, kde měla být další výstavba, a to dost podstatná, bez odpovídajících komunikací.

+1/0
20.10.2016 15:18

P46e91t43r 46B65á36č89a 8895666505645

;-O;-O;-OJeste to nekdy nekdo hodte zelenym ;-O;-O;-O

+2/−2
20.10.2016 15:11

P96a43v19e56l 42B20o61u98c28n93í22k 4502441283265

všechno souvisí se vším: Dokud nebude rozhodnuto o novém nádraží (U Řeky), nebude možné rozhodnout o definitvní trase jižní části městského okruhu. A dokud nebude jasné, kudy silnice a železnice v Brně povedou, zůstává mnoho pozemků v širším centru Brna pro bytovou výstavbu nepoužitelných. Nikdo nechce riskovat, že se změní územní plán a obytnou a zelenou zónou bude vedena frekventovaná silnice. jak to dnes hrozí Žebětínu a Kamechám, mezi kterými má vést ve variantě nádraží v centru / Pod Petrovem železnice. Když se projedete po městě vlakem, vidíte spousty nevyužitých (a zanedbaných) pozemků, kde rostou jen kopřivy a autobazary. Viz celé tzv. Jižní centrum u Vaňkovky a Zvonařky o kterým jedni říkají, že je možné jej zastavět domy a byty, a druzí, že poptáka po bytech v Brně takové není a radi by zde viděli velký městský park.

+3/−1
20.10.2016 14:28

M29i17c83h24a67l 55B51r77ň59á52k 6764214727538

Ander a zeleni jsou nejvetsi katastrofa, ktera mohla toto mesto potkat.

+8/−3
20.10.2016 13:37
Foto

V29i53k72t22o73r 94L72o46š87ť57á54k 2364378391577

To, že se v Brně podařilo Zeleným v podstatě zablokovat bytovou výstavbu, má a ještě bude mít mimořádně závažný negativní dopad na budoucnost města. Ceny bytů i nájmů stále rostou, což sice může těšit majitele nemovitostí, zároveň však vytváří stále vyšší bariéru pro nově příchozí. Studenti technických oborů, kteří po studiu na vysoké škole zůstávali ve městě a stali se motorem boomu technologických firem, už tu zůstávat nebudou, protože si to dílem nemohou dovolit, dílem prostě není kde bydlet.

Bydlení za hranicemi města vytváří neudržitelný tlak na dopravní infrastrukturu. Není únosné, aby každý den do města za prací přijíždělo a večer znovu odjíždělo stále víc lidí, už dnes jsou dopravní zácpy spolu s parkováním největším problémem Brňanů. Stejně tak ustane příliv nových firem, protože nebudou moci v Brně získat pracovníky, nebo pro ně budou příliš drazí - ale drazí být musí, vždyť budou muset ze svého platu uhradit nákladné bydlení či neméně nákladné dojíždění.

Už dnes se technologické firmy začínají ohlížet po jiných městech, například Ostravě. Množí se záměry na investice do Brna, které byly následně odvolány nebo významně redukovány. Růst společností založených na pokročilých technologiích byl přitom čistý, nerušivý, nenáročný na prostředí, v podstatě ideální. Díky Zeleným se stává kvartál za kvartálem minulostí.

Zelené Brno nebude příjemným dynamickým místem k životu, které se může směle srovnávat se svými sousedy. Bude to stagnující a chudé město v úpadku.

+12/−5
20.10.2016 13:23

O33n50d97ř27e49j 16H82á15j52e82k 4187554

Můžete uvést nějaký konkrétní případ, kdy se, jak píšete: "Zeleným v podstatě podařilo zablokovat bytovou výstavbu"?

A mohl byste uvést pár příkladů "záměrů na investice do Brna, které byly následně odvolány nebo významně redukovány".

Ve vašich textech je často spousta strašení podloženého pocity, domněnkami, spekulacemi, odhady.

+4/−1
20.10.2016 15:42
Foto

M65a58r14t65i98n 87L55ö98w 8504495377702

Placete na spatnem hrobe. Za nynejsi stopstav muze predevsim zpackany plan uzemniho rozvoje kraje. Ten blokuje schvaleni uzemniho planu Brna. Zeleni jsou ti posledni kdo na tomhle nese nejakou vinu...

+3/0
20.10.2016 23:09

R33e52n82á28t36a 68P41o28s21p30í35š11i78l92o33v46á 9452470292394

Tak hlavně, že je po celým Brně plno kancelářských a administrativních objektů, které zejí prázdnotou a nikdy využity nebudou.8-o

+4/−2
20.10.2016 12:36

M64i49c16h86a82l 91B54r47ň80á40k 6164834237368

To je ale krasny mytus. Zkuste si o te neobsazenosti neco zjistit. Je nejnizsi v republice.

+3/0
20.10.2016 13:35

M93i95r33o63s78l82a50v 88V43y45k32o12u85p16i64l 3190626123295

Hlavně než se někde povolí stavět, se musí, mimo jiné, vyřešit doprava, tím myslim komunikace. Brno je ve špičkách absolutně neprujezdne coz dalsi vystavba dále zhoršuje.

+3/0
20.10.2016 11:13

P96a15v83e45l 94V44a44v23ř93í46n 6794231512862

Zhoršuje to v první řadě nevýstavba. Protože když někdo nesežene kvalitní byt v Brně, musí si ho postavit v některé obci poblíž. A odtamtud pak logicky bude jezdit autem, protože je kolikrát ani jinak nejde. Kdyby mohl bydlet přímo v Brně, více by využíval MHD.

+1/0
20.10.2016 15:29

M51i97r37o22s81l68a46v 87V74y15k70o63u79p15i48l 3810716763135

Ale tak to bych neřekl, že se nestaví, staví se všude kde to jde, ale podle mého názoru a zkušeností se tomu nepřizpůsobila dopravní síť komunikací. Vezměte si jen třeba Bystrc a Kamechy, což je velké okresní město a co k němu vede, okolo řeky ta úzká silnička. Dále se doprava nesmyslně zahušťuje tam, kde už dávno měla stát pořádná komunikace, ale aktivisti tomu brání všemi směry a tudíž se nestaví.

+3/0
20.10.2016 18:32

M63i25l31o20s59l38a28v 43S69e56d52l62á31č80e24k 6444174374951

A co kdyby místo kanceláří stavěli byty? Za 2. co kdyby Brno začalo konečně opravovat a modernizovat volné pavlačáky co má ve své správě? To by ale zase muselo přemístit problémové asociály. Protože i když tam budou kliky ze zlata, tak se do problémových lokalit nikdo stěhovat nebude.

+11/−1
20.10.2016 10:58
Foto

J80i43ř82í 19B39i77l74í40k 4645382742214

Kotzian je ten, kdo v Brně zkazil co šlo. O dopravu se staral výrazně hůř než teď, ale jen co ho odklonili od koryta, tak má ústa plná keců.

Proč to nedělal když byl u koryta?

+7/−2
20.10.2016 10:01

B74o13h19u86š 71H30a87v76e83l 7620342767418

Zelený Ander má nemoc špinavých rukou? Asi ty volby byly náročné. Jsou to škodiči!

+1/−4
20.10.2016 9:52

T32o51m48á82š 64T70a41t54í74č95e69k 5800162900418

Nojo, to byla ta oběť za prosazování laviček namísto silniček před nádražím. :-)

0/0
20.10.2016 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.