Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rezidentní zóny v Brně jsou plné nejasností. Nervozita obyvatel roste

Do spuštění rezidentního parkování v Brně zbývá zhruba půl roku. A lidé jsou nervózní, vědí o něm totiž jen minimum. Touto dobou už přitom měly být známé ceny parkování. Zatím ale není připravený ani informační web.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20a23r36t81i85n 81N97o76v53o49t29n21ý 3846976831604

Už aby to bylo ...

0/0
15.11.2016 11:02

J37a55n 86L79u21k17á95š 7577893143442

Usit na ty cizince s dlouhodobym pobytem pozadavek mit doklad o dlouhodobem pobytu je takove fer jednani.

Tento doklad totiz sice cizinecka policie vydava, ale trva ji to zhruba 1 rok!

Kdysi jsem se snazil kolegovi pomoci s tlumocenim, aby si zaridil domu intenetove pripojeni - bez tohoto dokladu se s nim taky bavit nechteli, nakonec holt pouzival predplacenej modilni internet.

Jeste ze ,kdyz jsem ja zil v zahranici, ze tam nemeli podobnej pristup.

0/0
14.11.2016 10:33

J40a29n 15L62u27k98á61š 7717783923692

mobilni ...

0/0
14.11.2016 10:33

R42o14m70a69n 62J86e46s24c85h71k10e 9878665877615

Pan Hollan mne neodpověděl na dotaz poslaný minulý měsíc. Proč nelze zakoupit měsíční šalinkartu pouze na jednu linku. Proč dovolí město jezdit panu Jančurovi ke Grandu ? Před 30 lety se postavila Zvonařka aby autobusy nejezdily do středu města. Proč zavedli zlevněnou šalinkartu pouze pro někoho ? Před 20 lety jsem odešel z Brna. U nás v hokně je nás 6, kteří se odstěhovali z Brna. Věci se neřeší v souvislostech.

+1/0
12.11.2016 6:47

R34o37m64a36n 56J70e78s85c49h85k48e 9158885907785

Jančura by měl jezdit na Zvonařku. Proto se postavila před 30 lety Zvonařka aby autobusy nejezdili ke Grandu. Všichni jsme si rovni. pan JANČURA NE.

+1/−1
12.11.2016 6:39
Foto

M44a65r61t75i82n 18L85ö51w 8734905857292

Ke grandu nejezdi jen zluty. Na zvonarku je mizerne napojeni hmd.

0/−1
14.11.2016 8:27

R50o56m92a15n 29J90e27s21c94h83k26e 9678415777765

Pár metrů já chodím pěšky. MHD v Brně je drahá. Manželka chodí 3 zastávky pěšky, já chodím 1200 metrů pěšky. Obou nám je přes 50 let. Já bydlel v Brně 30 let. Před 20 lety jsem se odstěhoval právě kvůli přecpanosti.

Také ekonomicky je Brno drahé - myslím bydlení.

0/0
14.11.2016 17:56

O23n98d83ř10e95j 37Š46r66u21b95a86ř 1525941725616

Do centra by me autem stejne dostali jen pri velkem vyhrozovani.

+1/−1
11.11.2016 16:04

P81e27t70r 29V14o94p62i66č96k57a 5942857597536

tak jedny volby za nama a dalsi daleko, takze se to muze udelat jakkoliv jenom ne aby to melo smysl, logiku a slouzilo to obyvatelum. Proto se takoveto veci nezavadeji.

+2/−2
11.11.2016 11:12

A49d79a97m 91K27o19p95e23č72n30ý 2663555957

Pokud to bude stejný systém jako v Praze, akorát to vytáhne další peníze a nic nevyřeší.

+2/−1
11.11.2016 10:53

R81o34m16a25n 18N41o30v94a78k 6959591522786

naplni to MHD k prasknuti :D

+1/−1
11.11.2016 19:51

M78i15l42a70n 48N18a25v20r37á98t56i32l 8817821356521

Nedělejte to, bude se jednat jen o zhoršení všeho.

0/−1
11.11.2016 8:47

J19a18n 80M89a46r40t11i98n 6182760299

vsetko je to pekne. Ale mam jednu obavu a tou je fakt, ze ja si ako idiot zaplatim stanie (vypalne) v modrej zone okolo Vystavista a stale tam budu natvrdo parkovat navstevnici. Pretoze za A nie je Mestapo ani dnes schopne riesit navstevnikov stojacich na prechodoch, v krizovatkach a na zakaze zastavenia a za B ceny za parkovanie si IMHO vystaviste este zdvihne

0/−1
11.11.2016 8:41

O42n34d71ř66e70j 32G40r98i63m 7291509867504

Co čekat od lidí, co mají místo mozku v palici cyklistické kolo a rezervovaná místa hned u práce!

+13/−2
11.11.2016 7:25

V62á16c43l25a89v 14H79r42ů73z71a 3967222336982

článek o ničem, ale na flame dobrý. Něco bylo zadarmo a není a lidi ryčí, trochu to připomíná Řecko. Někteří namítají, že to platíme přece z daní. Z jakých? Spotřební daň z benzínu? Človek, který jen do Brna dojede v neděli večer a v pátek odjede může mít nájezd tak 5000km ročně, tj na benzínu cca 12000kč, z toho spotřební daň cca 5000kč a z toho se má platit parkování a údržba silnic? Ani parkovací stání není na rok tak levné. Ani 4násobný nájezd a spotřeba benzínu to nezachrání.

Takže otázka do publika, kde má město brát peníze na všechna ta parkoviště a obnovu a údržbu silnic?

(neřeším provedení, protože to je kapitola sama pro sebe)

+5/−7
11.11.2016 7:02

J68i70ř34í 52D34o17l17e26ž11e59l 9789245971200

Víte, mimo spotřebních daní jsou tu ještě třeba daně z příjmu. Město dostává část peněz zpět od státu na základě počtu obyvatel. Z těchto peněz pak město platí své radovánky. Podle mě není fér, aby na silnici vybudované z peněz nás, brňáků, vznikly parkovací zóny, ze kterých budou plynout další příjmy do bezedné městské kasy. Ale svět není fér, že? :-) Ono město by tu mělo být pro lidi, a ne opačně, kam to směřuje poslední dobou, že jsou tu lidé pro město. A nezkoušejte poukázat na to, že peněz z daní je málo. Peněz je dost, problém je, jak jistě všichni tušíme, v jejich přerozdělování :-)

+8/−1
11.11.2016 7:21

V26á64c30l78a18v 26H69r94ů53z60a 3457122436142

nic, co by se nedalo předpokládat. Ano, město dostává peníze podle počtu obyvatel, ale s trvalým bydlištěm, a ne těch z vesnic. Takže kdo platí parkování v neděli dojíždějícím a v pátek odjíždějícím? Kdo platí parkování lidem z okolních vesnic denně dojíždějícím autem? Obyvatelé Brna. Proč by měli?

Daň z příjmu, DPH, peněz z daní asi není málo, s tím se dá souhlasit. Přerozdělování.. asi jde hodně peněz na parkování, když není na školství, důchody, zdravotnictví, nebo jak jste to myslel? Nebo byste spíš ty peníze dal na silnice a parkování, než do zdravotnictví, školství a tak? Přerozdělování se sekundární problém, primární je zbytečná centralizace

+1/−3
11.11.2016 7:29

J51i29ř90í 34D96o59l43e86ž40e30l 9809265251200

Máte pravdu. Nicméně jako obyvateli města s trvalým pobytem mi vadí, že bych měl cokoliv platit za parkování v Brně. Ať už v zóně před domem, nebo když pojedu na druhou stranu města navštívit rodiče.

S druhou částí nesouhlasím. Pořád a všude jen čtu nářky že nejsou peníze na školství, zdravotnictví, důchody.... Jasně že nejsou, když se ztratí jinde ;-D

+1/0
11.11.2016 7:35

V81á35c17l73a13v 30H62r58ů72z85a 3957672776892

myslím, že každý dokáže říct něco tak neurčitého, jako, že se ztratí "jinde". Nebojte se a buďte konkrétní, napište kde. ale víceméně souhlasím a je to důsledek oné centralizace, která s sebou nese přerozdělování na úrovni, kdy se toho může spousta ztratit. Jsem si jistý, že ani průměrný Brňan nenajede více jak 10kkm, čili ze spotřební daně se to nepokryje, když se navíc i tato daň přerozděluje v Praze. Přerozdělení na hlavu asi taky nebude bůhvíjaká hitparáda. Ale jak jsem napsal, co bylo zdarma a najednou není bude vždy lidem proti srsti a viděli jsme to a vidíme v Řecku. Bylo by naivní si myslet, že jsme jiní

0/0
11.11.2016 7:41

J61i17ř81í 38D63o56l80e97ž26e74l 9729785281900

Nepovím vám kde se peníze ztrácí. Kdybych to věděl, a měl pro to nějaké důkazy, tak bych se buď přidal k těm, u kterých se peníze ztrácí, nebo bych je udal ;-D

Ono těch věcí, které byly "zdarma", a nově se za ně bude platit či připlácet, poslední dobou přibývá závratným tempem. Nedivte se, že se to prostému pracujícímu lidu nelíbí :-)

+2/0
11.11.2016 7:47
Foto

M67a69r45t31i85n 49L23ö37w 8444345307182

Ve vetsine mestskych casti neni problem malo penez na asfalt ale misto - centrum i sidliste vsude je nahusteno mnohem vic bytu nez kolik je mezi nimi mista na auta. Myslite ze by mel stat zarucit garazove stani v parkovacim dome kazdemu kdo si koupil auto protoze plati dane? To uz bych spis chapal socialni holobyty nez tohle...

+2/0
14.11.2016 8:34

R95o76m25a70n 71J47e85s56c89h71k51e 9908635187385

Přijde mne špatné, když jako chodec musím po silnici, když na chodníku přes celou šířku parkuje 10 aut. A to je v Brně.

0/0
14.11.2016 17:58

V52á70c60l91a14v 13H86r85ů93z66a 3147102176532

krom toho daň z příjmu platí i ti, kteří dojíždějí měhrodem, na kole, pěšky a je nefér používat jejich peníze na parkování jiných lidí, nebo ne?

+4/0
11.11.2016 7:33

J39i31ř41í 24D36o21l56e77ž18e78l 9949625571290

Jak říkám, svět není fér. Já třeba nejezdím do práce MHD, a město každoročně dotuje DPMB miliardami korun. Proto peníze z jejich daní jdou na silnice na kterých zaparkuju auto.

+1/0
11.11.2016 7:37

V29á83c88l40a23v 97H32r72ů36z94a 3767462446832

a to buďte rád za lidi, kteří jezdí MHD, protože to byste jinak přes Brno autem neprojel, jak by to byla jedna velká kolona. Takže dotaci do MHD můžete brát jako takové výpalné za to, že máte ještě vcelku kde parkovat a autem se dostat přes Brno. Kdyby měla jen polovina těch, kteří jezdí MHD jet autem, tak je to pro Brno katastrofa, nehledě na ovzduší. Navíc ti, kteří jezdí mhd vám čistí silnice a pro vás se obětují :-D

+3/−1
11.11.2016 7:45

J21i66ř83í 61D91o88l85e70ž43e46l 9349855961380

Čekal jsem takovou reakci, díky :-) Já nejsem dobrý příklad, koupil jsem si byt 2,5km od místa, kde jsem nyní zaměstnán, a kde bude práce vždy. Přinejhorším to dojedu v létě na kole, v zimě pěšky za 20 minut. Ale chápu, že pokud někdo bydlí v kéniku a jezdí do práce do Modřic, asi si v koloně postojí, a bude rád, když se do autobusu nahrne co nejvíc lidí, a on sám profrčí po prázdné silnici R^

+2/0
11.11.2016 7:51

J43a49n 45D36o94m18e89k 1412193849805

To si delate srandu ze? Prave cyklisti nas zbytecne stoji miliony na cyklostezkach pro automobilisty se v Brne nedela nic. Jakby taky delalo kdyz namestek pro dopravu nema ridicak a radeji chodi do verejnych domu nechat se bicovat. Uz aby tato hnusna koalice skoncila

+1/−1
12.11.2016 2:41

P33a64v97e18l 42V91a63v84ř60í10n 6714431202512

Od provozovatelů motorových vozidel stát ročně vybere kolem 170 miliard a investice do silnic se pohybuje kolem poloviny této částky. Naproti tomu brněnská MHD je z 65% dotovaná (výdělek 0,97 mld. / dotace 1,8 mld.). Takže tvrdit řidičům, že mají silnice nebo parkování "zadarmo" je dost chucpe. Že není původ peněz v městském rozpočtu dost zřejmý na tom nic nezmění.

0/−2
11.11.2016 10:03

V90á44c66l90a98v 54H51r64ů84z48a 3507962486122

opravdu? Silniční daň se podle údajů FÚ pohybuje okolo 5miliard. Nafty se spotřebuje cca 5mld litrů, benzínu cca 2mld, to při spotřební dani na 1l 10kč, resp. 12kč dá cca 80mld, dohromady máme 85mld. Kde přesně stát bere od motoristů těch zbylých 85mld? Sice už masivně zahrnujeme kamionovou dopravu, která je v tomto mimo, neboť moc kamionů v Brně neparkuje, ale nevadí, budu velkorysý. Soukromý člověk, který najede ročně 10kkm zaplatí na spotřební dani cca 10000kč, což na parkování moc nestačí. Takže jaké jsou ty další příjmy?

+2/0
11.11.2016 10:32

P94a48v83e71l 75V70a59v79ř10í89n 6194811352762

Nelze brát v úvahu izolovaně jedno město. Smysl má jen celkový výpočet pro celý stát včetně jeho organizačních částí (ať již to nazveme jakkoliv). Nejde to už jen proto, že nezanedbatelná část infrastruktury města není placená z městského rozpočtu, ale ŘSD/krajem (a někdy dokonce majoritně). Příkladmo VMO a dálnice - obojí využívá jak město, tak lidé, kteří Brno jen objíždí. "Rozkouskovat" silniční infrastrukturu a posuzovat jen to, co se hodí nebo nehodí pro konkrétní argumentaci nelze.

V zaokrouhlených číslech:

- spotřební daně z paliv + DPH z paliv (cca 80 + 40 mld.; z obojího odečíst 1%, které připadá na železnici)

- silniční daň (5,8 mld)

- dálniční známky (4,1 mld)

- mýto (9,7 mld)

- příjmy na DPH z prodeje aut (cca 30 mld)

- přimíchávání biopaliv (cca 3 mld)

+ „drobné“ jako DPH z náhradních dílů a servisních služeb, poplatek do Fondu zábrany škod (skrytý v povinném ručení), poplatky za parkování, roční poplatky za parkovací stání, poplatek za převod starších aut etc.

O ekonomickém významu motorových vozidel ani nemluvě - ať již na straně spotřeby (a tedy i daňového výnosu) nebo ekonomické aktivity (bez aut prostě řada aktivit nebude nebo se utlumí). Bez těch ošklivých aut by se celá ekonomika kompletně zhroutila. Tím neříkám, že v místech, kde je jasný nedostatek (typicky centrum) není nějaká forma regulace na místě. V takových případech je to nutné. Ale ne plošně po celém městě. Zvlášť, když to problém stejně nevyřeší a další potíže způsobí.

+1/0
11.11.2016 11:00

V63á45c79l63a84v 35H33r73ů79z89a 3277492236412

Víte, že ve vašich číslech berete i cesty zemědělců, kamiony? Opakuju a přidám, kde ve městě na silnici parkuje zemědělec s traktorem? kde kamioňáci? DPH z automobilizmu nelze vázat pouze na výstavbu dálnic, ani její významnou část. Silniční infrastruktura už rozkouskovaná je. Jsou silnice státní a ty, spravované městy/vesnicemi. Osobně vím o soukromých parkovištích. To o čem mluvíte je socializmus na silnici, nic jiného. Proč by zemědělci měli platit parkování soukromým osobám, když ti, ve většině případů, parkují na vlastním?

BTW. pokud vám auta vadí (viz ošklivá auta), tak jimi nejezděte.

Nicméně jak píšete, je to komplexní věc a jako taková se musí řešit, velmi souhlasím. Ještě jedna věc.. kdo nic nedělá, nic nepokazí

0/0
11.11.2016 11:23

P64a52v65e77l 16V24a44v62ř61í68n 6484711662292

Jistě - proto je tam i mýto. Nelze to navzájem oddělovat. Dálnice + I. třídu má ŘSD, II.+III. kraje, silnice v obcích jsou z části těch obcí, z části obou předchozích. Vše vzájemně propleteno a propojeně využíváno. Je to jedna veřejná infrastruktura. Vyčlenit z ní tu či onu část a snažit se k ní přiřadit tu či onu daň není možné (i když se některé daně tak tváří, pak se ale stejně sesypou na pouze dvě hromady). Proč má provozovatel kamionu platit místní komunikaci? Proč má řidič ve městě přispívat na dálnici (známky pokryjí jen zlomek nákladů)? Proč má ten či onen platit co nepoužívá? Klidně ať má každé motorové vozidlo vlastní GPS a platí jen přesně to, co využívá - km po konkrétních komunikacích, stání podle hodin na konkrétním veřejném parkovacím místě. Žádný technický problém dnes. Pokud to bude podle skutečných nákladů, nemám nic proti. Ale jen za předpokladu, že se současně zruší všechny výše uvedené daně. Reálně to nejde už jen proto, že by pak veřejné rozpočty zbankrotovaly. Na těch daních se totiž dnes vybere víc než se do silnic včetně parkovacích míst vloží. A to je prostý fakt. Ten převis je tak masivní, že různé úpravy výpočtů na věci nic nezmění.

PS: auta mi vůbec nevadí - to byla pochopitelně ironie. Byť sám auto využívám po městě dost málo. Nevím ale, proč poslouchat, že mám platit další a další poplatky. Zaplatil jsem už víc než dost.

0/0
11.11.2016 11:48

V68á95c41l29a53v 61H54r13ů23z72a 3437122316402

Je obrovský rozdíl silnice a parkoviště a to oddělit jde. I když naše největší dálnice a parkoviště je takřka to samé. Rušit při sebelepším sledování km a parkování DPH není úplně reálné, protože jak jsem napsal, ta daň není primárně určená na pokrytí automobilizmu. Stejně tak jako DPH z rohlíku nejde primárně na podporu pekařů. Na daních se musí vybrat víc, protože primárně neslouží k výstavbě silnic a parkovišť a i kdyby, tak to jaksi z principu nejde (režie+státní rezerva atp.).

Mám pocit, že ve Vídni jsou modré zóny a funguje to tam.

Já si klidně těch cca 100kč/měsíc za komfortnější parkování připlatím, ale jestli to bude komfortnější, to neví nikdo, dokud se to nevyzkouší

0/0
11.11.2016 12:03

P62a58v48e12l 90V69a61v60ř75í76n 6264811212852

"kdo nic nedělá, nic nepokazí"

... jenže tohle je podle logiky: "máme problém s parkováním = musíme něco dělat. Zóny jsou něco = musíme dělat zóny". Existuje řada jiných řešení, která jsou na rozdíl od zón efektivní.

0/0
11.11.2016 11:49

V39á64c29l31a73v 63H34r18ů32z97a 3797272106452

ve Vídni to funguje, ve Švýcarsku na parkování na silnici zapomeňte, parkování je drahé i u domu na parkovišti (na veřejném prostoru). Jaká další řešení znáte? Když je jich řada, tak mi alespoň nějaké nadhoďte. Pokud nebudou lidi motivovaní penězi, tak zapomeňte na zlepšení, to je fakt

0/0
11.11.2016 12:06

P98a14v32e13l 11V70a29v58ř46í18n 6184181802662

V první řadě ve Švýcarsku se na silnici parkovat dá, byl jsem tam (v řadě švýcarských měst). Až postavíme infrastrukturu jako ve Vídní (včetně metra), tak pak můžeme zvažovat další jejich řešení. Až budeme budeme mít příjmy jako ve Švýcarsku dtto.

DPH je sice obecná daň, ale bez motorismu by se nevybrala, resp. v daleko nižší míře. Ten výpadek jiná spotřeba nenahradí. Tak elastická poptávka není. O dalších ekonomických přínosech automobilismu nemluvě. Takže je jen fér, když se do výpočtu zahrne

0/−1
11.11.2016 12:27

P14a71v66e92l 84V77a85v40ř61í56n 6724651202402

A řešení? Celá řada:

- záchytná parkoviště („P+R“). Klidně i placená pokud to bude propojeno a jízdenkou na MHD nebo šalinkartou a ev. dalšími službami (vzor Mnichov). Jenže v Brně se P+R „vyřeší“ tak, že se některá stávající parkoviště prohlásí za P+R. Jakkoliv už dnes jsou často plně vytížená. Typicky naproti Sono centru. O debaklu s hřbitovem ani nemluvě. Reálně se nic nepostaví. Prostě kýbl s barvou je jednodušší „řešení“

- při rekonstrukcích ulic (každá ulice se dříve či později opravuje) zásadně nesnižovat počet parkovacích míst pod různými zdánlivě ušlechtilými záminkami. Viz Štefánikova – je to jedna z hlavních radiál, nikdy z toho nebude vycházkové korzo

- nevymýšlet pitominy jako zpoplatnění parkoviště Zahradníkova – díky tomu se počet míst snížil (!) a okolní parkoviště více zatížila. Přitom Zahradníkova většinu času zeje prázdnotou – úmysl možná dobrý, ale výsledek absurdní

- nezvyšovat potřebu dojíždění autem – např. řada rodin si staví domy/byty ve vesnicích okolo Brna, protože v Brně to díky všemožným regulacím nejde (místo by bylo). Pak samozřejmě nemají jinou možnost, než jet do Brna autem. A díky debaklu s územním plánem to bude brzo ještě horší. V Brně se prostě byty staví málo a čím dál méně – díky administrativním překážkám. Tím se zahušťuje doprava

- požadavkem na budování parkovacích míst v rámci stavebního řízení/územního plánu (nové ulice). Jenže v Brně je požadavek místa/byt už teď nízký (stačí se podívat na výsledky sčítání lidu dle ČSÚ) a i to chtějí zelení zrušit úplně. Kdejakou pitomost v rámci územního plánování a stavebního řízení stát diktuje, ale opravdu důležitou věc ne

- v místech, kde poptávka násobně převyšuje reálné možnosti (typicky centra měst – v Brně prostor vymezený malým okruhem Koliště-Husova-Úzká) je samozřejmě nutná nějaká forma regulace. Současně je ale vhodné upozornit, že v daném prostoru je kolem 300 míst vyhrazených pro úředníky

... a tak by se dalo pokračovat (hlavně v bodě „územní plán“)

0/−1
11.11.2016 12:29

V83á83c76l81a46v 63H80r58ů75z79a 3827172626352

Automobilová doprava se bude zvyšovat nehledě na vaše přání o bytech/domech v okolí Brna, P+R parkoviště jsou v plánu. Krom toho P+R parkoviště bez regulace parkování v centru postrádá smysl, viz hřbitov, nebo parkovací dům na moraváku, nebo právě parkoviště zahradníkova

rekonstrukce Minská/Horova - počet legálních parkovacích míst zvýšen

parkoviště zahradníkova je evergreen s tím, že je prázdný a ono to úplně pravda není.

V centru už žádný prostor pro parkoviště zdarma není, s tím územní plán nepomůže a nové ulice tam nevybudujete, to samé Veveří, okrajových částí se modré zóny moc netýkají. Jednotlivým částem metro moc nepomůže, protože jestli si budete moct vybrat jestli jet k bytu autem, nebo metrem, tak co asi vyberete, když budete mít parkování zdarma?

Je to komplexní věc a jako taková musí být řešena. to, co píšete není řešení, ale určité oddělené kroky které jeden bez druhého nemají smysl, hlavně bez určité regulace a to s vámi souhlasím, jde vidět hlavně u hřbitova a to i přes to, že parkování je tam na 24hod zdarma.

+1/0
11.11.2016 12:50

V62á58c12l24a26v 26H98r24ů27z23a 3227382776162

každopádně děkuju za Vaše názory a informace a Váš čas.

0/0
11.11.2016 13:07

P28a54v27e70l 19V71a85v79ř96í77n 6334951892322

- automobilová doprava se zvyšovat bude, ale ne donekonečna - s tzv. "bodem nasycení" počítá dokonce i jinak šílený plán mobility

- P+R jsou plánována v té podobě, že se za P+R prohlásí to co už existuje (Sono, Generála Píky, Jemelkova, Obřany, hřbitov). A to není plán, ale výsměch

- Rozkvět dojel na chybou konstrukci a cenovou politiku

- Minská/Horova - ano, ale hrozí Štefánikova. A to je tragédie

- Zahradníkova poloprázdná je, dřív bývala plně obsazena. Jezdím kolem toho. Kapacita se snížila. To je prostě fakt

- nové ulice / územní plán - to šlo samozřejmě o nově budované obytné zóny. To snad není nic složitého k pochopení

- metro nepomůže? Aha - a proč to teda města vůbec staví? Metro díky efektivitě snižuje zatížení IAD

- hřbitov je zdarma celkem nově. Na výsledky nutno počkat

A nakonec to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ: "regulace" nemusí spočívat v nějakém úředním omezení, zákazu, nařízení nebo zpoplatnění. Může jít prostě jen o složité parkování samo o sobě. Lidé nejsou hlupáci. Pokud mají volbu něčeho lepšího, tak to zvolí sami. Pokud dojíždějící mimo Brno (ty postihnou zóny asi nejvíc) budou mít možnost zaparkovat a rychle bez přestupu dojet na místo určení, tak toho využijí sami i bez zón.

0/0
11.11.2016 13:21

V34á13c21l36a11v 15H57r54ů93z47a 3127612386692

lidi, pokud mají volbu, tak jedou zadarmo, lepší zajímá určitou omezenou skupinu lidí, to je taky fakt. Hlavní motivátor byly, jsou a budou peníze.

Ano, metro, co se týče parkování u mého domu opravdu nepomůže, respektive jeho efekt je minimální. Lidi dojíždějící a přespávající v nájmu opravdu nebudou z vesnice/jiného města jezdit metrem, když mají možnost zdarma parkovat. Pokud vím, tak se stále bavíme o parkování. Pokud chcete naznačovat, že jsem myslel něco jiného, jako např. to, že metro je globálně k ničemu, tak s tím na mě prosím nechoďte, to by byla lež, že ano.

0/0
11.11.2016 13:34

P66a59v82e31l 45V67a45v47ř12í76n 6884181172912

Pokud je míst málo a parkování nedostatek, tak budou lidé využívat i jiné možnosti. Funguje to tak všude, proč ne u nás.

0/0
11.11.2016 13:40

V49á40c38l45a28v 31H89r30ů32z89a 3137742936902

asi vám nerozumím, na jednu stranu píšete o navyšování parkovacích míst zdarma a na druhou stranu teď píšete o nedostatku. Ten nedostatek jste snad chtěl řešit navyšováním míst (ulice, Štefánikova, Zahradníkova atp. atd.)

0/0
11.11.2016 13:43

P52a21v22e63l 77V48a77v45ř48í63n 6384391482122

Ano, to jsem si všiml, že nerozumíte :D

0/0
11.11.2016 15:21

V66á53c90l63a13v 80H65r84ů39z20a 3227962406312

uznávám, nedokážu dát dvě protichůdné informace dohromady, v matematice by se to vynulovalo

0/0
11.11.2016 15:33

P41a60v41e24l 44V54a43v36ř81í96n 6644951792842

Nejlépe to vyjádřil Zdeněk Procházka, zastupitel Uherského Hradiště:

„Nechceme nutit občany ve městě vystoupit z aut, nasednout na kolo, do autobusu nebo chodit pěšky, ale chceme jim dát možnost volby.“

0/0
11.11.2016 13:43

V62á89c67l82a81v 35H91r92ů50z10a 3177492986882

:-D kdysi jsem viděl film Wall-E, tam bylo podle mě vidět, jak to dopadne, když budou mít lidi tuhle volbu

0/0
11.11.2016 13:49

J17i41ř97í 91J18a66n33d50a 2338170971864

Jezdit na černo to je to správné ořechové!

Jste chydý duchem? Všechny lonťáky z Brna vyhnat! Ať se dou pást, že ano?

0/0
12.11.2016 9:17

P70e51t19r 45R30i75h97a67k 7301428408366

On potrebuje cizines, obcan statu EU a Schengenu potvrzeni o dlouhodobem pobytu pokud tu zije a pracuje? Navic kdyz jsou to cizojazycne mluvici? Jak si to asi tak vyridi, kdyz ani sveho casu na cizinecke policii ani nemluvili anglicky. proc taky, ze jo? proc by meli chodit na CP cizinci. A to je u nas v praci cizincu mraky. Holan uz by mel tahnout...do zapadajiciho slunce.

+1/0
11.11.2016 1:26

Š44t50e62f57a78n 15F32r50i13č42a 7292428963756

Co bude dělat smolař prostý Brňan, bude-li se chtít přesunout z jedné do jiné parkovací zóny v rámci města?

+7/0
10.11.2016 23:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.