Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Řidič nezvládl zvednout závoru, vlak prosvištěl kolem auta

Na železničním přejezdu v jihomoravském Rájci-Jestřebí uvázl řidič dodávky, který po projetí vlaku nepočkal, až zhasne světelná signalizace a rozjel se hned po zvednutí závor. Jenže závory se znovu zavřely a řidiči se je nepodařilo otevřít. Auto tak stále stálo v kolejišti, když tudy projel další vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a49n 23J54e53m14e58l39k80a 1235650

https://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg&t=14s

Jednoduché japonské řešení. Vypne se signalizace zvuková a světelná. Bez ní se zvednou závory. Jasné, nematoucí.

Nebo Německo a sekvenční sklápění.

https://www.youtube.com/watch?v=V6Eqm8SvCK0

0/0
11.12.2016 8:46

M98i43r73o47s17l64a28v 92H15i98l16l11e71b93r67a23n38d74t 5112189685787

A hrome tak tohle by se už mohlo stát možná i mně, ty závory člověka spletou, vidím, že vlak už jel, závory jdou nahoru a tedy s tím blikáním to určitě také končí, tak jdu, ať nezdržuji ostatní za mnou.

Ty závory NEměli jít nahoru, je to špatně řešené. To abych si na takové záludné závory dával pěkný pozor, chtějí mě dostat, mrchy.

+2/−2
10.12.2016 22:12

K34a73r97e80l 82N45o17v62o40t81n78ý 4336490275815

Mínus za to, že zásadně a principiálně nemáte pravdu!!! A taky částečně za tu hrubku...

+1/−1
10.12.2016 22:52

J34a38r94o73s25l79a32v 58H48e50j59n85a 4907291649

"v těsné blízkosti vozidla projel mezinárodní rychlík"

Ano, vjetí na přejezd bylo chybné, ale "těsná blízkost"?

0/0
10.12.2016 19:11

M78a14r95t30i18n 10Ž48e36l80i82n84s51k68ý 9348329479532

Zvedajici se zavory u cervenych svetel je nesmysl hodny bananove republiky. Je logicke, ze zvedajici zavory jsou podvedomym znamenim, ze zakaz konci ... Pokud jsou svetla prvotni, tak maji byt zavory napojene na stejny ovladac ... takovou pitomost se cloveku uz ani nechce dal komentovat ... 30 let budovani vyspele spolecnosti ... jsme bananov ...

+4/−2
10.12.2016 8:56

K50a41r13e46l 16N44o52v97o11t24n59ý 4396320585265

To je neuvěřitelný blábol. Absolutně takto neřešitelné. Ale tady je to asi zbytečné řešit...;-(

+1/0
10.12.2016 22:54

M42a75r12t73i36n 29Ž18e80l84i11n23s89k40ý 9378639349252

Neuveritelne je, ze vubec nekoho mohlo napadnout ovladat zavory jinym systemem nez cervene svetlo a ze existuji lide jako vy, co to zpochybnuje.

0/−1
10.12.2016 22:58

K12a15r45e59l 25F28i72l68i52p 3318165850880

Bohužel jako pan Hroudný uvažuje hodně řidičů. Běžte se podívat kolik lidí zpomalí na 30 km u přejezdu který nebliká bílým světlem a kolik řidičů například zde v Praze počká, až dobliká červená tímto zdravím všechny vytrubovače z Počernic kteří na mne troubí, že čekám, až to dobliká červeně. Mimo jiné o fotku z tohoto přejezdu opravdu zájem nemám. Navíc nerozumím tomu vytrubování když zde jede vlak 1x za cca 15 minut. Ale podobnou situaci s závory nahoru a hned dolů jsem viděl vícekrát a naštěstí tam nikdo nevjel, zatím. Ovšem najde se zde dost jedinců kteří vjedou do kolejí a čekají na kolejích, až před nimi popojedou auta co stojí frontu do křižovatky za přejezdem.

+2/0
9.12.2016 20:21

M96a57r33t68i18n 92H31r57o20u34d41n59ý 5277442924537

V týhle diskusi se vyjadřuje erudovaně tolik ajznboňáků, že se až divím, že jich není dost na to, aby u každý tý závory stál jeden.

Každopádně je to blbě pořešeno, protože zvednuté závory jsou jednoznačně nepsaným pokynem k jízdě. NIKDO, opravdu nikdo nečeká, až to přestane blikat červeně. Je to asi tak něco zažitého, jakože každý po blesku očekává automaticky i zvuk hromu a moc by se divil, kdyby ten zvuk nedorazil...

+3/−7
9.12.2016 19:18

M22i69c47h88a43l 36J27a22r66o26š 7574390142835

Pokud by ajznboňáci měli s tou svou logikou pravdu, tak ty závory jsou tam jen pro to, aby někoho vytrestaly.

0/0
9.12.2016 19:33

J96i12ř94í 95T14u64r66e71k 7297703135663

Kde jste prosím na tu věc s nepsaným pokynem k jízdě přišel? Vyhláška mluví jasně. Bohužel kvůli Vám podobným nepsaným pokynům jsou pak takováto videa na internetu :( Můžu Vás ujistit, že např. u nás v Olomouci opravdu drtivá většina řidičů čeká až přestanou na přejezdu se závorami i blikat světla.

+3/0
9.12.2016 19:39

M14i98c97h82a79l 24J40a60r67o95š 7544690402205

A na co máte v Olomouci závory, když se řídíte jen světly?

0/−4
9.12.2016 19:45

J12i90ř45í 91T53u36r37e38k 7647313395373

Nerozumím sarkastické otázce. Reaguji na výrok: "NIKDO, opravdu nikdo nečeká, až to přestane blikat červeně." U nás opravdu většina řidičů počká až i přestanou blikat světla a až pak se rozjedou. Já netvrdím, že u nás závory nemusí být. Nedělám si iluze, že by se nepřejíždělo. Jen to naštěstí všude nefunguje podle představ pana Hroudného.

+2/0
9.12.2016 20:05

P55a69v37e35l 20K23o64c52i74a44n 1752530516377

A jak byste vyřešil technicky situaci, že jeden vlak projede přejezdem, začnou se zvedat závory, načež se objeví v úseku další vlak? Prodloužit úsek s detekcí znamená prodloužit dobu zavření závor a stejně by mohlo dojít k této situaci.

+1/0
9.12.2016 21:00

M89a19r90e19k 77Š34i92m12o44n 2714707418638

Jenže když vlak projede přejezdem, závory se začnou zvedat a hned zase spadnou, tak to znamená, že přejezd o vlaku už dávno věděl, jinak by byl závory nahoře minutu a šly by jen světla. Stačilo by trochu složitější obvod - nezvedat závory, když je vlak znovu ve výstraze od druhého vlaku.

+2/0
10.12.2016 17:37

P82e90t94r 64M79a94x12a 8416792237519

V okamžiku zahájení zvedání závor přejezd o dalším vlaku nevěděl.

0/0
10.12.2016 18:24

J74a62n 79H93a43r31c52u30b17a 6618621362529

Právě, že věděl. Kdyby o něm nevěděl, musela by červená světla zhasnout, pak se znovu rozblikat a teprve po nějaké době blikání by šly dolů závory. Vzhledem k tomu, že závory jdou dolů hned, tak PZZ už o vlaku vědět muselo.

0/0
10.12.2016 20:54

P88e72t19r 41M53a34x64a 8636782597809

Podmínkou zhasnutí červených světel je mimo jiné i dosažení horní koncové polohy závor, k čemuž ale nedošlo. Přejezd se o dalším vlaku dozvěděl v okamžiku, kdy se znovu začaly spouštět závory.

0/0
10.12.2016 21:08

J61a78n 79H95a57r48c95u20b95a 6488431242549

1) zvedat závory až po uvolnění úseku a zhasnutí červených světel.

2) pokud by během zvedání závor vjel vlak do detekce, tak by následovalo rozblikání červených světel a závory by se zavřely až po nějaké době, stejně jako za normální situace

0/0
10.12.2016 20:57

R97a68d23e29k 50H34o11l30e63c52e74k 3166850708861

Jste hlupák. Když jedu do práce, jedu přes 2 přejezdy, tedy přejíždím 4 přejezdy za den. Oba přejezdy jsou přes frekventované tratě, takže dost často za některým z nich stojím, když je špatný den, tak klidně i 4x. A hlupáky jako vy, které na ten přejezd vjíždí hned poté, co se začínají zvedat závory, potkávám. Ale není to nějaký výrazný počet. Vidím to jen párkrát do roka.

Možná je to tím, že jezdím po silnicích, kde jezdí většina místních, kteří už něco zažili a jsou schopni pochopit, jak závory fungují.

Třeba sousedce jednou praštila závora do auta a od té doby už i ta chápe, že na červenou se nejezdí.

Za posledních pár let jsem i dvakrát viděl, že na tom přejezdu někdo přerazil závoru (tedy ne naživo, ale už je ten důsledek).

Každopádně vážně neplatí, že nikdo, opravdu nikdo nečeká.

0/0
10.12.2016 7:24

P54e57t87r 95N13e98h41a63s51i55l 4712685654514

Charlie Chaplin hadr :-))))))))))

Nejdřív jsem se musel smát, ale vím, že je to spíš k pláči....

+1/0
9.12.2016 18:14

P39e13t55r 58H64á42l84a 6214446225536

Závora na odjezdu je proto, že lidi jsou debilové a nerespektují výstražná znamení. Ale zavinit nehodu tím, že zabrání v opuštění přejezdu, nemůže, protože lidi nejsou debilové a respektují výstražná znamení...

Ehm ehm...

Tak se rozhodněte jak to teda s tím respektováním a nerespektováním vlastně je. Nemůžete ale tvrdit současně, že tam ta závora je třeba protože lidi předpisy porušují, a že není nebezpečná, protože neporušují.

+2/0
9.12.2016 17:23

J57i59ř96í 36V14a88c70a 7762183657471

Já myslím, že je to jasný. Každý normální počká 3sec, až se závory skutečně otevřou. Dokončené otevření se pozná změnou světla na bílé a trvá to pár vteřin.

Dokud není doběhlá celá procedura otevření, tak každý další signál je uzavře okamžitě (tj. bez předběžného cca 30 sec blikání červenou)

Ty 3sec ho vyjdou draho ... a to měl štěstí, že nejel z druhý strany (to by zastavil na koleji, kde pak projel vlak)

+1/0
9.12.2016 16:26

J60a47n 20H54a65r15c70u72b78a 6648451772349

A přitom by stačilo ty závory nastavit, aby se zvedaly až po zhasnutí červených světel. Co je na tom do háje složitýho???

0/0
10.12.2016 20:58

L49u29b56o31š 38O12b42r23u75č51a 6551494446361

evidetne setril .. prorazit zavory nechtel .. no bude to mit ted zabavnejsi s vysvetlovanim

+1/0
9.12.2016 15:23

M47a66r11t90i56n 85N91o51v17o48t19n75ý 9788505710431

System by samozřejmě šel nastavit lépe, pokud jeden spínač aktivuje světla, druhý spínač spouští závory a třetí spínač ovládá otevíraní závor, není žádný problém přidat jednoduché relé, které když sviti světla neumožni sepnutí spínače č.3 a závory zůstanou dole. To samozřejmě neomlouvá řidiče, který jel na červenou...

+4/0
9.12.2016 15:04

K88a21r80e72l 86N83o42v49o48t15n32ý 4346840945635

Váš návrh je nerealizovatelný. Po průjezdu vlaku se zvedají závory, a přitom, až do jejich úplného jejich zvednutí svítí, resp. MUSÍ. svítit červená světla!

+1/−1
9.12.2016 17:30

M15i31c77h32a16l 77J73a87r91o42š 7964210182225

Já bych klidně tvrdil, že je to nerealizovatelné jen pro nádražáky.

+2/0
9.12.2016 19:45

J62a32r91o50s42l62a43v 67P71r48o63c34h60á51z51k62a 3660664224834

V Německu nejdřív zhasnou světla, poté jdou závory nahoru. Zcela jasné a logické.

0/0
9.12.2016 20:04

J14a54n 11H27a64r64c24u33b88a 6408891712339

Musí? Proč?

0/0
10.12.2016 21:01

F37i85l81i40p 82N52e41s30p46o59r 6387687818262

nebylo by tedy lepsi (a vlastne i levnejsi) udelat prejezdy uplne bez zavor? Kdyz to ridici neumi pouzivat?

+1/0
9.12.2016 14:43

J31i46r38k74a 39D98v33o17ř18á31k 4735850763488

To už tu bylo. Samé výmluvy že si přejezdu nebo aspoň červené nevšimli kvůli keři, odlesku slunce, nenápadnosti umístění atd. Doplnění šraňkama má smysl.

Podle statistik je naopak prý nejbezpečnější přejezd "šraňky a bába s klikou". ;-D

+3/0
9.12.2016 14:47

R20o78m41a58n 90J10e33s65c68h32k83e 9248795637665

V letech 1938 -53 se stavěla trať Brno - Havlíčkův Brod. Všude podchody a nadchody, pouze jeden úrovňový přejezd v Tišnově. Náš koridor Brno - Česká Třebová z let 1996 - 99 je hodně ošizený. Úrovňové přejezdy a uzounké peróny. Kdo tehdy vládnul ? Pan profesor Klaus. Pak se člověk nemůže divit, kolik máme miliardářů.

+1/0
9.12.2016 20:34

J93a71n 57M82o48t91ů85r59e65k 7600712101299

Divné časy: závory se začaly zvedat v 8 vteřině a začaly klesat v 14-té, tj rozdíl 6 vteřin. A řekl bych, že na daném přejezdu byl měl být čas mezi rozsvícením světel a zavřením závor mnohem větší, než 6 vteřin! Tak buď přišel impulz do zařízení před zvedaním, pak měli zůstat zavřené a nebo přišel až po zvedání a pak měli zůstat déle otevřené.

+3/−3
9.12.2016 13:40

J77a60n 66M96o74t92ů19r67e28k 7790772811919

a nebo přišel impulz při zvedání a protože by se nestihlo dodělání zvedání a zhasnutí a znovu rosvícení a čekání předzavřením, tak se raději rychle zavřou, protože stejně nikdo na přejezdu býti nemůže, protože světla již svítí velmi dlouho. Takže asi tak :)

+3/0
9.12.2016 14:10

J64i77r16k89a 24D29v68o50ř23á59k 4255120373558

Jistěže. Proto tam k žádnému zhasnutí a rozsvícení nedošlo. Červená je tam furt a nikdo tam nemá co dělat.

+7/0
9.12.2016 14:48

P33e28t75r 97M28a98r14e87č17e65k 1853481859538

Dokud nezhasnou červená světla , je přejezd stále uzavřený. :-) Toť vše co k tomu dodat.

+2/0
9.12.2016 17:44

R97a75d90i79m 10H56a36v18r53á74n45e52k 9400778641116

S tímhle se ve svém životě musí setkat každý osobně, protože pro mě to třeba logické nepříjde. Aby se závory zvedly, aniž by přestalo svítit červené světlo a pak šli zase dolů.. Ale setkal jsem se s tím osobně, tak o tomto systému vím.

+2/−4
9.12.2016 12:57

J50a93n 47M47o85t49ů52r81e58k 7810862761699

Rozhodující jsou ta světla, závory jsou jen pomocné. Nicméně nemělo dojít k tomu, že šli nahoru a hned zase dolu.

+4/−1
9.12.2016 13:07

J49i13r75k43a 25D52v46o67ř45á11k 4805280253738

Ale mělo, je to daň za to že se smějí začít zvedat už hned pád sekund po projetí vlaku a červená může přestat malou chvíli po tom.

0/0
9.12.2016 13:14

J10a62n 75M68o35t33ů16r25e91k 7110482671589

Nebyl žádný důvod aby v tomto případě šly závory nahoru.

+2/−3
9.12.2016 13:30

J33i19r31k28a 68D59v47o13ř70á68k 4195250353278

Jestli k něčemu není důvod, tak k rozjetí auta před zhasnutím červené, dokonce před pořádným zvednutím závor. Situace kdy se závory ještě nezvedly a zas musí jít dolů nebo se zvedly ale velmi brzy zas musí jít dolů se nedá odstranit, leda když se vrátíme ke zvedání závor až všechny vlaky dojedou až na další nádraží. Tedy nikdy.

+6/0
9.12.2016 13:51

P42e14t91r 66N28e70c74h51a28n81i23c60k53ý 7623346218730

Asi nechápete jak to u vicekolejne trati funguje. Během zvedání závor po průjezdu vlaku do toho oběhu může klidně vjet další vlak. Zkuste si nakreslit na papír dvoje koleje, přejezd, na něm vyznačit závory a z každého směru na koleje nakreslit čidlo zapínací (dal od prejezdu) a vypínací (vzdálenost cca jednoho vlaku od prejezdu) a představujte si ke kolika situacím tam může dojít.

+6/0
9.12.2016 15:39

K93a57r92e22l 57N24o82v21o68t76n70ý 4396920665525

To tady nevysvětlíš...:)

0/0
9.12.2016 17:11

J73i20r98k44a 29D96v82o81ř89á48k 4145180153838

Stačí se v autoškole naučit co je to železniční přejezd. Dnes se ale dá řidičák každému.

+1/0
9.12.2016 14:49

R77o58s94t24i67s41l15a84v 88V18o54l59n92ý 8145211356

Bože, to je fakt de Bill. Jak může někdo zaměstnat takového matlu.

+5/0
9.12.2016 12:55

J24a70n 60M48o88t23ů22r39e74k 7600202391669

Stejně je to nějak divně seřízené - vždy začnou blikat světla a po nějaké době teprve jdou závory. Když přišel impluz "zavřít závory" a byly závory dole, vůbec se neměly otevírat. Když přišel impulz při zvedení závory, měl tam být ta klasická prodleva co vždy je. Jak se může stát, že jdou nahoru a hned dolu??

+2/−2
9.12.2016 12:52

J75a78r13o62s91l91a80v 97V52e84r67n98e87r 8301891885682

Blikala červená? Blikala - tak co?

+5/0
9.12.2016 12:54

J13a78n 70M64o33t43ů56r66e94k 7630452641489

? A? Tak snad dopravní značení má být takové aby co nevjvíce pomáhalo a předcházelo chybám z nepozornosti apod., ne? Chyba je na jeho straně, ale otázka je, zda zabezpečení nemělo být uděláno lépe.

+2/0
9.12.2016 13:05

J16i31r74k27a 23D39v51o96ř10á22k 4405370713848

Ne. Dopravní značení nemůže chránit ty co jezdí na červenou. To nebyla nepozornost ale zanedbání.

+2/0
9.12.2016 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.