- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Teplicích byly elektronické karty s čipem už od roku 2000. Jedno z prvních měst u nás.
Místo aby si to lidé zjednodušili, dělají pravý opak, no je vidět jak inteligentní jsou. Nakonec se předvedli o štědrém dnu navečer v MHD. Hamba blit
Lidé si to zjednodušili. Je lepší mít jednoúčelový kousek plastu než vytahovat několikrát denně bankovní kartu a tu v lepším případě ztratit, v horším být o ni obrán třeba na trase Cejl-Tomkovo nám. Brňáci ví o čem mluvím. Lidi na rozdíl od Vás i DPmB přemýšlí.
Poněkud nerozumím tomu, proč dnes ráno na mě z terminálu u dveří autobusu DPMB svítil nápis "Platba kartou není akceptována". Ne že bych čekal, že tato funkce bude někdy aktivní, ale pak mě tento článek dosti udivil. Že by se takto nedalo platit všude v Brně a člověk při nastupování hraje loterii "zaplatím, či nezaplatím"?
Platit ve voze kartou za jednu jízdu půjde až příští rok. Zatím jen předplatní šalinkarty.
Jestli tomu rozumím, tak prokázat se šalinkartou se pasažér musí revizorovi nebo řidiči. A ten si ji buď přečte (když je papírová) a odsouhlasí ji sám, anebo projede čtečkou (když půjde o kartu) a odsouhlasí ji ta čtečka.
Ale placení za odpady snad není svázané s nutností mít nějakou plastovou kartu, ne?
Pokud platím v Brně za odpady, tak bych měl mít nárok na slevu, ať mám šalinkartu v papíru nebo v plastu, nebo ne?
Právě že ne. U papírové šalinkarty nelze vyplnit lejstra na slevu z důvodů placení odpadů. Protože by to znamenalo nemalou administrativní zátěž - podepisování žádostí o slevu na pobočce kde si kupon kupujete, jejich sběr a dodání na magistrát, tam ruční zpracování. Toto vše u el.šalinkarty odpadá.
Koukám, že v Brně stejně dobře připraveni jako v Praze. V Brně žije 400 000 lidí v Jihomoravském kraji 1 120 000 lidí takže se dalo čekat, že potřeba bude 700 000 karet. DPMB tak bude muset počítat s papírovými kupóny a více se připravit.
> takže se dalo čekat, že potřeba bude 700 000 karet
Nedalo - předpoklad byl, že většina zájemců k tomu použije vlastní kartu.
Mám to vyřízené na svoji kreditní kartě, ze které jsem zároveň zaplatil. Registrace, ověření za necelých osm minut čekání v odpolední špičce a třicet vteřin max. přímo u okénka.
Žádost o dotaci jízdného elektronicky odeslána k vyřízení.
1.425 korun vratka od města plus 2% vratka za platbu kreditní kartou od banky z plné ceny šalinkarty. tj. necelá stovka.
Není v tom nic složitého.
Jak překvapivé.
Normálně by člověk čekal, že budou mít vlastní kartu a k tomu bude varianta třeba INkarta, ISIC, popřípadě ta platební karta.
Ale zatím je to docela ostuda. Eshop spustili na poslední chvíli, vlastní karty nemají a různé COOP karty (COOP ani v Brně nikde není), Blesk karty,... jim došly hned první den.
Osobně si to také nechci nahrávat na vlastní platební kartu. Nebojím se zneužití dopravním podnikem. Bojím se zneužití "taky revizorem" s taky kontrolní čtečkou".
Navíc pokud jedu někam mimo Brno,musím si k tomu vytisknout ještě kus papíru s QR kódem, protože kartu si mimo Brno ověřit neumí.
Na kartu se nic nenahrává, veškeré údaje budou v databázi dpmb. Chce to si o tom něco přečíst.
Proč si to nenahrajou na normální bankovní kartu?
"Objednaly se nové karty, pro které se hned v úterý ráno pojede do Prahy."
A ze tak najednou vite, kde to je!? :)