Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jízda stojí jako panák v baru, vadilo řidičům. Taxi v Brně proto podraží

Ze čtyřiceti korun na šedesát podraží nástup do brněnských taxíků. Bude to poprvé po deseti letech, kdy se sazba změní. Krok už schválila rada města spolu s dalšími drobnými úpravami sazebníku maximálních cen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A24n27n77a 91Č74e17r67n97á 1697394289234

„Dnes například taxík ze Šilingrova náměstí na hlavní nádraží stojí i s nástupem zhruba 76 korun, to je asi tolik jako jeden panák tvrdého alkoholu v restauraci, a to není úplně v pořádku“ - řidiči by neměli chlastat ;-D

Proč nejde stávkovat, ať slevní panáky? ;-)

+1/0
16.1.2017 17:51

M42i78l43a48n 57V40o18s95t64r62ý 6189716794334

Už teď má Brno dražší taxi než Praha a teď to tedy ještě zdraží ať je to ještě zábavnější... v Praze je nástupní cena 40,- (tedy stejná jako v Brně byla před zdražením) a za km je 28,- tedy o dvě koruny levnější než v Brně a to v Praze jezdí i za nižší než je maximální možná cena.

V Brně jak se zdá v taxislužbě funguje konkurence jinak než v Praze a tak všechny taxi jezdí za zcela identické ceny...

0/0
14.1.2017 17:52
Foto

T84o77m79á64š 10C80h24a61b12e51r67a 8205741209252

Hancko je tak nějak mimo realitu mi přijde. Za kilometr jízdy vyinkasovat přes 70 korun je víc než dost

+1/0
14.1.2017 14:36

T18o57m95á81š 21K47r49e44j18č80í 1655751410771

Je to přímá úměra. Čím dražší budou, tím méně budou jezdit. Už teď v Brně taxálem moc lidí nejezdí a ti mají vývar jen v době veletrhů a Velké ceny. Jinak nic moc a teď to bude ještě méně. No, ale asi vědí, co dělají. Kdyby se jim to nevyplácelo, nedělali by to.

+2/0
13.1.2017 23:49

L61u19c15i22e 51L32i89c28h14n38o47v97s79k76á 6919799477648

"Dnes například taxík ze Šilingrova náměstí na hlavní nádraží stojí i s nástupem zhruba 76 korun, to je asi tolik jako jeden panák tvrdého alkoholu v restauraci, a to není úplně v pořádku,“ komentoval situaci Hancko." ...a co byste chtěli za ty 2 minuty jizdy i s nástupem a výstupem? To je opravdu směšné

+3/0
13.1.2017 23:02

M97i80l55o14š 21K89ř67e84p45e42l70k83a 6445142827838

A to jsou prosím pěkně v Brně i lidi, co zneužïvají šalinu. Představte si, že jich spousta jezdí jen jednu zastávku! Dacani ... ;-D

+4/0
13.1.2017 18:04

I50v42o 62H96e32b87e34l89k52a 8665440222660

Člověk by řekl něco hodně sprostého, když slyší ty argumenty. Myslím, že v celé republice nebude vyšší nástupní sazba než v Brně. Ve Znojmě jezdí taxíky tři kilometry i s přistavením za 70-100 Kč. Tady ten frajer chce za tři kilometry pokud dobře počítám 300,-.

A Vokřál, kterej nekecá a maká, mu to podepíše.

Nástup do 30 korun, stejná suma i za kilometr, pět korun za minutu čekání a sbohem. Nelíbí se ti to? Tak nedělej taxikáře a běž dělat něco jiného.

Btw. Nevíte kdy přijde do Brna Uber?

+4/0
13.1.2017 12:35

P71e52t38r 42V10o76p60i31č56k96a 5252537657866

už aby tu byl Uber ...

+6/0
13.1.2017 11:41

L57i56b30o93r 42N25á95b36ě59l27e50k 3415203552652

Proboha, kdo si bere taxála z Šilingráku na nádr, když šaliny jezdí jedna za druhou a vyjde to na dvacku?

+3/0
13.1.2017 10:47

L60u53c55i55e 27L72i88c41h50n43o37v32s61k92á 6449479527668

Tak v noci ne že :-) ale jinak souhlas

0/0
13.1.2017 23:03

D11a76v42i32d 72K11o96s70t45e92l21n91í67k 9665146641

Pane Hancko, děkuji za Vaši agrumentaci. Další důvod pro mě, abych při svých návštěvách Brna využíval MHD i v noci na cestu z hospody - rozjezdy jsou v Brně dobře organizované. Takže přeji Vašim řidičům příjemný odpočinek na štaflu a hezký pohled na rozjíždějící se busy při čekání na někoho, kdo se chce nechat natahovat.

+12/0
13.1.2017 10:06

T94o53m68á97š 48T23a67t24í79č60e15k 5920432420248

Konkrétní příklad teda panu Hanckovi sympatie a pochopení nevynese: kdo chce sjet ze Šilingráku na rolu, k tomu žádné taxál dojíždět nemusí, neb nasedne do nějakýho, co tam čeká. 76,- Kč / 600 m z kopce + 2 minuty.

+6/0
13.1.2017 10:04

D79a97v74i19d 77K33o38s80t54e58l56n36í95k 9305576741

A pane Hancko, není náhodou nástupní sazba myšlena jako ochrana proti tomu Vašemu "zneužívání" taxíku na 500m? Počítejte se mnou - současné sazby City taxi Brno:

Nastoupím na štaflu za 40 Kč a popojedu 500m za 30kč/km. Tzn. zaplatím 40+15Kč = 55 Kč za 500m. Vaše náklady na amortizaci auta, benzín, sociální a zdravotní pojištění mohou být max. 10Kč/km, tzn. při 500m pouhých 5Kč. Takže Vám zbyde 50Kč/500m, což dělá 100km/1km. Slušný vývar nemyslíte?

+4/0
13.1.2017 9:55
Foto

P69a27v96e97l 90Č77e53r28n86í19k 1278525210940

Převážně souhlas, akorát ta amortizace/sociální/zdravotní jsou závislé na počtu naježděných km. Pokud tedy vidíte klasického taxikáře, co půl dne stojí a čeká, tak těch kilometrů moc nenajezdí a tím pádem tyhle náklady budou při přepočtu na km vyšší.

+4/0
13.1.2017 10:07

D13a36v13i77d 41K93o92s56t36e40l66n71í24k 9495906861

Dobře, abych teda nežral. Řekněme, že líný taxikář postávající půl dne na štaflu má náklady 20 Kč/km. Pak mu za 500m cestu zbyde ještě 35Kč/500m, tedy 70Kč/km.

0/0
13.1.2017 11:54

M70i93r31o84s44l74a45v 44R33a11t53a56j 5321673154845

20 USD v New Yorku z letiště přímo do centra Manhattanu do hotelu....to by se český taxikář nejen rozplakal, ale přímo snad i vraždil....

+2/0
13.1.2017 9:34
Foto

P68a58v54e29l 32Č27e88r63n81í23k 1908655400280

Jako že to je hodně nebo málo? Mě taková cena připadá velmi nízká i na české poměry, protože 20 USD je cca 500Kč což odpovídá vzdálenosti 15km při stávajících sazbách zmíněných v článku. Z Manhattanu na JFK je to podstatně delší trasa...

0/0
13.1.2017 10:03

M62i14r36o10s48l33a31v 36R59a37t90a68j 5531393504455

není, ta je něco kolem 17 km, benuzín je tam trošku levnější a neúčtují si zpáteční cestu....cena byla nějak 22,7 USD, dali 27 USD

0/0
13.1.2017 10:06
Foto

P34a67v34e81l 13Č65e94r71n63í52k 1148665130310

Kdybych to neměřil na mapách, tak to nepíšu. 15km to je vzdušnou čarou, 17 by to mohlo být, kdyby jel téměř napřímo ,což teda úzké uličky umožňují.

V praxi mi to přijde ale nesmyslné, takže bych čekal že taxik pojede po I-678 a I-495, což vyjde na 24km nebo víc, podle toho kam na Manhattanu chcete.

Osobně si myslím že jejich ceny jsou dumpingové protože za takovou částku by pomalu nemohl jezdit ani čech s českými náklady a platem.

(samozřejmě je možné že mluvíte o jiném letišti než JFK, v tom případě jsme si to možná měli ujasnit už dříve)

+1/0
13.1.2017 10:15

M83i79r13o15s48l49a30v 32R29a81t62a42j 5971263384635

jo, je to tak, navíc nebylo to přímo do centra, ale na kraj, a ty km a metray to jsme jaksi vypočítali tak pozpaměti, možná 1-3 km přidat, chechech....no jsem starší člověk, a počítal tak krát 1,6 z hlavy...

+1/0
13.1.2017 10:19

D73a59v23i46d 87K33o40s58t24e96l19n64í45k 9945296631

Koukám, že brněnští taxikáři jsou jako taxikáři na Kubě nebo rikšáci v Indii - radši budou celý den stát a čekat na někoho, kdo jim zaplatí předraženou cenu, než aby šli s cenou na rozumnou úroveň a měli kšeft. Tento způsob uvažování nechápu. Nebo spíše chápu - za málo muziky hodně peněz a hlavně se nepředřít. Otázkou je, kolik zákazníků jim to bude akceptovat.

+6/0
13.1.2017 9:33

T32o37m53á20š 64T48a90t11í25č12e48k 5520282700668

Je ovšem nutno zohlednit, že na rozdíl od kolegů na Kubě nebo v Indii mají konkurenci ve značně komfortní MHD.

+3/0
13.1.2017 9:59

D77a42v98i78d 54K53o66s43t60e48l54n90í50k 9405646851

Právě proto by měli být v Brně pružnější s cenami, aby jim lidé vůbec nastoupili do auta, když se mohou odvézt šalinou, co jezdí každých 5 minut.

+4/0
13.1.2017 10:03

T33o62m98á19š 69T72a27t97í34č68e22k 5300842840878

Jo, kdyby se chytli za cop a šli do agresivní cenové politiky, asi by kolem nás profrčelo taxálů mnohem víc. Trasy, kde musí člověk přestupovat, dopravní špičky a la sardinky, rozjezdy, který začínají prakticky po osmé - to všechno by si určitě leckdo ušetřil, kdyby ten cenové rozdíl byl menší.

+1/0
13.1.2017 10:31

D40a53v39i40d 31K46o26s73t20e65l93n91í71k 9205576491

Přesně tak, ale to by nesměli žít taxikáři 27 let po revoluci ještě v socializmu, považovat se za nějakou šlechtu a svoje služby za luxus.

V USA a západní Evropě jsou taxikáři naprosto podřadné povolání, které většinou vykonávají přistěhovalci. Na točením volnatem nepotřebujete najaké extra vzdělání a jazykové schopnosti.

+2/0
13.1.2017 10:49

M69o59j26m24í89r 29S61k95á14l24a 2110532856

A není to málo...?!?:-P

0/0
13.1.2017 9:07
Foto

M40i45c57h75a60l 23H47a20n98k43o 4491178878872

Může mi někdo vysvětlit, jak mohou taxíkáři považovat 76 Kč za necelý jeden kilometr jízdy za nepřiměřeně nízkou cenu?! Nevím, kde pan Hancko žije, ale jeho povzdech, že snad každý vidí, že tohle asi není v pořádku (že by to mělo stát VÍC), se hádám míjí s realitou. Je zde někdo, kdo by tohle "viděl", jak píše pan Hancko, a vysvětlil by mi, proč je 76 Kč za pár set metrů nepřiměřeně málo?

+27/0
13.1.2017 9:03

M52o75j80m55í86r 76S28k51á70l68a 2690972216

Taximafie, no...:-P

0/0
13.1.2017 9:06

Z90d43e36n16ě44k 71H87i78n30k 8459267201951

Nechci se zastávat taxikářů, ale pokud si někdo zavolá taxi, které k němu jede 3km, popojede 600m a taxi se vrací zpět, pak to auto neujelo 600m ale minimálně 6km + čas.

Možná se ten příklad zdá absurdní, ale od taxikáře se kterým jezdím u nás po Jihlavě vím, že i tací se najdou (až překvapivě často). Oni totiž zavolají, že pojedou na druhý konec města a když nastoupí, tak řeknou že se něco změnilo a potřebují jenom za roh.

K tomu bych snad dodal jen to, že u našeho taxikáře, jako stálý zákazník, žádnou nástupní taxu neplatím (pravda, většinou nejezdím za roh).

0/−2
13.1.2017 9:39

Z20d38e70n26ě75k 17W11e40r18n30h33a68r23t 6767665882738

Každý, kdo někdy v něčem podnikal a obchodoval s lidmi z ulice, tak čas od času narazí na "kšeft", ve kterém spíš prodělal, někdo třeba něco objednal a neodebral, slíbil superkšeft a obchodník se tím dlouho zabýval a nakonec nic z toho nebylo, nebo jen malinká část. To se zkrátka stává a patří to k riziku podnikání, s tím se nedá nic moc dělat. Komu se to nelíbí a přijde mu to riziko nepřiměřeně vysoké, tak holt musí dělat něco jiného. Zaměstnanec u pásu se kupříkladu nemusí o takovéhle věci starat - ale zase si vydělá mnohem méně, to je zkrátka ta svobodná volba svého osudu.

+9/0
13.1.2017 9:50

T87o15m62á12š 55T76a72t36í14č44e10k 5180312390648

Nevím, proč se vyskytují v Jihlavě, ale v Brně jsem o takových koumácích ještě neslyšel.

+1/0
13.1.2017 10:01

L44i90b66o89r 79F54o91l61t95ý79n81e23k 2136475317944

Tam jde asi o to, že se musel nejdřív dopravit na místo vyzvednutí zákazníka. Jenže to je zase typicky jen těch pár metrů daleko, takže v nejhorším se to dělí dvěma.

0/0
13.1.2017 9:45

J31a89n 56J57i20r57á93s63e61k 2976898712716

Já bych si třeba tipnul, že to bude proto že musí odjet ze štaflu kvůli pár korunám a po návratu se opět zařadit na konec fronty a znovu čekat, než na něj přijde řada.

0/0
13.1.2017 10:57

M11a32r86c89e67l33a 32B19í76l18á 4287950532659

Jízda 500 metrů stojí jako půl hodiny pracujícího s průměrnou, tedy velmi slušnou mzdou. No a co.

+4/0
13.1.2017 8:59
Foto

P32a72v62e68l 87Č81e49r77n28í74k 1818545860950

Ze šilingráku na hlavák to je 600 metrů uličkama nebo 800 metrů přes denisovy sady s krásným výhledem. Pokud člověk spěchá, zvládne to za 5-10 minut podle svých fyzických schopností, což je rychleji než kdyby čekal na taxi, nechal se odvézt a pak ještě platil.

Na té stejné trase jezdí šalina č.12 každých 4-6 minut podle denní doby, která vás tam odveze zdarma (pokud máte šalinkartu nebo to risknete bez lístku), za 20kč (z automatu) nebo 35kč (u řidiče). V praxi Vás tedy šalina nabere dřív než taxi vůbec dorazí.

Využití taxi na takové trase je neefektivní jak finančně tak časově. Je to snobský výstřelek pro lidi, kteří už neví jak by lépe vyhodili peníze z okna. Pan Hancko (viz jeho komentář v článku) by měl vybírat lepší příklady.

+11/−1
13.1.2017 8:58

M12i38c81h64a30l 89N94e57z94v33a44l 9243984844

Souhlas, az na ten priklad se Silingrakem. Na Silingraku je stanoviste taxi, takze tam vzdy nejake stoji a staci jenom nastoupit, takze to cekani se nekona. Na druhou stranu jit ze Silingraku pesky z kopce na Nadr je cca 4-5min., takze to casove vyjde na stejno, jako taxi. Horsi priklad v tom clanku vybrat nemohli :)

+1/0
13.1.2017 11:57

T53o81m37á61š 66K90r70e89j97č38í 1115881320321

Patrně je to myšleno v noci, kdy tedy šalina nejezdí každé 4 minuty. A když je člověk společensky unavený, mohla by se pěší procházka poněkud protáhnout. Nicméně ty ceny jsou šílené.;-)

0/0
13.1.2017 23:45
Foto

J14i21n17d23ř45i35c16h 48H35u63s74i62č70k74a 2775397344735

V Brně není Uber, že tam taxikáři můžou dovolit vymýšlet takové blbosti?

+1/0
13.1.2017 8:44

P82a63v34e46l 47Š30v87e95s35t21k39a 3538625409

před pár lety jsem přijel z dovolené Prahy na Zvonařsku kolem půlnoci. Měl jsem u sebe 10 eur. Nikdo mě za ně nechtěl odvést do Žabovřesk. (Pro mimobrňáky je to asi 10 min.) Tak jsem pěkně v noci s dvěma kufry na kolečkách šlapal na nádr na rozjezd. Na nádru to samé, chtěli min. 300 bez dokladu. Takže ať si před tím nádražím sedí třeba celou noc.

+10/0
13.1.2017 8:44

M66i72c52h82a25l 30N77e73z77v15a55l 9723854134

Pred nadrem a na Zvonarce cekaji na "turisty" a jedou si sve pusaly. Neco jako v Praze na letisti, nebo v Bratislave na Hlavnim nadrazi. Kdybyste zavolal jakoukoliv taxi sluzbu, tak pro vas prijede do par minut za normalni pausal. Do Zabin ze Zvonarky cca do 200Kc.

0/0
13.1.2017 12:00

L30i95b22o67r 13S37k16ý67p97a67l73a 7868353492100

Nezažil jsem. Svého času jsem potřeboval z Čáry do Lískovce - cena tága něco málo přes 150Kč.

0/0
15.1.2017 2:32

V94á18c81l11a43v 95S97v31o93b24o14d94a 3181859280890

tak co že jo, ať si to dají třeba za 300 na kilometr, ale nevím koho budou vozit...

+9/−1
13.1.2017 8:28

P43e84t75r 38P98a71v49l35a34t97a 7736840197371

No co, v Brně už je pokud vím Uber, tak proč tyhle šmouly řešil...

+5/−1
13.1.2017 8:13

P93e38t73r 82M96r72á71č51e16k 5313739286527

V Brně běžným taxi vůbec, jsou předražený, neochotný a často z vás dělaj de... protože objíždí půl středu města, aby udělali o 30,- víc, však to vidíte. 750m za 76,- Kč a je jim to málo, jedině Lifttago, tak jsou ceny o cca 30-50% níž za stejný úsek. Nebo drink and drive, lepší cena a ještě vám odvezou auto :-)

+22/0
13.1.2017 7:52

Z98d41e96n81ě78k 76W98e52r50n72h70a95r45t 6427755192968

To není jen v Brně, ale téměř všude. Taxíky nebrat.

+5/−1
13.1.2017 7:57

E33v45a 83G86e19r66g44e13l30o27v12á 1901771532

Vzpomínám si, jak taťka říkal, že nastoupil v Brně do taxi a taxikář si to zamířil na druhou stranu, aby ho povozil. No, netušil, že tu studoval, takže se musel velmi rychle otočit a jet, kam má.

+6/0
13.1.2017 8:05

M64o79j29m49í92r 36S26k93á18l20a 2830532646

R^;-D

0/0
13.1.2017 9:10

L12a86d60i39s95l42a18v 97B37e43r65o89u74n62s78k58ý 1587952603716

Uplakaní taxikáři, ať se podívají kolik dostávají za km živnostníci s dodávkama, lehkými náklaďáky ap. a při jakých nákladech - daních, poplatcích ap.

+4/−1
13.1.2017 7:41

I29v16o 25B26u91r81i81a80n 9389374730121

A ještě by mě zajímalo - proč mají taxikáři vyhrazené pruhy?

Proč takový pruh nemůže využít třeba pekař? Nebo jiný druh soukromého podnikání?

Třeba se dnes konečně dozvím nějaký rozumný argument, furt to nechápu

+19/0
13.1.2017 7:36

I64v11o 41B26u69r86i16a58n 9699554360461

Jo a Taxi NENÍ veřejná doprava (MHD), pokud je provozován soukromými osobami...

+1/−2
13.1.2017 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.