Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušte vlak, udělejte cyklostezku. Spolek už roky zdržuje novou trať u Brna

Svezení vlakem mezi Brnem a Zastávkou u Brna mělo být už od loňska rychlejší a pohodlnější. Povolování pro region klíčové železniční stavby však už přes pět let blokují aktivisté. Další protest proti vybudování druhé koleje a elektrizaci úseku podali koncem uplynulého roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R52o90m59a63n 81J24e89s25c77h79k70e 9228425127315

Naši plánovači v jihomoravském kraji by se hodila také železniční zastávka Hornbach - Bauhaus. Pak by mnoho lidí volilo vlak a auto by nechalo doma. Jenomže naši zastupitelé jezdí auty, tak je jim to šumafuk.

0/0
19.1.2017 17:58

H86o74n65z16a 64K26a50r39á45s67e72k 1725101952628

Plánovači předpokládali, že okolo Hornbachu žádná trať už nepovede. Nebýt ekologických extrémistů a jejich věčných námitek a odvolání, už by třeba odsunuté hlavní nádraží stálo a žádné koleje by u Hornbachu už nebyly.

0/−1
19.1.2017 19:47

R64o61m30a41n 16J27e64s94c81h59k50e 9848555187945

Máte pocit, že politici konali ? Ono i odsunutá poloha vede okolo Hornbachu.

0/−1
21.1.2017 8:15

H29o97n57z19a 39K24a16r39á67s64e24k 1225321562618

Odsunutá poloha vede v úrovni Hornbachu o několik set metrů dále než nynější trať.

0/0
22.1.2017 3:18

R74o17m27a66n 39J31e65s84c12h21k31e 9308375477295

O přestavbě nádraží se mluví od roku 1928. 89 roků. V té době žádný pomatenec nebyl. Ona by se hodila i zastávka Horní Hešpice s chodníkem k obchodům. To by musely tam také vlaky zastavovat častěji a ne jenom projíždět. Pořád je to blíže než jít cestu od hlavního.

0/−1
22.1.2017 6:09

H78o68n30z71a 70K90a47r34á35s43e34k 1465241122488

Nebyl pomatenec, nebyli aktivisté, přesto se ten odsun ani nikdy předtím neuskutečnil. Skutečně to vypadá, že problém je také někde jinde. :-)

0/0
22.1.2017 13:33

S61t49a82n59i13s87l19a48v 90R37a88d75a 8902343370136

Voda z Tetčic je nechvalně proslulá. Pan Dvořák jménem svého "spolku" (kterého je asi jediným členem) podává odvolání a stížnosti na nejrůznější záměry a stavby všude po Jihomoravském kraji - vždy několik ročně, už mnoho let. Ten člověk je zcela jistě duševně chorý. Jeho smyslem života je hádat se s úředníky a ztrpčovat jim život. Vůbec mu nejde o přírodu. Smutné je, že se zaštiťuje životním prostředím a pak obrací hněv lidu na ekology, kteří protestují jen, když je opravdu ohrožena příroda.

+8/0
18.1.2017 20:19

J83o18s40e26f 94Š43á63t36a89v13a 2254781416149

Toho pána,když má tak rád broučky,bych přivázal na půl dne do mraveniště.Pak by snad přestal dělat problémy.

0/−1
21.1.2017 11:36

H87o41n47z87a 19K82a68r86á64s68e74k 1795201332798

Tímto výrokem se snižujete k ještě horší argumentaci než p. Dvořák. Podobně absurdně by se dalo tvrdit, že kdo má tak rád vlaky, tak ho někdo může přivázat na koleje. A vůbec je zajímavé, že jeden podnět při projednávání hned znamená odsun stavby o další celý rok. Jestli není problém i někde jinde.

0/0
22.1.2017 3:19

M62a58r58e43k 18M96a43r39t93i17n 8449534496950

Tohle není žádnej aktivista, to vypadá na pomateného a mstivého občana. Nic víc, nic míň.

+4/0
18.1.2017 19:32

M75i96r16o32s21l95a84v 86V59y86k49o92u11p48i52l 3610366673825

Tohle opravdu nejde označit jinak než EKOTERORISMUS!!!!!!

Jak je možné, že pár "ulítlých" jedinců, kteří to, dle mého názoru, nemají v hlavě v pořádku může blokovat obecně prospěšnou stavbu, jakou železniční trať bezpochyby je. Už z hlediska ekologie hromadné dopravy.

To si ti pomatenci myslí, že lidi utahaní z práce pojedou na kole s nákupem domů po šichtě ???

Je to trestuhodné kam až dospěla společnost, že soukromý spolek může dělat takové peklo celé normální společnosti. Tohle není demokracie, ale diktatura pomatených lidí.

+5/0
18.1.2017 19:19

M26a66r33e61k 30M82a69r78t44i14n 8579254746330

Tohle není ekoterorismus. To je prostě jen JEDEN nějakej pošahanej člověk, kterému pravděpodobně nevyšly plány, když si tak trochu zaspekuloval, a teď se jen mstí. Je to dost ubohý a měl by spíš být poslán na psychiatrii.

+5/0
18.1.2017 19:31

F42r24a72n98t81i13š10e67k 66C72h70m82e31l56a49ř 6388540

Je zvláštní, že pokud se někde objeví označení "aktivista", tak to pro drtivou většinu lidí vyústí ve velký problém a je úplně jedno, jestli jsou to duhozelení ekoteroristi nebo vymatlaní kolníci.

Uvědomují si ti (množné číslo Dostojevského románu na 6 písmen), že ne každý musí jezdit na kole, tím méně za nepříznivého počasí nebo v zimě?!!!

Pamatuji si podobný nesmysl v Praze 9, kde udělali cyklostezku o délce 3 km za ubohých 150 miliónů Kč! A to se opravdu vyplatilo. Tady chtějí obdobní (píp) udělat něco podobného.

Fuj ;-€

+3/0
18.1.2017 17:49

D64a82v27i81d 23L59a40n81g70e90r 9220240184251

Mohu mluvit pouze za lidi co bydlí přímo u tratě (což mimochodem pan Dobrovolný není). Celé blokování vzešlo z naší ulice, a to na základě toho, že na dvoumetrovém náspu chtěli ještě vybudovat 3,5m protihlukovou zeď tam, kde je trať 5 metrů od domů. Celý den by v domech byla tma jako v pytli (Prosklené stěny také nepovolili), a co si budeme nalhávat, faktorem je i že tím pádem klesne cena nemovitosti.

Pokud vím, bylo na to podány námitky v rámci legislativního rámce, načež proběhla stavba testovací 'nízké' zdi, jelikož prý největší hluk jde od kol, vizte zde:

http://ekonomika.idnes.cz/zdi-proti-hluku-u-koleji-budou-nizsi-dvj-/ekonomika.aspx?c=A130527_211221_ekonomika_brd

Co vím, hygienická měření dopadla OK. Ale ejhle, v projektu zůstala zeď velká - levárna od SŽDC. Jak to dopadá, když se nikdo neozve vizte tu:

http://plzen.idnes.cz/protihlukova-stena-plzen-vlak-zeleznice-beton-architekt-zabrana-phs-/plzen-zpravy.aspx?c=A160408_084639_plzen-zpravy_jzk

Zajímavé je, že trať prochází Troubskem a Střelicemi, kde žádné stěny nejsou - nevím jestli není nutné již stojící úseky upravovat na stávající hygienické normy, na právo odborník nejsem.

Bryndy o nutnosti zvyšování kapacity trati mě dojímají. Jezdil jsem vlakem 8 let do Zastávky do školy, a teď denně do brna do práce, jak na 6 tak na 8 hodinu. Vlaky jezdí poloprázdné, dojem obsazenosti vyvolává styl sezení "Tady já a vedle moje kabela". Co se Tetčic týče tak navíc mají i spojení do brna autobusem linkou 406, což je naprosto zbytečné zdvojení.

Zdvojkolejňovat jen do Zastávky je nesmysl - ze Zastávky až do Náměště opět vede jen jedna kolej, a v Zastávce končí spoje všeho všudy dva - zvýšení kapacity trati bude mizivé.

Třešničkou na dortu budiž, že stavbu roky blokovalo zastavení peněz v době krize, nikoliv tento spor.

Tak do toho pantátové diskutéři, na nože se mnou :D Jsem zvědavý, co vy na to.

+1/−2
18.1.2017 17:44

R81o90m77a35n 25J19e46s63c68h10k22e 9658655937565

Ta trať je tam 160 let. Váš barák je starší ? Pokud ano máte pravdu. Pokud ne, tak ten kdo ho tam stavěl s tím musel počítat. Ochranné pásmo dráhy je 30 metrů.

+5/0
18.1.2017 18:48

D21a85v56i86d 63L28a69n20g50e25r 9420590484511

Mno, je dost možné že jo, přes 100 má určitě. Ale nemyslím, že před tak dlouhou dobou někdo vůbec přemýšlel nad protihlukovými zdmi, když nikomu nevadil kouř a pára z komínů :) Stejný případ jako ty Střelice - změnila se norma a podle ní se musí stavět nové věci, ale staré se nemusí 'opravit'.

+1/0
18.1.2017 19:54

D30a39v75i54d 57L62a67n48g64e70r 9130380544451

Pochybuji, že před 100 lety, kolik ten barák určitě má, někoho vůbec napadlo zabývat se hlukem :) Od té doby se změnila norma, a pokud je tomu tak jako u strojírenských zařízení, tak (např. v těch Střelicích), co už stojí není nutno opravovat, ale nové se podle normy stavět musí.

Nic to nemění na tom, že ta (přijatelná) nízká stěna (která už stojí, při zdvojkolejnění by ji stačilo usadit na nové místo) stačí na odstranění toho problému. Ale jsou líní udělat změnu v projektu.

+1/0
18.1.2017 20:03

H63o23n22z46a 73K26a75r43á11s38e60k 1385281722178

Není to tak, že takováto nízká stěna může být jen u jednokolejky, zatímco při dvoukolejce je potřeba stěna vyšší? A díky za připomenutí - mám dojem, že tato stavba byla jednou z těch, které Vít Bárta chtěl odpískat a místo toho vybudovat víc silničních staveb. Proto asi to zdržení mezi roky 2010 a 2012. :-)

0/0
18.1.2017 21:09

R24o74m93a13n 14J29e57s91c36h88k49e 9978575287185

Ono dnešní vlaky jsou méně hlučné než třeba motory T 478.1 nebo T 679.1. Například elektriky občas někoho přejedou právě proto, že jsou málo slyšet.

Vidím to u nás v ulici u sousedů u trati. Také stavěli v 30 metrovém ochraném pásmu.

Byl jsem v Chorvatsku a na jednokolejce z Lupoglavy do Puly 20 metrů široký vysekaný pás okolo kolejí. U nás na koridoru zarostlá trať a občas padají stromy na dráty.

0/0
19.1.2017 17:53

L31a91d25i41s65l14a61v 29J46o11d76l13o62v42s52k29i 2120385307911

Zabij bobra, zachráníš strom.

Ekofašisti jsou mor.

+5/0
18.1.2017 14:26

P62i87v63o59ň41k59a 92M63i54r46o37s36l44a52v 8192522161352

Ono s takovým aktivistickými blby je těžký pořízení.Ti budou vždycky proti všemu.Jenom oni jsou neomylní a vědí všecko nejlíp a problémy spoluobčanů je absolutně nezajímají.Hlavně,že se zviditelní.Toho občana Dvořáka by měl vyšetřit psychiatr a pokud možno s hospitalizací.

+2/0
18.1.2017 14:10

J57i75ř58í 69K42o83c66u28r80e87k 6735564955778

Mno tak ať pan starosta přijede do Brna na jednání na bicyklu. Že je po ránu 10 pod nulou mě nezajímá. Aha, pan starosta pojede autem.

+7/−2
18.1.2017 13:54

R55o88m86a39n 38J36e76s15c71h11k35e 9818555397755

Pan starosta a zastupitel je každý jiný. Co Vám udělal starosta ? Ten snad brání stavbě ?

+2/0
18.1.2017 18:51

M36a96r10t20i58n 32K93u44b86í39k 9927279576913

Spolek z Tetčic je patrně parta propuštěných ;-) dušologů.

+3/0
18.1.2017 13:30

A74l82e66n72a 79V39e65s95e30l64á 3763961305978

Ne parta. Jeden.

0/0
18.1.2017 14:41

M97i40l57a84n 71K50o21i46š 4587952671950

Extra pro pana Karáska:

- před 25 roky prošlo Třebíčským vlakovým nádražím denně cca 4 tisíce cestujících. Nyní je to cca 1500-2000 cestujících. Lidi z velké části přesedlali do aut, protože je to rychlejší, současné cestování vlakem do Brna je spíš utrpením....

- když se vám to pořád nelíbí, máte nějaké vlastní řešení problému?

0/0
18.1.2017 12:41

H66o92n93z51a 96K83a86r24á19s60e97k 1875661952968

Otázkou je, kolik z nich začne vlakem znovu jezdit ve chvíli, kdy bude cesta od vás do Brna o 15 minut rychlejší (ale jen polovinu z této časové úspory blokuje p. Dvořák, jak jste napsal níže) Těch 4000 cestujících denně jistě nebyli jen lidé jedoucí do Brna. Mimochodem, 1500 - 2000, to je slušný statistický rozptyl.

+1/−2
18.1.2017 12:52

M41i13l89a93n 55K96o23i87š 4857942861980

Jiný počet cestujících je v pracovní dny, jiný o víkendu. Rozdíly v počtu cestujících je i mezi létem a podzimem či zimou. Proto ten rozptyl... Navíc se bavíme jen o Třebíči, ale lidé jezdí i za dalších měst a obcí.

Hodně lidí by dalo přednost vlaku, než jet autem do ucpaného Brna, složitě hledat, kde zaparkovat....

+1/0
18.1.2017 12:56

H17o13n42z55a 35K31a42r96á98s62e70k 1815541332248

Jistě. Otázkou jen je, pro kolik z těch lidí je rozhodujících těch 7 - 8 minut jízdní doby, které jsou (nepřímo) blokovány p. Dvořákem. A naopak pro kolik lidí je nepříjemné se řídit jízdními řády vlaků, přestupy mezi vlakem a MHD atd. Já když jedu do Brna, tak jedu vlakem, ale znám okolo sebe hodně lidí, kteří i do Brna jedou autem, přestože máme dvoukolejný koridor, kde některé vlaky jezdí i 160 km/h.

+1/−2
18.1.2017 13:04

M64i83l30a96n 85K82o82i24š 4497272921770

Ale my neřešíme nějakých 7-8 minut.... Vy to nechápete???

P. Dvořák sice bloku je jeden úsek, ale tím krokem zároveň bloku všechno další. Tedy i elektrifikaci zbylého úseku až do Jihlavy....

+2/0
18.1.2017 13:06

H12o21n95z80a 63K20a87r10á24s12e56k 1655421402738

Jestli je všechno ostatní připravené (projekčně, finančně), tak se může začít elekrifikovat ve směru od Jihlavy na Brno. Než se dojde k Tetčicím, tak p. Dvořák třeba již nebude překážkou. I elektrifikace tratě Brno - Přerov kdysi začala být prováděna ve směru od Přerova.

+2/0
18.1.2017 13:09

M63i43l13a36n 32K72o52i89š 4727312211650

Z opačné strany to zatím není možné realizovat, nejsou k tomu vytvořené ještě podmínky, zejména ty finanční.

Navíc by to byla kompletní změna koncepce, což znamená další roky zdržení.

0/0
18.1.2017 13:39

H12o30n29z58a 40K84a14r49á29s96e51k 1745111892238

O. K., ale to nevytvoření podmínek není na vině p. Dvořáka. Nikde přece není psáno, že elektrifikace musí začínat od Brna a ne od Jihlavy. Stejně tak je od SŽDC krátkozraké, když nemá žádnou alternativní koncepci pro případy, kdy se jeden z několika projektů z jakéhokoliv důvodu zadrhne.

+1/0
18.1.2017 13:55

M35i64l69a28n 49K30o50i52š 4507852821880

Tato akce má být financována ze 70% z fondů EU. Jakmile cokoliv změníte, přijdete o již přidělené peníze a musíte celý proces schvalování s nejistým výsledkem absolvovat znovu, což je zase zdržení na několik let.

Pan. Dvořák je chytrý, to se mu musí nechat, dovede využívat zákonů ve svůj prospěch.

+1/0
18.1.2017 14:08

H51o79n47z53a 89K90a88r76á44s21e80k 1365171112548

"Jakmile cokoliv změníte..." - další zrada v systému, za kterou nemůže žádný Dvořák z Tetčic. A zdržení příšlo tak jako tak. Nemyslel jsem změnu tohoto projektu, ale změnu pořadí realizace jednotlivých projektů. Jinak, zmíním odsun brněnského hlavního nádraží. Také neustálá odvolání různých "ekoteroristů", ale nebýt jich, tak by už dnes možná bylo brněnské nádraží až někde za Zvonařkou, což by pro většinu lidí znamenalo prodloužení doby jejich dojíždění. Od Zastávky by aspoň část lidí vystoupila už na té nové zastávce ve Starém Lískovci, ale od Rajhradu se žádná nová zastávka vybudovat nemá, takže všichni by museli jet až na odsunuté hlavní nádraží. :-(

+1/0
18.1.2017 14:17

M69i24l23a16n 83K56o71i61š 4757462651510

Vy nechápete, že pan Dvořák ten systém zná a proto dělá to, co dělá? On prostě ví, že se může neustále odvolávat donekonečna a tak to činí ku prospěchu svému

+2/−2
18.1.2017 14:31

H46o61n10z78a 15K89a98r30á59s77e27k 1145311202988

Elektrifikace těch 80 km tratě mezi Jihlavou a Zastávkou by jistě několik let zabrala. Do té doby se může leccos změnit (např. p. Dvořák už tu ani nemusí být apod.).

V článku se také píše, že nebýt p. Dvořáka, už by bylo v roce 2014 okolo Tetčic hotovo. Takže už před 2 lety mohla začít elektrifikace dalšího úseku, ze Zastávky dál na Jihlavu. Znamená to, že projekt elektrifikace ze Zastávky dál na Jihlavu už je 2 roky připraven alespoň k územnímu projednání?

+1/0
18.1.2017 15:26

H34o57n30z57a 47K22a22r49á97s79e71k 1685811662328

V článku je uvedeno, že příprava stavby začala už v roce 2008. Územní rozhodnutí začalo být p. Dvořákem napadáno až od roku 2012, přitom SŽDC o toto rozhodnutí požádala již v roce 2009, viz článek. Co se tedy dělo v těch letech 2009 - 2012?

+1/−1
18.1.2017 12:40

A74l90e24n53a 32V35e96s58e79l57á 3113201545488

Ne. Od roku 2012 to začalo být napadáno sdružením Voda z Tetčic.

Ing. Dvořákem to bylo napadáno už ty roky předtím, to byl ovšem ještě obecním zastupitelem, takže to šlo pod jinou hlavičkou.

+5/0
18.1.2017 12:44

B63r45o88n78i35s61l62a51v 87Š45i92m98o49n86í39k 5172205372617

Kolikpak jste realizoval nebo připravoval železničních staveb ?

+2/−1
18.1.2017 12:45

H76o20n94z38a 39K95a54r11á32s32e97k 1665641212388

Už je to nejméně 5 let, co psali o elektrifikaci tratě z Hrušovan u Brna do Židlochovic. Že má být provedena celkem brzy a že potom budou vlaky z Brna do Hrušovan jezdit každých 15 minut i odpoledne. A vida, žádný p. Dvořák tam nic nezdržuje a stejně se s tím do této chvíle nezačalo. :-)

+3/−1
18.1.2017 12:11

M52i40l18a33n 92K86o95i23š 4387712641850

Pokud vím, nebylo to v krátkodobém plánu, ale jen jako možný výhled na 20-30 let....

+1/0
18.1.2017 12:15

H42o96n19z91a 27K92a10r27á86s85e34k 1935501942648

Nemáte pravdu, viz http://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX0pITTEyNzRfaW5mT3puYW1ET0NfODE3MjIxNzkyNDYxMTMxMDI5OS5wZGY/JHM1274_infOznam.pdf.

+1/0
18.1.2017 12:18

M17i49l65a23n 94K41o83i74š 4107642781290

To je z roku 2015, elektrizace tratě 240 je v plánech od roku 2007, navíc o její elektrifikaci se reálně uvažovalo již za komunistů.

Také musíte vycházet z rozpočtu SFDI na jednotlivé roky a z programu OPD, který s elektrifikací Hrušovanského úseku reálně nyní nepočítá.

Aspoň jsme tam schválený rozpočet nikde nenašel.

+1/0
18.1.2017 12:32

H38o83n33z97a 24K11a34r89á25s88e34k 1875741462288

To není odkaz na prvotní nápad, ale již na část související s projednáváním. Jestli se v nejbližších letech s elektifikací tratě do Židlochovic nepočítá, tak je to škoda, protože by to zlepšilo spojení do Brna nejen Židlochovicím, ale i dalším obcím díky častěji jedoucím vlakům. A je z toho vidět, že za zdržování a odkládání staveb nemůže jen nějaký p. Dvořák.

+1/0
18.1.2017 12:42

M38i34l53a31n 97K98o46i10š 4587302311970

Kdyby nebylo p. Dvořáka, tak se už úsek Brno-Zastávka realizoval. Vše bylo naplánováno nejprve na roky 2012-2014, pak se to kvůli p. Dvořákovi odložilo na roky 2016-2017, což se opět kvůli Dvořákovi nedělá, ač to bylo v plánu a byly na to vyčleněné peníze.

+1/0
18.1.2017 12:49

H71o46n65z34a 26K26a37r30á97s58e11k 1115941352938

O. K. Jen mi to stejně přijde nespravedlivé, že nebýt nějakého Dvořáka, tak by se postavilo něco za 3,7 miliardy (viz článek), ale elektrifikace Židlochovic, která by stála jen několik set milionů, není v nejbližších letech v plánu. :-(

+1/0
18.1.2017 12:55

T40o27m34á75š 87K16u66c47h56a71ř 3407341968391

Dvě koleje prosím, ale rychlovlaky přes stávající dědiny a vlak každých 15 min? Tak to těch lidí co tam bydlí dost lituji. A co je asi nejhorší, že se neplánují mimoúrovňová křížení se stávající vozovkou. Už teď tam stojí dlouhé fronty na závorách, třeba v Tetčicích a v Zastávce. Po "zkapacitnění" to bude zcela neprůjezdné. Už nyní je ve špičce silnice přes Tetčice. která kříží trať, jednou dlouhou kolonou. Ve výsledku se pak bude kolona smrdících aut čekajících na přejezdu táhnout přes celé Tetčice.;-O

Takže pokud udělají mimoúrovňová křížení, prosím. V opačném případě se ale pod pod protest taky klidně podepíšu.

+1/−1
18.1.2017 11:55

A84l85e96n65a 79V12e90s52e52l68á 3623571295908

Myslím, že s těmi kolonami to nebude tak horké. Přes celé Tetčice stávaly běžně v době, kdy se závory obsluhovaly ručně klikou. Už drahně let je ten průjezd podstatně plynulejší. A dvoukolejná trať by mohla dobu stažených závor ještě zkrátit, když odpadnou prodlevy při křižování.

+6/0
18.1.2017 12:02

J17i35ř94í 29K95o13c20u16r27e13k 6965314835398

Nědělejte ze 120 km/h rychlovlak.

+3/0
18.1.2017 13:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.