Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušte vlak, udělejte cyklostezku. Spolek už roky zdržuje novou trať u Brna

Svezení vlakem mezi Brnem a Zastávkou u Brna mělo být už od loňska rychlejší a pohodlnější. Povolování pro region klíčové železniční stavby však už přes pět let blokují aktivisté. Další protest proti vybudování druhé koleje a elektrizaci úseku podali koncem uplynulého roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R45o51m16a79n 41J67e38s18c49h96k96e 9718545477575

Naši plánovači v jihomoravském kraji by se hodila také železniční zastávka Hornbach - Bauhaus. Pak by mnoho lidí volilo vlak a auto by nechalo doma. Jenomže naši zastupitelé jezdí auty, tak je jim to šumafuk.

0/0
19.1.2017 17:58

H47o34n13z82a 97K71a82r56á89s76e94k 1215381432988

Plánovači předpokládali, že okolo Hornbachu žádná trať už nepovede. Nebýt ekologických extrémistů a jejich věčných námitek a odvolání, už by třeba odsunuté hlavní nádraží stálo a žádné koleje by u Hornbachu už nebyly.

0/−1
19.1.2017 19:47

R71o90m29a66n 42J38e14s35c44h13k25e 9918765107305

Máte pocit, že politici konali ? Ono i odsunutá poloha vede okolo Hornbachu.

0/−1
21.1.2017 8:15

H66o35n27z94a 96K34a16r38á64s47e68k 1565941502968

Odsunutá poloha vede v úrovni Hornbachu o několik set metrů dále než nynější trať.

0/0
22.1.2017 3:18

R27o30m40a63n 43J50e22s22c44h19k20e 9168975517255

O přestavbě nádraží se mluví od roku 1928. 89 roků. V té době žádný pomatenec nebyl. Ona by se hodila i zastávka Horní Hešpice s chodníkem k obchodům. To by musely tam také vlaky zastavovat častěji a ne jenom projíždět. Pořád je to blíže než jít cestu od hlavního.

0/−1
22.1.2017 6:09

H30o72n81z97a 85K32a15r43á33s31e72k 1715911402458

Nebyl pomatenec, nebyli aktivisté, přesto se ten odsun ani nikdy předtím neuskutečnil. Skutečně to vypadá, že problém je také někde jinde. :-)

0/0
22.1.2017 13:33

S18t28a91n33i43s94l56a67v 71R13a14d53a 8942613340816

Voda z Tetčic je nechvalně proslulá. Pan Dvořák jménem svého "spolku" (kterého je asi jediným členem) podává odvolání a stížnosti na nejrůznější záměry a stavby všude po Jihomoravském kraji - vždy několik ročně, už mnoho let. Ten člověk je zcela jistě duševně chorý. Jeho smyslem života je hádat se s úředníky a ztrpčovat jim život. Vůbec mu nejde o přírodu. Smutné je, že se zaštiťuje životním prostředím a pak obrací hněv lidu na ekology, kteří protestují jen, když je opravdu ohrožena příroda.

+8/0
18.1.2017 20:19

J47o43s70e38f 64Š96á18t59a67v91a 2984571456249

Toho pána,když má tak rád broučky,bych přivázal na půl dne do mraveniště.Pak by snad přestal dělat problémy.

0/−1
21.1.2017 11:36

H63o72n47z21a 34K31a35r26á65s39e54k 1635581392828

Tímto výrokem se snižujete k ještě horší argumentaci než p. Dvořák. Podobně absurdně by se dalo tvrdit, že kdo má tak rád vlaky, tak ho někdo může přivázat na koleje. A vůbec je zajímavé, že jeden podnět při projednávání hned znamená odsun stavby o další celý rok. Jestli není problém i někde jinde.

0/0
22.1.2017 3:19

M12a26r87e29k 51M15a20r88t49i57n 8599104346840

Tohle není žádnej aktivista, to vypadá na pomateného a mstivého občana. Nic víc, nic míň.

+4/0
18.1.2017 19:32

M59i42r14o97s64l92a29v 73V35y18k25o43u92p79i22l 3980806943905

Tohle opravdu nejde označit jinak než EKOTERORISMUS!!!!!!

Jak je možné, že pár "ulítlých" jedinců, kteří to, dle mého názoru, nemají v hlavě v pořádku může blokovat obecně prospěšnou stavbu, jakou železniční trať bezpochyby je. Už z hlediska ekologie hromadné dopravy.

To si ti pomatenci myslí, že lidi utahaní z práce pojedou na kole s nákupem domů po šichtě ???

Je to trestuhodné kam až dospěla společnost, že soukromý spolek může dělat takové peklo celé normální společnosti. Tohle není demokracie, ale diktatura pomatených lidí.

+5/0
18.1.2017 19:19

M71a47r50e92k 47M55a73r16t22i47n 8859484716910

Tohle není ekoterorismus. To je prostě jen JEDEN nějakej pošahanej člověk, kterému pravděpodobně nevyšly plány, když si tak trochu zaspekuloval, a teď se jen mstí. Je to dost ubohý a měl by spíš být poslán na psychiatrii.

+5/0
18.1.2017 19:31

F21r66a74n61t44i84š14e74k 85C82h94m49e38l16a39ř 6938580

Je zvláštní, že pokud se někde objeví označení "aktivista", tak to pro drtivou většinu lidí vyústí ve velký problém a je úplně jedno, jestli jsou to duhozelení ekoteroristi nebo vymatlaní kolníci.

Uvědomují si ti (množné číslo Dostojevského románu na 6 písmen), že ne každý musí jezdit na kole, tím méně za nepříznivého počasí nebo v zimě?!!!

Pamatuji si podobný nesmysl v Praze 9, kde udělali cyklostezku o délce 3 km za ubohých 150 miliónů Kč! A to se opravdu vyplatilo. Tady chtějí obdobní (píp) udělat něco podobného.

Fuj ;-€

+3/0
18.1.2017 17:49

D84a21v59i41d 47L13a68n97g84e26r 9160790114421

Mohu mluvit pouze za lidi co bydlí přímo u tratě (což mimochodem pan Dobrovolný není). Celé blokování vzešlo z naší ulice, a to na základě toho, že na dvoumetrovém náspu chtěli ještě vybudovat 3,5m protihlukovou zeď tam, kde je trať 5 metrů od domů. Celý den by v domech byla tma jako v pytli (Prosklené stěny také nepovolili), a co si budeme nalhávat, faktorem je i že tím pádem klesne cena nemovitosti.

Pokud vím, bylo na to podány námitky v rámci legislativního rámce, načež proběhla stavba testovací 'nízké' zdi, jelikož prý největší hluk jde od kol, vizte zde:

http://ekonomika.idnes.cz/zdi-proti-hluku-u-koleji-budou-nizsi-dvj-/ekonomika.aspx?c=A130527_211221_ekonomika_brd

Co vím, hygienická měření dopadla OK. Ale ejhle, v projektu zůstala zeď velká - levárna od SŽDC. Jak to dopadá, když se nikdo neozve vizte tu:

http://plzen.idnes.cz/protihlukova-stena-plzen-vlak-zeleznice-beton-architekt-zabrana-phs-/plzen-zpravy.aspx?c=A160408_084639_plzen-zpravy_jzk

Zajímavé je, že trať prochází Troubskem a Střelicemi, kde žádné stěny nejsou - nevím jestli není nutné již stojící úseky upravovat na stávající hygienické normy, na právo odborník nejsem.

Bryndy o nutnosti zvyšování kapacity trati mě dojímají. Jezdil jsem vlakem 8 let do Zastávky do školy, a teď denně do brna do práce, jak na 6 tak na 8 hodinu. Vlaky jezdí poloprázdné, dojem obsazenosti vyvolává styl sezení "Tady já a vedle moje kabela". Co se Tetčic týče tak navíc mají i spojení do brna autobusem linkou 406, což je naprosto zbytečné zdvojení.

Zdvojkolejňovat jen do Zastávky je nesmysl - ze Zastávky až do Náměště opět vede jen jedna kolej, a v Zastávce končí spoje všeho všudy dva - zvýšení kapacity trati bude mizivé.

Třešničkou na dortu budiž, že stavbu roky blokovalo zastavení peněz v době krize, nikoliv tento spor.

Tak do toho pantátové diskutéři, na nože se mnou :D Jsem zvědavý, co vy na to.

+1/−2
18.1.2017 17:44

R95o58m67a40n 44J37e94s15c18h18k76e 9968215857185

Ta trať je tam 160 let. Váš barák je starší ? Pokud ano máte pravdu. Pokud ne, tak ten kdo ho tam stavěl s tím musel počítat. Ochranné pásmo dráhy je 30 metrů.

+5/0
18.1.2017 18:48

D61a24v30i10d 87L54a10n67g33e23r 9800570544631

Mno, je dost možné že jo, přes 100 má určitě. Ale nemyslím, že před tak dlouhou dobou někdo vůbec přemýšlel nad protihlukovými zdmi, když nikomu nevadil kouř a pára z komínů :) Stejný případ jako ty Střelice - změnila se norma a podle ní se musí stavět nové věci, ale staré se nemusí 'opravit'.

+1/0
18.1.2017 19:54

D82a70v78i37d 24L63a15n11g21e33r 9850500184241

Pochybuji, že před 100 lety, kolik ten barák určitě má, někoho vůbec napadlo zabývat se hlukem :) Od té doby se změnila norma, a pokud je tomu tak jako u strojírenských zařízení, tak (např. v těch Střelicích), co už stojí není nutno opravovat, ale nové se podle normy stavět musí.

Nic to nemění na tom, že ta (přijatelná) nízká stěna (která už stojí, při zdvojkolejnění by ji stačilo usadit na nové místo) stačí na odstranění toho problému. Ale jsou líní udělat změnu v projektu.

+1/0
18.1.2017 20:03

H48o54n39z51a 53K76a83r38á61s79e43k 1195821762208

Není to tak, že takováto nízká stěna může být jen u jednokolejky, zatímco při dvoukolejce je potřeba stěna vyšší? A díky za připomenutí - mám dojem, že tato stavba byla jednou z těch, které Vít Bárta chtěl odpískat a místo toho vybudovat víc silničních staveb. Proto asi to zdržení mezi roky 2010 a 2012. :-)

0/0
18.1.2017 21:09

R84o79m54a33n 36J79e92s22c91h19k73e 9838755737225

Ono dnešní vlaky jsou méně hlučné než třeba motory T 478.1 nebo T 679.1. Například elektriky občas někoho přejedou právě proto, že jsou málo slyšet.

Vidím to u nás v ulici u sousedů u trati. Také stavěli v 30 metrovém ochraném pásmu.

Byl jsem v Chorvatsku a na jednokolejce z Lupoglavy do Puly 20 metrů široký vysekaný pás okolo kolejí. U nás na koridoru zarostlá trať a občas padají stromy na dráty.

0/0
19.1.2017 17:53

L85a49d98i70s26l79a46v 95J28o92d83l48o60v95s59k13i 2770345567861

Zabij bobra, zachráníš strom.

Ekofašisti jsou mor.

+5/0
18.1.2017 14:26

P96i15v56o94ň31k38a 79M54i74r78o63s97l88a61v 8182272391452

Ono s takovým aktivistickými blby je těžký pořízení.Ti budou vždycky proti všemu.Jenom oni jsou neomylní a vědí všecko nejlíp a problémy spoluobčanů je absolutně nezajímají.Hlavně,že se zviditelní.Toho občana Dvořáka by měl vyšetřit psychiatr a pokud možno s hospitalizací.

+2/0
18.1.2017 14:10

J79i90ř91í 95K15o72c40u29r89e44k 6675624865868

Mno tak ať pan starosta přijede do Brna na jednání na bicyklu. Že je po ránu 10 pod nulou mě nezajímá. Aha, pan starosta pojede autem.

+7/−2
18.1.2017 13:54

R70o27m27a64n 20J28e26s50c10h81k97e 9388405747315

Pan starosta a zastupitel je každý jiný. Co Vám udělal starosta ? Ten snad brání stavbě ?

+2/0
18.1.2017 18:51

M59a78r22t84i37n 50K24u65b84í66k 9597639756923

Spolek z Tetčic je patrně parta propuštěných ;-) dušologů.

+3/0
18.1.2017 13:30

A66l14e60n46a 42V78e43s91e75l38á 3633811625618

Ne parta. Jeden.

0/0
18.1.2017 14:41

M31i83l50a80n 49K76o58i39š 4217712311840

Extra pro pana Karáska:

- před 25 roky prošlo Třebíčským vlakovým nádražím denně cca 4 tisíce cestujících. Nyní je to cca 1500-2000 cestujících. Lidi z velké části přesedlali do aut, protože je to rychlejší, současné cestování vlakem do Brna je spíš utrpením....

- když se vám to pořád nelíbí, máte nějaké vlastní řešení problému?

0/0
18.1.2017 12:41

H11o43n34z58a 45K49a44r64á59s96e81k 1545921942968

Otázkou je, kolik z nich začne vlakem znovu jezdit ve chvíli, kdy bude cesta od vás do Brna o 15 minut rychlejší (ale jen polovinu z této časové úspory blokuje p. Dvořák, jak jste napsal níže) Těch 4000 cestujících denně jistě nebyli jen lidé jedoucí do Brna. Mimochodem, 1500 - 2000, to je slušný statistický rozptyl.

+1/−2
18.1.2017 12:52

M59i33l16a66n 72K84o44i88š 4117332641310

Jiný počet cestujících je v pracovní dny, jiný o víkendu. Rozdíly v počtu cestujících je i mezi létem a podzimem či zimou. Proto ten rozptyl... Navíc se bavíme jen o Třebíči, ale lidé jezdí i za dalších měst a obcí.

Hodně lidí by dalo přednost vlaku, než jet autem do ucpaného Brna, složitě hledat, kde zaparkovat....

+1/0
18.1.2017 12:56

H45o28n98z78a 41K44a18r43á39s88e28k 1265121632488

Jistě. Otázkou jen je, pro kolik z těch lidí je rozhodujících těch 7 - 8 minut jízdní doby, které jsou (nepřímo) blokovány p. Dvořákem. A naopak pro kolik lidí je nepříjemné se řídit jízdními řády vlaků, přestupy mezi vlakem a MHD atd. Já když jedu do Brna, tak jedu vlakem, ale znám okolo sebe hodně lidí, kteří i do Brna jedou autem, přestože máme dvoukolejný koridor, kde některé vlaky jezdí i 160 km/h.

+1/−2
18.1.2017 13:04

M32i24l88a48n 25K13o75i79š 4567692671380

Ale my neřešíme nějakých 7-8 minut.... Vy to nechápete???

P. Dvořák sice bloku je jeden úsek, ale tím krokem zároveň bloku všechno další. Tedy i elektrifikaci zbylého úseku až do Jihlavy....

+2/0
18.1.2017 13:06

H98o90n70z76a 10K20a32r10á77s37e23k 1645641142308

Jestli je všechno ostatní připravené (projekčně, finančně), tak se může začít elekrifikovat ve směru od Jihlavy na Brno. Než se dojde k Tetčicím, tak p. Dvořák třeba již nebude překážkou. I elektrifikace tratě Brno - Přerov kdysi začala být prováděna ve směru od Přerova.

+2/0
18.1.2017 13:09

M22i48l62a92n 86K74o98i23š 4537192711700

Z opačné strany to zatím není možné realizovat, nejsou k tomu vytvořené ještě podmínky, zejména ty finanční.

Navíc by to byla kompletní změna koncepce, což znamená další roky zdržení.

0/0
18.1.2017 13:39

H64o64n24z82a 45K58a11r88á76s67e80k 1225481222518

O. K., ale to nevytvoření podmínek není na vině p. Dvořáka. Nikde přece není psáno, že elektrifikace musí začínat od Brna a ne od Jihlavy. Stejně tak je od SŽDC krátkozraké, když nemá žádnou alternativní koncepci pro případy, kdy se jeden z několika projektů z jakéhokoliv důvodu zadrhne.

+1/0
18.1.2017 13:55

M67i59l84a27n 12K63o22i86š 4687942671250

Tato akce má být financována ze 70% z fondů EU. Jakmile cokoliv změníte, přijdete o již přidělené peníze a musíte celý proces schvalování s nejistým výsledkem absolvovat znovu, což je zase zdržení na několik let.

Pan. Dvořák je chytrý, to se mu musí nechat, dovede využívat zákonů ve svůj prospěch.

+1/0
18.1.2017 14:08

H70o89n29z98a 22K44a95r49á63s28e35k 1345871952328

"Jakmile cokoliv změníte..." - další zrada v systému, za kterou nemůže žádný Dvořák z Tetčic. A zdržení příšlo tak jako tak. Nemyslel jsem změnu tohoto projektu, ale změnu pořadí realizace jednotlivých projektů. Jinak, zmíním odsun brněnského hlavního nádraží. Také neustálá odvolání různých "ekoteroristů", ale nebýt jich, tak by už dnes možná bylo brněnské nádraží až někde za Zvonařkou, což by pro většinu lidí znamenalo prodloužení doby jejich dojíždění. Od Zastávky by aspoň část lidí vystoupila už na té nové zastávce ve Starém Lískovci, ale od Rajhradu se žádná nová zastávka vybudovat nemá, takže všichni by museli jet až na odsunuté hlavní nádraží. :-(

+1/0
18.1.2017 14:17

M17i73l36a21n 35K37o88i80š 4207882951840

Vy nechápete, že pan Dvořák ten systém zná a proto dělá to, co dělá? On prostě ví, že se může neustále odvolávat donekonečna a tak to činí ku prospěchu svému

+2/−2
18.1.2017 14:31

H11o68n96z98a 21K55a39r11á76s41e71k 1415581292858

Elektrifikace těch 80 km tratě mezi Jihlavou a Zastávkou by jistě několik let zabrala. Do té doby se může leccos změnit (např. p. Dvořák už tu ani nemusí být apod.).

V článku se také píše, že nebýt p. Dvořáka, už by bylo v roce 2014 okolo Tetčic hotovo. Takže už před 2 lety mohla začít elektrifikace dalšího úseku, ze Zastávky dál na Jihlavu. Znamená to, že projekt elektrifikace ze Zastávky dál na Jihlavu už je 2 roky připraven alespoň k územnímu projednání?

+1/0
18.1.2017 15:26

H27o79n62z61a 19K38a37r11á60s41e15k 1855141802928

V článku je uvedeno, že příprava stavby začala už v roce 2008. Územní rozhodnutí začalo být p. Dvořákem napadáno až od roku 2012, přitom SŽDC o toto rozhodnutí požádala již v roce 2009, viz článek. Co se tedy dělo v těch letech 2009 - 2012?

+1/−1
18.1.2017 12:40

A43l96e52n47a 95V37e17s88e33l57á 3563331905588

Ne. Od roku 2012 to začalo být napadáno sdružením Voda z Tetčic.

Ing. Dvořákem to bylo napadáno už ty roky předtím, to byl ovšem ještě obecním zastupitelem, takže to šlo pod jinou hlavičkou.

+5/0
18.1.2017 12:44

B53r49o93n54i73s36l71a81v 61Š94i33m69o62n20í93k 5392615942147

Kolikpak jste realizoval nebo připravoval železničních staveb ?

+2/−1
18.1.2017 12:45

H33o92n75z14a 50K40a62r68á33s38e70k 1605831862178

Už je to nejméně 5 let, co psali o elektrifikaci tratě z Hrušovan u Brna do Židlochovic. Že má být provedena celkem brzy a že potom budou vlaky z Brna do Hrušovan jezdit každých 15 minut i odpoledne. A vida, žádný p. Dvořák tam nic nezdržuje a stejně se s tím do této chvíle nezačalo. :-)

+3/−1
18.1.2017 12:11

M16i66l77a24n 32K29o97i19š 4377882371120

Pokud vím, nebylo to v krátkodobém plánu, ale jen jako možný výhled na 20-30 let....

+1/0
18.1.2017 12:15

H96o55n93z29a 33K62a57r86á18s23e86k 1345311452658

Nemáte pravdu, viz http://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX0pITTEyNzRfaW5mT3puYW1ET0NfODE3MjIxNzkyNDYxMTMxMDI5OS5wZGY/JHM1274_infOznam.pdf.

+1/0
18.1.2017 12:18

M20i96l73a86n 27K13o84i94š 4707202631840

To je z roku 2015, elektrizace tratě 240 je v plánech od roku 2007, navíc o její elektrifikaci se reálně uvažovalo již za komunistů.

Také musíte vycházet z rozpočtu SFDI na jednotlivé roky a z programu OPD, který s elektrifikací Hrušovanského úseku reálně nyní nepočítá.

Aspoň jsme tam schválený rozpočet nikde nenašel.

+1/0
18.1.2017 12:32

H76o44n64z72a 16K94a45r42á44s69e79k 1835521702108

To není odkaz na prvotní nápad, ale již na část související s projednáváním. Jestli se v nejbližších letech s elektifikací tratě do Židlochovic nepočítá, tak je to škoda, protože by to zlepšilo spojení do Brna nejen Židlochovicím, ale i dalším obcím díky častěji jedoucím vlakům. A je z toho vidět, že za zdržování a odkládání staveb nemůže jen nějaký p. Dvořák.

+1/0
18.1.2017 12:42

M82i83l30a22n 13K34o55i20š 4917332141410

Kdyby nebylo p. Dvořáka, tak se už úsek Brno-Zastávka realizoval. Vše bylo naplánováno nejprve na roky 2012-2014, pak se to kvůli p. Dvořákovi odložilo na roky 2016-2017, což se opět kvůli Dvořákovi nedělá, ač to bylo v plánu a byly na to vyčleněné peníze.

+1/0
18.1.2017 12:49

H40o86n90z18a 52K88a96r83á79s22e76k 1535881602648

O. K. Jen mi to stejně přijde nespravedlivé, že nebýt nějakého Dvořáka, tak by se postavilo něco za 3,7 miliardy (viz článek), ale elektrifikace Židlochovic, která by stála jen několik set milionů, není v nejbližších letech v plánu. :-(

+1/0
18.1.2017 12:55

T80o67m35á72š 14K42u81c71h90a45ř 3637521928521

Dvě koleje prosím, ale rychlovlaky přes stávající dědiny a vlak každých 15 min? Tak to těch lidí co tam bydlí dost lituji. A co je asi nejhorší, že se neplánují mimoúrovňová křížení se stávající vozovkou. Už teď tam stojí dlouhé fronty na závorách, třeba v Tetčicích a v Zastávce. Po "zkapacitnění" to bude zcela neprůjezdné. Už nyní je ve špičce silnice přes Tetčice. která kříží trať, jednou dlouhou kolonou. Ve výsledku se pak bude kolona smrdících aut čekajících na přejezdu táhnout přes celé Tetčice.;-O

Takže pokud udělají mimoúrovňová křížení, prosím. V opačném případě se ale pod pod protest taky klidně podepíšu.

+1/−1
18.1.2017 11:55

A40l32e42n28a 13V37e89s55e71l94á 3133391935568

Myslím, že s těmi kolonami to nebude tak horké. Přes celé Tetčice stávaly běžně v době, kdy se závory obsluhovaly ručně klikou. Už drahně let je ten průjezd podstatně plynulejší. A dvoukolejná trať by mohla dobu stažených závor ještě zkrátit, když odpadnou prodlevy při křižování.

+6/0
18.1.2017 12:02

J92i33ř64í 40K45o98c81u16r58e51k 6415504935328

Nědělejte ze 120 km/h rychlovlak.

+3/0
18.1.2017 13:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.