Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a52n 29H50r72u43z31a 8794688979747

Pamatuji si tu propagaci 112 na ČT. Prý jsem v uhnii tak jen 112. Pak jsem loni potřeboval pohotovost tak jsem tam zavolal a bába na call se do mě obula, že si mám zavolat 155 a neobtěžovat. No a dnes to tady čtu černé na bílém.;-D Je to jak s tou absolutní předností chodců na přechodech. Prolhaná média.

+5/−1
doporučit
27.1.2017 14:22

M69a92r71t68i78n 49K98r22č70e74k 3150518555835

Velmi obdivuji práci operátorek, velice složité a odpovědné povolání. Klobou dolů před nimi. R^

+4/0
doporučit
27.1.2017 13:16

K28a57r53e13l 48V48a37c76h17u51t 9133252379893

Tak dlouho se tu propagovala 112-ka, až jsem zapomněl ta původní čísla... :-(

Včil si to pletu, volat 150 nebo 155, anebo 156, anebo 158 ??? 8-o ;-(

+3/0
doporučit
27.1.2017 13:25

V81ě87r68a 77D83o74č66k34a36l81o12v79á 5273875483325

A věděli jste taky, že to není nevědomost oznamovatelů, ale chyba mobilních přístrojů. Když už tento článek a reportáž děláte, musíte taky zjistit, proč tato situace vznikla. Že třeba člověk vytočí národní číslo, ale mobilní přístroj je nastaven pouze na 112. A přepojování na linku 155 opravdu trvá pak 30 a více vteřin, protože tam zase není dostatek personálu, aby zvedali pouze číslo ze 112. A to už není chyba ani oznamovatele ani operátora 112. Polovina příchozích hovorů během 12-ti hodinové směny je minimálně půlka oznamovatelů, co jsou přesvědčení, že volali národní číslo, ať už se jedná od 155 nebo 158. Někteří volají bez SIM karty, tudíž musí vytočit pouze 112. Je to jen třetina skutečných informací. Z oznamovatelů děláte blbce, že neumí národní čísla. Umí, ale mobilní přistroje to neumožňují. Sama jsem operátorkou linky 112.;-€

+2/0
doporučit
27.1.2017 16:47

P64e10t73r 66K54o85n77í76č29e59k 8464922845295

Pokud je primární důvod volání ohrožení zdraví/života, 155 je nejlepší volba, protože jedna operátorka (sestra) může radit a souběžně už posílá posádku (není to tak, že vyšle, až dotelefonuje) a případně, podle povahy situace, dává zprávu ostatním složkám. Na 112 sedí mj. operátoři/"hasiči" s kurzem PP, kteří některé situace nejsou schopni tak dobře vyhodnotit (zástavy atd.).

+2/0
doporučit
27.1.2017 13:20

P64a63t21r18i40k 81E16g36e66r 2798270939301

Linka 112 je užitečná a doporučuje se vytáčet při nutném zásahu plného IZS tedy ZZS, HZS nebo ZZS, PČR nebo ZZS, HZS, PČR. Na lince 112 jsou operátoři často lékaři či zdravotníci a to i na lince 155 a pomohou i v angličtině, přepojení do své země je často složité. Je celkem škoda, že třeba v Rakousku jsou jiná čísla záchranka 141 nebo 144, policie 133, hasiči 122 na Slovensku je to stejné, jen třeba městská policie u nás je na 156, na Slovensku na 159.

+2/0
doporučit
27.1.2017 13:13

T70o10m67á31š 49V38a84n86č12u50r69a 4458955190918

Nějak není v článku uvedeno i zdůrazněno, že linku 112 má na starost Hasičský záchranný sbor. Když voláte na 112, tak vlastně voláte na 150 - hasičům.

Od toho se právě obvijí ono zdržování s přepojováním, protože hasiči mají jen základní zdravotnický výcvik.

Linka 112 je primárně určena spíše zahraničním turistům, kteří česká čísla nemusí znát a mluví cizím jazykem. Češi by měli používat přímo daná čísla (150, 155, 156, 158) dle daných okolností.

+2/−1
doporučit
27.1.2017 16:27

J57o34z38e73f 48Č17e27r48n67ý 3181579653261

112 bol vždy presný čas. ale keďže paka z Bruselu potrebujú kecať do všetkého, tak už presný čas nie je;-O

+2/−1
doporučit
27.1.2017 13:42

M37i43r92o49s59l65a16v 75Č61a38p95e63k 2103415618225

Že bude problém s linkou 112 se vědělo už když se zřizovala, bylo to veřejné tajemství, ale byl tu zase tlak EU, aby číslo bylo jednotné, potlačila se do té doby všem známá čísla 150 hasičů, 158 policie a 155 záchranky. Na to by měli odpovídat ti co tenhle nesmysl prosazovali. Zvlášť, když garanty linky 112 jsou hasiči, no fakt nevím, jak mi poradí při infarktu. Ta paní doktorka má 100% pravdu! Určitě jí za to ale bude někdo chtít umýt hlavu, jak to u nás bývá zvykem, za pravdu tak akorát latí. Již jsem zažil telefonát na 112, bylo to v Litoměřicích, při srdeční příhodě starší paní, ten rozhovor s hasičským dispečinkem byl skutečně záživný, co vlastně chcete a my vás přepojíme atd., než jsme se dostali k tomu, že je potřeba poslat sanitku. Ale tak je to u nás se vším, co funguje se musí zrušit, aby se pak zase přišlo na to, že to k něčemu přeci jen bylo. A nikdo se k odpovědnosti za tu idiocii mít nebude. RvEU

+2/−4
doporučit
27.1.2017 13:51

V50l72a43s72t23i78m42i51l 53K54o22c53u61r98e22k 4916713670594

Mi stačí pamatovat si 112, a dále ať si v tom sami udělají pořádek a pěkně to zrychlí na pár sekund. Ve stresové situaci je nutné volat číslo, které si člověk nejlépe pamatuje. Nemám digitální mozek, ale je dost lidí, kteří čím více čísel mají v mozku, tím se jim žije lépe. Každý člověk je totiž jiný. :-):-):-)

+1/0
doporučit
29.1.2017 1:18

P68a57v30e85l 39Š12v26e95s95t41k19a 3488755649

nikdy jsem tahle čísla naštěstí nevolal, ale pamatuju si je, takže mě může nějaká 112 políbit. Možná v zahraničí, ale doma?

+1/−3
doporučit
27.1.2017 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.