Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno připravuje záchytná parkoviště, z některých však vázne doprava

Start systému rezidentního parkování v Brně se očekává v září. Aby našli místo všichni řidiči, připravuje město do budoucna až dvě desítky speciálních parkovišť typu Park and Ride. Na nich dojíždějící odstaví auto a do centra vyrazí MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e98t94r 83S36u15c48h58a38n 8154693702447

V demokratických státech je parkoviště P+R zdarma a k tomu zdarma převoz MHD do centra města.Bohužel, my nepatříme mezi demokratické zeměRv!!:-P

0/0
3.2.2017 14:43

Š75t26e44f97a51n 32F28r10i11č54a 7272168593426

Pokud záchytné parkoviště nebude uživatelsky přívětivé a lákavé, využívané nebude.

0/0
31.1.2017 22:18

M38i96c45h68a59l 73S80e32d87m42í62k 3159425446191

"Mezi ulicemi Srbská, Vodova a Purkyňova vznikne 160 míst."

Jde o tři rovnoběžné ulice. Zřejmě má jít především o část plochy mezi ulicemi Purkyňova, Vodova a Červinkova. Mezi Srbskou a Vodovou je volných poloch minimálně.

0/0
31.1.2017 12:20

P34e27t51r 95V11o68p45i21č44k59a 5982897487636

ale co dělat aby se tomu parkovacímu experimentu zabránilo??? Pak se divte všem ekoteroristum a sdruženářům že vytahují obstrukce se žabičkama, motýlkama, ptáčkama ...

0/0
31.1.2017 11:07

J54a76n 76Š76e71d19ý 5608921458190

sociální a zelení experimentátoři z brněnského magistrátu ;-€

+4/0
31.1.2017 10:02

T95o63m53á37š 11T44a45t88í83č90e75k 5360752200578

Růžový brejličky a heče peče. Příklad: tramvají od kampusu do centra. Šalina sama pojede nějakých 20 min na hlavák, V průměru si na ni člověk nějakých pět minut počká. A na hlaváku není ještě zdaleka každý už v cíli.

Půl hodiny po ránu a půl hodiny odpoledne - na to hodí každý řidič bobek.

+2/0
31.1.2017 10:01

R73a91d85i10m 19D60r83b42o67h43l64a84v 5371696343577

To samozřejmě může. Ale když pojede autem, kde ho nechá?

+1/0
31.1.2017 10:55

T41o80m41á98š 47T24a17t19í98č23e19k 5160562870278

Dá se očekávat víc překračování zákazů vjezdu a zákazů stání. Protože geniální sociálně-inženýrský experimentátor Hollan namaluje na ulice čáry.

0/0
31.1.2017 11:00

J11a66n 29M97a26r73t91i36n 6572220319

a za kolko ste z campusu v centre autom? tych 15 minut to je tiez (tunel / porici / mendlak.. mam rad taketo izolovane tvrdenia. Najma prave zo strany kampusu je ta salina celkom rychla v spicke oproti auto, pretoze ma samostatnu cestu az po mendlak

+1/0
31.1.2017 11:13

M85a93r46t59i17n 28T59r42k44a55l 6437201207

Jo, jo za 20 let nejsou schopni rozšířit 1 km silnice o dva pruhy !!

+7/0
31.1.2017 9:33

M58a84r76t10i94n 51S77t84e79f25k63a 8270181719

Pritom jeden pruh by se tam vesel uz ted. A druhy napriklad na ukor saliny, nebo odkoupenim pozemku

+2/−1
31.1.2017 9:44

M17a83r48t54i83n 85S25t38e23f71k49a 8150891569

Ja jako jedine reseni vidim dat prostor soukromym parkovistim. Parkovaci mista vsude. Ale tady se vede boj proti autum. Ale kdyz zmizi auta, tak zmizi zivot.

+1/−1
31.1.2017 9:18

P24e53t71r 67V56o18p49i41č95k91a 5402167447466

jen detail: P+R u Sono centra? To jako na ploše před třema věžákama? Na TOM parkovišti, které už teď je prakticky neustále plné??? Předpokládám že i další parkovací plochy, pokud nebudou 5 km za městem, na tom budou podobně :-/

+6/0
31.1.2017 9:08

P15e77t82r 41J98i56l51e58k 8947107599338

v kampusu to same, ve vsedni den je tam skoro problem zaparkovat, parkuji tam lide z kancelari ktere tam jsou.

+1/0
31.1.2017 9:19

J93a29n 70K14o59h88o61u31t 8697364537940

Přesně to jsem si říkal, Vevří X Šumavská, tam se parkuje dost divoce už leta. A třeba u Zetoru, to jako myslí parkoviště, který tam je, ale jen dostane status P+R a bude se za něj platit? Fu*k off! Jediný, co dává smysl, by bylo udělat další místa u TGP, pokud teda myslí toto místo ( https://www.google.cz/maps/place/49.219816,+16.617310/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x0?sa=X&ved=0ahUKEwiXr6SalOzRAhWFDcAKHTyvDMoQ8gEIGDAA ) a ne zneužití již existujícího parkoviště.

+1/0
31.1.2017 11:20

P70e98t31r 74Z86a56c23h77r51d78l32a 2456881178168

Mám firmu v Brně. Jezdím po Brně autem. Napadlo město vůbec někdy jak je MHD drahé? Nemyslím ten lístek, ale čas, který bych promrhal přístupovánim nebo čekáním na MHD. A teď si vemte někoho, kdo jede do Brna třeba z Břeclavi. On projede půl Jižní Moravy za 15 minut po D2, aby pak strávil hodinu v MHD? To přeci vůbec nedává smysl. Místo toho, aby město problém vyřešilo, tak jej ještě více zkomplikovalo. Kdy město pochopí, že jediná cesta jsou nova parkovací místa v centru?

+3/−4
31.1.2017 9:04

J42a14n 65Š57e70d18ý 5328241298700

máte pravdu, MHD je dražší, časově náročnější a nepohodlnější...ovšem druhá věc je, že parkovací domy v centru nejsou snad nikdy plně obsazeny, takže tady je parkovacích míst pravděpodobně dost

+1/0
31.1.2017 10:06

P90e41t50r 53Z23a75c78h33r86d70l98a 2346761708488

Tak vím v centru jen o jediném parkovacím domu (nepočítám ty, které patří k hotelum nebo nákupním centrum) a ten je docela plný. Nic méně je jediný. Představuji si jich více.

0/0
31.1.2017 12:03

R86a80d81i25m 96D35r25b52o82h28l26a14v 5771826863477

Nejlépe zadarmo, že? Aby tam někdo z Břeclavi jezdil smradit svým dieselem. Když mu vadí hodina v MHD, tak do Brna přece nemusí jezdit, nikdo mu u hlavy pistoli nedrží. Ať zůstane pěkně doma.

+1/0
31.1.2017 10:58

P84e12t14r 94Z24a71c33h38r12d52l21a 2126461178178

Proč zadarmo? Lidi z okolí Brna jezdí do Brna buď do nákupních zón. Tam problém není. Pak jezdí za prací a nebo tam podnikají. Pokud jedu do práce, tak mi nedává smysl dojet na okraj města a pak se plahočit v MHD. Z okraje města je to vždy alespoň 35 minut. Pokud podnikam, tak to nedává vůbec smysl. Pokud mám jezdit k zákazníkům, tak auto je jediná možnost. A že je nic nenutí? Ale nutí. Chleba. Víte ono mimo Brno je docela méně práce.

+2/0
31.1.2017 12:11

J37a93n 19M83a36r50t97i32n 6452750889

vase prepocty su pekne nanic. tych 15 minut BV-Brno) je asi for - od konca D2 (svetelna krizovatka Hnevskovskeho) na dialnicny zjazd u Breclavi je to 48km. Ak to teda davate za 15 minut, tak vasa priemerka je 192km/h. to asi jazdite policajnym pasatom. Vobec nepocitate cas ked sa z tej Breclavi dostanete na dialnicny privadzac (z centra tak 10min) a nasledne niekam v Brne z Hnevkovskeho, kde je to len po zvonarku myslim 5 semaforov.

Ak by bolo solidne P+R niekde ukolo konecnej 12 na juznej strane, resp v komarove tak odtial ste za 10 minut na nadrazi a za 17-20 minut na ceskej, daleko rychlejsie ako autom. Kolega jazdil Breclav - Brno technologicky park autom medzi 50 az 60 minutami Ked siel EC + salinou tam mu to trvalo by voko tak isto (asi 65 minut - peso+ IC + salina 12+peso.

+1/0
31.1.2017 11:09

P67e35t95r 71Z11a50c10h32r24d32l71a 2746341248578

Nejde přeci o to jestli jsem se trefil do rychlosti Břeclav Brno, ale o to, že to s MHD trvá déle. Dosaďte si tam jakoukoliv vesnici do 30km od Brna a započítejte čas od baráku až po firmu. Já mám firmu v Žabovřeskach a bydlím v Rousínově. Kdybych jezdil MHD, tak dojedu někam do Slatina za 11 minut, pak přesun k MHD, pak čekání, pak 20min.na hlavák, pak 18min na Minskou. Bez městského vylepšení jsem na firmě za 22minut od baráku před firmu. S cestováním po městě asi nemáte moc zkušenosti. Celé město lze projet jakýmkoliv směrem za 15min. MHD to nedá ani omylem. To se samozřejmě nedá srovnat s tím, že nesbiram bacily v MHD, nemusím čekat ani v mrazu ani ve vedru, ušetřím denně asi hodinu a více, nemarnim čas čekáním na MHD, mohu se cestou stavit nakoupit, navštívím za den více zákazníků. Opravdu mě nepřesvědčíte, že vrátit lidi do už tak přeplněné MHD je cesta budoucnosti :)

+2/0
31.1.2017 12:31

J52a23n 53M23a22r16t74i20n 6882190689

skusenosti s cestovanim po Brne mam fakt dost (byvam tu 11 rokov). Znova tych vasich 15 minut, znova dost odvazne tvrdenie. Asi zalezi kedy jazdite. Pretoze mne to z Vystavista do Technologickeho parku v Kr polu (asi 6km) trva autom 17-20 minut. Su casy, ked mi trva autom dojst 15 minut z Vystavista (cez mendlak a pekarsku) k silingraku), to su 2 km. A fakt nemyslim o predvianocnom case atd. Tych vasich 22 minut je tiez len vtedy ak trafite dobry cas, pretoze ak nie tak sa seknete v Pisoarkach (kde tiez ja osobne nechapem, co je tak tazke zlikvidovat salinu, dat tam dva pruhy a salinu viest mostom ponad novu vozovku)

0/0
31.1.2017 12:58

J98a59n 96K85o79ř68á28n 7347148968416

pokud není skutečně generální problém tak těch 15-17 minut se dá. Jezdím 20 let ze Slatiny ke Globusu 2xdenně a většinou je to 15-19 minut.

0/0
31.1.2017 13:11

P39e51t70r 11Z23a91c84h64r28d84l68a 2786961848778

15min přes město a cesta do práce 22min.. Fakt jo. Musíte využívat okruhy a ve správném směru. Ráno je plno směrem do města mezi 7-8:30, pak je to s minimálním zdržením. Já jezdím třeba až na D1 Brno-Západ a tam projedu nepravidelně se zdržením 1-2 minuty v Pisárkách vedle Veslařské jak se to zužuje. Jinak pak to jede plynule mezi D1 a Stránského, kde odbočuji směr Minská. Pak když jedu do města po 9 hod., tak je to plynulé naprosto všude (koliště, husova, dornych, lidická, lužánky, mendlák). Ano jsou tam semafory, ale ty platí naprosto stejně pro šaliny. Ony zase nabírají zpoždění na zastávkách. K tomu musíte připočíst čekání na tramvaj. ne na všech linkách jede po 5 minutách. Takže je otázka pro koho vlastně P+R budou vytvářet.

0/0
31.1.2017 13:19

J31a62n 82O91n24d17r61o42u50š49e35k 5376529136568

Dokud nekdo nevymysli poradny system, kdy nechate nekde na kraji.mesta auto a pak sednete do rychleho dopravniho prostředku a jste v centru, tak je toto vsechno na nic. Vybudovat parkoviště a pak nechat lidi jet do centra tricet minut, tak to asi nikdo nevyužije. Navic pokud chci zavest rezidencni parkovani na podzim 2017 a parkoviste budovat za dalsi tri az sedm let, tak tomu moc nerozumim.

+3/−1
31.1.2017 9:04

T98o20m59á21š 82T11a52t20í91č81e35k 5330892820398

Tak, tak, o tom to je - že zaparkuješ na P+R a nasedneš na metro nebo Stadtbahn, který jsou stavebně oddělený od ostatního provozu a tím pádem v městské zástavbě kolikrát rychlejší než auto. Zaparkovat na konečné šaliny a kodrcat se celou štreku vytvořenou pro lidi, kteří tam bydlí a proto ta čtvrt hodina v šalině je pro ně CELÁ cesta, to může dělat jenom fanatik. Stejně jako to může jenom fanatik prosazovat.

0/−1
31.1.2017 11:05

K80a10r10e11l 46F64a51j21t 5828342771193

Kdybyste radši vyřešili "KONEČNĚ" ted průšvih na městském okruhu v Pisárkách, nejspíš by to dopravě po Brně (vymýšlení objížděk, místo využití okruhu) pomohlo víc než to jestli někde zaparkuje na okraji pár desítek aut. To co se tam předvedlo je hodno medaile za zásluhy o dopravu - dvě dopravní megastavby z každé strany a mezitím "jednopruhový špunt a o řešení se kecá a kecá.

+14/0
31.1.2017 8:59

M29a61r86t63i41n 60K71r85č58i28l 6850128758789

Jak v něčem jede Hollan,tak to smrdí levárnou.

+5/0
31.1.2017 8:44

P51e89t19r 88V82o70p58i21č68k35a 5372507657906

smutné je že před pár lety byste napsal úplně stejnou větu, jen místo Holan by byl Onderka nebo Hašek :-(

+3/0
31.1.2017 9:10

R56o98m76a85n 15N91o32v58o15t28n92ý 4724286962790

Nejlepší na tom je, že se tady ta věta přesně v tomhle znění, jen s Onderkou, skutečně objevovala i před nynější radnicí. Nepamatuju se ale už, jestli od pana Krčila nebo někoho jiného.

0/0
31.1.2017 10:08

R62a24d96e34k 67H22o61d11a93ň 9516167601173

Docela mě zajímá ten "další" krok. Dokud se mluvilo o rezidenčním parkování, mluvilo se o "středu města". Výsledek je zóna přes celé Brno. V okamžiku kdy se nalajnuje ubude značné množství parkovacích míst, protože místa kde není průjezdná šířka 3 metry pro každý pruh se zlikvidují. Reálně zmizí desetitisíce parkovacích míst, především na sídlištích.

No, a tohle se řeší "záchytným parkovištěm" které má mizivou kapacitu, mizernou dopravní obslužnost, a hlavně - nejen že musíte zaplatit za parkování na parkovišti, ale navíc vám to parkovné nefunguje ani jako jízdenka na MHD, tak jako v cizině. A koncept "přepravních uzlů" v Brně je snad nejhorší možný systém MHD vůbec.

+3/−1
31.1.2017 8:26

M92a61r36t89i94n 80S38t59e50f98k96a 8830551929

Ustredni hrbitov bylo driv volne dostupne parkoviste kde lide zaparkovali a pak pokracovali dal MHD. Tedy tak jak mesto chtelo. Ale nemelo to oficialni nazev, nebyl na to vypsan projekt ani nic podobneho. Z pohledu mesta to bylo nevyuzivane.

Takze se to schvalilo jako velky projekt, postavila se tam zavora a zpoplatnilo se. Od te doby je obsazenost asi tretinova a lide parkuji jinde. To je jen mala ukazka jak takova parkoviste dopadnou vzdy.

+25/0
31.1.2017 8:13

J84a90n 94O20n52d60r41o15u21š39e25k 5976779946968

Parkoviste je opravené, s novým povrchem a pokud tam stojíte den, neplatite nic. Cimz se uvolnilo misto od aut, ktere tam staly treba mesic nebo rok.

Taky jsem to.napred.nechapal, ale kdyz se za den neplati, je to ideální reseni.

+3/0
31.1.2017 9:00

P82e43t97r 41M25r65á52č90e12k 5763479686297

Tam je spíš problém v tom, že lidi neví, že prvních 24h je to zdarma. Teď je 9:08 a aktuální obsazenost je 33 /177.

+5/0
31.1.2017 9:09

T21o24m10á50š 22K29u75c19h98a41ř 3637981758861

Brno a doprava, hned po ránu takové veselé téma.. :-P

+1/0
31.1.2017 8:09
Foto

T50o95m74á95š 12D42v61o67ř64á97k 7515406367421

V článku je chybka. ;-)

"Město však očekává..."

0/0
31.1.2017 8:08

J10a91k42u14b 91K21a93m95e39n74i85c58k29ý 4879832127446

radsi budu prispivat za parkovani vankovce nez nekde nechat auto na parkovisti, co patri mestu....

0/−2
31.1.2017 8:03

V42á48c78l11a93v 37P80a45v36e67l52e58k 1110976806914

Pokud něco připravuje Brno, tak to zase bude terno ;-D

A pak se diví, že se nad tím zbytek republiky baví...

+5/−1
31.1.2017 7:53

P18e16t98r 58D17o64s91t54á66l 1103209532

Osobně se nemohu dočkat dne až osoby typu p. Hollana skončí svůj mandát a nebudou již moci rozhodovat o dění v Brně. Většinou to nic dobrého nepřineslo (tedy.. jak komu...).

+11/−1
31.1.2017 7:49

R23o72m83a62n 63S19o90u57č40e15k 1632605680659

Holan by si měl stoupnout na svoboďák k onderkovu orloji

svůj ke svému

+4/0
31.1.2017 7:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.