Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno připravuje záchytná parkoviště, z některých však vázne doprava

Start systému rezidentního parkování v Brně se očekává v září. Aby našli místo všichni řidiči, připravuje město do budoucna až dvě desítky speciálních parkovišť typu Park and Ride. Na nich dojíždějící odstaví auto a do centra vyrazí MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e29t86r 49S92u85c92h81a85n 8224233102397

V demokratických státech je parkoviště P+R zdarma a k tomu zdarma převoz MHD do centra města.Bohužel, my nepatříme mezi demokratické zeměRv!!:-P

0/0
3.2.2017 14:43

Š18t44e16f49a46n 95F74r76i93č71a 7342578483306

Pokud záchytné parkoviště nebude uživatelsky přívětivé a lákavé, využívané nebude.

0/0
31.1.2017 22:18

M63i66c18h19a77l 59S88e19d82m28í58k 3339785746861

"Mezi ulicemi Srbská, Vodova a Purkyňova vznikne 160 míst."

Jde o tři rovnoběžné ulice. Zřejmě má jít především o část plochy mezi ulicemi Purkyňova, Vodova a Červinkova. Mezi Srbskou a Vodovou je volných poloch minimálně.

0/0
31.1.2017 12:20

P55e72t43r 88V74o44p60i31č84k95a 5842347357546

ale co dělat aby se tomu parkovacímu experimentu zabránilo??? Pak se divte všem ekoteroristum a sdruženářům že vytahují obstrukce se žabičkama, motýlkama, ptáčkama ...

0/0
31.1.2017 11:07

J51a54n 71Š33e85d34ý 5478521308290

sociální a zelení experimentátoři z brněnského magistrátu ;-€

+4/0
31.1.2017 10:02

T45o41m40á55š 20T79a39t48í94č71e21k 5910922310118

Růžový brejličky a heče peče. Příklad: tramvají od kampusu do centra. Šalina sama pojede nějakých 20 min na hlavák, V průměru si na ni člověk nějakých pět minut počká. A na hlaváku není ještě zdaleka každý už v cíli.

Půl hodiny po ránu a půl hodiny odpoledne - na to hodí každý řidič bobek.

+2/0
31.1.2017 10:01

R14a47d21i85m 96D41r23b71o44h35l51a73v 5571956213487

To samozřejmě může. Ale když pojede autem, kde ho nechá?

+1/0
31.1.2017 10:55

T18o30m22á68š 39T13a29t75í73č25e55k 5840402810398

Dá se očekávat víc překračování zákazů vjezdu a zákazů stání. Protože geniální sociálně-inženýrský experimentátor Hollan namaluje na ulice čáry.

0/0
31.1.2017 11:00

J62a78n 12M83a29r10t40i43n 6322130279

a za kolko ste z campusu v centre autom? tych 15 minut to je tiez (tunel / porici / mendlak.. mam rad taketo izolovane tvrdenia. Najma prave zo strany kampusu je ta salina celkom rychla v spicke oproti auto, pretoze ma samostatnu cestu az po mendlak

+1/0
31.1.2017 11:13

M67a20r83t37i64n 90T98r60k72a82l 6717191427

Jo, jo za 20 let nejsou schopni rozšířit 1 km silnice o dva pruhy !!

+7/0
31.1.2017 9:33

M73a43r90t20i32n 25S67t85e13f52k22a 8210781939

Pritom jeden pruh by se tam vesel uz ted. A druhy napriklad na ukor saliny, nebo odkoupenim pozemku

+2/−1
31.1.2017 9:44

M36a28r17t88i77n 45S35t84e60f64k89a 8870891939

Ja jako jedine reseni vidim dat prostor soukromym parkovistim. Parkovaci mista vsude. Ale tady se vede boj proti autum. Ale kdyz zmizi auta, tak zmizi zivot.

+1/−1
31.1.2017 9:18

P41e31t66r 78V16o92p51i54č65k49a 5332107867596

jen detail: P+R u Sono centra? To jako na ploše před třema věžákama? Na TOM parkovišti, které už teď je prakticky neustále plné??? Předpokládám že i další parkovací plochy, pokud nebudou 5 km za městem, na tom budou podobně :-/

+6/0
31.1.2017 9:08

P80e17t40r 25J53i21l14e33k 8547757829408

v kampusu to same, ve vsedni den je tam skoro problem zaparkovat, parkuji tam lide z kancelari ktere tam jsou.

+1/0
31.1.2017 9:19

J96a47n 58K39o54h41o37u76t 8917714317550

Přesně to jsem si říkal, Vevří X Šumavská, tam se parkuje dost divoce už leta. A třeba u Zetoru, to jako myslí parkoviště, který tam je, ale jen dostane status P+R a bude se za něj platit? Fu*k off! Jediný, co dává smysl, by bylo udělat další místa u TGP, pokud teda myslí toto místo ( https://www.google.cz/maps/place/49.219816,+16.617310/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x0?sa=X&ved=0ahUKEwiXr6SalOzRAhWFDcAKHTyvDMoQ8gEIGDAA ) a ne zneužití již existujícího parkoviště.

+1/0
31.1.2017 11:20

P41e71t11r 84Z72a50c48h53r45d48l34a 2786571598718

Mám firmu v Brně. Jezdím po Brně autem. Napadlo město vůbec někdy jak je MHD drahé? Nemyslím ten lístek, ale čas, který bych promrhal přístupovánim nebo čekáním na MHD. A teď si vemte někoho, kdo jede do Brna třeba z Břeclavi. On projede půl Jižní Moravy za 15 minut po D2, aby pak strávil hodinu v MHD? To přeci vůbec nedává smysl. Místo toho, aby město problém vyřešilo, tak jej ještě více zkomplikovalo. Kdy město pochopí, že jediná cesta jsou nova parkovací místa v centru?

+3/−4
31.1.2017 9:04

J46a81n 36Š96e22d13ý 5328611538170

máte pravdu, MHD je dražší, časově náročnější a nepohodlnější...ovšem druhá věc je, že parkovací domy v centru nejsou snad nikdy plně obsazeny, takže tady je parkovacích míst pravděpodobně dost

+1/0
31.1.2017 10:06

P17e20t78r 67Z59a81c88h44r18d69l21a 2486131488808

Tak vím v centru jen o jediném parkovacím domu (nepočítám ty, které patří k hotelum nebo nákupním centrum) a ten je docela plný. Nic méně je jediný. Představuji si jich více.

0/0
31.1.2017 12:03

R34a43d85i61m 98D33r59b96o81h64l40a19v 5451336423387

Nejlépe zadarmo, že? Aby tam někdo z Břeclavi jezdil smradit svým dieselem. Když mu vadí hodina v MHD, tak do Brna přece nemusí jezdit, nikdo mu u hlavy pistoli nedrží. Ať zůstane pěkně doma.

+1/0
31.1.2017 10:58

P48e48t40r 65Z43a38c74h76r87d52l89a 2236501118358

Proč zadarmo? Lidi z okolí Brna jezdí do Brna buď do nákupních zón. Tam problém není. Pak jezdí za prací a nebo tam podnikají. Pokud jedu do práce, tak mi nedává smysl dojet na okraj města a pak se plahočit v MHD. Z okraje města je to vždy alespoň 35 minut. Pokud podnikam, tak to nedává vůbec smysl. Pokud mám jezdit k zákazníkům, tak auto je jediná možnost. A že je nic nenutí? Ale nutí. Chleba. Víte ono mimo Brno je docela méně práce.

+2/0
31.1.2017 12:11

J43a33n 58M40a77r88t75i91n 6172830599

vase prepocty su pekne nanic. tych 15 minut BV-Brno) je asi for - od konca D2 (svetelna krizovatka Hnevskovskeho) na dialnicny zjazd u Breclavi je to 48km. Ak to teda davate za 15 minut, tak vasa priemerka je 192km/h. to asi jazdite policajnym pasatom. Vobec nepocitate cas ked sa z tej Breclavi dostanete na dialnicny privadzac (z centra tak 10min) a nasledne niekam v Brne z Hnevkovskeho, kde je to len po zvonarku myslim 5 semaforov.

Ak by bolo solidne P+R niekde ukolo konecnej 12 na juznej strane, resp v komarove tak odtial ste za 10 minut na nadrazi a za 17-20 minut na ceskej, daleko rychlejsie ako autom. Kolega jazdil Breclav - Brno technologicky park autom medzi 50 az 60 minutami Ked siel EC + salinou tam mu to trvalo by voko tak isto (asi 65 minut - peso+ IC + salina 12+peso.

+1/0
31.1.2017 11:09

P81e84t93r 51Z79a98c84h36r81d10l63a 2176251908148

Nejde přeci o to jestli jsem se trefil do rychlosti Břeclav Brno, ale o to, že to s MHD trvá déle. Dosaďte si tam jakoukoliv vesnici do 30km od Brna a započítejte čas od baráku až po firmu. Já mám firmu v Žabovřeskach a bydlím v Rousínově. Kdybych jezdil MHD, tak dojedu někam do Slatina za 11 minut, pak přesun k MHD, pak čekání, pak 20min.na hlavák, pak 18min na Minskou. Bez městského vylepšení jsem na firmě za 22minut od baráku před firmu. S cestováním po městě asi nemáte moc zkušenosti. Celé město lze projet jakýmkoliv směrem za 15min. MHD to nedá ani omylem. To se samozřejmě nedá srovnat s tím, že nesbiram bacily v MHD, nemusím čekat ani v mrazu ani ve vedru, ušetřím denně asi hodinu a více, nemarnim čas čekáním na MHD, mohu se cestou stavit nakoupit, navštívím za den více zákazníků. Opravdu mě nepřesvědčíte, že vrátit lidi do už tak přeplněné MHD je cesta budoucnosti :)

+2/0
31.1.2017 12:31

J20a83n 20M80a69r82t41i63n 6152750219

skusenosti s cestovanim po Brne mam fakt dost (byvam tu 11 rokov). Znova tych vasich 15 minut, znova dost odvazne tvrdenie. Asi zalezi kedy jazdite. Pretoze mne to z Vystavista do Technologickeho parku v Kr polu (asi 6km) trva autom 17-20 minut. Su casy, ked mi trva autom dojst 15 minut z Vystavista (cez mendlak a pekarsku) k silingraku), to su 2 km. A fakt nemyslim o predvianocnom case atd. Tych vasich 22 minut je tiez len vtedy ak trafite dobry cas, pretoze ak nie tak sa seknete v Pisoarkach (kde tiez ja osobne nechapem, co je tak tazke zlikvidovat salinu, dat tam dva pruhy a salinu viest mostom ponad novu vozovku)

0/0
31.1.2017 12:58

J74a12n 59K59o72ř47á57n 7597778928916

pokud není skutečně generální problém tak těch 15-17 minut se dá. Jezdím 20 let ze Slatiny ke Globusu 2xdenně a většinou je to 15-19 minut.

0/0
31.1.2017 13:11

P93e10t19r 23Z64a74c52h43r69d50l24a 2866841648188

15min přes město a cesta do práce 22min.. Fakt jo. Musíte využívat okruhy a ve správném směru. Ráno je plno směrem do města mezi 7-8:30, pak je to s minimálním zdržením. Já jezdím třeba až na D1 Brno-Západ a tam projedu nepravidelně se zdržením 1-2 minuty v Pisárkách vedle Veslařské jak se to zužuje. Jinak pak to jede plynule mezi D1 a Stránského, kde odbočuji směr Minská. Pak když jedu do města po 9 hod., tak je to plynulé naprosto všude (koliště, husova, dornych, lidická, lužánky, mendlák). Ano jsou tam semafory, ale ty platí naprosto stejně pro šaliny. Ony zase nabírají zpoždění na zastávkách. K tomu musíte připočíst čekání na tramvaj. ne na všech linkách jede po 5 minutách. Takže je otázka pro koho vlastně P+R budou vytvářet.

0/0
31.1.2017 13:19

J95a13n 89O97n52d40r46o14u86š19e33k 5316499896688

Dokud nekdo nevymysli poradny system, kdy nechate nekde na kraji.mesta auto a pak sednete do rychleho dopravniho prostředku a jste v centru, tak je toto vsechno na nic. Vybudovat parkoviště a pak nechat lidi jet do centra tricet minut, tak to asi nikdo nevyužije. Navic pokud chci zavest rezidencni parkovani na podzim 2017 a parkoviste budovat za dalsi tri az sedm let, tak tomu moc nerozumim.

+3/−1
31.1.2017 9:04

T66o40m35á26š 90T26a79t60í69č75e87k 5610422510338

Tak, tak, o tom to je - že zaparkuješ na P+R a nasedneš na metro nebo Stadtbahn, který jsou stavebně oddělený od ostatního provozu a tím pádem v městské zástavbě kolikrát rychlejší než auto. Zaparkovat na konečné šaliny a kodrcat se celou štreku vytvořenou pro lidi, kteří tam bydlí a proto ta čtvrt hodina v šalině je pro ně CELÁ cesta, to může dělat jenom fanatik. Stejně jako to může jenom fanatik prosazovat.

0/−1
31.1.2017 11:05

K86a72r74e17l 39F61a56j87t 5948482631633

Kdybyste radši vyřešili "KONEČNĚ" ted průšvih na městském okruhu v Pisárkách, nejspíš by to dopravě po Brně (vymýšlení objížděk, místo využití okruhu) pomohlo víc než to jestli někde zaparkuje na okraji pár desítek aut. To co se tam předvedlo je hodno medaile za zásluhy o dopravu - dvě dopravní megastavby z každé strany a mezitím "jednopruhový špunt a o řešení se kecá a kecá.

+14/0
31.1.2017 8:59

M14a36r55t50i31n 92K78r80č57i55l 6580478278799

Jak v něčem jede Hollan,tak to smrdí levárnou.

+5/0
31.1.2017 8:44

P32e39t37r 76V51o84p71i45č84k46a 5582747827396

smutné je že před pár lety byste napsal úplně stejnou větu, jen místo Holan by byl Onderka nebo Hašek :-(

+3/0
31.1.2017 9:10

R14o83m46a31n 52N61o25v55o43t30n47ý 4404486722520

Nejlepší na tom je, že se tady ta věta přesně v tomhle znění, jen s Onderkou, skutečně objevovala i před nynější radnicí. Nepamatuju se ale už, jestli od pana Krčila nebo někoho jiného.

0/0
31.1.2017 10:08

R39a26d25e68k 22H80o33d58a66ň 9716227781413

Docela mě zajímá ten "další" krok. Dokud se mluvilo o rezidenčním parkování, mluvilo se o "středu města". Výsledek je zóna přes celé Brno. V okamžiku kdy se nalajnuje ubude značné množství parkovacích míst, protože místa kde není průjezdná šířka 3 metry pro každý pruh se zlikvidují. Reálně zmizí desetitisíce parkovacích míst, především na sídlištích.

No, a tohle se řeší "záchytným parkovištěm" které má mizivou kapacitu, mizernou dopravní obslužnost, a hlavně - nejen že musíte zaplatit za parkování na parkovišti, ale navíc vám to parkovné nefunguje ani jako jízdenka na MHD, tak jako v cizině. A koncept "přepravních uzlů" v Brně je snad nejhorší možný systém MHD vůbec.

+3/−1
31.1.2017 8:26

M89a69r14t71i27n 94S51t52e71f21k26a 8740281179

Ustredni hrbitov bylo driv volne dostupne parkoviste kde lide zaparkovali a pak pokracovali dal MHD. Tedy tak jak mesto chtelo. Ale nemelo to oficialni nazev, nebyl na to vypsan projekt ani nic podobneho. Z pohledu mesta to bylo nevyuzivane.

Takze se to schvalilo jako velky projekt, postavila se tam zavora a zpoplatnilo se. Od te doby je obsazenost asi tretinova a lide parkuji jinde. To je jen mala ukazka jak takova parkoviste dopadnou vzdy.

+25/0
31.1.2017 8:13

J82a93n 55O14n53d32r71o42u17š41e59k 5236279336608

Parkoviste je opravené, s novým povrchem a pokud tam stojíte den, neplatite nic. Cimz se uvolnilo misto od aut, ktere tam staly treba mesic nebo rok.

Taky jsem to.napred.nechapal, ale kdyz se za den neplati, je to ideální reseni.

+3/0
31.1.2017 9:00

P87e63t79r 49M46r24á52č60e43k 5673319766107

Tam je spíš problém v tom, že lidi neví, že prvních 24h je to zdarma. Teď je 9:08 a aktuální obsazenost je 33 /177.

+5/0
31.1.2017 9:09

T85o54m13á52š 47K62u26c74h71a25ř 3177341188281

Brno a doprava, hned po ránu takové veselé téma.. :-P

+1/0
31.1.2017 8:09
Foto

T36o95m39á67š 81D33v29o20ř33á62k 7935776707681

V článku je chybka. ;-)

"Město však očekává..."

0/0
31.1.2017 8:08

J51a94k69u85b 11K94a42m30e86n55i69c79k69ý 4449222907646

radsi budu prispivat za parkovani vankovce nez nekde nechat auto na parkovisti, co patri mestu....

0/−2
31.1.2017 8:03

V41á21c15l33a34v 46P37a63v93e76l66e43k 1790886526834

Pokud něco připravuje Brno, tak to zase bude terno ;-D

A pak se diví, že se nad tím zbytek republiky baví...

+5/−1
31.1.2017 7:53

P54e16t30r 30D47o48s17t33á93l 1753529212

Osobně se nemohu dočkat dne až osoby typu p. Hollana skončí svůj mandát a nebudou již moci rozhodovat o dění v Brně. Většinou to nic dobrého nepřineslo (tedy.. jak komu...).

+11/−1
31.1.2017 7:49

R21o52m58a75n 20S70o39u46č58e63k 1272705330579

Holan by si měl stoupnout na svoboďák k onderkovu orloji

svůj ke svému

+4/0
31.1.2017 7:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.