Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno připravuje záchytná parkoviště, z některých však vázne doprava

Start systému rezidentního parkování v Brně se očekává v září. Aby našli místo všichni řidiči, připravuje město do budoucna až dvě desítky speciálních parkovišť typu Park and Ride. Na nich dojíždějící odstaví auto a do centra vyrazí MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P63e30t20r 89S41u48c37h51a25n 8614293722337

V demokratických státech je parkoviště P+R zdarma a k tomu zdarma převoz MHD do centra města.Bohužel, my nepatříme mezi demokratické zeměRv!!:-P

0/0
3.2.2017 14:43

Š40t35e84f11a30n 15F92r20i19č35a 7462248713696

Pokud záchytné parkoviště nebude uživatelsky přívětivé a lákavé, využívané nebude.

0/0
31.1.2017 22:18

M52i69c57h51a92l 78S40e33d17m33í45k 3439985516671

"Mezi ulicemi Srbská, Vodova a Purkyňova vznikne 160 míst."

Jde o tři rovnoběžné ulice. Zřejmě má jít především o část plochy mezi ulicemi Purkyňova, Vodova a Červinkova. Mezi Srbskou a Vodovou je volných poloch minimálně.

0/0
31.1.2017 12:20

P41e10t94r 95V57o25p28i44č41k37a 5252217547526

ale co dělat aby se tomu parkovacímu experimentu zabránilo??? Pak se divte všem ekoteroristum a sdruženářům že vytahují obstrukce se žabičkama, motýlkama, ptáčkama ...

0/0
31.1.2017 11:07

J21a84n 53Š27e75d67ý 5988551148770

sociální a zelení experimentátoři z brněnského magistrátu ;-€

+4/0
31.1.2017 10:02

T78o54m98á12š 77T76a84t70í93č68e51k 5920452290758

Růžový brejličky a heče peče. Příklad: tramvají od kampusu do centra. Šalina sama pojede nějakých 20 min na hlavák, V průměru si na ni člověk nějakých pět minut počká. A na hlaváku není ještě zdaleka každý už v cíli.

Půl hodiny po ránu a půl hodiny odpoledne - na to hodí každý řidič bobek.

+2/0
31.1.2017 10:01

R22a36d50i23m 19D64r63b29o77h63l22a59v 5891816743107

To samozřejmě může. Ale když pojede autem, kde ho nechá?

+1/0
31.1.2017 10:55

T41o54m90á27š 77T70a29t42í63č60e40k 5490602830698

Dá se očekávat víc překračování zákazů vjezdu a zákazů stání. Protože geniální sociálně-inženýrský experimentátor Hollan namaluje na ulice čáry.

0/0
31.1.2017 11:00

J90a17n 97M10a55r72t14i89n 6682240909

a za kolko ste z campusu v centre autom? tych 15 minut to je tiez (tunel / porici / mendlak.. mam rad taketo izolovane tvrdenia. Najma prave zo strany kampusu je ta salina celkom rychla v spicke oproti auto, pretoze ma samostatnu cestu az po mendlak

+1/0
31.1.2017 11:13

M78a34r24t64i34n 80T21r92k50a60l 6907371577

Jo, jo za 20 let nejsou schopni rozšířit 1 km silnice o dva pruhy !!

+7/0
31.1.2017 9:33

M43a64r31t80i54n 14S32t78e26f78k51a 8670821829

Pritom jeden pruh by se tam vesel uz ted. A druhy napriklad na ukor saliny, nebo odkoupenim pozemku

+2/−1
31.1.2017 9:44

M10a57r63t79i49n 18S49t94e15f68k48a 8890281409

Ja jako jedine reseni vidim dat prostor soukromym parkovistim. Parkovaci mista vsude. Ale tady se vede boj proti autum. Ale kdyz zmizi auta, tak zmizi zivot.

+1/−1
31.1.2017 9:18

P25e69t52r 21V17o82p19i24č19k67a 5102177447226

jen detail: P+R u Sono centra? To jako na ploše před třema věžákama? Na TOM parkovišti, které už teď je prakticky neustále plné??? Předpokládám že i další parkovací plochy, pokud nebudou 5 km za městem, na tom budou podobně :-/

+6/0
31.1.2017 9:08

P37e67t23r 31J41i61l66e89k 8437537219498

v kampusu to same, ve vsedni den je tam skoro problem zaparkovat, parkuji tam lide z kancelari ktere tam jsou.

+1/0
31.1.2017 9:19

J14a81n 48K71o20h70o30u47t 8737414517410

Přesně to jsem si říkal, Vevří X Šumavská, tam se parkuje dost divoce už leta. A třeba u Zetoru, to jako myslí parkoviště, který tam je, ale jen dostane status P+R a bude se za něj platit? Fu*k off! Jediný, co dává smysl, by bylo udělat další místa u TGP, pokud teda myslí toto místo ( https://www.google.cz/maps/place/49.219816,+16.617310/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x0?sa=X&ved=0ahUKEwiXr6SalOzRAhWFDcAKHTyvDMoQ8gEIGDAA ) a ne zneužití již existujícího parkoviště.

+1/0
31.1.2017 11:20

P31e10t46r 19Z10a49c88h40r56d88l38a 2396241968648

Mám firmu v Brně. Jezdím po Brně autem. Napadlo město vůbec někdy jak je MHD drahé? Nemyslím ten lístek, ale čas, který bych promrhal přístupovánim nebo čekáním na MHD. A teď si vemte někoho, kdo jede do Brna třeba z Břeclavi. On projede půl Jižní Moravy za 15 minut po D2, aby pak strávil hodinu v MHD? To přeci vůbec nedává smysl. Místo toho, aby město problém vyřešilo, tak jej ještě více zkomplikovalo. Kdy město pochopí, že jediná cesta jsou nova parkovací místa v centru?

+3/−4
31.1.2017 9:04

J39a83n 46Š65e35d73ý 5428711988360

máte pravdu, MHD je dražší, časově náročnější a nepohodlnější...ovšem druhá věc je, že parkovací domy v centru nejsou snad nikdy plně obsazeny, takže tady je parkovacích míst pravděpodobně dost

+1/0
31.1.2017 10:06

P78e47t65r 26Z13a88c92h80r78d10l39a 2656531338538

Tak vím v centru jen o jediném parkovacím domu (nepočítám ty, které patří k hotelum nebo nákupním centrum) a ten je docela plný. Nic méně je jediný. Představuji si jich více.

0/0
31.1.2017 12:03

R70a59d68i57m 92D19r42b95o73h64l17a89v 5941856163577

Nejlépe zadarmo, že? Aby tam někdo z Břeclavi jezdil smradit svým dieselem. Když mu vadí hodina v MHD, tak do Brna přece nemusí jezdit, nikdo mu u hlavy pistoli nedrží. Ať zůstane pěkně doma.

+1/0
31.1.2017 10:58

P67e74t20r 72Z70a51c74h39r84d48l45a 2436271648108

Proč zadarmo? Lidi z okolí Brna jezdí do Brna buď do nákupních zón. Tam problém není. Pak jezdí za prací a nebo tam podnikají. Pokud jedu do práce, tak mi nedává smysl dojet na okraj města a pak se plahočit v MHD. Z okraje města je to vždy alespoň 35 minut. Pokud podnikam, tak to nedává vůbec smysl. Pokud mám jezdit k zákazníkům, tak auto je jediná možnost. A že je nic nenutí? Ale nutí. Chleba. Víte ono mimo Brno je docela méně práce.

+2/0
31.1.2017 12:11

J28a92n 42M80a12r82t13i51n 6432680159

vase prepocty su pekne nanic. tych 15 minut BV-Brno) je asi for - od konca D2 (svetelna krizovatka Hnevskovskeho) na dialnicny zjazd u Breclavi je to 48km. Ak to teda davate za 15 minut, tak vasa priemerka je 192km/h. to asi jazdite policajnym pasatom. Vobec nepocitate cas ked sa z tej Breclavi dostanete na dialnicny privadzac (z centra tak 10min) a nasledne niekam v Brne z Hnevkovskeho, kde je to len po zvonarku myslim 5 semaforov.

Ak by bolo solidne P+R niekde ukolo konecnej 12 na juznej strane, resp v komarove tak odtial ste za 10 minut na nadrazi a za 17-20 minut na ceskej, daleko rychlejsie ako autom. Kolega jazdil Breclav - Brno technologicky park autom medzi 50 az 60 minutami Ked siel EC + salinou tam mu to trvalo by voko tak isto (asi 65 minut - peso+ IC + salina 12+peso.

+1/0
31.1.2017 11:09

P69e52t47r 81Z13a85c92h92r81d96l78a 2226791108178

Nejde přeci o to jestli jsem se trefil do rychlosti Břeclav Brno, ale o to, že to s MHD trvá déle. Dosaďte si tam jakoukoliv vesnici do 30km od Brna a započítejte čas od baráku až po firmu. Já mám firmu v Žabovřeskach a bydlím v Rousínově. Kdybych jezdil MHD, tak dojedu někam do Slatina za 11 minut, pak přesun k MHD, pak čekání, pak 20min.na hlavák, pak 18min na Minskou. Bez městského vylepšení jsem na firmě za 22minut od baráku před firmu. S cestováním po městě asi nemáte moc zkušenosti. Celé město lze projet jakýmkoliv směrem za 15min. MHD to nedá ani omylem. To se samozřejmě nedá srovnat s tím, že nesbiram bacily v MHD, nemusím čekat ani v mrazu ani ve vedru, ušetřím denně asi hodinu a více, nemarnim čas čekáním na MHD, mohu se cestou stavit nakoupit, navštívím za den více zákazníků. Opravdu mě nepřesvědčíte, že vrátit lidi do už tak přeplněné MHD je cesta budoucnosti :)

+2/0
31.1.2017 12:31

J93a27n 17M69a95r62t55i10n 6172710129

skusenosti s cestovanim po Brne mam fakt dost (byvam tu 11 rokov). Znova tych vasich 15 minut, znova dost odvazne tvrdenie. Asi zalezi kedy jazdite. Pretoze mne to z Vystavista do Technologickeho parku v Kr polu (asi 6km) trva autom 17-20 minut. Su casy, ked mi trva autom dojst 15 minut z Vystavista (cez mendlak a pekarsku) k silingraku), to su 2 km. A fakt nemyslim o predvianocnom case atd. Tych vasich 22 minut je tiez len vtedy ak trafite dobry cas, pretoze ak nie tak sa seknete v Pisoarkach (kde tiez ja osobne nechapem, co je tak tazke zlikvidovat salinu, dat tam dva pruhy a salinu viest mostom ponad novu vozovku)

0/0
31.1.2017 12:58

J52a34n 55K84o71ř68á39n 7117458158866

pokud není skutečně generální problém tak těch 15-17 minut se dá. Jezdím 20 let ze Slatiny ke Globusu 2xdenně a většinou je to 15-19 minut.

0/0
31.1.2017 13:11

P47e66t42r 56Z34a71c27h30r23d29l10a 2116741188338

15min přes město a cesta do práce 22min.. Fakt jo. Musíte využívat okruhy a ve správném směru. Ráno je plno směrem do města mezi 7-8:30, pak je to s minimálním zdržením. Já jezdím třeba až na D1 Brno-Západ a tam projedu nepravidelně se zdržením 1-2 minuty v Pisárkách vedle Veslařské jak se to zužuje. Jinak pak to jede plynule mezi D1 a Stránského, kde odbočuji směr Minská. Pak když jedu do města po 9 hod., tak je to plynulé naprosto všude (koliště, husova, dornych, lidická, lužánky, mendlák). Ano jsou tam semafory, ale ty platí naprosto stejně pro šaliny. Ony zase nabírají zpoždění na zastávkách. K tomu musíte připočíst čekání na tramvaj. ne na všech linkách jede po 5 minutách. Takže je otázka pro koho vlastně P+R budou vytvářet.

0/0
31.1.2017 13:19

J35a97n 18O17n95d47r73o41u82š49e68k 5366229176538

Dokud nekdo nevymysli poradny system, kdy nechate nekde na kraji.mesta auto a pak sednete do rychleho dopravniho prostředku a jste v centru, tak je toto vsechno na nic. Vybudovat parkoviště a pak nechat lidi jet do centra tricet minut, tak to asi nikdo nevyužije. Navic pokud chci zavest rezidencni parkovani na podzim 2017 a parkoviste budovat za dalsi tri az sedm let, tak tomu moc nerozumim.

+3/−1
31.1.2017 9:04

T50o98m71á87š 40T68a13t63í15č31e38k 5880512870338

Tak, tak, o tom to je - že zaparkuješ na P+R a nasedneš na metro nebo Stadtbahn, který jsou stavebně oddělený od ostatního provozu a tím pádem v městské zástavbě kolikrát rychlejší než auto. Zaparkovat na konečné šaliny a kodrcat se celou štreku vytvořenou pro lidi, kteří tam bydlí a proto ta čtvrt hodina v šalině je pro ně CELÁ cesta, to může dělat jenom fanatik. Stejně jako to může jenom fanatik prosazovat.

0/−1
31.1.2017 11:05

K33a53r20e62l 44F14a12j37t 5978892101923

Kdybyste radši vyřešili "KONEČNĚ" ted průšvih na městském okruhu v Pisárkách, nejspíš by to dopravě po Brně (vymýšlení objížděk, místo využití okruhu) pomohlo víc než to jestli někde zaparkuje na okraji pár desítek aut. To co se tam předvedlo je hodno medaile za zásluhy o dopravu - dvě dopravní megastavby z každé strany a mezitím "jednopruhový špunt a o řešení se kecá a kecá.

+14/0
31.1.2017 8:59

M11a73r83t13i90n 17K16r74č59i12l 6130308928659

Jak v něčem jede Hollan,tak to smrdí levárnou.

+5/0
31.1.2017 8:44

P94e53t11r 74V19o83p89i94č26k44a 5812127547186

smutné je že před pár lety byste napsal úplně stejnou větu, jen místo Holan by byl Onderka nebo Hašek :-(

+3/0
31.1.2017 9:10

R46o95m43a89n 49N68o20v62o41t46n34ý 4974436802570

Nejlepší na tom je, že se tady ta věta přesně v tomhle znění, jen s Onderkou, skutečně objevovala i před nynější radnicí. Nepamatuju se ale už, jestli od pana Krčila nebo někoho jiného.

0/0
31.1.2017 10:08

R73a51d17e41k 51H47o16d82a95ň 9256907181203

Docela mě zajímá ten "další" krok. Dokud se mluvilo o rezidenčním parkování, mluvilo se o "středu města". Výsledek je zóna přes celé Brno. V okamžiku kdy se nalajnuje ubude značné množství parkovacích míst, protože místa kde není průjezdná šířka 3 metry pro každý pruh se zlikvidují. Reálně zmizí desetitisíce parkovacích míst, především na sídlištích.

No, a tohle se řeší "záchytným parkovištěm" které má mizivou kapacitu, mizernou dopravní obslužnost, a hlavně - nejen že musíte zaplatit za parkování na parkovišti, ale navíc vám to parkovné nefunguje ani jako jízdenka na MHD, tak jako v cizině. A koncept "přepravních uzlů" v Brně je snad nejhorší možný systém MHD vůbec.

+3/−1
31.1.2017 8:26

M77a66r67t18i15n 61S66t23e15f68k39a 8530961849

Ustredni hrbitov bylo driv volne dostupne parkoviste kde lide zaparkovali a pak pokracovali dal MHD. Tedy tak jak mesto chtelo. Ale nemelo to oficialni nazev, nebyl na to vypsan projekt ani nic podobneho. Z pohledu mesta to bylo nevyuzivane.

Takze se to schvalilo jako velky projekt, postavila se tam zavora a zpoplatnilo se. Od te doby je obsazenost asi tretinova a lide parkuji jinde. To je jen mala ukazka jak takova parkoviste dopadnou vzdy.

+25/0
31.1.2017 8:13

J90a69n 37O83n85d55r23o68u69š40e94k 5226669976888

Parkoviste je opravené, s novým povrchem a pokud tam stojíte den, neplatite nic. Cimz se uvolnilo misto od aut, ktere tam staly treba mesic nebo rok.

Taky jsem to.napred.nechapal, ale kdyz se za den neplati, je to ideální reseni.

+3/0
31.1.2017 9:00

P60e93t33r 76M11r51á62č79e65k 5883389296897

Tam je spíš problém v tom, že lidi neví, že prvních 24h je to zdarma. Teď je 9:08 a aktuální obsazenost je 33 /177.

+5/0
31.1.2017 9:09

T60o45m47á12š 97K49u31c90h35a86ř 3177321648631

Brno a doprava, hned po ránu takové veselé téma.. :-P

+1/0
31.1.2017 8:09
Foto

T96o97m77á19š 48D98v24o25ř18á45k 7295306827481

V článku je chybka. ;-)

"Město však očekává..."

0/0
31.1.2017 8:08

J17a57k27u95b 27K92a77m19e93n56i20c67k58ý 4679682677456

radsi budu prispivat za parkovani vankovce nez nekde nechat auto na parkovisti, co patri mestu....

0/−2
31.1.2017 8:03

V68á78c86l97a81v 67P21a28v79e90l45e29k 1390656776294

Pokud něco připravuje Brno, tak to zase bude terno ;-D

A pak se diví, že se nad tím zbytek republiky baví...

+5/−1
31.1.2017 7:53

P47e52t28r 39D89o35s47t69á29l 1883829622

Osobně se nemohu dočkat dne až osoby typu p. Hollana skončí svůj mandát a nebudou již moci rozhodovat o dění v Brně. Většinou to nic dobrého nepřineslo (tedy.. jak komu...).

+11/−1
31.1.2017 7:49

R38o41m64a57n 48S77o82u60č14e61k 1182745580849

Holan by si měl stoupnout na svoboďák k onderkovu orloji

svůj ke svému

+4/0
31.1.2017 7:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.