Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uber už je i v Brně. Taxikářům vadí, magistrát jej hodlá kontrolovat

Americká společnost Uber, s níž se může v podstatě každý řidič stát taxikářem, od středy funguje i v Brně. Místním taxikářům se - stejně jako tomu bylo v jiných městech - nelíbí, že firma vstupuje na trh za nerovných podmínek a porušuje zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T46o85m39á21š 29K52o69l19i37š 3505726562368

Je potřeba,aby si národ uvědomil,že řidiči taxislužby jsou osvč,čili si platí soc. a zdravotní sami,to je +- 5 tis,platí dispečink +- 5 tis,platí auto,buď leasing nebo vlastní,opravy,servisy,pneu,každý rok musí na STK,musí mít licenci,tzn zkoušky,které musí opakovat každých 10 let,povinné ručení je 1,5 násobek oproti motorovým vozidlům,protože jsou taxi,taxametr 12-15 tis,polepy,vysílačka,to všechno stojí peníze a to je hodně peněz,a pak musí z něčeho žít a platit to,co ostatní,nájem,jídlo a pod.Kdo si to nevyzkoušel,ať nesoudí.Nicméně řidiči jsou pojištěni,mají vše dle zákona,pokud se vám ve voze něco stane,je to pojištěné,pokud nedorazíte včas na letiště,je to pojištěné a pak přijde Uber,neprofesionální řidiči,kteří mají jen řidičák,pokud se něco stane,nemáte nic,nemusí mít zkoušky,taxametr,lampu,prostě vůbec nic,jezdí za tak nízké ceny,že nechápu,z čeho budou platit servis,opravy a nové auto po opotřebování stávajícího. Já bych svou ženu k někomu takovému neposadil.Je to černá taxislužba a češi hledí jen na ušetřené peníze a jejich bezpečí je nezajímá.Vzpamatujte se.

+1/0
3.2.2017 16:35

M16a45r21t67i11n 41K46a64r74á84s32e15k 1888224159224

A nemyslíte si, že je každého věc, jestli cestuje stopem, nebo ho vozí do práce borec z ulice kterému přispívá na benzín, nebo smluvní dopravce jako je uber, nebo taxík jako jste zjevně Vy?

Já třeba vůbec nepotřebuju pojištění pozdního příjezdu, ani řidiče se zkouškou z místopisu a už vůbec né taxametr, protože jednoduchá aplikace daleko líp a bez možnosti podvodů spočítá, kolik to bude stát, ještě než kliknu na přivolání toho auta. Jediné co bych považoval za nutnost, je pojištění cestujících v autě, řidiče co už jako řidič dospěl a samozřejmě auto v solidním stavu, což stáří do 10 let celkem slušně zaručuje. Jak starý smí být taxík? Dokud projde STKčkem? Nic proti tomu, ale to abyste viděl zase nějakou výhodu pro taxíky. Teda krom vyhrazených pruhů, vyhrazených stání, vjíždění do různých omezení. No a co se týče placení sociálního/zdravotního, to je záležitost výše příjmu. Pokud vím, tak i řidič UBERu musí mít živnosťák. Dispečink (čili aplikace UBER) je přece taky placená věc. Že je levnější než Váš dispečink? Ale notááák, to snad nechcete dávat za vinu UBERu, to si vyřiďte se svým dispečinkem. STK a povinné ručení - tady by se asi měla stanovit hranice, kdy už nejde o přivýdělek po práci, ale o regulérní smluvní dopravu a takové auto provozovat ve stejném režimu jako taxíky, STK ročně a ručení vyšší. Rozhodně to ale není na zakázání smluvní přepravy a rozhodně to nezdraží službu na úroveň taxi. A taky by se pak mohlo v interních pravidlech UBERu upustit od maximálního stáří vozu10 let.

0/0
14.2.2017 20:34

M45i54r94o71s59l57a77v 85H28r48a44c51h 9936549425505

Pro Uber jsem jezdil v Praze a a vzhledem k tomu že to pořád zlevňovali a poplatky nesnížili je to teď pro zoufalce. Jet na letiště z centra za 180 Kč výdělku. ???? Ať jdou do p.či bu.íci z Ubru. Akorát se sem kuli němu stahuje kdejaká cháska z východu. Nemam nic proti lidem, ale oni cíleně využívají toho, tito lidé tady nemají šanci být zaměstnaní za pořádný peníze jinde. Jim je jedno že 50 procent řidičů v Praze nemluví česky a Prahu nezná. Uber = vy.ebávka. A Krnáčová ta mlčí. Uber asi umí ty peníze co vybere nacpat na správný místa. Já si z auta udělal normálního Taxíka a jezdím pro Liftago. Česká aplikace fungující podobně, ale slušně zachází s Taxikáři.

+4/−1
2.2.2017 13:04

A76l37e12š 54N76e98v25e63s18e98l70ý 2117173157400

Vcera v 7 rano. Potrebuju taxi na Hlavnak na vlak. Sakra, trochu nasnezilo. City taxi. Sorry, nejezdime. Impuls taxi, sorry, nejezdime. Liftago, zadny auto v dohledu. Jsem rad za kazdou dalsi sluzbu, ktera me odveze kam potrebuju.

0/−1
2.2.2017 13:02

P40e64t96r 91V95o76p84i76č57k67a 5342487617956

trochu mi to pripomina dobu, kdy v cesku jezdil z brna do prahy jeden dopravce a jeho sluzby byli katastrofalni. Pak prisel Jancura a zacaly se dit veci. Snad se neco podobneho stane i ted a taxikari pochopi, ze to jak to delaji neni zrovna idealni.

+2/0
2.2.2017 11:56

P94e69t30r 51V80o37p60i20č60k44a 5462387417626

kdyby se taxikari nechovali jako hovada a nevozili lidi za nekrestanske penize, uber by nikdy nevznikl.

+4/−3
2.2.2017 11:54

P59a85t75r78i22k 18P14i85l96c61h 5465737919604

Soud se v Praze zastal Uberu, ze se jedna o spolujizdu

+1/−2
2.2.2017 11:11

P53e85t52r 59R62i66h23a39k 7501588358776

coz z principu a podstaty veci neni pravda. teda aspon podle meho nazoru.

+1/0
2.2.2017 18:06

P78a29t14r61i55k 66P45i31l26c70h 5905557369534

http://ekonomika.idnes.cz/soud-zrusil-pokutu-pro-prazskeho-ridice-uberu-fld-/eko-doprava.aspx?c=A161103_152624_ekonomika_rny

0/−1
3.2.2017 6:28

P91e18t71r 67R15i17h44a10k 7651738918856

nerozporuji. jen podle meho uber je taxikareni a ne spolujizda jak se snazi zakamuflovat

+1/0
3.2.2017 15:32

L75u73k49a30s 45N26o52v44a39k 4839819443168

Omyl. Soudkyne prvoinstancniho soudu rozhodla, zcela nelogicky, ze ridic nemohl vedet, ze uzitim aplikace porusuje zakon...

Nic o spolujizde tam neni...

0/0
4.2.2017 15:19

J79a38n 70U43l81r94i96c32h 9189746149664

Faktem je, že pokud někdo soustavně jezdí za úplatu (převyšující náklady na jízdu), je taxikář, ať už si tak říká nebo ne.

+4/0
2.2.2017 11:09

R81a53d28e42k 78H62o39d69a68ň 9896707811953

Chápu že taxikáři protestují. Řešení je přece jednoduché a logické - zrušit nesmyslné "místní" regulace pro taxíky, které jsou jednoznačně anachronismus.

* k čemu zkoušky z místopisu v době, kdy může mít každý za pár šupů navigaci která navíc dokáže volit cestu v závislosti na aktuální dopravě

* k čemu taxametr, s kterým se stejně i po desítkách let a kontrol fixluje jak to jen jde v době, kdy zákazník může snadno kontrolovat za kolik jede?

* a hlavně, k čemu dělat "místní regulace" v době, kdy lidé cestují po světě jako nikdy dřív?

Zrovna v ČR kde jsou taxikáři proslavení švindlováním že jsou o tom příspěvky ve všemožných cestovních průvodcích bych prostě jako cizinec taky raději volil Uber - nemám sice nějakou "pseudozáruku kvality" od nějakého Šmouly z dispečinku, ale hodnocení klientů je pro mě důležitější.

+9/−3
2.2.2017 10:57

J35a73n 12U91l24r17i36c37h 9609346779734

Přesně! R^

+2/−1
2.2.2017 11:08

P65e83t77r 93K62e66ř 8983444632638

A už jsme zase vytvořili nesmysl. Provozovatele "zprostředkovatelské služby" necháme podnikat, i když je nám známo, že jeho poskytovatelé služeb nefungují v legální rovině. Je to jako bychom nechali "zprostředkovatele" nabízet distribuci drog, či převoz imigrantů, nedej bože dokonce obchod s dětmi. Vždyť je to jen zprostředkovatel a jeho činnost je legální. Nemůže za to, že dealer nemá povolení k obchodu s omamnými látkami, řidič pašerák netuší že zákazníci v kufru přestupují hranici nelegálně a hodný strýc neví nic o pravých rodičích dítěte.

Buď ať to jako celek povolí, nebo zakážou. Oboje by mohlo být správné.

+3/−1
2.2.2017 8:44

M72a33r11t60i30n 51K73a47r88á66s88e47k 1568304939404

Uber nebo jiné podobné služby, jsou jako inzertní server, nebo noviny. Někdo tam služby poptává, jiný ji nabízí. Jen s tím rozdílem, že je ta služba regulovaná, protože zprostředkovatel chce mít po celém světě nějakou pověst a úroveň. No a jestli ti co službu nabízí fungují legálně, to už je jejich boj. Když koupím na netu od starší paní desatery pletené fusakle, a ona jich takhle prodá stovky měsíčně a nezdaní příjem, čí je to asi problém? Inzertního serveru?

0/0
14.2.2017 20:44

L93u66k77á39š 30T28e50s68a22ř 3788605757159

Je to nespravedlivé - jedni si musí platit licenci, různý zkoušky a druzí nemusí?

+7/−1
1.2.2017 22:42

P32e71t46r 41D70v11o78r89a62k 5859838622233

Vsak to nemuseji delat, kdyz je to tak narocne povolani...;)))

+1/−2
2.2.2017 3:06

P45e20t83r 28D36v57o10r32a71k 5429658332423

Muzou jit jezdit k Uberu...:)))

+5/−4
2.2.2017 3:06

P53e82t41r 47K51e89ř 8973414652948

Dle článku nemohou ;-D

0/0
2.2.2017 8:44

G51i15t84a 29H25o50r41á79k92o76v16á 4824397837936

Proč ne?

0/0
2.2.2017 8:56

J52a13n 74L82u60k39á79š 7187373573942

Nevim jak ted, ale pred par lety bylo naprosto normalni, ze nektere hospody mely nasmlouvanou smluvni prepravu, a kdyz zakaznik pozadal o taxi, nezavolali mu taxi ale smluvniho prepravce.

Pokud je legalni toto, musi byt legalni i Uber.

Jinak jsem s Uberem alezpon zatim nikdy nejel, ale neni normalni, ze jsou taxiky v Brne drazsi nez v Praze a to o dost.

+8/0
1.2.2017 20:07

P57e25t44r 93K63e81ř 8783254412228

"Smluvní přeprava" se tomu myslím říká a v článku o tom byla zmínka. To ale musí mít řidič smlouvu ;-)

0/0
2.2.2017 8:48

M50a37r84t80i40n 61K72a56r36á69s53e57k 1538974859334

Taky že ano. Poptáním jízdy na Uberu, nabídnutím služby řidičem a přijetím nabízené služby vzniká smlouva uzavřená přes internet. Jako když něco koupíte na e-shopu. A na jejím základě se pak objeví auto tam kde čučíte a odveze vás tam kam jste požadoval.

0/0
14.2.2017 20:49

L58u15k65a70s 96N56o71v29a91k 4259449983228

Protoze tam taxikari maji jeste rozum a nepredhani se kdo bude levnejsi.

A smluvni preprava (pro vozy do 9mist vč.řidiče) už neexistuje a je to taxisluzba.

0/0
4.2.2017 15:21

P34e14t23r 51D81v11o75r89a11k 5299768172603

Pane Nyvlt,

Uber je prave diky jejich aplikaci tou nejspolehlivejsi kontrolou!

Jelikoz kazdy zakaznik ma moznost napsat hodnoceni, ktere je, samozrejme, verejne pristupne kazdemu zakaznikovi. Vi kam jede a za kolik presne, s kym jede, jak ridice hodnotili predchozi zakaznici atd.

Coz, bohuzel, je neco, o cem si zakaznici taxisluzby mohou nechat jen zdat.

+1/−2
1.2.2017 19:09
Foto

R11a86d51e10k 70D45o17m40i33n72i59k 69Š24e93f65r64á88n25e27k 7728444112659

Melete nesmysly, tohle je běžné i u taxislužeb, u Liftago a dalších.

+2/−2
1.2.2017 23:05

P39e15t71r 96D20v42o56r85a88k 5629468542833

No, to urcite...

+1/−2
2.2.2017 2:53

G77i90t53a 97H90o80r11á40k63o81v66á 4174207347226

A taky vám okamžitě vystaví fakturu, kterou dostanete na email.

+1/0
2.2.2017 8:59

J14u58r44a26j 10R31i22č94á98n48y 4961968756867

Podobnou sluzbu nabizi Liftago :o)

+1/0
2.2.2017 9:03

J69i16r77k48a 80S86e96k70o 2284815623980

Liftago poskytuje větší výběra mnohem lepší služby a je legální ale hlavně se domluvíte česky a řidič nebloudi navíc nehrozí žádné násobky jízdného ve špičce.Tak proč nelegální Uber?

+1/0
2.2.2017 14:40

L34u74d33ě14k 89P98r17o44v81a39z28n30í54k 8613641952545

"Dehonestuje to mojí práci", řekl taxikář R^;-D

+6/−1
1.2.2017 19:08

S59t93a83n34i53s92l74a88v 67N38ý47v24l42t 2404625623

Taxikář by taky mohl jezdit za jejich ceny, ALE - musí platit daně - soc,zdrav.z příjmu, silniční, serivs taxametru - který oni nemají - je to ze zákona metrologické zařízení a podléhá revizím - jako na benzínce počítadlo benzínu - musí ukazovat přesnou cenu v aktuálním čase. Vjezdové výpalné. Musí víc papírovat. Častěji na technickou. A ta největší položka je 5 - 10 tisíc za dispečink - který mimo jiné výhody - většinou zaměstnává zdravotně postižené, nebo matky na mateřské. V Praze je možný, že maj za dispečink mnohem větší výpalné, já to vidím podle menšího města. A oni dodržují více méně veškeré tyhle státní buzeráky a výpalné a je to podlé údajů z mé taxislužby kolem 55% tržby každého řidiče, pokud se započítá i amortizace a palivo, bez započítání nehod.

Pak když taxikář pod dispečinkem natočí za měsíc 50tisíc, zbyde mu 22 a vydělíte si to 230 a více hodinama, které tam seděl, tak to není žádná výhra.

Ještě musí mít žlutou kartu, která jakousi zárukou, že zná mapu a zákony, které ho svazujou, že řidič není trestanec, opilec, není mu 80let a nemá sklony k pedofilii.

Nedivím se, že se mají na uberáky pifku. !!

+6/0
1.2.2017 18:44

P10e96t46r 71D93v57o96r88a41k 5149408872573

Ja vam rozumim, ale to me, jako zakaznika,

naprosto nezajima...

Spise byste se mel obratit na mistni ci statni urady, proc

ma toto povolani tolik administrativnich prekazek.

Jestli to nebude tim, ze vzdy melo spatnou povest...

+3/−2
1.2.2017 19:01

G92i28t31a 11H26o68r86á78k74o79v80á 4584257317706

No Uber Black má taky licenci, živnostenský list a žlutou kartu a všichni platí provizi Uberu.

+3/0
2.2.2017 9:01

P69e29t48r 98K65r66a54f64č28i33k 7594115956934

použili jsme Uber v Londýně, naprostá spokojenost. Přehled kudy jedete a za kolik jedete, do 2 minut přijel.

+1/−1
1.2.2017 16:54
Foto

R92a49d62e85k 41D74o20m25i22n26i70k 74Š83e35f26r64á23n78e36k 7368294212659

Jestli si myslíte, že tohle umí jen Uber, tak jste na omylu...

+3/−2
1.2.2017 21:35

P41e31t89r 48D62v13o76r66a66k 5909838802403

Jasne, umi to i AAA Taxi...Jen to jeste nikdo nikdy nevidel...

+2/−2
2.2.2017 2:55

J28i71r83k56a 59S54e16k31o 2374905813280

Uber je dávno překonaná aplikace, jsou v čr i jiné aplikace které nabízejí mnohem víc a jsou rozšířenější v čr než uber (nemluvím o aplikacích dispečinků)

0/0
3.2.2017 14:00

P48e62t20r 79M74r68á74č81e82k 5303639506357

Asi takhle...poslední jízda z hl. náhraží dom (1.3km) mě stála 130,- Kč (bězná taxislužba co tam stojí) Takže Uber jen vítám :-)

+4/−2
1.2.2017 15:31

M56a22t45ě59j 13V82á10c53h84a 6465519930787

ceny budou tak poloviční podle pražských zkušeností

+1/0
1.2.2017 16:17

S75t73a14n43i13s40l18a30v 24N49ý66v85l91t 2314195983

Máte chtít účtenku. Buď vám ji dá, nebo nedá. To vychází na startovné 50kč a 50kč za km. S tím byste dospěl na magistrátu omluvy, odškodného a onen zloděj by byl potrestán

1) za klamavou cenu - pokud vůbec ceník byl někde vidět - ze zákona o cenách musí být uvnitř na palubní desce, a donedávna musel být na dveřích auta.

2) za nevydání účtenky s aktuálním datem, časem, cenou, a jeho obchoním jménem

3) bude mu kontrolován taxametr a nejspíš by schytal malý audit tržeb.

Nejhorší je zákazník, kterej se na cenu neptá předem, ale vleze do auta a čeká co bude. Pak nám poctivým firmám dělá špatné jméno.

0/0
1.2.2017 18:48
Foto

R56a96d17e43k 31D13o41m70i70n34i17k 81Š73e62f26r68á85n94e92k 7108764492279

Nevíte o čem mluvíte. Nástupní sazba 40,- sazba za km je 28, pokud jedete v čase plné magistrály, musíte počítat i s 6 Kč/min za čekačku. Ceník musí být i vně vozidla, na tom se nic nezměnilo. Za kecy o auditu, který by řidič schytal, byste zrovna vy schytal tak leda pohlavek.

+1/0
1.2.2017 21:44

S33t41a15n42i72s77l73a20v 61N89ý54v38l48t 2434605573

u nás v Liberci nemáme povinný ceníky na vozu.

0/0
1.2.2017 21:47

S72t42a42n71i78s33l36a55v 60N32ý97v98l95t 2384185313

já jsem měl audit od čoiky a pokutu 200Kč za zimní čas na taxametru v létě - tehdá torola sama nepřepínala čas. Svlíknou vás do naha.

0/0
1.2.2017 21:49
Foto

R17a79d83e11k 25D70o68m91i96n23i54k 90Š29e34f76r34á35n46e29k 7678434762479

200 vás svlíkne do naha?

0/0
1.2.2017 23:07
Foto

R98a15d59e80k 49D79o73m24i32n81i32k 30Š68e59f58r42á12n72e50k 7748654772459

Pokud jste pročekali cca 9 minut na semaforech, nebo v koloně, je cena v pořádku. Mezi námi, nechat se vézt 1300 metrů, to je výkon. Ale co, dneska si lidi objednávájí auto i na 600 metrů. I ten Václavák je delší. Za kolik byste to jel vy?

+1/−1
1.2.2017 21:40

P35e36t54r 72M73r58á18č50e87k 5403429836957

Mezi námi, nechat se vézt 1300 metrů, ve 2 ráno, když nejede MHD, manželka na podpatcích a je -8 stupňů, je zcela adekvátní. Jo a kolony nebyly :-D

0/0
2.2.2017 14:25

L65i88b28o21r 32N98á32b18ě96l13e18k 3735763142272

Zrovna ve 2h jede v Brně rozjezd. Jízdenka 20kč.

0/0
2.2.2017 18:01

J93i92r11k81a 31S68e33k53o 2944175103640

až vám ve špičce napočítá uber 3,6násobek, rád vzpomenete na těch 130

+2/0
3.2.2017 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.