Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uber už je i v Brně. Taxikářům vadí, magistrát jej hodlá kontrolovat

Americká společnost Uber, s níž se může v podstatě každý řidič stát taxikářem, od středy funguje i v Brně. Místním taxikářům se - stejně jako tomu bylo v jiných městech - nelíbí, že firma vstupuje na trh za nerovných podmínek a porušuje zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T37o77m60á79š 71K76o33l42i45š 3145356582238

Je potřeba,aby si národ uvědomil,že řidiči taxislužby jsou osvč,čili si platí soc. a zdravotní sami,to je +- 5 tis,platí dispečink +- 5 tis,platí auto,buď leasing nebo vlastní,opravy,servisy,pneu,každý rok musí na STK,musí mít licenci,tzn zkoušky,které musí opakovat každých 10 let,povinné ručení je 1,5 násobek oproti motorovým vozidlům,protože jsou taxi,taxametr 12-15 tis,polepy,vysílačka,to všechno stojí peníze a to je hodně peněz,a pak musí z něčeho žít a platit to,co ostatní,nájem,jídlo a pod.Kdo si to nevyzkoušel,ať nesoudí.Nicméně řidiči jsou pojištěni,mají vše dle zákona,pokud se vám ve voze něco stane,je to pojištěné,pokud nedorazíte včas na letiště,je to pojištěné a pak přijde Uber,neprofesionální řidiči,kteří mají jen řidičák,pokud se něco stane,nemáte nic,nemusí mít zkoušky,taxametr,lampu,prostě vůbec nic,jezdí za tak nízké ceny,že nechápu,z čeho budou platit servis,opravy a nové auto po opotřebování stávajícího. Já bych svou ženu k někomu takovému neposadil.Je to černá taxislužba a češi hledí jen na ušetřené peníze a jejich bezpečí je nezajímá.Vzpamatujte se.

+1/0
3.2.2017 16:35

M56a95r32t34i13n 73K62a13r19á52s35e65k 1258474809734

A nemyslíte si, že je každého věc, jestli cestuje stopem, nebo ho vozí do práce borec z ulice kterému přispívá na benzín, nebo smluvní dopravce jako je uber, nebo taxík jako jste zjevně Vy?

Já třeba vůbec nepotřebuju pojištění pozdního příjezdu, ani řidiče se zkouškou z místopisu a už vůbec né taxametr, protože jednoduchá aplikace daleko líp a bez možnosti podvodů spočítá, kolik to bude stát, ještě než kliknu na přivolání toho auta. Jediné co bych považoval za nutnost, je pojištění cestujících v autě, řidiče co už jako řidič dospěl a samozřejmě auto v solidním stavu, což stáří do 10 let celkem slušně zaručuje. Jak starý smí být taxík? Dokud projde STKčkem? Nic proti tomu, ale to abyste viděl zase nějakou výhodu pro taxíky. Teda krom vyhrazených pruhů, vyhrazených stání, vjíždění do různých omezení. No a co se týče placení sociálního/zdravotního, to je záležitost výše příjmu. Pokud vím, tak i řidič UBERu musí mít živnosťák. Dispečink (čili aplikace UBER) je přece taky placená věc. Že je levnější než Váš dispečink? Ale notááák, to snad nechcete dávat za vinu UBERu, to si vyřiďte se svým dispečinkem. STK a povinné ručení - tady by se asi měla stanovit hranice, kdy už nejde o přivýdělek po práci, ale o regulérní smluvní dopravu a takové auto provozovat ve stejném režimu jako taxíky, STK ročně a ručení vyšší. Rozhodně to ale není na zakázání smluvní přepravy a rozhodně to nezdraží službu na úroveň taxi. A taky by se pak mohlo v interních pravidlech UBERu upustit od maximálního stáří vozu10 let.

0/0
14.2.2017 20:34

M71i42r32o83s47l46a68v 25H18r50a77c10h 9826709565755

Pro Uber jsem jezdil v Praze a a vzhledem k tomu že to pořád zlevňovali a poplatky nesnížili je to teď pro zoufalce. Jet na letiště z centra za 180 Kč výdělku. ???? Ať jdou do p.či bu.íci z Ubru. Akorát se sem kuli němu stahuje kdejaká cháska z východu. Nemam nic proti lidem, ale oni cíleně využívají toho, tito lidé tady nemají šanci být zaměstnaní za pořádný peníze jinde. Jim je jedno že 50 procent řidičů v Praze nemluví česky a Prahu nezná. Uber = vy.ebávka. A Krnáčová ta mlčí. Uber asi umí ty peníze co vybere nacpat na správný místa. Já si z auta udělal normálního Taxíka a jezdím pro Liftago. Česká aplikace fungující podobně, ale slušně zachází s Taxikáři.

+4/−1
2.2.2017 13:04

A41l32e84š 50N51e81v24e15s31e61l83ý 2527943647330

Vcera v 7 rano. Potrebuju taxi na Hlavnak na vlak. Sakra, trochu nasnezilo. City taxi. Sorry, nejezdime. Impuls taxi, sorry, nejezdime. Liftago, zadny auto v dohledu. Jsem rad za kazdou dalsi sluzbu, ktera me odveze kam potrebuju.

0/−1
2.2.2017 13:02

P94e58t70r 12V81o50p20i76č87k79a 5242837357736

trochu mi to pripomina dobu, kdy v cesku jezdil z brna do prahy jeden dopravce a jeho sluzby byli katastrofalni. Pak prisel Jancura a zacaly se dit veci. Snad se neco podobneho stane i ted a taxikari pochopi, ze to jak to delaji neni zrovna idealni.

+2/0
2.2.2017 11:56

P78e41t61r 76V92o42p39i96č39k91a 5572377117326

kdyby se taxikari nechovali jako hovada a nevozili lidi za nekrestanske penize, uber by nikdy nevznikl.

+4/−3
2.2.2017 11:54

P62a93t73r59i83k 55P29i39l80c88h 5165647639444

Soud se v Praze zastal Uberu, ze se jedna o spolujizdu

+1/−2
2.2.2017 11:11

P39e37t15r 44R97i52h54a21k 7381978348706

coz z principu a podstaty veci neni pravda. teda aspon podle meho nazoru.

+1/0
2.2.2017 18:06

P50a15t37r46i54k 95P29i63l11c65h 5935317159734

http://ekonomika.idnes.cz/soud-zrusil-pokutu-pro-prazskeho-ridice-uberu-fld-/eko-doprava.aspx?c=A161103_152624_ekonomika_rny

0/−1
3.2.2017 6:28

P67e95t12r 47R12i94h81a48k 7521288928436

nerozporuji. jen podle meho uber je taxikareni a ne spolujizda jak se snazi zakamuflovat

+1/0
3.2.2017 15:32

L66u14k56a77s 49N73o41v92a12k 4739749763588

Omyl. Soudkyne prvoinstancniho soudu rozhodla, zcela nelogicky, ze ridic nemohl vedet, ze uzitim aplikace porusuje zakon...

Nic o spolujizde tam neni...

0/0
4.2.2017 15:19

J24a57n 33U90l93r41i20c40h 9509916159434

Faktem je, že pokud někdo soustavně jezdí za úplatu (převyšující náklady na jízdu), je taxikář, ať už si tak říká nebo ne.

+4/0
2.2.2017 11:09

R27a88d24e90k 97H85o43d12a87ň 9916727841613

Chápu že taxikáři protestují. Řešení je přece jednoduché a logické - zrušit nesmyslné "místní" regulace pro taxíky, které jsou jednoznačně anachronismus.

* k čemu zkoušky z místopisu v době, kdy může mít každý za pár šupů navigaci která navíc dokáže volit cestu v závislosti na aktuální dopravě

* k čemu taxametr, s kterým se stejně i po desítkách let a kontrol fixluje jak to jen jde v době, kdy zákazník může snadno kontrolovat za kolik jede?

* a hlavně, k čemu dělat "místní regulace" v době, kdy lidé cestují po světě jako nikdy dřív?

Zrovna v ČR kde jsou taxikáři proslavení švindlováním že jsou o tom příspěvky ve všemožných cestovních průvodcích bych prostě jako cizinec taky raději volil Uber - nemám sice nějakou "pseudozáruku kvality" od nějakého Šmouly z dispečinku, ale hodnocení klientů je pro mě důležitější.

+9/−3
2.2.2017 10:57

J90a62n 37U13l10r91i29c52h 9329536719894

Přesně! R^

+2/−1
2.2.2017 11:08

P53e20t18r 61K92e73ř 8973234592608

A už jsme zase vytvořili nesmysl. Provozovatele "zprostředkovatelské služby" necháme podnikat, i když je nám známo, že jeho poskytovatelé služeb nefungují v legální rovině. Je to jako bychom nechali "zprostředkovatele" nabízet distribuci drog, či převoz imigrantů, nedej bože dokonce obchod s dětmi. Vždyť je to jen zprostředkovatel a jeho činnost je legální. Nemůže za to, že dealer nemá povolení k obchodu s omamnými látkami, řidič pašerák netuší že zákazníci v kufru přestupují hranici nelegálně a hodný strýc neví nic o pravých rodičích dítěte.

Buď ať to jako celek povolí, nebo zakážou. Oboje by mohlo být správné.

+3/−1
2.2.2017 8:44

M49a93r25t39i72n 87K66a51r71á70s98e41k 1148174409574

Uber nebo jiné podobné služby, jsou jako inzertní server, nebo noviny. Někdo tam služby poptává, jiný ji nabízí. Jen s tím rozdílem, že je ta služba regulovaná, protože zprostředkovatel chce mít po celém světě nějakou pověst a úroveň. No a jestli ti co službu nabízí fungují legálně, to už je jejich boj. Když koupím na netu od starší paní desatery pletené fusakle, a ona jich takhle prodá stovky měsíčně a nezdaní příjem, čí je to asi problém? Inzertního serveru?

0/0
14.2.2017 20:44

L71u61k21á73š 26T34e47s87a77ř 3808185247929

Je to nespravedlivé - jedni si musí platit licenci, různý zkoušky a druzí nemusí?

+7/−1
1.2.2017 22:42

P59e35t10r 42D22v42o86r70a29k 5419848792803

Vsak to nemuseji delat, kdyz je to tak narocne povolani...;)))

+1/−2
2.2.2017 3:06

P10e89t21r 16D10v31o45r11a46k 5119858432343

Muzou jit jezdit k Uberu...:)))

+5/−4
2.2.2017 3:06

P12e16t46r 57K63e73ř 8733914462698

Dle článku nemohou ;-D

0/0
2.2.2017 8:44

G66i28t71a 29H69o37r40á75k40o91v25á 4434357817766

Proč ne?

0/0
2.2.2017 8:56

J59a72n 22L55u57k49á66š 7177193353492

Nevim jak ted, ale pred par lety bylo naprosto normalni, ze nektere hospody mely nasmlouvanou smluvni prepravu, a kdyz zakaznik pozadal o taxi, nezavolali mu taxi ale smluvniho prepravce.

Pokud je legalni toto, musi byt legalni i Uber.

Jinak jsem s Uberem alezpon zatim nikdy nejel, ale neni normalni, ze jsou taxiky v Brne drazsi nez v Praze a to o dost.

+8/0
1.2.2017 20:07

P22e65t66r 21K87e44ř 8403324922438

"Smluvní přeprava" se tomu myslím říká a v článku o tom byla zmínka. To ale musí mít řidič smlouvu ;-)

0/0
2.2.2017 8:48

M80a61r17t69i69n 70K93a28r89á76s34e69k 1968894619274

Taky že ano. Poptáním jízdy na Uberu, nabídnutím služby řidičem a přijetím nabízené služby vzniká smlouva uzavřená přes internet. Jako když něco koupíte na e-shopu. A na jejím základě se pak objeví auto tam kde čučíte a odveze vás tam kam jste požadoval.

0/0
14.2.2017 20:49

L44u95k13a59s 18N45o78v56a71k 4739649523568

Protoze tam taxikari maji jeste rozum a nepredhani se kdo bude levnejsi.

A smluvni preprava (pro vozy do 9mist vč.řidiče) už neexistuje a je to taxisluzba.

0/0
4.2.2017 15:21

P84e21t41r 47D95v97o65r51a85k 5859558472273

Pane Nyvlt,

Uber je prave diky jejich aplikaci tou nejspolehlivejsi kontrolou!

Jelikoz kazdy zakaznik ma moznost napsat hodnoceni, ktere je, samozrejme, verejne pristupne kazdemu zakaznikovi. Vi kam jede a za kolik presne, s kym jede, jak ridice hodnotili predchozi zakaznici atd.

Coz, bohuzel, je neco, o cem si zakaznici taxisluzby mohou nechat jen zdat.

+1/−2
1.2.2017 19:09
Foto

R42a11d79e24k 74D15o92m52i47n36i72k 83Š97e12f14r45á95n15e27k 7468434782459

Melete nesmysly, tohle je běžné i u taxislužeb, u Liftago a dalších.

+2/−2
1.2.2017 23:05

P85e72t98r 34D19v41o57r50a65k 5429758442973

No, to urcite...

+1/−2
2.2.2017 2:53

G41i95t67a 70H98o18r57á48k56o49v93á 4924297547796

A taky vám okamžitě vystaví fakturu, kterou dostanete na email.

+1/0
2.2.2017 8:59

J67u18r13a47j 95R24i17č25á50n94y 4611948966697

Podobnou sluzbu nabizi Liftago :o)

+1/0
2.2.2017 9:03

J40i18r63k13a 72S48e38k44o 2284385843390

Liftago poskytuje větší výběra mnohem lepší služby a je legální ale hlavně se domluvíte česky a řidič nebloudi navíc nehrozí žádné násobky jízdného ve špičce.Tak proč nelegální Uber?

+1/0
2.2.2017 14:40

L87u46d78ě16k 14P64r60o88v42a62z93n78í29k 8903261552715

"Dehonestuje to mojí práci", řekl taxikář R^;-D

+6/−1
1.2.2017 19:08

S18t14a21n87i18s48l85a89v 29N80ý25v45l49t 2784275173

Taxikář by taky mohl jezdit za jejich ceny, ALE - musí platit daně - soc,zdrav.z příjmu, silniční, serivs taxametru - který oni nemají - je to ze zákona metrologické zařízení a podléhá revizím - jako na benzínce počítadlo benzínu - musí ukazovat přesnou cenu v aktuálním čase. Vjezdové výpalné. Musí víc papírovat. Častěji na technickou. A ta největší položka je 5 - 10 tisíc za dispečink - který mimo jiné výhody - většinou zaměstnává zdravotně postižené, nebo matky na mateřské. V Praze je možný, že maj za dispečink mnohem větší výpalné, já to vidím podle menšího města. A oni dodržují více méně veškeré tyhle státní buzeráky a výpalné a je to podlé údajů z mé taxislužby kolem 55% tržby každého řidiče, pokud se započítá i amortizace a palivo, bez započítání nehod.

Pak když taxikář pod dispečinkem natočí za měsíc 50tisíc, zbyde mu 22 a vydělíte si to 230 a více hodinama, které tam seděl, tak to není žádná výhra.

Ještě musí mít žlutou kartu, která jakousi zárukou, že zná mapu a zákony, které ho svazujou, že řidič není trestanec, opilec, není mu 80let a nemá sklony k pedofilii.

Nedivím se, že se mají na uberáky pifku. !!

+6/0
1.2.2017 18:44

P18e76t37r 18D45v40o11r15a63k 5179458382433

Ja vam rozumim, ale to me, jako zakaznika,

naprosto nezajima...

Spise byste se mel obratit na mistni ci statni urady, proc

ma toto povolani tolik administrativnich prekazek.

Jestli to nebude tim, ze vzdy melo spatnou povest...

+3/−2
1.2.2017 19:01

G22i56t91a 66H35o23r27á96k31o49v60á 4884857337496

No Uber Black má taky licenci, živnostenský list a žlutou kartu a všichni platí provizi Uberu.

+3/0
2.2.2017 9:01

P24e49t62r 44K85r70a51f63č17i20k 7404175986564

použili jsme Uber v Londýně, naprostá spokojenost. Přehled kudy jedete a za kolik jedete, do 2 minut přijel.

+1/−1
1.2.2017 16:54
Foto

R79a71d19e51k 77D72o87m57i20n35i61k 30Š85e68f26r47á32n21e90k 7858654112729

Jestli si myslíte, že tohle umí jen Uber, tak jste na omylu...

+3/−2
1.2.2017 21:35

P59e67t90r 57D48v81o35r28a24k 5699268592403

Jasne, umi to i AAA Taxi...Jen to jeste nikdo nikdy nevidel...

+2/−2
2.2.2017 2:55

J18i21r22k45a 90S14e23k10o 2234105123350

Uber je dávno překonaná aplikace, jsou v čr i jiné aplikace které nabízejí mnohem víc a jsou rozšířenější v čr než uber (nemluvím o aplikacích dispečinků)

0/0
3.2.2017 14:00

P25e84t98r 49M30r42á55č17e21k 5503609296347

Asi takhle...poslední jízda z hl. náhraží dom (1.3km) mě stála 130,- Kč (bězná taxislužba co tam stojí) Takže Uber jen vítám :-)

+4/−2
1.2.2017 15:31

M16a32t91ě20j 90V14á35c37h17a 6365199750987

ceny budou tak poloviční podle pražských zkušeností

+1/0
1.2.2017 16:17

S81t51a10n58i59s65l65a42v 62N82ý84v96l81t 2244195473

Máte chtít účtenku. Buď vám ji dá, nebo nedá. To vychází na startovné 50kč a 50kč za km. S tím byste dospěl na magistrátu omluvy, odškodného a onen zloděj by byl potrestán

1) za klamavou cenu - pokud vůbec ceník byl někde vidět - ze zákona o cenách musí být uvnitř na palubní desce, a donedávna musel být na dveřích auta.

2) za nevydání účtenky s aktuálním datem, časem, cenou, a jeho obchoním jménem

3) bude mu kontrolován taxametr a nejspíš by schytal malý audit tržeb.

Nejhorší je zákazník, kterej se na cenu neptá předem, ale vleze do auta a čeká co bude. Pak nám poctivým firmám dělá špatné jméno.

0/0
1.2.2017 18:48
Foto

R88a57d90e87k 39D67o22m12i18n19i73k 73Š27e87f74r33á49n48e89k 7548574612839

Nevíte o čem mluvíte. Nástupní sazba 40,- sazba za km je 28, pokud jedete v čase plné magistrály, musíte počítat i s 6 Kč/min za čekačku. Ceník musí být i vně vozidla, na tom se nic nezměnilo. Za kecy o auditu, který by řidič schytal, byste zrovna vy schytal tak leda pohlavek.

+1/0
1.2.2017 21:44

S94t85a70n32i46s93l38a76v 93N86ý48v59l44t 2314455403

u nás v Liberci nemáme povinný ceníky na vozu.

0/0
1.2.2017 21:47

S69t49a90n49i84s91l47a53v 87N58ý45v58l90t 2694605853

já jsem měl audit od čoiky a pokutu 200Kč za zimní čas na taxametru v létě - tehdá torola sama nepřepínala čas. Svlíknou vás do naha.

0/0
1.2.2017 21:49
Foto

R14a62d15e26k 16D31o27m72i41n24i86k 34Š66e52f53r86á18n78e50k 7628184752919

200 vás svlíkne do naha?

0/0
1.2.2017 23:07
Foto

R56a42d82e73k 11D45o47m16i43n10i43k 96Š39e14f39r19á51n75e59k 7348974662809

Pokud jste pročekali cca 9 minut na semaforech, nebo v koloně, je cena v pořádku. Mezi námi, nechat se vézt 1300 metrů, to je výkon. Ale co, dneska si lidi objednávájí auto i na 600 metrů. I ten Václavák je delší. Za kolik byste to jel vy?

+1/−1
1.2.2017 21:40

P10e43t71r 36M78r50á16č52e19k 5223159716437

Mezi námi, nechat se vézt 1300 metrů, ve 2 ráno, když nejede MHD, manželka na podpatcích a je -8 stupňů, je zcela adekvátní. Jo a kolony nebyly :-D

0/0
2.2.2017 14:25

L42i30b81o35r 34N80á85b90ě69l23e49k 3575983362732

Zrovna ve 2h jede v Brně rozjezd. Jízdenka 20kč.

0/0
2.2.2017 18:01

J13i82r77k34a 75S41e49k11o 2744655953100

až vám ve špičce napočítá uber 3,6násobek, rád vzpomenete na těch 130

+2/0
3.2.2017 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.