Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uber už je i v Brně. Taxikářům vadí, magistrát jej hodlá kontrolovat

Americká společnost Uber, s níž se může v podstatě každý řidič stát taxikářem, od středy funguje i v Brně. Místním taxikářům se - stejně jako tomu bylo v jiných městech - nelíbí, že firma vstupuje na trh za nerovných podmínek a porušuje zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T48o68m50á39š 96K82o93l74i10š 3575326882218

Je potřeba,aby si národ uvědomil,že řidiči taxislužby jsou osvč,čili si platí soc. a zdravotní sami,to je +- 5 tis,platí dispečink +- 5 tis,platí auto,buď leasing nebo vlastní,opravy,servisy,pneu,každý rok musí na STK,musí mít licenci,tzn zkoušky,které musí opakovat každých 10 let,povinné ručení je 1,5 násobek oproti motorovým vozidlům,protože jsou taxi,taxametr 12-15 tis,polepy,vysílačka,to všechno stojí peníze a to je hodně peněz,a pak musí z něčeho žít a platit to,co ostatní,nájem,jídlo a pod.Kdo si to nevyzkoušel,ať nesoudí.Nicméně řidiči jsou pojištěni,mají vše dle zákona,pokud se vám ve voze něco stane,je to pojištěné,pokud nedorazíte včas na letiště,je to pojištěné a pak přijde Uber,neprofesionální řidiči,kteří mají jen řidičák,pokud se něco stane,nemáte nic,nemusí mít zkoušky,taxametr,lampu,prostě vůbec nic,jezdí za tak nízké ceny,že nechápu,z čeho budou platit servis,opravy a nové auto po opotřebování stávajícího. Já bych svou ženu k někomu takovému neposadil.Je to černá taxislužba a češi hledí jen na ušetřené peníze a jejich bezpečí je nezajímá.Vzpamatujte se.

+1/0
3.2.2017 16:35

M28a68r74t58i17n 95K97a35r15á53s80e50k 1308604709224

A nemyslíte si, že je každého věc, jestli cestuje stopem, nebo ho vozí do práce borec z ulice kterému přispívá na benzín, nebo smluvní dopravce jako je uber, nebo taxík jako jste zjevně Vy?

Já třeba vůbec nepotřebuju pojištění pozdního příjezdu, ani řidiče se zkouškou z místopisu a už vůbec né taxametr, protože jednoduchá aplikace daleko líp a bez možnosti podvodů spočítá, kolik to bude stát, ještě než kliknu na přivolání toho auta. Jediné co bych považoval za nutnost, je pojištění cestujících v autě, řidiče co už jako řidič dospěl a samozřejmě auto v solidním stavu, což stáří do 10 let celkem slušně zaručuje. Jak starý smí být taxík? Dokud projde STKčkem? Nic proti tomu, ale to abyste viděl zase nějakou výhodu pro taxíky. Teda krom vyhrazených pruhů, vyhrazených stání, vjíždění do různých omezení. No a co se týče placení sociálního/zdravotního, to je záležitost výše příjmu. Pokud vím, tak i řidič UBERu musí mít živnosťák. Dispečink (čili aplikace UBER) je přece taky placená věc. Že je levnější než Váš dispečink? Ale notááák, to snad nechcete dávat za vinu UBERu, to si vyřiďte se svým dispečinkem. STK a povinné ručení - tady by se asi měla stanovit hranice, kdy už nejde o přivýdělek po práci, ale o regulérní smluvní dopravu a takové auto provozovat ve stejném režimu jako taxíky, STK ročně a ručení vyšší. Rozhodně to ale není na zakázání smluvní přepravy a rozhodně to nezdraží službu na úroveň taxi. A taky by se pak mohlo v interních pravidlech UBERu upustit od maximálního stáří vozu10 let.

0/0
14.2.2017 20:34

M29i68r18o22s14l31a64v 77H87r73a20c96h 9886509105555

Pro Uber jsem jezdil v Praze a a vzhledem k tomu že to pořád zlevňovali a poplatky nesnížili je to teď pro zoufalce. Jet na letiště z centra za 180 Kč výdělku. ???? Ať jdou do p.či bu.íci z Ubru. Akorát se sem kuli němu stahuje kdejaká cháska z východu. Nemam nic proti lidem, ale oni cíleně využívají toho, tito lidé tady nemají šanci být zaměstnaní za pořádný peníze jinde. Jim je jedno že 50 procent řidičů v Praze nemluví česky a Prahu nezná. Uber = vy.ebávka. A Krnáčová ta mlčí. Uber asi umí ty peníze co vybere nacpat na správný místa. Já si z auta udělal normálního Taxíka a jezdím pro Liftago. Česká aplikace fungující podobně, ale slušně zachází s Taxikáři.

+4/−1
2.2.2017 13:04

A92l71e87š 12N19e58v96e75s42e18l42ý 2257683887750

Vcera v 7 rano. Potrebuju taxi na Hlavnak na vlak. Sakra, trochu nasnezilo. City taxi. Sorry, nejezdime. Impuls taxi, sorry, nejezdime. Liftago, zadny auto v dohledu. Jsem rad za kazdou dalsi sluzbu, ktera me odveze kam potrebuju.

0/−1
2.2.2017 13:02

P32e32t61r 79V88o24p75i17č96k14a 5962697427846

trochu mi to pripomina dobu, kdy v cesku jezdil z brna do prahy jeden dopravce a jeho sluzby byli katastrofalni. Pak prisel Jancura a zacaly se dit veci. Snad se neco podobneho stane i ted a taxikari pochopi, ze to jak to delaji neni zrovna idealni.

+2/0
2.2.2017 11:56

P10e46t63r 52V35o56p57i72č67k12a 5702717417796

kdyby se taxikari nechovali jako hovada a nevozili lidi za nekrestanske penize, uber by nikdy nevznikl.

+4/−3
2.2.2017 11:54

P95a87t49r18i98k 97P87i74l36c69h 5215407279644

Soud se v Praze zastal Uberu, ze se jedna o spolujizdu

+1/−2
2.2.2017 11:11

P90e97t22r 87R63i89h41a70k 7771718438416

coz z principu a podstaty veci neni pravda. teda aspon podle meho nazoru.

+1/0
2.2.2017 18:06

P27a59t63r58i19k 26P81i95l21c18h 5645887699444

http://ekonomika.idnes.cz/soud-zrusil-pokutu-pro-prazskeho-ridice-uberu-fld-/eko-doprava.aspx?c=A161103_152624_ekonomika_rny

0/−1
3.2.2017 6:28

P96e35t19r 93R41i93h39a92k 7801698898816

nerozporuji. jen podle meho uber je taxikareni a ne spolujizda jak se snazi zakamuflovat

+1/0
3.2.2017 15:32

L17u50k48a34s 19N76o73v67a79k 4389209763608

Omyl. Soudkyne prvoinstancniho soudu rozhodla, zcela nelogicky, ze ridic nemohl vedet, ze uzitim aplikace porusuje zakon...

Nic o spolujizde tam neni...

0/0
4.2.2017 15:19

J93a58n 31U53l81r42i33c27h 9289926159614

Faktem je, že pokud někdo soustavně jezdí za úplatu (převyšující náklady na jízdu), je taxikář, ať už si tak říká nebo ne.

+4/0
2.2.2017 11:09

R83a39d48e12k 34H77o93d68a36ň 9186407571853

Chápu že taxikáři protestují. Řešení je přece jednoduché a logické - zrušit nesmyslné "místní" regulace pro taxíky, které jsou jednoznačně anachronismus.

* k čemu zkoušky z místopisu v době, kdy může mít každý za pár šupů navigaci která navíc dokáže volit cestu v závislosti na aktuální dopravě

* k čemu taxametr, s kterým se stejně i po desítkách let a kontrol fixluje jak to jen jde v době, kdy zákazník může snadno kontrolovat za kolik jede?

* a hlavně, k čemu dělat "místní regulace" v době, kdy lidé cestují po světě jako nikdy dřív?

Zrovna v ČR kde jsou taxikáři proslavení švindlováním že jsou o tom příspěvky ve všemožných cestovních průvodcích bych prostě jako cizinec taky raději volil Uber - nemám sice nějakou "pseudozáruku kvality" od nějakého Šmouly z dispečinku, ale hodnocení klientů je pro mě důležitější.

+9/−3
2.2.2017 10:57

J98a86n 24U12l63r68i25c41h 9429476449184

Přesně! R^

+2/−1
2.2.2017 11:08

P48e97t36r 66K63e88ř 8573424722348

A už jsme zase vytvořili nesmysl. Provozovatele "zprostředkovatelské služby" necháme podnikat, i když je nám známo, že jeho poskytovatelé služeb nefungují v legální rovině. Je to jako bychom nechali "zprostředkovatele" nabízet distribuci drog, či převoz imigrantů, nedej bože dokonce obchod s dětmi. Vždyť je to jen zprostředkovatel a jeho činnost je legální. Nemůže za to, že dealer nemá povolení k obchodu s omamnými látkami, řidič pašerák netuší že zákazníci v kufru přestupují hranici nelegálně a hodný strýc neví nic o pravých rodičích dítěte.

Buď ať to jako celek povolí, nebo zakážou. Oboje by mohlo být správné.

+3/−1
2.2.2017 8:44

M47a35r65t55i59n 26K18a33r84á28s72e66k 1828554189254

Uber nebo jiné podobné služby, jsou jako inzertní server, nebo noviny. Někdo tam služby poptává, jiný ji nabízí. Jen s tím rozdílem, že je ta služba regulovaná, protože zprostředkovatel chce mít po celém světě nějakou pověst a úroveň. No a jestli ti co službu nabízí fungují legálně, to už je jejich boj. Když koupím na netu od starší paní desatery pletené fusakle, a ona jich takhle prodá stovky měsíčně a nezdaní příjem, čí je to asi problém? Inzertního serveru?

0/0
14.2.2017 20:44

L64u33k89á29š 50T91e13s92a84ř 3788665117729

Je to nespravedlivé - jedni si musí platit licenci, různý zkoušky a druzí nemusí?

+7/−1
1.2.2017 22:42

P29e81t24r 23D73v48o88r45a17k 5189978332193

Vsak to nemuseji delat, kdyz je to tak narocne povolani...;)))

+1/−2
2.2.2017 3:06

P62e26t44r 80D25v80o57r48a33k 5339518532823

Muzou jit jezdit k Uberu...:)))

+5/−4
2.2.2017 3:06

P55e31t71r 70K80e59ř 8163604642458

Dle článku nemohou ;-D

0/0
2.2.2017 8:44

G58i53t18a 16H29o78r56á25k90o94v41á 4384867587136

Proč ne?

0/0
2.2.2017 8:56

J63a85n 53L34u95k57á72š 7687893923662

Nevim jak ted, ale pred par lety bylo naprosto normalni, ze nektere hospody mely nasmlouvanou smluvni prepravu, a kdyz zakaznik pozadal o taxi, nezavolali mu taxi ale smluvniho prepravce.

Pokud je legalni toto, musi byt legalni i Uber.

Jinak jsem s Uberem alezpon zatim nikdy nejel, ale neni normalni, ze jsou taxiky v Brne drazsi nez v Praze a to o dost.

+8/0
1.2.2017 20:07

P73e46t37r 48K26e57ř 8963794852378

"Smluvní přeprava" se tomu myslím říká a v článku o tom byla zmínka. To ale musí mít řidič smlouvu ;-)

0/0
2.2.2017 8:48

M16a73r37t68i75n 18K59a57r51á26s44e23k 1668264739624

Taky že ano. Poptáním jízdy na Uberu, nabídnutím služby řidičem a přijetím nabízené služby vzniká smlouva uzavřená přes internet. Jako když něco koupíte na e-shopu. A na jejím základě se pak objeví auto tam kde čučíte a odveze vás tam kam jste požadoval.

0/0
14.2.2017 20:49

L68u86k85a83s 28N22o62v15a20k 4869529773828

Protoze tam taxikari maji jeste rozum a nepredhani se kdo bude levnejsi.

A smluvni preprava (pro vozy do 9mist vč.řidiče) už neexistuje a je to taxisluzba.

0/0
4.2.2017 15:21

P40e16t71r 75D56v21o25r64a29k 5499228212483

Pane Nyvlt,

Uber je prave diky jejich aplikaci tou nejspolehlivejsi kontrolou!

Jelikoz kazdy zakaznik ma moznost napsat hodnoceni, ktere je, samozrejme, verejne pristupne kazdemu zakaznikovi. Vi kam jede a za kolik presne, s kym jede, jak ridice hodnotili predchozi zakaznici atd.

Coz, bohuzel, je neco, o cem si zakaznici taxisluzby mohou nechat jen zdat.

+1/−2
1.2.2017 19:09
Foto

R75a31d59e78k 20D74o63m31i38n91i10k 52Š87e60f74r62á65n30e17k 7788674842389

Melete nesmysly, tohle je běžné i u taxislužeb, u Liftago a dalších.

+2/−2
1.2.2017 23:05

P50e90t69r 61D46v70o48r47a72k 5729788452403

No, to urcite...

+1/−2
2.2.2017 2:53

G55i40t76a 76H24o61r12á23k71o33v68á 4594507127636

A taky vám okamžitě vystaví fakturu, kterou dostanete na email.

+1/0
2.2.2017 8:59

J28u14r41a79j 90R92i18č87á50n22y 4261598896547

Podobnou sluzbu nabizi Liftago :o)

+1/0
2.2.2017 9:03

J78i18r25k43a 17S34e53k40o 2644165823240

Liftago poskytuje větší výběra mnohem lepší služby a je legální ale hlavně se domluvíte česky a řidič nebloudi navíc nehrozí žádné násobky jízdného ve špičce.Tak proč nelegální Uber?

+1/0
2.2.2017 14:40

L78u67d11ě12k 95P68r84o28v68a40z98n54í46k 8463521352645

"Dehonestuje to mojí práci", řekl taxikář R^;-D

+6/−1
1.2.2017 19:08

S96t11a21n68i45s53l59a44v 16N93ý38v73l73t 2764735173

Taxikář by taky mohl jezdit za jejich ceny, ALE - musí platit daně - soc,zdrav.z příjmu, silniční, serivs taxametru - který oni nemají - je to ze zákona metrologické zařízení a podléhá revizím - jako na benzínce počítadlo benzínu - musí ukazovat přesnou cenu v aktuálním čase. Vjezdové výpalné. Musí víc papírovat. Častěji na technickou. A ta největší položka je 5 - 10 tisíc za dispečink - který mimo jiné výhody - většinou zaměstnává zdravotně postižené, nebo matky na mateřské. V Praze je možný, že maj za dispečink mnohem větší výpalné, já to vidím podle menšího města. A oni dodržují více méně veškeré tyhle státní buzeráky a výpalné a je to podlé údajů z mé taxislužby kolem 55% tržby každého řidiče, pokud se započítá i amortizace a palivo, bez započítání nehod.

Pak když taxikář pod dispečinkem natočí za měsíc 50tisíc, zbyde mu 22 a vydělíte si to 230 a více hodinama, které tam seděl, tak to není žádná výhra.

Ještě musí mít žlutou kartu, která jakousi zárukou, že zná mapu a zákony, které ho svazujou, že řidič není trestanec, opilec, není mu 80let a nemá sklony k pedofilii.

Nedivím se, že se mají na uberáky pifku. !!

+6/0
1.2.2017 18:44

P78e39t30r 49D19v30o90r14a35k 5669478192693

Ja vam rozumim, ale to me, jako zakaznika,

naprosto nezajima...

Spise byste se mel obratit na mistni ci statni urady, proc

ma toto povolani tolik administrativnich prekazek.

Jestli to nebude tim, ze vzdy melo spatnou povest...

+3/−2
1.2.2017 19:01

G96i70t81a 28H75o66r14á70k55o42v23á 4504677897736

No Uber Black má taky licenci, živnostenský list a žlutou kartu a všichni platí provizi Uberu.

+3/0
2.2.2017 9:01

P56e53t94r 63K35r46a67f16č32i85k 7544765196174

použili jsme Uber v Londýně, naprostá spokojenost. Přehled kudy jedete a za kolik jedete, do 2 minut přijel.

+1/−1
1.2.2017 16:54
Foto

R42a77d15e50k 73D18o33m56i55n97i19k 68Š46e32f95r16á98n51e39k 7268574802719

Jestli si myslíte, že tohle umí jen Uber, tak jste na omylu...

+3/−2
1.2.2017 21:35

P83e83t32r 39D63v58o41r30a89k 5949638222633

Jasne, umi to i AAA Taxi...Jen to jeste nikdo nikdy nevidel...

+2/−2
2.2.2017 2:55

J17i98r92k80a 50S10e97k95o 2544655103440

Uber je dávno překonaná aplikace, jsou v čr i jiné aplikace které nabízejí mnohem víc a jsou rozšířenější v čr než uber (nemluvím o aplikacích dispečinků)

0/0
3.2.2017 14:00

P19e25t86r 12M47r92á58č61e16k 5313669516787

Asi takhle...poslední jízda z hl. náhraží dom (1.3km) mě stála 130,- Kč (bězná taxislužba co tam stojí) Takže Uber jen vítám :-)

+4/−2
1.2.2017 15:31

M69a96t24ě76j 28V73á82c20h42a 6985989570577

ceny budou tak poloviční podle pražských zkušeností

+1/0
1.2.2017 16:17

S75t57a82n74i38s27l32a93v 53N43ý54v28l52t 2114145603

Máte chtít účtenku. Buď vám ji dá, nebo nedá. To vychází na startovné 50kč a 50kč za km. S tím byste dospěl na magistrátu omluvy, odškodného a onen zloděj by byl potrestán

1) za klamavou cenu - pokud vůbec ceník byl někde vidět - ze zákona o cenách musí být uvnitř na palubní desce, a donedávna musel být na dveřích auta.

2) za nevydání účtenky s aktuálním datem, časem, cenou, a jeho obchoním jménem

3) bude mu kontrolován taxametr a nejspíš by schytal malý audit tržeb.

Nejhorší je zákazník, kterej se na cenu neptá předem, ale vleze do auta a čeká co bude. Pak nám poctivým firmám dělá špatné jméno.

0/0
1.2.2017 18:48
Foto

R57a85d41e51k 12D80o12m82i29n35i91k 26Š34e76f26r86á53n88e27k 7118774402919

Nevíte o čem mluvíte. Nástupní sazba 40,- sazba za km je 28, pokud jedete v čase plné magistrály, musíte počítat i s 6 Kč/min za čekačku. Ceník musí být i vně vozidla, na tom se nic nezměnilo. Za kecy o auditu, který by řidič schytal, byste zrovna vy schytal tak leda pohlavek.

+1/0
1.2.2017 21:44

S49t28a83n26i63s68l58a75v 71N78ý58v83l22t 2664165553

u nás v Liberci nemáme povinný ceníky na vozu.

0/0
1.2.2017 21:47

S93t54a98n55i13s35l15a69v 75N26ý67v73l63t 2834125813

já jsem měl audit od čoiky a pokutu 200Kč za zimní čas na taxametru v létě - tehdá torola sama nepřepínala čas. Svlíknou vás do naha.

0/0
1.2.2017 21:49
Foto

R26a92d91e33k 27D64o48m24i70n59i29k 47Š74e92f13r30á47n42e32k 7558784842889

200 vás svlíkne do naha?

0/0
1.2.2017 23:07
Foto

R24a23d24e49k 46D11o83m22i86n75i76k 66Š29e73f82r38á39n16e84k 7848524152669

Pokud jste pročekali cca 9 minut na semaforech, nebo v koloně, je cena v pořádku. Mezi námi, nechat se vézt 1300 metrů, to je výkon. Ale co, dneska si lidi objednávájí auto i na 600 metrů. I ten Václavák je delší. Za kolik byste to jel vy?

+1/−1
1.2.2017 21:40

P94e82t23r 46M35r30á61č55e13k 5413139776207

Mezi námi, nechat se vézt 1300 metrů, ve 2 ráno, když nejede MHD, manželka na podpatcích a je -8 stupňů, je zcela adekvátní. Jo a kolony nebyly :-D

0/0
2.2.2017 14:25

L13i24b12o22r 85N47á41b71ě96l35e83k 3555643142912

Zrovna ve 2h jede v Brně rozjezd. Jízdenka 20kč.

0/0
2.2.2017 18:01

J49i92r10k46a 18S55e28k66o 2334635583900

až vám ve špičce napočítá uber 3,6násobek, rád vzpomenete na těch 130

+2/0
3.2.2017 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.