Diskuze

Uber už je i v Brně. Taxikářům vadí, magistrát jej hodlá kontrolovat

Americká společnost Uber, s níž se může v podstatě každý řidič stát taxikářem, od středy funguje i v Brně. Místním taxikářům se - stejně jako tomu bylo v jiných městech - nelíbí, že firma vstupuje na trh za nerovných podmínek a porušuje zákon.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je potřeba,aby si národ uvědomil,že řidiči taxislužby jsou osvč,čili si platí soc. a zdravotní sami,to je +- 5 tis,platí dispečink +- 5 tis,platí auto,buď leasing nebo vlastní,opravy,servisy,pneu,každý rok musí na STK,musí mít licenci,tzn zkoušky,které musí opakovat každých 10 let,povinné ručení je 1,5 násobek oproti motorovým vozidlům,protože jsou taxi,taxametr 12-15 tis,polepy,vysílačka,to všechno stojí peníze a to je hodně peněz,a pak musí z něčeho žít a platit to,co ostatní,nájem,jídlo a pod.Kdo si to nevyzkoušel,ať nesoudí.Nicméně řidiči jsou pojištěni,mají vše dle zákona,pokud se vám ve voze něco stane,je to pojištěné,pokud nedorazíte včas na letiště,je to pojištěné a pak přijde Uber,neprofesionální řidiči,kteří mají jen řidičák,pokud se něco stane,nemáte nic,nemusí mít zkoušky,taxametr,lampu,prostě vůbec nic,jezdí za tak nízké ceny,že nechápu,z čeho budou platit servis,opravy a nové auto po opotřebování stávajícího. Já bych svou ženu k někomu takovému neposadil.Je to černá taxislužba a češi hledí jen na ušetřené peníze a jejich bezpečí je nezajímá.Vzpamatujte se.

1 0
možnosti

A nemyslíte si, že je každého věc, jestli cestuje stopem, nebo ho vozí do práce borec z ulice kterému přispívá na benzín, nebo smluvní dopravce jako je uber, nebo taxík jako jste zjevně Vy?

Já třeba vůbec nepotřebuju pojištění pozdního příjezdu, ani řidiče se zkouškou z místopisu a už vůbec né taxametr, protože jednoduchá aplikace daleko líp a bez možnosti podvodů spočítá, kolik to bude stát, ještě než kliknu na přivolání toho auta. Jediné co bych považoval za nutnost, je pojištění cestujících v autě, řidiče co už jako řidič dospěl a samozřejmě auto v solidním stavu, což stáří do 10 let celkem slušně zaručuje. Jak starý smí být taxík? Dokud projde STKčkem? Nic proti tomu, ale to abyste viděl zase nějakou výhodu pro taxíky. Teda krom vyhrazených pruhů, vyhrazených stání, vjíždění do různých omezení. No a co se týče placení sociálního/zdravotního, to je záležitost výše příjmu. Pokud vím, tak i řidič UBERu musí mít živnosťák. Dispečink (čili aplikace UBER) je přece taky placená věc. Že je levnější než Váš dispečink? Ale notááák, to snad nechcete dávat za vinu UBERu, to si vyřiďte se svým dispečinkem. STK a povinné ručení - tady by se asi měla stanovit hranice, kdy už nejde o přivýdělek po práci, ale o regulérní smluvní dopravu a takové auto provozovat ve stejném režimu jako taxíky, STK ročně a ručení vyšší. Rozhodně to ale není na zakázání smluvní přepravy a rozhodně to nezdraží službu na úroveň taxi. A taky by se pak mohlo v interních pravidlech UBERu upustit od maximálního stáří vozu10 let.

0 0
možnosti

Pro Uber jsem jezdil v Praze a a vzhledem k tomu že to pořád zlevňovali a poplatky nesnížili je to teď pro zoufalce. Jet na letiště z centra za 180 Kč výdělku. ???? Ať jdou do p.či bu.íci z Ubru. Akorát se sem kuli němu stahuje kdejaká cháska z východu. Nemam nic proti lidem, ale oni cíleně využívají toho, tito lidé tady nemají šanci být zaměstnaní za pořádný peníze jinde. Jim je jedno že 50 procent řidičů v Praze nemluví česky a Prahu nezná. Uber = vy.ebávka. A Krnáčová ta mlčí. Uber asi umí ty peníze co vybere nacpat na správný místa. Já si z auta udělal normálního Taxíka a jezdím pro Liftago. Česká aplikace fungující podobně, ale slušně zachází s Taxikáři.

4 1
možnosti

Vcera v 7 rano. Potrebuju taxi na Hlavnak na vlak. Sakra, trochu nasnezilo. City taxi. Sorry, nejezdime. Impuls taxi, sorry, nejezdime. Liftago, zadny auto v dohledu. Jsem rad za kazdou dalsi sluzbu, ktera me odveze kam potrebuju.

0 1
možnosti

trochu mi to pripomina dobu, kdy v cesku jezdil z brna do prahy jeden dopravce a jeho sluzby byli katastrofalni. Pak prisel Jancura a zacaly se dit veci. Snad se neco podobneho stane i ted a taxikari pochopi, ze to jak to delaji neni zrovna idealni.

2 0
možnosti

kdyby se taxikari nechovali jako hovada a nevozili lidi za nekrestanske penize, uber by nikdy nevznikl.

4 3
možnosti

Soud se v Praze zastal Uberu, ze se jedna o spolujizdu

1 2
možnosti

P78e89t58r 84R32i80h19a72k

2. 2. 2017 18:06

coz z principu a podstaty veci neni pravda. teda aspon podle meho nazoru.

1 0
možnosti

J38a89n 41U16l35r51i22c33h

2. 2. 2017 11:09

Faktem je, že pokud někdo soustavně jezdí za úplatu (převyšující náklady na jízdu), je taxikář, ať už si tak říká nebo ne.

4 0
možnosti

Chápu že taxikáři protestují. Řešení je přece jednoduché a logické - zrušit nesmyslné "místní" regulace pro taxíky, které jsou jednoznačně anachronismus.

* k čemu zkoušky z místopisu v době, kdy může mít každý za pár šupů navigaci která navíc dokáže volit cestu v závislosti na aktuální dopravě

* k čemu taxametr, s kterým se stejně i po desítkách let a kontrol fixluje jak to jen jde v době, kdy zákazník může snadno kontrolovat za kolik jede?

* a hlavně, k čemu dělat "místní regulace" v době, kdy lidé cestují po světě jako nikdy dřív?

Zrovna v ČR kde jsou taxikáři proslavení švindlováním že jsou o tom příspěvky ve všemožných cestovních průvodcích bych prostě jako cizinec taky raději volil Uber - nemám sice nějakou "pseudozáruku kvality" od nějakého Šmouly z dispečinku, ale hodnocení klientů je pro mě důležitější.

9 3
možnosti

P23e16t37r 14K45e27ř

2. 2. 2017 8:44

A už jsme zase vytvořili nesmysl. Provozovatele "zprostředkovatelské služby" necháme podnikat, i když je nám známo, že jeho poskytovatelé služeb nefungují v legální rovině. Je to jako bychom nechali "zprostředkovatele" nabízet distribuci drog, či převoz imigrantů, nedej bože dokonce obchod s dětmi. Vždyť je to jen zprostředkovatel a jeho činnost je legální. Nemůže za to, že dealer nemá povolení k obchodu s omamnými látkami, řidič pašerák netuší že zákazníci v kufru přestupují hranici nelegálně a hodný strýc neví nic o pravých rodičích dítěte.

Buď ať to jako celek povolí, nebo zakážou. Oboje by mohlo být správné.

3 1
možnosti

Uber nebo jiné podobné služby, jsou jako inzertní server, nebo noviny. Někdo tam služby poptává, jiný ji nabízí. Jen s tím rozdílem, že je ta služba regulovaná, protože zprostředkovatel chce mít po celém světě nějakou pověst a úroveň. No a jestli ti co službu nabízí fungují legálně, to už je jejich boj. Když koupím na netu od starší paní desatery pletené fusakle, a ona jich takhle prodá stovky měsíčně a nezdaní příjem, čí je to asi problém? Inzertního serveru?

0 0
možnosti

Je to nespravedlivé - jedni si musí platit licenci, různý zkoušky a druzí nemusí?

7 1
možnosti

Vsak to nemuseji delat, kdyz je to tak narocne povolani...;)))

1 2
možnosti