Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opravy klíčové trati v Brně způsobí sto dní dopravního šílenství

Desetitisíce cestujících zasáhne letní modernizace viaduktu a trati mezi brněnským hlavním nádražím a Židenicemi. Největší železniční výluce v novodobé historii města, jež potrvá od 3. června až do 10. září, se musí přizpůsobit i další dopravní stavby v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H86o77n74z79a 62K46a82r86á47s62e42k 1725671912818

Hezká ilustrační fotka z Kladna. :-) Vypadá to, že výluková opatření budou stejná jako v létě 2013 (mj. na dolním nádraží asi budou zastavovat jen vlaky EC + Railjety). Rozdíl je jen v tom, že tato výluka potrvá poněkud déle než v tom roce 2013. :-)

0/0
7.2.2017 6:57

J44i28n58d91r91i12c18h 43M93o10l92l16i14n 5469454307475

tahle kašička není tak horká a k žádnému stodennímu šílenství nedojde. Jezdit autem po Brně je hodně drsný způsob dopravy už teď a brňáci už jsou tak otrlí že si nějaké další uzávěry ani nevšimnou. R^ Vivat le Brno!!

+1/−3
6.2.2017 17:07

M31a95r68t33i40n 76Z98l18a51t51u44š93k79a 8557274960861

Tak doufám, že tentokrát budou na Dolním nádraží prodávat (alespoň) mezinárodní jízdenky.

Posledně jsem tam sháněl pokladnu, výpravčí mi řekl, že tam žádná není, že si mám koupit lístek bez přirážky ve vlaku. První prolém, protože jsem si chtěl koupit spáteční CityStar a ten se ve vlaku nedá koupit. (= mnohem dražší jízdné).

Průvodčí ve vlaku mi řekl, že mi prodá lístek pouze po hranice, že dál si ho koupím u slovenské čety. Za hranicemi přišla slovenská četa a první věc byla pokuta, že cestuju bez platného lístku. Vysvětlování nic nepomohlo, reklamace v Bratislavě na nádraží taky ne.

+6/0
6.2.2017 13:57

J24a97n 36L43u82k92á78š 7447803783692

Doufam, ze je napadne nechat ta EC, RJ, Ex v Zidenicich alespon zastavit.

+3/−1
6.2.2017 13:52

H39a77n49a 11U42l94r51y70c32h57o13v51á 9580833498598

R^

0/0
6.2.2017 15:01

P72a48v23e54l 74B19o27u31c46n92í13k 4472121893885

Bohužel ne. Kapacita židenického nádraží to nedovoluje.

+1/0
6.2.2017 15:25

P58e96t39r 77N72e12u42w61i84r14t55h 2747393215564

však v roce 2013 vlaky EC zastavovaly na Dolním nádraží i v Židenicích, tak přepdokládám že to bude stejně

+1/0
7.2.2017 7:55

J76a59n 43K43u15d94e67r34a 4933306603272

Správný titulek měl znít: STO LET! ;-€

0/0
6.2.2017 13:36

A63n48t91o13n67i41n 67N53e54m29e15c 7758573401860

Pokud nebude mozne byt z Brna v Praze za 1,5 hodiny, nema zadne nove nadrazi smysl.

Nova trat do Prahy nebude nikdy, protoze nikdy nebude stat vybirat dane od socialne silnych a Eu nam prestane platit na rozkradacky.

+1/0
6.2.2017 12:54

M38i50c28h43a86l 20K89r26č52á14l 6688838936902

To už neexistuje stavební firma která by dokázala udělat prioritní stavbu s maximálním nasazením 24/7 a minutovým harmonogramem? Kdyby to tak bylo, stačilo by 30 dnů přípravy bez omezení provozu a 30 dnů a nocí práce. Ale proč to dělat složitě, když to jde jednoduše. A když se nebude stíhat ani toto, tak se vždycky dají najít nějaké vícepráce v podobě nestabilního podloží o kterém dřív nikdo nevěděl. Však lidi si zvyknou.

0/−2
6.2.2017 12:38

J71i44ř57í 21H83o78v23o92r11k87a 8427706662115

A hned první večer Vám přijde hygiena a stavbu kvůli hluku nařídí uzavřít :-P. Aneb nedaleko jsou obytné budovy

+5/0
6.2.2017 14:17

M56a54r66t84i74n 18B38u83r74e85š 3736175728311

Pak inspekce práce, že dělají přesčasy do toho bezpečnost práce.

+1/0
6.2.2017 14:58

P48a97v97e57l 73B61o81u84c56n63í72k 4602721453495

Jen pro zajímavost: Židenické nádraží se má, podle plánů ze 70.let, přesunout nad ulici Bubeníčková tak, aby byl přímý přestup vlak - šalina (zast. Kuldova). Ale protože stále není rozhodnuto, zda-li bude hlavní nádraží Pod Petrovem nebo U Řeky, není možné rozhodnout, kterým směrem namířit nástupiště a koleje nového moderního Židenického nádraží. Tak proto se ani do Židenického nádraží, mimo nutných oprav, neinvestuje a investovat nebude.

+8/0
6.2.2017 12:05

M40a11r26t52i88n 68K96o47ž82í19n 1855626871680

Prostě pokud se budou do problematiky míchat různí Hollanové, Drápalové a spol, tak se bude nádraží řešit tak, že se jednou za deset let natře zábradlí a jednou za dvacet udělá nová fasáda.

+1/−6
6.2.2017 12:19

M70a47r76t15i90n 53N12o88v84o96t15n28ý 3716966121214

Plácáte hlouposti. Na to kde a jak se postaví které nádraží opravdu nemá Hollan ani Drápalová žádný vliv.

+2/−1
6.2.2017 13:23

T23o44m91a43s 44C84e56n63e83k 6627514600243

Jak do toho zmatku s vlaky zasáhnou omezení v autodopravě u zmiňovaných viaduktů v ulicích Bubeníčkova a Koliště? To je myslím zásadní informace, jestli se k těm náhradním spojům přidají i omezení pod těmi mosty... pak potěš.

+2/−1
6.2.2017 11:58

T48o86m98á92š 25T85a25t95í55č81e91k 5460502260288

"Posílíme autobusy na Starou osadu" - ale to nikoho nezajímá. Milión autobusů denně na Staré osadě je cestujícímu na nádraží naprosto na ..., no, napsat to nesmím. To si jako někdo myslí, že člověk vystoupí na nádraží v Židenicích, nastoupí u Kauflandu do jednoho autobusu, aby se svezl na Starou osadu na posílené autobus do štatlu? Si z nás děláte ..., ne? (to taky napsat nesmím) :-P:-P:-P

+4/−2
6.2.2017 11:26
Foto

M47i69c95h98a44l 71V94o51t69r53u34b84e90c 3220301375

Nechtějí to nádraží přestěhovat? Ale zase pravda, než se tak stane, může ten viadukt fakt spadnout ;-D

+1/0
6.2.2017 11:01

M11a51r73t45i19n 16K34o56ž21í85n 1255676621100

Někteří to nádraží skutečně přestěhovat nechtějí. Různí Zelení, Žít Brno a podobní, jak jen to slušně říct... Nádraží se stěhuje už od třicátých let, tehdy vadily kouřící mašiny v centru města, dnes nádraží nevyhovuje kapacitně a ve stávající poloze není možné rozumné napojení na případnou VRT.

+1/−4
6.2.2017 11:14

T96o92m68á38š 26T23a65t51í25č52e52k 5450382490908

VRT bude, až dnešní děti budou v důchodu. Do té doby si klidně můžeme jezdit do Brna, nemusíme do Komárova.

+7/−1
6.2.2017 11:27

M11a34r82t34i53n 89K94o76ž79í18n 1415446491870

Tak já plně chápu, že tomu milionu lidí co bydlí a pracují na Masarykové a Náměstí Svobody stávající poloha vyhovuje, ale těm zbývajícím pěti lidem je úplně jedno, jestli se všemi směry za prací nebo na sídliště rozjedou z Komárova a nebo z Hlaváku.

+3/−5
6.2.2017 11:30

T57o55m37á87š 69T56a40t25í62č95e16k 5710592350308

Jojo, tak přesuneme nádraží a k přesunutýmu nádraží přesuneme i centrální uzel městské hromadné dopravy. Všichni, kteří mají celé štatl na háku, se po brněnských perifériích rozjedou krásně a bez problému. Akorát tem milión pomatenců, kteří jezdí do města do města, budou mít smůlu: u toho nového, krásného, výhledově vysokorychlostního nádraží bude přestupní uzel a jinak exkrement.

No, vlastně se o tom, že by se vybudovala spolu s přesunem zcela nové síť MHD, zatím ještě moc nemluvilo. Takže bude vysokorychlostní nádraží na poli.

+6/−1
6.2.2017 11:38

M92a73r76t84i64n 20K61o41ž42í19n 1195126261880

Převážná většina lidí, co využívá denně nádraží nejede špacírovat do města, ale do práce z práce.

Mimochodem vám se ten současný přestupní uzel líbí? Viděl jste jak se dělají přestupní uzly v té civilizovanější části světa?

+2/−2
6.2.2017 11:49

T29o83m78á26š 63T66a96t25í56č68e91k 5590842710868

Jo, světák mě poučí, jak ve všech německých městech ruší nádraží a stavějí nová na předměstí?

Nech si to prosím pro někoho jiného, děkuji.

+3/−1
6.2.2017 11:56

M28a81r40t68i55n 86K44o63ž58í83n 1775956241940

Myslíte třeba Berlin Hauptbahnhof. Nebo Wien Hauptbahnhof?

+1/−2
6.2.2017 12:30

J78a59n 54L24u36k42á22š 7377543953672

V Berline je byvale hl.n. (Ostbahnhof) od centra zhruba stejne daleko jako to nove.

Ostbahnhof stale existuje a duvodem preneseni hlavniho bylo, ze po sjednoceni Berlina postradalo smysl mit z hlavniho nadrazi vyloucene severo-jizni trate prochazejici skrz byvaly zapadni Berlin.

+4/0
6.2.2017 12:48

J33a76n 26L18u92k15á34š 7887543243362

A ted jsem koukal, ze ve Vidni taky neni nove hl. n. dale od centra nez to puvodni (Suedbahnhof), vyhodou je, ze je prujezdne skrz a ne konecne jako to puvodni.

+3/0
6.2.2017 12:58

P78e42t70r 12R83i29h29a41k 7841708818306

Wien Hauptbahnhof je skoro cela nova ctvrt na miste stareho Jizniho Nadrazi, s tim, ze je tam prestup na metro a mrte jinych ruznych spoju a od centra je asi kolik? cca 4km od Stephansplatzu. Takze nadrazi porad v "centru".

+2/0
6.2.2017 21:26

H77o18n46z45a 58K39a74r89á36s44e10k 1315191272558

Ano, na rozdíl od původního Südbahnhofu tam je přestup na metro. Takže zlepšení oproti původní poloze nádraží. To by v případě Brna a odsunu hl. n. v žádném případě neplatilo. Dalším rozdílem je, že odsun brněnského hl. n. by odnesla i příměstská doprava, zatímco ve Vídni je příměsto v severojižním směru vedeno samostatnou tratí pro S-Bahn, na které se nachází mnoho zastávek včetně Wien Mitte, jejíž poloha je nedaleko historického centra.

+1/−1
7.2.2017 7:00

P65e78t52r 16R69i80h51a80k 7211528338576

Tak Sud byl svého casu regionalni a dalkove jezdili na Meidling a tam je taky metro. Na to jaka je W Hl.N. uzasna a obrovska stavba tak tam postradam jednu věc :) Nebo sem ji nenasel. Uplne obyčejnou cekarnu :D a nemyslim tech par sezeni v proluce mezi kasama a lounge OBB :). Uz v době kdy dececek kupoval barak na Plotni se z let mluvilo o presunu nadrazi. Ted jsme o vice nez 100 let dal a furt nic :D. To je něco jak s dalnici na Viden. Rakusaci jsou uz skoro u hranic za ty roky a u nas ne ze sme ještě ani nekopli do země, ale my na to nemame ani PAPIR.

+1/0
7.2.2017 11:00

H91o17n22z20a 96K50a56r48á10s55e68k 1755591792338

Wien Hbf. i Berlin Hbf. jsou s Brnem nesrovnatelné. Mj. i co do velikosti města. I co do oddělení dálkové dopravy od dopravy příměstské.

+1/0
7.2.2017 7:05

J10a44n 42L48u91k65á73š 7637623423632

Ja jsem videl napr. v Mnichove - nadrzi v historickem centru, vlaky ve vice patrech nad sebou, od metra pres S-bahn po ICE.

+2/0
6.2.2017 12:38

M22a49r35t37i34n 91K34o80ž81í81n 1235336131790

Tady se ovšem bavíme o průjezdní stanici a brněnské nestabilní podloží vám umožní patra a tunely velice obtížně a draze.

+2/−2
6.2.2017 12:42

J62a78n 55L19u19k75á56š 7897563513452

Kdo chce, hleda technicka reseni, kdo nechce, hleda duvody pro presun.

Ani do toho Minchova atp. vam ICE nevjede v plne rychlosti, proste ji nabere az za mestem. Pro cestujici je lepsi dojet do centra mesta pomaleji, nez nekde na periferii prestoupit na pomalejsi vlak nebo tramvaj, co je tam doveze.

+4/−1
6.2.2017 12:51

M78a13r40t90i28n 53K59o76ž42í38n 1165236711300

Možná by pak stálo za to udělat průzkum, kolik cestujících jede do centra města a kolik pokračuje někam dál.

+1/−2
6.2.2017 12:53

J75a50n 78L96u50k85á20š 7397673393862

Tak to neni vubec tezke. Staci se podivat, kdyz zastavi railjet nebo EC na prvni koleji (pomerne bezne), kolik procent z davu zustane v budove a kolik procent se vyvali z budovy ven - drtiva vetsina.

Ta vetsina vcetne mne naramne "oceni", ze bychom vystoupili nekde hen tam v zadeli a pote nas tramvaj vezla na uzel MHD pred soucasne nadrazi.

Predstava, ze jelikoz by ICE jel necely 1 km z lokality noveho nadrazi na soucasne zhruba 20 km/h, pasazeri radsi prestoupi na tramvaj, ktera je tam doveze take a jeste tam budou pozdeji, je zcestna.

+2/−1
6.2.2017 17:29

M28a53r52t65i17n 32K91o82ž90í55n 1885936881620

Já to myslel tak, že většina lidí okamžitě sedne na tramvaj nebo trolejbus a jede dál. Málo kdo z přijíždějících jede do centra města. A ten uzel může být u nového nádraží. A podstatně propracovanější, než to současné šílenství.

+1/−2
6.2.2017 17:47

Z38d62e55ň69k51a 55V65e82s87e43l35á 8769915167650

Ha ha ha - už vidím jak město staví u odsunutého nádraží uzel, kam by zajíždělo nějakých nebo 9 linek MHD. ;-D;-D;-D Pokud se nepletu, tak se ještě nikde neobjevila žádná zmínka o tom, jak konkrétně by bylo odsunuté nádraží obsluhováno MHD! Rv

+2/−1
6.2.2017 18:18

P35e49t45r 11R14i10h98a17k 7211348168246

Mam pocit, ze jsem nekde cetl, ze by tam vedla jedna linka saliny ktera by jezdila na uzel nadrazi.

+1/0
6.2.2017 21:28

Z39d80e74ň86k56a 88V43e22s32e63l68á 8269825317440

Jo, to je tak jediné info, co jsem postřehla.

0/0
6.2.2017 21:30

P65e19t40r 39R39i85h27a64k 7161528928846

Coz teda není nic moc. a co je ještě horsi dokonce jsem zachytil nekde info, ze chteji rozdělit regionalni a dalkovou dopravu. Regionalni nechat na starem, dalkovou na novem. coz je podle mého nazoru nebetycna blbost.

0/−1
7.2.2017 10:51

Z62d38e55ň44k45a 45V41e35s11e23l55á 8779875577930

Ano, i to jsem zaznamenala a jenom jsem se divila, koho taková blbost mohla napadnou.

0/0
7.2.2017 11:11

I42v71a79n 28H27o81l64a43s 5977807938757

Není to až tak úplně pravda, resp. toto řešení existuje ve dvou principiálních variantách, přičemž u jedné z nich by regionální vlaky (ovšem zřejmě ne úplně všechny, resp. ne ze všech tratí) jezdily JAK na nové nádraží v odsunuté poloze, TAK na staré.

0/0
7.2.2017 16:08

P38e22t25r 67R43i63h13a80k 7821768298326

Dekuji za reakci. ja to pochopil tak ze jedny tam druhe tam, bez krizeni.

0/0
7.2.2017 17:20

I79v50a95n 43H51o62l61a51s 5817907848927

Tak teoreticky může navrhovat kdokoliv cokoliv, ale o tom, že "dálkařina" na "novém" a "regionálka" (ty, kde se to s ohledem na konfiguraci celého uzlu dá realizovat) na obou, se mluvilo vcelku seriózně už někdy od roku 2008 (prosazoval to bývalý náměstek DPmB a šéf dopravní komise MmB J. Veselý). Důvodej je mj. to, že MHD by nedokázala ani oběma předpokládanými směry (tedy přes Plotní a po novém bulváru) přepravit všechny cestující z odsunutého nádraží na současný uzel MHD na Nádražní. Proti jsou ovšem urbanisté, protože by to znamenalo ponechat stávající tratě+redukované kolejiště u současného nádraží, takže ta údajná architektonická bariéra v centru by tím nezmizela.

+1/0
7.2.2017 20:23

P35e33t74r 12R96i94h57a62k 7501698138226

je to proste gordicky uzel. ale stejne jako to udelal Alexandr Veliky mozna to nejjednodussi reseni je to spravne. tohle proste nema "dobre" reseni. jen asi spatne a jeste horsi.

0/0
7.2.2017 20:42

I84v54a21n 24H83o76l21a65s 5527577488757

Sice dvě (jedna po Plotní, druhá po novém bulváru od Petrova (ta je ovšem problematická, protože křižovatka Nové sady nemá dostatečnou propustnost), ale ve srovnání s komfortem současného uzlu, odkud se dá jet prakticky kamkoliv po Brně (a většinou s jediným přestupem na kteroukoliv zastávku v síti MHD) je to samozřejmě slabé. A srovnatelný uzel jako je u hlavního nádraží dnes, u toho nového už nikdy vzniknout nemůže.

+1/0
7.2.2017 16:18

P85e31t90r 44R29i52h93a46k 7371328428196

tohle je bohuzel smutna pravda.

0/0
7.2.2017 17:20

I87v11a82n 86H29o65l80a20s 5477827578957

Ten uzel u nového nádraží být NEMŮŹE, což připouštějí i horliví zastánci odsunutého nádraží.

+1/0
7.2.2017 9:41

H50o46n66z15a 79K29a50r77á84s97e25k 1755131222438

Což je další argument PROTI odsunu. Protože část zastánců odsunu tvrdí, že následně dojde k výstavbě Severojižního diametru (tunel pod centrem města), kam by jezdily některé příměstské vlaky. Špatné podloží = žádný diametr (zatímco s nádražím pod Petrovem ten diametr tolik potřeba není).

0/0
7.2.2017 7:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.