Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opravy klíčové trati v Brně způsobí sto dní dopravního šílenství

Desetitisíce cestujících zasáhne letní modernizace viaduktu a trati mezi brněnským hlavním nádražím a Židenicemi. Největší železniční výluce v novodobé historii města, jež potrvá od 3. června až do 10. září, se musí přizpůsobit i další dopravní stavby v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H76o78n75z30a 37K90a63r51á89s56e86k 1775731362938

Hezká ilustrační fotka z Kladna. :-) Vypadá to, že výluková opatření budou stejná jako v létě 2013 (mj. na dolním nádraží asi budou zastavovat jen vlaky EC + Railjety). Rozdíl je jen v tom, že tato výluka potrvá poněkud déle než v tom roce 2013. :-)

0/0
7.2.2017 6:57

J58i31n94d13r11i85c14h 26M19o13l37l31i42n 5499324477735

tahle kašička není tak horká a k žádnému stodennímu šílenství nedojde. Jezdit autem po Brně je hodně drsný způsob dopravy už teď a brňáci už jsou tak otrlí že si nějaké další uzávěry ani nevšimnou. R^ Vivat le Brno!!

+1/−3
6.2.2017 17:07

M28a77r13t15i91n 80Z37l27a83t47u43š50k41a 8247194160791

Tak doufám, že tentokrát budou na Dolním nádraží prodávat (alespoň) mezinárodní jízdenky.

Posledně jsem tam sháněl pokladnu, výpravčí mi řekl, že tam žádná není, že si mám koupit lístek bez přirážky ve vlaku. První prolém, protože jsem si chtěl koupit spáteční CityStar a ten se ve vlaku nedá koupit. (= mnohem dražší jízdné).

Průvodčí ve vlaku mi řekl, že mi prodá lístek pouze po hranice, že dál si ho koupím u slovenské čety. Za hranicemi přišla slovenská četa a první věc byla pokuta, že cestuju bez platného lístku. Vysvětlování nic nepomohlo, reklamace v Bratislavě na nádraží taky ne.

+6/0
6.2.2017 13:57

J68a82n 38L91u70k19á71š 7617663263102

Doufam, ze je napadne nechat ta EC, RJ, Ex v Zidenicich alespon zastavit.

+3/−1
6.2.2017 13:52

H69a30n11a 67U19l23r59y95c33h88o66v50á 9670843268488

R^

0/0
6.2.2017 15:01

P69a74v77e88l 27B25o61u79c49n19í80k 4562681403525

Bohužel ne. Kapacita židenického nádraží to nedovoluje.

+1/0
6.2.2017 15:25

P35e63t37r 57N63e45u75w41i28r63t23h 2817903125424

však v roce 2013 vlaky EC zastavovaly na Dolním nádraží i v Židenicích, tak přepdokládám že to bude stejně

+1/0
7.2.2017 7:55

J69a16n 54K69u11d86e87r36a 4813536673312

Správný titulek měl znít: STO LET! ;-€

0/0
6.2.2017 13:36

A27n98t41o13n37i92n 45N41e85m40e37c 7628133931430

Pokud nebude mozne byt z Brna v Praze za 1,5 hodiny, nema zadne nove nadrazi smysl.

Nova trat do Prahy nebude nikdy, protoze nikdy nebude stat vybirat dane od socialne silnych a Eu nam prestane platit na rozkradacky.

+1/0
6.2.2017 12:54

M59i35c14h43a69l 77K16r48č73á12l 6978388656462

To už neexistuje stavební firma která by dokázala udělat prioritní stavbu s maximálním nasazením 24/7 a minutovým harmonogramem? Kdyby to tak bylo, stačilo by 30 dnů přípravy bez omezení provozu a 30 dnů a nocí práce. Ale proč to dělat složitě, když to jde jednoduše. A když se nebude stíhat ani toto, tak se vždycky dají najít nějaké vícepráce v podobě nestabilního podloží o kterém dřív nikdo nevěděl. Však lidi si zvyknou.

0/−2
6.2.2017 12:38

J36i54ř14í 94H24o57v41o85r60k85a 8887556702555

A hned první večer Vám přijde hygiena a stavbu kvůli hluku nařídí uzavřít :-P. Aneb nedaleko jsou obytné budovy

+5/0
6.2.2017 14:17

M39a78r90t66i17n 52B38u11r76e20š 3966525208591

Pak inspekce práce, že dělají přesčasy do toho bezpečnost práce.

+1/0
6.2.2017 14:58

P67a10v38e63l 79B93o58u84c32n67í88k 4462111733735

Jen pro zajímavost: Židenické nádraží se má, podle plánů ze 70.let, přesunout nad ulici Bubeníčková tak, aby byl přímý přestup vlak - šalina (zast. Kuldova). Ale protože stále není rozhodnuto, zda-li bude hlavní nádraží Pod Petrovem nebo U Řeky, není možné rozhodnout, kterým směrem namířit nástupiště a koleje nového moderního Židenického nádraží. Tak proto se ani do Židenického nádraží, mimo nutných oprav, neinvestuje a investovat nebude.

+8/0
6.2.2017 12:05

M28a53r24t17i59n 18K93o20ž41í31n 1225186351770

Prostě pokud se budou do problematiky míchat různí Hollanové, Drápalové a spol, tak se bude nádraží řešit tak, že se jednou za deset let natře zábradlí a jednou za dvacet udělá nová fasáda.

+1/−6
6.2.2017 12:19

M93a96r70t46i81n 28N59o56v34o74t75n96ý 3546566331764

Plácáte hlouposti. Na to kde a jak se postaví které nádraží opravdu nemá Hollan ani Drápalová žádný vliv.

+2/−1
6.2.2017 13:23

T69o51m64a36s 58C65e82n44e59k 6507724880963

Jak do toho zmatku s vlaky zasáhnou omezení v autodopravě u zmiňovaných viaduktů v ulicích Bubeníčkova a Koliště? To je myslím zásadní informace, jestli se k těm náhradním spojům přidají i omezení pod těmi mosty... pak potěš.

+2/−1
6.2.2017 11:58

T42o66m85á33š 17T38a69t27í98č29e54k 5240712280488

"Posílíme autobusy na Starou osadu" - ale to nikoho nezajímá. Milión autobusů denně na Staré osadě je cestujícímu na nádraží naprosto na ..., no, napsat to nesmím. To si jako někdo myslí, že člověk vystoupí na nádraží v Židenicích, nastoupí u Kauflandu do jednoho autobusu, aby se svezl na Starou osadu na posílené autobus do štatlu? Si z nás děláte ..., ne? (to taky napsat nesmím) :-P:-P:-P

+4/−2
6.2.2017 11:26
Foto

M41i62c63h47a86l 63V60o70t53r97u28b37e24c 3350851405

Nechtějí to nádraží přestěhovat? Ale zase pravda, než se tak stane, může ten viadukt fakt spadnout ;-D

+1/0
6.2.2017 11:01

M55a69r59t91i18n 89K72o47ž27í62n 1595706311190

Někteří to nádraží skutečně přestěhovat nechtějí. Různí Zelení, Žít Brno a podobní, jak jen to slušně říct... Nádraží se stěhuje už od třicátých let, tehdy vadily kouřící mašiny v centru města, dnes nádraží nevyhovuje kapacitně a ve stávající poloze není možné rozumné napojení na případnou VRT.

+1/−4
6.2.2017 11:14

T22o86m46á43š 13T96a86t34í12č42e81k 5950412340878

VRT bude, až dnešní děti budou v důchodu. Do té doby si klidně můžeme jezdit do Brna, nemusíme do Komárova.

+7/−1
6.2.2017 11:27

M10a55r90t23i88n 98K53o21ž36í40n 1505886261300

Tak já plně chápu, že tomu milionu lidí co bydlí a pracují na Masarykové a Náměstí Svobody stávající poloha vyhovuje, ale těm zbývajícím pěti lidem je úplně jedno, jestli se všemi směry za prací nebo na sídliště rozjedou z Komárova a nebo z Hlaváku.

+3/−5
6.2.2017 11:30

T13o89m48á44š 85T41a89t79í32č88e52k 5300672260198

Jojo, tak přesuneme nádraží a k přesunutýmu nádraží přesuneme i centrální uzel městské hromadné dopravy. Všichni, kteří mají celé štatl na háku, se po brněnských perifériích rozjedou krásně a bez problému. Akorát tem milión pomatenců, kteří jezdí do města do města, budou mít smůlu: u toho nového, krásného, výhledově vysokorychlostního nádraží bude přestupní uzel a jinak exkrement.

No, vlastně se o tom, že by se vybudovala spolu s přesunem zcela nové síť MHD, zatím ještě moc nemluvilo. Takže bude vysokorychlostní nádraží na poli.

+6/−1
6.2.2017 11:38

M21a57r47t58i27n 17K68o56ž42í19n 1675746201120

Převážná většina lidí, co využívá denně nádraží nejede špacírovat do města, ale do práce z práce.

Mimochodem vám se ten současný přestupní uzel líbí? Viděl jste jak se dělají přestupní uzly v té civilizovanější části světa?

+2/−2
6.2.2017 11:49

T61o17m70á14š 77T38a91t56í96č48e55k 5190742680348

Jo, světák mě poučí, jak ve všech německých městech ruší nádraží a stavějí nová na předměstí?

Nech si to prosím pro někoho jiného, děkuji.

+3/−1
6.2.2017 11:56

M45a77r84t93i26n 29K92o51ž66í12n 1255446421160

Myslíte třeba Berlin Hauptbahnhof. Nebo Wien Hauptbahnhof?

+1/−2
6.2.2017 12:30

J35a27n 66L79u77k69á80š 7817263883872

V Berline je byvale hl.n. (Ostbahnhof) od centra zhruba stejne daleko jako to nove.

Ostbahnhof stale existuje a duvodem preneseni hlavniho bylo, ze po sjednoceni Berlina postradalo smysl mit z hlavniho nadrazi vyloucene severo-jizni trate prochazejici skrz byvaly zapadni Berlin.

+4/0
6.2.2017 12:48

J13a17n 42L98u32k95á40š 7827793923822

A ted jsem koukal, ze ve Vidni taky neni nove hl. n. dale od centra nez to puvodni (Suedbahnhof), vyhodou je, ze je prujezdne skrz a ne konecne jako to puvodni.

+3/0
6.2.2017 12:58

P68e65t13r 11R62i92h58a50k 7711308888396

Wien Hauptbahnhof je skoro cela nova ctvrt na miste stareho Jizniho Nadrazi, s tim, ze je tam prestup na metro a mrte jinych ruznych spoju a od centra je asi kolik? cca 4km od Stephansplatzu. Takze nadrazi porad v "centru".

+2/0
6.2.2017 21:26

H86o93n10z25a 77K25a36r93á68s23e87k 1775241772458

Ano, na rozdíl od původního Südbahnhofu tam je přestup na metro. Takže zlepšení oproti původní poloze nádraží. To by v případě Brna a odsunu hl. n. v žádném případě neplatilo. Dalším rozdílem je, že odsun brněnského hl. n. by odnesla i příměstská doprava, zatímco ve Vídni je příměsto v severojižním směru vedeno samostatnou tratí pro S-Bahn, na které se nachází mnoho zastávek včetně Wien Mitte, jejíž poloha je nedaleko historického centra.

+1/−1
7.2.2017 7:00

P78e42t77r 86R72i93h28a35k 7231498168786

Tak Sud byl svého casu regionalni a dalkove jezdili na Meidling a tam je taky metro. Na to jaka je W Hl.N. uzasna a obrovska stavba tak tam postradam jednu věc :) Nebo sem ji nenasel. Uplne obyčejnou cekarnu :D a nemyslim tech par sezeni v proluce mezi kasama a lounge OBB :). Uz v době kdy dececek kupoval barak na Plotni se z let mluvilo o presunu nadrazi. Ted jsme o vice nez 100 let dal a furt nic :D. To je něco jak s dalnici na Viden. Rakusaci jsou uz skoro u hranic za ty roky a u nas ne ze sme ještě ani nekopli do země, ale my na to nemame ani PAPIR.

+1/0
7.2.2017 11:00

H57o47n41z76a 85K12a52r12á97s36e84k 1455681222398

Wien Hbf. i Berlin Hbf. jsou s Brnem nesrovnatelné. Mj. i co do velikosti města. I co do oddělení dálkové dopravy od dopravy příměstské.

+1/0
7.2.2017 7:05

J51a54n 72L48u26k46á45š 7407753253572

Ja jsem videl napr. v Mnichove - nadrzi v historickem centru, vlaky ve vice patrech nad sebou, od metra pres S-bahn po ICE.

+2/0
6.2.2017 12:38

M23a91r74t74i11n 37K19o56ž46í30n 1805206911210

Tady se ovšem bavíme o průjezdní stanici a brněnské nestabilní podloží vám umožní patra a tunely velice obtížně a draze.

+2/−2
6.2.2017 12:42

J35a42n 11L52u57k42á27š 7607643763792

Kdo chce, hleda technicka reseni, kdo nechce, hleda duvody pro presun.

Ani do toho Minchova atp. vam ICE nevjede v plne rychlosti, proste ji nabere az za mestem. Pro cestujici je lepsi dojet do centra mesta pomaleji, nez nekde na periferii prestoupit na pomalejsi vlak nebo tramvaj, co je tam doveze.

+4/−1
6.2.2017 12:51

M50a11r88t42i22n 17K64o60ž37í88n 1595366331340

Možná by pak stálo za to udělat průzkum, kolik cestujících jede do centra města a kolik pokračuje někam dál.

+1/−2
6.2.2017 12:53

J56a36n 21L75u18k69á44š 7807373903132

Tak to neni vubec tezke. Staci se podivat, kdyz zastavi railjet nebo EC na prvni koleji (pomerne bezne), kolik procent z davu zustane v budove a kolik procent se vyvali z budovy ven - drtiva vetsina.

Ta vetsina vcetne mne naramne "oceni", ze bychom vystoupili nekde hen tam v zadeli a pote nas tramvaj vezla na uzel MHD pred soucasne nadrazi.

Predstava, ze jelikoz by ICE jel necely 1 km z lokality noveho nadrazi na soucasne zhruba 20 km/h, pasazeri radsi prestoupi na tramvaj, ktera je tam doveze take a jeste tam budou pozdeji, je zcestna.

+2/−1
6.2.2017 17:29

M43a87r28t82i39n 62K37o97ž94í60n 1365306241340

Já to myslel tak, že většina lidí okamžitě sedne na tramvaj nebo trolejbus a jede dál. Málo kdo z přijíždějících jede do centra města. A ten uzel může být u nového nádraží. A podstatně propracovanější, než to současné šílenství.

+1/−2
6.2.2017 17:47

Z23d26e58ň63k32a 74V15e77s27e10l15á 8169835557170

Ha ha ha - už vidím jak město staví u odsunutého nádraží uzel, kam by zajíždělo nějakých nebo 9 linek MHD. ;-D;-D;-D Pokud se nepletu, tak se ještě nikde neobjevila žádná zmínka o tom, jak konkrétně by bylo odsunuté nádraží obsluhováno MHD! Rv

+2/−1
6.2.2017 18:18

P44e69t73r 96R39i77h28a46k 7771978368316

Mam pocit, ze jsem nekde cetl, ze by tam vedla jedna linka saliny ktera by jezdila na uzel nadrazi.

+1/0
6.2.2017 21:28

Z38d38e73ň29k16a 96V51e94s52e85l26á 8149255967650

Jo, to je tak jediné info, co jsem postřehla.

0/0
6.2.2017 21:30

P70e27t77r 33R77i81h89a59k 7901628328836

Coz teda není nic moc. a co je ještě horsi dokonce jsem zachytil nekde info, ze chteji rozdělit regionalni a dalkovou dopravu. Regionalni nechat na starem, dalkovou na novem. coz je podle mého nazoru nebetycna blbost.

0/−1
7.2.2017 10:51

Z55d93e79ň80k65a 95V52e76s48e53l80á 8979185427590

Ano, i to jsem zaznamenala a jenom jsem se divila, koho taková blbost mohla napadnou.

0/0
7.2.2017 11:11

I63v58a52n 68H80o41l21a57s 5287987738577

Není to až tak úplně pravda, resp. toto řešení existuje ve dvou principiálních variantách, přičemž u jedné z nich by regionální vlaky (ovšem zřejmě ne úplně všechny, resp. ne ze všech tratí) jezdily JAK na nové nádraží v odsunuté poloze, TAK na staré.

0/0
7.2.2017 16:08

P49e47t77r 81R66i83h22a94k 7101728148606

Dekuji za reakci. ja to pochopil tak ze jedny tam druhe tam, bez krizeni.

0/0
7.2.2017 17:20

I18v72a30n 26H26o46l79a24s 5457317368107

Tak teoreticky může navrhovat kdokoliv cokoliv, ale o tom, že "dálkařina" na "novém" a "regionálka" (ty, kde se to s ohledem na konfiguraci celého uzlu dá realizovat) na obou, se mluvilo vcelku seriózně už někdy od roku 2008 (prosazoval to bývalý náměstek DPmB a šéf dopravní komise MmB J. Veselý). Důvodej je mj. to, že MHD by nedokázala ani oběma předpokládanými směry (tedy přes Plotní a po novém bulváru) přepravit všechny cestující z odsunutého nádraží na současný uzel MHD na Nádražní. Proti jsou ovšem urbanisté, protože by to znamenalo ponechat stávající tratě+redukované kolejiště u současného nádraží, takže ta údajná architektonická bariéra v centru by tím nezmizela.

+1/0
7.2.2017 20:23

P48e93t51r 52R44i46h60a80k 7901478138386

je to proste gordicky uzel. ale stejne jako to udelal Alexandr Veliky mozna to nejjednodussi reseni je to spravne. tohle proste nema "dobre" reseni. jen asi spatne a jeste horsi.

0/0
7.2.2017 20:42

I70v71a24n 24H95o46l59a89s 5537917598187

Sice dvě (jedna po Plotní, druhá po novém bulváru od Petrova (ta je ovšem problematická, protože křižovatka Nové sady nemá dostatečnou propustnost), ale ve srovnání s komfortem současného uzlu, odkud se dá jet prakticky kamkoliv po Brně (a většinou s jediným přestupem na kteroukoliv zastávku v síti MHD) je to samozřejmě slabé. A srovnatelný uzel jako je u hlavního nádraží dnes, u toho nového už nikdy vzniknout nemůže.

+1/0
7.2.2017 16:18

P21e93t40r 81R29i59h22a28k 7211778438716

tohle je bohuzel smutna pravda.

0/0
7.2.2017 17:20

I42v69a60n 62H22o33l68a70s 5687907558547

Ten uzel u nového nádraží být NEMŮŹE, což připouštějí i horliví zastánci odsunutého nádraží.

+1/0
7.2.2017 9:41

H32o64n28z97a 71K46a56r55á44s42e40k 1495161782618

Což je další argument PROTI odsunu. Protože část zastánců odsunu tvrdí, že následně dojde k výstavbě Severojižního diametru (tunel pod centrem města), kam by jezdily některé příměstské vlaky. Špatné podloží = žádný diametr (zatímco s nádražím pod Petrovem ten diametr tolik potřeba není).

0/0
7.2.2017 7:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.