Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opravy klíčové trati v Brně způsobí sto dní dopravního šílenství

Desetitisíce cestujících zasáhne letní modernizace viaduktu a trati mezi brněnským hlavním nádražím a Židenicemi. Největší železniční výluce v novodobé historii města, jež potrvá od 3. června až do 10. září, se musí přizpůsobit i další dopravní stavby v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H68o12n44z58a 65K85a14r31á93s54e41k 1165411852628

Hezká ilustrační fotka z Kladna. :-) Vypadá to, že výluková opatření budou stejná jako v létě 2013 (mj. na dolním nádraží asi budou zastavovat jen vlaky EC + Railjety). Rozdíl je jen v tom, že tato výluka potrvá poněkud déle než v tom roce 2013. :-)

0/0
7.2.2017 6:57

J73i29n66d64r30i68c59h 87M56o42l18l52i85n 5869364367875

tahle kašička není tak horká a k žádnému stodennímu šílenství nedojde. Jezdit autem po Brně je hodně drsný způsob dopravy už teď a brňáci už jsou tak otrlí že si nějaké další uzávěry ani nevšimnou. R^ Vivat le Brno!!

+1/−3
6.2.2017 17:07

M83a83r82t35i25n 96Z27l60a30t59u52š38k69a 8927874890911

Tak doufám, že tentokrát budou na Dolním nádraží prodávat (alespoň) mezinárodní jízdenky.

Posledně jsem tam sháněl pokladnu, výpravčí mi řekl, že tam žádná není, že si mám koupit lístek bez přirážky ve vlaku. První prolém, protože jsem si chtěl koupit spáteční CityStar a ten se ve vlaku nedá koupit. (= mnohem dražší jízdné).

Průvodčí ve vlaku mi řekl, že mi prodá lístek pouze po hranice, že dál si ho koupím u slovenské čety. Za hranicemi přišla slovenská četa a první věc byla pokuta, že cestuju bez platného lístku. Vysvětlování nic nepomohlo, reklamace v Bratislavě na nádraží taky ne.

+6/0
6.2.2017 13:57

J98a64n 80L60u61k12á80š 7547123503232

Doufam, ze je napadne nechat ta EC, RJ, Ex v Zidenicich alespon zastavit.

+3/−1
6.2.2017 13:52

H98a27n94a 66U65l56r32y57c59h47o75v12á 9160443698258

R^

0/0
6.2.2017 15:01

P31a27v63e53l 27B59o86u31c54n74í36k 4812121373335

Bohužel ne. Kapacita židenického nádraží to nedovoluje.

+1/0
6.2.2017 15:25

P73e83t27r 43N35e91u85w80i46r44t38h 2517263955584

však v roce 2013 vlaky EC zastavovaly na Dolním nádraží i v Židenicích, tak přepdokládám že to bude stejně

+1/0
7.2.2017 7:55

J46a89n 45K80u62d90e57r32a 4623226943502

Správný titulek měl znít: STO LET! ;-€

0/0
6.2.2017 13:36

A90n39t74o30n30i35n 72N90e83m72e19c 7778383491800

Pokud nebude mozne byt z Brna v Praze za 1,5 hodiny, nema zadne nove nadrazi smysl.

Nova trat do Prahy nebude nikdy, protoze nikdy nebude stat vybirat dane od socialne silnych a Eu nam prestane platit na rozkradacky.

+1/0
6.2.2017 12:54

M28i25c74h43a89l 71K17r84č89á10l 6498468756502

To už neexistuje stavební firma která by dokázala udělat prioritní stavbu s maximálním nasazením 24/7 a minutovým harmonogramem? Kdyby to tak bylo, stačilo by 30 dnů přípravy bez omezení provozu a 30 dnů a nocí práce. Ale proč to dělat složitě, když to jde jednoduše. A když se nebude stíhat ani toto, tak se vždycky dají najít nějaké vícepráce v podobě nestabilního podloží o kterém dřív nikdo nevěděl. Však lidi si zvyknou.

0/−2
6.2.2017 12:38

J30i15ř47í 83H11o56v15o26r24k12a 8787346222855

A hned první večer Vám přijde hygiena a stavbu kvůli hluku nařídí uzavřít :-P. Aneb nedaleko jsou obytné budovy

+5/0
6.2.2017 14:17

M37a22r17t41i81n 71B41u56r29e31š 3336425168491

Pak inspekce práce, že dělají přesčasy do toho bezpečnost práce.

+1/0
6.2.2017 14:58

P73a80v82e59l 31B69o78u34c34n75í80k 4432631143235

Jen pro zajímavost: Židenické nádraží se má, podle plánů ze 70.let, přesunout nad ulici Bubeníčková tak, aby byl přímý přestup vlak - šalina (zast. Kuldova). Ale protože stále není rozhodnuto, zda-li bude hlavní nádraží Pod Petrovem nebo U Řeky, není možné rozhodnout, kterým směrem namířit nástupiště a koleje nového moderního Židenického nádraží. Tak proto se ani do Židenického nádraží, mimo nutných oprav, neinvestuje a investovat nebude.

+8/0
6.2.2017 12:05

M95a18r77t85i79n 71K81o68ž66í73n 1435936111820

Prostě pokud se budou do problematiky míchat různí Hollanové, Drápalové a spol, tak se bude nádraží řešit tak, že se jednou za deset let natře zábradlí a jednou za dvacet udělá nová fasáda.

+1/−6
6.2.2017 12:19

M23a51r93t17i40n 45N40o51v56o63t42n60ý 3136456351964

Plácáte hlouposti. Na to kde a jak se postaví které nádraží opravdu nemá Hollan ani Drápalová žádný vliv.

+2/−1
6.2.2017 13:23

T28o67m28a59s 20C53e47n62e43k 6667154230193

Jak do toho zmatku s vlaky zasáhnou omezení v autodopravě u zmiňovaných viaduktů v ulicích Bubeníčkova a Koliště? To je myslím zásadní informace, jestli se k těm náhradním spojům přidají i omezení pod těmi mosty... pak potěš.

+2/−1
6.2.2017 11:58

T25o37m68á95š 21T81a81t73í12č28e73k 5700492540448

"Posílíme autobusy na Starou osadu" - ale to nikoho nezajímá. Milión autobusů denně na Staré osadě je cestujícímu na nádraží naprosto na ..., no, napsat to nesmím. To si jako někdo myslí, že člověk vystoupí na nádraží v Židenicích, nastoupí u Kauflandu do jednoho autobusu, aby se svezl na Starou osadu na posílené autobus do štatlu? Si z nás děláte ..., ne? (to taky napsat nesmím) :-P:-P:-P

+4/−2
6.2.2017 11:26
Foto

M34i75c35h55a71l 48V15o25t43r90u38b75e88c 3590491355

Nechtějí to nádraží přestěhovat? Ale zase pravda, než se tak stane, může ten viadukt fakt spadnout ;-D

+1/0
6.2.2017 11:01

M31a30r35t28i94n 45K49o30ž63í60n 1945986931560

Někteří to nádraží skutečně přestěhovat nechtějí. Různí Zelení, Žít Brno a podobní, jak jen to slušně říct... Nádraží se stěhuje už od třicátých let, tehdy vadily kouřící mašiny v centru města, dnes nádraží nevyhovuje kapacitně a ve stávající poloze není možné rozumné napojení na případnou VRT.

+1/−4
6.2.2017 11:14

T20o65m18á22š 85T17a20t43í74č13e98k 5930772660448

VRT bude, až dnešní děti budou v důchodu. Do té doby si klidně můžeme jezdit do Brna, nemusíme do Komárova.

+7/−1
6.2.2017 11:27

M92a31r34t75i95n 52K44o30ž59í98n 1845556711940

Tak já plně chápu, že tomu milionu lidí co bydlí a pracují na Masarykové a Náměstí Svobody stávající poloha vyhovuje, ale těm zbývajícím pěti lidem je úplně jedno, jestli se všemi směry za prací nebo na sídliště rozjedou z Komárova a nebo z Hlaváku.

+3/−5
6.2.2017 11:30

T76o48m21á68š 32T35a30t63í13č51e38k 5910562260368

Jojo, tak přesuneme nádraží a k přesunutýmu nádraží přesuneme i centrální uzel městské hromadné dopravy. Všichni, kteří mají celé štatl na háku, se po brněnských perifériích rozjedou krásně a bez problému. Akorát tem milión pomatenců, kteří jezdí do města do města, budou mít smůlu: u toho nového, krásného, výhledově vysokorychlostního nádraží bude přestupní uzel a jinak exkrement.

No, vlastně se o tom, že by se vybudovala spolu s přesunem zcela nové síť MHD, zatím ještě moc nemluvilo. Takže bude vysokorychlostní nádraží na poli.

+6/−1
6.2.2017 11:38

M34a27r78t15i37n 41K36o28ž12í50n 1215886151190

Převážná většina lidí, co využívá denně nádraží nejede špacírovat do města, ale do práce z práce.

Mimochodem vám se ten současný přestupní uzel líbí? Viděl jste jak se dělají přestupní uzly v té civilizovanější části světa?

+2/−2
6.2.2017 11:49

T36o39m45á25š 66T35a91t40í70č51e46k 5790882790948

Jo, světák mě poučí, jak ve všech německých městech ruší nádraží a stavějí nová na předměstí?

Nech si to prosím pro někoho jiného, děkuji.

+3/−1
6.2.2017 11:56

M83a49r35t18i95n 42K30o79ž28í40n 1675576451690

Myslíte třeba Berlin Hauptbahnhof. Nebo Wien Hauptbahnhof?

+1/−2
6.2.2017 12:30

J57a42n 29L20u36k72á16š 7237353303342

V Berline je byvale hl.n. (Ostbahnhof) od centra zhruba stejne daleko jako to nove.

Ostbahnhof stale existuje a duvodem preneseni hlavniho bylo, ze po sjednoceni Berlina postradalo smysl mit z hlavniho nadrazi vyloucene severo-jizni trate prochazejici skrz byvaly zapadni Berlin.

+4/0
6.2.2017 12:48

J94a62n 74L41u34k47á61š 7417443623252

A ted jsem koukal, ze ve Vidni taky neni nove hl. n. dale od centra nez to puvodni (Suedbahnhof), vyhodou je, ze je prujezdne skrz a ne konecne jako to puvodni.

+3/0
6.2.2017 12:58

P12e92t72r 88R56i21h15a56k 7181888318816

Wien Hauptbahnhof je skoro cela nova ctvrt na miste stareho Jizniho Nadrazi, s tim, ze je tam prestup na metro a mrte jinych ruznych spoju a od centra je asi kolik? cca 4km od Stephansplatzu. Takze nadrazi porad v "centru".

+2/0
6.2.2017 21:26

H38o32n35z52a 26K72a80r57á29s11e23k 1435671872558

Ano, na rozdíl od původního Südbahnhofu tam je přestup na metro. Takže zlepšení oproti původní poloze nádraží. To by v případě Brna a odsunu hl. n. v žádném případě neplatilo. Dalším rozdílem je, že odsun brněnského hl. n. by odnesla i příměstská doprava, zatímco ve Vídni je příměsto v severojižním směru vedeno samostatnou tratí pro S-Bahn, na které se nachází mnoho zastávek včetně Wien Mitte, jejíž poloha je nedaleko historického centra.

+1/−1
7.2.2017 7:00

P79e77t36r 23R82i54h55a49k 7561318798606

Tak Sud byl svého casu regionalni a dalkove jezdili na Meidling a tam je taky metro. Na to jaka je W Hl.N. uzasna a obrovska stavba tak tam postradam jednu věc :) Nebo sem ji nenasel. Uplne obyčejnou cekarnu :D a nemyslim tech par sezeni v proluce mezi kasama a lounge OBB :). Uz v době kdy dececek kupoval barak na Plotni se z let mluvilo o presunu nadrazi. Ted jsme o vice nez 100 let dal a furt nic :D. To je něco jak s dalnici na Viden. Rakusaci jsou uz skoro u hranic za ty roky a u nas ne ze sme ještě ani nekopli do země, ale my na to nemame ani PAPIR.

+1/0
7.2.2017 11:00

H11o65n27z40a 13K22a34r51á15s80e30k 1875591852428

Wien Hbf. i Berlin Hbf. jsou s Brnem nesrovnatelné. Mj. i co do velikosti města. I co do oddělení dálkové dopravy od dopravy příměstské.

+1/0
7.2.2017 7:05

J23a88n 58L15u10k10á41š 7367303933152

Ja jsem videl napr. v Mnichove - nadrzi v historickem centru, vlaky ve vice patrech nad sebou, od metra pres S-bahn po ICE.

+2/0
6.2.2017 12:38

M75a36r87t74i14n 71K64o71ž25í40n 1875966101190

Tady se ovšem bavíme o průjezdní stanici a brněnské nestabilní podloží vám umožní patra a tunely velice obtížně a draze.

+2/−2
6.2.2017 12:42

J25a82n 73L58u88k76á36š 7507403653892

Kdo chce, hleda technicka reseni, kdo nechce, hleda duvody pro presun.

Ani do toho Minchova atp. vam ICE nevjede v plne rychlosti, proste ji nabere az za mestem. Pro cestujici je lepsi dojet do centra mesta pomaleji, nez nekde na periferii prestoupit na pomalejsi vlak nebo tramvaj, co je tam doveze.

+4/−1
6.2.2017 12:51

M51a31r79t29i74n 45K32o34ž36í85n 1455756101180

Možná by pak stálo za to udělat průzkum, kolik cestujících jede do centra města a kolik pokračuje někam dál.

+1/−2
6.2.2017 12:53

J65a26n 43L55u53k26á87š 7497883263362

Tak to neni vubec tezke. Staci se podivat, kdyz zastavi railjet nebo EC na prvni koleji (pomerne bezne), kolik procent z davu zustane v budove a kolik procent se vyvali z budovy ven - drtiva vetsina.

Ta vetsina vcetne mne naramne "oceni", ze bychom vystoupili nekde hen tam v zadeli a pote nas tramvaj vezla na uzel MHD pred soucasne nadrazi.

Predstava, ze jelikoz by ICE jel necely 1 km z lokality noveho nadrazi na soucasne zhruba 20 km/h, pasazeri radsi prestoupi na tramvaj, ktera je tam doveze take a jeste tam budou pozdeji, je zcestna.

+2/−1
6.2.2017 17:29

M81a46r53t67i64n 44K69o96ž33í82n 1915456951790

Já to myslel tak, že většina lidí okamžitě sedne na tramvaj nebo trolejbus a jede dál. Málo kdo z přijíždějících jede do centra města. A ten uzel může být u nového nádraží. A podstatně propracovanější, než to současné šílenství.

+1/−2
6.2.2017 17:47

Z17d62e69ň24k72a 48V81e64s92e71l42á 8799955247760

Ha ha ha - už vidím jak město staví u odsunutého nádraží uzel, kam by zajíždělo nějakých nebo 9 linek MHD. ;-D;-D;-D Pokud se nepletu, tak se ještě nikde neobjevila žádná zmínka o tom, jak konkrétně by bylo odsunuté nádraží obsluhováno MHD! Rv

+2/−1
6.2.2017 18:18

P49e61t14r 52R47i37h90a64k 7691918258486

Mam pocit, ze jsem nekde cetl, ze by tam vedla jedna linka saliny ktera by jezdila na uzel nadrazi.

+1/0
6.2.2017 21:28

Z52d27e26ň30k29a 63V48e90s55e73l76á 8509445707870

Jo, to je tak jediné info, co jsem postřehla.

0/0
6.2.2017 21:30

P73e21t86r 68R29i91h56a70k 7781488968686

Coz teda není nic moc. a co je ještě horsi dokonce jsem zachytil nekde info, ze chteji rozdělit regionalni a dalkovou dopravu. Regionalni nechat na starem, dalkovou na novem. coz je podle mého nazoru nebetycna blbost.

0/−1
7.2.2017 10:51

Z87d52e92ň77k98a 34V94e64s48e72l52á 8779415157680

Ano, i to jsem zaznamenala a jenom jsem se divila, koho taková blbost mohla napadnou.

0/0
7.2.2017 11:11

I13v72a21n 68H81o58l63a79s 5767117718327

Není to až tak úplně pravda, resp. toto řešení existuje ve dvou principiálních variantách, přičemž u jedné z nich by regionální vlaky (ovšem zřejmě ne úplně všechny, resp. ne ze všech tratí) jezdily JAK na nové nádraží v odsunuté poloze, TAK na staré.

0/0
7.2.2017 16:08

P90e80t47r 76R32i60h75a95k 7961768748526

Dekuji za reakci. ja to pochopil tak ze jedny tam druhe tam, bez krizeni.

0/0
7.2.2017 17:20

I54v79a31n 25H31o42l55a62s 5607887838597

Tak teoreticky může navrhovat kdokoliv cokoliv, ale o tom, že "dálkařina" na "novém" a "regionálka" (ty, kde se to s ohledem na konfiguraci celého uzlu dá realizovat) na obou, se mluvilo vcelku seriózně už někdy od roku 2008 (prosazoval to bývalý náměstek DPmB a šéf dopravní komise MmB J. Veselý). Důvodej je mj. to, že MHD by nedokázala ani oběma předpokládanými směry (tedy přes Plotní a po novém bulváru) přepravit všechny cestující z odsunutého nádraží na současný uzel MHD na Nádražní. Proti jsou ovšem urbanisté, protože by to znamenalo ponechat stávající tratě+redukované kolejiště u současného nádraží, takže ta údajná architektonická bariéra v centru by tím nezmizela.

+1/0
7.2.2017 20:23

P19e66t47r 15R17i74h91a15k 7761428248266

je to proste gordicky uzel. ale stejne jako to udelal Alexandr Veliky mozna to nejjednodussi reseni je to spravne. tohle proste nema "dobre" reseni. jen asi spatne a jeste horsi.

0/0
7.2.2017 20:42

I71v49a90n 12H44o17l90a38s 5297667888597

Sice dvě (jedna po Plotní, druhá po novém bulváru od Petrova (ta je ovšem problematická, protože křižovatka Nové sady nemá dostatečnou propustnost), ale ve srovnání s komfortem současného uzlu, odkud se dá jet prakticky kamkoliv po Brně (a většinou s jediným přestupem na kteroukoliv zastávku v síti MHD) je to samozřejmě slabé. A srovnatelný uzel jako je u hlavního nádraží dnes, u toho nového už nikdy vzniknout nemůže.

+1/0
7.2.2017 16:18

P43e41t47r 31R47i21h42a16k 7311388208836

tohle je bohuzel smutna pravda.

0/0
7.2.2017 17:20

I55v67a31n 15H71o97l19a39s 5627597748397

Ten uzel u nového nádraží být NEMŮŹE, což připouštějí i horliví zastánci odsunutého nádraží.

+1/0
7.2.2017 9:41

H39o20n55z68a 60K63a92r30á16s13e72k 1695521532928

Což je další argument PROTI odsunu. Protože část zastánců odsunu tvrdí, že následně dojde k výstavbě Severojižního diametru (tunel pod centrem města), kam by jezdily některé příměstské vlaky. Špatné podloží = žádný diametr (zatímco s nádražím pod Petrovem ten diametr tolik potřeba není).

0/0
7.2.2017 7:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.