Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nápad na obchvat vyvolal v Brně paniku, ohrozil by i chráněnou oblast

Brněnské městské části vyděsil plán Kníniček na obchvat zoo a silnici ke Královu Poli. O nápadu svého „souseda“ nic nevěděly, navíc plánovaná silnice vede většinou po jejich území a křižuje i chráněné oblasti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76a25r63t97i42n 73Z92l39a54t86u94š10k87a 8237454880661

Stačí dobudovat D43 a nebude potřeba budovat obchvat přes Medlánky.

+1/−1
14.2.2017 17:37

Š11t90e61f14a10n 50F30r30i16č20a 7652408263436

Poněkud plané očekávání. Alespoň v nejbližších letech. Na tahu je Odbor územního plánování a stavebního řádu JMK, co v tom hodlá nebo nehodlá dělat. V novém torzu Zásad územního rozvoje, schváleném na posledním zastupitelstvu za hejtmana Haška, dálnice R43 není. Není tam ani celé jádrové území kraje (Brno a okolí). S výhledovým odkazem na nějakou budoucí studii. Studii zatím kraj nejen nezadal, ale v plánu práce současných zastupitelů ani není.

0/0
14.2.2017 23:00

T33o75m38a75s 44K46r81o14p83a17c77e91k 7459564802484

Mozna jsem to prehlidl, ale da se na ten plan nekde mrknout?

Soulasim s tema, kteri rikaji, ze by se nic takovyho delat nemelo z duvodu ochrany prirody, ale zaroven souhlasim s tema, kteri rikaji, ze bez takovychle staveb se mesto nebude moct rozvijet a jsou teda potreba. Abych se mohl rozhodnout, zajimaji me dve veci. Detaily stavby R43 a detaily toho "kninicskyho obchvatu.

0/0
14.2.2017 13:21

M65a32r16t37i43n 90T71e15p76l74a42n 9777360625373

No nevím jak moc se s tím chlubí Kníničky, ale minimálně nákres toho jejich obchvatu můžete najít na http://medlanky.cz/nepripustme-zavleceni-tranzitni-dopravy-do-medlanek/

0/0
14.2.2017 15:25

P97e38t53r 70V33o59p46i10č52k84a 5952167547356

buďte v klidu, Brno přece bude mít hyperloop, nějaké silnice už nikoho netrápí :-P

0/0
14.2.2017 13:21

J17i15ř73í 48D66o54l43e34ž88e10l 9429145331980

tím se budem střílet v kapslách do práglu kemo, jináč po štatlu budem furt jezdit autama ;-)

0/0
14.2.2017 13:43

O68l13d14ř77i31c78h 78H63a90v85l56á88s28e31k 9633519464830

On ten obchvat není zas tak špatná myšlenka,ale chtělo by to rychle postavit D43 a ten obchvat na ni připojit.

+1/0
14.2.2017 12:50

P26a78v68e69l 68M38o68r18a93v73e48c 3522379292358

Takže starosta Kníniček na jedné straně bojuje proti R43 (plánované přes 60 let), na straně druhé by i současnou dopravu nejradši odsunul do jiných částí, aniž by se uráčil dát těm částem vědět - to už je NIMBY ad absurdum.

Jinak jeho "obhajoba" o silnici přes chráněná území: "nevedla by tam dálnice, JEN široká silnice" (tak proč mu stejná silnice v Kníničkách tak vadí?) nebo „Chceme, aby tato oblast zůstala zachována a zároveň byla vylepšena a povýšena,“ (chce ji tedy zachovat, nebo povýšit? trochu rozpor, ne?). Panejo, to je ale demagog..

+6/0
14.2.2017 12:49

P47a40v48l79i28n84a 75O55r53z23e87c90h77o36w21s69k46i 1628584861

Nedávno v nějakých zprávách předváděli priority vlády (teda této vlády) na budování dalších úseků rychlostních silnic a dálnic. Zrak mne nešálil - chyběla dálnice z Brna směr Vídeň a R43..... K čemu další studie? Objevit objevené?

+2/−1
14.2.2017 12:41

Š53t39e98f44a74n 18F22r84i14č24a 7482578373626

Nemůžete stavět dům od střechy. Nejdřív stavbu musíte dostat do územních plánů.

0/0
14.2.2017 14:00

M79i90c25h71a28l 97B50r32ň24á56k 6794464897808

Klasika. Zastupitel za "Nase Kninicjy bez R43" chce vyresit svuj problem tim, ze ho sobecky hodi na jine. Venku se tomu rika NIMBY (not in my backyard)

+11/−1
14.2.2017 12:16

V82á14c12l88a78v 41P81o18l41á13š14e19k 9716900511397

No a co? Ti, jimž ta auta jezdí kolem domů nyní, je zase chtějí sobecky hodit na Kníničky. Copak jsou obyvatelé Kníniček méněcenní, aby museli trpět za jiné?

+1/−3
14.2.2017 13:05

R74a40d62i25m 56P30a54v74l44i59c46e30k 1250528631374

Brno potrebuje metro a parkovaci domy na okraji. A samozrejme R43.

+7/0
14.2.2017 11:48

P28a41v11e10l 22M58o77r95a79v71e58c 3212669182358

Metro je otázka (velikostí města jsme na hraně, navíc nejisté podloží v centru), jinak souhlas.

+3/0
14.2.2017 12:49

R59a80d84i81m 49P82a74v34l62i58c36e53k 1280938601914

Nadzemku, cokoliv rychlejsiho nez salina.

0/0
14.2.2017 13:05

T87o48m76á90š 40T88a50t26í25č61e66k 5440832700438

Metro vedené pod zemí jen částečně a zkombinované s příměstskou dráhou by byl luxus. ;-(

0/0
14.2.2017 14:22

V18á36c33l86a48v 40P70o24l54á52š16e48k 9516840141587

Brno možná potřebuje R43, ale my, jimž by tato silnice vedla pod okny, bychom si samozřejmě přáli, aby byla vybudována co nejpozději, nejlépe vůbec ne. Je to zajisté sobecké, ale i ti, jimž ta auta jezdí pod okny nyní a kteří by si přáli přesunout je pod okna nám, si to přejí ze sobeckých důvodů. A my jsme zrovna tak lidé jako oni.

+2/−3
14.2.2017 13:00

M11a29r78t69i71n 89T27e94p70l40a67n 9657870265393

Tak je to ale trochu ovlivněno tím, kdy jste se na trasu R43 dostal. Jestli se nepletu, tak je ta silnice přes Bystrc plánována někdy od šedesátých let minulého století. Takže pokud v daném místě trasy vaše rodina bydlí 60 a více let, tak vám rozumím. Nicméně kdokoliv, kdo se ke trase nastěhoval v posledních 20 - 30 letech a nyní proti ní brojí už moje sympatie nemá, obzvlášť když je to někdo jako stodukát Firbas, který tuhle dávno plánovanou silnici blokuje a zároveň chce dopravu přivádět k někomu, kdo si připlatil za to, aby bydlel v klidné části Brna.

+3/−1
14.2.2017 13:26

Š50t90e25f28a27n 94F17r21i61č27a 7342328473346

To je častý omyl. Ve veřejnosti panují pověry o vedení R43 odjakživa. Opak je pravdou. R43 v územním plánu kraje ani v plánech Brna už více než 30 let vůbec není, a to nejméně od roku 1985. (Pokud byla, byla z podnětů různých obcí už dávno soudy zrušena, a to z různých vad v územních plánech). Není tam ani jako územní rezerva. Pokud se problematice budete věnovat, snadno nahlédnete, že Zásady územního rozvoje, které schválilo poslední zastupitelstvo za Haškova působení v roce 2016, také dálnici R43 téměř vůbec neobsahují, s výjimkou malého kousíčku nad Sebranicemi na severu kraje. ZÚR pouze odkazuje na budoucí studii, která bude Brno a okolí řešit. Ta však ještě ani nebyla zadána. Nejspíš z důvodů. které jsou všeobecně známy (nadlimitní hluk, resp. polétavý prach).

0/0
14.2.2017 13:54

M49a98r41t21i12n 65T25e15p10l70a28n 9187380265183

No vidíte, ale i když to není v plánech, tak ve veřejnosti tak nějak panuje, že se tam ta R43 vést má. Takže těžko může někdo tvrdit, že netuší, že by se tam mohla stavět tahle silnice a že je to plánovaná trasa číslo 1. Stejně tak, pokud tam ta silnice vlastně není vůbec plánovaná, dělal pan Firbas a spol. v roce 2006 velkou petici proti její stavbě? To by tak nějak nemělo logiku že? Takže prakticky všichni ví, že tam ta silnice je plánovaná (ať už na papíře nebo ne) a kdo se tam nastěhoval, tak to dělal vědomě i s tímto...

+2/0
14.2.2017 14:27

Š71t14e35f37a23n 65F57r36i65č85a 7632928173276

Háček je v tom, že si někteří plánovači přejí tu dálnici vést z hlediska hluku a prachu tzv. neprůchodným územím. Proto neví, jak na to.

0/0
14.2.2017 14:30

P52a47v67e79l 70R31e41z36n54i84c59e24k 3445904534102

castecne vas chapu. lae jak dlouho existuji plany na R43 (at uz v jakekoliv variante) a jak dlouho bydlite v dotcene oblasti.. neni lepsi se nestehovat do oblasti kde realne hrozi riziko stavby silnice takove velikosti? nebo jste proste radsi vyhodne kouil pozemek/dum/byt doufajic ze za vaseho zivota se tato dulezita tepna (ktera uz 50 let mela stat) nestihne ?

je treba umet delat kompromisy, dohody, ustupky vymenou za benefity atd... zatim jsme stale na bodu mrazu - co mi vadi, hodim sousedovi.. bez diskuse a bez premysleni

+3/0
14.2.2017 13:27

T19o65m90á13š 89T22a97t93í33č67e91k 5710742340488

Co padesát! Ta dálnica měla byt hotová už před pětasedmdesáti rokama!

+2/0
14.2.2017 14:25

Š71t17e86f57a33n 60F38r67i93č75a 7452598503776

Z plánování této dálnice sešlo nejméně dvakrát. Po roce 1945, a po roce 1985. Pokud se v posledních letech objevovala tato myšlenka, tak jen proto, že byla šance na dotace z EU. A někteří politici si z toho dělají téma. Jinak samozřejmě od České do Brna už přivaděč existuje, a po jeho případném dobudování z Kuřimi naléhavost, z hlediska úseku nad Kuřímí, není.

0/0
14.2.2017 14:45

T98o30m65á81š 65T76a96t12í14č36e39k 5480722550128

Z toho nedělají téma jen "někteří politici", ale všichni rozumní Brňáci a Moraváci. Možná i nějaký ten rozumný Cajzl se angažuje proti nesmyslům.

0/0
14.2.2017 14:50

M39i68r60o29s45l87a16v 57V42y30k49o80u97p95i36l 3530616573265

Podle tohoto článku a článků pod tímto článkem s podobnými tématy (obchvat Slatiny a obchvat Tuřan) je jasné, že jediné co jde v Brně dělat je nekonečná vystavba průmyslových zón a další developerská činnost, ovšem stavba silnic a obchvatů je vždy neřešitelný problém narážejí na zájmy syslů a ostatních hlodavců. Ať žijí zácpy a smog.

+10/0
14.2.2017 11:16

T34o47m35á89š 19T57a50t68í13č59e27k 5830862810658

V tomto případě se ovšem chtějí chránit také lidé (Homo sapiens sapiens).

0/0
14.2.2017 14:27

P64e17t84r 40B14á88č91a 8725326605265

Davno mela stat R43 a byl klid, dyt je to ostuda ta trasa na Svitavy.

+16/0
14.2.2017 11:13

M94a98r15e77k 82K76u90m56p30r63e13c78h50t 6719947288132

Varianta přes Bystrc je jediná rozumná. Podívejte se do Německa, kde vedou dálnice přes aglomerace a nikdo o nich neví - tunely, prosklené koridiry, odvětrání odhlučnění. Varianta Boskovické brázdy je hloupost jednak z hlediska budoucího využití, jednak z hlediska dopadů na životní prostředí.

+9/−1
14.2.2017 10:30

V96á25c45l61a97v 42P40o28l68á31š52e36k 9426740121387

Vsadil bych deset k jedné, že pokud se postaví silnice R43 před Bystrc, tak tam nebudou žádné tunely ani prosklené koridory ani odvětrávání a na odhlučnění se postaví jen nízká zídka. K čemu nám pak bude, že v Německu to dělají jinak?

+1/−3
14.2.2017 13:03

T92o61m51á62š 34T76a49t92í39č61e11k 5600372430688

Neprosazuj nesmyslnou variantu, ale řádné provedení té účelné. Jak jednoduché!

+2/0
14.2.2017 14:28

T19o69m88á75š 17T25a63t96í66č74e58k 5230552470308

My to míti nechceme, k sousedům to šoupneme! ;-D

+3/0
14.2.2017 9:20

V87á88c11l49a57v 19P52o64l77á29š74e52k 9326450401787

Aha, tak obyvatelé Bystrce a Kníniček nemají být sobečtí, ale všichni ostatní mohou být sobečtí a mohou přehodit své problémy do Bystrce a Kníniček.

+1/−1
14.2.2017 13:11

M89a35r62t43i65n 53T97e93p23l39a63n 9837870745623

Jaký problém přehazují Medlánky a Komín na Kníničky?

+1/0
14.2.2017 13:27

T93o54m19á73š 21T59a87t84í58č65e15k 5200552410718

Jak to tady už někdo napsal, Kníničáci si stavěli domy okolo stávající silnice lokálního významu a plánované dálnice. Mezitím byla vytvořena přírodě blízká relaxační zóna na okraji města, kde ji samozřejmě obyvatelé hustého zasídlení potřebují. To, že člověk má lesopark v dosahu bez dopravních prostředků, je jeden z důvodů, proč se lidé stěhovali a stěhují do Medlánek a Komína. Ale Kníničáci mají ten neočekávaný provoz, tak je i z druhé, té venkovní, strany uzavřou pěkně obchvatem svých Kníniček.

Ti to majó vygómaný! Lidi, jezdite jinudyma, ta silnica, po které jste jezdili prvníma autama už za císaře pána, tu přeložíme, a zůstane nám tady jen cesta pro místní. Co to vezme vám, po tom je nám en ono. :-P

+1/−1
14.2.2017 14:16

Š40t60e35f94a67n 87F92r14i63č44a 7902178363286

Píšete "plánovaná dálnice". Najděte jediný plán, kde dálnice R43 je v "plánech". Zklamu Vás. Není. Je to jen Vaše zbožné přání.

0/−1
14.2.2017 14:28

T54o68m75á12š 65T80a96t22í71č29e29k 5120492130768

Že je to zbožné přání, to říkají jenom aktivisté ze spolku "Vše pro nás".

+1/−1
14.2.2017 14:30

M60a42r51t61i50n 97H13o58r92á17č73e10k 7506554395304

Docela velká drzost od pana docenta Firbase, chucpe. Jde o to, že existují v Brně a okolí lidé co se nastěhovali do okolí území kde stát plánuje x let dálnici nebo obchvat. Pak proti němu všemi možnými způsoby bojují, včetně toho, aby obchvat vedl jinudy, kam se nastěhovali lidé, právě s vědomím, že tam stát nic neplánuje.

Ať už je to docent Firbas z Kníníček nebo pan Friča z Troubska, jejich aktivity způsobují to, že se Brno nemůže rozvíjet a tranzitní doprava ucpává Žabovřeskou chybějící část VMO, nebo ulice u kasárna v Židenicích.

Chápu je, že nechtějí žít u dálnice a bojují proti ní, místo toho by však měli své aktivity nasměrovat aby dálnice u jejich domů vedla tunelem nebo zastřešním a nepřesouvat své problémy se špatně volenou lokalitou k životu na jiné a přestat tak zabržďovat rozvoj Brna. Současný stav kdy D43 chybí tak rapidně zhoršuje životní prostředí výrazně většímu množství lidí v centru. Měli by si uvědomit, že současný režim, který upřednostňuje práva menšin nad zájmy drtivé většiny nemusí trvat věčně.

Doporučoval bych jim odskočit si do Německa, jak vypadá zastřešení A3 u Aschaffenburgu, nebo zářez dálnice z Hanau ve Frankfurtu - 200m od dálnice tam lidi normálně bydlí a nic neslyší.

+33/−1
14.2.2017 8:34

P52e60t66r 14K96o38v17a89ř60í74k 1281873169757

Samozřejmě, že to je nesmysl a nikdo nedovolí vést frekventovanou (a ta by frekventovaná rozhodně byla) silnici v této cenné rekreační oblasti a skrz obytné zóny Medlánek a Řečkovic. Já jen doufám, že se konečně začne s R43, která stejně jednou vzniknout musí, boť dopravní situace bude v budoucích letech neudržitelná. Ať už v Brně, nebo na tahu směrem na Svitavy.

+4/0
14.2.2017 9:25

P64a48v88l36i13n11a 48O54r84z30e51c20h82o94w90s79k55i 1668424981

Ale jo, za sto - možná dvě sta let se snad začne :-). Obdivuji Vaši víru.

0/0
14.2.2017 12:44

Š76t51e81f98a79n 31F35r61i11č75a 7782248513266

Myslím, že zbytečně personifikujete problém. Každý má právo poukázat na překročené zákonem stanovené limity (např. hluk, ovzduší), které jsou určeny k ochraně přírody a zdraví lidí. Mimo jiné schválené mezinárodními dohodami. K tomu přece veřejné projednání slouží. A proto zákon limity stanoví.Kromě toho, nejméně od roku 1985, dálnice R43 v územních plánech vůbec není. Proto mohly, se souhlasem kraje, vznikat sídliště Kníničky, Bystrc (25 tis. obyvatel), Bosonohy - Hoštická, Troubsko, Ostopovice, Moravany.

+1/−6
14.2.2017 9:26

M51a35r20t24i51n 37H81o96r74á46č61e86k 7546214975794

Souhlasím s Vámi, že existují místa kde jsou současné hlukové a imisní normy překračovány. Bohužel se tomu děje v celém Brně, nejen v Troubsku a Kníníčkách. Na rozdíl od Vás si myslím, že řešením není vést D43 Boskovickou brázdou - jen naoko, když všichni víme, že většina dopravy by stejně vedla přes město. Momentálně poposkakujíc v zácpách totiž kamiony vytváří extrémně více hluku a smradu než kdyby doprava jela plynule.

Nicméně je zajímavé, že nejvíce si na hluk a imise stěžují lidé, co si sami dobrovolně zvolili život v satelitu v těsné blízkosti dálnice ať již stávající nebo plánované, v satelitu bez základní občanské vybavenosti. Tj. do práce, děti do školy na kroužky a za nákupem dvou rohlíků musí sami jezdit autem. Předpokládám, že jdete příkladem a jezdíte jen na kole, nebo elektromobilem nabíjeným ze solárních panelů na střeše Vašeho domu...

Je mi Vás strašně líto, že nemůžete ze satelitu aspoň častěji chodit pěšky na vlak - elektrifikaci a zdvojkolejnění tratě - podmínku častých S-bahnů (plánováno co 15minut) se zastavením v Troubsku - totiž na úseku mezi Střelicemi a Zastávkou momentálně brzdí jiní pomatenci, co by místo kolejí raději chtěli mít cyklostezku. Co dodat...

0/0
14.2.2017 19:55

Š28t60e55f17a97n 23F65r89i55č80a 7742858523186

Měl byste si to srovnat v hlavě. O Vaši lítost v obcích okolo Brna vskutku nikdo nestojí. Nevím, co rozumíte pod pojmem satelit. Většina lidí si jako satelit představuje místo, kde není občanská vybavenost. V obcích okolo Brna vybavenost ovšem je, vč. pošt, škol, mateřských škol, obchodů. Takže v těchto případech rozhodně se o satelity nejedná. V obcích přibylo pár ulic, ale jsou zpravidla nedílnou součástí obcí. Mohu Vás ujistit, že většina lidí v nich bydlí kvalitativně na vyšší úrovni, než předtím. Jak si to kdo udělá, takové to má.

Pokud se týká Vašeho předchozího příspěvku, tak podsouváte jednotlivcům, že brání rozvoji Brna. To máte také poněkud pomotané. Žádný jednotlivec nemá tyto schopnosti. Každý jednotlivec ale může podat připomínky, a obce mohou podat námitky, v rámci veřejných projednání různých záměrů. A tyto samozřejmě za jistých okolností (např. zákonem stanovené měřitelné limity) nepřekonatelným problémem mohou být, i pro znalce s kulatým razítkem. Věcným problémem tedy nejsou jednotlivci či obce, nýbrž ty věcné skutečnosti - např. hluk či polétavý prach v nadlimitním množství.

Personálním problémem pak jsou úředníci územního plánování, kteří místo aby řekli tak dost, za 15 let jsme ani s pomocí stovek studií nedokázali najít řešení, hledejme pro dálnici jinou trasu, tak místo toho řadu let tancují na mrtvém bodě. Zdá se, že hodlají na mrtvém bodě tancovat další léta.

0/0
14.2.2017 23:46

T50o37m67á65š 53K65u68c41h24a14ř 3267781758451

Včera bylo pozdě. Kolabující doorava v Brně potřebuje obchvaty jako sůl. Ale na svém katastru je logicky nechce nikdo. Kolony aut stojí a léta běží.. :-/

+11/−3
14.2.2017 8:02

M46i92l75a24n 63K30a57s28a68l 1448289375695

Ale skrze Medlánky je to nesmysl.

+7/−1
14.2.2017 8:04

T30o67m70á62š 94K54u65c94h34a29ř 3877671428211

A jezdit z Medlánek k přehradě spoustu km navíc přes Brno nesmysl není? Tam ta spojnice rozhodně chybí.

+3/−2
14.2.2017 8:09

M86a45r50t89i28n 47K29r52č62i14l 6600328318609

A co tak z Medlánek na přehradu pěšky nebo na kole?

+4/−1
14.2.2017 8:44

V31á68c32l47a25v 94P48o72l53á51š31e34k 9196490221727

Na kole to po těch betonových blocích strašně drncá a ničí se kolo.

0/−1
14.2.2017 13:09

P86e56t30r 19K70o81v27a54ř98í89k 1491763149657

K přehradě, myslíte kvůli rekreaci? Pěšky to jsou od letiště z Medlánek pouhé 3km !!

+2/0
14.2.2017 9:29

J12a72n 32D15r72á65b96e50k 6518467718230

nevím, z Medlánek z poslední zastávky busu mi to ukázalo 6km... jen tam.

0/0
14.2.2017 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.