Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nápad na obchvat vyvolal v Brně paniku, ohrozil by i chráněnou oblast

Brněnské městské části vyděsil plán Kníniček na obchvat zoo a silnici ke Královu Poli. O nápadu svého „souseda“ nic nevěděly, navíc plánovaná silnice vede většinou po jejich území a křižuje i chráněné oblasti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28a81r73t58i49n 21Z34l74a38t45u43š77k17a 8387234400311

Stačí dobudovat D43 a nebude potřeba budovat obchvat přes Medlánky.

+1/−1
14.2.2017 17:37

Š42t36e37f43a23n 74F78r19i63č55a 7592808263786

Poněkud plané očekávání. Alespoň v nejbližších letech. Na tahu je Odbor územního plánování a stavebního řádu JMK, co v tom hodlá nebo nehodlá dělat. V novém torzu Zásad územního rozvoje, schváleném na posledním zastupitelstvu za hejtmana Haška, dálnice R43 není. Není tam ani celé jádrové území kraje (Brno a okolí). S výhledovým odkazem na nějakou budoucí studii. Studii zatím kraj nejen nezadal, ale v plánu práce současných zastupitelů ani není.

0/0
14.2.2017 23:00

T22o47m52a96s 76K86r77o75p22a54c66e95k 7259634102274

Mozna jsem to prehlidl, ale da se na ten plan nekde mrknout?

Soulasim s tema, kteri rikaji, ze by se nic takovyho delat nemelo z duvodu ochrany prirody, ale zaroven souhlasim s tema, kteri rikaji, ze bez takovychle staveb se mesto nebude moct rozvijet a jsou teda potreba. Abych se mohl rozhodnout, zajimaji me dve veci. Detaily stavby R43 a detaily toho "kninicskyho obchvatu.

0/0
14.2.2017 13:21

M63a43r63t60i24n 88T56e77p63l54a62n 9387620245763

No nevím jak moc se s tím chlubí Kníničky, ale minimálně nákres toho jejich obchvatu můžete najít na http://medlanky.cz/nepripustme-zavleceni-tranzitni-dopravy-do-medlanek/

0/0
14.2.2017 15:25

P53e52t97r 38V13o90p28i78č96k81a 5962877807666

buďte v klidu, Brno přece bude mít hyperloop, nějaké silnice už nikoho netrápí :-P

0/0
14.2.2017 13:21

J45i45ř61í 37D80o33l70e35ž83e62l 9789955201300

tím se budem střílet v kapslách do práglu kemo, jináč po štatlu budem furt jezdit autama ;-)

0/0
14.2.2017 13:43

O24l84d93ř49i61c43h 51H20a22v70l55á22s71e25k 9843629414900

On ten obchvat není zas tak špatná myšlenka,ale chtělo by to rychle postavit D43 a ten obchvat na ni připojit.

+1/0
14.2.2017 12:50

P68a96v96e19l 26M76o35r43a52v81e26c 3242759332948

Takže starosta Kníniček na jedné straně bojuje proti R43 (plánované přes 60 let), na straně druhé by i současnou dopravu nejradši odsunul do jiných částí, aniž by se uráčil dát těm částem vědět - to už je NIMBY ad absurdum.

Jinak jeho "obhajoba" o silnici přes chráněná území: "nevedla by tam dálnice, JEN široká silnice" (tak proč mu stejná silnice v Kníničkách tak vadí?) nebo „Chceme, aby tato oblast zůstala zachována a zároveň byla vylepšena a povýšena,“ (chce ji tedy zachovat, nebo povýšit? trochu rozpor, ne?). Panejo, to je ale demagog..

+6/0
14.2.2017 12:49

P17a58v81l96i13n48a 29O32r93z35e48c65h34o20w98s19k97i 1988474141

Nedávno v nějakých zprávách předváděli priority vlády (teda této vlády) na budování dalších úseků rychlostních silnic a dálnic. Zrak mne nešálil - chyběla dálnice z Brna směr Vídeň a R43..... K čemu další studie? Objevit objevené?

+2/−1
14.2.2017 12:41

Š51t32e27f74a76n 71F35r10i97č37a 7942568793886

Nemůžete stavět dům od střechy. Nejdřív stavbu musíte dostat do územních plánů.

0/0
14.2.2017 14:00

M75i18c36h80a44l 87B30r77ň73á25k 6904374687188

Klasika. Zastupitel za "Nase Kninicjy bez R43" chce vyresit svuj problem tim, ze ho sobecky hodi na jine. Venku se tomu rika NIMBY (not in my backyard)

+11/−1
14.2.2017 12:16

V42á82c17l25a75v 85P90o64l35á64š31e35k 9756920321947

No a co? Ti, jimž ta auta jezdí kolem domů nyní, je zase chtějí sobecky hodit na Kníničky. Copak jsou obyvatelé Kníniček méněcenní, aby museli trpět za jiné?

+1/−3
14.2.2017 13:05

R96a52d19i53m 30P32a11v71l28i12c25e30k 1540528591844

Brno potrebuje metro a parkovaci domy na okraji. A samozrejme R43.

+7/0
14.2.2017 11:48

P63a21v60e15l 53M57o82r74a43v80e21c 3712499402368

Metro je otázka (velikostí města jsme na hraně, navíc nejisté podloží v centru), jinak souhlas.

+3/0
14.2.2017 12:49

R39a51d64i77m 49P27a47v57l70i11c89e62k 1750698111404

Nadzemku, cokoliv rychlejsiho nez salina.

0/0
14.2.2017 13:05

T90o59m17á36š 53T92a81t87í56č29e19k 5180292140508

Metro vedené pod zemí jen částečně a zkombinované s příměstskou dráhou by byl luxus. ;-(

0/0
14.2.2017 14:22

V22á23c57l20a88v 51P29o80l24á92š23e56k 9816550921227

Brno možná potřebuje R43, ale my, jimž by tato silnice vedla pod okny, bychom si samozřejmě přáli, aby byla vybudována co nejpozději, nejlépe vůbec ne. Je to zajisté sobecké, ale i ti, jimž ta auta jezdí pod okny nyní a kteří by si přáli přesunout je pod okna nám, si to přejí ze sobeckých důvodů. A my jsme zrovna tak lidé jako oni.

+2/−3
14.2.2017 13:00

M67a21r20t40i58n 80T29e13p84l57a81n 9897920965373

Tak je to ale trochu ovlivněno tím, kdy jste se na trasu R43 dostal. Jestli se nepletu, tak je ta silnice přes Bystrc plánována někdy od šedesátých let minulého století. Takže pokud v daném místě trasy vaše rodina bydlí 60 a více let, tak vám rozumím. Nicméně kdokoliv, kdo se ke trase nastěhoval v posledních 20 - 30 letech a nyní proti ní brojí už moje sympatie nemá, obzvlášť když je to někdo jako stodukát Firbas, který tuhle dávno plánovanou silnici blokuje a zároveň chce dopravu přivádět k někomu, kdo si připlatil za to, aby bydlel v klidné části Brna.

+3/−1
14.2.2017 13:26

Š49t50e96f48a50n 62F21r89i50č48a 7402368223596

To je častý omyl. Ve veřejnosti panují pověry o vedení R43 odjakživa. Opak je pravdou. R43 v územním plánu kraje ani v plánech Brna už více než 30 let vůbec není, a to nejméně od roku 1985. (Pokud byla, byla z podnětů různých obcí už dávno soudy zrušena, a to z různých vad v územních plánech). Není tam ani jako územní rezerva. Pokud se problematice budete věnovat, snadno nahlédnete, že Zásady územního rozvoje, které schválilo poslední zastupitelstvo za Haškova působení v roce 2016, také dálnici R43 téměř vůbec neobsahují, s výjimkou malého kousíčku nad Sebranicemi na severu kraje. ZÚR pouze odkazuje na budoucí studii, která bude Brno a okolí řešit. Ta však ještě ani nebyla zadána. Nejspíš z důvodů. které jsou všeobecně známy (nadlimitní hluk, resp. polétavý prach).

0/0
14.2.2017 13:54

M79a35r15t11i36n 96T50e18p93l19a62n 9417380165143

No vidíte, ale i když to není v plánech, tak ve veřejnosti tak nějak panuje, že se tam ta R43 vést má. Takže těžko může někdo tvrdit, že netuší, že by se tam mohla stavět tahle silnice a že je to plánovaná trasa číslo 1. Stejně tak, pokud tam ta silnice vlastně není vůbec plánovaná, dělal pan Firbas a spol. v roce 2006 velkou petici proti její stavbě? To by tak nějak nemělo logiku že? Takže prakticky všichni ví, že tam ta silnice je plánovaná (ať už na papíře nebo ne) a kdo se tam nastěhoval, tak to dělal vědomě i s tímto...

+2/0
14.2.2017 14:27

Š92t47e89f31a95n 84F17r41i58č53a 7712148983296

Háček je v tom, že si někteří plánovači přejí tu dálnici vést z hlediska hluku a prachu tzv. neprůchodným územím. Proto neví, jak na to.

0/0
14.2.2017 14:30

P89a20v49e92l 90R35e77z56n84i90c70e40k 3975424124382

castecne vas chapu. lae jak dlouho existuji plany na R43 (at uz v jakekoliv variante) a jak dlouho bydlite v dotcene oblasti.. neni lepsi se nestehovat do oblasti kde realne hrozi riziko stavby silnice takove velikosti? nebo jste proste radsi vyhodne kouil pozemek/dum/byt doufajic ze za vaseho zivota se tato dulezita tepna (ktera uz 50 let mela stat) nestihne ?

je treba umet delat kompromisy, dohody, ustupky vymenou za benefity atd... zatim jsme stale na bodu mrazu - co mi vadi, hodim sousedovi.. bez diskuse a bez premysleni

+3/0
14.2.2017 13:27

T86o30m82á83š 46T54a92t45í89č63e94k 5270732520818

Co padesát! Ta dálnica měla byt hotová už před pětasedmdesáti rokama!

+2/0
14.2.2017 14:25

Š35t46e19f74a28n 52F91r45i24č77a 7252908153396

Z plánování této dálnice sešlo nejméně dvakrát. Po roce 1945, a po roce 1985. Pokud se v posledních letech objevovala tato myšlenka, tak jen proto, že byla šance na dotace z EU. A někteří politici si z toho dělají téma. Jinak samozřejmě od České do Brna už přivaděč existuje, a po jeho případném dobudování z Kuřimi naléhavost, z hlediska úseku nad Kuřímí, není.

0/0
14.2.2017 14:45

T34o54m18á97š 55T24a83t82í25č45e53k 5640562560118

Z toho nedělají téma jen "někteří politici", ale všichni rozumní Brňáci a Moraváci. Možná i nějaký ten rozumný Cajzl se angažuje proti nesmyslům.

0/0
14.2.2017 14:50

M70i81r38o21s48l88a14v 61V33y36k20o44u38p47i68l 3670396123405

Podle tohoto článku a článků pod tímto článkem s podobnými tématy (obchvat Slatiny a obchvat Tuřan) je jasné, že jediné co jde v Brně dělat je nekonečná vystavba průmyslových zón a další developerská činnost, ovšem stavba silnic a obchvatů je vždy neřešitelný problém narážejí na zájmy syslů a ostatních hlodavců. Ať žijí zácpy a smog.

+10/0
14.2.2017 11:16

T60o39m50á19š 74T95a66t50í62č92e39k 5740862440878

V tomto případě se ovšem chtějí chránit také lidé (Homo sapiens sapiens).

0/0
14.2.2017 14:27

P23e17t42r 61B92á89č45a 8495556745295

Davno mela stat R43 a byl klid, dyt je to ostuda ta trasa na Svitavy.

+16/0
14.2.2017 11:13

M14a49r54e77k 75K85u35m54p25r49e41c41h28t 6459527318632

Varianta přes Bystrc je jediná rozumná. Podívejte se do Německa, kde vedou dálnice přes aglomerace a nikdo o nich neví - tunely, prosklené koridiry, odvětrání odhlučnění. Varianta Boskovické brázdy je hloupost jednak z hlediska budoucího využití, jednak z hlediska dopadů na životní prostředí.

+9/−1
14.2.2017 10:30

V98á39c96l44a56v 92P58o54l59á95š49e46k 9696920101627

Vsadil bych deset k jedné, že pokud se postaví silnice R43 před Bystrc, tak tam nebudou žádné tunely ani prosklené koridory ani odvětrávání a na odhlučnění se postaví jen nízká zídka. K čemu nám pak bude, že v Německu to dělají jinak?

+1/−3
14.2.2017 13:03

T10o76m61á11š 18T25a62t87í61č89e72k 5720752110428

Neprosazuj nesmyslnou variantu, ale řádné provedení té účelné. Jak jednoduché!

+2/0
14.2.2017 14:28

T56o47m24á85š 56T44a31t69í91č60e28k 5300352390158

My to míti nechceme, k sousedům to šoupneme! ;-D

+3/0
14.2.2017 9:20

V77á79c47l40a65v 45P75o68l61á89š24e43k 9566940131857

Aha, tak obyvatelé Bystrce a Kníniček nemají být sobečtí, ale všichni ostatní mohou být sobečtí a mohou přehodit své problémy do Bystrce a Kníniček.

+1/−1
14.2.2017 13:11

M81a83r93t16i89n 31T78e24p16l64a54n 9917180575963

Jaký problém přehazují Medlánky a Komín na Kníničky?

+1/0
14.2.2017 13:27

T41o62m31á84š 93T92a37t69í76č20e71k 5540332650308

Jak to tady už někdo napsal, Kníničáci si stavěli domy okolo stávající silnice lokálního významu a plánované dálnice. Mezitím byla vytvořena přírodě blízká relaxační zóna na okraji města, kde ji samozřejmě obyvatelé hustého zasídlení potřebují. To, že člověk má lesopark v dosahu bez dopravních prostředků, je jeden z důvodů, proč se lidé stěhovali a stěhují do Medlánek a Komína. Ale Kníničáci mají ten neočekávaný provoz, tak je i z druhé, té venkovní, strany uzavřou pěkně obchvatem svých Kníniček.

Ti to majó vygómaný! Lidi, jezdite jinudyma, ta silnica, po které jste jezdili prvníma autama už za císaře pána, tu přeložíme, a zůstane nám tady jen cesta pro místní. Co to vezme vám, po tom je nám en ono. :-P

+1/−1
14.2.2017 14:16

Š87t23e96f56a41n 48F50r44i97č87a 7572688263586

Píšete "plánovaná dálnice". Najděte jediný plán, kde dálnice R43 je v "plánech". Zklamu Vás. Není. Je to jen Vaše zbožné přání.

0/−1
14.2.2017 14:28

T80o30m76á52š 42T26a11t92í72č28e91k 5870562340388

Že je to zbožné přání, to říkají jenom aktivisté ze spolku "Vše pro nás".

+1/−1
14.2.2017 14:30

M78a59r34t90i50n 44H65o78r21á11č64e91k 7216864855154

Docela velká drzost od pana docenta Firbase, chucpe. Jde o to, že existují v Brně a okolí lidé co se nastěhovali do okolí území kde stát plánuje x let dálnici nebo obchvat. Pak proti němu všemi možnými způsoby bojují, včetně toho, aby obchvat vedl jinudy, kam se nastěhovali lidé, právě s vědomím, že tam stát nic neplánuje.

Ať už je to docent Firbas z Kníníček nebo pan Friča z Troubska, jejich aktivity způsobují to, že se Brno nemůže rozvíjet a tranzitní doprava ucpává Žabovřeskou chybějící část VMO, nebo ulice u kasárna v Židenicích.

Chápu je, že nechtějí žít u dálnice a bojují proti ní, místo toho by však měli své aktivity nasměrovat aby dálnice u jejich domů vedla tunelem nebo zastřešním a nepřesouvat své problémy se špatně volenou lokalitou k životu na jiné a přestat tak zabržďovat rozvoj Brna. Současný stav kdy D43 chybí tak rapidně zhoršuje životní prostředí výrazně většímu množství lidí v centru. Měli by si uvědomit, že současný režim, který upřednostňuje práva menšin nad zájmy drtivé většiny nemusí trvat věčně.

Doporučoval bych jim odskočit si do Německa, jak vypadá zastřešení A3 u Aschaffenburgu, nebo zářez dálnice z Hanau ve Frankfurtu - 200m od dálnice tam lidi normálně bydlí a nic neslyší.

+33/−1
14.2.2017 8:34

P44e68t53r 28K39o50v77a79ř32í13k 1851293349377

Samozřejmě, že to je nesmysl a nikdo nedovolí vést frekventovanou (a ta by frekventovaná rozhodně byla) silnici v této cenné rekreační oblasti a skrz obytné zóny Medlánek a Řečkovic. Já jen doufám, že se konečně začne s R43, která stejně jednou vzniknout musí, boť dopravní situace bude v budoucích letech neudržitelná. Ať už v Brně, nebo na tahu směrem na Svitavy.

+4/0
14.2.2017 9:25

P49a60v93l20i69n19a 96O43r35z18e46c64h96o41w41s61k19i 1818854421

Ale jo, za sto - možná dvě sta let se snad začne :-). Obdivuji Vaši víru.

0/0
14.2.2017 12:44

Š85t52e87f79a19n 48F18r56i20č27a 7402798593866

Myslím, že zbytečně personifikujete problém. Každý má právo poukázat na překročené zákonem stanovené limity (např. hluk, ovzduší), které jsou určeny k ochraně přírody a zdraví lidí. Mimo jiné schválené mezinárodními dohodami. K tomu přece veřejné projednání slouží. A proto zákon limity stanoví.Kromě toho, nejméně od roku 1985, dálnice R43 v územních plánech vůbec není. Proto mohly, se souhlasem kraje, vznikat sídliště Kníničky, Bystrc (25 tis. obyvatel), Bosonohy - Hoštická, Troubsko, Ostopovice, Moravany.

+1/−6
14.2.2017 9:26

M72a24r41t27i75n 26H95o47r34á28č20e92k 7856794485904

Souhlasím s Vámi, že existují místa kde jsou současné hlukové a imisní normy překračovány. Bohužel se tomu děje v celém Brně, nejen v Troubsku a Kníníčkách. Na rozdíl od Vás si myslím, že řešením není vést D43 Boskovickou brázdou - jen naoko, když všichni víme, že většina dopravy by stejně vedla přes město. Momentálně poposkakujíc v zácpách totiž kamiony vytváří extrémně více hluku a smradu než kdyby doprava jela plynule.

Nicméně je zajímavé, že nejvíce si na hluk a imise stěžují lidé, co si sami dobrovolně zvolili život v satelitu v těsné blízkosti dálnice ať již stávající nebo plánované, v satelitu bez základní občanské vybavenosti. Tj. do práce, děti do školy na kroužky a za nákupem dvou rohlíků musí sami jezdit autem. Předpokládám, že jdete příkladem a jezdíte jen na kole, nebo elektromobilem nabíjeným ze solárních panelů na střeše Vašeho domu...

Je mi Vás strašně líto, že nemůžete ze satelitu aspoň častěji chodit pěšky na vlak - elektrifikaci a zdvojkolejnění tratě - podmínku častých S-bahnů (plánováno co 15minut) se zastavením v Troubsku - totiž na úseku mezi Střelicemi a Zastávkou momentálně brzdí jiní pomatenci, co by místo kolejí raději chtěli mít cyklostezku. Co dodat...

0/0
14.2.2017 19:55

Š50t76e47f48a94n 62F17r16i39č59a 7692888863246

Měl byste si to srovnat v hlavě. O Vaši lítost v obcích okolo Brna vskutku nikdo nestojí. Nevím, co rozumíte pod pojmem satelit. Většina lidí si jako satelit představuje místo, kde není občanská vybavenost. V obcích okolo Brna vybavenost ovšem je, vč. pošt, škol, mateřských škol, obchodů. Takže v těchto případech rozhodně se o satelity nejedná. V obcích přibylo pár ulic, ale jsou zpravidla nedílnou součástí obcí. Mohu Vás ujistit, že většina lidí v nich bydlí kvalitativně na vyšší úrovni, než předtím. Jak si to kdo udělá, takové to má.

Pokud se týká Vašeho předchozího příspěvku, tak podsouváte jednotlivcům, že brání rozvoji Brna. To máte také poněkud pomotané. Žádný jednotlivec nemá tyto schopnosti. Každý jednotlivec ale může podat připomínky, a obce mohou podat námitky, v rámci veřejných projednání různých záměrů. A tyto samozřejmě za jistých okolností (např. zákonem stanovené měřitelné limity) nepřekonatelným problémem mohou být, i pro znalce s kulatým razítkem. Věcným problémem tedy nejsou jednotlivci či obce, nýbrž ty věcné skutečnosti - např. hluk či polétavý prach v nadlimitním množství.

Personálním problémem pak jsou úředníci územního plánování, kteří místo aby řekli tak dost, za 15 let jsme ani s pomocí stovek studií nedokázali najít řešení, hledejme pro dálnici jinou trasu, tak místo toho řadu let tancují na mrtvém bodě. Zdá se, že hodlají na mrtvém bodě tancovat další léta.

0/0
14.2.2017 23:46

T89o15m84á47š 53K68u46c76h63a19ř 3257891158621

Včera bylo pozdě. Kolabující doorava v Brně potřebuje obchvaty jako sůl. Ale na svém katastru je logicky nechce nikdo. Kolony aut stojí a léta běží.. :-/

+11/−3
14.2.2017 8:02

M61i98l55a32n 75K71a36s88a12l 1228489765605

Ale skrze Medlánky je to nesmysl.

+7/−1
14.2.2017 8:04

T34o21m45á66š 35K58u46c13h30a87ř 3117421938321

A jezdit z Medlánek k přehradě spoustu km navíc přes Brno nesmysl není? Tam ta spojnice rozhodně chybí.

+3/−2
14.2.2017 8:09

M13a10r82t38i78n 72K11r52č77i59l 6240658218529

A co tak z Medlánek na přehradu pěšky nebo na kole?

+4/−1
14.2.2017 8:44

V62á25c81l35a15v 90P85o52l52á72š58e63k 9566260571787

Na kole to po těch betonových blocích strašně drncá a ničí se kolo.

0/−1
14.2.2017 13:09

P66e30t43r 76K14o84v12a39ř19í97k 1871323689677

K přehradě, myslíte kvůli rekreaci? Pěšky to jsou od letiště z Medlánek pouhé 3km !!

+2/0
14.2.2017 9:29

J16a21n 91D35r60á66b71e28k 6178877408270

nevím, z Medlánek z poslední zastávky busu mi to ukázalo 6km... jen tam.

0/0
14.2.2017 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.