Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nápad na obchvat vyvolal v Brně paniku, ohrozil by i chráněnou oblast

Brněnské městské části vyděsil plán Kníniček na obchvat zoo a silnici ke Královu Poli. O nápadu svého „souseda“ nic nevěděly, navíc plánovaná silnice vede většinou po jejich území a křižuje i chráněné oblasti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a13r34t89i73n 26Z91l42a34t70u10š44k33a 8357904850201

Stačí dobudovat D43 a nebude potřeba budovat obchvat přes Medlánky.

+1/−1
14.2.2017 17:37

Š50t10e30f95a36n 98F18r46i95č34a 7272728533816

Poněkud plané očekávání. Alespoň v nejbližších letech. Na tahu je Odbor územního plánování a stavebního řádu JMK, co v tom hodlá nebo nehodlá dělat. V novém torzu Zásad územního rozvoje, schváleném na posledním zastupitelstvu za hejtmana Haška, dálnice R43 není. Není tam ani celé jádrové území kraje (Brno a okolí). S výhledovým odkazem na nějakou budoucí studii. Studii zatím kraj nejen nezadal, ale v plánu práce současných zastupitelů ani není.

0/0
14.2.2017 23:00

T90o77m71a72s 39K78r28o64p89a36c22e25k 7799264162854

Mozna jsem to prehlidl, ale da se na ten plan nekde mrknout?

Soulasim s tema, kteri rikaji, ze by se nic takovyho delat nemelo z duvodu ochrany prirody, ale zaroven souhlasim s tema, kteri rikaji, ze bez takovychle staveb se mesto nebude moct rozvijet a jsou teda potreba. Abych se mohl rozhodnout, zajimaji me dve veci. Detaily stavby R43 a detaily toho "kninicskyho obchvatu.

0/0
14.2.2017 13:21

M56a16r70t24i21n 96T55e69p24l14a26n 9537760915733

No nevím jak moc se s tím chlubí Kníničky, ale minimálně nákres toho jejich obchvatu můžete najít na http://medlanky.cz/nepripustme-zavleceni-tranzitni-dopravy-do-medlanek/

0/0
14.2.2017 15:25

P68e80t87r 19V65o61p62i60č17k90a 5852197927836

buďte v klidu, Brno přece bude mít hyperloop, nějaké silnice už nikoho netrápí :-P

0/0
14.2.2017 13:21

J20i28ř91í 39D20o77l20e12ž38e70l 9929325111580

tím se budem střílet v kapslách do práglu kemo, jináč po štatlu budem furt jezdit autama ;-)

0/0
14.2.2017 13:43

O35l62d74ř86i97c62h 52H44a91v17l50á33s93e54k 9623329344870

On ten obchvat není zas tak špatná myšlenka,ale chtělo by to rychle postavit D43 a ten obchvat na ni připojit.

+1/0
14.2.2017 12:50

P62a85v13e84l 34M24o66r24a62v66e52c 3262259432598

Takže starosta Kníniček na jedné straně bojuje proti R43 (plánované přes 60 let), na straně druhé by i současnou dopravu nejradši odsunul do jiných částí, aniž by se uráčil dát těm částem vědět - to už je NIMBY ad absurdum.

Jinak jeho "obhajoba" o silnici přes chráněná území: "nevedla by tam dálnice, JEN široká silnice" (tak proč mu stejná silnice v Kníničkách tak vadí?) nebo „Chceme, aby tato oblast zůstala zachována a zároveň byla vylepšena a povýšena,“ (chce ji tedy zachovat, nebo povýšit? trochu rozpor, ne?). Panejo, to je ale demagog..

+6/0
14.2.2017 12:49

P14a35v54l26i97n21a 39O40r75z36e83c88h85o82w64s49k15i 1458154681

Nedávno v nějakých zprávách předváděli priority vlády (teda této vlády) na budování dalších úseků rychlostních silnic a dálnic. Zrak mne nešálil - chyběla dálnice z Brna směr Vídeň a R43..... K čemu další studie? Objevit objevené?

+2/−1
14.2.2017 12:41

Š25t54e49f37a60n 29F82r98i85č91a 7742908163726

Nemůžete stavět dům od střechy. Nejdřív stavbu musíte dostat do územních plánů.

0/0
14.2.2017 14:00

M88i28c18h16a36l 75B32r54ň37á57k 6494344797408

Klasika. Zastupitel za "Nase Kninicjy bez R43" chce vyresit svuj problem tim, ze ho sobecky hodi na jine. Venku se tomu rika NIMBY (not in my backyard)

+11/−1
14.2.2017 12:16

V97á26c46l79a19v 73P43o59l85á26š65e77k 9376400541837

No a co? Ti, jimž ta auta jezdí kolem domů nyní, je zase chtějí sobecky hodit na Kníničky. Copak jsou obyvatelé Kníniček méněcenní, aby museli trpět za jiné?

+1/−3
14.2.2017 13:05

R61a92d81i22m 92P45a40v98l19i39c46e70k 1260908871354

Brno potrebuje metro a parkovaci domy na okraji. A samozrejme R43.

+7/0
14.2.2017 11:48

P49a52v11e68l 54M94o81r42a39v39e42c 3912509572488

Metro je otázka (velikostí města jsme na hraně, navíc nejisté podloží v centru), jinak souhlas.

+3/0
14.2.2017 12:49

R90a98d53i95m 55P52a67v46l61i85c46e69k 1790368721424

Nadzemku, cokoliv rychlejsiho nez salina.

0/0
14.2.2017 13:05

T93o37m39á38š 83T39a85t38í65č20e49k 5820632130488

Metro vedené pod zemí jen částečně a zkombinované s příměstskou dráhou by byl luxus. ;-(

0/0
14.2.2017 14:22

V58á61c89l54a71v 71P93o41l81á81š15e49k 9826170341117

Brno možná potřebuje R43, ale my, jimž by tato silnice vedla pod okny, bychom si samozřejmě přáli, aby byla vybudována co nejpozději, nejlépe vůbec ne. Je to zajisté sobecké, ale i ti, jimž ta auta jezdí pod okny nyní a kteří by si přáli přesunout je pod okna nám, si to přejí ze sobeckých důvodů. A my jsme zrovna tak lidé jako oni.

+2/−3
14.2.2017 13:00

M15a66r96t47i63n 20T28e63p61l23a25n 9397450135833

Tak je to ale trochu ovlivněno tím, kdy jste se na trasu R43 dostal. Jestli se nepletu, tak je ta silnice přes Bystrc plánována někdy od šedesátých let minulého století. Takže pokud v daném místě trasy vaše rodina bydlí 60 a více let, tak vám rozumím. Nicméně kdokoliv, kdo se ke trase nastěhoval v posledních 20 - 30 letech a nyní proti ní brojí už moje sympatie nemá, obzvlášť když je to někdo jako stodukát Firbas, který tuhle dávno plánovanou silnici blokuje a zároveň chce dopravu přivádět k někomu, kdo si připlatil za to, aby bydlel v klidné části Brna.

+3/−1
14.2.2017 13:26

Š82t58e46f87a18n 88F81r10i69č98a 7942568563786

To je častý omyl. Ve veřejnosti panují pověry o vedení R43 odjakživa. Opak je pravdou. R43 v územním plánu kraje ani v plánech Brna už více než 30 let vůbec není, a to nejméně od roku 1985. (Pokud byla, byla z podnětů různých obcí už dávno soudy zrušena, a to z různých vad v územních plánech). Není tam ani jako územní rezerva. Pokud se problematice budete věnovat, snadno nahlédnete, že Zásady územního rozvoje, které schválilo poslední zastupitelstvo za Haškova působení v roce 2016, také dálnici R43 téměř vůbec neobsahují, s výjimkou malého kousíčku nad Sebranicemi na severu kraje. ZÚR pouze odkazuje na budoucí studii, která bude Brno a okolí řešit. Ta však ještě ani nebyla zadána. Nejspíš z důvodů. které jsou všeobecně známy (nadlimitní hluk, resp. polétavý prach).

0/0
14.2.2017 13:54

M89a13r30t41i18n 43T26e66p64l84a47n 9427350915573

No vidíte, ale i když to není v plánech, tak ve veřejnosti tak nějak panuje, že se tam ta R43 vést má. Takže těžko může někdo tvrdit, že netuší, že by se tam mohla stavět tahle silnice a že je to plánovaná trasa číslo 1. Stejně tak, pokud tam ta silnice vlastně není vůbec plánovaná, dělal pan Firbas a spol. v roce 2006 velkou petici proti její stavbě? To by tak nějak nemělo logiku že? Takže prakticky všichni ví, že tam ta silnice je plánovaná (ať už na papíře nebo ne) a kdo se tam nastěhoval, tak to dělal vědomě i s tímto...

+2/0
14.2.2017 14:27

Š56t64e95f78a96n 32F89r45i29č26a 7222338653366

Háček je v tom, že si někteří plánovači přejí tu dálnici vést z hlediska hluku a prachu tzv. neprůchodným územím. Proto neví, jak na to.

0/0
14.2.2017 14:30

P48a67v62e71l 84R71e20z94n97i36c68e66k 3265924614502

castecne vas chapu. lae jak dlouho existuji plany na R43 (at uz v jakekoliv variante) a jak dlouho bydlite v dotcene oblasti.. neni lepsi se nestehovat do oblasti kde realne hrozi riziko stavby silnice takove velikosti? nebo jste proste radsi vyhodne kouil pozemek/dum/byt doufajic ze za vaseho zivota se tato dulezita tepna (ktera uz 50 let mela stat) nestihne ?

je treba umet delat kompromisy, dohody, ustupky vymenou za benefity atd... zatim jsme stale na bodu mrazu - co mi vadi, hodim sousedovi.. bez diskuse a bez premysleni

+3/0
14.2.2017 13:27

T74o62m88á51š 23T44a98t77í58č56e98k 5660112240958

Co padesát! Ta dálnica měla byt hotová už před pětasedmdesáti rokama!

+2/0
14.2.2017 14:25

Š20t60e39f26a26n 83F70r50i30č47a 7612658693196

Z plánování této dálnice sešlo nejméně dvakrát. Po roce 1945, a po roce 1985. Pokud se v posledních letech objevovala tato myšlenka, tak jen proto, že byla šance na dotace z EU. A někteří politici si z toho dělají téma. Jinak samozřejmě od České do Brna už přivaděč existuje, a po jeho případném dobudování z Kuřimi naléhavost, z hlediska úseku nad Kuřímí, není.

0/0
14.2.2017 14:45

T39o15m96á83š 77T51a58t44í23č22e13k 5680842220388

Z toho nedělají téma jen "někteří politici", ale všichni rozumní Brňáci a Moraváci. Možná i nějaký ten rozumný Cajzl se angažuje proti nesmyslům.

0/0
14.2.2017 14:50

M72i52r92o82s39l58a16v 85V76y44k65o14u22p68i14l 3600776383675

Podle tohoto článku a článků pod tímto článkem s podobnými tématy (obchvat Slatiny a obchvat Tuřan) je jasné, že jediné co jde v Brně dělat je nekonečná vystavba průmyslových zón a další developerská činnost, ovšem stavba silnic a obchvatů je vždy neřešitelný problém narážejí na zájmy syslů a ostatních hlodavců. Ať žijí zácpy a smog.

+10/0
14.2.2017 11:16

T28o50m11á81š 32T72a47t75í46č26e22k 5570982570228

V tomto případě se ovšem chtějí chránit také lidé (Homo sapiens sapiens).

0/0
14.2.2017 14:27

P56e93t67r 82B40á60č33a 8285296495215

Davno mela stat R43 a byl klid, dyt je to ostuda ta trasa na Svitavy.

+16/0
14.2.2017 11:13

M46a45r74e19k 61K34u39m26p92r86e70c70h70t 6209907818692

Varianta přes Bystrc je jediná rozumná. Podívejte se do Německa, kde vedou dálnice přes aglomerace a nikdo o nich neví - tunely, prosklené koridiry, odvětrání odhlučnění. Varianta Boskovické brázdy je hloupost jednak z hlediska budoucího využití, jednak z hlediska dopadů na životní prostředí.

+9/−1
14.2.2017 10:30

V69á63c85l65a55v 10P21o19l92á94š97e16k 9946320801427

Vsadil bych deset k jedné, že pokud se postaví silnice R43 před Bystrc, tak tam nebudou žádné tunely ani prosklené koridory ani odvětrávání a na odhlučnění se postaví jen nízká zídka. K čemu nám pak bude, že v Německu to dělají jinak?

+1/−3
14.2.2017 13:03

T20o35m11á10š 37T64a87t27í82č64e35k 5840332960718

Neprosazuj nesmyslnou variantu, ale řádné provedení té účelné. Jak jednoduché!

+2/0
14.2.2017 14:28

T48o78m62á58š 65T62a55t90í45č63e10k 5670392410198

My to míti nechceme, k sousedům to šoupneme! ;-D

+3/0
14.2.2017 9:20

V96á64c89l37a59v 83P89o80l41á14š75e68k 9826900741367

Aha, tak obyvatelé Bystrce a Kníniček nemají být sobečtí, ale všichni ostatní mohou být sobečtí a mohou přehodit své problémy do Bystrce a Kníniček.

+1/−1
14.2.2017 13:11

M84a95r32t58i37n 42T72e25p79l64a44n 9647460365963

Jaký problém přehazují Medlánky a Komín na Kníničky?

+1/0
14.2.2017 13:27

T57o85m73á66š 69T94a95t46í87č58e96k 5300542890928

Jak to tady už někdo napsal, Kníničáci si stavěli domy okolo stávající silnice lokálního významu a plánované dálnice. Mezitím byla vytvořena přírodě blízká relaxační zóna na okraji města, kde ji samozřejmě obyvatelé hustého zasídlení potřebují. To, že člověk má lesopark v dosahu bez dopravních prostředků, je jeden z důvodů, proč se lidé stěhovali a stěhují do Medlánek a Komína. Ale Kníničáci mají ten neočekávaný provoz, tak je i z druhé, té venkovní, strany uzavřou pěkně obchvatem svých Kníniček.

Ti to majó vygómaný! Lidi, jezdite jinudyma, ta silnica, po které jste jezdili prvníma autama už za císaře pána, tu přeložíme, a zůstane nám tady jen cesta pro místní. Co to vezme vám, po tom je nám en ono. :-P

+1/−1
14.2.2017 14:16

Š72t10e70f36a25n 71F16r81i80č64a 7902738573946

Píšete "plánovaná dálnice". Najděte jediný plán, kde dálnice R43 je v "plánech". Zklamu Vás. Není. Je to jen Vaše zbožné přání.

0/−1
14.2.2017 14:28

T48o34m44á15š 17T27a82t19í33č14e40k 5880582430108

Že je to zbožné přání, to říkají jenom aktivisté ze spolku "Vše pro nás".

+1/−1
14.2.2017 14:30

M40a21r28t35i85n 91H44o93r19á21č34e51k 7136914125784

Docela velká drzost od pana docenta Firbase, chucpe. Jde o to, že existují v Brně a okolí lidé co se nastěhovali do okolí území kde stát plánuje x let dálnici nebo obchvat. Pak proti němu všemi možnými způsoby bojují, včetně toho, aby obchvat vedl jinudy, kam se nastěhovali lidé, právě s vědomím, že tam stát nic neplánuje.

Ať už je to docent Firbas z Kníníček nebo pan Friča z Troubska, jejich aktivity způsobují to, že se Brno nemůže rozvíjet a tranzitní doprava ucpává Žabovřeskou chybějící část VMO, nebo ulice u kasárna v Židenicích.

Chápu je, že nechtějí žít u dálnice a bojují proti ní, místo toho by však měli své aktivity nasměrovat aby dálnice u jejich domů vedla tunelem nebo zastřešním a nepřesouvat své problémy se špatně volenou lokalitou k životu na jiné a přestat tak zabržďovat rozvoj Brna. Současný stav kdy D43 chybí tak rapidně zhoršuje životní prostředí výrazně většímu množství lidí v centru. Měli by si uvědomit, že současný režim, který upřednostňuje práva menšin nad zájmy drtivé většiny nemusí trvat věčně.

Doporučoval bych jim odskočit si do Německa, jak vypadá zastřešení A3 u Aschaffenburgu, nebo zářez dálnice z Hanau ve Frankfurtu - 200m od dálnice tam lidi normálně bydlí a nic neslyší.

+33/−1
14.2.2017 8:34

P30e47t51r 49K33o62v25a47ř71í20k 1621753669957

Samozřejmě, že to je nesmysl a nikdo nedovolí vést frekventovanou (a ta by frekventovaná rozhodně byla) silnici v této cenné rekreační oblasti a skrz obytné zóny Medlánek a Řečkovic. Já jen doufám, že se konečně začne s R43, která stejně jednou vzniknout musí, boť dopravní situace bude v budoucích letech neudržitelná. Ať už v Brně, nebo na tahu směrem na Svitavy.

+4/0
14.2.2017 9:25

P35a22v71l80i50n53a 72O48r71z12e13c40h34o92w81s74k78i 1268314351

Ale jo, za sto - možná dvě sta let se snad začne :-). Obdivuji Vaši víru.

0/0
14.2.2017 12:44

Š20t50e16f93a75n 76F94r79i62č74a 7382688363236

Myslím, že zbytečně personifikujete problém. Každý má právo poukázat na překročené zákonem stanovené limity (např. hluk, ovzduší), které jsou určeny k ochraně přírody a zdraví lidí. Mimo jiné schválené mezinárodními dohodami. K tomu přece veřejné projednání slouží. A proto zákon limity stanoví.Kromě toho, nejméně od roku 1985, dálnice R43 v územních plánech vůbec není. Proto mohly, se souhlasem kraje, vznikat sídliště Kníničky, Bystrc (25 tis. obyvatel), Bosonohy - Hoštická, Troubsko, Ostopovice, Moravany.

+1/−6
14.2.2017 9:26

M84a21r79t31i50n 57H15o81r75á48č45e92k 7376324645954

Souhlasím s Vámi, že existují místa kde jsou současné hlukové a imisní normy překračovány. Bohužel se tomu děje v celém Brně, nejen v Troubsku a Kníníčkách. Na rozdíl od Vás si myslím, že řešením není vést D43 Boskovickou brázdou - jen naoko, když všichni víme, že většina dopravy by stejně vedla přes město. Momentálně poposkakujíc v zácpách totiž kamiony vytváří extrémně více hluku a smradu než kdyby doprava jela plynule.

Nicméně je zajímavé, že nejvíce si na hluk a imise stěžují lidé, co si sami dobrovolně zvolili život v satelitu v těsné blízkosti dálnice ať již stávající nebo plánované, v satelitu bez základní občanské vybavenosti. Tj. do práce, děti do školy na kroužky a za nákupem dvou rohlíků musí sami jezdit autem. Předpokládám, že jdete příkladem a jezdíte jen na kole, nebo elektromobilem nabíjeným ze solárních panelů na střeše Vašeho domu...

Je mi Vás strašně líto, že nemůžete ze satelitu aspoň častěji chodit pěšky na vlak - elektrifikaci a zdvojkolejnění tratě - podmínku častých S-bahnů (plánováno co 15minut) se zastavením v Troubsku - totiž na úseku mezi Střelicemi a Zastávkou momentálně brzdí jiní pomatenci, co by místo kolejí raději chtěli mít cyklostezku. Co dodat...

0/0
14.2.2017 19:55

Š41t45e53f41a84n 84F16r76i15č73a 7572918843956

Měl byste si to srovnat v hlavě. O Vaši lítost v obcích okolo Brna vskutku nikdo nestojí. Nevím, co rozumíte pod pojmem satelit. Většina lidí si jako satelit představuje místo, kde není občanská vybavenost. V obcích okolo Brna vybavenost ovšem je, vč. pošt, škol, mateřských škol, obchodů. Takže v těchto případech rozhodně se o satelity nejedná. V obcích přibylo pár ulic, ale jsou zpravidla nedílnou součástí obcí. Mohu Vás ujistit, že většina lidí v nich bydlí kvalitativně na vyšší úrovni, než předtím. Jak si to kdo udělá, takové to má.

Pokud se týká Vašeho předchozího příspěvku, tak podsouváte jednotlivcům, že brání rozvoji Brna. To máte také poněkud pomotané. Žádný jednotlivec nemá tyto schopnosti. Každý jednotlivec ale může podat připomínky, a obce mohou podat námitky, v rámci veřejných projednání různých záměrů. A tyto samozřejmě za jistých okolností (např. zákonem stanovené měřitelné limity) nepřekonatelným problémem mohou být, i pro znalce s kulatým razítkem. Věcným problémem tedy nejsou jednotlivci či obce, nýbrž ty věcné skutečnosti - např. hluk či polétavý prach v nadlimitním množství.

Personálním problémem pak jsou úředníci územního plánování, kteří místo aby řekli tak dost, za 15 let jsme ani s pomocí stovek studií nedokázali najít řešení, hledejme pro dálnici jinou trasu, tak místo toho řadu let tancují na mrtvém bodě. Zdá se, že hodlají na mrtvém bodě tancovat další léta.

0/0
14.2.2017 23:46

T73o44m13á21š 17K69u94c56h75a73ř 3297381738671

Včera bylo pozdě. Kolabující doorava v Brně potřebuje obchvaty jako sůl. Ale na svém katastru je logicky nechce nikdo. Kolony aut stojí a léta běží.. :-/

+11/−3
14.2.2017 8:02

M58i81l49a72n 25K65a42s91a24l 1948379985155

Ale skrze Medlánky je to nesmysl.

+7/−1
14.2.2017 8:04

T12o26m76á98š 22K95u79c74h10a89ř 3267241938111

A jezdit z Medlánek k přehradě spoustu km navíc přes Brno nesmysl není? Tam ta spojnice rozhodně chybí.

+3/−2
14.2.2017 8:09

M83a69r79t21i56n 21K47r28č32i33l 6840768298629

A co tak z Medlánek na přehradu pěšky nebo na kole?

+4/−1
14.2.2017 8:44

V80á30c18l82a17v 64P92o39l98á73š16e42k 9936910571917

Na kole to po těch betonových blocích strašně drncá a ničí se kolo.

0/−1
14.2.2017 13:09

P33e57t30r 64K57o32v44a82ř79í87k 1661823939527

K přehradě, myslíte kvůli rekreaci? Pěšky to jsou od letiště z Medlánek pouhé 3km !!

+2/0
14.2.2017 9:29

J23a45n 75D26r92á79b81e42k 6168397188540

nevím, z Medlánek z poslední zastávky busu mi to ukázalo 6km... jen tam.

0/0
14.2.2017 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.