Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno se chce zbavit aut, za 30 let jich má jezdit městem polovina

Další díl do skládačky „naprostá revoluce v brněnské dopravě“ přidalo město Brno. Z aktualizovaného dokumentu Plán udržitelné městské mobility, který v půli února zveřejnilo, například vyplývá, že do roku 2050 by doprava auty měla klesnout o polovinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R91a45d88e50k 47H13o93d77a18ň 9496677561923

Mě by zajímalo odkud se berou ta čísla o 2 % cyklodopravy. To je jako "měřeno" tím, jak v květnu na stezce Rondo - Olympia stojí 10 "sčítačů", a zuřivě čárkuje každého inlinistu při každém průjezdu - a z těchto zjevně nesmyslných čísel pak zkouší vyrobit statistiku pro celé město?

0/0
22.4.2017 8:53

D86a48n97i70e72l 15D76r94n16e86c 6981469376932

Podle vize je „Brno městem, kde se velmi snadno žije bez automobilu“.

Ne ne, podle vize není Brno městem, kde se žije dobře bez automobilu, ale kde se žije špatně s automobilem.

Jinak nějaký podíl na dopravě není sama o sobě vypovídající hodnota pro určení kvality dopravy, záleží totiž na tom, proč je ten podíl zrovna takový.

+2/0
21.4.2017 23:29

P14e62t17r 52Š27t73ě45p 2443623200626

Čína náš vzor, budeme jezdit na kolech jak kuliové. A pak si navzájem smrdět v MHD cestou z "bike and ride" a pak v práci. Jo pokrok nezastavíš, kupředu levá.

0/0
21.4.2017 21:02

P56e62t34r 59H46o37f50m96a71n16n 6779194885720

Tedy nejsem z Brna, ale do práce jezdím na kole. Prvnich 14 dní jsem si musel zvyknout, ale teď už bych neměnil. Co jezdím na kole, nebyl jsem ani jednou nemocný. Nepamatuju si, že bych někdy přijel pozdě. Cesta mi trvá každý den na minutu stejně.

Dokonce si cestu už prodlužuji - místo 8km mám už 14km dlouhou cestu.

Jediná nevýhoda je, že to leze do peněz. Musel jsem si koupit ještě jedno kvádro pro případ, že jdu k zákazníkovi přímo z domova a na kole jet nemůžu. Druhé mám v práci v šatně.

A pak, když najedete 4000 km za rok, tak mě cesty vychází na 1Kč/ km kvůli náhradním dílům na koło.

A jako další bonus jsem zhubnul o šest kilo.

0/0
18.3.2017 8:40

P15e35t55r 53K47r28e76j41s35a 6971701301491

až se Hollan a spol., nebude moci pro naprostý dopravní kolaps dostat do práce a úřad bude muset řídit jen z mobilního telefonu (než se mu v autě vybije), pak se možná bude něco dít..

+1/0
2.3.2017 10:40

P30e29t98r 82K84r90e28j54s41a 6401601521751

Všechno to jsou problémy, které jsme již řešili.....v roce 2017 se zaměříme na dostavbu Velkého okruhu.. opravdu, skoro 30 let poté, co jsme vládu, ó my lid český, do svých rukou zpět navrácen dostali, vskutku utěšená bilance...

0/0
2.3.2017 10:39

J45a88r73o69s53l26a78v 11T29e12s39a65ř 1537307899508

Mají na mysli pěší zóny jako je např. Masarykova ulice, která je pěší zónou jen podle názvu?:-P

+6/0
2.3.2017 10:25

A36l77e16n98a 19R73i64s45o17v16á 4886490519855

Magistrátníci by měli vyfasovat kola a šlápnout do pedálů sami. Dala bych jim rok nebo dva;-D.

V centru sídlí oni a smrdí i jejich auta, každý má svoje, a to budou řešit jak?

+6/0
2.3.2017 7:38

P36e71t67r 55V98o32p10i94č46k28a 5532147417546

Když magistrat vyhlasil smogovou situaci a vyzval občany aby nejezdili auty, hadejte kolik radnich z 12ti přijelo druhý den do práce autem? 8! To je odpověď na váš návrh. Oni jsou něco víc než my ostatní, přece ;-€

+8/0
2.3.2017 8:27

K27a35m38i10l 93D98u55l55i47n46e90k 9474260697377

;-D;-D;-D

+2/0
2.3.2017 5:32

P63a66v31e58l 64L80á48n64í10k 5159475522197

Je jasne ze pocet aut hlavne kolem centra je nutne uz nezvysovat. Ale to je problem toho jak svet funguje. Staty musi stavet obrovsky mesta kde pak kolabuje infrastruktura.

A auto proste nic nenahradi v pohodlnosti dopravy. Komu se chce jako jet na kole, pak prestupovat na MHD a slozite jezdit po celym meste kdyz muzu sednout do auta a dojet primo na misto.

+1/−2
2.3.2017 0:03

L50i64b49o69r 87B44e45n20á41t96s43k98ý 3442818957711

Přečetl jsem si diskuzi, tak je ku..., nevolme. Nic víc nepotřebujeme. Např. zóny jsou z aktivity zelených, zejména Drápalové, dost jsem s ní o tom hádal, nevolte zelené ani hnít Brno a zase budeme nadávat na korupci, která je podle mého i nyní, ale nastanou normální časy pro občany, kdy jim pár hloupých lidí nebudou prosazovat své hloupé vize!

+9/−1
1.3.2017 22:36

P93e51t29r 97V57o92p17i47č90k52a 5512887707716

nevolme je ... problem je jinde. Byl tu Onderka, Hašk, těch pijavic se bylo potřeba zbavit. Vyhrala nová krev, jupííí! Ale ouha, oni jsou to možná ještě větší grázlové, než ti předtím! Takže chyba bude jinde, než ve volbách. Volíme zástupce na základě hezkého obrázku, líbivého sloganu... Politici nejsou za nic zodpovědní a už vůbec ne za to, že nedělají to co voličům slíbili, paktují se s kým se jim zrovna hodí a jde jim především o jejich prospěch. Čest výjimkám, pár se jich samozřejmě najde, ale je to minorita.

+1/0
2.3.2017 8:31

L77i45b44o73r 16B82e46n84á98t72s59k85ý 3982268617701

A zase blbý Hollan něco ze své hlavy pronesl. Doufám, že po volbách po něm už pes neštěkne. Jak člověk bez řidičáku může vést dopravu. To mi hlava nebere a o ostatním u něho raději nemluvím. Všichni říkají špatné vedení ČSSD nebo ODS, ale já již dne musím konstatovat, že to bylo lepší než "hnít Brno".

+11/−1
1.3.2017 22:19

Š29t45e38f33a12n 71F48r18i37č54a 7912558273686

To jsou tak absurdní vize, že pochybuji o zdravém rozumu těch, kteří to vymýšlejí.

+11/−1
1.3.2017 21:09

M45i86r26o33s59l51a55v 92V91y35k98o25u16p83i34l 3510206693615

To bude nějaký futuristický klub, který ani neví, že sám MMB vydal pro své známé tisíce výjimek do tzv brněnské pěší zóny ul. Masarykova zvané a známé pro místní spíše pod jménem runway. Je to o život tudy jit. Prohání se zde drogoví dealeři a šalináři taky nešetří staré pomalé lidi. Politici také před lety spláchli do wc vyhlášku zakazující parkování náklaďáků ve městě a městských částech mimo firemní parkoviště a teď se diví když všude stojí kamiony klidně i na zeleni.

0/−1
2.3.2017 7:37

M90i78r90o13s70l54a26v 73V24y37k77o58u44p23i59l 3630326413175

Lidi, přestaňte to už hulit !!!

Jako obyvatel Slatiny vím, že slavní politici neudělali vůbec nic a ani ten podělaný sjezd do průmyslové zóny z D1 není za 15 let hotový a Slatina, Černovice a Tuřany se dusí ve smogu každý den.

Do toho zde stavíte další mega - giga stavby 100 pater pro lidi, kteří chodí do práce v saku a nemohou smrdět potem na pracovišti. Ti budou jezdit na kole ???

Někdo vymyslel bezva nápad nezpoplatnit D1 okolo Brna, ale tím opět do naší městské části zatáhl další dopravu, která dusí lidi a zpomaluje dopravu.

Nemohu ani ráno odbočit autem na Tuřanku aniž bych 5 minut nestál. Křehlíkova je tím pádem také ve smogu. Šmahova, kde měl být semafor za 10 let nic, je další výstavba. Lidi ji ani nemohou ani přejet ani přejit. Do Slatinky musí jezdit taxíkem, jinak se tam nedostanou.:-) Nebo "ultralajtem" a dojít z přistávací dráhy!

MHD, speciálně trolejbus 131, který vede do Šlapanic jezdí sporadicky, vždy narván k prasknutí a díky "rebelům" ze Šlapanic tato linka jezdí jako největší krám ze všech trolejbusů v Brně, možná i probijí proud, tedy vozy prehistorické za trest Šlapanicím, které nechtějí být součástí města jak městská část. OK, chápu, ale tímto se však poškozují i obyvatelé Slatiny podíl této linky, platící do rozpočtu Brna.

Takže jaképak kecy, že se bude jezdit na kole a MHD.... a lítat na Měsíc na dovolenou.

Stačilo by udělat něco málo konkrétního, třeba, aby bylo alespoň více spojů některým směrem, protože když jedu v pátek do hospody do města, tak je troleják plný a když se vracím noční linkou tak lidi stojí jiným na hlavě. Přitom z toho dobrá polovina nikdy neplatí.

Kde berete drzost pro tyto prognózy ? Máte lidi za hlupáky ??? A co se týká cyklistů ve městě, to je další kapitola, jezdí ožralí, neosvětlení, v maskáčích a cik-cak, přes pruhy i přes koleje = absolutní dopravní anarchie.

+17/−1
1.3.2017 19:06

J43i12ř82í 58D21o98l52e29ž92e25l 9449285921390

pane, do Slapanic jezdi uz asi 10 let linka 31, ne 131,takze mam vaznou obavu, ze jste za poslednich 10 let vubec jel timto trolejbusem. A hodit to, ze jezdi malo a vecne narvanej, na mesto Slapanice, protoze se nechce pripojit k Brnu, je ciry nerozum. Zkuste si zjistit vice, treba kolik chce DPMB po Slapanicich za ty 2km navic ze Slatiny rocne penez, aby jezdily alespon ty 4 spoje za hodinu.

Ke zbytku se vyjadrovat radeji nebudu, divim se jenom, ze na te krizovatce na Turance nestojite doted, kdyz je takovej problem se z ni dostat.

+3/−3
1.3.2017 22:37

M21i44r16o63s96l60a75v 11V87y64k54o97u41p69i95l 3720606353485

To znamená, že zde čekám už 10 let? Na svoji 31 marně?!! Jinak o požadavku Brna nevím, zda je přiměřený, ale lidí ze Slapanic jezdi mraky, takže už by to nějakou dohodu s Brnem chtělo.

0/0
3.3.2017 7:38
Foto

P40e24t68r 71Š63i83n82d71e40l78á65ř 8589906925664

Nic z toho, co před 30 lety plánovali pro naši lepší budoucnost - ve velkém stylu co bude v Brně za 30 let - naši ještě tehdejší smělí plánovači socialismu v roce 1987, se dosud neuskutečnilo (jako například dopravní tunel pod Špilberkem z Komenského na Mendlovo náměstí) tak úplně stejně tak se vůbec nic neuskuteční z bláznivých plánů a nápadů plánovačů dnešních. Bohužel. 8-o;-O;-D

+4/0
1.3.2017 18:28

A48d86a22m 23K40o32p27e71č23n15ý 2453555687

kde vezmou řidiče na MDH? už ted jsou na hraně s možnostmi a ovíkendech chodí vypomáhat i lidé z jiných provozů, aby se kola mhd vůbec točila,

+1/−1
1.3.2017 18:06
Foto

R26o23s55t63i48s40l78a24v 24S71r54s37t57k29a 3600410260111

To je kravina.

0/−1
1.3.2017 18:06

R69a25d69i38m 27D16r12b44o55h72l75a81v 5591496523607

30 let? No to není moc odvážná vize. Vizí a slibů je všude plno. Co tak něco skutečně udělat?

+3/−1
1.3.2017 17:44

P54e68t64r 60V23o44p33i50č34k40a 5582747107536

skutky moc bolí, jsou náročné a problematické. Slibem a vizí nic nezkazíte, potěší, jsou líbivé, prostě samé výhody. Dělá to takhle celá EU Rv

+1/0
2.3.2017 8:36

L13i56b51o59r 17F97i49l64á81k 6391616770259

Za 30 let tam budou jezdit velbloudi.

+1/−2
1.3.2017 17:40

P19e84t96r 64S52u92c11h55a84n 8594653602277

Dokud bude Dopravní podnik zdražovat jízdné a prodlužovat intervaly spojů, aut neubude!Záchytná parkoviště jsou jen propaganda - cena parkování nikoho nenaladí.Parkoviště P+R jsou v demokratických státech zadarmo a ještě od tam jezdí zdarma do centra autobusy! U nás je třeba na všem vydělávat (zvyšování platů městským úředníkům nestačí!).RvRvRv

0/−1
1.3.2017 16:07

P63e24t68r 61V55o88p98i31č32k50a 5502107737526

jak pisete - v demokratickych statech. CR je ovsem nove v kategorii rozvojovych zemi, uz jen cekam, kdy na hranicich bude pod ceduli EU napis "Tady je Babišovo"

+2/−3
1.3.2017 17:03

I17v50e22t23a 11S15e46d83l85á52č11k95o96v83á 1444278599864

No já nevím, třeba ve Vídni jsme P+R i metro platili. Docela symbolickou částku (na tamní ceny), ale i tak se to platí. A to je Vídeň údajně to nejlepší místo k životu :-)

+3/0
1.3.2017 17:15

J17i24ř95í 92D78o31l72e10ž59e60l 9939265441180

uz jsem to psal minulej tyden, 5km usek mhd 40 minut, spoje mely navazovat ale nestalo se tak, autobus celkem narvanej, pri zpatecni ceste trolejbus plnej uz od 1.zastavky sve trasy. Pritom autem je to max na 10 minut.

Do prace 3km, mhd+chuze 30 minut, autem max 5 minut. Na kole 15, ale to je opravdu nouzovka, kdo ma do toho hangu slapat, navic v zime nebo v desti jezdit opravdu nebudu. Tak. A ted at mi nekdo rekne, jak me chce dostat z auta do mhd nebo na kolo.

0/−1
1.3.2017 15:44

I63v93a78n 33H44o19l65a86s 5747567738567

> Do prace 3km, mhd+chuze 30 minut,

Jen detail - 3km ujde zdravý člověk za tu půlhodinu a MHD vůbec nepotřebuje.

+1/0
2.3.2017 13:39

J48a54n 83P61e47r45n96i49k 8130761678726

Cykliste v Brne je totalni blbost. Uz chci videt jak se vsichni stastne budou sapat do tech Brnenskych kopcu.

+13/−2
1.3.2017 15:33

I33v62e35t93a 89S49e89d16l31á37č94k47o33v49á 1114248779524

To v článku psali, očekávají nástup elektrokol ;-) (ne, že bych tomu věřila, ale aspoň trochu zdůvodněné to mají)

+1/0
1.3.2017 17:17

L29i27b69o44r 22B17e23n83á13t30s68k94ý 3632798417411

Hloupost i když pomáhají musíte šlapat. takže zase hloupost, jedna z nápadu zelených a žít BRNO, Bože když už voliči v Brně popadnou mozek a Hollana a zelené nebudou volit. Kdyby to bylo na severní Moravě, tek bych řekl " kraj razovitý ", ale v Brně. Dosaďte si co chcete...

0/−1
1.3.2017 22:25

P86e47t68r 61Š20t17ě83p 2503933230596

A večer si to kolo každý vyvleče v paneláku do patra, aby ho mohl nabít na další den, protože ve sklepě zásuvka není. Je to asi stejně domyšlené, jako vize hromadného používání elekotromobilů.

0/0
21.4.2017 21:05

J92i21ř56í 39K75o21c17u39r43e32k 6315474575508

Cykloaktivista Hollan chce mít volné silnice sám pro sebe. Nic jiného v tom není.

Jeden by blýhově čekal, že se budou snažit o odvedení tranzitní dopravy z městských čtvrtí. Takovéhle hodiny! Tranzit bude městem jezid dál, jen místní budou perzekuováni.

+13/−1
1.3.2017 14:45

R70o32b30e71r18t 30M81o62t29k29a 4426297239725

Ne každý je na tom zdravotně tak, aby mohl jezdit na kole. Ne každý má moznost se v praci osprchovat, aby nevoněl potem, každý není odolný, aby mohl za každého počasí na kole. Ne každý je ochoten riskovat zranění a ztrátu příjmu při eventuálním pádu.

+12/−1
1.3.2017 14:23

M87i84c82h95a52l 54B13r76ň29á78k 6744814137868

Vsak pozor, Ander uz vymysli, ze kazda firma s urcitym poctem zamestnancu bude mit povinnost do roku tusim 2022 mit ve firme sprchu pro zamestnance, aby mohli na kole jezdit a nesmrdeli... Z jakeho titulu chce mesto soukrome subjekty k tomuto donutit, je mi zahadou. Nicmene zcela vazne to maji v planech.

+5/−1
1.3.2017 14:34

L29i84b57o71r 57B53e80n72á61t28s56k64ý 3192328887351

od idiota Andera mne to nepřekvapuje.

0/−1
1.3.2017 22:28

J66i66ř90í 35K75o23c12u88r28e44k 6765814475478

Když může někdo, můžou všichni! Že má stará paní Haptáková umělou kyčel a chodí o dvou holích? Na kolo s ní! I v 88 letech může! :-P

+2/−3
1.3.2017 14:53

R74a65d75i77m 84D10r49b67o47h19l85a67v 5981346343947

A teď ta paní jezdí autem?

+2/−1
1.3.2017 17:40

R10o32b13e67r60t 27M26o93t63k40a 4596907149665

Třeba ji vozí její 60ty letý syn z cukrovkou a osteoporozou.

+1/−1
1.3.2017 19:11

J27a14n 58K58o39ř38á30n 7417498508876

nestavte "okruhy" ve městě

+1/0
1.3.2017 14:22

P90e11t25r 57B90á23č61a 8315796345905

Jezdete si na teh kolech sami Hniloba Brno a dejte slusnym lidem pokoj furt.

Misto toho aby davno stal Pisarecke tunel, severni obchvat mestem, U zvonarky s enejezdil jendim pruhem jak za kral Klacka, tak se tady budou furt vymyslet enjaky slunickarsky ptakoviny ;-O;-O

I KMDYBYCH MEL DOSTAT 1000kc DENNE TAK NA TO KOLO NESEDNU !!!!!!

tak se konecne proberte.

+18/−1
1.3.2017 13:53

M24i47c22h50a69l 74B55r81ň42á88k 6494304257318

Vytlacime z Brna auta, zablokujeme jakoukoliv smysluplnou dopravni stavbu, ktera by doprave v centru ulevila, zablokujeme jakykoliv rozvoj MHD, ale hlavne ze kamosi, co rozjelu byznys na sdileni kol, budou mit kseft. Vas Ander, Vlasin, Patocka a dalsi Melody makers. Tehle zelene bolsevicke svoloce se musime co nejdriv zbavit.

+36/0
1.3.2017 13:45

P43e29t38r 81B28á53č18a 8315886945615

To musime, neskutecny existence !!

+3/−1
1.3.2017 13:54

M24i89l70a98n 13Š51e69l22i45g96a 7171574953503

Napriklad tramvajove linky uz neni moc kam rozsirovat, v ranni spicce to jezdi skoro nonstop a na dopravnich uzlech se navzajem blokuji. A i tak jsou narvane k prasknuti.

+18/−1
1.3.2017 13:43

K34a12t74e50ř40i49n11a 19H80a71l81a59š19k68o87v97á 1785305413917

momentalne dojezdovy cas z domu do prace: autem 30 minut, mhd 60 minut, ve spicku uz se mi povedlo mhckem i 100 minut. to uz je sakra rozdil.

+6/−1
1.3.2017 13:34

P37e37t33r 67K59o34v62a16ř45í77k 1431263869217

Přesně tak - auto 20 minut, kolo 40 minut, MHD 60 minut (pokud navazují spoje).

+3/−1
1.3.2017 13:44

R15a18d21i23m 41D98r21b89o86h95l58a72v 5111686133637

A odkud dojíždíte, z jiné části nebo z vesnice?

+2/−1
1.3.2017 17:56

P34e35t96r 86K80o45v14a94ř29í98k 1571733809577

18 km z obce za hranicí Brna.

+1/−1
1.3.2017 18:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.