Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvakrát ne nestačilo. Aktivisté chtějí třetí referendum o nádraží v Brně

V centru, nebo u řeky? Zásadní otázku o poloze hlavního vlakového nádraží budou Brňané nejspíš opět řešit v referendu. Už potřetí. V dopise příznivcům to nedávno naznačil Jakub Patočka, zmocněnec přípravného výboru z občanské aliance Referendum 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28e27t35r 91T10o18m13e88k 1576352330811

V Brně mají Patočku, v Praze máme Stropnického. Oba to jsou velcí ekoterorističtí dárečci.

+1/0
9.3.2017 22:45

P58e13t28r 61K92u17m82s68t58á37t 1575871567167

Panebože, ať se optají i těch, co dojíždějí, ne jen místních, z kterých mnozí jezdí tak jednou za měsíc, někteří i méně. Ale nádraží v centru u tramvajového uzlu je veliká výhoda. U řeky budou všichni s kufry chodit k tramvaji daleko a radní, kteří většinou vlakem nejezdí si koledují o defenestraci. Jezdím do Brna z Děčína 2x za měsíc, mám průkazku, většinou mám kufr těžký a děkuji těm magorům, kvůli kterým bych se měl zbytečně dřít.

+1/0
9.3.2017 8:11

P70e29t65r 58B69á74č69a 8555826615485

Patocko bez pracovat nekam do fabriky a prestan otravovat. Tam budes mnohem uztecnejsi.

+3/0
8.3.2017 22:14

Š83t45e42f48a94n 57F97r50i51č66a 7362968163616

Referendum je zbytečné. Klíčové by bylo zeptat se dojíždějících venkovanů. Ovšem těch se nikdo neptal ani v prvním, ani ve druhém referendu, zda budou ochotni ztrácet každý den 2 x 15 minut času mezi Dolním nádražím a centrem města. Odpověď je ovšem jasná i bez referenda - samozřejmě nebudou. Čili dopady na Brno bude mít odsun nádraží přímo fatální, a to v podobě dramatického nárůstu individuální dopravy. Názory Brňanů, kteří vlakem cestují jednou za rok na dovolenou, jsou nepodstatné.

+1/0
8.3.2017 21:40

P62a93v26e42l 90K69a47m44e92n46í83k 3324987642570

Šaškárna.

0/0
8.3.2017 18:05

P22a12v30e65l 22M18o70r49a29v63e78c 3582469152498

Jako jsem pro nádraží v centru, ale to co předvádí Patočka je hnusRv.

+1/0
8.3.2017 16:20

M44i31r58o96s17l80a52v 23V91y90k11o48u52p95i64l 3710586423915

Aktivistické peklo "Po Brněnsku"!!;-€;-O

+2/0
8.3.2017 14:19

M38a64r15c40e92l 52P90a53v96l77í21k 7201104398539

príkladom je únia - budeme voľby, referendá opakovať dovtedy, kým sa ho nepodarí ZMANIPULOVAŤ k vlastnej spokojnosti!

+3/−4
8.3.2017 13:07

A11l61e72n11a 57E76l69i87á38š74o21v68á 3284531642918

Nechápu, proč stačí ke zvolení senátorem jediný člověk, a na referendum je třeba hromada lidí. Zřejmě máme to referendum nějak špatně nastavené. Asi máme špatné politiky a špatnou ústavu.

0/−6
8.3.2017 13:07

J29a25n 53P75š83e38n89i65č54k25a 2360558443792

Ukaz mi jednoho senatora ci senatorku ktery byl zvolen mene jak 100 hlasy. Ono uz vitezstvi v 1. kole senatnich voleb bude pomerne vzacne, nastalo-li nekdy.

+1/0
8.3.2017 14:22

P79a10v19e98l 94O12d97e57h84n25a68l 6753769658815

Ne, nastavené je to správně. Vy opravdu chcete, aby o něčem, co ovlivní všechny občany, rozhodla hrstka aktivistů? Referendum nejsou volby, teoreticky lze různá referenda zcela účelově vyhlašovat ob týden. Budete tam pak běhat hlasovat ke každému z nich, nebo se na to vykašlete a počkáte, kdy vám Patočka prosadí některý z jeho zrůdných nápadů?

Pro informaci - poslední jeho pokus byl koncipovaný jako trojský kůň, kdy oba možné výsledky byly výhodné pouze pro aktivisty kolem Patočky a Zelených. Jedinou šancí, jak zabránit jejich plánu, byla právě cílená neúčast, což se občanům podařilo. Patočkovci dokonce aktivně podporovali ty, kdo byli jejich oponenty a těsili se, že ti jim svou účastí zajistí vítězství.

http://www.brnoplus.cz/wp-content/uploads/2016/09/160906-MFD-Uzitecni-idioti.jpg

+1/0
8.3.2017 17:21

J82i72n10d41ř85i90c94h 56B62a68r71t70e17k 2567415499249

Poloha u Petrova je nepoměrně lepší. Je to skutečné centrum,a je to stále uzel MHD.

Navíc výhled na skálu a Petrov nad tím, to je prostě romantika.

Místo u řeky není centrum, je to z ruky, stejně jako není centrum Mendlák nebo Konečného náměstí. Pokud chce někdo hlavas třeba na Mendláku, tak prosím, má na to právo, ale výhoda (vysokorychlostních) železnic je právě v tom, že zajíždí přímo do centra, a ne na někam jinam. Jinak prostě železnice není konkurenceschopná a ztrácí svůj celý význam.

+12/−4
8.3.2017 12:36

P53a57v93e20l 59M28o57r61a93v71e40c 3372179172618

To ano, ale Patočkova neustálá potřeba vyvolávat další a dlaší referendum mi přijde nesmyslná.

Dvakrát se lidé vyjádřili dosti podobně - chtějí nádraží v centru, ale hlasovalo jich málo. Proč si Patočka myslí, že třetí hlasování dopadne jinak?

A proč pořád hledá chyby u jiných když sám má máslo na hlavě? Otázky u 2.referenda byly dost zmatečné, já jako obhájce nádraží pod Petrovem jsem na jednu neodpověděl protože byla naprosto mimo.

+2/0
8.3.2017 16:22

J34a82k70u52b 36F23e58i88f84a52r 7569399326409

A co udělat referendum o aktivistech? :-P

+4/−3
8.3.2017 12:35

A89l10e53n75a 53E32l29i70á70š33o53v51á 3784911282638

To bych doporučovala, pokud by se to týkalo všech aktivistů. I těch zelených.

+1/0
8.3.2017 13:08

M28i54c61h20a46l 34B84r87ň23á10k 6934684197668

Rozhodnout o nejlepsi variante maji racionalni argumenty dopravnich odborniku. Ne hystericti aktiviste, kteri jeste umyslne lzou. Tecka.

+10/−2
8.3.2017 12:30

O12t88a 35S31a13l70y86k 6613621846429

Referendum je pro hlupáčky, kteří mají ambici rozhodovat o něčem, čemu vůbec nerozumí a jejich ambiciózní manipulátory.

Jako docent na vš se neodvažuji rozhodovat o tak vysoce odborném problému, jako je přesun nádraží. Ať rozhodují ti, kdo ponesou odpovědnost, rada, architekti, urbanisté, sociologové atd. a především poslanci, kteří mají rozhodování v popisu práce na plný úvazek. Proto chodím k volbám, aby za mne rozhodovali ti, jimž jsem volebním hlasem dal důvěru, pane Patočko.

+8/−3
8.3.2017 12:23

P62a21v46e97l 83M44o66r69a30v34e11c 3772229932658

Problém je, že o tomto dosud nerozhodovali architekti, urbanisté atd., ale jen politici. A dlouho ti, kteří byli zainteresováni na jedné konkrétní variantě, proto cokoliv jiného ignorovali a tlačili svou variantu silou.

Až teď vzniká nějaká srovnávací urbanistická studie, a můžeme jen doufat, že si s ní radnice nevytře dolní spodek zad.

0/0
8.3.2017 16:24

K24a64r62e53l 37F60a61j13t 5308642261573

Kdyby jim radši rozdali smetáky a lopaty ...

+8/−1
8.3.2017 12:12

P87e57t76r 66S90t75r76n82a22d 6486897389655

Jde nějak dát více plusů?

0/−2
8.3.2017 12:24

D37a97v87i42d 10K21o23s36t47e55l31n98í19k 9565816111

Překvapuje mě, že za Rakouska-Uherska by vůbec možné postavit tolik kilometrů železnic a tolik nádraží - v podstatě velkou část dnešní železniční sítě. Asi tenkrát neměli aktivisty...

+14/−3
8.3.2017 11:38

R18o26b43e67r86t 77M22o53t67k20a 4116447209525

No, někde taky proti železnici docela bojovali. Ale ukázalo se že obce kde udělali železnici šly nahoru, kdežto kde železnice nebyla, šly do .. dolů. Bohužel dnes nemůžete aktivisty hnát k odpovědnosti.

+7/0
8.3.2017 11:47

J75a74n 33L86u10k61á72š 7707303523122

Za prve to tehdy postavili na okraj mesta. Ovsem dnes by asi nadrazi nekde v Liskovci ci Malomericich moc smysl nemelo, ze? Tehdy nebylo cestovani vlakem bezne, dokonce bylo drahe, takze to nebylo potreba tahat az do centra.

Za druhe, tehdy se prekazkam prevazne vyhybali nez staveli rovne, takze kdyz jeden sedlak holt nechtel prodat, vyhnuli se tomu stejne jako treba kopci.

+3/0
8.3.2017 12:06

L30u49d11ě54k 66C81h29r94á81s14t32e55k 5704784582856

Typická ukázka neomarxistického debilitami, maskovaného za tzv. aktivismus... Proste budeme referendum opakovat tak dlouho, než dopadne tak, jak chceme.

+19/−2
8.3.2017 11:23
Foto

J44a74n 89V20a77l26a93l78í56k 6746319560296

Jako určitý špunt by mohlo působit brněnské hl. nádraží v současném stavu. I když je připravován přesun nádraží do jižní polohy, stále se o tomto vedou diskuze. V každém případě do plného zprovoznění VRT Praha – Brno – Ostrava bude nutné buď zásadně přestavět současné nádraží, nebo vybudovat nové v odsunuté poloze. Náklady na nové nádraží včetně nákladů na budování nové městské infrastruktury, se odhadují na 24 mld. Kč (nejsou součástí VRT).

no a zaleží kolik by stála uplná přestavba

+1/0
8.3.2017 11:21

J38i47n94d90ř64i65c37h 20H97r10a38d81e48c38k48ý 6535289622182

3x a dost?

+1/0
8.3.2017 11:20

M50i74c37h94a39l 42B34r14ň54á31k 6964914597718

Proste budeme demokraticky hlasovat tak dlouho, dokud nevyhrajeme... vasi aktiviste.

+8/0
8.3.2017 11:17

M74a52r65t36i64n 16P22a30v75e46l73k61a 3383386871554

Bych ti zrušil úplně a je klid. Řešit blbiny...

0/0
8.3.2017 11:17

J35i38ř22í 22P15l54a11v51s65k57ý 9400616811889

aktivista, to je zcela regulerni diagnoza ...

" ... vinu klade Patočka mainstreamovým médiím, jež neinformovala o referendu podle jeho představ ... "

proc se kdejake zelene tentononc domniva, ze vsichni mu bud budou pomahat, nebo mu alespon uhnou z cesty ?

+14/0
8.3.2017 11:13
Foto

R10o18s77t19i73s84l81a27v 63T56a94r29a98b90a 7318778145949

Tady je řešení http://www.nadraziprobrno.cz Ne lži lidí kteří možná nevěří ani sami sobě né tak referendu které pořádají.

+5/−5
8.3.2017 11:05

J25a98n 95L68u79k46á66š 7307513243692

To je "reseni" podle brnenske ODS.

V clanku mate informaci, kdo stoji za Brno+ uvedenu.

+5/−4
8.3.2017 11:09

J16a74n 60Š47e85d45ý 5658821288640

no a? nějaký problém s tím?

+2/−3
8.3.2017 11:13

J13a72n 17L74u65k27á84š 7547193303872

Porad to same, nove nadrazi ma byt mimo hlavni uzel MHD, odtamtud tam pouze povede tramvajova trat, ale hlavni tramvajovy uzel zustane pred soucasnym nadrazim. (Je to tam uvedeno.)

Porad ten samy argument ze zatimco k nadrazi u reky muzou vysokorychlostni vlaky jezdit zespodu, nadrazi pod Petrovem znamena drahe tunely. Pritom by tam mohly zajet zezpodu uvrati jako do toho nadrazi u reky.

+4/−1
8.3.2017 11:43

L53u44d45ě82k 91C41h38r41á52s52t42e67k 5564564802446

A co přesně je tam špatně??? Logicky, nové vysokorychlostní tratě a vyšší kapacitu do stávající polohy prostě nenacpete, ani kdybyste se stavěl na hlavu, tedy pokud nechcete rozbourat celý střed Brna. Argumenty o špatné dostupnosti odsunutého jsou stupidní a nepodložené. U nového nádraží samozřejmě bude vybudována potřebná obslužnost, protáhnout koleje šaliny a dráty trolejbusů o pár stovek metrů je to nejmenší. Odměnou bude zcela nové nádraží s rezervou kapacity a všemi moderními vymoženostmi. Opravdu nechápu ty retardované nářky proti změně polohy o pár set metrů.

+4/−5
8.3.2017 11:35

J81a22n 55L64u93k84á39š 7227363873932

Pokud zbourate Tesco, tak ji do stavajici polohy nacpete, ale o tom se nebavme, to je zas jina varianta, uplne nova.

Zasadni je, ze zadny plan prenest salinovy uzel pred jizni nadrazi neni. Bude to znamenat prijet tam a prestoupit na salinu, co vas doveze na uzel MHD.

Muzete tam snadno presunut autobusy z Uzke asi i troljebusy, ale potom to desne osladite lidem, co na ne prestupuji ze saliny a tech je vic, nez vlakovych pasazeru.

+6/−1
8.3.2017 11:49

M29i80c75h41a93l 81B62r40ň25á64k 6934134377518

Videl nekdo realny plan, jak to ma vypadat skrz linky? Nikdo. 5 minut cesty na uzel (mimochodem uz dnes pretizeny na hranici kapacity) prece neni nic katastrofalniho.

+2/−3
8.3.2017 12:05

M75a22r69t15i60n 27V83e81r13n41e63r 3646929671150

Je to zhoršení, a výrazné. Nejde o žádných pět minut, je to jedna cesta kolejovou dopravou a jeden přestup navíc, to v závislosti na vazbách může klidně dát dvacet minut zdržení.

+3/−1
8.3.2017 12:06

J32a56n 14L47u24k21á70š 7767103733742

5 minut cesty + 5 minut presun z vlaku + 5-10 minut cekani = 15-20 minut versus 5 v druhe varinte.

Mimochodem, sama skutecnost, ze ten realny plan neni, i kdyz se o tom vedou spory, dost dokazuje. Jeho existenci a presvedcivosti by se mohlo umlcet dost argumentu proti presunu.

Mohl by byt klidne v nekolika variantach, ale skutecnost, ze neni, dokazuje, ze se problematikou MHD obsluznosti presunuteho nadrazi nikdo vazne nezabyval.

+2/−1
8.3.2017 12:12

M92i50c29h26a28l 51B36r51ň18á26k 6524304377758

15-20 versus 10-15. Kdyz uz. Cekat na salinu budete muset tak jako tak, presunovat z vlaku jakbysmet. Porad se bavime o 5-10 minutach. Na jednu stranu se z tohi dela tema, na druhou od soudruhu Anderu a spol poslouchame, ze mame auta nechavat na okraji mesta a smrdlat se na MHD, cimz zabijeme casu nepomerne vice.

+2/−2
8.3.2017 12:26

J39a46n 77L43u77k38á87š 7937343913182

Budete na ni cekat 2x (podruhe pred soucasnym hlavakem) misto 1x. Pouze presun na ni vam zustane, coz je tech 5 minut, co uvadim.

+3/−1
8.3.2017 12:41

P88a65v23e39l 15M45o68r40a84v34e43c 3622859232228

To říkejte hůře pohyblivým lidem. Nebo těm co spěchají na vlak. Nebo těm co denně dojíždějí.

My tady budeme slavnostně přresouvat nádraží za miliardy, aby se zrychlila doprava o pár minut, a pak těch pár minut "utratíme" cestou na šalinu? Blbost..

+1/0
8.3.2017 16:26

J37a50n 58L87u79k35á76š 7707833733922

Resp. aby se vlaky zrychlili o nejakych 3 az 5 minut a pote stravit navic 15-20 vcetne tahani zavazadel na dodatecny prestup.

0/0
8.3.2017 17:48

M43a32r45t85i98n 25V36e18r39n84e23r 3216139801820

Potřebná obslužnost tam samozřejmě vybudována nebude, nikdo s ní nepočítá (nad úroveň dvou linek tramvaje), naopak otevřeně se přiznává nutnost dalšího přestupu pro většinu směrů. Nejde o protažení kolejí o pár stovek metrů, nahradit plnohodnotně současnou vazbu na MHD (přímá obsluha skoro všech konečných tramvaje, každá zastávka MHD dosažitelná s nejvýše jedním přestupem) by znamenalo úplně přepracovat vedení tramvajových tratí, a na to se nikdo nechystá, nemluvě o tom, kudy by se to vedlo.

V celé moderní Evropě se vazba MHD a mimoměstské veřejné hromadné dopravy posiluje, jen brněnský projekt odsunu nádraží ji bourá...

+5/−1
8.3.2017 12:02

J89a51r51o94m83í90r 30Š65r10á46m45e45k 3227816227942

Bohužel konkrétně v Brně jsou argumenty založené na špatné dopravní obslužnosti docela na místě. Možná se už něco změnilo (několik let už v Brně nejsem), ale např. vleklý spor mezi Dopravním podnikem města Brna a Masarykovou univerzitou o zajištění dobravní obslužnosti univerzitního kampusu v Bohunicích (DP chtěl vyrazit z MU co nejvíce peněz, MU se bránila s poukazem na pravidla pro provoz MHD v Brně) nesvědčí o schopnosti tuto infrastrukturu v rozumném čase skutečně vybudovat.

(Bez ohledu na to, jak korektní je argumentace VRT.)

+2/0
8.3.2017 12:08

M38a64r21t11i46n 94V98e35r27n35e77r 3836369241390

Stačí se podívat na tu Zvonařku. Čtvrt století tam stojí a rozumné připojení na MHD stále není...

+4/−1
8.3.2017 12:11

M54i16c95h45a34l 28B88r89ň12á23k 6664444487628

Plotni se zacina stavet letos.

+1/0
8.3.2017 12:24

D78a24g35m26a89r 83V55o91h78r46a93d51s26k77á 4578226467396

Začíná se stavět Plotní? Co vím, ulice Plotní je postavená.

0/−1
8.3.2017 14:18

L85u17d89ě38k 26C46h86r75á49s74t19e87k 5784594602716

Vzhledem k tomu, že případný přesun nádraží rozhodně není otázka následujících pár let, tak je času dost na to, aby se současně řešila i jeho dopravní obslužnost MHD, v tom bych neviděl problém.

+1/−1
8.3.2017 14:18

I47v21a51n 66H45o39l82a62s 5377587508817

To by ovšem muselo být KUDY. Prostě podle umístnění brněnského hlavního nádraží se celá MHD budovala 150 let, podle hlavních tras se stavěly (4i bouraly) ulice, křižovatky etc. Takže bez ohledu na to, kolik času na to je, NELZE na místě odsunutého nádraží postavit srovnatelný přestupní uzel MHD, čili pro většinu lidí to bude znamenat ten přestup navíc (s prodloužením jízdní doby, jak už bylo uvedeno).

0/0
9.3.2017 15:42

O12n20d42ř88e76j 37K58m40e72c 7507978878385

Naprosto souhlasím.

0/0
8.3.2017 18:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.