Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Posádka zvolila menší zlo, vysvětluje manažer větrné přistání z Manu

V případu „záhadného“ zákazu letů pro brněnskou společnost Van Air po přistání na ostrově Man je o něco jasněji. Manažer společnosti popsal iDNES.cz, čím jej Britové zdůvodnili. Zároveň řekl, že letadla z ostrova firma stáhla. Aerolinky Citywing, pro něž tam stroje létaly, jsou totiž v likvidaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98a21v33e27l 23M27o36r76a71v85e49c 3272229222288

A nebyl problém v tom, že silně foukalo už při startu, a neměli co vůbec vzlétnout? Co se dělo poté, to bylo jen hašení požáru..

+1/0
16.3.2017 13:50

T21o69m87á21š 64T90a86t96í22č29e33k 5250662210288

Nojo, přátelé ze Západu.

0/0
16.3.2017 13:17

P62e24t66r 76V84á18c19l95a50v44e30k 6945788519317

tak nevím jestli to pan manažer nezlehčuje, podle mě si za všechny problémy mohou sami. Když si přečtete názory cestujících z onoho letu tak rozhodně nadšeni nebyli, letadlo se prý po přistání kvůli silnému větru málem převrátilo a proto museli zůstat stát a hasiči dělali závětří dvěma cisternama. Ta samá společnost už měla podobný incident jednou kdy došlo k poškození letadla a podle mě i na základě toho došla britské CAA trpělivost. Správné rozhodnutí mělo být vůbec neletět v tak silném větru a nesázet na to že když výrobce jinak výborného stroje neurčil limity pro sílu větru tak se nic nestane....

+3/−1
16.3.2017 10:07

L32u51m52í42r 24V54i20t70h52a 2917217236202

L410 není Jumbo, prostě je na vítr citlivější, protože je lehké. Cestující si zaplatili pár liber právě s vědomím, že Jumbem nepoletí. Tam by se - pokud by vůbec nějaké velké letadlo na uvedené trase letělo - za stejných pár liber ani nepodívali na palubu. Ergo pokud měli nepříjemné pocity, měli jet autobusem.

Kromě toho - někdo je do vzduchu pustil.

+1/0
16.3.2017 12:10

K96a88r11e69l 65L52a33n35g60r 2442377200118

Ona i ta lodni doprava nejak houpe a to by jim bylo blbe jeste vic. Letadlo je tam jako autobus.

0/0
16.3.2017 12:42

P73e46t76r 44V94á17c55l89a96v81e71k 6345958739517

podle diskuse na webu to jeden cestující popsal že letadlo se téměř převrátilo přes křídlo a druhý napsal kdybyste tam byli tak byste pochopili proč nesmí létat. O tom jestli se poletí nebo ne rozhoduje v prvé řadě kapitán a nikdo jiný. Letiště má samozřejmě také limity ale ty nemají nic společného s omezením letadla a nebo posádky. Např. některý pilot nemůže létat v noci nebo za omezené viditelnosti, některé letadlo má limit na vítr 50 uzlů jiné třeba jenom 10 a proto je toto rozhodnutí o provedení letu primárně na kapitánovi letadla.

0/0
16.3.2017 13:14

J43a92n 93K83o68m27á83r38e56k 1273639459982

Posádka se bohužel dostala do patové situace, protože jak přistání v nadlimitních podmínkách, tak přistání s menším množstvím paliva než je dovolené, se považují za ohrožení bezpečnosti a musí se vyšetřovat.

Otázka je, jestli vůbec museli odstartovat? AAIB jim totiž mimo jiné klade za vinu, že při přípravě letu nezohlednili možné zpoždění. Pokud by přiletěli na čas, bylo by vše v pořádku, ale protože za letu nabrali zpoždění, tak ve chvíli kdy přiletěli do Belfastu již byly podmínky pro přistání nevhodné a museli se vracet. Počasí všeobecně nebylo moc příznivé, takže s nějakým zpožděním během letu mohli počítat.

+1/0
16.3.2017 9:45

Z50d57e73n21ě87k 45H20r97u23b31ý 9564258552

Na likvidaci konkurence se hodí jakýkoliv důvod.

+3/−3
16.3.2017 8:57

K92a82r52e27l 20L84a19n62g56r 2842167450348

Koukam, ze "znalci" mistnich pomeru maji jasno a tak minusuji.

0/0
16.3.2017 12:31

F77i88l58i41p 81G28a20l47a54š 2927597114418

Aha a co jako měli dělat? Měli letět jinam, kde mohlo být počasí lepší, nebo stejné nebo dokonce horší? Vždyť by to letadlo spotřebovalo další palivo, tím se samozřejmě odlehčí a přistání v silném větru by bylo logicky nebezpečnější.. Miluju ty kancelářský krysy co maj na rozhodování měsíce času a vůbec nezohledňují časové možnosti v dané situaci. Jenže to už tak bohužel u těchto vyšetřovatelů tak je...

0/0
16.3.2017 8:10

V47á74c71l29a70v 47K67o23p34t11a 4844393172

tohle interpretace manažera společnosti, chtělo by to také slyšet interpretaci britského úřadu a výsledek vyšetřování. Pak teprve bude možné vynášet nějaké soudy.

+7/0
16.3.2017 8:45

M77i36l45o92s71l66a75v 62P66r30o49c80h49a37z15k17a 7484888926258

Dodal bych k tomu, že jestli to tak bylo, jak popisuje v článku, tak má Filip naprostou pravdu.

0/0
16.3.2017 8:47

V78á47c44l89a36v 24K67o76p21t53a 4874733122

to si všichni přece uvědomují, ale britská a potažmo každá organizace která vyšetřuje letecké nehody samozřejmě zohledňuje časové možnosti, to je absolutní základ. Takže ta část příspěvku je velice tendenční.

0/0
16.3.2017 8:52

P74e49t82r 11M60u31n91z35a78r 1795531329486

Mě přijde, že jim vytýkají, že vůbec odstartovali. Předpokládám, že vítr v cílové destinaci byl v době startu v limitu, otázka je jaká byla prognóza. Aspoň tak bych pochopil větu „nedostatečnými postupy společnosti pro rozhodnutí o provedení letu.“

+1/0
16.3.2017 9:39

K31a19r61e15l 85L21a91n23g37r 2402917550668

Tam uz byla dlouho snaha vystipat L-410.

0/−1
16.3.2017 9:45

J57a98n 97K50o23m42á75r78e73k 1863329159862

Já si myslím, že spíš chtěli vyštípat "virtuální" aerolinky Citywing, což je v podstatě nástupnická společnost nechvalně známé Manx2. Bohužel to odnesl Van Air, jehož bezpečnostní standardy jsou přeci jen o hodně výše než tomu bylo u předchozích španělských společností, které létaly pro Manx2.

0/0
16.3.2017 10:07

V67á10c89l98a66v 89K67o87p91t58a 4254163672

nemíte za vším vidět konspirační teorii, i když v tom jsme experti...

0/0
16.3.2017 10:16

K76a80r87e46l 19L90a55n93g73r 2922367370668

To co jsem se dozvedel pred par lety svedci o realite. Ono kdyz delate v oboru a mate kontakt s lidmi okolo techto masin , tak se dozvite "hezke" veci.

0/0
16.3.2017 12:40

I21g56o69r 57S31v39a10t97o52s 8915338387725

L 410 jsem letel jedinkrat.... ten stroj - hlavne interier a ruzne detaily, ve mne moc duvery nevyvolal. V silnem vetru nad morem to v tom malem letadylku muselo byt pro cestujici dost drsne.

0/0
16.3.2017 8:01

V11á87c78l64a49v 82K44o54p65t93a 4894373772

L 410 je velice spolehlivé letadlo, detaily interiéru nemají vliv na bezpečnost a jakékoli srovnatelně malé letadlo by se při stejném počasí a pilotáži chovalo velice podobně.

+3/0
16.3.2017 8:48

R40o58b92i93n 16Ž62i71ž10k78a 2208274446376

No tam záleží jestli tu důvěru porovnavate s jiným podobně velkým strojem nebo s Boeingem 7X7 :) ale úplně souhlasim že to určitě vůbec nebylo příjemné.

+1/0
16.3.2017 8:51

K85a15r69e33l 88L63a18n45g89r 2672257180538

Spis budu verit robusni L410 nez papiraku v podobe DH4

0/0
16.3.2017 9:48

P53e91t21r 55V61á78c29l53a97v50e15k 6585848699657

DH4 se mi také nelíbí, má ale oproti L410 výhodu širokého podvozku. Což by v tomto případě asi zrovna pomohlo.

0/0
16.3.2017 10:09

K71a31r76e60l 30L22a95n38g84r 2412147350298

Nepomohlo a sirsi o kolik? Par centimetru.... Ta masina je nachylnejsi na vitr diky sve vaze. Nehody o tom dost vypovidaji.

0/0
16.3.2017 12:36

T41o50m90á77š 84V62e18l78e88m33a58n 4485245837863

Používají to i armády v náročných podmínkách, musí tedy zvládnout i standardní situace ;-)

0/0
16.3.2017 9:53

M64i63l73a14n 92J51i73ř67i89k64o86v41s56k62ý 3350235576531

Situaci popsal manažer společnosti Idnes nebo manažer společnosti Van Air pro Idnes? Chtělo by si po sobě článek před zveřejněním přečíst.

+2/0
16.3.2017 6:39

H10o21n57z58a 37F72á31t61o86r 2829975284210

"A protože tak na ostrově Man pro brněnská letadla práce ani po případném odvolání zákazu, přeletěla na domovské letiště do Tuřan."

Doplňte tam nějaké sloveso.

+7/0
16.3.2017 6:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.