Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Posádka zvolila menší zlo, vysvětluje manažer větrné přistání z Manu

V případu „záhadného“ zákazu letů pro brněnskou společnost Van Air po přistání na ostrově Man je o něco jasněji. Manažer společnosti popsal iDNES.cz, čím jej Britové zdůvodnili. Zároveň řekl, že letadla z ostrova firma stáhla. Aerolinky Citywing, pro něž tam stroje létaly, jsou totiž v likvidaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35a62v50e53l 88M27o80r82a26v11e17c 3602759802618

A nebyl problém v tom, že silně foukalo už při startu, a neměli co vůbec vzlétnout? Co se dělo poté, to bylo jen hašení požáru..

+1/0
16.3.2017 13:50

T17o27m46á80š 75T25a77t88í72č21e15k 5960142890568

Nojo, přátelé ze Západu.

0/0
16.3.2017 13:17

P94e17t74r 51V60á70c11l11a62v75e65k 6635748459507

tak nevím jestli to pan manažer nezlehčuje, podle mě si za všechny problémy mohou sami. Když si přečtete názory cestujících z onoho letu tak rozhodně nadšeni nebyli, letadlo se prý po přistání kvůli silnému větru málem převrátilo a proto museli zůstat stát a hasiči dělali závětří dvěma cisternama. Ta samá společnost už měla podobný incident jednou kdy došlo k poškození letadla a podle mě i na základě toho došla britské CAA trpělivost. Správné rozhodnutí mělo být vůbec neletět v tak silném větru a nesázet na to že když výrobce jinak výborného stroje neurčil limity pro sílu větru tak se nic nestane....

+3/−1
16.3.2017 10:07

L37u33m66í86r 50V21i22t56h81a 2787157556452

L410 není Jumbo, prostě je na vítr citlivější, protože je lehké. Cestující si zaplatili pár liber právě s vědomím, že Jumbem nepoletí. Tam by se - pokud by vůbec nějaké velké letadlo na uvedené trase letělo - za stejných pár liber ani nepodívali na palubu. Ergo pokud měli nepříjemné pocity, měli jet autobusem.

Kromě toho - někdo je do vzduchu pustil.

+1/0
16.3.2017 12:10

K23a74r30e21l 24L98a54n83g19r 2262857700768

Ona i ta lodni doprava nejak houpe a to by jim bylo blbe jeste vic. Letadlo je tam jako autobus.

0/0
16.3.2017 12:42

P18e56t18r 38V37á77c59l63a33v27e98k 6445208439297

podle diskuse na webu to jeden cestující popsal že letadlo se téměř převrátilo přes křídlo a druhý napsal kdybyste tam byli tak byste pochopili proč nesmí létat. O tom jestli se poletí nebo ne rozhoduje v prvé řadě kapitán a nikdo jiný. Letiště má samozřejmě také limity ale ty nemají nic společného s omezením letadla a nebo posádky. Např. některý pilot nemůže létat v noci nebo za omezené viditelnosti, některé letadlo má limit na vítr 50 uzlů jiné třeba jenom 10 a proto je toto rozhodnutí o provedení letu primárně na kapitánovi letadla.

0/0
16.3.2017 13:14

J86a62n 36K60o26m27á91r45e88k 1933869659882

Posádka se bohužel dostala do patové situace, protože jak přistání v nadlimitních podmínkách, tak přistání s menším množstvím paliva než je dovolené, se považují za ohrožení bezpečnosti a musí se vyšetřovat.

Otázka je, jestli vůbec museli odstartovat? AAIB jim totiž mimo jiné klade za vinu, že při přípravě letu nezohlednili možné zpoždění. Pokud by přiletěli na čas, bylo by vše v pořádku, ale protože za letu nabrali zpoždění, tak ve chvíli kdy přiletěli do Belfastu již byly podmínky pro přistání nevhodné a museli se vracet. Počasí všeobecně nebylo moc příznivé, takže s nějakým zpožděním během letu mohli počítat.

+1/0
16.3.2017 9:45

Z42d98e95n88ě36k 85H86r94u56b47ý 9674718352

Na likvidaci konkurence se hodí jakýkoliv důvod.

+3/−3
16.3.2017 8:57

K57a60r48e68l 94L96a17n18g93r 2252387300818

Koukam, ze "znalci" mistnich pomeru maji jasno a tak minusuji.

0/0
16.3.2017 12:31

F43i19l60i28p 12G50a89l64a16š 2847587374188

Aha a co jako měli dělat? Měli letět jinam, kde mohlo být počasí lepší, nebo stejné nebo dokonce horší? Vždyť by to letadlo spotřebovalo další palivo, tím se samozřejmě odlehčí a přistání v silném větru by bylo logicky nebezpečnější.. Miluju ty kancelářský krysy co maj na rozhodování měsíce času a vůbec nezohledňují časové možnosti v dané situaci. Jenže to už tak bohužel u těchto vyšetřovatelů tak je...

0/0
16.3.2017 8:10

V61á81c79l27a66v 38K53o17p32t75a 4174683212

tohle interpretace manažera společnosti, chtělo by to také slyšet interpretaci britského úřadu a výsledek vyšetřování. Pak teprve bude možné vynášet nějaké soudy.

+7/0
16.3.2017 8:45

M53i56l37o23s95l55a98v 70P78r12o45c29h39a16z88k54a 7394938196258

Dodal bych k tomu, že jestli to tak bylo, jak popisuje v článku, tak má Filip naprostou pravdu.

0/0
16.3.2017 8:47

V87á74c40l11a34v 13K84o73p54t29a 4224153292

to si všichni přece uvědomují, ale britská a potažmo každá organizace která vyšetřuje letecké nehody samozřejmě zohledňuje časové možnosti, to je absolutní základ. Takže ta část příspěvku je velice tendenční.

0/0
16.3.2017 8:52

P40e70t86r 29M86u55n52z47a62r 1315871709126

Mě přijde, že jim vytýkají, že vůbec odstartovali. Předpokládám, že vítr v cílové destinaci byl v době startu v limitu, otázka je jaká byla prognóza. Aspoň tak bych pochopil větu „nedostatečnými postupy společnosti pro rozhodnutí o provedení letu.“

+1/0
16.3.2017 9:39

K78a63r22e16l 96L71a31n94g66r 2332437320938

Tam uz byla dlouho snaha vystipat L-410.

0/−1
16.3.2017 9:45

J65a83n 21K51o91m56á91r81e75k 1833119839372

Já si myslím, že spíš chtěli vyštípat "virtuální" aerolinky Citywing, což je v podstatě nástupnická společnost nechvalně známé Manx2. Bohužel to odnesl Van Air, jehož bezpečnostní standardy jsou přeci jen o hodně výše než tomu bylo u předchozích španělských společností, které létaly pro Manx2.

0/0
16.3.2017 10:07

V25á54c13l80a76v 67K78o39p46t60a 4404323352

nemíte za vším vidět konspirační teorii, i když v tom jsme experti...

0/0
16.3.2017 10:16

K56a30r18e87l 77L40a37n14g78r 2682467780938

To co jsem se dozvedel pred par lety svedci o realite. Ono kdyz delate v oboru a mate kontakt s lidmi okolo techto masin , tak se dozvite "hezke" veci.

0/0
16.3.2017 12:40

I72g25o98r 96S86v53a37t67o35s 8695648447965

L 410 jsem letel jedinkrat.... ten stroj - hlavne interier a ruzne detaily, ve mne moc duvery nevyvolal. V silnem vetru nad morem to v tom malem letadylku muselo byt pro cestujici dost drsne.

0/0
16.3.2017 8:01

V85á11c84l76a16v 79K24o86p76t32a 4444963892

L 410 je velice spolehlivé letadlo, detaily interiéru nemají vliv na bezpečnost a jakékoli srovnatelně malé letadlo by se při stejném počasí a pilotáži chovalo velice podobně.

+3/0
16.3.2017 8:48

R37o67b38i27n 67Ž58i53ž18k42a 2188734126636

No tam záleží jestli tu důvěru porovnavate s jiným podobně velkým strojem nebo s Boeingem 7X7 :) ale úplně souhlasim že to určitě vůbec nebylo příjemné.

+1/0
16.3.2017 8:51

K53a30r49e79l 24L37a73n89g63r 2142697810788

Spis budu verit robusni L410 nez papiraku v podobe DH4

0/0
16.3.2017 9:48

P18e20t64r 54V57á49c53l78a21v28e92k 6335168209237

DH4 se mi také nelíbí, má ale oproti L410 výhodu širokého podvozku. Což by v tomto případě asi zrovna pomohlo.

0/0
16.3.2017 10:09

K56a16r85e57l 12L25a26n19g27r 2932537360858

Nepomohlo a sirsi o kolik? Par centimetru.... Ta masina je nachylnejsi na vitr diky sve vaze. Nehody o tom dost vypovidaji.

0/0
16.3.2017 12:36

T34o82m20á87š 73V88e47l34e24m18a12n 4635885167473

Používají to i armády v náročných podmínkách, musí tedy zvládnout i standardní situace ;-)

0/0
16.3.2017 9:53

M43i91l76a97n 20J63i71ř68i60k42o94v54s34k10ý 3750795686121

Situaci popsal manažer společnosti Idnes nebo manažer společnosti Van Air pro Idnes? Chtělo by si po sobě článek před zveřejněním přečíst.

+2/0
16.3.2017 6:39

H28o63n12z26a 39F43á98t72o78r 2649385874460

"A protože tak na ostrově Man pro brněnská letadla práce ani po případném odvolání zákazu, přeletěla na domovské letiště do Tuřan."

Doplňte tam nějaké sloveso.

+7/0
16.3.2017 6:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.