Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špatný e-shop položil nábytkářský gigant. Nic neobvyklého, tvrdí odborníci

Tržby jim velmi rychle rostly, loni dokonce o třetinu – na miliardu korun. Stačily ale dva měsíce a velká nábytkářská firma Exiteria, provozující známý e-shop MT-nábytek, skončila v insolvenci. Podle ekonomů se to může stát velmi snadno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L21a45d22i91s61l73a69v 98H36a27š64k13a 4163136871310

Máme z MT-Nábytek doma velice pěkný masivní nábytek, škoda, že končí

0/0
20.4.2017 13:47

M17a74r61t93i39n 86K50r62á32l45í81č97e79k 4603443355645

A testoval to vůbec někdo? ;-)

0/0
20.4.2017 10:58

J53a69n 75K89o46h90l 4123907401244

Vozit sem kamiona polskej nábytek 8-o Nebudou mi chybět..

+1/−1
20.4.2017 10:24

J76a20n 94Z52í89d40e57k 5579891959421

Taky jsem mel tu cest a pro predstavu ostatnim... vezmete si zabaleny nabytek treba od Ikei, vyndejte vsechny polistyreny, ktere zamezuji pokyhu casti uvnitr, vsechny vnitrni papirove "oddelovace", pak vyndejte tak tretinu veci, aby tam bylo jeste vic mista na posouvani se a otloukani o sebe...a pak to vezte z Polska a idealne nekolikrat prekladejte. Co pak asi zakaznik dostane?

0/0
20.4.2017 11:13

J13a58n 22S75m20e62t92a18n64a 2115622215424

MT-nabytek mel pekne zmrveny eshop. V jednom prohlizeci nefunguje tlacitko kosit, jine nedovoluje smazat nebo upra it pocet kusu. Na posledni verzi Win10 s IE, Chrome a Firefoxem jsem nebyl schopen dokoncit objednavku. Beze srandy. Fungoval az browser na Androudu. Tohle jsem u zadneho eshopu nevidel (a ze s nima pracuji denne). Slovo "nezvladle" to ani poradne nevystihuje.

+1/0
20.4.2017 9:20

R39a22d50e40k 15H82o30d79a61ň 9766557191423

Tlačítko kosit je skutečně zásadní ;-D . Předpokládám že "automatická oprava textu" zaúřadovala.

+3/0
20.4.2017 10:11

J15a33n 49P88a64v11e31l 8153402938656

Připomnělo mi to pár věcí

1) Redaktor nechápe rozdíl mezi e-shopem a informačním systémem společnosti, což je bída

2) Včera tu byla zpráva, že KB má určité problémy s jejich systémem. Kdyby lidé viděli, na jak starých systémech banky občas běží, tak by se zděsili. Migrace je totiž noční můrou všech majitelů takhle složitých systémů

3) Kdysi dávno tu byla IT společnost, ProCa, v době kdy Alza byla malým obchůdkem. Migrace se jim nepovedla a místo aby byli tam kde je teď Alza, jsou v háji.

+11/0
20.4.2017 8:50

L36i53b81o46r 89F77o13l43t80ý81n12e58k 2346735367204

A proto banky zůstávají na starých systémech :)

+1/0
20.4.2017 9:00

J43i65ř57í 48Z79ý69k85a 9239143531620

ProCa byla fajn, resp. jejich likvidátor. Vyprodával nové věci za pakatel, občas mi to přišlo, že původní cenu vydělil náhodným číslem od 2 do 5 a kdo to stihl objednat, ten to měl. Jako teenager jsem na tom vydělal pár stovek tisíc. Být dospělejší s větším kapitálem, tak bych z toho vytahal klidně milion.

0/0
20.4.2017 9:30

L78u56b79o48s 72K85o96p58e67c92n52y 7766289942732

Přechod na nový systém, bez možnosti vrátit se dejme tomu během týdne, dvou zpět ke starému prakticky neexistuje. Takovýto postup už dnes neexistuje ani v amatérské oblasti. Špatný e-shop je jen výmluva, záminka a skutečné důvody jsou jiné.

+8/0
20.4.2017 8:27

V17á82c79l58a23v 78P31o45l72á66š60e33k 9796230481377

Vracet se ke starému systému by bylo možné, ale velice obtížné. Musely by se všechny akce a úkony, které byly od jeho odstavení provedeny v novém systému, provést znovu v témže pořadí v tom obnoveném starém systému. Takže by si všichni uživatelé museli na papíře podrobně zaznamenávat, co a kdy v tom novém systému dělali. Bylo by sice teoreticky též možné aktualizovat starý systém dle obsahu databáze nového systému, ale vytvořit na to programy by zabralo několik týdnů a udělat to ručně by se asi během víkendu nezvládlo.

0/0
20.4.2017 9:24

P83e20t30r 32D94l17o94u14h10ý 5667809824434

Pokud ta firma byla perspektivní a propad (+ dluhy) by řekněme v řádu měsíců (či jednotek let) vyrovnala, tak by jim půjčil leckdo. Takže buď ty problémy byly větší (a nejspíš nejen v IS), nebo neuměli oslovit investory či vyjednávat s věřiteli.

+6/0
20.4.2017 8:11
Foto

J25a69k83u41b 96S89o36b98o35t32k26a 6154898297256

Na tom jednoznačně něco je. V dnešní době přebytku hotových peněz, kdy každý moderně investuje do více či méně pochybného startupu, je podstatnou informací, že nesehnali dalšího investora. Asi to tak zdravá firma nebyla.

0/0
20.4.2017 8:34

M92a72r57t30i83n 82W31a53l32l87n77e12r 6825230774390

E-shop meli i predtim. Nakupoval jsem tam asi před rokem. Takže asi najizdeli na nový.

Jinak nechápu jak mohli odstavit neco co jede a nemít náhradu.

+2/0
20.4.2017 7:59

P45a15v75e88l 34V63é42b52r 5239232152661

"

Špatný e-shop položil nábytkářský gigant.

"

Podle nadpisu jsem soudil, že nějakému nábytkářskému gigantu se znelíbil jakýsi e-shop a proto ten e-shop zrušil. Z článku ale vyplynulo, že to bylo naopak: Z důvodu špatných výsledků e-shopu se gigant položil.

Ten češtin, ten češtin...

+3/−9
20.4.2017 7:33

V15l40a13d78i24m32i55r 78D81a97l60i88b91n80y 3164396231756

Gigant ceskeho jazyka, Pavel Vebr.

+4/−1
20.4.2017 7:58

J58i69ř89í 26Z50ý26k65a 9649813501580

přečtěte si to ještě jednou. Je to o tom, že tato nábytkářská firma měla eshop, který z nějakých důvodů chtěla vyměnit za jiný, patrně s celým návazným informačním systémem (servery, ERP ...). A to se nepovedlo. Bohužel spousta lidí si myslí, že se udělá klik, klik a je to. Že tohle zvládne kdejaký ňouma, co poskládal web ve wordpressu. Ale tyhle migrace, to je peklo. Zejména u firem závislých na takovém systému a za plného provozu.

+7/0
20.4.2017 8:02

M44a24r27t76i90n 49W53a73l55l55n13e41r 6795770554230

A to to nemohlo jet chvíli paralelně?

0/−1
20.4.2017 8:04

J93i82ř93í 49Z66ý93k53a 9339883251880

je otázkou, jestli je třeba netlačily licenční podmínky předchozího dodavatele. Přijde faktura na 100000Kč za servisní podporu na další rok, splatnost 30 dní, vedení řekne ne, nejdeme levnější, hezčí, výkonnější a snaží se to za ten měsíc zmáknout. Zapomenou posílit hotline, případně vyvěsit na web nějaké upozornění, že objednávky přijaté před "datum" se mohou z důvodu nasazení nového IS opozdit a že tito zákazníci obdrží jako kompenzaci nějaký malý dárek ... zákazníci začnou objednávky stornovat, Vy už je máte ale zadané do výroby ... musíte zaplatit dodavatelům, mezitím se na Vás hrnou špatné recenze ve srovnávačích eshopů, noví zákazníci nepřibývají, dluhy Vás začnou táhnout dolů a je ende šlus.

+2/0
20.4.2017 8:12

V74á47c96l72a72v 21P63o63l30á69š48e48k 9176590831207

To by bylo velmi obtížné. Několik takových migrací jsem jako programátor zažil a paralelní ostrý provoz dvou systémů bych nikdy nedoporučoval.

+1/0
20.4.2017 8:12

M44a77r90t43i12n 55W42a70l25l25n55e15r 6205350114870

Ani třeba v radu týdnu? My migrovali personální systém a chvilku jsme jeli společně.

0/0
20.4.2017 8:23

P26e12t55r 10M81a43r48š76o59u18n 5165748866326

Je jedno jak dlouho jedete paralelně. Protože buď musí někdo zadavat pak data do obou, nebo musíte naprogramovat synchronizaci ( což stojí ty prachy, je to jen "na chvíli", a i tam můžete mít chybu).

Otázkou je, co ten jejich systém vsechno dělal.(a co všechno musíte pak jet dvojmo). Pokud by to bylo jen objednávání, co přijde mailem, a pak na to měli systém uvnitř, tak to asi vliv mít nebude ;)

+1/0
20.4.2017 8:44

L20i38b31o25r 62M88o85u69č55k13a 1318807275662

migraci si nacvicim na kopii eshopu, napisu si bodovy manual a v noci so-ne je namigrovano. Pokud nekdo migruje hned na LIVE s tim, ze to musi jit, tak to je pako ... neco jako . tato hodnota nikdy nemuze mit hodnotu null a bum >> nullPointerException

+3/0
20.4.2017 8:05

J10i37ř61í 41Z53ý46k91a 9169773491700

kdo ví, co s tím vymňoukli. Už jsem se párkrát setkal s dodavatelským řešením, kdy "záloha předchozího stavu nebyla součástí objednávky"

+2/0
20.4.2017 8:15

V66á28c81l37a37v 68P20o60l85á92š39e52k 9316490411427

Také jsem si při přečtení titulku všiml, že je dvojznačný, a že z něj není jasné, kdo koho vlastně položil. Myslím, že když oba subjekty mají stejný 1. a 4. pád, tak by měl autor přeformulovat titulek tak, aby byl jednoznačný. Např. "Nábytkářský gigant se položil vinou špatného e-shopu."

+2/0
20.4.2017 8:08

P23e79t74r 82K24o42v20a25ř27í64k 1691823799537

Ale on to tak dělá neustále! Každý den se tu objevují víceznačné či nepochopitelné titulky. Důvod? Neznám, nechápu ...

0/0
20.4.2017 9:27

J69a67n 64Š96l79é61g58l 8112440518443

Upřímně nevěřím, že za to může eshop... spíš ten eshop byl taková labutí píseň.... měli problémy delší dobu

+17/−1
20.4.2017 7:22

J86a86r24o78s87l29a98v 39B65r27ü33m62m16e59r 4517100272670

Ne eshop, ale informační systém. To opravdu může firmu položit, zažil jsem to několikrát v našem oboru.

+3/0
20.4.2017 7:27

J53i87ř65í 89Z28ý38k42a 9729683901400

kolikrát si jako IT říkám, že tohle by se mělo dít častěji, aby ostatní podnikatelé viděli, že dobrý IT neznamená levný IT, který právě vylezl ze školy, nebo doteď prodával v elektru. A že když IT řekne, že takto ne, tak to platí. Ne že si vedení protlačí svojí a nehledí na bezpečnost, návaznosti, časový rámec, jen na prachy. Dodají nám to levně ... jenže jak ukazuje tento případ, může to znamenat, že mezitím zkrachujeme.

+9/0
20.4.2017 7:46

J96a70r44o86s95l10a63v 32B94r28ü34m13m65e56r 4907630172230

No zrovna asi nejvíce "mrtvol" má na kontě superdrahý SAP.

0/0
20.4.2017 8:46

J96i61ř93í 14J22a77n61e26č58e53k 2515194967877

Souhlasím, ale to platí naprosto u všeho. Viz tuším Baťův slogan: Nemohu si dovolit kupovat levné věci.

0/0
20.4.2017 8:52

J11a68n 30Š39l37é62g51l 8372550808923

Tak to jsem nemohl vědět, že někdo nepozná rozdíl mezi eshop a informačním systémem 8-o

0/0
20.4.2017 11:01

Š63t87e40f74a35n 21F25r45i20č74a 7852278293186

Základní chybou uživatele je spustit systém bez ověření všech funkcionalit.

+4/0
20.4.2017 7:17

V28á37c51l58a53v 34P16o27l64á81š35e28k 9386210781667

To se snadno řekne, ale hůř udělá. To ověřování funkcionalit se samozřejmě provádí, ale v simulovaném provozu se simulovanými daty a nikoliv zaměstnanci zákazníka, nýbrž programátory té dodavatelské IT-firmy. Když tito řeknou, že je vše v pořádku, tak si zákazník jen těžko může ověřit, zda to je skutečně pravda. Paralelní ostrý provoz obou systémů by byl nesmírně obtížný, a tak se během jednoho víkendu přejde ze strarého systému na nový. A pokud IT-firma byla nekvalitní anebo pokud nedostala správné zadání, tak to dopadne takhle.

0/0
20.4.2017 8:21

K25a67t39e26ř80i13n35a 14V42ý18b40o44r21n70á 6810599129

Pokud dlužili miliony na sociálce a FÚ, tak to nebyly problémy vzniklé za dva měsíce.

+16/−6
20.4.2017 7:09
Foto

I11v85a13n 97K12o48p63t37a 5817612221457

Pri třech stovkach zamestnancu dluzite miliony když jednou nezaplatíte.

+6/0
20.4.2017 7:31

V24á41c57l29a51v 44P69o46u25s82t23k94a 3420271192

Při průměrné mzdě jsou odvody na soc a zdrav zhruba 14000 kč/měsíc....u bezdětného. :-P

+1/0
20.4.2017 7:48

R23o45b45e15r79t 33H42o34m23o76l28k61a 2400572632681

Úplně bez problému...

+1/0
20.4.2017 8:16

P67e21t72r 83M87a87r98š51o34u65n 5765878166526

Taky jsem si říkal, ale pak si to vydelil. Dluží za 3 měsíce, děleno 300 zaměstnanci... No ono to vyšlo... ;)

0/0
20.4.2017 8:48

M84a87r88t12i27n 32U11l38e78h20l10a 4641394678

Majitele podobnych firem si musi uvedomit, ze neni mozne predelat firmu na uplne novy zpusob prace se starym vedenim ktery tomu nerozumi :-/

+1/0
20.4.2017 7:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.