Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špatný e-shop položil nábytkářský gigant. Nic neobvyklého, tvrdí odborníci

Tržby jim velmi rychle rostly, loni dokonce o třetinu – na miliardu korun. Stačily ale dva měsíce a velká nábytkářská firma Exiteria, provozující známý e-shop MT-nábytek, skončila v insolvenci. Podle ekonomů se to může stát velmi snadno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L14a36d42i81s96l47a14v 19H49a71š75k74a 4613876751560

Máme z MT-Nábytek doma velice pěkný masivní nábytek, škoda, že končí

0/0
20.4.2017 13:47

M72a66r57t20i90n 54K75r44á64l70í26č87e98k 4113163445665

A testoval to vůbec někdo? ;-)

0/0
20.4.2017 10:58

J35a60n 10K34o37h85l 4813817771774

Vozit sem kamiona polskej nábytek 8-o Nebudou mi chybět..

+1/−1
20.4.2017 10:24

J81a44n 63Z18í61d34e25k 5299881429461

Taky jsem mel tu cest a pro predstavu ostatnim... vezmete si zabaleny nabytek treba od Ikei, vyndejte vsechny polistyreny, ktere zamezuji pokyhu casti uvnitr, vsechny vnitrni papirove "oddelovace", pak vyndejte tak tretinu veci, aby tam bylo jeste vic mista na posouvani se a otloukani o sebe...a pak to vezte z Polska a idealne nekolikrat prekladejte. Co pak asi zakaznik dostane?

0/0
20.4.2017 11:13

J67a15n 34S36m46e40t22a53n19a 2255432895914

MT-nabytek mel pekne zmrveny eshop. V jednom prohlizeci nefunguje tlacitko kosit, jine nedovoluje smazat nebo upra it pocet kusu. Na posledni verzi Win10 s IE, Chrome a Firefoxem jsem nebyl schopen dokoncit objednavku. Beze srandy. Fungoval az browser na Androudu. Tohle jsem u zadneho eshopu nevidel (a ze s nima pracuji denne). Slovo "nezvladle" to ani poradne nevystihuje.

+1/0
20.4.2017 9:20

R78a20d97e73k 37H13o48d58a65ň 9386557551323

Tlačítko kosit je skutečně zásadní ;-D . Předpokládám že "automatická oprava textu" zaúřadovala.

+3/0
20.4.2017 10:11

J34a58n 81P73a74v68e14l 8533802508846

Připomnělo mi to pár věcí

1) Redaktor nechápe rozdíl mezi e-shopem a informačním systémem společnosti, což je bída

2) Včera tu byla zpráva, že KB má určité problémy s jejich systémem. Kdyby lidé viděli, na jak starých systémech banky občas běží, tak by se zděsili. Migrace je totiž noční můrou všech majitelů takhle složitých systémů

3) Kdysi dávno tu byla IT společnost, ProCa, v době kdy Alza byla malým obchůdkem. Migrace se jim nepovedla a místo aby byli tam kde je teď Alza, jsou v háji.

+11/0
20.4.2017 8:50

L90i47b92o13r 70F79o14l53t41ý24n59e94k 2946685727664

A proto banky zůstávají na starých systémech :)

+1/0
20.4.2017 9:00

J18i86ř84í 41Z59ý67k42a 9859403121340

ProCa byla fajn, resp. jejich likvidátor. Vyprodával nové věci za pakatel, občas mi to přišlo, že původní cenu vydělil náhodným číslem od 2 do 5 a kdo to stihl objednat, ten to měl. Jako teenager jsem na tom vydělal pár stovek tisíc. Být dospělejší s větším kapitálem, tak bych z toho vytahal klidně milion.

0/0
20.4.2017 9:30

L34u95b96o88s 17K40o92p30e95c87n88y 7626699682822

Přechod na nový systém, bez možnosti vrátit se dejme tomu během týdne, dvou zpět ke starému prakticky neexistuje. Takovýto postup už dnes neexistuje ani v amatérské oblasti. Špatný e-shop je jen výmluva, záminka a skutečné důvody jsou jiné.

+8/0
20.4.2017 8:27

V88á23c46l73a50v 23P17o35l28á23š78e26k 9606930501137

Vracet se ke starému systému by bylo možné, ale velice obtížné. Musely by se všechny akce a úkony, které byly od jeho odstavení provedeny v novém systému, provést znovu v témže pořadí v tom obnoveném starém systému. Takže by si všichni uživatelé museli na papíře podrobně zaznamenávat, co a kdy v tom novém systému dělali. Bylo by sice teoreticky též možné aktualizovat starý systém dle obsahu databáze nového systému, ale vytvořit na to programy by zabralo několik týdnů a udělat to ručně by se asi během víkendu nezvládlo.

0/0
20.4.2017 9:24

P94e39t85r 82D56l52o35u95h34ý 5357859834524

Pokud ta firma byla perspektivní a propad (+ dluhy) by řekněme v řádu měsíců (či jednotek let) vyrovnala, tak by jim půjčil leckdo. Takže buď ty problémy byly větší (a nejspíš nejen v IS), nebo neuměli oslovit investory či vyjednávat s věřiteli.

+6/0
20.4.2017 8:11
Foto

J71a23k43u27b 52S41o24b72o61t85k73a 6394548927936

Na tom jednoznačně něco je. V dnešní době přebytku hotových peněz, kdy každý moderně investuje do více či méně pochybného startupu, je podstatnou informací, že nesehnali dalšího investora. Asi to tak zdravá firma nebyla.

0/0
20.4.2017 8:34

M76a54r20t72i53n 62W91a37l43l82n97e46r 6515330394320

E-shop meli i predtim. Nakupoval jsem tam asi před rokem. Takže asi najizdeli na nový.

Jinak nechápu jak mohli odstavit neco co jede a nemít náhradu.

+2/0
20.4.2017 7:59

P69a74v21e54l 60V92é52b30r 5489562192271

"

Špatný e-shop položil nábytkářský gigant.

"

Podle nadpisu jsem soudil, že nějakému nábytkářskému gigantu se znelíbil jakýsi e-shop a proto ten e-shop zrušil. Z článku ale vyplynulo, že to bylo naopak: Z důvodu špatných výsledků e-shopu se gigant položil.

Ten češtin, ten češtin...

+3/−9
20.4.2017 7:33

V84l75a20d13i89m43i67r 89D52a86l47i10b47n82y 3204566761306

Gigant ceskeho jazyka, Pavel Vebr.

+4/−1
20.4.2017 7:58

J68i21ř68í 43Z52ý89k96a 9839753911780

přečtěte si to ještě jednou. Je to o tom, že tato nábytkářská firma měla eshop, který z nějakých důvodů chtěla vyměnit za jiný, patrně s celým návazným informačním systémem (servery, ERP ...). A to se nepovedlo. Bohužel spousta lidí si myslí, že se udělá klik, klik a je to. Že tohle zvládne kdejaký ňouma, co poskládal web ve wordpressu. Ale tyhle migrace, to je peklo. Zejména u firem závislých na takovém systému a za plného provozu.

+7/0
20.4.2017 8:02

M98a69r63t29i33n 46W90a94l60l45n13e49r 6285750914540

A to to nemohlo jet chvíli paralelně?

0/−1
20.4.2017 8:04

J51i43ř91í 59Z10ý40k51a 9729423341150

je otázkou, jestli je třeba netlačily licenční podmínky předchozího dodavatele. Přijde faktura na 100000Kč za servisní podporu na další rok, splatnost 30 dní, vedení řekne ne, nejdeme levnější, hezčí, výkonnější a snaží se to za ten měsíc zmáknout. Zapomenou posílit hotline, případně vyvěsit na web nějaké upozornění, že objednávky přijaté před "datum" se mohou z důvodu nasazení nového IS opozdit a že tito zákazníci obdrží jako kompenzaci nějaký malý dárek ... zákazníci začnou objednávky stornovat, Vy už je máte ale zadané do výroby ... musíte zaplatit dodavatelům, mezitím se na Vás hrnou špatné recenze ve srovnávačích eshopů, noví zákazníci nepřibývají, dluhy Vás začnou táhnout dolů a je ende šlus.

+2/0
20.4.2017 8:12

V75á50c49l69a19v 30P98o57l36á11š95e97k 9636440631327

To by bylo velmi obtížné. Několik takových migrací jsem jako programátor zažil a paralelní ostrý provoz dvou systémů bych nikdy nedoporučoval.

+1/0
20.4.2017 8:12

M77a35r28t19i42n 21W48a34l50l51n85e13r 6585290924190

Ani třeba v radu týdnu? My migrovali personální systém a chvilku jsme jeli společně.

0/0
20.4.2017 8:23

P13e47t42r 68M59a48r15š84o83u21n 5695768266246

Je jedno jak dlouho jedete paralelně. Protože buď musí někdo zadavat pak data do obou, nebo musíte naprogramovat synchronizaci ( což stojí ty prachy, je to jen "na chvíli", a i tam můžete mít chybu).

Otázkou je, co ten jejich systém vsechno dělal.(a co všechno musíte pak jet dvojmo). Pokud by to bylo jen objednávání, co přijde mailem, a pak na to měli systém uvnitř, tak to asi vliv mít nebude ;)

+1/0
20.4.2017 8:44

L82i26b87o91r 26M32o90u48č12k26a 1308557605162

migraci si nacvicim na kopii eshopu, napisu si bodovy manual a v noci so-ne je namigrovano. Pokud nekdo migruje hned na LIVE s tim, ze to musi jit, tak to je pako ... neco jako . tato hodnota nikdy nemuze mit hodnotu null a bum >> nullPointerException

+3/0
20.4.2017 8:05

J82i65ř88í 75Z61ý90k23a 9799333931550

kdo ví, co s tím vymňoukli. Už jsem se párkrát setkal s dodavatelským řešením, kdy "záloha předchozího stavu nebyla součástí objednávky"

+2/0
20.4.2017 8:15

V20á45c92l54a28v 31P11o59l12á83š85e38k 9736410131297

Také jsem si při přečtení titulku všiml, že je dvojznačný, a že z něj není jasné, kdo koho vlastně položil. Myslím, že když oba subjekty mají stejný 1. a 4. pád, tak by měl autor přeformulovat titulek tak, aby byl jednoznačný. Např. "Nábytkářský gigant se položil vinou špatného e-shopu."

+2/0
20.4.2017 8:08

P80e53t91r 96K57o91v14a59ř27í24k 1241153779887

Ale on to tak dělá neustále! Každý den se tu objevují víceznačné či nepochopitelné titulky. Důvod? Neznám, nechápu ...

0/0
20.4.2017 9:27

J70a68n 70Š25l71é87g64l 8262870568233

Upřímně nevěřím, že za to může eshop... spíš ten eshop byl taková labutí píseň.... měli problémy delší dobu

+17/−1
20.4.2017 7:22

J57a85r12o22s95l78a14v 98B18r29ü16m78m40e55r 4427550312840

Ne eshop, ale informační systém. To opravdu může firmu položit, zažil jsem to několikrát v našem oboru.

+3/0
20.4.2017 7:27

J57i16ř38í 70Z47ý66k96a 9809593831260

kolikrát si jako IT říkám, že tohle by se mělo dít častěji, aby ostatní podnikatelé viděli, že dobrý IT neznamená levný IT, který právě vylezl ze školy, nebo doteď prodával v elektru. A že když IT řekne, že takto ne, tak to platí. Ne že si vedení protlačí svojí a nehledí na bezpečnost, návaznosti, časový rámec, jen na prachy. Dodají nám to levně ... jenže jak ukazuje tento případ, může to znamenat, že mezitím zkrachujeme.

+9/0
20.4.2017 7:46

J27a68r56o22s92l57a83v 84B53r47ü83m68m72e31r 4677850212640

No zrovna asi nejvíce "mrtvol" má na kontě superdrahý SAP.

0/0
20.4.2017 8:46

J85i11ř49í 96J28a16n96e39č40e68k 2435644827857

Souhlasím, ale to platí naprosto u všeho. Viz tuším Baťův slogan: Nemohu si dovolit kupovat levné věci.

0/0
20.4.2017 8:52

J55a25n 33Š75l67é94g71l 8822200878453

Tak to jsem nemohl vědět, že někdo nepozná rozdíl mezi eshop a informačním systémem 8-o

0/0
20.4.2017 11:01

Š73t92e29f37a30n 50F48r89i83č30a 7532578833136

Základní chybou uživatele je spustit systém bez ověření všech funkcionalit.

+4/0
20.4.2017 7:17

V72á36c46l42a60v 18P84o52l22á85š62e43k 9326210271447

To se snadno řekne, ale hůř udělá. To ověřování funkcionalit se samozřejmě provádí, ale v simulovaném provozu se simulovanými daty a nikoliv zaměstnanci zákazníka, nýbrž programátory té dodavatelské IT-firmy. Když tito řeknou, že je vše v pořádku, tak si zákazník jen těžko může ověřit, zda to je skutečně pravda. Paralelní ostrý provoz obou systémů by byl nesmírně obtížný, a tak se během jednoho víkendu přejde ze strarého systému na nový. A pokud IT-firma byla nekvalitní anebo pokud nedostala správné zadání, tak to dopadne takhle.

0/0
20.4.2017 8:21

K57a79t98e57ř37i32n76a 84V81ý83b39o90r56n48á 6220649249

Pokud dlužili miliony na sociálce a FÚ, tak to nebyly problémy vzniklé za dva měsíce.

+16/−6
20.4.2017 7:09
Foto

I89v25a81n 84K29o75p65t33a 5557572711577

Pri třech stovkach zamestnancu dluzite miliony když jednou nezaplatíte.

+6/0
20.4.2017 7:31

V31á91c20l67a17v 44P70o73u53s21t26k86a 3330771452

Při průměrné mzdě jsou odvody na soc a zdrav zhruba 14000 kč/měsíc....u bezdětného. :-P

+1/0
20.4.2017 7:48

R27o69b69e36r65t 85H77o97m65o68l71k98a 2570162472691

Úplně bez problému...

+1/0
20.4.2017 8:16

P24e41t23r 18M39a28r74š68o24u44n 5285958306546

Taky jsem si říkal, ale pak si to vydelil. Dluží za 3 měsíce, děleno 300 zaměstnanci... No ono to vyšlo... ;)

0/0
20.4.2017 8:48

M55a29r43t97i66n 67U85l85e72h10l24a 4531494528

Majitele podobnych firem si musi uvedomit, ze neni mozne predelat firmu na uplne novy zpusob prace se starym vedenim ktery tomu nerozumi :-/

+1/0
20.4.2017 7:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.