Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i35c52h70a37l 35H84a55l94t95u79f 8430855988144

Častý overpricing, nízká kvalita, hrubé chování apod. byly argumentem, proč zavést regulaci taxislužeb. Ve jménu ochrany spotřebitele.

Uber a další podobné služby ukazují, že díky moderním technologiím je regulace taxíků zastaralá a nepotřebná.

Logickým krokem států a měst by tedy mělo být na základě těchto zdrcujících důkazů zastaralou regulaci zrušit (a vrátit peníze za „nespotřebované“ koncese).

Reakce států je ale přesně opačná. Nově je třeba zajistit "rovné podmínky" a omezit "nekalou konkurenci", která ohrožuje tradiční taxikáře.

O ochraně spotřebitele náhle ani slovo. Nyní chráníme taxikáře.

Je to přesně v duchu zajatecké teorie regulace (regulatory capture) – samotné regulované subjekty lobbují za to, aby regulace zůstala, protože je chrání před novou konkurencí a zvyšuje jim zisky.

+58/−3
doporučit
18.4.2017 11:52

A24r95n53o61š16t 43S29t40á48r15e52k 4392350985754

V uzavřených skupinách se taxikáři Uberu chlubili, jak okrádají pasažéry? A navíc cizince? Jak by to asi tak dělali? Cizinci znají Uber z jiných zemí, vědí, jak ta aplikace funguje. Aplikace ví, kde zákazník je, ví, kam chce jet, ukáže mu cenu předem a tuhle cenu mu pak taky strhne z účtu, ne? Kde je prostor pro okrádání? Leda na tom facebooku a to kdoví, jestli.

+32/−1
doporučit
18.4.2017 11:50

J12i74ř55í 11H20o36r87á24k 2813640780296

Jednou nás ta byrokracie zničí.

+31/−2
doporučit
18.4.2017 10:14

J62a82n 63H17r96u46z92a 8714978279807

Výhra taxikářů prohra zákazníků. I tak by se dal článek uvést.;-D

+68/−11
doporučit
18.4.2017 10:26

P84e55t88r 94V13o65p84i94č59k55a 5282927147866

taxikari si mnou ruce, protoze se nijak nebudou muset snažit o zlepšení svých mizerných služeb. Ale ono na ně dojde.

+44/−6
doporučit
18.4.2017 10:32

L83u87m77í36r 81D70e96j36m24e65k 6566836963546

Kam se hrabe cosa nostra na taxikáře v ČR

+30/−5
doporučit
18.4.2017 10:13

P91a42v36e77l 84M93o69r55a31v40e83c 1584965684287

Njn bude se zase jezdit draho, je vidět že brněnská taxikářská mafie platí na radnici hodně.

+36/−8
doporučit
18.4.2017 10:33

M72i43l88o59š 30B22é58m 6244459252553

Nebýt státu, kdo by zakazoval lidem přepravovat se levně a komfortně?

+40/−10
doporučit
18.4.2017 10:10

M82a57r40t33i47n 28M67a39t12ý27s28e49k 6188191266380

Nedá mi to a musím píchnout do vosího hnízda. Předpokládám, že téměř každý kdo tu lobuje za Uber v životě nepodnikal. Nepoznal situaci, kdy buduje něco co mu má generovat zisk, prodírá se nástrahami zákonů a překakuje klacky, které mu pod nohy háže úředník. Pak se dostane do nějakého stavu, kdy konečně může začít vydělávat. Většina legálních podnikání generuje jakž takž zisk. Máloco je zlatým dolem. Taxikařina mezi to rozhodně nepatří, ačkoli si většina lidí myslí opak.

Nicméně vezměte si to, že máte zařízená všechna povolení, náležitost od úřadů, nakoupené přístroje nutné k podnikání. A najednou přijde soused, okoukne Vaše podníkání a řeknce si, že to je super. Ale proč by obíhal kolečko po úřadech. Prostě sežene přístroj z druhé ruky, možná nebude úplně profesionální, ale co no.

Přirovnejme to k hospodě. Jste hospodský. Máte svoji hospůdku. Musíte koupit výčepní zařízení, vyřídit živnost, hygienu a další náležitosti. Otevřete hospodu a samozřejmě do ceny promítnete všechny svoje náklady.

Pak přijde soused a protože se mu líbí čepovat, pustí se do toho také. Jenže se mu nechce dělat kolečko po úřadech. Takže v garáži, dva domy od Vaší hospody, si postaví dva stolky se židlema. Sežene někde pípu a sud. Jelikož nemá náklady na nájem a vybavení a daně, tak prostě bude to pivo dávat o třetinu levněji. A pořád na tom vydělá. Co uděláte Vy jako hospodský? Půjdete mu pogratulovat ke skvělému nápadu?

Když jsou tu nějaká pravidla, měla by se v první řadě dodržovat. Pokud jsou zastaralá, pak by s emělo udilovat o změnu. Ne však jejich porušováním.

Pokud někdo tvrdí, že Uber pracuje s moderními technologiemi a lidi si ho objednávají, protože to jde přes aplikaci, tak vězte, že aplikaci má dnes v Praze 80% dispečinků. K tomu, nejen v Praze, funguje Liftago a Hopin. Což je obdoba Uberu, s tím rozdílem, že od řidičů požadujíí veškeré dokumenty.

NO a v neposlední řadě. Pokud bude někdoo argumentovat cenou. Spočítal si někdo někdy, za kolik vlastně jel s Uberem?

+21/−4
doporučit
18.4.2017 12:40

V66o47j51t33ě73c37h 18T50o31r67á34č 2766411436272

Zvláštní země, která si tak úzkostlivě chrání taxikáře, rathy, janoušky, dalíky, nečase apod.

+20/−5
doporučit
18.4.2017 11:27

P90a61v38e20l 22D24o97m91i64n89i67k 8658115543928

Já bych na místě primátora nejásal, proti předběžnému opatření se jistě Uber odvolá. Vedení Brna podlehlo tlaku taxikářů, nikoli obyvatel města, to je dobré si zapamatovat. Zvláštní je, že ve světě Uber vesele jezdí, i když tlaky proti nim vyvinuty byly, jen v Brně to vidí jinak.

+27/−9
doporučit
18.4.2017 10:19

I79v49o 13Ž83i91ž76k93a 8913817551491

V tom případě byl Uber moc dobrou konkurencí, když ji musí zakazovat soudem. Správně by mělo stačit varování o rizikovosti, špatné kvalitě a následný nedostatek zákazníků měl firmu poslat ke dnu. Takže se vlastně nejedná o regulaci, ale o státem podporovanou úřednickou mafii.

+11/−1
doporučit
18.4.2017 12:31

R88o11b79e93r90t 96M68a98c37h87o78v97s14k24ý 8683547853431

Takže se budou podporovat zloději s taxametrem a se slušným člověkem se už v Brně nesvezou. Já ten svoloč taxikářskou sabotuju už léta, jezdím jedině s Ubrem a jsem moc spokojen.

+14/−3
doporučit
18.4.2017 12:55

J16i71ř16í 95P38r86o83c73h 6578514497963

Ať žije taxíkářská lobby. Psal jsem dopis pražské primátorce proč chrání pražské taxikáře, před kterými varují všichni cizí průvodci a snaží se zastavit Uber. Odpověděl mi její asistent, že vozidla Uber neplatí a daně a na taxikáře si také došlápne. Pak začala ona osobně vylepovat po Praze plakáty proti. To je neuvěřitelné.

+14/−3
doporučit
18.4.2017 11:15

J69a56n 64M71i34t96l22e70n97e69r 4961118271153

Naprosto správné rozhodnutí. Podmínky ( nejenom ) osobní autodopravy se musí řídit jednotnou legislativou. Není důvod aby řidiči, které zprostředkoval UBER měli ze zákona výjimky. Sám UBER zcela v rozporu s tím co inzeruje ve svých podmínkách uvádí následující :

BERETE NA VĚDOMÍ, ŽE SPOLEČNOST UBER NEPOSKYTUJE PŘEPRAVNÍ ANI LOGISTICKÉ SLUŽBY A NEPŮSOBÍ ANI JAKO PŘEPRAVNÍ SPOLEČNOST A ŽE VŠECHNY TAKOVÉ PŘEPRAVNÍ NEBO LOGISTICKÉ SLUŽBY JSOU POSKYTOVÁNY NEZÁVISLÝMI DODAVATELI, KTEŘÍ NEJSOU ZAMĚSTNANCI SPOLEČNOSTI UBER ANI ŽÁDNÉ Z JEJÍCH POBOČEK.

Zdroj: https://www.uber.com/legal/terms/cz/

+14/−3
doporučit
18.4.2017 10:57

J11a51n 97B69u32b32i18k 9582741822437

Správně. Teď ještě zasáhnout proti AirBnB, protože ohrožuje hotely, pak proti e-shopům, protože ohrožují kamenné prodejny, pak proti provozovatelům wifi připojení, protože ohrožují klasické poskytovatele internetu, pak proti autobusům, protože ohrožují vlaky, pak ..........

Nebo začít přemýšlet. Třeba by se přišlo na to, že v době, kdy má mapu i GPS každý ve svém mobilu, takže si lehce zkontroluje, kudy je vezen, kdy může i na té ulici bezkontaktně platit (a tak i činí, viz např pražské parkovací zóny) je legislativa, která straní pánům se zlatými řetězy na krku, co vozí za 100 na kilometr, a kterým se každý rozumný čloběk snaží vyhnout, trochu přežilá.

Jenže Uber asi politikům na rozdl od cechů taxíkářů nesype, že.....

+13/−4
doporučit
18.4.2017 12:28

J92a71n 91O20n27d49r27o58u39š27e31k 5426429886718

Myslím si, že tady je vidět krásná ukázka z klasické ekonomie. Stát vytvořil oligopol a omezil přístup na trh zákonem. Původní smysl ochrany byl k zajištění práv spotřebitele, což se sice nepovedlo, ale zákon už tu je, tak co dál s tím. Nyní problém elegantně řeší trh, ale oligopol se brání. Proto zůstane omezení dál v platnosti a na trhu tak bude působit mnohem méně subjektů, tedy cena pro spotřebitele bude vyšší a komfort a jistota nižší.

Není lepší ukázky.

+10/−2
doporučit
18.4.2017 12:45

J41a24r44o46m74í14r 78S32t85a41n74ě87k 8286272887

Chtělo by to novou legislativu. Zrovna přeprava osob není nic v čem by nutně musely být nějaké brutální restrikce.

+8/−1
doporučit
18.4.2017 11:10
Foto

J20a81r81e38k 41J34a30k60u80b30č78e52k 7869870788188

Pokud to nekdo prezentuje jako ochranu taxikaru - budiz. Ale ochrana spotrebitelu to rozhodne neni.

Coby spotrebitel se chci podivat na mapu, videt kde je nejblizsi vozidlo a chci si urcit odkud kam chci jet a zaplatit automaticky aniz bych musel vytahovat penize, takze Uber jsem pouzil uz mnohokrat a pokazde k me plne spokojenosti.

+7/−1
doporučit
18.4.2017 13:51

J64i79ř60í 90Č92e23r38m18á38k 5240495168777

No tak jsem se dočetl spoustu obecných keců a několikrát zopakovanou informaci, že Uber funguje/fungoval v rozporu s platnými předpisy a zákony, ale v čem a jak konkrétně ty zákony porušoval, o to nás autorka článku jaksi neobohatila.

+12/−6
doporučit
18.4.2017 10:14

P51a60v97e41l 50H16o49u60s14k57a 3471215630638

V ČR je právní systém, v němž se preventivně všechno zakazuje. Teprve poté, až se to stane normou ve světě, se daná věc milostivě povolí (a někdy ani pak ne - jak dokazuje tento případ).

+10/−5
doporučit
18.4.2017 10:54

M25o94n61i91k44a 16K33o19n17e67c36n95a 7963521721984

Takze, hospodsky, tkery se snazi uzivit a nevyda uctenka, ten Vam vadi, proto je treba jej zlikvidovat dalsi administrativou, udavanim o nevydani uctenky,... Ze je tady sluzba, ktera nesplnuje zadne zakony - neplati dane, nema zivnostenske opravneni, nevede ucetnictvi, nezodpovida za skody, nejde reklamovat, .... to nevadi. Tak to mi fakt hlava nebere.

+13/−9
doporučit
18.4.2017 10:21

P27a83v23e81l 38K68r80á20l 5450809384578

Vysvětlí mi někdo konečně, co uber přinesl nového a dřív tu nebylo, např. u liftaga? A není ani potřeba mobilní aplikace - běžně si objednávám taxi přes dispečink telefonicky, a taky se mě nikdy nikdo nepokusil obrat.

+4/0
doporučit
18.4.2017 13:37

I60v32o 23H78e38b59e22l23k75a 8315150982530

Jak je to dlouho, co město Brno schválilo vyhlášku, ve které navyšovali sazby pro taxikáře? Takže mají vyšší sazby než v Praze? Podle Brněnské vyhlášky dva kilometry vychází na cca 120 korun. Bylo to v únoru nebo kdy přesně? A obratem ruky podávají žalobu na Uber, který dva kilometry jede za půlku?

Nevím, jak dalece tyto dvě věci spolu souvisí. Možná by stálo za to, zeptat se pánů Holana a Vokřála.

+4/0
doporučit
18.4.2017 13:03

P41e53t40r 14S54u19c96h87ý 1148409624966

Zajímá mě především jedna věc: proč se k žalobě připojil magistrát? Opravdu nevidím jediný důvod.

+4/0
doporučit
18.4.2017 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.