Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M30i41c41h62a42l 73H77a59l84t87u98f 8840975278794

Častý overpricing, nízká kvalita, hrubé chování apod. byly argumentem, proč zavést regulaci taxislužeb. Ve jménu ochrany spotřebitele.

Uber a další podobné služby ukazují, že díky moderním technologiím je regulace taxíků zastaralá a nepotřebná.

Logickým krokem států a měst by tedy mělo být na základě těchto zdrcujících důkazů zastaralou regulaci zrušit (a vrátit peníze za „nespotřebované“ koncese).

Reakce států je ale přesně opačná. Nově je třeba zajistit "rovné podmínky" a omezit "nekalou konkurenci", která ohrožuje tradiční taxikáře.

O ochraně spotřebitele náhle ani slovo. Nyní chráníme taxikáře.

Je to přesně v duchu zajatecké teorie regulace (regulatory capture) – samotné regulované subjekty lobbují za to, aby regulace zůstala, protože je chrání před novou konkurencí a zvyšuje jim zisky.

+61/−3
doporučit
18.4.2017 11:52

A91r72n30o43š37t 92S63t81á14r53e75k 4842260175694

V uzavřených skupinách se taxikáři Uberu chlubili, jak okrádají pasažéry? A navíc cizince? Jak by to asi tak dělali? Cizinci znají Uber z jiných zemí, vědí, jak ta aplikace funguje. Aplikace ví, kde zákazník je, ví, kam chce jet, ukáže mu cenu předem a tuhle cenu mu pak taky strhne z účtu, ne? Kde je prostor pro okrádání? Leda na tom facebooku a to kdoví, jestli.

+33/−1
doporučit
18.4.2017 11:50

J87i76ř75í 69H78o57r16á62k 2223140710196

Jednou nás ta byrokracie zničí.

+31/−2
doporučit
18.4.2017 10:14

J21a16n 80H26r84u28z24a 8624598459347

Výhra taxikářů prohra zákazníků. I tak by se dal článek uvést.;-D

+69/−11
doporučit
18.4.2017 10:26

P22e55t76r 64V55o46p34i14č88k81a 5182287297376

taxikari si mnou ruce, protoze se nijak nebudou muset snažit o zlepšení svých mizerných služeb. Ale ono na ně dojde.

+45/−6
doporučit
18.4.2017 10:32

L91u64m67í87r 10D20e32j31m22e47k 6956856393236

Kam se hrabe cosa nostra na taxikáře v ČR

+30/−5
doporučit
18.4.2017 10:13

P34a79v82e56l 42M10o20r23a41v32e11c 1724395944537

Njn bude se zase jezdit draho, je vidět že brněnská taxikářská mafie platí na radnici hodně.

+37/−8
doporučit
18.4.2017 10:33

M88i83l24o26š 57B96é27m 6134399382333

Nebýt státu, kdo by zakazoval lidem přepravovat se levně a komfortně?

+41/−10
doporučit
18.4.2017 10:10

M86a25r68t46i51n 30M66a51t57ý56s80e97k 6148861146890

Nedá mi to a musím píchnout do vosího hnízda. Předpokládám, že téměř každý kdo tu lobuje za Uber v životě nepodnikal. Nepoznal situaci, kdy buduje něco co mu má generovat zisk, prodírá se nástrahami zákonů a překakuje klacky, které mu pod nohy háže úředník. Pak se dostane do nějakého stavu, kdy konečně může začít vydělávat. Většina legálních podnikání generuje jakž takž zisk. Máloco je zlatým dolem. Taxikařina mezi to rozhodně nepatří, ačkoli si většina lidí myslí opak.

Nicméně vezměte si to, že máte zařízená všechna povolení, náležitost od úřadů, nakoupené přístroje nutné k podnikání. A najednou přijde soused, okoukne Vaše podníkání a řeknce si, že to je super. Ale proč by obíhal kolečko po úřadech. Prostě sežene přístroj z druhé ruky, možná nebude úplně profesionální, ale co no.

Přirovnejme to k hospodě. Jste hospodský. Máte svoji hospůdku. Musíte koupit výčepní zařízení, vyřídit živnost, hygienu a další náležitosti. Otevřete hospodu a samozřejmě do ceny promítnete všechny svoje náklady.

Pak přijde soused a protože se mu líbí čepovat, pustí se do toho také. Jenže se mu nechce dělat kolečko po úřadech. Takže v garáži, dva domy od Vaší hospody, si postaví dva stolky se židlema. Sežene někde pípu a sud. Jelikož nemá náklady na nájem a vybavení a daně, tak prostě bude to pivo dávat o třetinu levněji. A pořád na tom vydělá. Co uděláte Vy jako hospodský? Půjdete mu pogratulovat ke skvělému nápadu?

Když jsou tu nějaká pravidla, měla by se v první řadě dodržovat. Pokud jsou zastaralá, pak by s emělo udilovat o změnu. Ne však jejich porušováním.

Pokud někdo tvrdí, že Uber pracuje s moderními technologiemi a lidi si ho objednávají, protože to jde přes aplikaci, tak vězte, že aplikaci má dnes v Praze 80% dispečinků. K tomu, nejen v Praze, funguje Liftago a Hopin. Což je obdoba Uberu, s tím rozdílem, že od řidičů požadujíí veškeré dokumenty.

NO a v neposlední řadě. Pokud bude někdoo argumentovat cenou. Spočítal si někdo někdy, za kolik vlastně jel s Uberem?

+23/−5
doporučit
18.4.2017 12:40

V90o37j91t56ě31c47h 16T94o88r97á67č 2366821946552

Zvláštní země, která si tak úzkostlivě chrání taxikáře, rathy, janoušky, dalíky, nečase apod.

+20/−5
doporučit
18.4.2017 11:27

P94a40v72e62l 68D92o74m80i53n25i58k 8968495123788

Já bych na místě primátora nejásal, proti předběžnému opatření se jistě Uber odvolá. Vedení Brna podlehlo tlaku taxikářů, nikoli obyvatel města, to je dobré si zapamatovat. Zvláštní je, že ve světě Uber vesele jezdí, i když tlaky proti nim vyvinuty byly, jen v Brně to vidí jinak.

+28/−9
doporučit
18.4.2017 10:19

I33v34o 30Ž14i70ž81k91a 8323377961271

V tom případě byl Uber moc dobrou konkurencí, když ji musí zakazovat soudem. Správně by mělo stačit varování o rizikovosti, špatné kvalitě a následný nedostatek zákazníků měl firmu poslat ke dnu. Takže se vlastně nejedná o regulaci, ale o státem podporovanou úřednickou mafii.

+11/−1
doporučit
18.4.2017 12:31

R10o20b67e34r21t 55M26a83c27h39o21v22s33k46ý 8753787943171

Takže se budou podporovat zloději s taxametrem a se slušným člověkem se už v Brně nesvezou. Já ten svoloč taxikářskou sabotuju už léta, jezdím jedině s Ubrem a jsem moc spokojen.

+14/−3
doporučit
18.4.2017 12:55

J29i67ř82í 70P68r93o96c54h 6908724277973

Ať žije taxíkářská lobby. Psal jsem dopis pražské primátorce proč chrání pražské taxikáře, před kterými varují všichni cizí průvodci a snaží se zastavit Uber. Odpověděl mi její asistent, že vozidla Uber neplatí a daně a na taxikáře si také došlápne. Pak začala ona osobně vylepovat po Praze plakáty proti. To je neuvěřitelné.

+14/−3
doporučit
18.4.2017 11:15

J23a71n 52M10i67t63l34e37n41e40r 4671378881553

Naprosto správné rozhodnutí. Podmínky ( nejenom ) osobní autodopravy se musí řídit jednotnou legislativou. Není důvod aby řidiči, které zprostředkoval UBER měli ze zákona výjimky. Sám UBER zcela v rozporu s tím co inzeruje ve svých podmínkách uvádí následující :

BERETE NA VĚDOMÍ, ŽE SPOLEČNOST UBER NEPOSKYTUJE PŘEPRAVNÍ ANI LOGISTICKÉ SLUŽBY A NEPŮSOBÍ ANI JAKO PŘEPRAVNÍ SPOLEČNOST A ŽE VŠECHNY TAKOVÉ PŘEPRAVNÍ NEBO LOGISTICKÉ SLUŽBY JSOU POSKYTOVÁNY NEZÁVISLÝMI DODAVATELI, KTEŘÍ NEJSOU ZAMĚSTNANCI SPOLEČNOSTI UBER ANI ŽÁDNÉ Z JEJÍCH POBOČEK.

Zdroj: https://www.uber.com/legal/terms/cz/

+14/−3
doporučit
18.4.2017 10:57

J86a57n 51B19u63b62i33k 9482661382327

Správně. Teď ještě zasáhnout proti AirBnB, protože ohrožuje hotely, pak proti e-shopům, protože ohrožují kamenné prodejny, pak proti provozovatelům wifi připojení, protože ohrožují klasické poskytovatele internetu, pak proti autobusům, protože ohrožují vlaky, pak ..........

Nebo začít přemýšlet. Třeba by se přišlo na to, že v době, kdy má mapu i GPS každý ve svém mobilu, takže si lehce zkontroluje, kudy je vezen, kdy může i na té ulici bezkontaktně platit (a tak i činí, viz např pražské parkovací zóny) je legislativa, která straní pánům se zlatými řetězy na krku, co vozí za 100 na kilometr, a kterým se každý rozumný čloběk snaží vyhnout, trochu přežilá.

Jenže Uber asi politikům na rozdl od cechů taxíkářů nesype, že.....

+13/−4
doporučit
18.4.2017 12:28

J13a65n 75O61n92d57r12o21u74š38e52k 5586989196438

Myslím si, že tady je vidět krásná ukázka z klasické ekonomie. Stát vytvořil oligopol a omezil přístup na trh zákonem. Původní smysl ochrany byl k zajištění práv spotřebitele, což se sice nepovedlo, ale zákon už tu je, tak co dál s tím. Nyní problém elegantně řeší trh, ale oligopol se brání. Proto zůstane omezení dál v platnosti a na trhu tak bude působit mnohem méně subjektů, tedy cena pro spotřebitele bude vyšší a komfort a jistota nižší.

Není lepší ukázky.

+10/−2
doporučit
18.4.2017 12:45

J47a37r78o39m22í95r 22S26t83a42n91ě67k 8336602687

Chtělo by to novou legislativu. Zrovna přeprava osob není nic v čem by nutně musely být nějaké brutální restrikce.

+8/−1
doporučit
18.4.2017 11:10
Foto

J89a67r86e34k 16J69a76k34u29b65č38e84k 7409560768248

Pokud to nekdo prezentuje jako ochranu taxikaru - budiz. Ale ochrana spotrebitelu to rozhodne neni.

Coby spotrebitel se chci podivat na mapu, videt kde je nejblizsi vozidlo a chci si urcit odkud kam chci jet a zaplatit automaticky aniz bych musel vytahovat penize, takze Uber jsem pouzil uz mnohokrat a pokazde k me plne spokojenosti.

+7/−1
doporučit
18.4.2017 13:51

J13i80ř84í 32Č20e52r53m21á47k 5690725188377

No tak jsem se dočetl spoustu obecných keců a několikrát zopakovanou informaci, že Uber funguje/fungoval v rozporu s platnými předpisy a zákony, ale v čem a jak konkrétně ty zákony porušoval, o to nás autorka článku jaksi neobohatila.

+12/−6
doporučit
18.4.2017 10:14

P42a87v21e52l 86H14o46u87s31k83a 3241815970938

V ČR je právní systém, v němž se preventivně všechno zakazuje. Teprve poté, až se to stane normou ve světě, se daná věc milostivě povolí (a někdy ani pak ne - jak dokazuje tento případ).

+10/−5
doporučit
18.4.2017 10:54

M97o64n28i97k23a 12K57o68n56e80c17n57a 7513961231254

Takze, hospodsky, tkery se snazi uzivit a nevyda uctenka, ten Vam vadi, proto je treba jej zlikvidovat dalsi administrativou, udavanim o nevydani uctenky,... Ze je tady sluzba, ktera nesplnuje zadne zakony - neplati dane, nema zivnostenske opravneni, nevede ucetnictvi, nezodpovida za skody, nejde reklamovat, .... to nevadi. Tak to mi fakt hlava nebere.

+13/−9
doporučit
18.4.2017 10:21

P78a37v87e23l 75K77r34á48l 5520349924988

Vysvětlí mi někdo konečně, co uber přinesl nového a dřív tu nebylo, např. u liftaga? A není ani potřeba mobilní aplikace - běžně si objednávám taxi přes dispečink telefonicky, a taky se mě nikdy nikdo nepokusil obrat.

+4/0
doporučit
18.4.2017 13:37

I30v82o 90H34e55b33e54l96k45a 8225140602550

Jak je to dlouho, co město Brno schválilo vyhlášku, ve které navyšovali sazby pro taxikáře? Takže mají vyšší sazby než v Praze? Podle Brněnské vyhlášky dva kilometry vychází na cca 120 korun. Bylo to v únoru nebo kdy přesně? A obratem ruky podávají žalobu na Uber, který dva kilometry jede za půlku?

Nevím, jak dalece tyto dvě věci spolu souvisí. Možná by stálo za to, zeptat se pánů Holana a Vokřála.

+4/0
doporučit
18.4.2017 13:03

P35e40t68r 54S72u87c66h59ý 1438709474146

Zajímá mě především jedna věc: proč se k žalobě připojil magistrát? Opravdu nevidím jediný důvod.

+4/0
doporučit
18.4.2017 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.