Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i12c79h69a87l 29H25a22l47t58u80f 8460285288244

Častý overpricing, nízká kvalita, hrubé chování apod. byly argumentem, proč zavést regulaci taxislužeb. Ve jménu ochrany spotřebitele.

Uber a další podobné služby ukazují, že díky moderním technologiím je regulace taxíků zastaralá a nepotřebná.

Logickým krokem států a měst by tedy mělo být na základě těchto zdrcujících důkazů zastaralou regulaci zrušit (a vrátit peníze za „nespotřebované“ koncese).

Reakce států je ale přesně opačná. Nově je třeba zajistit "rovné podmínky" a omezit "nekalou konkurenci", která ohrožuje tradiční taxikáře.

O ochraně spotřebitele náhle ani slovo. Nyní chráníme taxikáře.

Je to přesně v duchu zajatecké teorie regulace (regulatory capture) – samotné regulované subjekty lobbují za to, aby regulace zůstala, protože je chrání před novou konkurencí a zvyšuje jim zisky.

+60/−3
doporučit
18.4.2017 11:52

A23r76n12o83š63t 91S37t95á44r19e90k 4282610665334

V uzavřených skupinách se taxikáři Uberu chlubili, jak okrádají pasažéry? A navíc cizince? Jak by to asi tak dělali? Cizinci znají Uber z jiných zemí, vědí, jak ta aplikace funguje. Aplikace ví, kde zákazník je, ví, kam chce jet, ukáže mu cenu předem a tuhle cenu mu pak taky strhne z účtu, ne? Kde je prostor pro okrádání? Leda na tom facebooku a to kdoví, jestli.

+32/−1
doporučit
18.4.2017 11:50

J59i70ř34í 27H97o68r34á34k 2833920250516

Jednou nás ta byrokracie zničí.

+31/−2
doporučit
18.4.2017 10:14

J20a95n 56H85r19u69z31a 8904878309367

Výhra taxikářů prohra zákazníků. I tak by se dal článek uvést.;-D

+68/−11
doporučit
18.4.2017 10:26

P74e63t70r 16V45o60p95i10č62k54a 5242977197226

taxikari si mnou ruce, protoze se nijak nebudou muset snažit o zlepšení svých mizerných služeb. Ale ono na ně dojde.

+44/−6
doporučit
18.4.2017 10:32

L10u29m55í87r 52D27e90j48m50e27k 6106866323816

Kam se hrabe cosa nostra na taxikáře v ČR

+30/−5
doporučit
18.4.2017 10:13

P58a40v75e44l 38M44o58r63a37v62e88c 1724875914627

Njn bude se zase jezdit draho, je vidět že brněnská taxikářská mafie platí na radnici hodně.

+36/−8
doporučit
18.4.2017 10:33

M95i95l96o46š 73B19é49m 6754139442133

Nebýt státu, kdo by zakazoval lidem přepravovat se levně a komfortně?

+40/−10
doporučit
18.4.2017 10:10

M45a36r22t53i15n 57M37a24t50ý32s78e78k 6688741626450

Nedá mi to a musím píchnout do vosího hnízda. Předpokládám, že téměř každý kdo tu lobuje za Uber v životě nepodnikal. Nepoznal situaci, kdy buduje něco co mu má generovat zisk, prodírá se nástrahami zákonů a překakuje klacky, které mu pod nohy háže úředník. Pak se dostane do nějakého stavu, kdy konečně může začít vydělávat. Většina legálních podnikání generuje jakž takž zisk. Máloco je zlatým dolem. Taxikařina mezi to rozhodně nepatří, ačkoli si většina lidí myslí opak.

Nicméně vezměte si to, že máte zařízená všechna povolení, náležitost od úřadů, nakoupené přístroje nutné k podnikání. A najednou přijde soused, okoukne Vaše podníkání a řeknce si, že to je super. Ale proč by obíhal kolečko po úřadech. Prostě sežene přístroj z druhé ruky, možná nebude úplně profesionální, ale co no.

Přirovnejme to k hospodě. Jste hospodský. Máte svoji hospůdku. Musíte koupit výčepní zařízení, vyřídit živnost, hygienu a další náležitosti. Otevřete hospodu a samozřejmě do ceny promítnete všechny svoje náklady.

Pak přijde soused a protože se mu líbí čepovat, pustí se do toho také. Jenže se mu nechce dělat kolečko po úřadech. Takže v garáži, dva domy od Vaší hospody, si postaví dva stolky se židlema. Sežene někde pípu a sud. Jelikož nemá náklady na nájem a vybavení a daně, tak prostě bude to pivo dávat o třetinu levněji. A pořád na tom vydělá. Co uděláte Vy jako hospodský? Půjdete mu pogratulovat ke skvělému nápadu?

Když jsou tu nějaká pravidla, měla by se v první řadě dodržovat. Pokud jsou zastaralá, pak by s emělo udilovat o změnu. Ne však jejich porušováním.

Pokud někdo tvrdí, že Uber pracuje s moderními technologiemi a lidi si ho objednávají, protože to jde přes aplikaci, tak vězte, že aplikaci má dnes v Praze 80% dispečinků. K tomu, nejen v Praze, funguje Liftago a Hopin. Což je obdoba Uberu, s tím rozdílem, že od řidičů požadujíí veškeré dokumenty.

NO a v neposlední řadě. Pokud bude někdoo argumentovat cenou. Spočítal si někdo někdy, za kolik vlastně jel s Uberem?

+22/−5
doporučit
18.4.2017 12:40

V91o92j98t79ě39c97h 84T53o31r12á50č 2576721196632

Zvláštní země, která si tak úzkostlivě chrání taxikáře, rathy, janoušky, dalíky, nečase apod.

+20/−5
doporučit
18.4.2017 11:27

P71a98v35e97l 31D50o82m56i40n44i72k 8518395263268

Já bych na místě primátora nejásal, proti předběžnému opatření se jistě Uber odvolá. Vedení Brna podlehlo tlaku taxikářů, nikoli obyvatel města, to je dobré si zapamatovat. Zvláštní je, že ve světě Uber vesele jezdí, i když tlaky proti nim vyvinuty byly, jen v Brně to vidí jinak.

+28/−9
doporučit
18.4.2017 10:19

I37v71o 20Ž72i57ž82k13a 8643727471501

V tom případě byl Uber moc dobrou konkurencí, když ji musí zakazovat soudem. Správně by mělo stačit varování o rizikovosti, špatné kvalitě a následný nedostatek zákazníků měl firmu poslat ke dnu. Takže se vlastně nejedná o regulaci, ale o státem podporovanou úřednickou mafii.

+11/−1
doporučit
18.4.2017 12:31

R68o32b13e17r79t 51M41a67c16h79o42v75s40k94ý 8183467673441

Takže se budou podporovat zloději s taxametrem a se slušným člověkem se už v Brně nesvezou. Já ten svoloč taxikářskou sabotuju už léta, jezdím jedině s Ubrem a jsem moc spokojen.

+14/−3
doporučit
18.4.2017 12:55

J65i56ř54í 36P14r74o77c46h 6108604807683

Ať žije taxíkářská lobby. Psal jsem dopis pražské primátorce proč chrání pražské taxikáře, před kterými varují všichni cizí průvodci a snaží se zastavit Uber. Odpověděl mi její asistent, že vozidla Uber neplatí a daně a na taxikáře si také došlápne. Pak začala ona osobně vylepovat po Praze plakáty proti. To je neuvěřitelné.

+14/−3
doporučit
18.4.2017 11:15

J44a62n 60M80i81t60l52e32n64e31r 4191708201463

Naprosto správné rozhodnutí. Podmínky ( nejenom ) osobní autodopravy se musí řídit jednotnou legislativou. Není důvod aby řidiči, které zprostředkoval UBER měli ze zákona výjimky. Sám UBER zcela v rozporu s tím co inzeruje ve svých podmínkách uvádí následující :

BERETE NA VĚDOMÍ, ŽE SPOLEČNOST UBER NEPOSKYTUJE PŘEPRAVNÍ ANI LOGISTICKÉ SLUŽBY A NEPŮSOBÍ ANI JAKO PŘEPRAVNÍ SPOLEČNOST A ŽE VŠECHNY TAKOVÉ PŘEPRAVNÍ NEBO LOGISTICKÉ SLUŽBY JSOU POSKYTOVÁNY NEZÁVISLÝMI DODAVATELI, KTEŘÍ NEJSOU ZAMĚSTNANCI SPOLEČNOSTI UBER ANI ŽÁDNÉ Z JEJÍCH POBOČEK.

Zdroj: https://www.uber.com/legal/terms/cz/

+14/−3
doporučit
18.4.2017 10:57

J93a95n 79B77u48b46i44k 9302161892947

Správně. Teď ještě zasáhnout proti AirBnB, protože ohrožuje hotely, pak proti e-shopům, protože ohrožují kamenné prodejny, pak proti provozovatelům wifi připojení, protože ohrožují klasické poskytovatele internetu, pak proti autobusům, protože ohrožují vlaky, pak ..........

Nebo začít přemýšlet. Třeba by se přišlo na to, že v době, kdy má mapu i GPS každý ve svém mobilu, takže si lehce zkontroluje, kudy je vezen, kdy může i na té ulici bezkontaktně platit (a tak i činí, viz např pražské parkovací zóny) je legislativa, která straní pánům se zlatými řetězy na krku, co vozí za 100 na kilometr, a kterým se každý rozumný čloběk snaží vyhnout, trochu přežilá.

Jenže Uber asi politikům na rozdl od cechů taxíkářů nesype, že.....

+13/−4
doporučit
18.4.2017 12:28

J41a27n 38O38n42d51r79o86u47š44e79k 5246599226578

Myslím si, že tady je vidět krásná ukázka z klasické ekonomie. Stát vytvořil oligopol a omezil přístup na trh zákonem. Původní smysl ochrany byl k zajištění práv spotřebitele, což se sice nepovedlo, ale zákon už tu je, tak co dál s tím. Nyní problém elegantně řeší trh, ale oligopol se brání. Proto zůstane omezení dál v platnosti a na trhu tak bude působit mnohem méně subjektů, tedy cena pro spotřebitele bude vyšší a komfort a jistota nižší.

Není lepší ukázky.

+10/−2
doporučit
18.4.2017 12:45

J92a44r79o44m46í82r 26S67t79a81n66ě32k 8226442337

Chtělo by to novou legislativu. Zrovna přeprava osob není nic v čem by nutně musely být nějaké brutální restrikce.

+8/−1
doporučit
18.4.2017 11:10
Foto

J24a55r70e84k 50J42a24k93u32b78č38e83k 7719110238808

Pokud to nekdo prezentuje jako ochranu taxikaru - budiz. Ale ochrana spotrebitelu to rozhodne neni.

Coby spotrebitel se chci podivat na mapu, videt kde je nejblizsi vozidlo a chci si urcit odkud kam chci jet a zaplatit automaticky aniz bych musel vytahovat penize, takze Uber jsem pouzil uz mnohokrat a pokazde k me plne spokojenosti.

+7/−1
doporučit
18.4.2017 13:51

J29i64ř90í 52Č98e49r71m52á21k 5240585578567

No tak jsem se dočetl spoustu obecných keců a několikrát zopakovanou informaci, že Uber funguje/fungoval v rozporu s platnými předpisy a zákony, ale v čem a jak konkrétně ty zákony porušoval, o to nás autorka článku jaksi neobohatila.

+12/−6
doporučit
18.4.2017 10:14

P74a29v67e52l 24H30o34u53s74k70a 3241775500568

V ČR je právní systém, v němž se preventivně všechno zakazuje. Teprve poté, až se to stane normou ve světě, se daná věc milostivě povolí (a někdy ani pak ne - jak dokazuje tento případ).

+10/−5
doporučit
18.4.2017 10:54

M64o18n98i54k66a 65K10o47n66e31c90n33a 7733831271724

Takze, hospodsky, tkery se snazi uzivit a nevyda uctenka, ten Vam vadi, proto je treba jej zlikvidovat dalsi administrativou, udavanim o nevydani uctenky,... Ze je tady sluzba, ktera nesplnuje zadne zakony - neplati dane, nema zivnostenske opravneni, nevede ucetnictvi, nezodpovida za skody, nejde reklamovat, .... to nevadi. Tak to mi fakt hlava nebere.

+13/−9
doporučit
18.4.2017 10:21

P35a82v65e46l 56K59r70á40l 5570799884378

Vysvětlí mi někdo konečně, co uber přinesl nového a dřív tu nebylo, např. u liftaga? A není ani potřeba mobilní aplikace - běžně si objednávám taxi přes dispečink telefonicky, a taky se mě nikdy nikdo nepokusil obrat.

+4/0
doporučit
18.4.2017 13:37

I54v93o 75H74e58b92e16l44k22a 8695910912550

Jak je to dlouho, co město Brno schválilo vyhlášku, ve které navyšovali sazby pro taxikáře? Takže mají vyšší sazby než v Praze? Podle Brněnské vyhlášky dva kilometry vychází na cca 120 korun. Bylo to v únoru nebo kdy přesně? A obratem ruky podávají žalobu na Uber, který dva kilometry jede za půlku?

Nevím, jak dalece tyto dvě věci spolu souvisí. Možná by stálo za to, zeptat se pánů Holana a Vokřála.

+4/0
doporučit
18.4.2017 13:03

P37e62t46r 61S89u56c50h36ý 1118449404226

Zajímá mě především jedna věc: proč se k žalobě připojil magistrát? Opravdu nevidím jediný důvod.

+4/0
doporučit
18.4.2017 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.