Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trolejbus na přechodu v Brně srazil chodce, muž bojuje o život

V centru Brna na přechodu pro chodce srazil v úterý dopoledne trolejbus osmačtyřicetiletého muže. Záchranáři ho v kritickém stavu vezli do nemocnice, kde muž bojuje o život. Nehodu vyšetřují policisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13i41r29o86s31l19a55v 30V73y45k44o91u74p71i58l 3790726963875

Doprava je čím dále "hustější" takže se dá očekávat, že něco takového se stává a bohužel stávat bude.

Nutno podotknout, a to bez jakýchkoliv nároků hodnotit tuto konkrétní situaci, že i chodci často jednají naprosto zbrkle a v touze dohonit nějaký spoj, jsou ochotní riskovat život, viz situace na hlavním nádraží, kde by podle způsobu "pohybu" lidí člověk očekával až několik mrtvých denně.

Nejvíce mne (jako řidiče osobáku) "fascinují" lidé, kteří na přechodu "fascinovaně" sledují JEN a POUZE semafor, a pokud jim "blikne" zelená vyrazí bez dalšího rozhlédnutí se (5x vlevo a 5x vpravo jak mi říkala moje mamka) na silnici i kdyby tam projížděl "Titanik"

Je to daň za mnohdy nesmyslný spěch.

Zákony fyziky jsou jasné, to těžší se jen tak nezastaví !!!

+8/0
18.4.2017 20:43

F55r63a53n91t85a 28T84i50m22a81n 7640408231690

Však to je správné - zelená = jdi. Kdy jindy by měl chodec vyrazit než na zeleného panáčka? Ssražení chodce jdoucího na zelenou řidič u soudu neokecá.

0/0
19.4.2017 7:11

P88a24v10e66l 71D12o63l71n52í82č33e82k 3568773484371

To ano, ale než vlezu na silnici, tak je normální se pro jistotu podívat semafor-nesemafor.

Jinak on to sice u soudu neokecá, ale to už vám jaksi nemusí být nic platné.

+5/0
19.4.2017 9:38

M17i60r50o10s85l78a27v 23V44y45k18o36u89p88i60l 3750546763745

Ale já právě "osobně" beru tu zelenou jakože "TEORETICKY" mohu přejít,

a proto si to ještě kontroluji tím rozhlédnutím. Výhra u soudu mne moc neláká. Raději to zdraví :-)

+2/0
19.4.2017 13:46

P14e85t77r18a 35H44a71n39á69k44o17v78á 6570420604407

Tady jsou ty důsledky zákazu UBERu: zákazníci vylezli z aut do ulic a takhle to dopadá. :-P

0/−8
18.4.2017 16:03

I63v53a44n 51D74í79t63ě 1576455214749

To by mělo být vtipné?

+1/0
18.4.2017 22:46

M21i76c37h56a18e51l 91C69h28a81r26v77á70t 9269438193442

Nejen Tatra, ale i trolejbus drtí důchodce na přechodu pro chodce...:-/

+2/−3
18.4.2017 14:23

K86a12r57e94l 35V44a26c33h79u96t 9213562509663

Trolejbus není tramvaj... X přesto trolejbusáci jezdí, jako by měli přednost jako kolejová vozidla. :-/

+1/−3
18.4.2017 14:06

V43l23a66d43a 82M61u91s25i18l 9380606448623

Prednost kolejovych vozidel....

Ono snad chodci musi chodit opatrne...!

+1/0
18.4.2017 14:08

J92i37ř10í 42K40o92c60u98r49e84k 6395934525578

Ne, vůbec nemusí dávat pozor. Vejdou do stromu, projdou sloupem, rozšlapou kočárek a přes odklopený kanál se prostě s nadhledem přenesou.

+2/0
18.4.2017 20:51

J58i95ř93í 51K13o83c67u58r43e86k 6635504925358

A málokterý chodec si uvědomuje, že stojící lidé v trolejbusu nejsou povinni očekávat nouzové brzdění. Tedy že trolejbus s lidmi na palubě nemůže brzdit tak prudce jako automobil. Teda může. Řidič si dokonce může vybrat, jestli zraní chodce nebo jestli se mu polámou cestující.

Jak to ale bude vysvětlovat cajtům, že má vzadu 4 zlomené hnáty a 10 lehčích zranění, chodec dávno fuč, to si představit nedokážu.

+2/0
18.4.2017 20:54

M57i51l23a42n 42M17a25j90e48r13č59í57k 1100810134296

Já si vysvětlování představit dokáži - sposta řidičů (nejen) MHD právě pro takovéto případy jezdí se (za čelním sklem) instalovanou tzv. autokamerou!!

+1/0
18.4.2017 21:27

P24e84t33r 64K96n73ě15b53o91r84t 3281160

Přednost na přechodu nezaručuje nezranitelnost ani nesmrtelnost.

+10/0
18.4.2017 14:02

M73i58l48a14n 44M18a84j16e52r32č78í61k 1190550454466

§54 zákona o provzu na PK ( https://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&name=361&rpp=100#local-content ), odst. 2 obsahuje:

"Mimo přechod pro chodce je dovoleno přecházet vozovku jen kolmo k její ose. Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy."

= 2. VĚTA SE ZJEVNĚ TÝKÁ POVINNOSTÍ CHODCE PŘI PŘECHÁZENÍ I NA PŘECHODU PRO CHODCE (KDE VOZIDLA MAJÍ POVINNOST UMOŽNIT PŘEJITÍ CHODCŮ), ALE TEN ZÁKON NIKDE (ANI JINDE) VE SKUTEČNOSTI NEPOUŽÍVÁ TERMÍN "PŘEDNOST CHODCE PŘED VOZIDLY" !!

+1/−2
18.4.2017 21:39

P50e31t79r 48K44o57n62í97č52e29k 8304132595385

Chápu správně, že chodec nemá přednost ani před trolejbusem, protože je to drážní vozidlo?

0/−8
18.4.2017 13:53

P24e35t42r 65K52o44v68a51ř71í92k 1381803499617

Ne.

+1/0
18.4.2017 14:00

F75r77a28n60t32a 83T72i52m50a69n 7520748151280

Drážní vozidlo to asi nebude, protože je na to potřeba ŘP sk. D. V článku ale chybí informace, jestli je / není přechod světelný a jestli příp. chodec šel na zelenou. Nehoda na přechodu je každopádně vždycky pro řidiče horší než mimo něj a kdo z řidičů by si chtěl stěžovat, že dostal u soudu za sražení chodce moc, může dostat naloženo ještě víc:

https://polar.cz/zpravy/ostravsko/ostrava/11000007875/odvolani-ridici-z-ostravy-nevyslo-dostal-o-rok-vice

Je tam i pěkně popsaná problematika přechodů instruktorem autoškoly :-)

+3/−4
18.4.2017 14:01
Foto

B83r40o57n56i91s26l88a22v 19G73a86b93r73y56š 2912989981

Trolejbus je drazni vozidlo. Viz zakon c. 266\1994 Sb.

+7/0
18.4.2017 14:30

J81i80ř83í 78K91o96c45u40r17e86k 6535824675598

Dopravní podnik města Ostravy vyžaduje, aby měl řidič tramvaje řidičské oprávnění sk. B. Vaší logikou je ostravská tramvaj osobním automobilem a ne drážní vozidlo.

+1/−1
18.4.2017 20:48

M33i60l37a92n 24M11a21j90e36r52č12í90k 1340850744906

To chtějí všechny DP v ČR s TRAm provozem - je to zřejmně ze zákona + nemusí učit řidiče BĚHEM KURZU ŘÍZENÍ DRÁŽNÍHO VOZIDLA/TRAMVAJE UČIT TOTÁLNĚ PODROBNĚ PRAVIDLA SILNIČNÍHO PROVOZU!!

+1/0
18.4.2017 21:42
Foto

B73r53o67n87i67s94l23a31v 47G10a50b68r47y43š 2302629841

Chodec nema prednost pred kolejovym vozidlem, cili pro trolejbus, ktery je drazni vozidlo, toto neplati.

+4/0
18.4.2017 14:26

F23r58a10n59t55a 79T17i71m38a78n 7920548151310

§: "Při řízení drážních vozidel,která jsou používána v provozu na pozemních komunikacích, musí být řidič tohoto vozidla držitelem oprávnění k řízení drážního vozidla podle zvláštního právního předpisu. Řidič trolejbusu musí být držitelem řidičského oprávnění skupiny D."

+1/0
18.4.2017 14:29

R53a65d63e28k 65H24o72f46m12a22n 7367521540632

Jak je možné, že trolejbus v kritickém stavu má platnou STK? :-P

+5/−3
18.4.2017 13:48

M77a69r73e67k 87V41e33l36k29o21b65o80r39s18k74ý 8496188105929

Trolejbus v kritickém stavu nemá co dělat na silinici!!! Pak to odnese nevinný chodec ;-(

+16/0
18.4.2017 13:39
Foto

M44g86r50. 80I29m57r26i82c11h 32G57a14b90l12e46c97h 6695899603319

No klasika novinářského jazykového umění, co dodat! Jdouc kolem krávy, kopla ji. ;-D;-D;-D;-D;-D

+5/0
18.4.2017 13:47

M77a11r42e10k 82V88e56l48k32o37b11o28r90s64k14ý 8816578225569

Titulek opraven, teď už tomu rozumím R^

0/0
18.4.2017 14:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.