Diskuze

Obyvatel devět set, firma devět tisíc. Brno ukázalo návrh cen za parkování

Vedení Brna zveřejnilo po měsících odkladů první návrh cen rezidentního parkování. Novinku chce spustit během podzimu. Zatím se rezidentní parkování bude týkat jen historického centra ohraničeného ulicemi Benešova, Nádražní, Divadelní, Rooseveltova, Moravské náměstí, Joštova a Husova.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P82e93t62r 62K33e38ř

24. 4. 2017 14:17

Proč mají zase rezidenti zneužívající veřejné prostranství opět výhodu o proti ostatním?? Základem problému jsou přece jejich vozy které trvale parkuji na veřejném. Nikdo z nich se ani nenamáhá se sháněním místa pro parkování svého majetku. Standartní cena hromadného garážového stání je cca 1500,-/ měsíc. Veřejné prostranství je prioritně určeno pro návštěvnost a obsluhu. Proč se tedy tato problematika přenáší na všechny jen ne na rezidenty?? Proč má nahodilý návštěvník cca 600x vyšší cenu, když odvádí shodné daně??

1 0
možnosti

Jestli mají nebo nemají mít rezidenti nějakou výhodu je diskutabilní. Za podstatnější považuji, že navrhované RP v součtu lidem život neulehčí. Těch vedlejších dopadů bude příliš mnoho. To samo by mělo stačit k odmítnutí celé věci.

0 0
možnosti

L80i19b19o55r 82D15u16p82a37k

23. 4. 2017 17:21

Diskutující, a nějaký návrh jak zlepšit situaci s parkováním ve městě by byl? Nebo máte všichni jen prázdné tlachy?

(btw. nevěřím, že tento návrh něco vyřešeší)

0 0
možnosti

Řešení je řada. Jedno opatření nestačí, nelze čekat, že bude otázka dopravy někdy "vyřešena". Město se musí přizpůsobovat aktuálním potřebám

- nesnižovat počet míst (viz Štefánikova), naopak budovat místa tam, kde je to možné a vhodné. Samozřejmě to má svoje limity podle konkrétního místa

- požadavkem na budování míst v rámci stavebního řízení. Jenže v Brně je požadavek místa/byt relativně nízký a i to chtějí zelení zrušit nebo snížit. Kdejakou pitomost v rámci stavebního řízení stát diktuje, ale opravdu důležitou věc ne

- nevymýšlet pitominy jako zpoplatnění parkoviště Zahradníkova – díky tomu se počet míst snížil (!) a okolní parkoviště více zatížila. Výsledek - parkoviště není plně využíváno

- parkovací/garážové domy. Příklad máme v Kohoutovicích - místa v garážovém domě rozprodali dřív než to vůbec stojí. Bohatší si taková místa rádi koupí (zaplatí za jistotu a pohodlí) a tím uvolní místa pro "chudší"

- P+R parkoviště. Jasně se řítíme pražským směrem, kde pomocí zákazů zabránili mnoha lidem jezdit do Prahy auty, ale záchytná parkoviště nemají. Nákupní centra musela svoje parkoviště ozávorovat, jinak jim tam celodenně parkovali ti nešťastníci, na které nezbylo místo na těch několika málo P+R. Ev. propojení P+R a MHD. Magistrátu už došlo, že s jediným P+R parkovištěm u hřbitova to zvorali a změnili ceny. Ale propojení stále žádné

- atraktivita MHD. Slavné zlevnění šalinkarty jen pro ty co mají v Brně trvalý pobyt = dojíždějících se netýká

- nezvyšovat potřebu dojíždění do města. Aktuálně v Brně těžko pořídíte kvalitní byt nebo domek - ceny jsou přes 50.000 za m2. Takže pořídíte v některé vesnici u Brna a pak už holt jinak než autem prakticky nemůžete. Klíčovou příčinou je, že není kde je úředně postavit. Míst je fakticky dost, ale nejsou v územním plánu. Poslední změnu územního plánu zablokovali zelení aktivisté a odpovědný náměstek nový reálně blokuje (i když nahlas tvrdí něco jiného)

- regulace v místech, kde to opravdu jinak nejde (typicky centrum)

0 0
možnosti
Foto

V bavorském Mnichově se platí za parkování v zóně 30 EUR ročně, ovšem bez nároku na nějaké místo. Takže asi 800 Kč za rok.

V Krně je 900 Kč pro většinu obyvatel daleko větší zátěž.

2 0
možnosti

J37a43n 13H44r77u66z77a

22. 4. 2017 16:58

V obvodu vyjmenovaných ulic jsou jen parkoviště pro vyvolené (např. soudy, státní správa a pod.) a parkoviště s platebními automaty. Možná se i najde místo pro pár metrů modrých čar.;-D

1 0
možnosti

Darebáci, darebáci, darebáci! Nic se nezlepší, jenom nám budou krást peníze z kapes a k tomu spousta buzerace!;-€

3 0
možnosti

R73a71d10e79k 38H33r38u73b82ý

22. 4. 2017 10:39

Žít Brno-shnít Brno.Rv

3 0
možnosti

Kdysi oběhla časopisy zprávička, že si někde na útesu správce majáku nechal dodat automobil. S ním nemohl nikam, ale pro radost jen popojížděl 3 metry tam a zase zpátky. A téměř totéž budou řešit Brňané, až nebudou moci přejet ze Starého Lískovce do Bohunic a tam zaparkovat, protože rezidentní karta jim bude platit jen ve Starém Lískovci.

9 0
možnosti
Foto

To není pravda. Rezidentní parkování nemá být pro celou městskou část a navíc se týká jen nočních hodin ve všední dny. Popisovaný případ v článku je navíc specifický Brnem střed. Tam ať si to hoši zařídí, jak chtějí. Tady pro podobný model ruku nezvedneme.

0 3
možnosti

Bydlim v okrajove casti Brna. Do mestskeho centra jedu autem minimalne a nemam problem auto nekde zaparkovat a zaplatit rozumne parkovani. Tak to delam celou radu let, parkuji treba u nadrazi nebo Vankovce a dal se po centru pohybuji pesky nebo MHD, takze opet si musim koupit listek. To je vse v poradku. Ale nevim, proc bych mel ve sve ctvrti kde bydlim platit vypalne za parkovani. Je to dalsi poplatek. Navic tam nejake zony nic nevyresi, protoze proste to auto zaparkovat nekde musim. Jestli si nekdo mysli, ze tim odradi nekoho od pouzivani auta, tak je ve velkem omylu. Auto pouzivam, protoze cesta do prace by me jinak zabrala vice nez hodinu v tom lepsim pripade. Kazdy ma v rodine alespon jedno auto, ktere proste v dnesni dobe mit musi.

6 0
možnosti

Radní Vám sdělují, že je to výpalné za to, že jste si dovolil ten luxus bydlet v Brně.

6 0
možnosti

No mělo by se ohlídat, aby to někdo pak nepronajímal za 3x tak draho a postihovat tyhle "chytráky".

0 0
možnosti

Jak to chces pronajimat? Tady si koupis parkovaci misto, ale jenom moznost parkovat!!!!

1 0
možnosti

V článku bohužel není zmíněno, že zavádění rezidenčního parkování bude mít řadu vedlejších důsledků. Jedním z nich bude velmi časté snížení maximální povolené rychlosti na 30 km/h. Oficiálním důvodem je aby bylo možné "zlegalizovat" parkovací stání, která jsou dnes nelegální (místy tolerovaná) a která by po zavedení zón musela být pokutována. Zavedením "třicítky"totiž bude možné podle norem parkovat blíž ke křižovatkám (viz "rozhledové trojúhelníky").

Dalším efektem bude velké množství značek, protože všude možně bude vyznačeno jak se tam smí parkovat.

Takže se připravte na zamoření města třicítkami a dalším lesem značek.

7 0
možnosti