Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Projektanti ustoupili, tramvaje na nové trati v Brně pojedou dál od domů

Už na konci letošního roku se může začít stavět, obnovení brněnské tramvajové trati ze Stránské skály do Líšně však u místních stále vyvolává řadu otázek. Minulý týden se proto sešli se zástupci města, brněnského dopravního podniku a projektanty. Debata se točila hlavně okolo zvýšení hluku a hustoty automobilové dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R12o24m46a14n 96N77o37v10a12k 6279201352946

hezke obrazky na vizualizaci R^

0/0
26.4.2017 22:07

P41a92v55e34l 65Z43o59u19h50a34r 5788574364689

Tak tedy nevím co pořád ti Brňáci chtějí.Nové nádraží -problém, šálina do Líšně -problém.Tak si to tam už jednou rozhodněte a nedělejte z lidí osle.Pražáci a ostatní velká města takový problém nemají. Radní rozhodnou a jak mají penízky tak se buduje. Jen v Brně je vše problém a proto to také tak vypadá. Už to jednou změňte.;-D

0/0
26.4.2017 13:22

R68o79m37a25n 56N60o36v78a41k 6989181872696

to je tim, co za kkty sedi ve vedeni - viz Hollan apod...

0/0
26.4.2017 22:08

P47a88v15e47l 22K44a75m14e74n22í31k 3804787572180

S těma šalinama, je to jen o zvyku. Když jsme bydleli na Geislerově tak nám šaliny hučely přímo pod okny. A tam se ten hluk nikam nevytrácel, těma úzkýma ulicema to byl docela nářez. Po čase to člověk nevnímá.

+4/0
25.4.2017 14:21

Š77t44e88f77a38n 19F56r71i85č69a 7582978263106

Vzhledem k tomu, že tramvaje v noci nejezdí, tak to odhlučnění nedává příliš smysl. Naopak vysoká zeď zhorší výhled a prostředí. Osobní auta místních obyvatel dělají také hluk, o tom už majitelé garáží a bytů nemluví.

+5/−1
25.4.2017 10:21

P93e47t46r 94K95o70v13a13ř21í44k 1811323929557

Šaliny jezdí do půlnoci a ráno od 5, takže pro většinu lidí nepříjemné rušení spánku. Na Holzově, kde bude smyčka, kde žádné odhlučnění nevytvoříte (ty baráky jsou na kopci), to bude díky otáčení šalin skřípat a rušit nejvíc.

0/−5
25.4.2017 10:46

P57a56v46e98l 51H58o43r52á31k 8781783235742

Tak tady ta linka může končit klidně dříve, pokud nedojde k masové výstavbě "cestou do Líšně", tak i mnohem dříve. Ale lidí, co si tam tu tramvaj přejí je jistě dost málo.

0/0
25.4.2017 10:50

P12e45t87r 23K27o74v19a36ř75í36k 1841183539157

Nemůže. Linka musí končit právě tam, na stávající smyčce, pod okny bytových domů na Holzově. Však kvůli nim se plánuje její obnovení, a další mohutná výstavba domů má pokračovat právě tam, nad těmi bytovými domy.

0/0
25.4.2017 11:04

P65a10v16e54l 44H62o98r25á49k 8691163495812

Myslel jsem "časově dříve". A jak tedy sám píšete, jsou i obyvatelé novostaveb proti tramvaji, starousedlíci tím tuplem, takže pro koho se to dělá.

0/0
25.4.2017 11:09

P56e72t67r 66K81o30v68a67ř24í96k 1261163239657

No právě, další brněnská absurdita. Nikdo to nechce a stejně se to plánuje. V Brně už se nedivím fakt ničemu. :-/

0/0
25.4.2017 12:45

P79a31v70e37l 54H46o91r42á45k 8761443255242

Tak možná pan Friča ano, jistě se najdou lidé, kteří to uvítají, ale kolik to bude, aby se to nejen vyplatilo stavět (to není nutně podmínka, aby to bylo ziskové), ale aby to nepůsobilo "vysloveně bizarně".

0/0
25.4.2017 12:50
Foto

H59a61n74a 80A73n44t28o46n67o18v53á 6637499854894

Do půlnoci? Noční spoje jezdí od nádraží do 23 hodin, čili o půlnoci možná jezdí posilové šaliny v době ohňostrojů, jinak ne.

+4/0
25.4.2017 11:59

P68a83v10e41l 77H81o76r53á22k 8251693575492

To je vcelku jedno. Kolik lidí si myslíte, že pojede po 21. hodině z města na Holzovu?

+1/−1
25.4.2017 12:45
Foto

H21a94n33a 50A67n70t16o91n43o33v80á 6877759974714

Taky pravda, poslední spoj může jet kolem osmé a problém je vyřešen.

+2/0
25.4.2017 13:13

L76a17d86i67s55l33a57v 45O45n65d43r46a 8159482590215

Všiml jste si, že už nejsou osmdesátá léta a trať lze odhlučnit zcela kdekoli do téměř neslyšné podoby?

0/0
27.4.2017 20:18

P25a94v16e50l 43M66o85r92a42v92e56c 3442139212648

Jsou mnohem palčivější místa, kde je vhodné prodloužit šalinu:

Bystrc-Kamechy

Bohunice-Univerzitní kampus

Štefánikova-Lesná

Ale ANO ve vedení města se rozhodlo stavět šalinu přes pole k pár rodinným domkům které si už teď stěžují?

+5/0
25.4.2017 8:39

J79a20n 98Č46e34k56a23l 7339905744594

Koukám, že je to všude stejné. Praha také staví metro a tramvaje někam do polí podle aktuálního přání developerů, aby jim před prodejem zvedla ceny bytů...

+2/0
25.4.2017 9:21

M67i17c30h64a67l 42B31r17ň84á80k 6344634147898

V oblasti se chysta velka vystavba. Ja teda nevim, ale prijde mi logicke, obnivit tu trat ted, nez se dostat do situace na Kamechach, kdy tam doted nic nevede

+5/0
25.4.2017 9:45

P23a54v74e97l 87H54o34r79á84k 8321473685242

A máte nějaký odkaz na projekt té výstavby? Jen celkem nedávno tu psali, že developeři chtěli odkoupit pole "s jahodami" od Belcrediho, takže je jasné, že v tom viděli mnohonásobné zhodnocení investice. Belcredi jim ukázal prostředník, jako stavební pozemky to za deset, dvacet, padesát let, může prodat sám on nebo potomci.

+3/0
25.4.2017 9:49

P12a96v91e14l 41M89o75r58a65v38e74c 3602349362288

Ano, chystá se výástavba. Nejdřív se bude pár let chystat, pak stavět, pak tam začne být ta trať užitečná.

Zato na mnou zmiňovaných místech je třeba šalina už dnes.

+1/0
25.4.2017 11:55

P40a39v26e15l 18H33o79r81á25k 8451463505792

Navíc je otázka, jaká i pak bude poptávka po této tramvaji. Kdo ze stávajících obyvatel opustí auto a kdo další si pořídí bydlení v takové části Moravy (to už se ani nedá nazvat Brna - přitom jsem z Líšně) bez toho, že by počítal s tím, že tam odtud bude jezdit autem.

0/0
25.4.2017 12:48

R81o84m82a95n 52N40o34v25o80t49n43ý 4867553340834

Ma tam byt o.i. prakovisko P+R, takze to ma vysoku prioritu. Samozrejme vo vami vymenovanych lokalitach je urcite salina potrebna.

Ale je to tazke, raz sa ludia stazuju, ze nejprv sa robi masova zastavba(napr.Kamechy) bez rychlokapacitnej MHD a na druhej strane sa ludia stazuju, ze mesto chce vybudovat najprv dopravu (st.Lisen) a az potom zastavbu.

Ak sa nemylim, tak na Kamechach je potrebny aj tunel, vsak?

0/0
26.4.2017 7:30

P78a23v72e60l 35M92o49r68a26v38e44c 3432309812558

"do budoucna by u linky mělo vzniknout parkoviště" - to zní stejně jako sliby že na Kamechách bude šalina. "do budoucna" a "by mělo":-/. Proč nevznikne zároveň s šalinou?

Ad lidi si stěžují na cokoliv: obecně se má stavět infrastruktura a domy zároveň. A pokud v okolí má stavět developer, má se spolupodílet na nákladech - šalina mu zhodnotí jeho byty. Trať do Líšně asi má význam, ale až v návaznosti na stavěné domy a parkoviště. Dnes jsou důležitější místa kde prodloužit šalinu. Dnes by vozila šalina vzduch.

Na Kamechách stačí hloubený tunel či jen zářez, plus podjezd pod asi 2-3 silnicemi. Na kterých je větší a větší provoz protože nejdřív se nastěhovali lidi a až pak se možná bude stavět. Takže je asi nepůjde uzavřít a bude se muset stavět za provozu. Opět důsledek blbého plánování které zdraží stavbu.

0/0
26.4.2017 8:09

M67a89r20t92i73n 82K41o31n30e10č21n47ý 3890944389595

Zatímco trať do staré Líšně nikdy nezanikla, jedná se pouze o její opravu, tedy žádná EIA, žádné obstrukce sousedů a různých spolků. Stavba tedy může začít hned. Co se týká novostaveb tratí (Kamechy, Kampus, Lesná), tak tam je to hodně problematické a zdlouhavé. Například prodloužení trati na Lesnou zřejmě definitivně zablokují právě sami obyvatelé Lesné, kvůli hluku a také kvůli vlasní hlouposti... Rv

+10/0
25.4.2017 9:46

P83a48v10e67l 51M83o20r56a39v23e67c 3532609182198

Prosímvás, kolik let se už takto "plánuje" tramvaj na Kamechy? Když uvedu jediný příklad.. Jak se tam postoupilo s EIA, stav.řízením, čímkoliv?

0/0
25.4.2017 11:56

M52a68r22t58i33n 93R80u51z52i56c92k72a 1492878136537

? Ja nevim, u nas zrekonstruovali trat a tramvaj pomalu neni slyset, vetsi hluk je od aut... ?

+7/0
25.4.2017 8:38

M39a66r54t95i43n 61H39o71r56á43č79e79k 7166384805234

držím palce, ať dojde od revoluce v 1989 v Brně taky konečně ke stavbě nějaké té tramvajové trati (tedy pokud nepočítám prodloužení 8čky o 2 zastávky právě v Líšni). Jinak keců a plánů jak zlepšít tramvaje v Brně bylo zatím dost a doteď skutek utek... (severojižní diametr, tramvaj do Bosonoh, tramvaj ke Campusu, tramvaj k Ikea, prodloužení 5 nahoru na Lesnou, tramvaj ke Zvonařce - i když snad jen tady jsme blízko k realizaci...)

+3/0
25.4.2017 8:32

P20e56t51r 34K41o71v44a77ř42í95k 1531733779437

A myslíte, že někdo z okolo bydlích o šalinu stojí? Řekl bych, že ani na té Holzově nejsou nadšeni ze smyčky pod okny.

0/−2
25.4.2017 9:15

P31a53v84e82l 10H98o64r74á57k 8221953645242

To, co popisujete, jsou rozumné projekty, toto je projekt zcela zbytečný, pokud se tedy neuvažuje o tom, že by se v té oblasti mezi Stránskou skálou a Holzovou nezačalo masově stavět. V prozatímním stavu tu tramvaj tam asi skoro nikdo nechce.

+1/−2
25.4.2017 9:46

M52a23r74t22i70n 43S82l26e96z63á70č81e94k 7874218101893

Absurdní, to je jako koupit barák u dálnice a pak chtít, aby posunuli dálnici.

+9/0
25.4.2017 8:27

J87i60n38d35ř88i93c95h 15H38r26a47d61e43c55k68ý 6275289312132

co bylo dřív?

0/0
25.4.2017 10:02

O29n34d19ř89e61j 46H67á82j13e87k 5228879638841

V Líšni koleje, a to o dost dřív - 1905.

+2/0
25.4.2017 10:26

J69a60n 67V39a34l57o26u69c82h 6542957318810

A není míč spíš na straně projektantů těch domů? Koleje tam jsou od r.1905, pravidelný provoz do r.1964, pak příležitostný do muzea. i po rozkradení části trati je to stále drážní těleso (tudíž stavitel domu musel počítat s tím, že provoz může být obnoven) a když se dívám na fotomapu, tak je to tam samá černá stavba (čili na náklady majitele zbourat a zpětně naúčtovat poplatek za "pronájem"). Vychcalismus "postavíme dům na konci parcely co nejdál od silnice, když po kolejích nic nejezdí", se teď řeší posunem tělesa, tedy mimo dosud zpevněné podloží, za veřejné prachy, super...

+24/0
25.4.2017 8:00

M51i94l53a62n 73H84l90a75d79k96ý 8982908670

No, když třeba majiteli pozemku při stavbě řekli na stavebním odboru, že trať je z dlouhodobého hlediska určena ke zrušení ( o tom se v Brně ještě před pár lety mluvilo, jako že je to nerentabilní a přijde vše odstranit ), tak je podle mne na vině stavební odbor. Za mlada jsem si mohl koupit rozestavěný dům s obrovskou zahradou na okraji Brna. Tehdy mi na stavebním řekli ať to nedělám, že do 5 let mi pod okny povede přivaděč na dálnici. Tak jsem to bohužel nekoupil. Je to už 30 roků a nic se nepostavilo. Občas smutně jezdím kolem a tluču se do hlavy.

+2/−2
25.4.2017 8:27

P16a90v18e91l 50H61o62r91á81k 8861383915702

Tak pokud řekli, ale to se jednak špatně dokazuje a pravděpodobně to ani není pravda.

+2/0
25.4.2017 9:39

J14a42n 46Č78e23k68a79l 7939715394504

Tak věřit plánům v roce 1987, to chtělo hodně víry... ;-)

0/0
25.4.2017 9:40

P24a36v95e87l 14H71o61r75á70k 8281663185762

No dnes to nebude jistě lepší.

+2/0
25.4.2017 9:50

J41a91n 43Č38e98k63a65l 7619905684514

To máte pravdu. :)

0/0
25.4.2017 11:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.