Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nápad za miliony. Brňané firmám zjistí, proč zákazníci odešli z e-shopu

Trojice Brňanů přišla s programem, který pomáhá majitelům e-shopů udržet si - z technického hlediska - zákazníky. Dovede totiž zaznamenat, jak přesně se lidé na e-shopu chovají a proč ho opustili. Program používá již 146 tisíc společností po celém světě a denně až 800 zájemců přibývá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e69t43r 74Č10a58p28k63a 6587172641248

Přišel jsem na smartlook i smartupp nedávno a pánové klobouk dolů. Funguje jak chat, kdy můžu odpovídat přímo z aplikace z mobilu, tak dokonale funguje nahrávání obrazovky, již jsem díky tomu opravil několik chyb na webu.

www.sebeobranabreclav.wz.cz

Vzhledem k našemu malému zaměření, potěší, že máme vše zdarma.

+1/0
25.4.2017 6:13

M72a48r72e46k 93J58a20n18e10č54k98a 1287806683481

Kdyby raději zapracovali na službách eshopu. Spolehlivě mě třeba dokáže odradit každý eshop, který má po stranách ty vyskakující nesmysly z heureky, nebo reklamní banner hned při vstupu na eshop na nějaký nesmysl, který nikoho nezajímá. Dále nemá v obchodních podmínkách jasně uvedenou cenu dopravy, nebo je povinná registrace, popřípadě zpřístupnění jiné dodací adresy až po registraci. Dále eshop, který má pouze přepravce ČP. Pokud objevím zboží jinde levněji a mám už zboží v košíku, normálně ho z košíku smažu a jdu jinde a nikdo neotravuje. Už vidím, jak tohle zjistí, proč jsem to zboží z košíku vlastně smazal a objednávku nedokončil ;-DNejdále to ale dotáhl jeden eshop na psí krmivo, kde provozovatel doslova vnucuje automatické zasílání jednou objednaného krmiva v pravidelném intervalu a i když mu to nepotvrdíte, začne vás bombardovat emaily s nabídkou této vlezlé služby. Inu co, jeho email i s "báječnou službou" skončil na blacklistu a již nikdy z jeho eshopu nenakoupím, i kdyby byl nejlevnější, stejně tak eshopy, které si libují v zasílání spamu. Asi jim nevadí, že končí na blacklistech a pak se diví, proč u nich lidi nenakupují a marně přemýšlejí proč kupující raději jinde ;-D

0/0
25.4.2017 0:02

M90i52c82h92a91l 78N82e30z90v81a38l 9803584174

Po precteni clanku nejak postradam "originalitu" tohoto napadu. To co clanek popisuje umi mraky SW, ktere jsou na trhu vecnost.

Pro vetsinu majitelu webu navic staci Google Analytics, ktery je navic zdarma, a kde se klikani mysi a chovani jednotlivych uzivatelu da videt taky.

Jedine, co me pripada jako pridana hodnota, je to, ze se to hodi do videa (misto tabulky ci grafu). Na druhou stranu, aby marketer sledoval uzivatele jednotlive, tak je to vyuzitelne asi na webech, kde neni moc velka navstevnost a jeden prodej navic neco znamena. U webu s vetsi navstevnosti je daleko zajimavejsi seldovat trendy, nez chovani jednotlivych lidi.

0/0
24.4.2017 18:57

T81o56m57á61š 46S28k74á56l58a 6368297

Tohle je ale bez explicitního souhlasu (například, že si žádám asistenci podpory) hodně na hraně. Sledovat kudy jezdím myší a co mačkám na klávesnici (bez toho to je bezcenné) jsou už hodně soukromé informace. Od hesla, až po to, že se mi občas podaří pastnout obsah, který jsem tak úplně vložit nechtěl.

Nenapadlo mě, že 140tis. webů sleduje a čeká na příležitost "mi poradit". Osobně mi přijde otravné, když chvilku koukám po shopu a vyjede okénko "podpory" jestli s něčím nepotřebuji pomoct. A teď už vím odkud se to bere.

+2/0
24.4.2017 17:32

L41á76ď12a 41V70r25a93n40ý 7208378218747

Na ladění aplikace (e-shopu) možná OK. Na analýzu zakazníku nepřináší nic nového co by se nedalo již dostat ze standardních e-shopů (tedy alespoň před 5 lety co jsem je dělal to tak bylo).

Co třeba vydedukují, když budu myší kroužit nad košíkem? Že jsem sup a potřebuji zdechlinu a jelikož ji neprodávají, tak jsem odešel?

+3/0
24.4.2017 12:38

D24a71v44i88d 27V81a63c65l77a60v11e27k 2974510658445

Tak z toho, ze budes krouzit nesmyslne mysi nevyvodi nic. Ty obvykle pri nakupu krouzis nesmyslne mysi kolem kosiku? :-D dokazu si predstavit, ze pri pohybu mysi odhadnou nejake moje vahani, ze hledam to spravne tlacitko, nebo ze se rozhoduju. Jestli je to az tak dulezite, neodhadnu. Pro eshop o deseti polozkach to asi nebude, ale pro neco velkeho sloziteho bude jednodussi zaplatit si tenhle nastroj, nez slozite analyzovat a oprimalizovat jednotlive kroky pohybu zakaznika ve slozite strukture.

0/0
24.4.2017 13:01

L50á73ď44a 92V55r72a60n11ý 7808888308667

Děláme analýzy systémů a uživatelů a ano lidé i pohybují myší aniž by cokoliv tím mysleli (čtou web, přemýšlí, hovoří s kolegou, rodinou ...).

Prostě drží myš a pohybuje s ní a občas zpanikaří, protože ji pak čeká na jiném místě a někdy i zavolá helpdesk :-).

0/0
24.4.2017 15:53

Ľ43u49d48o79v70í80t 43A89d11a38m56č73í94k 2704517797

Jestli někde nakoupím závisí od ceny produktu a nákladů na doručení a přívětivosti webstránek a jejich zaměstnanců. Video s pohyby myší napoví jen něco, může to být stejně zavádějící jako pročíst si název tohoto článku "...firmám zjistí, proč..." Volil bych spíš slova "...pomůžou částečně analyzovat, proč..."

Používám hodně porovnávače cen, takže vzhled webstránky je pro mě málo důležitý, a tam kde jsou otravní jako napr. alza, nenakupuju skoro z principu. Na druhou stranu logická vnitřní organizace stránky pro přehlednou orientaci a výběr poteší.

+2/0
24.4.2017 12:01

R75i83c43h29a58r59d 89M45i91c28h29a50l21o43w18s37k60i 1951319375226

Je to normální podvod. Nic z chování či prohlížení nevypovídá o úmyslu něco koupit.

+1/0
24.4.2017 11:51

J30a55n26a 17N75ě42m22e26č69k96o83v30á 3793344951556

Kriste pane. Nezapomeňte to dotáhnout k dokonalosti, tj. otravovat přímo zákazníky.

Vybírala jsem něco v e-shopu, a už při vyplněné (nikoliv odeslané!) objednávce jsem našla jiný, vhodnější produkt jinde. No, vyplněnou stránku jsem vypnula, načež mi přišel dotčený e-mail z e-shopu, proč jsem si jako zboží neobjednala! Jak neskutečně blbě v tu chvílí působí, že e-shop má vaše neodeslané údaje!!! To ani nekomentovat. Jo, vím, internetové formuláře tak fungujou, ale to ví obecně zlomek lidí, takže to působí fakt tragicky. Ale jinak mě to nenaštvalo ani zdaleka tolik jako to, že si v dotyčném e-shopu myslí, že zákazník je povinen jim skládat účty a vysvětlovat, proč si dovolil svoje vlastní peníze utratit za jemu vyhovující produkt a k tomu někde jinde, než zrovna u nich. Tohle jako fakt považuju za historku daleko za hranou slušnosti. Rv

Takže jooo e-shopy, jen v hamižnosti houšť a větší kapky. Brzy uvidíte. Rv

+13/−2
24.4.2017 11:36

J11a18n 83H59r12u86z52a 8614918779667

Jakmile začnete vyplňovat formulář mají ho on-line také i bez odeslání. Stačí chvíli váhat s vyplněním a už Vám vyskočí okno s nabídkou rady. Je třeba si zvykat na velkého bratra. Jinak neznám e-shop, kde bych měl technické potíže a myslím si, že nabízená služba je sto let za opicemi.;-D

+6/0
24.4.2017 11:48

L29u28d23v97í49k 24G66a54j37d26o21š81í26k 2765293314302

Primárně jsou webové formuláře koncipovány tak, že se data odesílají až po kliknutí na tlačítko odeslat.

Aby to fungovalo jak říkáte, musí se formulář cíleně (a docela komplikovaně) naprogramovat s pomocí ajax. Čili dotyčný e-shop chce cíleně znát vaše data ještě před tím, než je odešlete.

+3/0
24.4.2017 14:52

V44l30a40s18t22i81m59i87l 46M76a20r43e13š 2646246961742

Cílené to být to musí, ale komplikované to není ani trochu. Zcela určitě se celý kód, včetně uložení do DB vejde do 20 řádků.

0/0
25.4.2017 11:01

T91o96m56á97š 44S16k23á79l67a 6388887

přesnější by asi bylo napsat: mohou mít i bez stisknutí tlačítka "Odeslat". Ale úplně běžné to není, většinou k tomu není důvod.

I tam kde se data odesílají jak píšete (ověření IČ, existující adresa/psc, apod.) se toto neděje v kombinaci s vaší osobou, ale opravdu jen "anonymně" pomočí konkrétního registru.

0/0
24.4.2017 17:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.