Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zmatky s autobusy, žízeň, málo laviček. Cestující v Brně trápí výluka

„Jak se dostanu na to dolní nádraží?“ To je teď ta vůbec nejčastější otázka na brněnském hlavním nádraží od zmatených cestujících, kteří nevědí, proč vlaky nejedou jako obvykle. V sobotu totiž kvůli opravě viaduktu začala tříměsíční částečná výluka brněnského železničního uzlu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I26v40a93n 33H44o77l77a26s 5787697258307

"Tesco Dornych" je JEDNO z třiceti míst. A čím zase okecáte Albert a Billu přímo na Svoboďáku? Co třeba je Billa je moc nízko a Albert zase moc vysoko??

Prostě stačilo hned na začátku napsat "obchody v centru sice stále jsou, ale mně se nelíbí, mám to o 5 metrů dál, než v minulosti a mám ještě padesát dalších nesmyslných pseudoargumentů, proč to dnes stojí za ... " a já si mohl ušetřit zbytečné vysvětlování trollovi.

0/0
7.6.2017 11:05

I90v13a47n 38H12o41l59a56s 5917887498257

Reakce na Miloslava Sedláčka.

0/0
7.6.2017 11:06

Š89t54e14f47a52n 73F85r31i63č87a 7742168123326

Díky těmto třem měsícům alespoň každý vidí, jakým nesmyslem je vůbec byť jen uvažovat o nádraží v odsunuté poloze. Brňákům je to jedno. Vlakem dojíždí denně především lidé z venkova. A kde se ocitnou? Dnes u tří kadibudek daleko od civilizace. Ale daleko od centra to pochopitelně bude vždy. Rv

+7/0
6.6.2017 21:16

M80i81l37o26s54l51a54v 81S66e41d49l50á77č85e77k 6964224374901

Ale to nádraží se ocitlo v centru Brna až na přelomu 19-20 století. Původně bylo na okraji města za tzv. městskými hradbami. Až teprve překotná výstavba továren a obytných domů ke konci 19 a na začátku 20 století dostala nádraží do centra. Už za 1 republiky se rodily plány na nové nádraží. A to si fakt myslíte že když bude nádraží v odsunuté poloze, tak tam nebude civilizace ? Mohou tam být nová obchodní centra atd. Z centra Brna stejně mizí klasické obchody a zůstávají jen bistra, kavárničky a butiky.

0/−7
6.6.2017 22:22

I77v42a89n 73H39o72l15a83s 5927667128377

Tomu nádraží se růzst Brna přizpůsoboval od samého počátku až doteď. Řidi si "tak to všechno přesuneme, to přeci není žádný problém", může opakovaně jen někdo, kdo o tom opravdu nemá ani ánung.

+4/0
6.6.2017 22:40

M41i35l79o59s77l28a74v 43S96e69d17l87á71č97e11k 6944984534661

No já přece psal že nejsem odborník na dopravní stavby. ale žádná modernizace stávající nádraží nenafoukne. Snad kdyby se nějakým způsobem dal rozšířit vestibul a průchod k vlakům

0/0
7.6.2017 9:10

L75i46b24o34r 89D90u18p96a52k 8493676617253

Jaké obchody si představujete, že by měly být v centru?

0/0
7.6.2017 8:55

M63i13l18o24s97l35a10v 77S46e93d92l17á35č12e11k 6414714194831

tak já pamatuji že tam bývali klasické prodejny potravin elektro drogerie, textil obchodní domy. protože v centru , taky bydlí lidé kteří se nebudou trmácet pro rohlík do hypermarketu. Teď to teda trochu zlepší obnovená tržnice na zelňáku

0/−1
7.6.2017 9:15

I49v98a36n 90H27o11l88a68s 5697317328927

> tak já pamatuji že tam bývali klasické prodejny potravin elektro drogerie, textil obchodní domy.

Ony tam nejen bývalY, ony jsou tam dodnes - samozřejmě o něco méně, než dříve, ale jen v historickém centru je těch potravin minimálně tři desítky desítky, drogérií aspoň dvacet (stačí si spočítat všechny Jasmíny, Tety, DM, Rossmann přímo na Masaryčce), oděvních prodejen min. 10, elektro například u Vichra, u Jakuba ... ).

Co všechno dalšího ještě nevidíte?

0/0
7.6.2017 10:38

M39i18l90o33s68l89a85v 96S73e53d88l38á52č30e26k 6634874164651

Jo vichr a pak ty domácky na Masarykové jsou jediné které přetrvaly. Jistě že tam jsou tety atd. Ale tyto obchody jsou takové neosobní studené. a co mi teda schází , je OD Petrov A Rozkvět. Ten se změnil v galerii malých obchůdků. A potraviny co tam jsou, jsou krcálky.

0/0
7.6.2017 10:47

I79v40a83n 21H26o37l22a89s 5237187658397

"Krcálek" Billa, Albert, Tesco (krcálky má sice na Maliňáku a ve Špalíčku, ale na Dornychu má ten potravinový hezkých pár set metrů čtverečních ...

Hele, až se vrátíte do našeho vesmíru, kde je to v centru tak, jak to popisuju, tak začne mít diskuse zase nějaký smysl ...

0/0
7.6.2017 10:52

M56i24l10o63s98l43a77v 42S51e84d21l19á95č19e96k 6474954844351

Já měl na mysli zlatý kříž. A ne tesco dornych

0/−1
7.6.2017 10:56

I80v62a64n 51H61o55l95a74s 5947567988727

Ty prodejny tam nejen bývalY, ale jsou dodnes:

Potraviny - odhadem tři desítky (včetně několika superhyper, několik pekáren, řeznictví, zelenin atd.), drogérií tak dvě desítky (stačí si spočítat všechny ty Jasmíny, Tety, DM, Rossmann je přímo na Masaryčce ... ), oděvy a obuv taktéž, elektro například Protec, u VIchra, u Jakuba, na začátku Cejlu (stále beru jen historické centrum), běžný sortiment (baterie, žárovky i leckde jinde).

Co dalšího ještě nevidíte, přestože to zjevně existuje?

0/0
7.6.2017 10:44

I88v17a23n 42H24o52l66a26s 5297207738237

Než jsem to dopsal podruhé, tak se prvn příspěvek přece jen objevil :-)

0/0
7.6.2017 10:45

M93i29l73o25s16l40a73v 93S37e81d84l76á90č71e47k 6174124684811

A ten vichr taky už není to co býval. nějak se to zmenšilo, nebo co?

0/0
7.6.2017 10:50

I84v52a22n 32H12o82l76a81s 5947397678157

JO, tak v tom případě doporučuji pořídit stroj času, jinak vám není pomoci.

0/0
7.6.2017 10:53

M69i87l51o56s42l81a80v 67S64e81d15l45á16č32e46k 6514524144581

pokud ho zkonstruujete , tak mi ho pošlete.

0/0
7.6.2017 10:57

T24o60m37á87š 70T81a95t71í42č38e58k 5770632680758

Zase až tak úplně jedno to Brňákům, co v Brně bydlí i pracují, není. Jejich starosti s nádražím, který není po ruce a kde člověk nepřesedne jak jen na jinou šalinu, začínají v pátek po obědě a trvají do nedělní noci.

0/0
7.6.2017 7:56

L24e87x49a 25A14l35e31x 9109275120460

v Idosu je zase perlička, že k vlakům jedoucím z Krpole, jede "náhradní autobusová doprava" linak P6, která je ovšem tramvají, tedy šalina. Po dotazu na provozovatele Idosu je to prý tak, že nemají jinou, než náhradní autobusovou dopravu v programu.

Zlatý cedulky...tam šlo napsat cokoliv :)

+1/0
6.6.2017 21:02

T76o25m79á46š 35T39a90t80í53č54e42k 5980792730468

Pěkný. :-)

0/0
7.6.2017 7:57

P20a48v39e16l 14B51o75u39c17n57í12k 4372101323915

Centristé prosazující "Nové nádraží Pod Petrovem" nebo "Nic nedělat" říkají, že největší výhodou nádraží v centru je a) docházková vzdálenost do centra, b) je u přestupního uzlu šalin. Pokud tedy mají pravdu, očekávám, že i v tyto červnové dny, kdy na hl.nádraží ubylo 300 vlaků a 25 tisíc cestujících denně, bude uzel u nádraží stejně přeplněný jako před týdnem.

Autobusy 60 a 61 od Dolního nádraží, šaliny P6 z Krpole a 2ka od Židenic budou plné lidí směřujících na uzel u nádraží, aby lidé zde a) vystoupili a šli do centra, b) přestoupili na jiné spoje.

Je tomu tak? Co myslíte? Je uzel u nádraží stejně nechutně přeplněný jako minulý týden a nebo tomu tak není?​

0/−7
6.6.2017 15:55

H59o20n85z33a 15K80a90r95á13s28e86k 1815251302818

Vaše dedukce je scestná hned v několika ohledech. Právě naopak - pokud značná část lidí nastupujících do tramvaje/jiné MHD v uzlu Hlavní nádraží předtím/potom jela/jede vlakem, tím více to svědčí o důležitosti uzlu coby návazného k vlakové dopravě. Uzlu, který v obdobném rozsahu (co do počtu linek) u odsunutého nádraží NEVZNIKNE.

Odsunovači prosazující "Nové nádraží u řeky" říkají, že vzdálenost na odsunuté (dolní) nádraží nebude nijak znatelně větší než na nádraží v centru. Je tomu tak? Co myslíte? Nikdo z lidí nevnímá, jak je dolní (budoucí odsunuté) nádraží poněkud z ruky a vzdálenější od většiny cílů dojížďky?

+5/0
6.6.2017 17:38

J87a68k50u67b 25K82a70m21e97n94i11c84k72ý 4879332127906

vsude daleko, lidi asi magori, ze zvonarky na svobodak mi to trva normalni chuzi 10 minut, co je tady v brne daleko, vsude blizko, ani ta mhd neni potreba, at nejsou lidi lini a chodi pesky, neni to daleko

0/−7
6.6.2017 19:35
Foto

B58r60o94n31i23s55l68a64v 28G52a35b86r26y68š 2602189341

Chci Vás vidět, jak chodíte pěšky do Bystrce... ;-D

+4/0
6.6.2017 21:33

I68v42a85n 41H17o19l87a98s 5867377148947

1,4 km "normální chůzí" za 10 minut. Fajn, a teď ještě tu o Karkulce ;-D

+3/0
6.6.2017 22:45

J28a17k79u26b 95K33a63m35e59n74i22c80k12ý 4969392447336

od zvonarky, pres vankovku, podchodem u nadru, pres letmo, josefskou a postovskou je to hned ;-);-)

0/0
7.6.2017 7:00

T81o36m49á75š 47T29a89t25í58č51e51k 5160322360278

Za deset minut to ale na Svoboďák nedáš ani hodně svižnou chůzí. Leda tak indiánskou.

+2/0
7.6.2017 8:04

I64v68a98n 44H55o70l29a45s 5967827738937

Ano, to je právě těch 1.4 km, a "za deset minut normální chůzí" je normální nesmysl.

0/−1
7.6.2017 10:49

M29i15l38o19s78l53a74v 14S11e63d29l80á87č88e10k 6474814214281

já nevím co se furt demagogicky oháníte uzlem? tak se uzel přesune k novému nádraží. A jak jsem už psal v předcházejících příspěvcích, když to nebude možné povrchově, tak to půjde pod zemí. Sice se to prodraží, ale myslím si že Brno už si zaslouží pěkné a moderní hlavní nádraží. Třeba takové jaké má Vídeň nebo Varšava. Tam to teda bylo usnadněno tím že byla za války zničena a tak se vlastně stavělo na zelené louce.

+1/−4
6.6.2017 22:31

I37v47a93n 25H42o96l94a88s 5627617908527

> já nevím co se furt demagogicky oháníte uzlem? tak se uzel přesune k novému nádraží.

Demagogické je právě to tvrzení, že "se uzel přesunue". To prostě možné není (tak, aby nový excentricky umístěný uzel měl plnil svoji úlohu stejně dobře, jako ten v centru, tečka.

+3/0
6.6.2017 22:42
Foto

B92r73o34n69i19s29l41a71v 62G57a32b26r11y49š 2282569661

Ja jsem teda v nedeli nemel problem. Vim, kde je zidenicke nadrazi, nasel jsem si odjezd, koupil na internetu jizdenku, prisel jsem na nadrazi, nastoupil a odjel. Zase ze sebe nekteri delaji analfabety.

+6/0
6.6.2017 14:41

M69i81l63o84s63l46a55v 35S88e94d22l83á63č22e51k 6204204364161

Tak v neděli není až takový frmol ve městě. tak to bylo bez problémů. uvidíme teď ve všední dny

0/0
6.6.2017 15:33

P62e28t90r 27B49á48č64a 8785256775245

Nekteri ani nemusi delat.

0/0
6.6.2017 16:31

M92a78r47t31i91n 79B37u67r38e37š 3786445308331

Tady není řeč o Židenickém nádraží,ale o Brno dolní nádraží což je obvykle nádraží pro nákladní vlaky a jen ve výjmečných situacích slouží pro osobní vlaky.

Ohledně Židenického nádraží si myslím, že je na něm vidět, že slouží spíše pro menší počet lidí a ve špičce je přeplněné. Vystupoval jsem tam v pondělí okolo 7 ráno a vyhrnulo se tolik lidí, že podchod byl chvíli ucpaný. Ve špicce je děs běs.

0/0
6.6.2017 18:19
Foto

B28r87o97n44i79s16l89a23v 21G93a47b78r64y23š 2452979661

Článek je o výluce hlavního nádraží v Brně. Čili řeč je o dolním nádraží i o židenickém nádraží.

+1/0
6.6.2017 18:25

J40a56n 73L12u42k46á42š 7297713813522

Ano, pro nas, co bydlime v dojezdovem spadu nadrazi Zidenice, je tato vyluka vyhodnejsi.

To ovsem nemeni nic na tom, ze pokud bychomu museli jet z Dolniho, je to slusnej opruz navic.

0/0
6.6.2017 18:53
Foto

B97r78o83n83i69s92l30a60v 66G44a45b71r34y79š 2662529831

I kdybych bydlel v Lískovci, pojedu do Židenic.

+1/0
6.6.2017 18:55

P23e24t24r 31B39á69č47a 8865556315855

Jesteze jezdím jen autem.

+1/−1
6.6.2017 14:24

M51a65r24k17é33t47a 25I41l20l62o18v70á 2916844412319

Jela jsem v sobotu přes Brno a v neděli zpátky. Moje zážitky? Děs, žádný informátor na nádraží v Židenicích, jedna trapná šipka směrem k šalině, žádné informace, bloudící lidé, které navigovali ti zkušenější. V neděli ještě horší - jedna informační cedule v průchozím vestibulu, pouštěli jsme nákladní vlak, který jsme vzápětí předjeli, zpoždění 17 minut (což považuji z úspěch). Na nádraží opět žádný informátor, opět bloudící bezradní cestující. To je připravená výluka......

+2/0
6.6.2017 14:13

P94e84t49r 32V75o92p57i16č57k67a 5302677187456

klasika, plna huba slibu jak bude vse ok a vysledek je chaos v Brne :(

+1/−3
6.6.2017 12:40

P95a23v71e44l 19B10o30u37c47n85í63k 4342421303145

Brňáci, tihle všichni cestující Vám pěkně "děkuji" za vaši neschopnost se domluvit na poloze Nového nádraží. Jen 2.nástupiště na Dolním nádraží stálo 2,5 mil. Kč, letošní opravy vyjdou na 170 mil. Kč a nic, opakuji nic, se pro cestující nezlepší.

„Cílem oprav není zlepšení, ale prodloužení životnosti.“ ... „Opravovat musíme, aby mohl být v provozu železniční uzel, který je v současnosti na hranici svých technických možností. Kapacita nádraží je ve špičkách již zcela vyčerpána..." Miroslav Konečný, SŽDC, která je investorem oprav. Cit. z Brněnský Metropolitan, červen 2017.

A aby toho nebylo málo, příští rok bude pro změnu takřka roční výluka na jihu. Most a viadukt přes Svratku se již pomalu bortí.... a větší kapacita příjezdových tratí a nové nádraží stále v nedohlednu :-(

+7/−5
6.6.2017 12:24

H52o31n46z96a 47K52a12r15á97s19e57k 1185171592648

Přesně tak. Kdyby kdysi někdo nepřišel s nereálným odsouvacím nesmyslem, možná že by se modernizované nádraží pod Petrovem již dávno budovalo, byť samozřejmě také za cenu výluk (což ale není nic mimořádného - při přestavbě svých uzlů si tím prošly mj. Praha či Vídeň).

+5/0
6.6.2017 17:40

J26a56k33u74b 66K93a98m56e74n41i11c66k46ý 4639672507606

kdyby brno nemelo patocky a spol, uz mohlo byt davno misto dolniho nadrazi moderni nove nadrazi vcetne rekonstrukce zvonarky, kam by se presunuly od grandu autobusy ven z centra, ale to by pak nemohli byt aktivisti, kdyby nic nenapadali

+6/−11
6.6.2017 11:48

O36n11d14ř46e83j 70H70á91j93e17k 4727354

"Ven z centra", to jste napsal přesně. A to je taky ten hlavní důvod, proč většina lidí, kteří cestují vlakem, chtějí zachovat nádraží v centru. Aby nepřišli o návaznost MHD v centru.

+11/−1
6.6.2017 12:24

M60i91l22o77s82l68a17v 11S66e63d19l53á74č70e65k 6464854644511

ale přece problém přesměrovat MHD k novému nádraží. nebo zavést nové spoje MHD. Odpůrci nového nádraží , podívejte se někdy jak to na hlavasu vypadá ve špičce. Nedá se tam pomalu ani projít. a tyto davy cestujících jsou snadný úlovek pro kapsáře a jiné šmejdy. A ono to nové zase tak moc daleko od centra nebude

+4/−9
6.6.2017 13:41

M39a68r96t80i15n 55N28o42v85o61t82n72ý 3866356311234

No to teda je problém.

+4/0
6.6.2017 13:55

M49i88l88o63s93l60a48v 93S72e91d59l70á22č15e33k 6164384654431

A jaký? Jediný problém vidím v tom, že otcové města jsou liknaví a neschopni se konečně rozhodnout

0/−4
6.6.2017 14:10

I65v63a20n 16H31o64l36a31s 5487837898327

Jaký? Docela jednoduchý. Brněnská MHD se vyvíjela pldruhého století právě podle polohy hlavního vlakového nádraží. Proto se mají všechny páteřní (tramvajové) tratě protínají právě v tomto místě (v širším kontextu na mamém městském okruhu podél historického jádra). Neexistuje způsob, jak stejně efektivní uzel MHD, který je u současného hlavního nádraží, přesunout k případnému novému nádraží mimo centrum.

+4/0
6.6.2017 16:34

M28i53l56o25s56l95a10v 57S78e29d12l18á23č94e56k 6304794384751

Nejsem inženýr na dopravní stavby. ale myslím že když se sejdou kvalifikovaní inženýři tak by se přijatelné řešení našlo. Váš argument že se 150 let něco vyvíjelo a nejde to změnit mi připadá dost takový nijaký. to je jako kdyby někdo tvrdil že když lidé nepoužívali tisíc let toaletní papír , tak nejde změnit jak si efektivněji vytírat.

0/−3
6.6.2017 18:34

J43a31n 91L64u59k38á81š 7667983673392

Kdyby to bylo tak jednoduche, tak navrh, jak toto realizovat, byl predlozen spolu s navrhem polohy noveho nadrazi.

Sama skutecnost, ze nikdo tento navrh nevypracoval, ukazuje, ze to jednoduse proveditelne neni.

Laicky: podivejte se na mapu tramwajovych trati v Brne, podivejte se na zastavbu v sirsim centru a na polohu noveho nadrazi. Potom si zkuste najit, kudy byste tam ty trate dostal, IMHO dost neresitelny problem.

+3/0
6.6.2017 19:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.