Diskuze

Zmatky s autobusy, žízeň, málo laviček. Cestující v Brně trápí výluka

„Jak se dostanu na to dolní nádraží?“ To je teď ta vůbec nejčastější otázka na brněnském hlavním nádraží od zmatených cestujících, kteří nevědí, proč vlaky nejedou jako obvykle. V sobotu totiž kvůli opravě viaduktu začala tříměsíční částečná výluka brněnského železničního uzlu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IH

I63v72a61n 98H17o24l68a69s

7. 6. 2017 11:05

"Tesco Dornych" je JEDNO z třiceti míst. A čím zase okecáte Albert a Billu přímo na Svoboďáku? Co třeba je Billa je moc nízko a Albert zase moc vysoko??

Prostě stačilo hned na začátku napsat "obchody v centru sice stále jsou, ale mně se nelíbí, mám to o 5 metrů dál, než v minulosti a mám ještě padesát dalších nesmyslných pseudoargumentů, proč to dnes stojí za ... " a já si mohl ušetřit zbytečné vysvětlování trollovi.

0 0
možnosti
IH

I17v62a79n 30H29o21l31a57s

7. 6. 2017 11:06

Reakce na Miloslava Sedláčka.

0 0
možnosti
ŠF

Díky těmto třem měsícům alespoň každý vidí, jakým nesmyslem je vůbec byť jen uvažovat o nádraží v odsunuté poloze. Brňákům je to jedno. Vlakem dojíždí denně především lidé z venkova. A kde se ocitnou? Dnes u tří kadibudek daleko od civilizace. Ale daleko od centra to pochopitelně bude vždy. Rv

7 0
možnosti
MS

Ale to nádraží se ocitlo v centru Brna až na přelomu 19-20 století. Původně bylo na okraji města za tzv. městskými hradbami. Až teprve překotná výstavba továren a obytných domů ke konci 19 a na začátku 20 století dostala nádraží do centra. Už za 1 republiky se rodily plány na nové nádraží. A to si fakt myslíte že když bude nádraží v odsunuté poloze, tak tam nebude civilizace ? Mohou tam být nová obchodní centra atd. Z centra Brna stejně mizí klasické obchody a zůstávají jen bistra, kavárničky a butiky.

0 7
možnosti
LA

L25e13x36a 35A66l89e87x

6. 6. 2017 21:02

v Idosu je zase perlička, že k vlakům jedoucím z Krpole, jede "náhradní autobusová doprava" linak P6, která je ovšem tramvají, tedy šalina. Po dotazu na provozovatele Idosu je to prý tak, že nemají jinou, než náhradní autobusovou dopravu v programu.

Zlatý cedulky...tam šlo napsat cokoliv :)

1 0
možnosti
PB

Centristé prosazující "Nové nádraží Pod Petrovem" nebo "Nic nedělat" říkají, že největší výhodou nádraží v centru je a) docházková vzdálenost do centra, b) je u přestupního uzlu šalin. Pokud tedy mají pravdu, očekávám, že i v tyto červnové dny, kdy na hl.nádraží ubylo 300 vlaků a 25 tisíc cestujících denně, bude uzel u nádraží stejně přeplněný jako před týdnem.

Autobusy 60 a 61 od Dolního nádraží, šaliny P6 z Krpole a 2ka od Židenic budou plné lidí směřujících na uzel u nádraží, aby lidé zde a) vystoupili a šli do centra, b) přestoupili na jiné spoje.

Je tomu tak? Co myslíte? Je uzel u nádraží stejně nechutně přeplněný jako minulý týden a nebo tomu tak není?​

0 7
možnosti
HK

Vaše dedukce je scestná hned v několika ohledech. Právě naopak - pokud značná část lidí nastupujících do tramvaje/jiné MHD v uzlu Hlavní nádraží předtím/potom jela/jede vlakem, tím více to svědčí o důležitosti uzlu coby návazného k vlakové dopravě. Uzlu, který v obdobném rozsahu (co do počtu linek) u odsunutého nádraží NEVZNIKNE.

Odsunovači prosazující "Nové nádraží u řeky" říkají, že vzdálenost na odsunuté (dolní) nádraží nebude nijak znatelně větší než na nádraží v centru. Je tomu tak? Co myslíte? Nikdo z lidí nevnímá, jak je dolní (budoucí odsunuté) nádraží poněkud z ruky a vzdálenější od většiny cílů dojížďky?

5 0
možnosti
BG

Ja jsem teda v nedeli nemel problem. Vim, kde je zidenicke nadrazi, nasel jsem si odjezd, koupil na internetu jizdenku, prisel jsem na nadrazi, nastoupil a odjel. Zase ze sebe nekteri delaji analfabety.

6 0
možnosti
MS

Tak v neděli není až takový frmol ve městě. tak to bylo bez problémů. uvidíme teď ve všední dny

0 0
možnosti
PB

P89e65t28r 95B32á84č81a

6. 6. 2017 14:24

Jesteze jezdím jen autem.

1 1
možnosti
MI

Jela jsem v sobotu přes Brno a v neděli zpátky. Moje zážitky? Děs, žádný informátor na nádraží v Židenicích, jedna trapná šipka směrem k šalině, žádné informace, bloudící lidé, které navigovali ti zkušenější. V neděli ještě horší - jedna informační cedule v průchozím vestibulu, pouštěli jsme nákladní vlak, který jsme vzápětí předjeli, zpoždění 17 minut (což považuji z úspěch). Na nádraží opět žádný informátor, opět bloudící bezradní cestující. To je připravená výluka......

2 0
možnosti
PV

klasika, plna huba slibu jak bude vse ok a vysledek je chaos v Brne :(

1 3
možnosti
PB

Brňáci, tihle všichni cestující Vám pěkně "děkuji" za vaši neschopnost se domluvit na poloze Nového nádraží. Jen 2.nástupiště na Dolním nádraží stálo 2,5 mil. Kč, letošní opravy vyjdou na 170 mil. Kč a nic, opakuji nic, se pro cestující nezlepší.

„Cílem oprav není zlepšení, ale prodloužení životnosti.“ ... „Opravovat musíme, aby mohl být v provozu železniční uzel, který je v současnosti na hranici svých technických možností. Kapacita nádraží je ve špičkách již zcela vyčerpána..." Miroslav Konečný, SŽDC, která je investorem oprav. Cit. z Brněnský Metropolitan, červen 2017.

A aby toho nebylo málo, příští rok bude pro změnu takřka roční výluka na jihu. Most a viadukt přes Svratku se již pomalu bortí.... a větší kapacita příjezdových tratí a nové nádraží stále v nedohlednu :-(

7 5
možnosti
HK

Přesně tak. Kdyby kdysi někdo nepřišel s nereálným odsouvacím nesmyslem, možná že by se modernizované nádraží pod Petrovem již dávno budovalo, byť samozřejmě také za cenu výluk (což ale není nic mimořádného - při přestavbě svých uzlů si tím prošly mj. Praha či Vídeň).

5 0
možnosti
JK

kdyby brno nemelo patocky a spol, uz mohlo byt davno misto dolniho nadrazi moderni nove nadrazi vcetne rekonstrukce zvonarky, kam by se presunuly od grandu autobusy ven z centra, ale to by pak nemohli byt aktivisti, kdyby nic nenapadali

6 11
možnosti
OH

"Ven z centra", to jste napsal přesně. A to je taky ten hlavní důvod, proč většina lidí, kteří cestují vlakem, chtějí zachovat nádraží v centru. Aby nepřišli o návaznost MHD v centru.

11 1
možnosti