Diskuze

MHD zdarma při smogové situaci nebude, Brno radši koupí elektromobily

Představitelé Brna míní docílit čistšího vzduchu třeba rozšiřováním zeleně nebo nákupem aut na zemní plyn či elektřinu. Městskou hromadnou dopravu si ale budou muset všichni i během smogové situace nadále platit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P86e18t93r 67J77a85r89o85š

8. 6. 2017 14:23

A koupi / postavi si Brno i svou elektrarnu?

0 0
možnosti

J87a95n 88M62a47r76t46i82n

8. 6. 2017 11:18

to je ten idiotsky mantinelizmus. Keby radsej namiesto pofiderneho eGolfa a Leafu kupili dva Aurisy hybrid, urobili by lepsie. Alebo nieco na plny. Dojazd elektromobilu beztak nebude Hollanovi na jeho sluzobky do Praglu stacit. Kde su tie nakladne elektrokola ktore chceli kupovat? kecy, kecy, kecy

1 0
možnosti

Takže jeden náměstek primátora prohlásí, že "Takové opatření, navíc v době smogu, který přijde odjinud, nemá smysl. I kdybychom tady při smogové situaci nejezdili auty, tak nic nevyřešíme“ a naproti tomu druhý náměstek toho stejného primátora si myslí, že "musíme lidi motivovat v kritických dnech smogové situace, aby nechali své auto doma“

... ať žije týmová práce :D

2 0
možnosti

Otázka je, o co jde ve skutečnosti? O ovzduší těžko, když podle měření ČHMÚ je ovzduší v Brně v pořádku a podle norem (resp. většina měření je hluboko pod limity norem).

Pokud si to někdo chce ověřit na reálných měřeních, tak tabulky jsou zde: http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/tab_roc/tab_roc_CZ.html

0 0
možnosti

MHD zdarma ve smogove dny je podle me blbost a nic moc neresi. Rozhodne jsem pro koncepcni dlouhodoba reseni, jak smog snizit. Takze nakup 2 aut na elektriku toto splnuje, na druhou stranu to neovlivni vubec nic. Zasadit o 10 stromu vic je taky lepsi, nez resit nasledky, ale opet vysledek minimalni.

Brnu hlavne chybi obchvat. Vsichni vi, ze obchvat mimo mesto by vyresil temer vse, ale nikomu se do toho nechce, a nikdo to netlaci dopredu. Cpat hlavni dalkove tahy pres Gajdosku, Pisarky ... proste si nechavame smog privazet do mesta zdarma.

2 0
možnosti
Foto

Řešením nejen pro dny se smogem, ale i pro odstranění kolon a potřeby dalších parkovacích míst ve městě, je výrazné posílení příměstské železnice ze všech směrů a vybudování parkovacích míst u jejich zastávek v regionu. Přesun z aut do MHD sám o sobě mnoho nevyřeší

1 0
možnosti
Foto

Co je to zase za blábol, ať si Ander a další eko-teroristé přečtou fakta, např.:

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/13groc/gr13cz/IV1_PM_CZ.html

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/web_generator/actual_hour_data_CZ.html

A dozví se, že na kvalitu ovzduší má největší vliv vytápění domácností, automobilová doprava se na tom podílí ve skutečnosti jen velmi málo, krom toho vzduch v Brně je celkem dobrý. Nejhorší smog bývá na venkově, když padne mlha a topí se dřevem a uhlím, to pak i štípe do očí, v Brně je to na pohodu i při smogu, tak proč tady zase vymýšlí inovativní způsoby persekuce obyvatel nízko-emisními buzeračními zónami.

1 2
možnosti

Pane 0šmera, v Brně dle měření je hlavní příčinou špatného stavu ovzduší doprava. Průmysl a velcí znečišťovatelé se podílejí pouze 6%, lokální topení cca 12%, 80% tvoří doprava. Chceme-li řešit špinavé ovzduší musíme v Brně řešit dopravu. Pro informaci nákladní auto vytváří 25-35x vyšší znečistění než osobní auto a nebezpečné prachové částice netvoří jen spalovací motor, ale i otěr gumových kol o asfalt a brzdy při brzdění. Tj. vytlačíme-li hlavně tyto nákladní auta na obchvat (bude-li nějaký) nikoliv jak tupohlavové cpali a cpou tyto auta do středu měst (Žavobřeská či R43 přes Bystrc) výrazně snížím znečistění jak hlukem tak i prachem. Vytlačení tranzitní dopravy na obchvat bude znamenat i plynulejší dopravu (tranzitní doprava nebude zavazet dopravě uvnitř města a zbytečně ji nebude zhušťovat) a tím i zlepšovat ovzduší. Pak bude dalším krokem i nízkoemisní zóny.

0 0
možnosti

A když jich začnou nabíjet víc naráz (což vzhledem k pracovní době je dost dobře možné) tak způsobí blackout... ;-D

0 0
možnosti

LPG/CNG busy by pomohly - autobusy toho po městě najezdí opravdu hodně a vypouštějí mnoho nečistot.

např. v Praze byla největší koncentrace prachových částic naměřena v místě kam auta nesmí - na autobusovém nádraží..

1 0
možnosti

"Mrzí mě, že návrh nezískal v radě většinu. Jsem totiž přesvědčený, že jako řada dalších evropských měst musíme lidi motivovat v kritických dnech smogové situace, aby nechali své auto doma,“ sdělil náměstek brněnského primátora Martin Ander (Zelení).

Já teda nevím, inteligentní je na to dost, aby mu došlo, že to je nesmysl. Autem většina lidí do Brna jezdí ne z rozmaru nebo šetření, ale aby se z periferie do Brna rozumně dopravili a zase zpět. Tím, že nabídne na pár dní MHD zdarma, se ale přeci vůbec nic nezmění - ti lidé se do Brna dostat musí a tím autem prostě pojedou. MHD, i když bude zdarma, je do Brna prostě nedopraví a nedopraví.

4 1
možnosti

Na druhou stranu Brňáci většinou mají šalinkartu, je-li pro jejich dopravu MHD využitelná, takže MHD zdarma pro ně smysl taky nemá. Takže pro koho má být vlastně MHD zdarma motivací? Pro pár lidí, kteří váhají a každý den se rozhodují, jestli pojedou autem nebo MHD? Kolik takových je? :-/

3 0
možnosti