Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Břeclav zvažuje nezvyklý lék na kolony. Chce zavést vlakovou MHD

Dlouhé čekání v zácpách na průtahu Břeclaví zažívají prakticky všichni, kdo po městě postrádajícím obchvat jezdí. Břeclavští by proto chtěli přesunout část městské dopravy na železnici. Nápad ale naráží na celou řadu problémů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e70t89r 97N42e22c45h38a95n37i69c91k33ý 7273276508180

Zřídit síť cyklostojanů, kde si půjčím kolo a zas vrátím vyjde mnohem levněji, u města velikosti i podnebí Břeclavi je to naprosto normální řešení viděné i na západě

+1/0
9.6.2017 8:42

M98i98l34a51n 95M53a43j94e81r68č33í46k 1580540284316

Navíc. kdyby to byla elektrokola a stojany jejich dobíjecími stanicemi, tak by to bylo i fyzicky nenamáhavé!

Ovšem já si dokáži představit, že toto by šlo použít i jako vjodné "přibližovadlo" k těm stanicím "městské dráhy" místo BUS linek jezdících takřka doslova "kolem bloku".

0/0
9.6.2017 16:04

M89i42c18h29a10l 17S92t14e67h72l28í41k 9254181101339

Bude to stavět i na náměstí?

+1/0
8.6.2017 15:37

P15a39v88e19l 87M65o25r96a69v33e89c 3752129532198

Jak to, že vlak jako MHD je nezvyklý až unikátní nápad? Vždyť to funguje ledaskde.. S-Bahn, české příměstské vlaky,..???

+6/0
8.6.2017 14:58

J47o43s39e74f 13K59u35b29e65š 9915715849384

To ano, nikoliv u města velikosti Břeclavi

0/0
9.6.2017 12:13

P34a15v48e93l 19M12o38r84a16v83e24c 3682559122158

No ale pak už nejde o tak nezvyklý lék..

A věřím, že by se podobné město také našlo (jen se mi je nechce hledat).

0/−1
9.6.2017 12:19

R88o62m27a28n 58J36e92s25c71h52k28e 9898915777275

Menších měst s vlakovou dopravou je více. Liberec, Jablonec, Olomouc, Blansko.

+1/−1
10.6.2017 7:59

I70v79a10n 80H24o64l26a81s 5907497418227

Žádné z těchto měst (a vůbec žádné v republice) neplatí železnici pro své vlastní potřeby.

+1/−1
10.6.2017 20:26

R33o73m83a71n 97J69e71s11c46h43k45e 9908225617615

Já sem neřešil, kdo to platí. Platíme to všichni z našich daní. A zapomněl jste zastávku Dolní Lhota, která patří pod Blansko.

+1/−1
10.6.2017 21:22

I30v13a27n 33H21o23l36a82s 5427547898857

>Já sem neřešil, kdo to platí ...

Jenže právě v tom je právě jeden ze zásadních rozdíl Břeclavi od těch "různých dlaších měst v republice", se kterými to nesmyslně srovnáváte.

+1/0
10.6.2017 21:42

R33o96m23a84n 16J35e61s19c53h73k81e 9558875547445

Například Brno bude obnovovat za své peníze 50 let opuštěnou dráhu do Líšně. Možná dostanou i nějakou dotaci. Trať je v daleko horším stavu než trať do Lednice.

Před 30 lety jsme tam jezdili s Karolinou. Jinak tra ́t do Líšně byla postavena v roce 1905.

0/0
10.6.2017 22:06

I80v79a66n 48H29o93l60a97s 5577797368157

V Líšni jde o TRAMVAJOVOU trať (byť původně to byla trať místní železniční dráhy, ale součástí tramvajové sítě se stala už v roce 1947), po které bude po obnovení jezdit tramvaj. Souvislost s Břeclaví tedy opět poměrně malá.

Znovu se ptám - které MĚSTO si jako MHD zřídilo ŽELEZNIČNÍ dopravu? Tedy pouze pro potřeby města, nikoliv to, že skrz město vede nějaká celostátní či regionální trať, kde vlaky jezdí daleko za hranice města a pouze sekundárně je využívána i místními k přepravě v daném intravilanu?

+1/0
10.6.2017 22:20

R39o90m29a93n 84J74e72s58c25h40k17e 9838815687865

Které město ? Ani Břeclav nejezdí a dlouho jezdit nebude.

0/−1
10.6.2017 22:22

I78v73a24n 72H88o39l42a68s 5437237598387

Jenže my se snad celou dobu bavíme o tom, jestli ten břeclavský záměr je nějak neobvyklý, tak jsme se snad konečně dopracovali k závěru, že ano (doufám tedy, že už jste konečně pcohopil, v čem ta odlišnost spočívá).

+1/0
10.6.2017 22:35

I87v74a27n 85H79o75l43a41s 5257677988197

Zkute to raději pochopit, než neoprávněně mínusovat. Nebo dopovězte na to, které město si PRO SVĚ VLASTNÍ POTŘEBY platí železniční dopravu.

0/0
10.6.2017 21:44

I96v71a23n 36H96o97l96a60s 5497307458347

Například to Blansko si samo platí šukafon, který pendluje mezi nádražím a zastávkou?

Srovnáváte (i někteří ostatní) jablíčka s hruškami - podstata záměru (resp. jeho neobvyklost) není v tom, že obec má několik vlakových zastávek.

+1/0
10.6.2017 20:34

P67e49t92r 45N94o77v68o64t96n98y 1551710451

Neplatí si ji náhodou Praha? Ano, nesrovnatelné s Břeclaví. Ale nedá se říct "žádné město".

+6/−1
8.6.2017 14:57

J63a73k51u65b 10M87o69u75č51k58a 1626428446719

Praha si vlaky platí prakticky z pozice kraje (je to město i kraj současně).

+1/0
8.6.2017 15:15

M82a72r39t92i62n 17K76u92b44í80k 9657719596703

Právě na penězích by snaha Břeclavských mohla ztroskotat. „Nevím o žádném městě, které by si hradilo železniční dopravu. Obávám se, že pro rozpočet města velikosti Břeclavi je to finančně neuchopitelné,“ míní Květoslav Havlík, mluvčí společnosti Kordis, která provozuje linky jihomoravského integrovaného dopravního systému.

Zdroj: http://brno.idnes.cz/breclav-zvazuje-nasazeni-vlaku-jako-mhd-f0d-/brno-zpravy.aspx?c=A170608_2331354_brno-zpravy_vh

A co je ROPID v Praze a ostatní integrované systémy? Tak se snad Břeclav může integrovat do JIKORDu? Nechápu, že takto může uvažovat mluvčí KORDISu- buď jde o naprostou neznalost nebo záměr, aby to nešlo.

+5/−1
8.6.2017 14:51

I10v62a34n 36H59o61l55a41s 5967717788537

> A co je ROPID v Praze a ostatní integrované systémy?

Tyto systémy si "hradí železniční dopravu" právě v rámci celého IDS na úrovni kraje. Břeclavský záměr je srovnatelný s tím, když si po redukci MHD v Brně městká část Brno-střed rok platila sama dvě linky MHD, které město považovalo za zbytečné.

0/0
9.6.2017 7:42

P92a75v15e17l 57Ř73a21p14e39k 7712436909785

Vzdušnou čarou to mají do centra asi kilometr, to ujde pěšky každý, kdo není chabrus na nohy nebo na hlavu. Takže bych preferoval výstavbu chodníku/cyklostezky z těchto čtvrtí směrem do centra.

+7/0
8.6.2017 14:11

J78i10ř82í 18K78o15c38u87r17e51k 6255984105868

Ah, omezovač dopravy Řapek přišel s hraběcí radou.

+3/−1
8.6.2017 14:13

J12i73ř20í 93K85o98c86u12r68e44k 6705684605428

Asi kilometr. Takže jdeme do práve pěšky. Proč má fabrika vlastní zastávku MHD? Asi tam chodí hodně lidí. https://mapy.cz/s/1IYqm

Mimochodem Břeclav je placka, jezdí tam na kole (nebo mopedu) kdo může. Tolik cyklistů jsem v ČR ještě neviděl jako tam, když jsem tam jel půjčeným autem kámošovi pro dvě matrace a dva rošty. Naznali jsme totiž že na kole ani vlakem to nepůjde.

+7/0
8.6.2017 14:35

T87o37m18á83š 55J35o76r53d75a35n 3672833707

V první řadě by se měly s okamžitou platností řešit zákony ohledně výstavby dálnic. Tato země je opravdu obětí ekoteroristů. Obchvat Břeclavi budiž ukázkovým příkladem. A hnutí Děti země by měli zakázat!!!

+11/−4
8.6.2017 14:08

J11i77ř75í 14K30o55c98u11r20e52k 6725564885198

Njn, když oni úředníci nasekají v dokumentaci tolik chyb, že se toho každý chytí. Spíš by potřebovali "štábního blbce", aby jim to procházel a chyby hledal. Jenže kdo financuje neziskovky? Ano úřad.

+5/0
8.6.2017 14:37
Foto

J43i39ř23í 56B45i27l11í79k 4335942882324

Je nejednodušší hledat chybu někde jinde. Kdyby byl úřad co k čemu, tak maká, kde to jde.

Ukázkou je kruháč u TESCA. Tam jsou kolony furt a jen proto, že "obecní blb" vymyslel kruháč tam, kam kruháč nepatří. Mohlo být už vyřešeno, ale lepší je si stěžovat, že za to mohou ostatní.

Břeclav má spoustu funkčních cyklostezek z dřívější doby. Bohužel ty nové mají tolik přehmatů, že postrádají smyslu :( takže ouřada by se měl chytit za nos a začít myslet, politik sehnat funkčního ouřadu a ne se všichni schovávat za ekoteroristy.

+5/0
8.6.2017 16:33
Foto

R55e20n76a15t36a 32H83a30s20i96l48o88v70á 2677500889258

no, co vím, tak v jednom směru není možné budovat i kvůli zdroji pitné vody pro celé břeclavsko - tam to nebude o ekoterorismu, ale i o tom, že prostě voda je potřeba

+2/0
8.6.2017 20:46

J79i28ř74í 22K95o62c96u39r18e66k 6135474165888

Ťok sliboval. Brabec Sliboval. .. ŘSD má namalováno, ale ZÚR JMK byla ekoaktivisty hozena před soud a tam shozena ze stolu. Takže obchvat bude potřebovat nové územní řízení, novou EIA ... a tím pádem nemůže ŘSD ani vykupovat pozemky. Poděkujte jim.

http://www.nssoud.cz/Nejvyssi-spravni-soud-zrusil-cele-Zasady-uzemniho-rozvoje-Jihomoravskeho-kraje/art/851?tre_id=135

0/−2
8.6.2017 14:07

P53a58v19e78l 92M73o86r68a51v45e91c 3692549672558

ZÚR byly tak blbé, že soud je shodil ze stolu rychlostí div ne světla. A ekologové za to moc nemůžou, spíš Hašek který za 8 let na kraji nedokázal ZÚR napsat. Navíc žalobu na neplatnost ZÚR podali ekologové spolu s řadou obcí, které s chybami v ZÚR plně souhlasili.

+4/0
8.6.2017 15:01

K15a56r11e30l 60V57a82c91h68u57t 9793672489323

Proč ne, sale chtělo by to nejprve zainvestovat a dobudovat nějaké ty kilometry nových tratí a pak by se nabízely DVA okruhy:

1) Malý okruh: Břeclav_Poštorná_Charvátská N.V_Ladná_Břeclav

2) Velký okruh: Břeclav - Poštorná -Valtice - Hlohovec - Lednice - podivín - Ladná - Břeclav.

Pak by to mělo smysl... ;-)R^

0/−1
8.6.2017 14:03

T83o77m41á66š 47J39o20r77d92a63n 3302733447

24.6.2017: Další komplikace a zdržení provázejí stavbu obchvatu Břeclavi. Krajský soud v Brně totiž nařídil projednání dopadů stavby na životní prostředí (EIA). Vyhověl tak žalobě ekologické organizace Děti země. Aktivisté poukazovali na to, že jedenáctikilometrový úsek silnice má vést přes chráněné území Natura 2000.

0/0
8.6.2017 14:09

L36u14k67á38š 17Š91m82a16h45e51l 2887324952834

Jste věštec, že víte, co bude za 2 týdny?8-o

0/0
12.6.2017 9:01

J10i38ř20í 53K50o12c89u19r78e53k 6405434885618

A nebo odvést tranzitní dopravu z centra města. Když se podíváte do mapy, tak zjistíte, že přes břeclavské náměstí musí celé povodní Moravy při cestě do Vídně. Takže náměstím vede něco jako dálniční přivaděč.

0/0
8.6.2017 14:12

B51o35h37u85m34i53l 25M63i61c65h96a61l 3135794935541

Z Valtic do Hlohovce bude jezdit zubačka? Nebo to pojede až přes Sedlec? Nebo vznikne hlohovecký viadukt? On je tam Včelínek docela hluboko zaříznutý.

0/0
8.6.2017 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.