Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Brno čeká výluka století. Ochromí hlavní vlakové nádraží na dva roky

Současné zmatky v železniční dopravě jsou jen předehrou k tomu, co se v Brně chystá v letech 2018 a 2019. Opravy za 2,5 miliardy korun přinesou dvouletou výluku. A nic na nich nezmění ani verdikt o poloze nádraží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Pražák kámošovi - Tak jsem se vez ve šalině.

Jaký to bylo?

Stejný jako v tramvaji. Akorát jezdíš po vesnici.

Ale mám to tam rád. Krásně si tam odpočinu.

4 1
možnosti
BG

Proč považujete Brno za vesnici?

1 0
možnosti
OH

Pro přestup v rámci "nejdokonalejšího přestupního uzlu na světě" v současné době nemusí stačit 5 minut (zkuste si přestoupit z vlaku nebo šaliny na autobus na Úzké - ano Úzká JE součást přestupního uzlu kolem hl. nádraží). Zkuste si takový přestup, s kočárem nebo pokud se pohybujete pouze o berlích (o vozíčkářích ani nemluvím). Zkuste si nastoupit do prostředních dveří vagonu, který stojí v zatáčce - je tam jenom půlmetrová mezera, ale buďte v klidu - zatáčka NEVADÍ. Zkuste vystoupit na 2. až 4. nástupišti na jižní straně a dostat se na Nové Sady - podchod tam nikdo nepotřebuje, ale stihnete se prodrat davem lidí ve stávajících podchodech a schodištích do 5 minut? Ale je důležité, jestli z nového nádraží se půjde pěšky na Svoboďák 6 nebo 7 minut... Tolik ke stávající poloze.

U více odsunuté polohy mně zase připadá naprosto absurdní to, že není plánována stylem jedno patro vlaky, další patro MHD a mezi nimi mezipatro s pokladnami a ostatním obslužným zařízením. Tohoto stavu, kdy je z každého nástupiště na každé další blízko lze snadno dosáhnout právě při stavbě na zelené louce, ale bohužel se s tím nepočítá.

Nevím, jestli výluka zmíněná v tomto článku má lidi připravit na to, že budou mít daleko na více-odsunuté nádraží, nebo je má připravit na 10 let stavby méně-odsunutého nádraží, to ať si každý rozhodne sám.

7 1
možnosti
JL

J27a44n 10L10u50k37á91š

30. 6. 2017 20:47

Presun vam rozhodne prestup na autobusy na Uzke neusnadni.

Na autobusy na Uzke totiz prestupuje mnohem vic lidi ze salin, jejich hlavni uzel zustane na soucasnem miste, nez z vlaku, takze by byl nesmysl je presunout k novemu nadrazi.

3 0
možnosti
IM

I77v71o 36M89ü96l75l98e48r

30. 6. 2017 14:16

Nebylo by lepší řešit místo opravy stávajícího nádraží výstavbu nového? Za ty dva roky by mohlo být postavené nové. A těch 600 až 800 metrů zase není taková nepřekonatelná vzdálenost (vzdálenost mezi aktuálním a navrhovaným místem nádraží). Dovede si někdo představit co nastane v Brně, když budou opravovány (rozšiřovány apod.) mosty u Malé Ameriky, přes Křídlovickou a přes Koliště?

1 5
možnosti
JL

J98a13n 93L81u18k56á92š

30. 6. 2017 15:49

Ta vzdalenost je pekne videt pri soucasne vyluce. Prijede se k nadrazi a tam se prestoupi na dalsi dopravu do mista noveho nadrazi. Presne jako po presunu.

Minimalne 15 minut navic a to to treba z Lisne trva k nadrazi cca 20 minut.

Navic mate v clanku jasne napsano, ze i pokud by se nove nadrazi letos schvalilo, drive nez za 10 let stejne nebude.

7 0
možnosti
JZP

To asi nebudou přípravy na VRT? Praha - Vídeň? ;-D

4 1
možnosti
MN

Takze docasny vyluka se vlastne stava permanentni. To co je v clanku vyjmenovane jako plan na 2 roky nemaji sanci za 10 let stihnout. :-)

4 0
možnosti
MH

Nejen pro pana Bartoše viz.článek: Smyslem rekonstrukce je udržet nádraží v provozuschopném stavu (rekonstrukce svršku a mostů), zvýšení propustnosti a bezpečnosti (výměna zabezpečovacího zařízení). Počtem vlaků se jedná o druhé nejvytíženější nádraží u nás, v kontextu s rozsahem kolejiště a zastaralým zabezpečovacím zařízením je řízení provozu v ŽST Brno hl.n. nejnáročnější na síti SŽDC. Výroky diskutujícího Ondry Bartoše svědčí pouze o absolutní neznalosti oblasti řízení provozu a jeho neschopnosti si tyto informace opatřit. Myslím, že pokud někoho veřejně označím za neschopného měl bych o dané problematice něco vědět...

8 1
možnosti
BG

Diskutér je tady od toho, aby diskutoval, hořekoval a nadával, ne aby něco věděl. :-P

1 0
možnosti
JK

J77a20n 40K27u82d85e88r28a

30. 6. 2017 13:06

Dálnice rozbombená, nádraží kdesi v kotěhůlkách...no budeme chodit pěšky jako ve středověku. Nebo sedět doma

0 0
možnosti
TK

Já bych bral tu poslední možnost s placeným volnem. :-)

2 0
možnosti

Ja furt nevidim duvod nadrazi stehovat, ma idealni polohu. Jedinou jeho nevyhodou je absence parkoviste, ktere by se vsak dalo postavit na pozemku u nadrazi, kde akorat spi bezdomovci.

7 3
možnosti
JN

J35a15n 35N43o62v31á34k

30. 6. 2017 13:39

Jde hlavně o plochu kolejí, které na nejdražších místech zabírají místo. Střed města by neměl být jen o dopravě.

0 3
možnosti
JN

J40a37n 24N44o36v21á36k

30. 6. 2017 12:36

Minulý čtvrtek jsem jel z Prahy do Brna pro D1 4,5 hod. Teď se tam nepůjde dostat ani vlakem.

Neví někdo jak to vypadá s leteckým spojením Praha-Brno?

1 2
možnosti
JN

J96a50n 57N82o61v29á18k

30. 6. 2017 12:38

Tak jsem našel, Brno - Eindhoven - Praha, za 21 hod. Ještě chvilku a bude to nejrychlejší spojení.

6 0
možnosti
TK

Napřed pomocí IDS vnutí lidem místo příměstských autobusů vlaky, a pak se diví, že jim nestačí nádraží. :-P

Od nás jezdíval přímý spoj na Zvonařku 27 minut. Díky IDS je to nyní bus + vlak + tramvaj = cca 50 minut, když všechno klapne. Teď to bude bus + náhradní bus + tramvaj a průměrnou cestu ve špičce díky zmatkům a zasekanému Brnu vidím tak na 90 minut. :-/

6 2
možnosti
PN

Tak by zase nestačil autobusák, kdyby z každé dědiny jel přímý autobus na Zvonařku.

4 2
možnosti
  • Nejčtenější

Muž na rozlučce se svobodou shodil turistu z hradeb, dostal 10,5 roku vězení

11. dubna 2024  10:02,  aktualizováno  11:38

Krajský soud v Brně dnes potrestal Slováka Daniela Madarásze 10,5 lety vězení za to, že loni v září...

Nehodu autobusů se 76 zraněnými způsobil zesnulý řidič. Jel příliš rychle

15. dubna 2024  14:16

Policisté uzavřeli tragický případ srážky autobusů, při níž se loni v létě na dálnici D2 u Brna...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hasiči odstřelili trhavinou vysoký strom, výjimečný postup uzavřel silnici

12. dubna 2024  16:32

Místo běžného řezání pilou odstřel pomocí trhaviny. Výjimečný postup při likvidaci velkého...

Zábranský: Uděláme maximum, aby se Vsetín cítil jako doma a oslavil postup

13. dubna 2024  10:45

Ačkoliv hokejisté brněnské Komety z extraligového play off vypadli již před časem, přísun zápasů s...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Jak se dostat na nádraží? Budoucí brněnskou stanici obslouží třináct linek

11. dubna 2024  5:45

K novému hlavnímu nádraží, které má v Brně začít sloužit v roce 2035, se cestující ze všech stran...

Třetí výhra v přípravě. Čeští hokejisté v Budějovicích porazili Rakousko 5:1

18. dubna 2024,  aktualizováno  19:44

Čeští hokejisté zvládli i třetí přípravný duel před blížícím se mistrovstvím světa. Po dvou výhrách...

Tisíce drobných orchidejí zdobí kopec u Znojma, letos kvetou o měsíc dřív

18. dubna 2024  16:44

Populace orchideje vstavač kukačka kolem Cínové hory u Znojma, která je největší v Česku a unikátní...

Spása z divize? Asi jednorázový tah, hlásí Zbrojovka k „oživení“ veterána

18. dubna 2024  15:27

Už posun trenéra z divizního béčka bylo v podání vedení Zbrojovky Brno překvapením, když klub v...

Vranovská přehrada slaví 90 let, po výstavbě byla největší ve střední Evropě

18. dubna 2024  15:14

Patří k nejteplejším a nejčistším vodním nádržím v Česku, proto je „Moravský Jadran“ u rekreantů...