pohled ze Sv. kopečku na Mikulov

pohled ze Sv. kopečku na Mikulov | foto: Petr Koláček

Do Rakouska pojedou z Mikulova kratší cestou cyklisté i auta

  • 2
Rakouskou vesničku Ottenthal dělí od Mikulova sotva sedm kilometrů. Ovšem jen pro ty, kdo jedou na kole. Cestující v autech si musí zajíždět až přes Poysdorf a pak na celnici k Mikulovu. Cesta se jim tak protáhne takřka o dvojnásobek.

Do loňského roku to motoristy zase tolik netrápilo. Jenže v prosinci se vstupem do Schengenu padla hranice a z Rakouska na Moravu už se nemusí zajíždět přes celnici. Motoristé by si cestování rádi zkrátili.

Mikulov proto začal s Rakušany jednání o rozšíření této spojnice i pro motorová vozidla. Mikulovští zastupitelé si už odsouhlasili, že záměr zanesou do svého územního plánu.

"Dnes nás s regionem kolem města Laa spojuje pouze cyklostezka. A všichni, kdo se odtud do Mikulova chtějí vydat autem, nesmyslně najezdí dvacet kilometrů navíc," míní starosta Mikulova Rostislav Koštial. Problém by mělo vyřešit rozšíření cyklostezky o pruhy pro osobní auta.

Nápad Rakušané přivítali
Podle mikulovského starosty se právě teď nabízí jedinečná možnost, jak na vybudování nové silnice získat peníze z Bruselu. Na projekty přeshraniční spolupráce chce Evropská unie v příštích letech uvolnit velký balík peněz.

"Rakouská strana by tuto novou spojnici maximálně uvítala. Řekl bych, že nás do toho i trochu tlačí," podotkl starosta Mikulova Rostislav Koštial. Podle něho ostatně Mikulov a území kolem rakouského městečka Laa historicky propojeno bylo. "Obnovit jej je v podstatě mezinárodní zájem," míní.

Podoba budoucí silnice ještě není známa. Jisté však je, že stávající cyklostezka nezanikne. Pruhy pro auta vyrostou buď těsně vedle ní, nebo obě komunikace oddělí pás zeleně.

K záměru se ještě musí vyjádřit Ředitelství silnic a dálnic ČR, které dá Mikulovu jasnou odpověď, zda vůbec je území pro auta průchodné. Projektanti budou muset počítat i s možností, že nová silnice bude muset křížit budoucí dálnici R52.