Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Moravská Šanghaj. Autem se Břeclaví projet nedá, místní sedají na kola

  7:38aktualizováno  7:38
Tisíce osobních aut projíždí denně průtahem Břeclaví. Mezi nimi kličkují cyklisté, kvůli nimž se městu přezdívá moravská Šanghaj. Jinou možnost nemají, alternativní spojnice mezi městskými částmi totiž neexistuje.

Ilustrační snímek | foto: Petra Škraňková, iDNES.cz

Úlevou by mohla být dlouho plánovaná lávka přes Dyji z městské části Stará Břeclav do centra města. Z vytíženého průtahu městem by měla odklonit alespoň cyklisty.

Že stále víc Břeclavanů přesedá na kola, není nic divného. Na bicyklu totiž projedou městem podstatně rychleji než autem. Denně tady stovky řidičů stojí v kolonách a denně je ucpaný i kruhový objezd na vjezdu do města od Hodonína.

U toho se objevily papírové cedule s piktogramem blikajících směrovek, které mají lidi naučit z křižovatky vyjíždět.

„Někdy ze zapomnětlivosti, někdy z pocitu ‚však já nemusím‘ lidi na výjezdu na kruháči neblinkrují. Zpomalují tím dopravu na celé cestě ven z města. Značky ‚při výjezdu blinkruj‘ jsou běžné například v Rakousku, kde řidičům připomínají pravidla provozu na kruhovém objezdu,“ zdůvodnili svůj pokus zlepšit průjezdnost křižovatky Mladí a neklidní, nejmladší strana břeclavského zastupitelstva.

Výstavbu lávky komplikují práce na hrázích

Zmiňovaná lávka nad splavem, která by pomohla aspoň cyklistům, je už na papíře namalovaná. Podle místostarosty Svatopluka Pěčka (ANO) má na ni město zatím zpracovanou studii. Stát by měla zhruba dvacet milionů korun.

Výstavbu by ovšem mohla zkomplikovat protipovodňová opatření. Povodí Moravy v Břeclavi právě teď za 40 milionů korun opravuje a navyšuje hráze.

„Práce na hrázích jsou prováděné z dotace. Kdybychom chtěli stavět lávku, sáhli bychom do hráze a tím bychom porušili dotační podmínky,“ podotýká Pěček.

Generální ředitel Povodí Moravy Jan Hodovský se proto pokouší u poskytovatele dotace, tedy ministerstva zemědělství, vyjednat výjimku. Odezvu ale Břeclav zatím nemá.

O stavbu lávky přitom hodně stojí. Naváže totiž na vznikající cyklostezky na vrcholcích hrází. „Vrchol opravovaných hrází bude opatřen asfaltem a díky tomu vznikne pro cyklisty propojení všech městských částí mimo hlavní dopravní tepnu,“ poznamenal místostarosta.





Hlavní zprávy

Bazarový výprodej dětských kol a odrážedel
Bazarový výprodej dětských kol a odrážedel

Nepropásněte šanci a pořiďte vašemu dítěti kvalitní kolo za zlomek ceny.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.