Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dopravní síť kraje roste, Znojmo může spojit s Prahou vlak

  20:12aktualizováno  20:12
Více peněz v kapse zůstane cestujícím, kteří využívají železnici mezi Znojmem a Moravskými Budějovicemi. K integrovanému dopravnímu systému Jihomoravského kraje se totiž Budějovice od 1. července připojí. Nyní stojí jízdenka mezi oběma městy 55 korun, začátkem prázdnin zlevní na 43 korun.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Josef Vostárek, MF DNES

"Ve vlaku do Moravských Budějovic platí nyní tarif Českých drah. Ten ovšem bude platit i nadále," upozornil krajský radní Jaroslav Pospíšil (ODS).

integrovaná doprava

Připojené obce:
Velká Bíteš, Heřmanov, Křoví, Milešín, Nová Ves, Radňoves, Rozseč, Vidonín, Hluboké, Kralice nad Oslavou, Lhánice, Mohelno, Rapotice, Sudice, Nyklovice, Prosetín, Rovečné, Velké Tresné, Náměšť nad Oslavou

Obce, které uvažují o připojení:
Biskupice–Pulkov, Častohostice, Dukovany, Hrotovice,
Moravské Budějovice, Rouchovany

Při placení bude tedy o ceně rozhodovat, jestli si cestující koupil jízdenku od Českých drah, jejíž cena se nemění, nebo tu "integrovanou". Dvojí tarif je běžný i ve zbytku krajského systému.

"Znojmo je pro nás spádové. Je dobré, že cestování vlakem bude výhodnější," řekl moravskobudějovický starosta Vlastimil Bařinka.
Nabídku na připojení dostaly i Dukovany.

"Budeme o tom ještě jednat příští týden. Nejsme rozhodnutí," konstatoval dukovanský starosta Miloš Kudera. Připojené obce totiž musejí Jihomoravskému kraji finančně přispívat.

Podstatnou změnu by mohlo vyjednávání mezi Vysočinou a Jihomoravským krajem přinést přímo Znojmu. Druhé největší město regionu totiž dodnes nemá přímé železniční spojení s Prahou.

Ideální je přímý spoj Znojmo-Praha

"Znojemští se tam musejí složitě dostávat například přes Jihlavu. Naším společným zájmem je vymyslet řešení, které by vyhovovalo Znojmu a vedlo by přes Vysočinu," popsal Pospíšil.

Ideální by podle něj byl přímý spoj ze Znojma do Prahy. "Horší varianta, která ale také stojí za to, je cestování s jediným přestupem v Havlíčkově Brodě," doplnil Pospíšil.

Vzhledem k tomu, že vlaky vyšších tříd si neobjednávají kraje ale ministerstvo dopravy, chtějí politici z jihu Moravy a z Vysočiny postupovat společně. Rádi by úředníky na ministerstvu přiměli k tomu, aby spoje zajistili. Jednání jsou zatím na začátku a pokračovat dále budou už během příštího týdne.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šárka Skorkovská pracovala na oční klinice Fakultní nemocnice u svaté Anny a...
Žena ve vedoucí funkci musí zůstat ženou, míní oční lékařka Skorkovská

Jen přečíst jména těch, kterým oční lékařka Šárka Skorkovská pomohla znovu ostře pohlédnout na svět, by zabralo dost času. V oboru totiž působí přes pětadvacet...  celý článek

Na hlavním silničním tahu u Černé Hory opravují most, silniční doprava je proto...
Experti našli řešení, jak ulevit řidičům u Černé Hory. Most podepřou

Lidem z Černé Hory se alespoň na pár měsíců částečně uleví. Dvoutisícový městys na Blanensku totiž poslední týdny zažívá dopravní nápor. Po úzké ulici zde...  celý článek

k řece Svitavě v Brně se chodí relaxovat. V budoucnu se v části toku zlepší...
Po nábřeží Svratky je čas i na Svitavu, volají organizátoři festivalu

Zatímco nábřeží Svratky blízko centra Brna čeká, až jej začnou opravovat podle návrhu architekta Ivana Rullera, Svitavě se moc pozornosti nedostává. Pořadatelé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.