Úřad na to upozornil město už v době, kdy o udělení dotace klubu rozhodlo. Politici proto své rozhodnutí změnili a klub má dotaci dostat jako zakázku za reklamu na Brno.
Úředníci kvůli tomu vypsali uzavřené výběrové řízení, ve kterém byla jen Kometa. To podle antimonopolního úřadu bylo v pořádku, na podezření z veřejné podpory to však nic nemění.
"Domníváme se, že Evropská komise to bude přesto nahlížet jako dar," konstatoval předseda úřadu Martin Pecina. Město podle něho bude muset prokázat, že Kometa peníze opravdu použila na propagaci města.
Dodržování ustanovení o veřejné podpoře kontroluje samotná Evropská komise, antimonopolní úřad má jen poradní roli. "Naším úkolem je pouze sdělit stanovisko a případně pomoci při jednání v Bruselu," vysvětlil Pecina.
Osmimilionová "reklamní zakázka" má vypadat například tak, že hokejisté budou mít logo na svých dresech. A v názvu klubu zůstane slovo Brno, které chtěl majitel klubu Libor Zábranský v době sporů s městem vymazat.