Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Firmy krátí rozpočty na kongresy. Hoteliéři si zoufají

  10:03aktualizováno  10:03
Pořádání kongresů je pro hoteliéry v kraji nemalý příjem. Jenže kvůli nadcházející hospodářské krizi si musí účastníci kongresů oproti dřívějšku odpustit opulentní hodování. A hoteliéři musí počítat s menšími zisky. Firmy totiž při pořádání kongresových akcí začaly šetřit právě na doprovodném programu a občerstvení.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

"Domácí trh kopíruje zahraniční trendy. Už na podzim s počínající krizí bylo znát, že mnoho firem šetří na kongresové turistice. Ve Španělsku nebo sousedním Rakousku byly konference menší, doprovodné programy levnější," řekl Filip Remenec, mluvčí agentury CzechTourism.

Kongresová turistika se týká ve většině případů Brna, které v regionu nabízí nejlepší zázemí. Do hlavní pětky kongresových hotelů, které mají k dispozici konferenční prostory pro minimálně 300 účastníků, patří Voroněž, International, Boby centrum, Holiday Inn a Continental.

Vedení těch největších se shoduje v tom, že rozpočty pořadatelů akcí se ztenčují.

Prvenství v kraji, co do velikosti konferenčních prostorů, patří hotelu Voroněž, jehož příjmy z kongresové turistiky tvoří asi třetinu tržeb. Podle generálního ředitele hotelu Josefa Kulíška nejsou doprovodné akce tak okázalé jako dříve a tolik se na nich nehýří.

Šetří se na jídle i na kultuře

"Místo hvězd kalibru Lucie Bílé na nich vystupují umělci regionálního významu. Hosté mohou na občerstvení čerpat nižší částky," dodal.

V případě hotelu International, který se nachází v centru Brna, tvoří příjmy z lukrativní kongresové turistiky také zhruba třetinu tržeb. Podle Michala Řičánka, obchodního ředitele hotelu International, i zde některé podniky, například automobilky nebo stavební firmy, rozpočty na akce omezují.

Například čtyřhvězdičkový hotel My v Lednici je na příjmech z kongresové turistiky závislý mnohem více, tvoří až tři čtvrtiny celkových tržeb. Fakt, že některé firmy naplánované akce ruší nebo si vybírají levnější nabídku, pro něj může znamenat existenční problémy.

"Chtějí třeba levnější menu," vysvětlila ředitelka hotelu Michaela Cibulková. K jejich nejčastějším zákazníkům patří automobilky - v loňském roce to byl například Chevrolet, Škoda nebo Volkswagen.

Letos však některé firmy kongresy ruší. "Automobilový průmysl je zasažen nejvíc, proto klesne i zájem automobilek," míní Cibulková.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dodge ujíždějící na Vyškovsku policistům skončil zaklíněn na polní cestě.
Sporťák ujížděl policistům dvoustovkou, nakonec uvázl na polní cestě

O víc než sto kilometrů v hodině překročil rychlostní limit řidič sportovního vozu značky Dodge, který na Vyškovsku ujížděl policistům. Honička skončila až na...  celý článek

Policisté na tísňové lince 158 měli ze zlovolných telefonátů těžkou hlavu.
Policisté hledali spoutanou holčičku v autě, její únos však byl výmysl

Vymyšlenou historkou o únosu zaměstnaly dvě školačky policisty v Hodoníně, kteří na základě jejich svědectví hledali auto se spoutanou holčičkou. Ve výpovědích...  celý článek

Speciální laboratoře splňuijí nejpřísnější požadavky na čistotu. Vědci v nich...
Z Brna do vesmíru. Kosmická agentura pomůže s rozvojem supertechnologií

Vesmírní vědci se začnou angažovat také v Brně. V rozvoji nových technologií pomůžou firmám v kraji. Ty se už teď můžou pochlubit zajímavými objevy – třeba...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.